abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128828136
Ja en omdat je gewend raakt aan het trainen. De eerste paar weken heb je sowieso meer spierpijn.

Vraag me alleen af wat het voordeel is van 2x20 herhalingen, ik zou zelf eerder voor 3x10 gaan. Of anders 3x10 en dan nog een setje van 8 om echt te maxen met zwaar gewicht. Buiten dat is een schema met alleen apparaten niet echt het beste imo.
pi_128828976
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:53 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ja sorry, termen is voor mij nog nieuw, ben nog in de lerende fase :'(
Dat is normaal, maar je moet niet met de instelling "ik hoef geen Schwarzenegger te worden", "niet te groot worden", "strakker in mijn vel" (om even iets te noemen dat ik vaak hoor) naar de sportschool gaat en dit (wellicht onbewust) als excuus gebruikt om slecht/ineffectief te trainen. Ik zeg niet dat je zo doet, maar ik heb het heel vaak zien gebeuren en dat is jammer. :)
pi_128829024
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:27 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Dat is normaal, maar je moet niet met de instelling "ik hoef geen Schwarzenegger te worden", "niet te groot worden", "strakker in mijn vel" (om even iets te noemen dat ik vaak hoor) naar de sportschool gaat en dit (wellicht onbewust) als excuus gebruikt om slecht/ineffectief te trainen. Ik zeg niet dat je zo doet, maar ik heb het heel vaak zien gebeuren en dat is jammer. :)
Ohja, makes sense inderdaad _O_
life happens while you're pusing the throttle.
pi_128841404
Misshien een veelvoorkomende vraag maar hoelang moet je precies cardio doen om vet te verliezen zonder dat je je spieren verbrand?
  donderdag 11 juli 2013 @ 17:34:21 #105
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128841465
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:31 schreef koekii het volgende:
Misshien een veelvoorkomende vraag maar hoelang moet je precies cardio doen om vet te verliezen zonder dat je je spieren verbrand?
Moeilijk of onmogelijk om te zeggen zonder je lichaams vet percentage te weten. Als je een VP van 30% hebt is dat uiteraard totaal anders dan met een VP van 15%, bijvoorbeeld.
  donderdag 18 juli 2013 @ 21:45:32 #106
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_129100869
Op internet lees ik dat je na het sporten moet eten om je voorraad weer aan te vullen.
Maar ik lees op internet ook dat als je wilt afvallen, na het sporten de vetverbranding nog een tijdje hoog blijft. Als je dan wat eet, houdt dit effect dan op?
Dus als mijn doel is afvallen: kan ik dan na het sporten beter wel of niet wat eten?

Ik eet namelijk 3 maaltijden, in de ochtend, middag en avond en na het avondeten ga ik sporten en eet ik meestal niks meer. Ik vraag me af of het misschien toch beter is om wel wat te eten. Ik ben benieuwd of eten na de training een positief of negatief effect heeft op de vetverbranding.

[ Bericht 9% gewijzigd door Luxuria op 18-07-2013 21:51:29 ]
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 18 juli 2013 @ 21:53:12 #107
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_129101229
Ben je 'rijker' op de dag dat je salaris wordt gestort op je bankrekening en zo lang mogelijk wacht met pinnen?

Ben je 'arm' als je een grote aankoop doet wat een aanslag is op je bankrekening?

Of gaat het toch om inkomsten minus uitgaven?
Confidence through competence
  donderdag 18 juli 2013 @ 22:02:03 #108
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_129101665
Ik denk inkomsten minus uitgaven. Lichte gok.
BEASTMODE
  donderdag 18 juli 2013 @ 23:11:07 #109
206580 Luxuria
pi_129105011
Ja oke, maar voeding heeft dan volgens jullie geen enkele invloed op wat er in je lichaam als brandstof gebruikt wordt?
  donderdag 18 juli 2013 @ 23:21:22 #110
55709 Stereotomy
pi_129105496
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:11 schreef Luxuria het volgende:
Ja oke, maar voeding heeft dan volgens jullie geen enkele invloed op wat er in je lichaam als brandstof gebruikt wordt?
Hoeveel vitamines en mineralen en vezels er in die voeding zit, niet. Dat is geen brandstof.

Hoeveel koolhydraten, vetten en eiwitten (en tezamen dus hoeveel energie iets bevat, kcal) dus wel, want dat is de brandstof.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 08:27:30 #111
206580 Luxuria
pi_129111660
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:21 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Hoeveel vitamines en mineralen en vezels er in die voeding zit, niet. Dat is geen brandstof.

Hoeveel koolhydraten, vetten en eiwitten (en tezamen dus hoeveel energie iets bevat, kcal) dus wel, want dat is de brandstof.
Dus maakt het wel uit voor de vetverbranding wat ik na een workout eet?
pi_129112474
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 08:27 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dus maakt het wel uit voor de vetverbranding wat ik na een workout eet?
Wanneer je eet maakt niets uit. Het gaat erom hoeveel je eet op een dag.
pi_129112614
Ik doe altijd eerst een warming up, daarna krachttraining en dan nog 20 minuten fietsen en dan 4x in de week. Ik drink wel veel cola maar toch ben ik straks hoe kan dat dan? Iedereen raat me af om steeds cola te drinken, maar ik doe het toch en ben toch redelijk gespierd.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 10:20:06 #114
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_129113652
Pics van je zieke fysiek maat. Inclusief je massieve wielen.
BEASTMODE
pi_129113713
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 09:29 schreef hafcfan het volgende:
Ik doe altijd eerst een warming up, daarna krachttraining en dan nog 20 minuten fietsen en dan 4x in de week. Ik drink wel veel cola maar toch ben ik straks hoe kan dat dan? Iedereen raat me af om steeds cola te drinken, maar ik doe het toch en ben toch redelijk gespierd.
Cola = carbs.

