Had je ooit van haar gehoord?quote:Op donderdag 30 mei 2013 01:33 schreef El_Matador het volgende:
Aha, dus omdat er dagelijks mensen vermoord worden, moeten we maar geen aandacht besteden aan een gruwelijke moord op een bekende NLse sportvrouw?
Alleen al om deze post ben je totaal niet serieus te nemen. Ik las je hijgerige posts ook al bij die broertjes.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:54 schreef El_Matador het volgende:
En dan nog iets; is die Lifante echt zo onschuldig als hij beweert (en de politie geholpen heeft -dat deed Kees Bakker bij de Schiedammer parkmoord zelfs).
Volleybal is mijn sport niet maar ergens vaag wel.quote:
Jaaa jaaa. Klinkt erg overtuigend. Iedereen mag meespeculeren, dat is het mooie van fora. Het staat jou vrij daar niet aan mee te doen...quote:Op donderdag 30 mei 2013 01:42 schreef Coos het volgende:
[..]
Alleen al om deze post ben je totaal niet serieus te nemen. Ik las je hijgerige posts ook al bij die broertjes.Ga je eerst eens verdiepen in de diverse zaken ipv fact free zomaar wat te roepen.
De meneer bij de Schiedammer parkmoord heette dus geen Kees Bakker kneus.
En verder heb ik het hier wel weer gezien. Er zitten meer mensen in dit topic dan in de instelling waar ze thuis horen.
In Afrika hebben ze altijd mooi weer.quote:Op donderdag 30 mei 2013 01:19 schreef weigerambtenaar het volgende:
Ja dus? Weet je hoeveel mensen er dagelijks ontvoerd, verkracht en vermoord worden? Alleen maar omdat het Nederlanders betreffen is het opeens 'groot nieuws"? Het maakt niet uit of het goed of slecht nieuws is zolang het maar Nederlanders zijn, zoals Joram vd Sloot of die griet van Nijmeijer....
hoi Coos, ja ik zal Gert weer ff terugbrengen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 01:42 schreef Coos het volgende:
[..]
En verder heb ik het hier wel weer gezien. Er zitten meer mensen in dit topic dan in de instelling waar ze thuis horen.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 01:33 schreef El_Matador het volgende:
Aha, dus omdat er dagelijks mensen vermoord worden, moeten we maar geen aandacht besteden aan een gruwelijke moord op een bekende NLse sportvrouw?
Ben jij irl ook zo? Dat je op kraamvisite komt en schreeuwt; "weet je wel hoeveel kinderen er dagelijks geboren worden?".
Lekker figuur sla je dan.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 01:33 schreef El_Matador het volgende:
Ben jij irl ook zo? Dat je op kraamvisite komt en schreeuwt; "weet je wel hoeveel kinderen er dagelijks geboren worden?".
Lekker figuur sla je dan.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 07:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
hoi Coos, ja ik zal Gert weer ff terugbrengen.
quote:'Lodewijk Severein was betrokken bij witwaspraktijken'
De in Spanje vermoorde Lodewijk Severein had samen met hoofdverdachte Juan Cuenca 10.000 euro geïnvesteerd in een brievenbusmaatschappij in Gibraltar, die was opgezet voor witwaspraktijken en belastingontwijking. Spanningen tussen de twee over het geld van Severein liepen op.
Dat blijkt uit politieverhoren, schrijft Spaanse krant La Verdad de Murcia.
Spanningen
Juan Cuenca zou aan Severein niet hebben kunnen uitleggen wat hij met de 10.000 euro had gedaan, waarop Severein zijn ingelegde geld terugeiste. De spanning tussen de twee liep daarbij dusdanig op, dat hoofdverdachte Cuenca zich door hem ‘bedreigd’ voelde.
Cuenca zegt tegen de politie dat hij de Nederlanders levend achterliet in het huis in Molina de Segura, met de twee Roemenen die eerder deze week werden opgepakt. Evedasto Lifante, voormalig eigenaar van volleybalclub CAV Murica 2005, zou volgens Cuenca vervolgens een ontmoeting met de twee hebben gehad.
Lifante zelf ontkent betrokken te zijn. Hij voelt zich nu ernstig bedreigd vanwege de beschuldigingen, zegt hij op de voorpagina van de krant.
E-mails
De Spaanse politie heeft tientallen e-mails uit computers van de vermoorde ex-volleybalster Ingrid Visser en haar partner zakenman Lodewijk Severein in handen. Daarmee proberen rechercheurs te achterhalen wat er precies is gebeurd.
