SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Montagui? Waar komt dit vandaan? En hoe is de link tussen Lifante en Carabante?
Carabante blijkt een miljonair in de bouw en andere bedrijfjes te zijn:
http://www.elconfidencial.com/ocio/indice.asp?id=4284
http://www.empresia.es/persona/jose-ramon-carabante-de-la-plaza/
[ Bericht 23% gewijzigd door El_Matador op 05-06-2013 06:34:15 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Toch regelen ze het in die wereld anders meestal.quote:Op zondag 2 juni 2013 04:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
ehhhh...
http://www.peterrdevries.nl/dossiers/polleenfranktaminiau/
Ah, duidelijkheid. Altijd fijnquote:Op zondag 2 juni 2013 04:34 schreef sig000 het volgende:
Ow en nog even ter aanvulling.
Die Ingrid Visser was wel iemand hier in Nederland als record international in het volleybal.
Klopt.quote:
een simpele geschiedenisleraarquote:Op zondag 2 juni 2013 04:35 schreef sig000 het volgende:
Die Severein was miljonair door 1x leuke deal maar verder?
Die in de marmerzaken gaat met de connectie van zijn vrouw die daar nog 2 jaarsalarissen tegoed heeft?quote:
Fixed.quote:
Nu niet meer.quote:
Refresh je pagina es.quote:
Zou de krant het fout hebben dan? Heb je een andere bron/kaartje?quote:Op zondag 2 juni 2013 07:32 schreef SanAnt het volgende:
Plaats delict is Alguazas ,en niet Molina de Segura dat is een dorpje ernaast !!
Hehe, ik denk dat half Roemenië bij de politie bekend is...quote:Op zondag 2 juni 2013 09:40 schreef Marrije het volgende:
haha El matador, die geen belangrijke antecedenten![]()
Dat is nog maar afwachten maar we weten het inderdaad niet, al zijn het wel bekenden van de Roemeense politie.
Mooie op
Alleen in Roemenië dan.quote:Op zondag 2 juni 2013 09:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hehe, ik denk dat half Roemenië bij de politie bekend is...
Gracias
Ja, die kans lijkt me erg groot.quote:Op zondag 2 juni 2013 09:47 schreef sig000 het volgende:
[..]
Alleen in Roemenië dan.
*btw die oudste Roemeen kan maar zo ontsnapte handlanger van die dictator met zijn regime zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Nee man, die citroenenplukkers kwamen toevallig op de koffie, lieten ze hun cirkelzaag vallen, precies op die twee Nederlanders die zo lief lagen te slapen.quote:Op zondag 2 juni 2013 09:52 schreef sig000 het volgende:
[..]
Voorlopig lijkt het erop alsof die zijn ingehuurd.
En die gingen even extra tekeer omdat ze toch al slechte naam hadden?quote:Op zondag 2 juni 2013 09:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee man, die citroenenplukkers kwamen toevallig op de koffie, lieten ze hun cirkelzaag vallen, precies op die twee Nederlanders die zo lief lagen te slapen.
De vuilniszakken en bleek waren voor een oud-Roemeens zakloopspel om glaasjes bleekmiddel heen.quote:Op zondag 2 juni 2013 09:54 schreef sig000 het volgende:
[..]
En die gingen even extra tekeer omdat ze toch al slechte naam hadden?
Zijn vrouw heeft er 2 jaar gespeeld en hoe het geld verhaal precies zit dat zullen we waarschijnlijk nooit weten.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:06 schreef soapie het volgende:
Severein had toch geld tegoed van Cuenca en niet andersom zoals in de OP staat?????
U heeft gelijk. Nu klopt ie?quote:Op zondag 2 juni 2013 10:06 schreef soapie het volgende:
Severein had toch geld tegoed van Cuenca en niet andersom zoals in de OP staat?????
Ze gingen mee naar het huisje omdat ze dachten dat ze daar het geld terug zouden krijgen wat Severein (en andere Nederlanders? want daar werd hij ook door onder druk gezet om geld terug te halen) had geinvesteerd.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:06 schreef soapie het volgende:
quote:Op zondag 2 juni 2013 10:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ze gingen mee naar het huisje omdat ze dachten dat ze daar het geld terug zouden krijgen wat Severein (en andere Nederlanders? want daar werd hij ook door onder druk gezet om geld terug te halen) had geinvesteerd.
En bij zo'n vaag figuur dan ligt dat ook voor de hand om er even op af te stappen en geld op te eisen.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ze gingen mee naar het huisje omdat ze dachten dat ze daar het geld terug zouden krijgen wat Severein (en andere Nederlanders? want daar werd hij ook door onder druk gezet om geld terug te halen) had geinvesteerd.
Ze schijnen vrijwillig te zijn meegegaan. Kan een smoesje zijn om minder straf te krijgen.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Betrouwbaar typje inderdaad. Stap ik ook zo bij in de auto zonder iemand te laten weten waar ik heenga.
Nou ze waren er toch, nadat ze al eens eerder van de weg waren geprobeerd te drukken zijn ze toch weer verhaal (geld) gaan halen.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:19 schreef sig000 het volgende:
[..]
En bij zo'n vaag figuur dan ligt dat ook voor de hand om er even op af te stappen en geld op te eisen.
?quote:Op zondag 2 juni 2013 10:22 schreef Marrije het volgende:
...nadat ze al eens eerder van de weg waren geprobeerd te drukken ...
En jij gelooft dat?quote:Op zondag 2 juni 2013 10:22 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nou ze waren er toch, nadat ze al eens eerder van de weg waren geprobeerd te drukken zijn ze toch weer verhaal (geld) gaan halen.
Het zijn 2 verschillende zaken:quote:
De vorige keer dat ze in Spanje waren. Toen had iemand ze geprobeerd van de weg af te drukken. Hadden ze ook als een serieuze waarschuwing kunnen zien en het erbij kunnen laten zitten. Maar nee, ze gingen weer naar Spanje en achter het geld aan. Ik zeg NIET eigen schuld dikke bult, maar wel dat ze toch zelf die afspraak weer zijn aangegaan met Cuenca.quote:
Witwaspraktijken zijn dat, er zit meer achter.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het zijn 2 verschillende zaken:
- Cuenca zou 10.000 euro schuldig zijn aan Severein voor Gibraltar
- Severein zou 300.000 euro schuldig zijn voor een marmergroeve (ter waarde van 320 miljoen euro)
Ja. het zou wel een erg grote sukkel zijn om in dat marmergroeve verhaal zijn nek op het spel te zetten.quote:
quote:Op maandag 27 mei 2013 09:23 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
De reden dat ze naar Murcia waren was inderdaad het achterstallig salaris innen. De vorige keer dat ze het hadden geprobeerd zijn ze al bedreigd en van de weg afgeduwd met de auto.. Ik begreep dat het om Russische maffia gaat.
Volgens mij had ik gelezen dat Severein ook al had geïnvesteerd in die marmergroeve. of haal ik nu van alles door elkaar???quote:Op zondag 2 juni 2013 10:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het zijn 2 verschillende zaken:
- Cuenca zou 10.000 euro schuldig zijn aan Severein voor Gibraltar
- Severein zou 300.000 euro schuldig zijn voor een marmergroeve (ter waarde van 320 miljoen euro)
Lijkt me dat zij dan ook wel voor haar leven kan vrezen....quote:Op zondag 2 juni 2013 10:34 schreef PoezeligDing het volgende:
Ze zijn niet bij hem in de auto gestapt, maar bij die vriendin van hem. Dezelfde vriendin die, nadat bekend werd dat Ingrid en Lodewijk vermist waren, contact opnam met de politie, omdat zij door hem gevraagd was om ongebluste kalk en die zaag aan te schaffen.
quote:Op zondag 2 juni 2013 10:30 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat is een verhaal en het is de vraag of het echte nog boven water komt.
ok, hij zal het niet precies weten, maar dat ze van de weg werden gereden geloof ik dan weer wel. maar uiteraard omvat het hele verhaal veel meer.quote:Op maandag 27 mei 2013 09:26 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
De dochter van die man is mn jaargenoot van studie. Ze zit n al 2 weken in Murcia met zusje en moeder dus ex-vrouw). Arme hun..
Dat is het verhaal alleen komt er wel steeds meer bij.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:35 schreef soapie het volgende:
[..]
Volgens mij had ik gelezen dat Severein ook al had geïnvesteerd in die marmergroeve. of haal ik nu van alles door elkaar???
oh ja zo zat hetquote:Op zondag 2 juni 2013 10:34 schreef PoezeligDing het volgende:
Ze zijn niet bij hem in de auto gestapt, maar bij die vriendin van hem. Dezelfde vriendin die, nadat bekend werd dat Ingrid en Lodewijk vermist waren, contact opnam met de politie, omdat zij door hem gevraagd was om ongebluste kalk en die zaag aan te schaffen.
Op zich is dat wel mooie testcase, blijft ze leven zolang die Roemenen vastzitten dan is het redelijk duidelijk.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:35 schreef soapie het volgende:
[..]
Lijkt me dat zij dan ook wel voor haar leven kan vrezen....
fixedquote:Op zondag 2 juni 2013 10:39 schreef sig000 het volgende:
[..]
Op zich is dat wel mooie testcase, blijft ze leven zolang die Roemenen + Cuenca vastzitten dan is het redelijk duidelijk.
Die Spanjaard kan nog geen vlieg doodslaan waarschijnlijk.quote:
En volgens Johan Derksen zijn alle Roemeense vrouwen op z'n minst partime ook prostituee. (of was dat alleen in Boekarest?)quote:Op zondag 2 juni 2013 09:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hehe, ik denk dat half Roemenië bij de politie bekend is...
Gracias
Ik denk Boekarest, de rest bedelt.quote:Op zondag 2 juni 2013 11:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En volgens Johan Derksen zijn alle Roemeense vrouwen op z'n minst partime ook prostituee. (of was dat alleen in Boekarest?)
Nee maar die zal nog wel meer van die fijne (Roemeense) vriendjes hebben...quote:Op zondag 2 juni 2013 11:12 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die Spanjaard kan nog geen vlieg doodslaan waarschijnlijk.
Ik heb geen idee, wat ik wel weet is dat dit zaakje stinkt.quote:Op zondag 2 juni 2013 11:33 schreef soapie het volgende:
[..]
Nee maar die zal nog wel meer van die fijne (Roemeense) vriendjes hebben...
Dat zeker!!!quote:Op zondag 2 juni 2013 11:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, wat ik wel weet is dat dit zaakje stinkt.
Je hebt wel erg grote doos speculaasjes nu maar het zou zomaar kunnen.quote:Op zondag 2 juni 2013 11:46 schreef Chazr het volgende:
Ik denk dat de sleutel ligt in de richting van de diamanthandel waar Cuenca over sprak.
Diamanten zijn het ideale ruilmiddel voor illegale goederen en diensten (wapens, drugs, nucleaire stoffen). Ze zijn reukloos (dus moeilijk op te sporen), een klein aantal vertegenwoordigt een grote waarde en ze zijn gemakkelijk te vervoeren (te smokkelen). Nederland en Belgie spelen een belangrijke rol in de diamanthandel, en de diamanthandel in Nederland en de drugshandel in Nederland schijnen nauw gelieerd te zijn.
Zo had de kroongetuige in de zaak tegen de Hakkelaar in Antwerpen een diamantairsfirma TSS Diamonds, een dekmantel om grote geldbedragen de wereld te pompen zonder argwaan te wekken. Het schijnt ook dat op financiele transacties binnen de diamantwereld weinig overheidstoezicht was (is?).
Hoe dan ook, diamanthandel is shady business.
Och, in combi met witwassen zit je al een stap in de richtingquote:Op zondag 2 juni 2013 12:55 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je hebt wel erg grote doos speculaasjes nu maar het zou zomaar kunnen.
Ik denk dat er nog meer achter zit.quote:Op zondag 2 juni 2013 12:57 schreef Chazr het volgende:
[..]
Och, in combi met witwassen zit je al een stap in de richting
Het is wel opvallend hoe ze in NL ineens erg terughoudend zijn.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee die gaan het hebben waarom de Spaanse pers gruwelijkheden publiceert
Ben maar blij, dat soort berichten schaadt iedereenquote:Op zondag 2 juni 2013 13:06 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is wel opvallend hoe ze in NL ineens erg terughoudend zijn.
Ik weet eik niet zo goed welke manier ik nu beter vind?quote:Op zondag 2 juni 2013 13:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ben maar blij, dat soort berichten schaadt iedereen
Op verzoek van de families toch??quote:Op zondag 2 juni 2013 13:06 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is wel opvallend hoe ze in NL ineens erg terughoudend zijn.
Ooit meegemaakt dat er op die manier werd belicht over een misdaad in Nederland?quote:
Nee ik wil dat ook helemaal niet weten, en idd, beetje respect voor de families zou niet gek zijn..quote:Op zondag 2 juni 2013 13:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ooit meegemaakt dat er op die manier werd belicht over een misdaad in Nederland?
Prima verzoek van de nabestaanden
Beetje respect voor de daders ook nietquote:Op zondag 2 juni 2013 13:51 schreef soapie het volgende:
[..]
Nee ik wil dat ook helemaal niet weten, en idd, beetje respect voor de families zou niet gek zijn..
kijk dat durf ik dan weer nietquote:Op zondag 2 juni 2013 13:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zoek de foto's op van Nora Dalmasso op zou ik zeggen
jaquote:
Gewurgd na of tijdens 'stevige' seks. De seks was (bleek uit de sporen) vrijwillig. Haar zoon was een verdachte. Ze is gevonden in hun huis op het bed van haar dochter.quote:Op zondag 2 juni 2013 16:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
kijk dat durf ik dan weer niet
maar wel door google gehaald en het verhaal wat geprobeerd te lezen, vermoord (gewurgd) naakt gevonden op een hotelkamer (daar staan foto's van op internet?)
Ze ligt zeg maar in een pose op bed dat ze of verkracht is of net sex gehad heeft en met alleen een vlakje voor voor haar kruisquote:Op zondag 2 juni 2013 16:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
kijk dat durf ik dan weer niet
maar wel door google gehaald en het verhaal wat geprobeerd te lezen, vermoord (gewurgd) naakt gevonden op een hotelkamer (daar staan foto's van op internet?)
Dader is nooit gepakt, maar dat was natuurlijk haar man die 2000 km verderop zat te golfen met een vriend die geile sms'jes stuurde naar zijn vrouwquote:Op zondag 2 juni 2013 16:27 schreef hexje het volgende:
[..]
Gewurgd na of tijdens 'stevige' seks. De seks was (bleek uit de sporen) vrijwillig. Haar zoon was een verdachte. Ze is gevonden in hun huis op het bed van haar dochter.
Als je het zo erg vindt, waarom stuur jij dan mensen naar die foto's? Jij gebruikt het lijk van Nora om de moraalridder uit te hangen. poehpoeh.quote:Op zondag 2 juni 2013 16:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ze ligt zeg maar in een pose op bed dat ze of verkracht is of net sex gehad heeft en met alleen een vlakje voor voor haar kruis
Dit soort dingen als gebeurt is in Murcia in de pers brengen dient maar een doel en dat is de zieke behoefte van een bepaald soort mensen te bevredigen
Ik zeg verbieden die hap of voor het leven royeren van iedere journalist die het doet
Die andere heeft ook al zo'n verlopen maffiakopquote:Op zondag 2 juni 2013 10:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Betrouwbaar typje inderdaad. Stap ik ook zo bij in de auto zonder iemand te laten weten waar ik heenga.
¿Zoals?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:39 schreef Chazr het volgende:
Die Roemenen zijn echte profs, hebben vast al heel wat klusjes opgeknapt voor de Russische mafia.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Staat al eventjes in de nieuwe OP, dank je.quote:Op woensdag 5 juni 2013 04:15 schreef SanAnt het volgende:
Hier de namen van de 2 roemenen Constantin Stan en Valentín Ion .
Om ze nou steeds die roemenen te noemen..
De 3 verdachten zitten nu in de Sangonera la Verde gevangenis . In de buurt van Murcia.
Mag ik ditquote:Op woensdag 5 juni 2013 11:04 schreef beequeen het volgende:
Afscheid Ingrid Visser en Lodewijk Severein op 15 juni.
http://www.nu.nl/binnenla(...)everein-15-juni.html
Ik hoor gewoon Mart Smeets praten.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:41 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Mag ik dit
"De nabestaanden van oud-volleybalster Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein geven zaterdag 15 juni ''aan iedereen die zich verbonden voelt'' de gelegenheid om afscheid te nemen van de twee vermoorde Nederlanders. "
een heel mooi gebaar vinden?
quote:Op woensdag 5 juni 2013 15:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik hoor gewoon Mart Smeets praten.
quote:
Het kwartje valt nu pas.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:33 schreef Gert het volgende:
"Ja, dat mag ik een heel mooi gebaar vinden. Chapeau. Chapeau. Chapeau."
Hij is niet lelijkquote:Op zondag 2 juni 2013 10:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe in godsnaam is dat relevant dat hij niet lelijk isquote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:47 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Hij is niet lelijk, jammer dat hij zo verdorven en een schurk is
Het is walgelijk wat Visser en Lodewijk zijn aangedaan, daarom voel ik me schuldig dat ik die cuenca er enigszins aantrekkelijk uit vind zienquote:Op zondag 9 juni 2013 01:10 schreef DjinN het volgende:
[..]
Hoe in godsnaam is dat relevant dat hij niet lelijk is
Jij valt op 'als je maar gel in je haar hebt' types?quote:Op zondag 9 juni 2013 10:51 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Het is walgelijk wat Visser en Lodewijk zijn aangedaan, daarom voel ik me schuldig dat ik die cuenca er enigszins aantrekkelijk uit vind zien(qua uiterlijk he , niet qua karakter)
Ik vind zijn kapsel het minst leuk aan hem, heb liever een vollere haardosquote:Op maandag 10 juni 2013 14:54 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Jij valt op 'als je maar gel in je haar hebt' types?
Dan zag hij er anders uit ..quote:Op maandag 10 juni 2013 15:38 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Stel het was een lieve nerd geweest, had je hem dan ook een creep gevonden?
quote:Op maandag 10 juni 2013 15:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dan zag hij er anders uit ..
[ [url=http://media.scholieren.net/assets/uploads/r235728_948390[1].jpg?width=285&height=360]afbeelding[/url] ]
Dan was het een lieve nerd geweest.
Jezus. Echt.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:30 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Ik vind zijn kapsel het minst leuk aan hem, heb liever een vollere haardos
Dan vind je Joran van der Sloot zeker ook aantrekkelijk?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:47 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Hij is niet lelijk, jammer dat hij zo verdorven en een schurk is
Absoluut niet. Ik heb geen last van een bad boy syndroom hoorquote:Op maandag 10 juni 2013 16:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dan vind je Joran van der Sloot zeker ook aantrekkelijk?
Heb vaak gehoord dat ik op hem lijk, tot vervelens toe. Dus bedankt dat je mij niet aantrekkelijk vindt.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:09 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Absoluut niet. Ik heb geen last van een bad boy syndroom hoor
Jouw uitstraling zal vast anders zijn dan die van Joranquote:Op maandag 10 juni 2013 16:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heb vaak gehoord dat ik op hem lijk, tot vervelens toe. Dus bedankt dat je mij niet aantrekkelijk vindt.![]()
Dat klopt.. ik heb een lieve uitstraling. Bovendien heb ik niet zo'n groot hoofd als Joran en ook niet van die lelijke flaporen. Snap dus niet helemaal waarom ze altijd zeggen dat ik op hem lijk.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:13 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Jouw uitstraling zal vast anders zijn dan die van Joranaantrekkelijkheid zit vaak in iemands uitstraling vind ik
Wat mij als eerste opvalt is zijn waterhoofd. Volgens mij had hij dat van zijn vader..quote:Op maandag 10 juni 2013 16:18 schreef Jian het volgende:
Ik vind 'm altijd een ietwat mongolige uitdrukking hebben .......
goed topic trouwens
Voor het topic Joran van der Sloot moet je ergens anders zijnquote:Op maandag 10 juni 2013 16:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat mij als eerste opvalt is zijn waterhoofd. Volgens mij had hij dat van zijn vader..
Ah doe niet zo flauw.. Ingrid en haar partner zijn allang gevonden en ook al ter aarde besteld geloof ik, dus dit topic bloedt toch langzaam dood.. nu komt er weer een beetje leven in.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:27 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Voor het topic Joran van der Sloot moet je ergens anders zijn
Dan kunnen we het beter over Cuenca hebbenquote:Op maandag 10 juni 2013 16:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ah doe niet zo flauw.. Ingrid en haar partner zijn allang gevonden en ook al ter aarde besteld geloof ik, dus dit topic bloedt toch langzaam dood.. nu komt er weer een beetje leven in.
Daar heb ik niks over te zeggen, alleen dat ik het een griezel vind. Zet die vent in een horror-film en hij valt niet uit de toon.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:31 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Dan kunnen we het beter over Cuenca hebben
Nou dat valt toch wel mee..quote:Op maandag 10 juni 2013 16:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daar heb ik niks over te zeggen, alleen dat ik het een griezel vind. Zet die vent in een horror-film en hij valt niet uit de toon.
Aan de andere kant: wie zou er nou wel op zijn voordeligst uitzien in de rechtbank en als verdachte van zo een ernstige misdrijfquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vind ik niet.. geef hem een paar tandjes en hij is net een vampier..
Ik zal niet zeggen dat hij lelijk is, maar kijk naar zijn ogen.. ik vind hem een bijzonder naargeestige uitstraling hebben.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:55 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Aan de andere kant: wie zou er nou wel op zijn voordeligst uitzien in de rechtbank en als verdachte van zo een ernstige misdrijf
Ja hij kijkt wel duister, niet echt te doorgronden. Maar is hij nu officieel dader/medeplichtige of nog steeds verdachte?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zal niet zeggen dat hij lelijk is, maar kijk naar zijn ogen.. ik vind hem een bijzonder naargeestige uitstraling hebben.
Dat weet ik niet.. ik volg deze zaak niet meer zo heel erg. Heb meer met mijn dubbelganger Joranquote:Op woensdag 12 juni 2013 00:02 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Ja hij kijkt wel duister, niet echt te doorgronden. Maar is hij nu officieel dader/medeplichtige of nog steeds verdachte?
Straks melden er hier nog meer dubbelgangersquote:Op woensdag 12 juni 2013 00:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.. ik volg deze zaak niet meer zo heel erg. Heb meer met mijn dubbelganger Joran
Zou leuk zijn, kunnen we een wedstrijd houden wie er het meest op lijkt. Zou bijna een foto plaatsen hier maar mijn privacy stribbelt heftig tegen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:06 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Straks melden er hier nog meer dubbelgangers
Ik ben wel benieuwdquote:Op woensdag 12 juni 2013 00:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zou leuk zijn, kunnen we een wedstrijd houden wie er het meest op lijkt. Zou bijna een foto plaatsen hier maar mijn privacy stribbelt heftig tegen.
Hoe je het ook wendt of keert, het blijft vreemd dat ze dood moesten. Wie heeft er nou echt baat gehad bij hun dood?quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:01 schreef El_Matador het volgende:
'Moord Ingrid Visser draaide om mergelmijn'
Gepubliceerd: Don 13 jun 2013
De aankoop van een mergelmijn lijkt een belangrijke rol te hebben gespeeld in de moord op oud-vollebalster Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein in Spanje.
Visser en haar partner wilden volgens El Pais de mergelmijn voor driehonderdduizend euro van Cuenca overnemen. Hij zou hen niet hebben verteld dat hij slechts voor de helft de eigenaar is en dat de mijn al tientallen jaren niet meer werd gebruikt. Het is niet duidelijk wat voor plannen het koppel met de mijn had.
Vervalst
Cuenca zou veel documenten hebben ondertekend met een vervalste handtekening van zijn zakenpartner. Die stuurde hij naar Visser en Severein om de indruk te wekken dat hij bevoegd was de mijn aan hen te verkopen. Toen het koppel met Cuenca afsprak om de overname te regelen zouden ze plotseling zijn vermoord. Er zijn volgens de krant geen sporen gevonden van een vechtpartij, wat erop duidt dat het Visser en Severijn volledig werden verrast. Het zou er ook op wijzen dat sprake is van moord met voorbedachten rade en niet van doodslag, waar een lagere straf voor staat. De krant meldt verder dat Severijn en Cuenca tussen 2009 en 2011 samen een bedrijf hadden, maar het is niet bekend om wat voor bedrijf het gaat.
Fataal
Het AD schreef eerder dat een mislukte zakendeal het stel fataal was geworden. Een bron rond de familie zei dat de politie denkt dat Severein zaken deed met de verkeerde mensen. De laatste jaren zou Severein in het vastgoed hebben gezeten. De 35-jarige Visser en de 57-jarige Severein werden sinds 13 mei in Spanje vermist. Twee weken later werden ze gevonden. Cuenca en twee Roemenen werden aangehouden en zitten nog vast. Visser en Severein zijn vermoedelijk in het huis van een van de verdachten omgebracht. Vervolgens werden ze begraven in een citroenboomgaard.
Mooi. De enige mergelmijn die ik ken is de Pietersberg. Groeve is correcter.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:34 schreef Marrije het volgende:
mergelmijn is inmiddels vervangen door marmergroeve op nu.nl
quote:Beslissing vasthouden verdachten moord Visser
De rechtbank in Spanje beslist vrijdag of de drie verdachten die zijn aangehouden voor de moord op de Nederlandse volleybalster Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein, langer vast moeten blijven zitten.
Dat hebben de gerechtelijke autoriteiten in Murcia donderdagavond laten weten. De zaak is overgedragen aan de rechter in Molinade Segura omdat het forensisch onderzoek heeft vastgesteld dat de twee Nederlanders in een afgelegen vakantiehuis in die gemeente zijn vermoord.
De twee werden vermoord in Spanje, nadat ze sinds maandag 13 mei daar waren vermist.
Bron: Telegraaf
Dat heb ik met die zaak in België. Die ene waar de moeder 2 van haar 4 kinderen heeft vermoord.quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:46 schreef Chazr het volgende:
Ik vraag me toch ernstig af hoe het met deze zaak staat.
ja na de geheime status horen we helemaal niks meerquote:Op woensdag 10 juli 2013 19:46 schreef Chazr het volgende:
Ik vraag me toch ernstig af hoe het met deze zaak staat.
quote:Vierde verdachte opgepakt voor moord Visser en Severein
In Spanje is een vierde verdachte opgepakt voor de moord op de Nederlandse oud-volleybalster Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein.
Dat heeft de Spaanse justitie woensdag laten weten.
De 35-jarige Visser en de 57-jarige Severein werden sinds 13 mei in Spanje vermist. Ze waren voor het laatst gezien in het Zuid-Spaanse Murcia. Twee weken later werden ze gevonden in een boomgaard in de buurt van Murcia.
De verdachte werd afgelopen vrijdag opgepakt en zit sindsdien in voorarrest. De rechtbank meldde alleen de initialen van de verdachte, S. A. L. Over leeftijd, geslacht en nationaliteit is niets bekendgemaakt.
Andere verdachten
De drie andere verdachten in de zaak, een Spanjaard en twee Roemenen, zitten nog vast.
Visser en Severein zijn vermoedelijk in het huis van een van de verdachten omgebracht. Vervolgens werden ze begraven in de citroenboomgaard nabij het huis.
Hoofdverdachte in de zaak is Juan Cuenca, oud-manager van de volleybalclub CAV Murcia 2005, waar Visser tussen 2009 en 2011 speelde.
http://www.nu.nl/buitenla(...)ser-en-severein.html
nu.nlquote:Lifante is verrast over de nieuwe arrestatie, zei hij woensdag vanuit zijn huis. "Ik dacht dat de zaak al opgelost was met de drie arrestaties van eind mei. Laten we hopen dat alle betrokkenen snel achter de tralies verdwijnen."
http://www.ad.nl/ad/nl/13(...)ordzaak-Visser.dhtmlquote:'Eigenaar boomgaard vast in moordzaak Visser'
De Spaanse politie heeft de eigenaar van de citroenboomgaard aangehouden waar de lichamen van de vermoorde volleybalster Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein werden gevonden. Dat heeft een bron binnen de Spaanse politie bevestigd tegenover Spaanse media. Hij de is vierde verdachte die voor betrokkenheid bij de moorden is aangehouden.
De Spaanse justitie maakte de aanhouding van een vierde verdachte in de zaak woensdag bekend. De verdachte werd afgelopen vrijdag opgepakt en zit sindsdien in voorarrest. De rechtbank meldde alleen de initialen van de verdachte, S. A. L. Over leeftijd, geslacht en nationaliteit is niets bekendgemaakt. Het is ook niet duidelijk waarvan hij wordt verdacht.
Eerder werden al een Spanjaard en twee Roemenen aangehouden voor de gruwelijke moorden. Visser en Severein waren sinds 13 mei in Spanje vermist en werden op 26 mei vermoord teruggevonden in de citroenboomgaard in de buurt van Murcia.
De hoofdverdachte is de Spanjaard Juan Cuenca. Hij was zakelijk manager van de volleybalclub uit Murcia waarvoor Visser heeft gespeeld. Cuenca had mogelijk een zakelijk conflict met Severein. Tijdens politieverhoren zou de Spanjaard hebben geprobeerd de schuld af te schuiven op de eigenaar en geldschieter van de vereniging, de plaatselijke zakenman Evedasto Lifante.
Lifante is verrast over de nieuwe arrestatie, zei hij woensdag vanuit zijn huis tegen het ANP. 'Ik dacht dat de zaak al opgelost was met de drie arrestaties van eind mei. Laten we hopen dat alle betrokkenen snel achter de tralies verdwijnen.'
Goed plan, wilde ik ook posten:quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/13(...)ordzaak-Visser.dhtml
Die 2 waren niet onbemiddeld.quote:Op donderdag 18 juli 2013 04:14 schreef BroodjeSmeerkaas het volgende:
Dit was dus de vriendin van een kennis van me die heel wat geld geërfd heeft.
complete radiostilte sindsdien, ja. Heel raar dat het journaille zich zo aan de leiband laat leggen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja na de geheime status horen we helemaal niks meer
die sal?quote:Op donderdag 18 juli 2013 04:14 schreef BroodjeSmeerkaas het volgende:
Dit was dus de vriendin van een kennis van me die heel wat geld geërfd heeft.
Wanneer gaan ze dit verhaal verfilmenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:31 schreef tong80 het volgende:
MURCIA - De Spaanse politie heeft Evedasto Lifante, de ex-voorzitter van volleybalclub CAV Murcia van de vermoorde Ingrid Visser (36), verhoord. Dit is een verrassende ontwikkeling in het onderzoek naar de moord op de ex-topvolleybalster en haar partner Lodewijk Severein (57).
Lifante was de man die de politie tipte en op het spoor bracht van de gruwelmoord op het stel. Hij wees zijn voormalige technisch manager van de volleybalclub, Juan Cuenca (36), aan als verdachte. De 50-jarige marmer- en bouwhandelaar heeft altijd zijn betrokkenheid bij de moorden ontkend. Visser speelde tussen 2009 en 2011 bij de club in Murcia.
Justitie twijfelt nu aan zijn verklaringen.
Liever nietquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:20 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wanneer gaan ze dit verhaal verfilmen
quote:Clubeigenaar speelde rol in moord Visser
Er zijn „voldoende aanwijzingen” om te veronderstellen dat eigenaar Evedasto Lifante van de voormalige volleybalclub CAV Murcia een rol heeft gespeeld in de dubbele moord op volleybalster Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein.
Dat heeft de rechtbank in Molina de Segura woensdag bekendgemaakt. De twee Nederlanders werden vermoedelijk op 14 mei om het leven gebracht in een afgelegen landhuis in deze plaats in de omgeving van de Zuid-Spaanse stad.
Bron: Telegraaf
nu.nlquote:De aanwijzingen tegen Lifante komen onder meer uit een politierapport. Daarin staat dat hij ongeveer 40.000 euro schuldig was aan Visser wegens achterstallig salaris.
De rechterhand van Lifante, clubmanager en hoofdverdachte in de zaak Juan Cuenca, had volgens de politie in de maanden voorafgaand aan de moord geprobeerd om samen met Severein een marmergroeve van Lifante te verkopen.
Ook heeft de politie foto's van Lifante en documentatie over zijn marmergroeve gevonden in het huis van Valentin Ion, een van de twee Roemenen die vastzitten wegens hun vermoedelijke aandeel in de het misdrijf als huurmoordenaar.
"Mooi" dat ze hem bij de kraag hebben.quote:
Spanje kennende duurt het nog wel eventjes ...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
"Mooi" dat ze hem bij de kraag hebben.
Zo'n vrouw die even de kettingzagen en vuilniszakken komt afleveren.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:57 schreef TheVulture het volgende:
Klinkt alsof in ieder geval Severein wist dat hij met tricky business bezig was, maar wat een horrorverhaal
Waar concludeer je dat uit ? Ik heb begrepen dat hun kaken waren verbrijzeld en er tanden uit het gebit waren.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:11 schreef TLC het volgende:
Ze zijn dus niet gemarteld maar meteen vermoord ?
Gisteravond zat er een journalist bij Knevel en v/d Brink, Edwin Swinkels, deze vertelde dat de 2 op de dag dat ze aangekomen waren in Spanje zijn vermoord.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waar concludeer je dat uit ? Ik heb begrepen dat hun kaken waren verbrijzeld en er tanden uit het gebit waren.
Dat zag ik net ook. Wil niet zeggen dat ze niet zijn gemarteld. Maar je kunt gelijk hebben hoor.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:48 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Gisteravond zat er een journalist bij Knevel en v/d Brink, Edwin Swinkels, deze vertelde dat de 2 op de dag dat ze aangekomen waren in Spanje zijn vermoord.
Hij zei geloof ik dat ze niet dagenlang gemarteld zijn...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat zag ik net ook. Wil niet zeggen dat ze niet zijn gemarteld. Maar je kunt gelijk hebben hoor.
Tuurlijk. Maar het blijft the horror.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:57 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Hij zei geloof ik dat ze niet dagenlang gemarteld zijn...
Dat van die kaak en tanden en al die andere toetakelingen kan ook ná hun dood hebben plaatsgevonden, om identificatie te bemoeilijken. Waarom zou er anders zoutzuur e.d. overheen zijn gegaan.
Martelen zou betekenen dat het vóór overlijden heeft plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 18:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar het blijft the horror.
In het begin kwam naar buiten dat ze gemarteld zouden zijn. Dit kwam oa door de gebroken kaken en tanden die eruit waren. Later bleek uit onderzoek dat ze doodgeslagen zijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:11 schreef TLC het volgende:
Ze zijn dus niet gemarteld maar meteen vermoord ?
Da's dus een langzame en pijnlijke dood.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 18:21 schreef hexje het volgende:
[..]
In het begin kwam naar buiten dat ze gemarteld zouden zijn. Dit kwam oa door de gebroken kaken en tanden die eruit waren. Later bleek uit onderzoek dat ze doodgeslagen zijn.
Het lijkt precies op de scene uit Scarfacequote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:57 schreef TheVulture het volgende:
Klinkt alsof in ieder geval Severein wist dat hij met tricky business bezig was, maar wat een horrorverhaal
Bedrijfsongevalletje.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:57 schreef TheVulture het volgende:
quote:Hoofdverdachte moordzaak oud-vollybalster Ingrid Visser zwijgt
Drie van de vijf verdachten die in voorarrest zitten wegens hun vermeende rol in de moord op volleybalster Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein zijn maandag voorgeleid aan de rechtbank in Molina de Segura (Zuidoost-Spanje).
Volgens de Spaanse justitie wilde hoofdverdachte Juan C. geen antwoord geven op vragen van de onderzoeksrechter. Over de verklaringen van beide andere verdachten die werden opgeroepen, María Rosa V. en Serafín A., deed justitie geen mededelingen.
Serafín A. is de eigenaar van de citroenboomgaard bij Murcia waar de lichamen van Visser en Severein op 26 mei werden gevonden. Het stel werd toen al 2 weken vermist.
Na afloop van het verhoor zei de advocaat van María Rosa V. tegen de Spaanse pers dat zij intrekking eist van de beschuldigingen tegen haar cliënt. De onderzoeksrechter verdenkt V. van het verlenen van hand- en spandiensten voor de dubbele moord in opdracht van Juan C. Volgens V's advocaat werd zij door Juan C. misleid en heeft zij niets met de moord te maken.
De vrouw was bevriend met de hoofdverdachte van de moord op het Nederlandse stel. 'Die vriendschap heeft zij verbroken zodra ze op de hoogte was van het misdrijf', zei advocaat María Paz Giraldez maandag.
Bron: Volkskrant
Dus ze leven nog gewoon???quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:10 schreef tong80 het volgende:
'Alles is verzonnen, mijn cliënt is onschuldig,' was het enige dat Cuenca's advocaat gisteren zei.
quote:... wees met de beschuldigende vinger naar Severein en de twee Roemenen.
Dat moet uiteraard Cuenca zijn...quote:
Vond het ook vreemd om te lezen.quote:
quote:Zaak-Visser: 4 verdachten van moord
Na afronding van het gerechtelijk vooronderzoek houdt de Spaanse justitie vier verdachten verantwoordelijk voor de moord op volleybalster Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein. Dat zijn de voormalige manager Juan Cuenca van de volleybalclub CAV Murcia, diens vriendin María Rosa V. en de Roemenen Constantín S. en Valentín I. De rechtbank in Murcia heeft dit maandag bekendgemaakt.
Een vijfde verdachte, Serafín de A., eigenaar van de citroenboomgaard waar de lichamen van de twee vermoorde Nederlanders op 26 mei werden gevonden, wordt vervolgd voor het verhullen van de dubbele moord.
Onderzoeksrechter Olga Reverte ziet geen gronden voor vervolging van Evedasto L., geldschieter en eigenaar van de volleybalclub waarbij Ingrid Visser speelde tussen 2009 en 2011. Tijdens politieverhoren had hoofdverdachte Juan Cuenca verklaard dat L. betrokken was bij de moordzaak. Maar de rechter Reverte heeft geen aanwijzingen gevonden voor betrokkenheid van L.
De partijen kunnen nog beroep aantekenen tegen de conclusies van de onderzoeksrechter. De volgende stap in het proces is de formele tenlastelegging van het Openbaar Ministerie. Die kan over ongeveer 3 maanden klaar zijn. Daarna gaat de zaak naar de provinciale rechtbank van Murcia. De openbare rechtszitting zou dan in het voorjaar van 2014 kunnen beginnen. Een jury moet dan beslissen over het lot van de verdachten.
Bron: www.telegraaf.nl
Hopen dat ze er uit komen Arcee. Ik gruwel nog steeds.quote:
quote:'Partner Ingrid Visser trok wapen'
Een van de Roemeense verdachten van de moord in Zuid-Spanje op het Nederlandse stel Ingrid Visser en Lodewijk Severein heeft de Spaanse justitie vandaag verteld dat Severein een vuurwapen trok in een discussie met onder anderen hoofdverdachte Juan Cuenca. Toen zou een Oost-Europeaan die Danikovich of Danko zou heten, het vuur hebben geopend en het paar hebben doodgeschoten.
De Roemeense verdachte Valentin Ion voert met Danko plotseling een nieuwe verdachte op als de echte dader. Ion wordt er samen met zijn landgenoot Constantin Stan van beschuldigd de moord op het stel in een afgelegen woning niet ver van de stad Murcia te hebben gepleegd in opdracht van Cuenca. Visser had eerder volleybal gespeeld voor een club waar Cuenca manager was. Die zou zakelijke geschillen met het Nederlandse stel hebben.
Ion bleef voor zover bekend net als andere verdachten in de moordzaak erg zwijgzaam. Maar hij heeft nu in zijn verklaring ook 14 mei 2013 als de dag van de dubbele moord omschreven en bekend erbij aanwezig te zijn geweest.
Zijn landgenoot Stan was er niet bij volgens Ion. Stan dronk boven alcohol en het paar is beneden in het huis in Molina de Segura om het leven gebracht. Dat was volgens Ion omdat Severein agressief werd en een wapen trok. De dader en andere aanwezigen handelden volgens hem uit zelfverdediging.
quote:'Russische maffia achter moord Visser'
De Russische maffia zat achter de moord op het Nederlandse stel Ingrid Visser en Lodewijk Severein in Spanje vorig jaar. Dit verklaarde althans het vermeende brein achter de moord, Juan Cuenca, vrijdag voor de rechtbank in Murcia.
Cuenca zegt onschuldig te zijn. Bij de moord was volgens hem een Slavische man betrokken met de naam Danko. De onderzoeksrechter beval vrijdag te onderzoeken of Danko überhaupt bestaat. Een van de Roemeense verdachten in de zaak had Danko eerder van de moord beschuldigd.
De volleybalster Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein werden in mei op gruwelijke wijze om het leven gebracht. Cuenca was eerder manager van de volleybalclub waar Visser in Murcia voor speelde.
Tja, bezuinigingen treffen de politie daar blijkbaar zo hard dat ze op die manier wat extra inkomen proberen te genereren.quote:
Wat is je bron?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:26 schreef tong80 het volgende:
In Spanje worden schokkende politiefoto's van Ingrid Visser en Lodewijk Severein te koop aangeboden. Het gaat om een reportage met 12 foto's van de hevig toegetakelde lichamen van de vorig jaar in Murcia vermoorde Nederlanders. Dat melden de regionale kranten van de Persdienst.
De foto's werden ook aan Nederlandse media aangeboden via een tussenpersoon, ondanks een uitdrukkelijk verbod door een Spaanse rechtbank. Ook het 3000 pagina's tellende politierapport over de moordzaak is te koop, voor 1000 euro. Officieel wordt het rapport alleen beschikbaar gesteld aan het Openbaar Ministerie en de advocaten van de verdachten.
De lichamen van Visser en Severein werden gevonden in een citroenboomgaard in Alquerias. Alle details zijn zichtbaar en de reportage is volgens de contactpersoon 'gruwelijker dan een horrorfilm'.
Ik vermoed de La Verdad, de regionale krant aldaar.quote:
Ik zou het echt niet willen zien.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:34 schreef speedcore het volgende:
aangezien ik geen moraal heb, verdorven tot op het bot ben en een gewetenloze ramptoerist:
LINKJE NAAAR DE FOTOS ????????????
Dat is wat anders dan in NL.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:41 schreef Arcee het volgende:
Eis is 50 jaar: http://www.volkskrant.nl/(...)ter-visser~a3761296/
Klopt. Daar is dertig jaar de maximale tijdelijke straf. Het alternatief is levenslang.quote:
Oh, jij hebt het filmpje?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:15 schreef butorol het volgende:
nog steeds luguber om in te beelden hoe ze aan hun eind zijn gekomen, bah
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |