abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:31:37 #26
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_127198718
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat zal... ik denk dat de man zich eruit probeert te lullen...
Past ook niet bij de psychologische make-up van Severein, zeg ik vooralsnog...
jij denkt dat severein geen geld probeerde wit te wassen?
kweenie...
pi_127198728
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:28 schreef Marrije het volgende:

[..]

nou het gaat om meer, zoals ik het begrijp, alleen dat moest via een postbus van 10.000 e.
Eerder was dus het verhaal over de marmergroeve, als je die combineert dan heb je dus een aankoop die buiten de boeken van de Spaanse belastingdienst gehouden moest worden...
Dat is al heel wat onschuldiger, alhoewel ik me ook afvraag waarom iemand dat per se wil doen, die verder gewoon een "legit businessman" is...
I´m back.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:32:51 #28
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_127198764
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eerder was dus het verhaal over de marmergroeve, als je die combineert dan heb je dus een aankoop die buiten de boeken van de Spaanse belastingdienst gehouden moest worden...
Dat is al heel wat onschuldiger, alhoewel ik me ook afvraag waarom iemand dat per se wil doen, die verder gewoon een "legit businessman" is...
misschien was ie niet zo legit...?
Maar die groeve en die postbus kunnen goed aan elkaar gekoppeld worden inderdaad.
pi_127198766
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:31 schreef Marrije het volgende:

[..]

[..]

jij denkt dat severein geen geld probeerde wit te wassen?
kweenie...
Vind het an sich moeilijk te geloven, witwaspraktijken gebeuren tbv de georganiseerde misdaad, kan niet zomaar geloven dat deze man zo dom is om met dergelijke lieden in zee te gaan...
I´m back.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:34:24 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127198826
Het bedrag waarvoor ze vermoord zijn wordt wel steeds minder hè...
Eerst een paar ton en nu gaat de ruzie om ¤ 10.000 :{

Wil hij met dat verhaal van die ruzie om 10k doen voorkomen dat hij er niets mee te maken heeft, omdat het absurd zou zijn een villa te huren en 2 mensen voor dat bedrag om zeep te laten helpen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:34:36 #31
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_127198833
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vind het an sich moeilijk te geloven, witwaspraktijken gebeuren tbv de georganiseerde misdaad, kan niet zomaar geloven dat deze man zo dom is om met dergelijke lieden in zee te gaan...
ik weet het niet....soms worden mensen inhalig als het om veel geld gaat.
Maar we krijgen vast nog wel meer te horen.
pi_127198905
quote:

[..]

Maar het past wel in het plaatje van de huurmoordenaars en de manier waarop de slachtoffers aan hun einde zijn gekomen
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:37:20 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127198946
Ik vraag me af in hoeverre je de (ver)koop van die groeve überhaupt buiten de belasting zou kunnen houden.
Als dat ding 320 miljoen waard is dan gaat een verkoop voor 3 ton ook al niet werken zonder de belastingdienst heel hoog op de kast te jagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127198955
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:34 schreef Leandra het volgende:
Het bedrag waarvoor ze vermoord zijn wordt wel steeds minder hè...
Eerst een paar ton en nu gaat de ruzie om ¤ 10.000 :{

Wil hij met dat verhaal van die ruzie om 10k doen voorkomen dat hij er niets mee te maken heeft, omdat het absurd zou zijn een villa te huren en 2 mensen voor dat bedrag om zeep te laten helpen?
Die 10k kan het topje van de ijsberg zijn, er zal vast nog wel meer spelen
pi_127198974
quote:

[..]

Het witwassen van crimineel geld gebeurt meestal via stromannen met een goede reputatie
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:38:51 #36
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_127199013
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:37 schreef Chazr het volgende:

[..]

Die 10k kan het topje van de ijsberg zijn, er zal vast nog wel meer spelen
sowieso had severein meer geinvesteerd in die regio en werd hij door nlse investeerders onder druk gezet dat geld terug te halen (stond in het krantenartikel dat Gert gisteren plaatste).
pi_127199058
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:36 schreef Chazr het volgende:

[..]

Maar het past wel in het plaatje van de huurmoordenaars en de manier waarop de slachtoffers aan hun einde zijn gekomen
Het was alleen Cuenca die die Roemenen geld schuldig was, wrs ivm andere criminele activiteiten, waarvan Severein niets afwist... Severein was een slam duck. Die had geld, ga het daar maar bij halen en dan is onze schuld vereffend... zoiets zal het geweest zijn, vermoedelijk...
I´m back.
pi_127199068
quote:

[..]

Witwassen en belastingontwijking vind ik juist vrij logisch klinken voor mensen die veel geld hebben.
pi_127199125
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:37 schreef Leandra het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre je de (ver)koop van die groeve überhaupt buiten de belasting zou kunnen houden.
Als dat ding 320 miljoen waard is dan gaat een verkoop voor 3 ton ook al niet werken zonder de belastingdienst heel hoog op de kast te jagen.
Ja, dat klopt an sich wel... overigens is dat verhaal sws vaag natuurlijk...
Als zo'n marmergroeve potentieel zoveel waard is, dan zouden er zich allang één of meerdere multinationals mee bemoeit hebben...
I´m back.
pi_127199166
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:40 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Witwassen en belastingontwijking vind ik juist vrij logisch klinken voor mensen die veel geld hebben.
Nee, mij niet, dat kun je je beter vestigen in Monaco oid... of een ander belastingparadijs...
I´m back.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:44:09 #41
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_127199220
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, mij niet, dat kun je je beter vestigen in Monaco oid... of een ander belastingparadijs...
tenzij je elders contacten hebt
pi_127199260
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gibraltar bijvoorbeeld.
Je doet het nu voorkomen alsof het raar is dat miljonairs aan witwassen/belastingontwijking doen.

Als de plaatselijke zwerver bezig was met witwassen van geld, dan zou het idd ongeloofwaardig zijn.
pi_127199276
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het was alleen Cuenca die die Roemenen geld schuldig was, wrs ivm andere criminele activiteiten, waarvan Severein niets afwist... Severein was een slam duck. Die had geld, ga het daar maar bij halen en dan is onze schuld vereffend... zoiets zal het geweest zijn, vermoedelijk...
Persoonlijk denk ik dat er wel wat meer aan de hand is geweest, hecht meer geloof in het witwassen zonder dat Severijn wist precies wist met wie hij eigenlijk in zee was gegaan. Als het enkel om geld te doen was geweest zijn er makkelijkere en minder risicovolee manieren. In dit geval is er toch meer sprake van een boodschap, maar het blijft speculeren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_127199300
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:44 schreef Marrije het volgende:

[..]

tenzij je elders contacten hebt
Met de georganiseerde misdaad, bedoel je?
Nou ja, tenzij anders zou blijken, schat ik die Severein daar niet op in...
Hij heeft zijn geld niet verdiend uit criminele bronnen, waarom zou hij om het te laten renderen zich dan wel inlaten met criminelen? Klinkt niet logisch.
I´m back.
pi_127199351
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Gibraltar bijvoorbeeld.
Je doet het nu voorkomen alsof het raar is dat miljonairs aan witwassen/belastingontwijking doen.

Als de plaatselijke zwerver bezig was met witwassen van geld, dan zou het idd ongeloofwaardig zijn.
Witwaspraktijken = georganiseerde misdaad, daar stap je niet zomaar eventjes in...
Maar wrs is het zo dat hij gaandeweg wantrouwen kreeg tegen die Cuenco, inzag dat hij wrs met criminelen van doen had en zich wilde terugtrekken...
I´m back.
pi_127199511
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Witwaspraktijken = georganiseerde misdaad, daar stap je niet zomaar eventjes in...
Maar wrs is het zo dat hij gaandeweg wantrouwen kreeg tegen die Cuenco, inzag dat hij wrs met criminelen van doen had en zich wilde terugtrekken...
Witwassen van geld is een misdrijf en niet per definitie _georganiseerde_ misdaad.
Belastingontwijking is al helemaal populair onder mensen met veel geld.

Hopelijk wordt er meer duidelijk uit de verklaringen van de Roemenen en het onderzoeken van de mails.
pi_127199549
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat er wel wat meer aan de hand is geweest, hecht meer geloof in het witwassen zonder dat Severijn wist precies wist met wie hij eigenlijk in zee was gegaan. Als het enkel om geld te doen was geweest zijn er makkelijkere en minder risicovolee manieren. In dit geval is er toch meer sprake van een boodschap, maar het blijft speculeren.
Dat zou idd kunnen, dat-ie op gegeven mment besefte dat hij te maken had met een crimineel en zich wilde terugtrekken.... Cuenca had daar geen rekening mee gehouden, want hij had criminele schuldeisers, die mensen voor minder dan 10K vermoorden etc. etc.
I´m back.
pi_127199603
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dit denk ik ook. Ik denk dat Severein zijn zakenpartners verkeerd heeft ingeschat. Visser had er niets mee te maken verder.

In de bron van Elsevier staat iets over diamanthandel vanuit midden-Afrika naar Amsterdam, maar mijn Spaans is te slecht om het helemaal te doorgronden. Iemand?

http://www.laverdad.es/mu(...)nazado-20130530.html
pi_127199620
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:51 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Witwassen van geld is een misdrijf en niet per definitie _georganiseerde_ misdaad.

Hopelijk wordt er meer duidelijk uit de verklaringen van de Roemenen en het onderzoeken van de mails.
Witwassen van grote sommen geld is vooral toch een fenomeen dat verband houdt met de georganiseerde misdaad, denk ik hoor.
Die hebben stapels geld en die moeten legaal het geldverkeer in gesluisd worden, anders kunnen ze niet in weelde leven...
I´m back.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:56:08 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127199681
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:51 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat de waarheid via de Roemenen te achterhalen valt, tenzij dat goed in hun straatje past.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')