Alles wijst er volgens La Verdad op dat Ingrid Visser niet betrokken was bij de zakelijke deals van haar partner Severein, behalve door mee te gaan naar het huis in Segura de Molina.
Bron Elsevier
Belastingontwijking vinden miljonairs vaak interessantquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:20 schreef Ryan3 het volgende:
Ongeloofwaardig verhaal imho. Als je miljoenen hebt dan ga je à raison de 10.000 ¤ meedoen in witwaspraktijken...? Maar goed we zullen zien...
Voor 10.000 ¤? Dat zet zoden aan de dijk als je miljoenen hebt...?quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:21 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Belastingontwijking vinden miljonairs vaak interessant
Die 10.000 zijn de investering om daar een bv ofzo op te zetten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voor 10.000 ¤? Dat zet zoden aan de dijk als je miljoenen hebt...?
Ja, dat zal... ik denk dat de man zich eruit probeert te lullen...quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:24 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Die 10.000 zijn de investering om daar een bv ofzo op te zetten.
Daarna kun je pas beginnen.
Volgens Cuenca ja....voor wat het waard is.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:11 schreef Marrije het volgende:
Interessant.
Cuenca liet de nederlanders achter met twee Roemenen in dat huis en vervolgens zou lifante daar naartoe zijn gegaan.
nou het gaat om meer, zoals ik het begrijp, alleen dat moest via een postbus van 10.000 e.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:20 schreef Ryan3 het volgende:
Ongeloofwaardig verhaal imho. Als je miljoenen hebt dan ga je à raison de 10.000 ¤ meedoen in witwaspraktijken...? Maar goed we zullen zien...
Hij probeert zich eruit te lullen door die voorzitter erbij te betrekken ja.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat zal... ik denk dat de man zich eruit probeert te lullen...
jij denkt dat severein geen geld probeerde wit te wassen?quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat zal... ik denk dat de man zich eruit probeert te lullen...
Past ook niet bij de psychologische make-up van Severein, zeg ik vooralsnog...
Eerder was dus het verhaal over de marmergroeve, als je die combineert dan heb je dus een aankoop die buiten de boeken van de Spaanse belastingdienst gehouden moest worden...quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
nou het gaat om meer, zoals ik het begrijp, alleen dat moest via een postbus van 10.000 e.
misschien was ie niet zo legit...?quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Eerder was dus het verhaal over de marmergroeve, als je die combineert dan heb je dus een aankoop die buiten de boeken van de Spaanse belastingdienst gehouden moest worden...
Dat is al heel wat onschuldiger, alhoewel ik me ook afvraag waarom iemand dat per se wil doen, die verder gewoon een "legit businessman" is...
Vind het an sich moeilijk te geloven, witwaspraktijken gebeuren tbv de georganiseerde misdaad, kan niet zomaar geloven dat deze man zo dom is om met dergelijke lieden in zee te gaan...quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:31 schreef Marrije het volgende:
[..]
[..]
jij denkt dat severein geen geld probeerde wit te wassen?
kweenie...
ik weet het niet....soms worden mensen inhalig als het om veel geld gaat.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vind het an sich moeilijk te geloven, witwaspraktijken gebeuren tbv de georganiseerde misdaad, kan niet zomaar geloven dat deze man zo dom is om met dergelijke lieden in zee te gaan...
Maar het past wel in het plaatje van de huurmoordenaars en de manier waarop de slachtoffers aan hun einde zijn gekomenquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vind het an sich moeilijk te geloven, witwaspraktijken gebeuren tbv de georganiseerde misdaad, kan niet zomaar geloven dat deze man zo dom is om met dergelijke lieden in zee te gaan...
Die 10k kan het topje van de ijsberg zijn, er zal vast nog wel meer spelenquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:34 schreef Leandra het volgende:
Het bedrag waarvoor ze vermoord zijn wordt wel steeds minder hè...
Eerst een paar ton en nu gaat de ruzie om ¤ 10.000
Wil hij met dat verhaal van die ruzie om 10k doen voorkomen dat hij er niets mee te maken heeft, omdat het absurd zou zijn een villa te huren en 2 mensen voor dat bedrag om zeep te laten helpen?
Het witwassen van crimineel geld gebeurt meestal via stromannen met een goede reputatiequote:Op donderdag 30 mei 2013 12:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
sowieso had severein meer geinvesteerd in die regio en werd hij door nlse investeerders onder druk gezet dat geld terug te halen (stond in het krantenartikel dat Gert gisteren plaatste).quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:37 schreef Chazr het volgende:
[..]
Die 10k kan het topje van de ijsberg zijn, er zal vast nog wel meer spelen
Het was alleen Cuenca die die Roemenen geld schuldig was, wrs ivm andere criminele activiteiten, waarvan Severein niets afwist... Severein was een slam duck. Die had geld, ga het daar maar bij halen en dan is onze schuld vereffend... zoiets zal het geweest zijn, vermoedelijk...quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:36 schreef Chazr het volgende:
[..]
Maar het past wel in het plaatje van de huurmoordenaars en de manier waarop de slachtoffers aan hun einde zijn gekomen
Witwassen en belastingontwijking vind ik juist vrij logisch klinken voor mensen die veel geld hebben.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt an sich wel... overigens is dat verhaal sws vaag natuurlijk...quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:37 schreef Leandra het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre je de (ver)koop van die groeve überhaupt buiten de belasting zou kunnen houden.
Als dat ding 320 miljoen waard is dan gaat een verkoop voor 3 ton ook al niet werken zonder de belastingdienst heel hoog op de kast te jagen.
Nee, mij niet, dat kun je je beter vestigen in Monaco oid... of een ander belastingparadijs...quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Witwassen en belastingontwijking vind ik juist vrij logisch klinken voor mensen die veel geld hebben.
tenzij je elders contacten hebtquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, mij niet, dat kun je je beter vestigen in Monaco oid... of een ander belastingparadijs...
Gibraltar bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, mij niet, dat kun je je beter vestigen in Monaco oid... of een ander belastingparadijs...
Persoonlijk denk ik dat er wel wat meer aan de hand is geweest, hecht meer geloof in het witwassen zonder dat Severijn wist precies wist met wie hij eigenlijk in zee was gegaan. Als het enkel om geld te doen was geweest zijn er makkelijkere en minder risicovolee manieren. In dit geval is er toch meer sprake van een boodschap, maar het blijft speculeren.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het was alleen Cuenca die die Roemenen geld schuldig was, wrs ivm andere criminele activiteiten, waarvan Severein niets afwist... Severein was een slam duck. Die had geld, ga het daar maar bij halen en dan is onze schuld vereffend... zoiets zal het geweest zijn, vermoedelijk...
Met de georganiseerde misdaad, bedoel je?quote:
Witwaspraktijken = georganiseerde misdaad, daar stap je niet zomaar eventjes in...quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gibraltar bijvoorbeeld.
Je doet het nu voorkomen alsof het raar is dat miljonairs aan witwassen/belastingontwijking doen.
Als de plaatselijke zwerver bezig was met witwassen van geld, dan zou het idd ongeloofwaardig zijn.
Witwassen van geld is een misdrijf en niet per definitie _georganiseerde_ misdaad.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Witwaspraktijken = georganiseerde misdaad, daar stap je niet zomaar eventjes in...
Maar wrs is het zo dat hij gaandeweg wantrouwen kreeg tegen die Cuenco, inzag dat hij wrs met criminelen van doen had en zich wilde terugtrekken...
Dat zou idd kunnen, dat-ie op gegeven mment besefte dat hij te maken had met een crimineel en zich wilde terugtrekken.... Cuenca had daar geen rekening mee gehouden, want hij had criminele schuldeisers, die mensen voor minder dan 10K vermoorden etc. etc.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat er wel wat meer aan de hand is geweest, hecht meer geloof in het witwassen zonder dat Severijn wist precies wist met wie hij eigenlijk in zee was gegaan. Als het enkel om geld te doen was geweest zijn er makkelijkere en minder risicovolee manieren. In dit geval is er toch meer sprake van een boodschap, maar het blijft speculeren.
Dit denk ik ook. Ik denk dat Severein zijn zakenpartners verkeerd heeft ingeschat. Visser had er niets mee te maken verder.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat er wel wat meer aan de hand is geweest, hecht meer geloof in het witwassen zonder dat Severijn wist precies wist met wie hij eigenlijk in zee was gegaan. Als het enkel om geld te doen was geweest zijn er makkelijkere en minder risicovolee manieren. In dit geval is er toch meer sprake van een boodschap, maar het blijft speculeren.
Witwassen van grote sommen geld is vooral toch een fenomeen dat verband houdt met de georganiseerde misdaad, denk ik hoor.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Witwassen van geld is een misdrijf en niet per definitie _georganiseerde_ misdaad.
Belastingontwijking is al helemaal populair onder mensen met veel geld.
Hopelijk wordt er meer duidelijk uit de verklaringen van de Roemenen en het onderzoeken van de mails.
Ik verwacht niet dat de waarheid via de Roemenen te achterhalen valt, tenzij dat goed in hun straatje past.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Witwassen van geld is een misdrijf en niet per definitie _georganiseerde_ misdaad.
Belastingontwijking is al helemaal populair onder mensen met veel geld.
Hopelijk wordt er meer duidelijk uit de verklaringen van de Roemenen en het onderzoeken van de mails.
Denk het ook niet. Als die Roemenen inderdaad alleen zijn ingehuurd voor het vuile werk, weten die waarschijnlijk ook niet hoe het precies zit. Die zijn gewoon betaald om hun werk te doen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat de waarheid via de Roemenen te achterhalen valt, tenzij dat goed in hun straatje past.
Cuenca en severein hadden ruzie over de 10k en Severein heeft Cuenca bedreigd, er staat nog wat meer maar dat lijkt me het belangrijkstequote:Op donderdag 30 mei 2013 12:53 schreef Chazr het volgende:
[..]
Dit denk ik ook. Ik denk dat Severein zijn zakenpartners verkeerd heeft ingeschat. Visser had er niets mee te maken verder.
In de bron van Elsevier staat iets over diamanthandel vanuit midden-Afrika naar Amsterdam, maar mijn Spaans is te slecht om het helemaal te doorgronden. Iemand?
http://www.laverdad.es/mu(...)nazado-20130530.html
Zo moeilijk is het verschil niet te zien.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Witwassen van grote sommen geld is vooral toch een fenomeen dat verband houdt met de georganiseerde misdaad, denk ik hoor.
Die hebben stapels geld en die moeten legaal het geldverkeer in gesluisd worden, anders kunnen ze niet in weelde leven...
Dat bedoelde ik niet direct. Maar misschien wel indirect.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Met de georganiseerde misdaad, bedoel je?
Nou ja, tenzij anders zou blijken, schat ik die Severein daar niet op in...
Hij heeft zijn geld niet verdiend uit criminele bronnen, waarom zou hij om het te laten renderen zich dan wel inlaten met criminelen? Klinkt niet logisch.
Ja, okee, ik denk dat dat ook voor de hand liggend is, alleen stom van hem om dan achter die 10K aan te gaan, denk ik...quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet direct. Maar misschien wel indirect.
Dus,hij had contacten waarvan hij dacht dat ze ok waren maar die bleken toch niet ok, of die contacten hadden contacten die niet ok zijn.
Klopt idd, de frontmen van dit soort operaties zijn niet te onderscheiden van legitieme zakenlui...quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het verschil niet te zien.
Afspraak bij een vruchtbaarheidskliniek, wrs voor controle.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hand voor de ogen en gewoon verdergaan
Wat deden Ingrid en severein overigens in Murcia?
Maar woonden ze daar?quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Afspraak bij een vruchtbaarheidskliniek, wrs voor controle.
maar daardoor zijn ze daar ook weer luiquote:Op donderdag 30 mei 2013 02:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
In Afrika hebben ze altijd mooi weer.
Ria Visser heeft tussen 2009 en 2011 gevolleybald bij de club waarvan Cuenca de technisch-directeur was...quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe kwam severein in Spanje terecht? Via oude contacten?
Zowel Cuenca (manager) als Liferte (voormalig eigenaar) waren betrokken bij de volleybalclub waar Visser speelde. In die periode heeft Severein hen leren kennen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe kwam severein in Spanje terecht? Via oude contacten?
dan zal Mart Smeets ook wel aardig ondersteboven zijn van het tragische bericht.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ria Visser heeft tussen 2009 en 2011 gevolleybald bij de club waarvan Cuenca de technisch-directeur was...
In 2011 was de club failliet, mede door toedoen wrs van Cuenca...
