SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor onze core-stabiliteit doen we de mei-planking-challenge. Doe je mee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
[ Bericht 0% gewijzigd door mosselmossel op 23-05-2013 22:53:52 ]Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Boeoeoeoeoe @TT
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Erg fout.
Soep met ballen!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Kijk dan deze marathon, ben ik op het moment ook aan het doen:quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:31 schreef Jumparound het volgende:
Zit de marathon te kijken. Wat een foute film. ..
![]()
TT klopt wel als een bus, zes maanden om een marathon voor te bereiden en dan nog sneller zijn dan YUR?! Behalve die ene dan...In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik heb al "the spirit of" gekeken. Indrukwekkend. ..quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:35 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Kijk dan deze marathon, ben ik op het moment ook aan het doen:Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ik zit te kijken dooiequote:Op donderdag 23 mei 2013 22:37 schreef slacker_nl het volgende:
TT klopt wel als een bus, zes maanden om een marathon voor te bereiden en dan nog sneller zijn dan YUR?! Behalve die ene dan...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Welkom in het tijdperk waar dit soort dingen belangrijker worden geacht dan het daadwerkelijke doel van de applicatiequote:Op donderdag 23 mei 2013 22:17 schreef Onama het volgende:
Trouwens, ik vind jullie allemaal heel lief enzo, maar ik krijg een schijthekel aan alle "Persoon X is vrienden geworden met persoon Y" posts op Endomondo. Is er een manier om die uit te zetten. Ik volg Endomondo omdat ik wil zien wat voor trainingen jullie doen, niet omdat ik wil zien wie vriendjes is met wie...
Ik deel je mening hoor. Geen idee of het mogelijk is...![]()
Echt? Ik vond hem heerlijk in al zijn foutheid!quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:31 schreef Jumparound het volgende:
Zit de marathon te kijken. Wat een foute film. ..
***![]()
+1. Als je niet tegen zoiets kan moet je geen Nederlandse "komedies" kijken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Echt? Ik vond hem heerlijk in al zijn foutheid!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
20 minuten onderweg.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Echt? Ik vond hem heerlijk in al zijn foutheid!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Dit was de slechtste Nederlandse komedie in de laatste twee jaar hoorquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:46 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
+1. Als je niet tegen zoiets kan moet je geen Nederlandse "komedies" kijken.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Bonobo11, mooi vooruitzicht!
Succes met taperen!
Kwam dit tegen op Google+
Sensoria Fitness: Sportsokken Met Sensoren
http://www.runners-high.n(...)sokken-met-sensoren/![]()
Volgens mij kan dat niet uit... Mocht jij het wel kunnen vinden dan hoor ik dat graagquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:38 schreef Levitas het volgende:
[..]
Welkom in het tijdperk waar dit soort dingen belangrijker worden geacht dan het daadwerkelijke doel van de applicatie
Ik deel je mening hoor. Geen idee of het mogelijk is...![]()
![]()
FFS ik ga het gewoon doen. Kan wel lekker blijven trainen maar zonder doel is het het toch net niet.
1
2[b]13 Juli - [ url=http://www.runclontarf.com/home.php]Clontarf Half Marathon (Dublin)[/url][/b]
[*]Onama - HM
Zou je me aub toe willen voegen Mosselmossel?The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing![]()
Ik vond hem onverwacht OK (keek vanwege marathon en Rotterdam) en vind toch bijna alle Nederlandse films (met altijd dezelfde slechte acteurs) bagger.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:48 schreef Nirak het volgende:
Ik had positieve dingen gehoord over die film. Leuke humor enzo, zelf nog niet gekeken.
Iedereen bedankt voor de succeswensen. Zondag 10:30 is de start. Zit al bijna 3 weken in de afbouwende fase van de training. Zwaartepunt lag in de 1e week van mei (73 km).Feyenoord!!! * Barça![]()
Ik vond deze echt leuk, terwijl ik niet eens van Nederlandse komedie houdquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:48 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dit was de slechtste Nederlandse komedie in de laatste twee jaar hoor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
slimquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:48 schreef streamnl het volgende:
Bonobo11, mooi vooruitzicht!
