abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127184278
De ontzielde lichamen van de vermoorde oud-volleybalster Ingrid Visser en haar partner lagen verstopt op een boomgaard, waar citroenen worden gekweekt. Een Spaanse crimineel leidde de politie zondagnacht naar de plek waar hij de lichamen eigenhandig verstopt zou hebben.

Ingrid Visser en haar partner zakenman Lodewijk Severein werden begraven op een citroenboomgaard in AlquerÌas, ongeveer 12 kilometer van Murcia. Ze waren met geweld om het leven gekomen en begraven met het doel hen voor altijd te laten verdwijnen.

De Spaanse verdachte van de moord op volleybalster Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein was in het verleden technisch directeur van de volleybalclub Atlético Voleibol Murcia. Dat meldt het Spaanse dagblad El País. Visser speelde daar tussen 2009 en 2011.

De club, opgericht in 2005, werd financieel ondersteund door een lokale vastgoedondernemer en groeide snel uit tot een van de topclubs in Spanje. De economische crisis leidde echter tot het faillissement van de club in 2011. Hierdoor zouden sommige speelsters nooit zijn uitbetaald.

Het is niet duidelijk of dat iets met de zaak te maken heeft. Severein had ook zakenbelangen in de omgeving. De politie liet maandag weten uit te gaan van een 'zakelijk conflict' dat ten grondslag ligt aan de moord.

----

nummer opgehoogd, vorige deel was #3

Verder hier in dit heel erg trieste verhaal...
I´m back.
  donderdag 30 mei 2013 @ 01:19:12 #2
363504 weigerambtenaar
weiger de weigerambtenaar
pi_127188733
Ja dus? Weet je hoeveel mensen er dagelijks ontvoerd, verkracht en vermoord worden? Alleen maar omdat het Nederlanders betreffen is het opeens 'groot nieuws"? Het maakt niet uit of het goed of slecht nieuws is zolang het maar Nederlanders zijn, zoals Joram vd Sloot of die griet van Nijmeijer....
pi_127189100
Aha, dus omdat er dagelijks mensen vermoord worden, moeten we maar geen aandacht besteden aan een gruwelijke moord op een bekende NLse sportvrouw?

Ben jij irl ook zo? Dat je op kraamvisite komt en schreeuwt; "weet je wel hoeveel kinderen er dagelijks geboren worden?".

Lekker figuur sla je dan. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_127189143
quote:
10s.gif Op donderdag 30 mei 2013 01:33 schreef El_Matador het volgende:
Aha, dus omdat er dagelijks mensen vermoord worden, moeten we maar geen aandacht besteden aan een gruwelijke moord op een bekende NLse sportvrouw?
Had je ooit van haar gehoord?
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_127189257
quote:
6s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:54 schreef El_Matador het volgende:

En dan nog iets; is die Lifante echt zo onschuldig als hij beweert (en de politie geholpen heeft -dat deed Kees Bakker bij de Schiedammer parkmoord zelfs).
Alleen al om deze post ben je totaal niet serieus te nemen. Ik las je hijgerige posts ook al bij die broertjes. :r Ga je eerst eens verdiepen in de diverse zaken ipv fact free zomaar wat te roepen.

De meneer bij de Schiedammer parkmoord heette dus geen Kees Bakker kneus.

En verder heb ik het hier wel weer gezien. Er zitten meer mensen in dit topic dan in de instelling waar ze thuis horen. :W
pi_127189613
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 01:35 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Had je ooit van haar gehoord?
Volleybal is mijn sport niet maar ergens vaag wel.

Is dat van belang trouwens?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_127189640
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 01:42 schreef Coos het volgende:

[..]

Alleen al om deze post ben je totaal niet serieus te nemen. Ik las je hijgerige posts ook al bij die broertjes. :r Ga je eerst eens verdiepen in de diverse zaken ipv fact free zomaar wat te roepen.

De meneer bij de Schiedammer parkmoord heette dus geen Kees Bakker kneus.

En verder heb ik het hier wel weer gezien. Er zitten meer mensen in dit topic dan in de instelling waar ze thuis horen. :W
Jaaa jaaa. Klinkt erg overtuigend. Iedereen mag meespeculeren, dat is het mooie van fora. Het staat jou vrij daar niet aan mee te doen...
Oh over die Parkmoord heb je gelijk. Het was Cees B(akker).

Oh en jij bent een gerenommeerd psychiater zie ik. Gefeliciteerd.

pi_127189747
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 01:19 schreef weigerambtenaar het volgende:
Ja dus? Weet je hoeveel mensen er dagelijks ontvoerd, verkracht en vermoord worden? Alleen maar omdat het Nederlanders betreffen is het opeens 'groot nieuws"? Het maakt niet uit of het goed of slecht nieuws is zolang het maar Nederlanders zijn, zoals Joram vd Sloot of die griet van Nijmeijer....
In Afrika hebben ze altijd mooi weer.
pi_127190045
Kan iemand effe een korte samenvatting geven van wat er nu bekend is?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 30 mei 2013 @ 07:23:13 #10
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_127190638
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 01:42 schreef Coos het volgende:

[..]

hoi Coos, ja ik zal Gert weer ff terugbrengen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 07:56:24 #11
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_127190846
quote:

Ben jij irl ook zo? Dat je op kraamvisite komt en schreeuwt; "weet je wel hoeveel kinderen er dagelijks geboren worden?".

:D
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_127190905
quote:

^O^ Je hebt gewoon gelijk ja.
  Moderator donderdag 30 mei 2013 @ 09:22:41 #13
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_127192061
quote:
10s.gif Op donderdag 30 mei 2013 07:23 schreef Marrije het volgende:

[..]

hoi Coos, ja ik zal Gert weer ff terugbrengen.
}:| Als Coos mij al bedoelt, met mijn hoogwaardige bijdragen, kan iederéén hier wel afgevoerd worden.

Overigens snap ik werkelijk niet wat het nut is om dit topic aan te klikken en dan te gaan roepen dat we ons er "alleen maar mee bezig houden omdat het Nederlanders zijn". 8)7
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 30 mei 2013 @ 09:56:57 #14
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_127193125
Dus dat.

Vandaag worden de roemenen voorgeleid. Of is dat al gebeurd, gezien het verlengde voorarrest. Lekker op tijd dan.
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:06:32 #15
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_127193412
Fok! houdt de fokkers lekker van de straat.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_127197671
quote:
'Lodewijk Severein was betrokken bij witwaspraktijken'

De in Spanje vermoorde Lodewijk Severein had samen met hoofdverdachte Juan Cuenca 10.000 euro geïnvesteerd in een brievenbusmaatschappij in Gibraltar, die was opgezet voor witwaspraktijken en belastingontwijking. Spanningen tussen de twee over het geld van Severein liepen op.

Dat blijkt uit politieverhoren, schrijft Spaanse krant La Verdad de Murcia.

Spanningen
Juan Cuenca zou aan Severein niet hebben kunnen uitleggen wat hij met de 10.000 euro had gedaan, waarop Severein zijn ingelegde geld terugeiste. De spanning tussen de twee liep daarbij dusdanig op, dat hoofdverdachte Cuenca zich door hem ‘bedreigd’ voelde.

Cuenca zegt tegen de politie dat hij de Nederlanders levend achterliet in het huis in Molina de Segura, met de twee Roemenen die eerder deze week werden opgepakt. Evedasto Lifante, voormalig eigenaar van volleybalclub CAV Murica 2005, zou volgens Cuenca vervolgens een ontmoeting met de twee hebben gehad.

Lifante zelf ontkent betrokken te zijn. Hij voelt zich nu ernstig bedreigd vanwege de beschuldigingen, zegt hij op de voorpagina van de krant.

E-mails
De Spaanse politie heeft tientallen e-mails uit computers van de vermoorde ex-volleybalster Ingrid Visser en haar partner zakenman Lodewijk Severein in handen. Daarmee proberen rechercheurs te achterhalen wat er precies is gebeurd.

Alles wijst er volgens La Verdad op dat Ingrid Visser niet betrokken was bij de zakelijke deals van haar partner Severein, behalve door mee te gaan naar het huis in Segura de Molina.

Bron Elsevier
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:11:21 #17
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_127197892
Interessant.
Cuenca liet de nederlanders achter met twee Roemenen in dat huis en vervolgens zou lifante daar naartoe zijn gegaan.
pi_127198247
Ongeloofwaardig verhaal imho. Als je miljoenen hebt dan ga je à raison de 10.000 ¤ meedoen in witwaspraktijken...? Maar goed we zullen zien...
I´m back.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:21:23 #19
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_127198308
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:20 schreef Ryan3 het volgende:
Ongeloofwaardig verhaal imho. Als je miljoenen hebt dan ga je à raison de 10.000 ¤ meedoen in witwaspraktijken...? Maar goed we zullen zien...
Belastingontwijking vinden miljonairs vaak interessant
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_127198373
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:21 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Belastingontwijking vinden miljonairs vaak interessant
Voor 10.000 ¤? Dat zet zoden aan de dijk als je miljoenen hebt...?
I´m back.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:24:59 #21
179534 Waaghals
pi_127198448
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Voor 10.000 ¤? Dat zet zoden aan de dijk als je miljoenen hebt...?
Die 10.000 zijn de investering om daar een bv ofzo op te zetten.
Daarna kun je pas beginnen.
pi_127198535
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:24 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Die 10.000 zijn de investering om daar een bv ofzo op te zetten.
Daarna kun je pas beginnen.
Ja, dat zal... ik denk dat de man zich eruit probeert te lullen...
Past ook niet bij de psychologische make-up van Severein, zeg ik vooralsnog...
I´m back.
pi_127198573
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:11 schreef Marrije het volgende:
Interessant.
Cuenca liet de nederlanders achter met twee Roemenen in dat huis en vervolgens zou lifante daar naartoe zijn gegaan.
Volgens Cuenca ja....voor wat het waard is. ;)
Lifante ontkent dat uiteraard. Hopelijk kan men via de mails e.e.a. ontdekken.

Die brievenbusmaatschappij in Gibraltar zal ook wel onderzocht worden en als Severein idd bezig was met belastingontwijking en witwaspraktijken, dan is dat ook niet helemaal fris.

Edit:

Voor de Spaanstaligen onder ons een video waarin Lifante een interview geeft:
http://www.laverdad.es/mu(...)cuenca-20130530.html
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:28:57 #24
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_127198607
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:20 schreef Ryan3 het volgende:
nou het gaat om meer, zoals ik het begrijp, alleen dat moest via een postbus van 10.000 e.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:30:32 #25
179534 Waaghals
pi_127198676
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat zal... ik denk dat de man zich eruit probeert te lullen...

Hij probeert zich eruit te lullen door die voorzitter erbij te betrekken ja.
Het verhaal over Severein natuurlijk niet, dat is juist eerder bezwaarlijk voor Cuenca
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')