Lodewijk Severein (57) was oud-volleyballer van Martinus. Hij was een zakenman die zijn internetbedrijf HCC verkocht aan Xs4all. In 2005 werd hij mede-eigenaar van Guna Partners, een Zaanse investeringsmaatschappij. Daarvoor was hij manager van de nationale volleybalploeg en in die tijd leerde hij Visser kennen. Sinds 2005, toen Visser van haar man scheidde, hebben zij een relatie.quote:
Niet alleen die 10k, die brievenbus firma kan voor van alles gebruikt zijn. Misschien is severijn daar achter gekomen en heeft hij gedreigd mijn geld terug of ik ga openbaar.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En je dan laten afslachten voor 10k in een panda, denk dat er iets niet klopt
Waarschijnlijk bleven ze daar ook niet vrijwillig achter, zodat in die verklaring toch een kern van waarheid zit..quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:28 schreef Rachilda het volgende:
Waarom zouden Visser en Severein dan überhaupt met 2 vage Roemen in een huis achterblijven, die locatie was natuurlijk ook niet zodanig dat je daar langer zou willen verblijven.
Visser en Severein hadden hun auto laten staan in Murcia en konden dus geen kant op. Cuenca kan best de waarheid spreken, dat de Nederlanders nog leefden toen hij zich uit de voeten maakte. Cuenca zegt er alleen niet bij in welke staat de twee toen verkeerden...quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:28 schreef Rachilda het volgende:
"Spanningen
Juan Cuenca zou aan Severein niet hebben kunnen uitleggen wat hij met de 10.000 euro had gedaan, waarop Severein zijn ingelegde geld terugeiste. De spanning tussen de twee liep daarbij dusdanig op, dat hoofdverdachte Cuenca zich door hem ‘bedreigd’ voelde.
Cuenca zegt tegen de politie dat hij de Nederlanders levend achterliet in het huis in Molina de Segura, met de twee Roemenen die eerder deze week werden opgepakt. Evedasto Lifante, voormalig eigenaar van volleybalclub CAV Murica 2005, zou volgens Cuenca vervolgens een ontmoeting met de twee hebben gehad. Lifante zelf ontkent betrokken te zijn. Hij voelt zich nu ernstig bedreigd vanwege de beschuldigingen, zegt hij op de voorpagina van de krant."
Totaal ongeloofwaardig verhaal natuurlijk van die Cuena
Waarom zouden Visser en Severein dan überhaupt met 2 vage Roemen in een huis achterblijven, die locatie was natuurlijk ook niet zodanig dat je daar langer zou willen verblijven.
Hij probeert zichzelf gewoon onschuldig te pleiten.
Ik vraag me af waarom we alleen info horen over hetgeen Cuena heeft verklaard, ik neem aan dat die Roemenen toch ook een verklaring hebben afgelegd
sja, wat kost een moord? Waarschijnlijk stukken goedkoper dan het terugbetalen van die vermoedelijke drie ton voor de marmergroeve. Die lui waren trouwens profs, dus wie weet wat ze nog meer op hun kerfstok hebben. En als Lifante niet aan de bel had getrokken, zouden ze er waarschijnlijk nog mee weg zijn gekomen ookquote:Op donderdag 30 mei 2013 14:47 schreef Copycat het volgende:
Vraag me af voor welk bedrag die Roemeense killers de klus geklaard hebben. Zou me weinig verbazen als het een grijpstuiver blijkt.
Maar Cuenca was toch degene die de politie naar het graf geleid heeft? Is hij later dan teruggekomen toen 'de klus' geklaard was of zo?quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:00 schreef Chazr het volgende:
[..]
Visser en Severein hadden hun auto laten staan in Murcia en konden dus geen kant op. Cuenca kan best de waarheid spreken, dat de Nederlanders nog leefden toen hij zich uit de voeten maakte. Cuenca zegt er alleen niet bij in welke staat de twee toen verkeerden...
Eigenlijk vind ik dat best geloofwaardig. Hoe minder details Cuenca weet over de moorden en de plek waar de lichamen verborgen waren, hoe beter.
O, is dat zo? Dat heb ik dan weer gemist, my badquote:Op donderdag 30 mei 2013 15:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar Cuenca was toch degene die de politie naar het graf geleid heeft? Is hij later dan teruggekomen toen 'de klus' geklaard was of zo?
Die marmergroeve, dat is het verhaal van Lifante.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:05 schreef Chazr het volgende:
[..]
sja, wat kost een moord? Waarschijnlijk stukken goedkoper dan het terugbetalen van die vermoedelijke drie ton voor de marmergroeve. Die lui waren trouwens profs, dus wie weet wat ze nog meer op hun kerfstok hebben. En als Lifante niet aan de bel had getrokken, zouden ze er waarschijnlijk nog mee weg zijn gekomen ook
Overigens: een man van zestig die zo'n klus klaart, vervolgens de lichamen in stukken zaagt, de badkamer brandschoon schrobt en de lichaamsdelen begraaft... Moet je toch wel enige conditie voor hebben, lijkt me
¤6000 las ik.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:47 schreef Copycat het volgende:
Vraag me af voor welk bedrag die Roemeense killers de klus geklaard hebben. Zou me weinig verbazen als het een grijpstuiver blijkt.
quote:Verdachten zaak Visser ontkennen of zwijgen
Twee Roemenen zijn in Valencia in voorlopige hechtenis geplaatst in verband met de gruwelijke moord op de Nederlanders Ingrid Visser en Lodewijk Severein in Zuid-Spanje.
De twee zouden de daders zijn. De plaatselijke krant Las Provincias meldde donderdag dat de twee op de zitting hebben geweigerd verklaringen af te leggen.
Dinsdag werd de hoofdverdachte, Juan Cuenca Lorente, in voorlopige hechtenis genomen. Justitie heeft het onderzoek geheim verklaard en doet geen mededelingen over het verloop ervan.
Plaatselijke media berichtten desondanks uitgebreid over de moordzaak. Volgens de krant La Verdad de Murcia heeft Cuenca gezegd dat hij geen schuld heeft aan de moord op de twee.
Hij was naar eigen zeggen niet meer in het huis waar Visser en Severein zijn vermoord, toen die twee er half mei arriveerden.
Ondernemer
De krant beklemtoonde donderdag bovendien dat ze bij haar verhaal van woensdag blijft. Woensdag stelde La Verdad dat Cuenca een ondernemer uit de streek ervan heeft beschuldigd achter de moord te zitten. Een advocaat van Cuenca sprak dat tegen.
De krant weidde donderdag verder uit over de beschuldiging aan het adres van de ondernemer, Evedasto Lifante. Bron: nu.nl
Een mensenleven is weinig waard.quote:
Ik lees nu 1000 per persoon .Klik estas personas habrían cobrado mil euros por cabeza por matar a la pareja y hacerla desaparecer.(deze personen hebben 1000 euro per persoon betaald gekregen voor het ombrengen en verstoppen van het paar)quote:
Voor dat geld iemand ombrengen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:36 schreef SanAnt het volgende:
[..]
Ik lees nu 1000 per persoon .Klik estas personas habrían cobrado mil euros por cabeza por matar a la pareja y hacerla desaparecer.(deze personen hebben 1000 euro per persoon betaald gekregen voor het ombrengen en verstoppen van het paar)
Als je niks hebt...Het facebook meisje werd voor veel minder vermoord.quote:
Nou ze hadden blijkbaar eerst wel wat, bijvoorbeeld die 300.000 euro die ze die Spaanse maffioos hadden geleend, als je op de berichten afgaat.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:45 schreef hexje het volgende:
[..]
Als je niks hebt...Het facebook meisje werd voor veel minder vermoord.
En dat mensenleven devalueert snel ...quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:36 schreef SanAnt het volgende:
Ik lees nu 1000 per persoon .Klik estas personas habrían cobrado mil euros por cabeza por matar a la pareja y hacerla desaparecer.(deze personen hebben 1000 euro per persoon betaald gekregen voor het ombrengen en verstoppen van het paar)
diamanthandel?quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:00 schreef sig000 het volgende:
Dat hele verhaal over marmergroeve is bullshit, er zit gewoon veel meer achter zoals ik al eerder opmerkte.
Jij verdenkt Severein van duistere zaakjes?quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:08 schreef sig000 het volgende:
[..]
Vage handel en zo'n groeve is er alleen als dekmantel.
Kijk, ik verdenk niets. Mijn mening is dat er meer speelt dan een ruzie om marmergroeve.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:09 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Jij verdenkt Severein van duistere zaakjes?
Des te meer reden om ze eens goed "aan de tand" te voelen..quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:14 schreef Kingstown het volgende:
De plaatselijke krant Las Provincias meldde donderdag dat de twee op de zitting hebben geweigerd verklaringen af te leggen.
Niks geen foei. Martel ze maar zoals zij bij hun slachtoffers gedaan hebben.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:15 schreef Maron het volgende:
[..]
Des te meer reden om ze eens goed "aan de tand" te voelen..
(foei Maron)
Cuenca heeft het over diamanthandel.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:11 schreef sig000 het volgende:
[..]
Kijk, ik verdenk niets. Mijn mening is dat er meer speelt dan een ruzie om marmergroeve.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |