Dat is normaal, maar je moet niet met de instelling "ik hoef geen Schwarzenegger te worden", "niet te groot worden", "strakker in mijn vel" (om even iets te noemen dat ik vaak hoor) naar de sportschool gaat en dit (wellicht onbewust) als excuus gebruikt om slecht/ineffectief te trainen. Ik zeg niet dat je zo doet, maar ik heb het heel vaak zien gebeuren en dat is jammer.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:53 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ja sorry, termen is voor mij nog nieuw, ben nog in de lerende fase![]()
Ohja, makes sense inderdaadquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:27 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat is normaal, maar je moet niet met de instelling "ik hoef geen Schwarzenegger te worden", "niet te groot worden", "strakker in mijn vel" (om even iets te noemen dat ik vaak hoor) naar de sportschool gaat en dit (wellicht onbewust) als excuus gebruikt om slecht/ineffectief te trainen. Ik zeg niet dat je zo doet, maar ik heb het heel vaak zien gebeuren en dat is jammer.
Moeilijk of onmogelijk om te zeggen zonder je lichaams vet percentage te weten. Als je een VP van 30% hebt is dat uiteraard totaal anders dan met een VP van 15%, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:31 schreef koekii het volgende:
Misshien een veelvoorkomende vraag maar hoelang moet je precies cardio doen om vet te verliezen zonder dat je je spieren verbrand?
Hoeveel vitamines en mineralen en vezels er in die voeding zit, niet. Dat is geen brandstof.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:11 schreef Luxuria het volgende:
Ja oke, maar voeding heeft dan volgens jullie geen enkele invloed op wat er in je lichaam als brandstof gebruikt wordt?
Dus maakt het wel uit voor de vetverbranding wat ik na een workout eet?quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoeveel vitamines en mineralen en vezels er in die voeding zit, niet. Dat is geen brandstof.
Hoeveel koolhydraten, vetten en eiwitten (en tezamen dus hoeveel energie iets bevat, kcal) dus wel, want dat is de brandstof.
Wanneer je eet maakt niets uit. Het gaat erom hoeveel je eet op een dag.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:27 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dus maakt het wel uit voor de vetverbranding wat ik na een workout eet?
Cola = carbs.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:29 schreef hafcfan het volgende:
Ik doe altijd eerst een warming up, daarna krachttraining en dan nog 20 minuten fietsen en dan 4x in de week. Ik drink wel veel cola maar toch ben ik straks hoe kan dat dan? Iedereen raat me af om steeds cola te drinken, maar ik doe het toch en ben toch redelijk gespierd.
Maar het helpt waarschijnlijk wel om van tevoren iets te eten; niet vijf minuten ervoor, maar een uur (of twee), want dan heb je meer energie en dus meer kracht. Lijkt mij dan, hè. Ik heb er niet voor gestudeerd, maar dit lijken mij van die logische dingen die je automatisch doet. En na de training krijg je vanzelf weer honger, en dan eet je weer iets.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:20 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Wanneer je eet maakt niets uit. Het gaat erom hoeveel je eet op een dag.
Voor totaal vetverlies maakt het niet uit of je voor of tijdens of na de training eet (was originele vraag); voor een prettiger training moet je uiteraard gewoon op een manier eten zoals het je persoonlijk ligt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:24 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maar het helpt waarschijnlijk wel om van tevoren iets te eten; niet vijf minuten ervoor, maar een uur (of twee), want dan heb je meer energie en dus meer kracht. Lijkt mij dan, hè. Ik heb er niet voor gestudeerd, maar dit lijken mij van die logische dingen die je automatisch doet. En na de training krijg je vanzelf weer honger, en dan eet je weer iets.
Ik spreek hier niet uit ervaringquote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:29 schreef hafcfan het volgende:
Ik doe altijd eerst een warming up, daarna krachttraining en dan nog 20 minuten fietsen en dan 4x in de week. Ik drink wel veel cola maar toch ben ik straks hoe kan dat dan? Iedereen raat me af om steeds cola te drinken, maar ik doe het toch en ben toch redelijk gespierd.
Dat is persoonlijk, je moet doen waar je je goed bij voelt. Zelf doe ik IF en eet ik de hele dag niets tot na mijn training in de avond, voor mij werkt dat goed en voor anderen werken weer andere manieren.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:24 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maar het helpt waarschijnlijk wel om van tevoren iets te eten; niet vijf minuten ervoor, maar een uur (of twee), want dan heb je meer energie en dus meer kracht. Lijkt mij dan, hè. Ik heb er niet voor gestudeerd, maar dit lijken mij van die logische dingen die je automatisch doet. En na de training krijg je vanzelf weer honger, en dan eet je weer iets.
Een slecht eetpatroon is voor de meeste mensen niet te compenseren door te sporten. Het begint altijd met goed eten, aangevult met beweging.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:28 schreef SixSixOne het volgende:
[..]
Ik spreek hier niet uit ervaring
Als je genoeg beweegt maakt het niet zoveel uit denk ik.
En ligt er ook aan wat voor lichaam je hebt bijvoorbeeld Ecto.
Ik heb inderdaad een lichaam dat ik bijna niet aankom ook al eet ik veel.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:28 schreef SixSixOne het volgende:
[..]
Ik spreek hier niet uit ervaring
Als je genoeg beweegt maakt het niet zoveel uit denk ik.
En ligt er ook aan wat voor lichaam je hebt bijvoorbeeld Ecto.
Dus je eet niet genoeg en niet consistent genoeg.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:17 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een lichaam dat ik bijna niet aankom ook al eet ik veel.
Hoe maakt mijn lichaam vet aan als ik in de fasted state ben?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:19 schreef Intentiion het volgende:
Even om een fabeltje uit de wereld te helpen. Je lichaam verbrandt en maakt CONSTANT vet aan. De hele dag door. Het is niet zo dat je lichaam op een moment meer vet verbrandt dan op een ander moment. Het gaat om de totale energie die je aan het einde van een bepaalde tijdsduur hebt genuttigd. Is dat meer dan je gebruikt dan is je netto vetopslag tegenover verbranding hoger. Eet je minder dan je gebruikt dan is je netto opslag lager dan wat je verbrandt.
Jawel hoor, dat is wel zo. Het komt inderdaad uiteindelijk neer op je surplus danwel deficiëntie, maar het is niet zo dat je lichaam een permanent constante verbranding danwel aanvul snelheid heeft. Als je cardio't heb je bijvoorbeeld ineens 300 kcal in een korte tijd verbrand, het is niet zo dat je lichaam dit vervolgens over x aantal uur uit gaat spreiden om die 'constante' vast te houden oid.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:19 schreef Intentiion het volgende:
Even om een fabeltje uit de wereld te helpen. Je lichaam verbrandt en maakt CONSTANT vet aan. De hele dag door. Het is niet zo dat je lichaam op een moment meer vet verbrandt dan op een ander moment. Het gaat om de totale energie die je aan het einde van een bepaalde tijdsduur hebt genuttigd. Is dat meer dan je gebruikt dan is je netto vetopslag tegenover verbranding hoger. Eet je minder dan je gebruikt dan is je netto opslag lager dan wat je verbrandt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |