abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127142489
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:31 schreef Marrije het volgende:

[..]

Klopt, dat hoeft niet vreemd te zijn. Maar ik weet niet wat mevrouw Rosario allemaal weet, of zij weet hoe de verhoudingen liggen.
Lifante vraagt zich af waarom Visser eSeverein Cuenca vertrouwden terwijl zij wisten dat die groeve van hem (Lifante) is. Misschien dat Rosario eea aanvoelde of op safe wilde spelen en Lifante daarom het koopcontract liet zien.
of ze heeft die 3 ton wel betaald, eiste geld terug van cuenca. die heeft dat niet en hij luist visser en co erin als nieuwe kopers waar hij zn verschuldigde 3 ton vandaan zal halen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:40:34 #127
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_127142671
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Meteen politie bellen, als dat idd gebeurd is, en dan krijg je er wel een rechtszaakje van, en wel strafrechtelijk...
Dus het verhaal mankeert wat, en /of het artikel is te warrig om er een touw aan vast te knopen...
misschien vreesde hij toen al voor zijn leven maar dacht hij zolang ik de politie niet inschakel worden er geen roemenen op me afgestuurd.
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:42:44 #128
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_127142729
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ligt eraan;
Ingrid, ik ga nu open kaart met je spelen, ik heb niets meer, alleen de marmermijn, en die Roemenen die willen mij pakken, zij willen geld hebben, snel.
Maar je weet, ik mag jullie graag, als ik de mijn nu aan jullie verkoop voor een mooie prijs, is mijn schuld aan jou weg, salaris betaald.
Jullie nemen cash mee voor de rest van de koopprijs, dan kan ik de Roemenen betalen.

Roemenen hun geld, ik geen schulden meer, jullie de marmermijn.
ik bedenk me net... dit was de technisch directeur. Dat salaris had ze nog te goed van Lifante.
Toch?
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 10:42:49 #129
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_127142733
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze wisten dat hij heel rijk was, maar daarom geef je toch alles ook af?
Wat boeit het geld? Als het om je leven gaat en dat van je geliefde?
Later worden ze toch wel in de kraag gevat door de Hermandad.
Dan begrijpen we elkaar denk ik niet. Wat ik bedoel: JA, Severijn heeft meegewerkt met de Roemenen en ze alles beloofd wat ze maar wilden. NEE, dit weerhield de Roemenen er niet van om Severijn zwaar te blijven martelen. Helemaal leegpersen en daarna weggooien.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_127142921
Voor de spaans sprekenden onder ons. Een interview met Evedasto Lifante in de Spaanse late night show Buenafuente in januari 1910.

Sinds die upload geen enkele reactie...nu wel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:48:19 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127142938
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:42 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik bedenk me net... dit was de technisch directeur. Dat salaris had ze nog te goed van Lifante.
Toch?
Ja daarom, dat hadden ze tegoed van de eigenaar van de marmermijn.

Ik denk dat het over en weer beschuldigen van de heren terecht is en dat ze er beiden mee te maken hebben.

Als Lifante er volledig buiten zou staan, waarom zou hij dan bang zijn voor de organisatie achter die Roemenen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:51:34 #132
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_127143061
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:47 schreef Montagui het volgende:
Een interview met Evedasto Lifante in de Spaanse late night show Buenafuente in januari 1910.

Goede beeldkwaliteit toen al
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:51:57 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127143078
Overigens kan ik me wel voorstellen dat je bang bent als ze het op jouw marmermijn gemunt hebben en het al geen probleem vinden een zwangere buitenstaander en haar partner te vermoorden, want ik verwacht dat ze op een bepaald moment (in angst voor wat kon gebeuren) wel gezegd hebben dat ze zwanger was, maar als dat mensen zelfs niet weerhoudt...
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:56:35 #134
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_127143264
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:51 schreef Leandra het volgende:
ik verwacht dat ze op een bepaald moment (in angst voor wat kon gebeuren) wel gezegd hebben dat ze zwanger was, maar als dat mensen zelfs niet weerhoudt...
Dat schrikt dat soort mensen totaal niet af, gok ik. Voor hen is een mensenleven niks, laat staan een mensenleven dat nog in conceptuele fase verkeert. Hebben ze geen twee tellen over nagedacht, vermoed ik.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 10:59:49 #135
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_127143384
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat schrikt dat soort mensen totaal niet af, gok ik. Voor hen is een mensenleven niks, laat staan een mensenleven dat nog in conceptuele fase verkeert. Hebben ze geen twee tellen over nagedacht, vermoed ik.
Dergelijke lui zien dat eerder als een extra kans om informatie boven water te krijgen."Wij willen nu geld zien, anders ga jij zometeen je kindje al zien", zoiets.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 29 mei 2013 @ 11:00:21 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127143407
quote:

[..]

Dat bedoelde ik eigenlijk te benadrukken, je moet wel behoorlijk gewetenloos zijn als zelfs het feit dat een vrouw zwanger is je niet weerhoudt haar te vermoorden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 29 mei 2013 @ 11:02:29 #137
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_127143482
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:00 schreef Leandra het volgende:

Dat bedoelde ik eigenlijk te benadrukken, je moet wel behoorlijk gewetenloos zijn als zelfs het feit dat een vrouw zwanger is je niet weerhoudt haar te vermoorden.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat iets zegt over gradaties in gewetenloosheid. Maar dat is misschien mijn afwezige moedergevoel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 29 mei 2013 @ 11:06:24 #138
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_127143632
quote:

[..]

Zou kunnen.
Maar zou ook kunnen dat ze (mede) daarom niet is gemarteld (of in mindere mate).
pi_127143739
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat is een proces, eerst geef je het geld uiteraard niet, maar de martelingen worden erger, en dan wil je het helemaal niet geven, omdat ze je martelen?
Vaag hoor, volgens mij geeft iedereen meteen geld... ik zou dat wel doen... daarna is het eventueel aan de politie om die mannen te pakken en je geld terug te krijgen...
nee, dat bedoel ik niet, ik bedoel, stel ze geven het geld niet, maar ze worden gemarteld, en geven het geld daarom wel, dan NOG gaan de roemenen hun daarna vermoorden.
Dus ik bedoel dat de kans al vanaf begin af aan zeer klein was dat Visser en Severin het pand levend zouden verlaten, of ze het geld nou zouden geven of niet
pi_127143820
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:29 schreef Gert het volgende:

[..]

Lifante beweert een door Cuenca vervalst contract onder ogen te hebben gekregen. Als hij daarna niét naar de politie gegaan (en ik lees nergens dat hij dat gedaan heeft) dan is dat op zijn minst opvallend.
ja, dat wel, maar dat zegt nog niks over moord, zegt misschien wat over oplichterij
pi_127143882
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:31 schreef Ryan3 het volgende:
Het kan ook eenvoudig zo zijn geweest dat die Roemenen niet zo slim waren in het doorredeneren hoor...
dat denk ik ook inderdaad!

Ik denk sowieso dat er voornamelijk in geld werd gedacht, en dat het een stelletje zware idiote agressievelingen zijn!
pi_127144038
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:42 schreef Gert het volgende:

[..]

Dan begrijpen we elkaar denk ik niet. Wat ik bedoel: JA, Severijn heeft meegewerkt met de Roemenen en ze alles beloofd wat ze maar wilden. NEE, dit weerhield de Roemenen er niet van om Severijn zwaar te blijven martelen. Helemaal leegpersen en daarna weggooien.
juist! dit is ook wat ik bedoel

Sommigen gaan er van uit dat als Severein WEL geld zou geven dat Cuena en de 2 Roemenen Visser en Severein zouden laten lopen; en dat is dus niet het geval...op het moment dat er gemarteld werd zouden ze Visser en Severein niet meer laten gaan!
Dat "kon" in hun gedachten natuurlijk ook niet meer, want op het moment dat ze Visser en Severein zouden laten gaan waren de Spanjaard en Cuena er natuurlijk bij; Visser en Severein konden hun verhaal doen bij de politie en Cuena en de Roemenen toch ook identificeren, dus vandaar dat ik denk dat op het moment dat het martelen begon het te laat was voor Visser en Severein
pi_127144157
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

Zou kunnen.
Maar zou ook kunnen dat ze (mede) daarom niet is gemarteld (of in mindere mate).
jaja, maar vervolgens wel vermoord en ik stukken gehakt...nee, dat helpt
pi_127144220
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:14 schreef Rachilda het volgende:

[..]

dat denk ik ook inderdaad!

Ik denk sowieso dat er voornamelijk in geld werd gedacht, en dat het een stelletje zware idiote agressievelingen zijn!
En nog ongekend sadistisch ook..
Even tussendoor; er is al meerdere keren de vraag voorbij gekomen hoe het komt dat niemand in de omgeving iets gemerkt of gehoord heeft..de huizen in zuid-Spanje zijn om de warmte buiten te houden meestal voorzien van dikke muren en kleine ramen met binnen-luiken, en als de bodem het toelaat ook nog onderkelderd..
  woensdag 29 mei 2013 @ 11:27:13 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127144430
Overigens, als die Lifante nu zo bang is, hoe komt dat dan? Komt dat omdat hij weet of Visser en Severein wel of niet betaald hebben, dat hij weet of/dat er nog een bedrag openstaat?

Ik geloof er niets van dat hij er niet bij betrokken is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 mei 2013 @ 11:30:13 #146
163650 Greys
pi_127144560
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:27 schreef Leandra het volgende:
Ik geloof er niets van dat hij er niet bij betrokken is.
Nee ik ook niet. Ineens weet ie alles zo goed hoe het zit, maar zelf is het ook geen zuivere koffie aan die eerdere berichten over hem te lezen...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_127144561
Via Cuenca kom je bij Lifante. Via Lifante kom je bij Jose Ramon Carabante:

José Ramón Carabante de la Plaza[1] (born 1952 in Málaga) is a Spanish businessman, who has taken over a controlling stake in the Hispania Racing Formula One team.[2] The Campos team had been founded by ex-Formula One driver Adrián Campos. Carabante has renamed the team HRT F1 (Hispania Racing Team), a reference to his own company, Grupo Hispania. HRT later entered administration.