Succes met taperen!
Kwam dit tegen op Google+
Sensoria Fitness: Sportsokken Met Sensoren
http://www.runners-high.n(...)sokken-met-sensoren/Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Stoer!quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:51 schreef Onama het volgende:
FFS ik ga het gewoon doen. Kan wel lekker blijven trainen maar zonder doel is het het toch net niet.
[ code verwijderd ]
Zou je me aub toe willen voegen Mosselmossel?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Spoilertag? Die film is al een jaar uit fzo.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ja en? Ik begon toch ook pas aan mn vriendin toen ze een paar jaar uit was?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Spoilertag? Die film is al een jaar uit fzo.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Hmmmbier. Beetje jammer dat ik voorlopig nog wel in de trein zit en nog even moet zien of ik morgen wel ga werken. Het is best laat, ik ben niet zo'n bikkel en mn baas/vader zal het een worst wezen.
Ik heb wel waarschijnlijk een roparunteam gescoord voor volgens jaarkennis heeft m voor het tweede jaar gelopen en vindt het wel mooi geweest nu, dus zijn plaats komt vrij. Ik heb m nog nooit gelopen en het lijkt me onwijs tof. Zelfs/zeker na de verslagen hier.
![]()
Je vriendin heeft ook een IMDB vermelding?quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:04 schreef Jumparound het volgende:
ja en? Ik begon toch ook pas aan mn vriendin toen ze een paar jaar uit was?
@Hats... gewoon aan de slag, is voorbereiding voor de Roparun
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Veel drinken moet ook tijdens de RopaRun!quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik vind het stuk over kanker best wel confronterend eigenlijk
Ecosia
dan ben je wel baas als je dat doetquote:
Ecosia
Eentje, vooraf, volgens mij stond dat in MD's verslag (die moet ik trouwens eens goed gaan lezen). Daarna aan de normale biertjes.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
(Teveel) speciaalbiertjes ga je hoogstens van denken dat je heel hard loopt... Brak sporten, er bestaat niet veel vervelenders.
Die Wie-loopt-waar-lijst in de OP is trouwens ideaal om ideeen op te doen voor nieuwe wedstrijden, want na komend weekend is m'n voorjaarsplanning een beetje voorbij en wil wel wat blijven lopen voordat het najaar weer start met de Damloop en halve marathon in Amsterdam.
Zo, en nu tijd om training 2 van vandaag te beginnen, lekker rusten...
Jack does it in real time...![]()
Ik mis veel vandaag want drukquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:51 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ik vond hem onverwacht OK (keek vanwege marathon en Rotterdam) en vind toch bijna alle Nederlandse films (met altijd dezelfde slechte acteurs) bagger.
Iedereen bedankt voor de succeswensen. Zondag 10:30 is de start. Zit al bijna 3 weken in de afbouwende fase van de training. Zwaartepunt lag in de 1e week van mei (73 km).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ook namens mij nog succes! Op welke tijd mik je?![]()
Och, regelmatig wekelijks gedaan. Stappen en voetballen is geen goede combinatiequote:Op donderdag 23 mei 2013 23:26 schreef DeeBee het volgende:
(Teveel) speciaalbiertjes ga je hoogstens van denken dat je heel hard loopt... Brak sporten, er bestaat niet veel vervelenders.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
De Vechtloop was er zo eentje. Volgens mij waren dat toen ook speciaalbiertjes... toen was het echt drama, nu vind ik het wel grappig.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Zit dat er ook in? Hmm, laatst stond daar ook wat van in zo'n lopersblaadje. Daar moest ik toen een traantje bij wegpinken. nu moet ik dat nogal snel, maar toch..quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:21 schreef Jumparound het volgende:
Ik vind het stuk over kanker best wel confronterend eigenlijk![]()
Na een biertje of 5 loop ik de volgende dag prima. Vanavond heb ik heel braaf van mijn laatste muntjes kaas gekocht en moet ik nu vooral naar de wc, naast mijn aangeschotenheid. Helaas zit ik in een sprinter. Gelukkig heb ik wel nog wat kaas.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:26 schreef DeeBee het volgende:
(Teveel) speciaalbiertjes ga je hoogstens van denken dat je heel hard loopt... Brak sporten, er bestaat niet veel vervelenders.