Ik ken genoeg mensen die hun laatste 200-300kcal op een dag aanvullen met makkelijke carbs. Gewoon 300kcal aan chocolade of snoep of 2 blikjes cola. Past het binnen je macro's en je kcals, dan zul je niet dik worden.
pi_129119502
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 09:20 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Wanneer je eet maakt niets uit. Het gaat erom hoeveel je eet op een dag.
Maar het helpt waarschijnlijk wel om van tevoren iets te eten; niet vijf minuten ervoor, maar een uur (of twee), want dan heb je meer energie en dus meer kracht. Lijkt mij dan, hè. Ik heb er niet voor gestudeerd, maar dit lijken mij van die logische dingen die je automatisch doet. En na de training krijg je vanzelf weer honger, en dan eet je weer iets.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 13:27:28 #117
55709 Stereotomy
pi_129119626
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 13:24 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Maar het helpt waarschijnlijk wel om van tevoren iets te eten; niet vijf minuten ervoor, maar een uur (of twee), want dan heb je meer energie en dus meer kracht. Lijkt mij dan, hè. Ik heb er niet voor gestudeerd, maar dit lijken mij van die logische dingen die je automatisch doet. En na de training krijg je vanzelf weer honger, en dan eet je weer iets.
Voor totaal vetverlies maakt het niet uit of je voor of tijdens of na de training eet (was originele vraag); voor een prettiger training moet je uiteraard gewoon op een manier eten zoals het je persoonlijk ligt.

Het is veel belangrijker dat je een persoonlijk patroon vol kunt houden van energiedeficit, dan dat je per se op een manier eet zoals je dat ergens hebt gelezen op internet.
pi_129119682
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 09:29 schreef hafcfan het volgende:
Ik spreek hier niet uit ervaring

Als je genoeg beweegt maakt het niet zoveel uit denk ik.
En ligt er ook aan wat voor lichaam je hebt bijvoorbeeld Ecto.
pi_129120058
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 13:24 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dat is persoonlijk, je moet doen waar je je goed bij voelt. Zelf doe ik IF en eet ik de hele dag niets tot na mijn training in de avond, voor mij werkt dat goed en voor anderen werken weer andere manieren. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 13:28 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Een slecht eetpatroon is voor de meeste mensen niet te compenseren door te sporten. Het begint altijd met goed eten, aangevult met beweging.
pi_129125633
Mag ik jullie mening hierover,

Mijn "trainer" die laat mij uitsluitend met apparaten trainen en wil graag dat ik volgende week 3x20 doe en de week daarna 4x20.

Ik denk dat het handiger is dat ik de Chest press vervang door de Bench Press en dat ik 4x8 ga doen.
Meningen?
life happens while you're pusing the throttle.
pi_129125639
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 13:28 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad een lichaam dat ik bijna niet aankom ook al eet ik veel.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 16:31:56 #122
55709 Stereotomy
pi_129126265
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:17 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad een lichaam dat ik bijna niet aankom ook al eet ik veel.
Dus je eet niet genoeg en niet consistent genoeg.
pi_129127885
Even om een fabeltje uit de wereld te helpen. Je lichaam verbrandt en maakt CONSTANT vet aan. De hele dag door. Het is niet zo dat je lichaam op een moment meer vet verbrandt dan op een ander moment. Het gaat om de totale energie die je aan het einde van een bepaalde tijdsduur hebt genuttigd. Is dat meer dan je gebruikt dan is je netto vetopslag tegenover verbranding hoger. Eet je minder dan je gebruikt dan is je netto opslag lager dan wat je verbrandt.
pi_129128127
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:19 schreef Intentiion het volgende:
Even om een fabeltje uit de wereld te helpen. Je lichaam verbrandt en maakt CONSTANT vet aan. De hele dag door. Het is niet zo dat je lichaam op een moment meer vet verbrandt dan op een ander moment. Het gaat om de totale energie die je aan het einde van een bepaalde tijdsduur hebt genuttigd. Is dat meer dan je gebruikt dan is je netto vetopslag tegenover verbranding hoger. Eet je minder dan je gebruikt dan is je netto opslag lager dan wat je verbrandt.
Hoe maakt mijn lichaam vet aan als ik in de fasted state ben?
pi_129128321
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:19 schreef Intentiion het volgende:
Jawel hoor, dat is wel zo. Het komt inderdaad uiteindelijk neer op je surplus danwel deficiëntie, maar het is niet zo dat je lichaam een permanent constante verbranding danwel aanvul snelheid heeft. Als je cardio't heb je bijvoorbeeld ineens 300 kcal in een korte tijd verbrand, het is niet zo dat je lichaam dit vervolgens over x aantal uur uit gaat spreiden om die 'constante' vast te houden oid.

Dus: gebeurt het? Ja. Is het relevant? Nee.
Of toch du vader?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')