Cuenca heeft Lifante opgelicht. Lifante had schulden bij Carabante. En Carabante heeft weer een geldconflict met Trinitario Casanova (shareholder van de Spaanse bank Banco Popular) over de verkoop van de Grupo Hispania:

A Madrid arbitration court has moved to freeze the assets of HRT team owner Jose Ramon Carabante. Due to a payment dispute with Trinitario Casanova, from whom Carabante bought the Grupo Hispania in 2008, the case was referred to Madrid’s Arbitration court.

En Casanova wilde een deel van zijn shares verkopen aan mexicanen....

A company acting on behalf of a group of Mexican investors said on Monday it was in advanced talks with shareholders with a view to acquiring 20 percent of Spanish bank Banco Popular.

Blueprime has already signed a deal with one Popular investor, represented by Trinitario Casanova, to acquire a 3.5 percent stake for 14.20 euros per share, a statement made to the stock exchange on Blueprime's behalf said.

Afijn, zo kan je denk ik wel doorgaan. Het draait alleen maar om geld.

[ Bericht 3% gewijzigd door Montagui op 29-05-2013 11:39:15 ]
pi_127144825
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:30 schreef Montagui het volgende:
Via Cuenca kom je bij Lifante. Via Lifante kom je bij Jose Ramon Carabante:

José Ramón Carabante de la Plaza[1] (born 1952 in Málaga) is a Spanish businessman, who has taken over a controlling stake in the Hispania Racing Formula One team.[2] The Campos team had been founded by ex-Formula One driver Adrián Campos. Carabante has renamed the team HRT F1 (Hispania Racing Team), a reference to his own company, Grupo Hispania. HRT later entered administration.

Cuenca heeft Lifante opgelicht. Lifante had schulden bij Carabante. En Carabante heeft weer een geldconflict met Trinitario Casanova (shareholder van de Spaanse bank Banco Popular) over de verkoop van de Grupo Hispania:

A Madrid arbitration court has moved to freeze the assets of HRT team owner Jose Ramon Carabante. Due to a payment dispute with Trinitario Casanova, from whom Carabante bought the Grupo Hispania in 2008, the case was referred to Madrid’s Arbitration court.

En Carabante wilde een deel van zijn shares verkopen aan mexicanen....

Afijn, zo kan je denk ik wel doorgaan. Het draait alleen maar om geld.
En weer nieuwe namen dus!

Maar ja, dat men schuld heeft aan de een en weer schuld heeft aan de ander en zijn geld terug wil vind ik nog niet zo gek.
En als men meewerkt aan een vals koopcontract om geld terug te krijgen is dat ook nog wat anders dan moord.

Voor zover ik het tot nu toe heb begrepen waren Cuena en de 2 Roemenen in ieder geval op de plaats delict, dus direct met de moord verbonden.
Of er nog iemand anders de opdracht heeft gegeven maar niet op de plaats delict was weten we nog niet.
En daarnaast hebben we nog een mevrouw Rosario waarvan onduidelijk is wat haar rol nou precies is
En nog een mevrouw die hun naar het huis heeft gelokt, of het nou dezelfde mevrouw Rosario is weten we nog niet
  woensdag 29 mei 2013 @ 11:41:41 #149
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127144973
quote:
En daarnaast hebben we nog een mevrouw Rosario waarvan onduidelijk is wat haar rol nou precies is
En nog een mevrouw die hun naar het huis heeft gelokt, of het nou dezelfde mevrouw Rosario is weten we nog niet
Mevrouw Rosario is gewoon een eerdere potentiele koper van die marmermijn, heeft niets te maken met die vrouw die ze naar het huis gelokt heeft...
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127144974
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:37 schreef Rachilda het volgende:

[..]

En weer nieuwe namen dus!

Maar ja, dat men schuld heeft aan de een en weer schuld heeft aan de ander en zijn geld terug wil vind ik nog niet zo gek.
En als men meewerkt aan een vals koopcontract om geld terug te krijgen is dat ook nog wat anders dan moord.

Voor zover ik het tot nu toe heb begrepen waren Cuena en de 2 Roemenen in ieder geval op de plaats delict, dus direct met de moord verbonden.
Of er nog iemand anders de opdracht heeft gegeven maar niet op de plaats delict was weten we nog niet.
Daarom. Je weet niet hoever dit zaakje reikt en op welk punt die roemenen in het spel zijn gekomen. Misschien zit daar verder geen organisatie achter en zijn het enkel huurmoordenaars of zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')