Die Wie-loopt-waar-lijst in de OP is trouwens ideaal om ideeen op te doen voor nieuwe wedstrijden, want na komend weekend is m'n voorjaarsplanning een beetje voorbij en wil wel wat blijven lopen voordat het najaar weer start met de Damloop en halve marathon in Amsterdam.
Zo, en nu tijd om training 2 van vandaag te beginnen, lekker rusten...
![]()
Uitlopen , maar echte lopers hebben tempo's en schema's in hun hoofd dus,quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:26 schreef Nirak het volgende:
Maar ook namens mij nog succes! Op welke tijd mik je?
ga op 5min/km lopen en zie wel hoe dat gaat.
5min x 42.195=210.975 minuten =3h31m
Feyenoord!!! * Barça![]()
Vandaag hoorde ik dat het beter is om voornamelijk met het voorste deel van de voet te lopen. Is er iemand die deze methode gebruikt of hier meer van weet?![]()
Wow, kaas kunnen kopen met muntjes ergens, dat heb ik nou nog nooit meegemaakt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:31 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Na een biertje of 5 loop ik de volgende dag prima. Vanavond heb ik heel braaf van mijn laatste muntjes kaas gekocht en moet ik nu vooral naar de wc, naast mijn aangeschotenheid. Helaas zit ik in een sprinter. Gelukkig heb ik wel nog wat kaas.Al is het een betere 'snack' dan doorgaans met plastic munten te verkrijgen is.
En ach, na een paar biertjes sporten kan inderdaad prima. Al mijd ik de alcohol meestal wel de directe avond voor een wedstrijd, verder drink ik regelmatig, want als ik dat zou opgeven voor het sporten zou ik het allemaal veel te serieus nemen...
Jack does it in real time...![]()
Nouja, "echte lopers".. Ik ben verre van maar ga er gewoon vanuit eigenlijk dat je altijd wel wat in je achtehoofd hebt bij zo'n uitdagingquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:38 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Uitlopen , maar echte lopers hebben tempo's en schema's in hun hoofd dus,
ga op 5min/km lopen en zie wel hoe dat gaat.
5min x 42.195=210.975 minuten =3h31m![]()
Ben benieuwd of je dat tempo vol kunt houden, zou netjes zijntoitoitoi!
![]()
bier en aangeschotenquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:31 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Na een biertje of 5 loop ik de volgende dag prima. Vanavond heb ik heel braaf van mijn laatste muntjes kaas gekocht en moet ik nu vooral naar de wc, naast mijn aangeschotenheid. Helaas zit ik in een sprinter. Gelukkig heb ik wel nog wat kaas.kaas
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Haha, hier precies hetzelfde. Het moet ook vooral leuk blijven. en waar ik vorig jaar met een gigantische kater naar een wedstrijd ging heb ik me dit jaar beperkt tot 4 pilsjes.En ik heb braaf vanmorgen gelopen omdat ik vanavond biertjes moest doen. Dat is wel eens anders geweest.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:40 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Wow, kaas kunnen kopen met muntjes ergens, dat heb ik nou nog nooit meegemaakt.Al is het een betere 'snack' dan doorgaans met plastic munten te verkrijgen is.
En ach, na een paar biertjes sporten kan inderdaad prima. Al mijd ik de alcohol meestal wel de directe avond voor een wedstrijd, verder drink ik regelmatig, want als ik dat zou opgeven voor het sporten zou ik het allemaal veel te serieus nemen...![]()
nou, vooruit... ik geef hem een 7.5
en een traantje...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Op het einde he... ja. Ik ookquote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:07 schreef Jumparound het volgende:
nou, vooruit... ik geef hem een 7.5
en een traantje...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Zag hem vandaag ook ja :-)quote:rechtsedirecte
kwam dit net tegen voor Lady Oracle, 42km door Rotterdam zonder roetdeeltjes etc.
http://www.degroenemarathon.nl/het-plan/
Wordt kanshebber voor mijn stem, al duurt het nog wel even voor ik 42 km loop ;-)“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle![]()
En als jullie het aan durven, wil ik ook wel op de lijst voor Ekiden. Dan ga ik mn best doen om 5 km een beetje comfy te lopen voor die tijd. Oh, en jullie moeten me wel beloven dat jullie me niet uitlachen om mijn spekkige pootjes he, anders durf ik niet. :-p
Het is lekker dichtbij en ik heb nog tijd zat om verder op te bouwen, ik durf de gok wel aan.
:-)“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Wat goed van je!!!! Zet 'm op!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:20 schreef LadyOracle het volgende:
En als jullie het aan durven, wil ik ook wel op de lijst voor Ekiden. Dan ga ik mn best doen om 5 km een beetje comfy te lopen voor die tijd. Oh, en jullie moeten me wel beloven dat jullie me niet uitlachen om mijn spekkige pootjes he, anders durf ik niet. :-p
Het is lekker dichtbij en ik heb nog tijd zat om verder op te bouwen, ik durf de gok wel aan.
:-)![]()
![]()
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:20 schreef LadyOracle het volgende:
:-)![]()
![]()
LadyOracle, this is what this topic is all about!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Ik zat net in de auto en keek omhoog. Daar zag ik een rond gelig... iets.
Hij gaf zelfs een heerlijke warmte af op mijn gezicht.
Ik weet dat ik dat ooit eerder mee heb gemaakt. Maar dat was lang lang geleden.
BTW als ik naar de thermometer kijk. Als het nu 4 graden kouder zou zijn, was het mogelijk geweest dat ik had moeten krabben
![]()
![]()
Hier moest er vanmorgen gekrabd worden... Ik was blij dat ik met de fiets was
Wat goed!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:20 schreef LadyOracle het volgende:
:-)
En mijn hemel, ik kan wel echt steeds slechter tegen bier. En ik moet wel werken, want m'n Garmin wordt daar bezorgd![]()
![]()
Tegenvallertje, Hats!![]()
Straks als de kinderen op school zitten ga ik weer een super-slomo-duurloop doenHoop wel dat het droogblijft, als ik buienradar moet geloven zou dat wel zo moeten zijn ..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Zo, alle inschrijfinfo voor de Ekiden verwerkt
Ik heb al van 14 mensen de informatie binnen, dus 2 teams zijn zeker, maar 4 moet lukken mensen!<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Gelukkig doe ik simpel werk en kan ik nog wat met m'n vader ouwehoeren en met m'n Garmin spelen. Maar slapen was ook leuk geweest.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:00 schreef E.T. het volgende:
Tegenvallertje, Hats!![]()
Straks als de kinderen op school zitten ga ik weer een super-slomo-duurloop doenHoop wel dat het droogblijft, als ik buienradar moet geloven zou dat wel zo moeten zijn ..
![]()
Morgen duurloop op het programma. 16-18 km. Hoop maar dat het droog blijft!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
lekker!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:11 schreef Trebweb het volgende:
Ik ga lopen! Evy 6na vandaag de eerste twee weken gedaan
Ecosia
Goed bezig, nu lekker de minuten uitbouwen met evyquote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:11 schreef Trebweb het volgende:
![]()
![]()
Succes!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:11 schreef Trebweb het volgende:
![]()
![]()
Moet eigenlijk vandaag lopen, Evy 18, maar denk dat ik door drukte er niet aan ga toekomen vanavond. Dat wordt morgenochtend, ook niet heel vervelend. Vind het stiekem in de ochtend ook lekkerder om te lopen, nog fris, rustig. En ik ben nog niet moe van een dag werken dan. Ideaal![]()
![]()
Ik hoop het ook. Hier in de regio schijnt het morgen prima weer te worden, 12 tot 14 graden met een zonnetje.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:19 schreef Jumparound het volgende:
Morgen duurloop op het programma. 16-18 km. Hoop maar dat het droog blijft!![]()
Gisteren na niet heel lang nadenken toch maar de knoop doorgehakt. Aangezien ik de vff's zo fijn vind lopen en het vooral op trails erg lekker loopt toch maar de vff spyridon LS besteld. Ik vind ze zelf een van de minder mooie vff's, maar het gaat om de bruikbaarheid. En volgens heel veel reviews leveren deze schoenen een topprestatie als het aankomt op grip in modder, heuvels en ander soort speelterrein. Er zijn ook gewone spyridon's die er wat beter uitzien, maar die hebben een 'klittenband'-strap. Dat lijkt mij niet heel goed werken door de modder enzo.
Hopen dat ze zo snel mogelijk binnen zijn, dan kan ik ze nog even inlopen voor een eventueel gebruik op de stuwwaltrail.![]()
![]()
Ik ben heel erg benieuwd hoe je ze vindt lopen!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:40 schreef Jero_nimo het volgende:
Gisteren na niet heel lang nadenken toch maar de knoop doorgehakt. Aangezien ik de vff's zo fijn vind lopen en het vooral op trails erg lekker loopt toch maar de vff spyridon LS besteld. Ik vind ze zelf een van de minder mooie vff's, maar het gaat om de bruikbaarheid. En volgens heel veel reviews leveren deze schoenen een topprestatie als het aankomt op grip in modder, heuvels en ander soort speelterrein. Er zijn ook gewone spyridon's die er wat beter uitzien, maar die hebben een 'klittenband'-strap. Dat lijkt mij niet heel goed werken door de modder enzo.
Hopen dat ze zo snel mogelijk binnen zijn, dan kan ik ze nog even inlopen voor een eventueel gebruik op de stuwwaltrail.
Ik heb net een half uur in een zonnetje gelopen![]()
(ok ok, zo af en toe achter een wolk, maar toch duidelijk zon)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Misschien stomme vraag hoor, maat moet je deze ook echt inlopen?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:40 schreef Jero_nimo het volgende:
Hopen dat ze zo snel mogelijk binnen zijn, dan kan ik ze nog even inlopen voor een eventueel gebruik op de stuwwaltrail.![]()
Feitelijk zijn die schoenen alleen bescherming tegen beschadigingen toch? Zit geen enkele vorm van demping in?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:40 schreef Jero_nimo het volgende:
Mijn tenen accepteren al geen teensokkenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:46 schreef CRX_master het volgende:
Dat lijkt me zo vreemd zitten, je tenen ieder in een apart "vakje" van je schoen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. dus ik denk ook niet dat dit goed zou komenIk heb kromme teentjes (niet eens heel opvallend, maar ze blijven nooit zitten in teensokken).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Volgens mij zou dat ook niets zijn voor mijn voeten.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:46 schreef CRX_master het volgende:
Dat lijkt me zo vreemd zitten, je tenen ieder in een apart "vakje" van je schoen..
Mijn tenen lopen best in een schuine hoek van groot naar klein. Mijn kleine teen is ook echt mini, volgens mij komt die niet eens in dat compartiment![]()
![]()
oke, ik loop in de waterleidingduinen bij amsterdam. ben benieuwd!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Hier in de regio schijnt het morgen prima weer te worden, 12 tot 14 graden met een zonnetje.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Teensokken, die heb ik
Zo, sloom loserloopje van wel 2.3 km gedaan om te voorkomen dat ik weer kramp zou krijgen net als vorige keer. Maar wel zonder stoppen, dus wat dat betreft is het een record, want tot nu toe wel steeds na 1.5 km even rust gedaan op mijn gebruikelijke 3 km route.
(In 3 mnd van een paar honderd meter met moeite en veel hijgen tussendoor, naar makkelijk 2.3 km zonder rust, dat voelt wel fijn).“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Lekker bezig, altijd leuk om te zien dat je progressie maakt. Loop je zelf of met een schema?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:27 schreef LadyOracle het volgende:
Zo, sloom loserloopje van wel 2.3 km gedaan om te voorkomen dat ik weer kramp zou krijgen net als vorige keer. Maar wel zonder stoppen, dus wat dat betreft is het een record, want tot nu toe wel steeds na 1.5 km even rust gedaan op mijn gebruikelijke 3 km route.
