abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127689545
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Zou leuk zijn, kunnen we een wedstrijd houden wie er het meest op lijkt. Zou bijna een foto plaatsen hier maar mijn privacy stribbelt heftig tegen. :+
Ik ben wel benieuwd :)
pi_127689811
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:10 schreef Miss.X het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd :)
Weet niet hoe ik een bericht moet sturen naar je, dan kan ik iets sturen voor deze ene keer. :P
pi_127692019
Bizar dat de fb van Ingrid Visser gewoon nog 'actief' is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_127741301
'Moord Ingrid Visser draaide om mergelmijn'
Gepubliceerd: Don 13 jun 2013
De aankoop van een mergelmijn lijkt een belangrijke rol te hebben gespeeld in de moord op oud-vollebalster Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein in Spanje.

Visser en haar partner wilden volgens El Pais de mergelmijn voor driehonderdduizend euro van Cuenca overnemen. Hij zou hen niet hebben verteld dat hij slechts voor de helft de eigenaar is en dat de mijn al tientallen jaren niet meer werd gebruikt. Het is niet duidelijk wat voor plannen het koppel met de mijn had.

Vervalst
Cuenca zou veel documenten hebben ondertekend met een vervalste handtekening van zijn zakenpartner. Die stuurde hij naar Visser en Severein om de indruk te wekken dat hij bevoegd was de mijn aan hen te verkopen. Toen het koppel met Cuenca afsprak om de overname te regelen zouden ze plotseling zijn vermoord. Er zijn volgens de krant geen sporen gevonden van een vechtpartij, wat erop duidt dat het Visser en Severijn volledig werden verrast. Het zou er ook op wijzen dat sprake is van moord met voorbedachten rade en niet van doodslag, waar een lagere straf voor staat. De krant meldt verder dat Severijn en Cuenca tussen 2009 en 2011 samen een bedrijf hadden, maar het is niet bekend om wat voor bedrijf het gaat.

Fataal
Het AD schreef eerder dat een mislukte zakendeal het stel fataal was geworden. Een bron rond de familie zei dat de politie denkt dat Severein zaken deed met de verkeerde mensen. De laatste jaren zou Severein in het vastgoed hebben gezeten. De 35-jarige Visser en de 57-jarige Severein werden sinds 13 mei in Spanje vermist. Twee weken later werden ze gevonden. Cuenca en twee Roemenen werden aangehouden en zitten nog vast. Visser en Severein zijn vermoedelijk in het huis van een van de verdachten omgebracht. Vervolgens werden ze begraven in een citroenboomgaard.

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:05:50 #155
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_127741402
quote:
11s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:01 schreef El_Matador het volgende:
'Moord Ingrid Visser draaide om mergelmijn'
De aankoop van een mergelmijn lijkt een belangrijke rol te hebben gespeeld in de moord op oud-vollebalster Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein in Spanje.

Visser en haar partner wilden volgens El Pais de mergelmijn voor driehonderdduizend euro van Cuenca overnemen. Hij zou hen niet hebben verteld dat hij slechts voor de helft de eigenaar is en dat de mijn al tientallen jaren niet meer werd gebruikt. Het is niet duidelijk wat voor plannen het koppel met de mijn had.

Vervalst
Cuenca zou veel documenten hebben ondertekend met een vervalste handtekening van zijn zakenpartner. Die stuurde hij naar Visser en Severein om de indruk te wekken dat hij bevoegd was de mijn aan hen te verkopen. Toen het koppel met Cuenca afsprak om de overname te regelen zouden ze plotseling zijn vermoord. Er zijn volgens de krant geen sporen gevonden van een vechtpartij, wat erop duidt dat het Visser en Severijn volledig werden verrast. Het zou er ook op wijzen dat sprake is van moord met voorbedachten rade en niet van doodslag, waar een lagere straf voor staat. De krant meldt verder dat Severijn en Cuenca tussen 2009 en 2011 samen een bedrijf hadden, maar het is niet bekend om wat voor bedrijf het gaat.

Fataal
Het AD schreef eerder dat een mislukte zakendeal het stel fataal was geworden. Een bron rond de familie zei dat de politie denkt dat Severein zaken deed met de verkeerde mensen. De laatste jaren zou Severein in het vastgoed hebben gezeten. De 35-jarige Visser en de 57-jarige Severein werden sinds 13 mei in Spanje vermist. Twee weken later werden ze gevonden. Cuenca en twee Roemenen werden aangehouden en zitten nog vast. Visser en Severein zijn vermoedelijk in het huis van een van de verdachten omgebracht. Vervolgens werden ze begraven in een citroenboomgaard.

Hoe je het ook wendt of keert, het blijft vreemd dat ze dood moesten. Wie heeft er nou echt baat gehad bij hun dood?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_127741562
Zaak: Ingrid Visser (35) en Lodewijk Severein (57) werden vanaf maandagavond 13 mei dan wel dinsdagochtend 14 mei vanuit Murcia vermist en op 26 mei na verhoor van de hoofdverdachte Juan Cuenca Lorente stukken gehakt en mishandeld gevonden in een citroenboomgaard bij Alquerías, Murcia, zuidoost Spanje

Slachtoffers:

[ afbeelding ]

Ingrid Visser (NL) (35) - oud-topvolleybalster, tussen 2009 en 2011 in dienst van CAV Murcia - 6 of 12 weken zwanger, sinds 2005 relatie met
Lodewijk Severin (NL) (57) - oud-volleybalcoach, ondernemer - schuld van 200-300.000 euro bij Cuenca?

Verdachten:

[ afbeelding ]

Juan Cuenca Lorente (ES) (36) - oud-technisch directeur van CAV Murcia, kende Ingrid sinds 2009 en Lodewijk sinds ? - opgepakt in Valencia, zit in de Sangonera la Verde-gevangenis bij Murcia
Constantin Stan (RO) (60) - geen belangrijke antecedenten, wel bekend bij Roemeense politie - opgepakt in Valencia, zit in de Sangonera la Verde-gevangenis bij Murcia
Valentín Ion (RO) (47) - geen belangrijke antecedenten, wel bekend bij Roemeense politie - opgepakt in Valencia, zit in de Sangonera la Verde-gevangenis bij Murcia

Getuigen:

vriendin van Juan Cuenca (RO?) (?) - Cuenca zou haar gebeld hebben om een cirkelzaag(?) en ongebluste kalk (?) en schoonmaakmiddelen

Andere betrokkenen:

[ afbeelding ]

Evedasto Lifante (ES) (?) - voormalig eigenaar van CAV Murcia en eigenaar van een marmergroeve - zelf verdachte?

Plaats delict:

[ afbeelding ]

Alguazas, nabij Murcia, zuidoost Spanje - vakantiehuis waar de moorden gepleegd zouden zijn

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

boomgaard bij Alquerías

Mogelijke motieven:

• een mislukte, uit de hand gelopen zakendeal tussen Severein en Cuenca?
• een marmergroeve ter waarde van 320 miljoen euro die Severein voor 300.000 euro van Lifante gekocht zou hebben?
• geschil tussen Cuenca en Severein over 10.000 euro die in een witwasfirma op Gibraltar zat en Severein aan Cuenca geleend had?
• Cuenca die een schuld bij de Roemenen had en die moest " verrekend" worden?
• Lifante beweert dat Severein en Cuenca een handeltje in diamanten hadden (via Gibraltar?)
• ...

==================================================

Nieuwslinks:

Volkskrant.nl - 22-05 - Huurauto Visser & Severein netjes geparkeerd gevonden in Murcia
Telegraaf.nl - 22-05 - Opsporingsonderzoek uitgebreid

NOS.nl - 28-05 - Severein met veel geweld vermoord
Telegraaf.nl - 28-05 - Severein doodgemarteld volgens Spaanse media
Telegraaf.nl - 28-05 - Verdachte Cuenca liet club CAV Murcia in de steek
Telegraaf.nl - 28-05 - Severein had project in marmer met Cuenca
AD.nl - 28-05 - Severein verdiende als zakenman miljoenen
Telecinco.es - 28-05 - Lifante ontkent zaken met Visser en haar partner te hebben lopen - Cuenca beweerde dat ze in diamanten handelden (es)

Heraldo.es - 29-05 - Hechtenis zonder kans op borgtocht voor de verdachten van de moorden (es)
MurciaToday.com - 29-05 - Visser was 3 maanden zwanger (en)

Elsevier - 30-05 - Lodewijk Severein was betrokken bij witwaspraktijken
LaVerdad.es - 30-05 - Cuenca verklaart dat hij zich bedreigd voelde door Severein wegens schulden over een postbusfirma in Gibraltar (es)
Diario de Avisos - 30-05 - Ingrid Visser kreeg nog 111.000 euro aan salaris, gewonnen prijzen en woonvergoeding (es)

AS.com - 31-05 - Visser en Severein stierven beiden door een harde klap op het hoofd (es)

Volkskrant.nl - 01-06 - Cuenca plande moord en kocht vooraf vuilniszakken en bleekmiddel
ElPaís.es - 01-06 - Leugens, geld, volleybal en een dubbele moord (es)

Nu.nl - 03-05 - Lichamen Visser en Severein naar Nederland gebracht

Vorige topics:

NWS / Oud-volleybalster Ingrid Visser vermoord in Spanje
NWS / Oud-volleybalster Ingrid Visser vermoord in Spanje #2
NWS / Oud-volleybalster Ingrid Visser vermoord in Spanje #3
NWS / Oud-volleybalster Ingrid Visser vermoord in Spanje #4

[i]'Moord Ingrid Visser draaide om mergelmijn'

Vervalst
Cuenca zou veel documenten hebben ondertekend met een vervalste handtekening van zijn zakenpartner. Die stuurde hij naar Visser en Severein om de indruk te wekken dat hij bevoegd was de mijn aan hen te verkopen. Toen het koppel met Cuenca afsprak om de overname te regelen zouden ze plotseling zijn vermoord. Er zijn volgens de krant geen sporen gevonden van een vechtpartij, wat erop duidt dat het Visser en Severijn volledig werden verrast. Het zou er ook op wijzen dat sprake is van
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 13 juni 2013 @ 11:34:10 #157
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_127744241
mergelmijn is inmiddels vervangen door marmergroeve op nu.nl
pi_127752937
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:34 schreef Marrije het volgende:
mergelmijn is inmiddels vervangen door marmergroeve op nu.nl
Mooi. De enige mergelmijn die ik ken is de Pietersberg. Groeve is correcter.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 juni 2013 @ 00:19:32 #159
862 Arcee
Look closer
pi_128347174
quote:
Beslissing vasthouden verdachten moord Visser

De rechtbank in Spanje beslist vrijdag of de drie verdachten die zijn aangehouden voor de moord op de Nederlandse volleybalster Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein, langer vast moeten blijven zitten.

Dat hebben de gerechtelijke autoriteiten in Murcia donderdagavond laten weten. De zaak is overgedragen aan de rechter in Molinade Segura omdat het forensisch onderzoek heeft vastgesteld dat de twee Nederlanders in een afgelegen vakantiehuis in die gemeente zijn vermoord.

De twee werden vermoord in Spanje, nadat ze sinds maandag 13 mei daar waren vermist.

Bron: Telegraaf
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_128808175
Ik vraag me toch ernstig af hoe het met deze zaak staat. :{
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:49:04 #161
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_128808273
quote:
9s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:46 schreef Chazr het volgende:
Dat heb ik met die zaak in België. Die ene waar de moeder 2 van haar 4 kinderen heeft vermoord.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 12:23:12 #162
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_128866706
quote:
9s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:46 schreef Chazr het volgende:
ja na de geheime status horen we helemaal niks meer
pi_129045184
quote:
Vierde verdachte opgepakt voor moord Visser en Severein

In Spanje is een vierde verdachte opgepakt voor de moord op de Nederlandse oud-volleybalster Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein.
Dat heeft de Spaanse justitie woensdag laten weten.

De 35-jarige Visser en de 57-jarige Severein werden sinds 13 mei in Spanje vermist. Ze waren voor het laatst gezien in het Zuid-Spaanse Murcia. Twee weken later werden ze gevonden in een boomgaard in de buurt van Murcia.

De verdachte werd afgelopen vrijdag opgepakt en zit sindsdien in voorarrest. De rechtbank meldde alleen de initialen van de verdachte, S. A. L. Over leeftijd, geslacht en nationaliteit is niets bekendgemaakt.

Andere verdachten

De drie andere verdachten in de zaak, een Spanjaard en twee Roemenen, zitten nog vast.
Visser en Severein zijn vermoedelijk in het huis van een van de verdachten omgebracht. Vervolgens werden ze begraven in de citroenboomgaard nabij het huis.

Hoofdverdachte in de zaak is Juan Cuenca, oud-manager van de volleybalclub CAV Murcia 2005, waar Visser tussen 2009 en 2011 speelde.

http://www.nu.nl/buitenla(...)ser-en-severein.html
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:51:47 #164
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_129049931
Lifante niet.

quote:
Lifante is verrast over de nieuwe arrestatie, zei hij woensdag vanuit zijn huis. "Ik dacht dat de zaak al opgelost was met de drie arrestaties van eind mei. Laten we hopen dat alle betrokkenen snel achter de tralies verdwijnen."
nu.nl
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:40:54 #165
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_129056374
quote:
'Eigenaar boomgaard vast in moordzaak Visser'

De Spaanse politie heeft de eigenaar van de citroenboomgaard aangehouden waar de lichamen van de vermoorde volleybalster Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein werden gevonden. Dat heeft een bron binnen de Spaanse politie bevestigd tegenover Spaanse media. Hij de is vierde verdachte die voor betrokkenheid bij de moorden is aangehouden.
De Spaanse justitie maakte de aanhouding van een vierde verdachte in de zaak woensdag bekend. De verdachte werd afgelopen vrijdag opgepakt en zit sindsdien in voorarrest. De rechtbank meldde alleen de initialen van de verdachte, S. A. L. Over leeftijd, geslacht en nationaliteit is niets bekendgemaakt. Het is ook niet duidelijk waarvan hij wordt verdacht.

Eerder werden al een Spanjaard en twee Roemenen aangehouden voor de gruwelijke moorden. Visser en Severein waren sinds 13 mei in Spanje vermist en werden op 26 mei vermoord teruggevonden in de citroenboomgaard in de buurt van Murcia.

De hoofdverdachte is de Spanjaard Juan Cuenca. Hij was zakelijk manager van de volleybalclub uit Murcia waarvoor Visser heeft gespeeld. Cuenca had mogelijk een zakelijk conflict met Severein. Tijdens politieverhoren zou de Spanjaard hebben geprobeerd de schuld af te schuiven op de eigenaar en geldschieter van de vereniging, de plaatselijke zakenman Evedasto Lifante.

Lifante is verrast over de nieuwe arrestatie, zei hij woensdag vanuit zijn huis tegen het ANP. 'Ik dacht dat de zaak al opgelost was met de drie arrestaties van eind mei. Laten we hopen dat alle betrokkenen snel achter de tralies verdwijnen.'
http://www.ad.nl/ad/nl/13(...)ordzaak-Visser.dhtml
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_129071341

pi_129071385
NOU WAT EEN TOESTAND!!!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_129071965
Het is inmiddels wel duidelijk dat investeren in vage groeves geen goed idee is.
pi_129071975
Dit was dus de vriendin van een kennis van me die heel wat geld geërfd heeft. :o
"Schattie patattiee O+ :@" - richolio
pi_129071983
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 04:14 schreef BroodjeSmeerkaas het volgende:
Dit was dus de vriendin van een kennis van me die heel wat geld geërfd heeft. :o
Die 2 waren niet onbemiddeld.
pi_129304134
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:23 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja na de geheime status horen we helemaal niks meer
complete radiostilte sindsdien, ja. Heel raar dat het journaille zich zo aan de leiband laat leggen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:57:16 #172
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_129304657
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 04:14 schreef BroodjeSmeerkaas het volgende:
die sal?
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 augustus 2013 @ 09:31:21 #173
7889 tong80
Spleenheup
pi_129640822
MURCIA - De Spaanse politie heeft Evedasto Lifante, de ex-voorzitter van volleybalclub CAV Murcia van de vermoorde Ingrid Visser (36), verhoord. Dit is een verrassende ontwikkeling in het onderzoek naar de moord op de ex-topvolleybalster en haar partner Lodewijk Severein (57).

Lifante was de man die de politie tipte en op het spoor bracht van de gruwelmoord op het stel. Hij wees zijn voormalige technisch manager van de volleybalclub, Juan Cuenca (36), aan als verdachte. De 50-jarige marmer- en bouwhandelaar heeft altijd zijn betrokkenheid bij de moorden ontkend. Visser speelde tussen 2009 en 2011 bij de club in Murcia.

Justitie twijfelt nu aan zijn verklaringen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_129644789
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 09:31 schreef tong80 het volgende:
MURCIA - De Spaanse politie heeft Evedasto Lifante, de ex-voorzitter van volleybalclub CAV Murcia van de vermoorde Ingrid Visser (36), verhoord. Dit is een verrassende ontwikkeling in het onderzoek naar de moord op de ex-topvolleybalster en haar partner Lodewijk Severein (57).

Lifante was de man die de politie tipte en op het spoor bracht van de gruwelmoord op het stel. Hij wees zijn voormalige technisch manager van de volleybalclub, Juan Cuenca (36), aan als verdachte. De 50-jarige marmer- en bouwhandelaar heeft altijd zijn betrokkenheid bij de moorden ontkend. Visser speelde tussen 2009 en 2011 bij de club in Murcia.

Justitie twijfelt nu aan zijn verklaringen.

Wanneer gaan ze dit verhaal verfilmen :')
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 augustus 2013 @ 13:22:35 #175
7889 tong80
Spleenheup
pi_129644872
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 13:20 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Wanneer gaan ze dit verhaal verfilmen :')
Liever niet :{

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')