(In 3 mnd van een paar honderd meter met moeite en veel hijgen tussendoor, naar makkelijk 2.3 km zonder rust, dat voelt wel fijn).![]()
Zo loopje is alweer even achter de rugHad wat moeite met ademen doordat ik verkouden ben, daarom wat last van mijn middenrif (aldus Evy).
Toch helemaal uit kunnen lopen:
http://www.endomondo.com/workouts/193938088/811632![]()
Dan lijkt het me alles behalve een loserloopje, maar gewoon een herstelrondje. Wij hardlopers hebben daar hele goede synoniemen voorquote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:27 schreef LadyOracle het volgende:
(In 3 mnd van een paar honderd meter met moeite en veel hijgen tussendoor, naar makkelijk 2.3 km zonder rust, dat voelt wel fijn).
/Signquote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:10 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dan lijkt het me alles behalve een loserloopje, maar gewoon een herstelrondje. Wij hardlopers hebben daar hele goede synoniemen voor
Goed gevonden trouwens hahaha. Maar niks losersloopjes, wij doen het tenminste![]()
![]()
Goed bezig!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:03 schreef Trebweb het volgende:
Zo loopje is alweer even achter de rugHad wat moeite met ademen doordat ik verkouden ben, daarom wat last van mijn middenrif (aldus Evy).
Toch helemaal uit kunnen lopen:
http://www.endomondo.com/workouts/193938088/811632![]()
vrijdagavond rustavond...!!
drukke dag met twee vergaderingen... op zich niet zo erg als ze niet op 300km afstand van elkaar waren.
Dus vanavond lekker bankhangen en morgen de eerste cross in de handicap serie dus zo direkt de spikes maar even oppoetsen
en dan zondag lekker chillen tijdens een LDL
life is good!! hopelijk het weer ook
[ Bericht 4% gewijzigd door rechtsedirecte op 24-05-2013 10:22:11 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Vanavond lekker Runnersworld lezen
En m'n kuiten zijn best wel heel stijf van rondje van gisteren en 's avonds de hele avond staan. Tijd geleden dat ik spierpijn heb gehad.![]()
ik ook, en hier staat er een heel attractieve dame op de voorpagina ipv een langharige Schotquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Briljante Term "Sloom loserloopje"quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:27 schreef LadyOracle het volgende:
Zo, sloom loserloopje van wel 2.3 km gedaan...
Ik "moet" vandaag ook weer in sloom losertempo een half uur volgens mijn schema.. niet echt mijn favoriet maar ja, het schijnt ergens goed voor te zijn.![]()
Ik vind loserloopje toch een betere naamquote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:10 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dan lijkt het me alles behalve een loserloopje, maar gewoon een herstelrondje. Wij hardlopers hebben daar hele goede synoniemen voorZo voel ik mij namelijk tijdens die langzame loopjes..als een slome loser die niet harder kan ofzo
![]()
Ik heb ook een heerlijk sloomloserrondje rond de gaasperplas achter de rug.
En als ik er een excuus voor moet aanvoeren: ik ben m'n kinvaras aan het inlopen![]()
![]()
Ik heb gisteravond stuk gelezen, staat interessant stuk in over verschillende fases in een wedstrijd.quote:
Beginfase (eerste 10 tot 15%)
Ritmefase (tot ongeveer halverwege)
Knokfase (tot ongeveer 10 à 15% voor het einde)
Eindfase
Of zoiets in ieder geval
Zal het vanavond nog eens overlezen, was gisteravond moe![]()
![]()
![]()
ik wil ook weer slome loserloopjes kunnen doen
Merk dat ik echt moe ben doordat ik al een tijd niet heb kunnen sporten
Ben zo bang dat ik het niet meer op kan pakken..
![]()
Sunny! Als er iets is wat heel snel vooruit kan gaan dan is het wel je conditie en dan ben je straks vanzelf minder moequote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:40 schreef Sunnythesun het volgende:
ik wil ook weer slome loserloopjes kunnen doen
Merk dat ik echt moe ben doordat ik al een tijd niet heb kunnen sporten
Ben zo bang dat ik het niet meer op kan pakken..
Ik hoop het. Mijn basisconditie is op zich goed, dat weet ik, zal dus wel weer snel opbouwen, maar mentaal moet ik het ook nog doen.. Mehquote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sunny! Als er iets is wat heel snel vooruit kan gaan dan is het wel je conditie en dan ben je straks vanzelf minder moe![]()
/klaagpost![]()
Die lopen lekker he, ik loop er al bijna een jaar op naar volle tevredenheid.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:39 schreef Shravani het volgende:
Ik heb ook een heerlijk sloomloserrondje rond de gaasperplas achter de rug.
En als ik er een excuus voor moet aanvoeren: ik ben m'n kinvaras aan het inlopen![]()
![]()
Lopen is STOM !!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:44 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik hoop het. Mijn basisconditie is op zich goed, dat weet ik, zal dus wel weer snel opbouwen, maar mentaal moet ik het ook nog doen.. Meh![]()
/klaagpost
Maar niet fit zijn is nog stommer![]()
![]()
Heerlijke schoenen!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:45 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Die lopen lekker he, ik loop er al bijna een jaar op naar volle tevredenheid.![]()
Hier staat ook geen langharige Schot op de cover maar het topmodel Marius Hordijk (Door Giorgio Armani 'Jezus' genoemd).quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik ook, en hier staat er een heel attractieve dame op de voorpagina ipv een langharige SchotZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nou, dat niet echt, maar ze vormen wel iets naar je voet en om nou meteen een wedstrijd van 18,5km te lopen terwijl je ze nog niet geprobeerd hebt lijkt me ook niet verstandig.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:42 schreef Arquero het volgende:
[..]
Misschien stomme vraag hoor, maat moet je deze ook echt inlopen?
En swets, inderdaad geen demping en erg flexibele zool. Al zit hier wel een kunststof stuk in die stekende rotsen enzo een beetje moet tegenhouden. De demping wordt verzorgd door je voeten en je kuiten.
Ik loop zelf al vanaf februari op de FiveFinger Bikila dat zijn ook zulk soort schoenen alleen dan meer voor op de weg. Op droge bos paadjes geen probleem, maar worden ze nat dan glij je snel weg. Ook heb ik teensokken, maar die gebruikte ik alleen bij temperaturen rond het vriespunt, nu gewoon op blote voeten erin. In het begin voelt het wel een beetje vreemd, maar ben je eenmaal lekker aan het lopen dan lijkt het net alsof je geen schoenen aan hebt.
![]()
Zijn er sportarmbanden die claimen dat ze waterproof zijn? Ik vreesde echt voor mijn telefoon toen ik gister in de regen liep![]()
![]()
Tis net de Playboy, die koop je ook voor de leuke artikelen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik ook, en hier staat er een heel attractieve dame op de voorpagina ipv een langharige SchotIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Mijn telefoon is waterproofquote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:48 schreef SpaceInvaders het volgende:
Zijn er sportarmbanden die claimen dat ze waterproof zijn? Ik vreesde echt voor mijn telefoon toen ik gister in de regen liep![]()
![]()
Dat gaat nog ergens over..maar een heel blaadje over....lopen :Squote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:49 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Tis net de Playboy, die koop je ook voor de leuke artikelen.![]()
Ik weet wel dat er een SPI-belt is die echt waterdicht is. Maar dan kan je niet op je telefoon kijken en als je het koordje er ook nog uit wilt hebben is die ook minder waterdicht.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:48 schreef SpaceInvaders het volgende:
Zijn er sportarmbanden die claimen dat ze waterproof zijn? Ik vreesde echt voor mijn telefoon toen ik gister in de regen liep
Qua armbanden heb ik geen idee.![]()
Ik heb ze aangehad in de winkel en het voelde heel lekker aan m'n voeten, maar ik wilde niet meteen naar een 0 drop. Misschien iets voor volgend jaar.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:49 schreef LoganMCV het volgende:
Ik denk er aan om nu over te stappen op viratta's schijnt een kleine stap te zijn vanaf kinvara's![]()
Anders gewoon een boterhamzakje omheen frotten.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:51 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Mijn iphone niet vrees ik, en ik heb er helaas geen verzekering bij genomen![]()
Hm ik lees op internet dat mensen dan een extra plastic zak om hun telefoon doen, dan kan ik net zo goed mn action armband houden![]()
![]()
Wat heb je dan precies? Crosstrainer, fietsen, roeien, zwemmen, allemaal opties om dat lijf bezig te houden en de conditie op peil te houden.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:44 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik hoop het. Mijn basisconditie is op zich goed, dat weet ik, zal dus wel weer snel opbouwen, maar mentaal moet ik het ook nog doen.. Meh![]()
/klaagpostIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Je armband onder je regenjas dragen?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:53 schreef SpaceInvaders het volgende:
Hm ik lees op internet dat mensen dan een extra plastic zak om hun telefoon doen, dan kan ik net zo goed mn action armband houden![]()
Garmin kopen, hoef je je telefoon ook niet mee te sleuren
Die van mij lag toen ik vanmorgen op m'n werk kwam al voor me klaar op m'n bureau, mooi ding wel![]()
![]()
Volgende week opent de inschrijving voor de 7HL, herinnert hier iemand zich nog of dat via inschrijven.nl (dus: eenmalige incasso) gaat, óf via iDeal?
In het tweede geval moet ik namelijk zorgen dat ik de juiste informatie tot mijn beschikking heb.![]()
Heb ik nog geen. Ik vond dat ik die nog niet nodig had in de lentequote:Ja goede optie voor over een tijdje. Het is toch best veel geld voor een 'arme student' en ik wil nu niet een 'halvegare' model kopen omdat ik er per se een moet hebben.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:57 schreef hatsaflats het volgende:
Garmin kopen, hoef je je telefoon ook niet mee te sleuren
Die van mij lag toen ik vanmorgen op m'n werk kwam al voor me klaar op m'n bureau, mooi ding wel![]()
Zere knieën.. dus al die opties mogen even nietquote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:54 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wat heb je dan precies? Crosstrainer, fietsen, roeien, zwemmen, allemaal opties om dat lijf bezig te houden en de conditie op peil te houden.![]()
![]()
Voel je je kuiten met kinvara's? Ik liep er destijds zo mee weg en heb nooit last gehad.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:52 schreef Shravani het volgende:
[..]
Ik heb ze aangehad in de winkel en het voelde heel lekker aan m'n voeten, maar ik wilde niet meteen naar een 0 drop. Misschien iets voor volgend jaar.![]()
Ik heb zo'n heel dun jasje, kan je ook makkelijk oprollen en ergens wegproppen als het weer droog is, is wel ideaal.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:59 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Heb ik nog geen. Ik vond dat ik die nog niet nodig had in de lente
[..]
Ja goede optie voor over een tijdje. Het is toch best veel geld voor een 'arme student' en ik wil nu niet een 'halvegare' model kopen omdat ik er per se een moet hebben.
Arme student met een iphonevoor dat geld heb je een waterdichte android én een Garmin
![]()
Fuarck. Echt helemaal niks mag? Damn.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:59 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Zere knieën.. dus al die opties mogen even niet
Ik zeg chi-running www.loopblessurevrij.nlquote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:59 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Zere knieën.. dus al die opties mogen even niet![]()
Ik moet eerst pijnvrij de hond kunnen uitlaten van de fysio voor ik meer mag doenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:01 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Fuarck. Echt helemaal niks mag? Damn.en dat lukt dus nog niet
![]()
![]()
Zelfs gewoon lopen doet pijn?! Ik kan me dit voor de geest halen, maar wist niet meer dat jij dat was.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik moet eerst pijnvrij de hond kunnen uitlaten van de fysio voor ik meer mag doenen dat lukt dus nog niet
Bah..das minder..daar helpt geen chi-running meer aan..maar misschien iets om naar te kijken tegen de tijd dat je wel weer mag lopen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik moet eerst pijnvrij de hond kunnen uitlaten van de fysio voor ik meer mag doenen dat lukt dus nog niet
Het heeft mij enorm geholpen toen ik weer begon met lopen na jaaaaren niets doen.
Sterkte !![]()
Blessures zijn zo kut, SunVooral als je wel graag wilt lopen, maar het domweg niet kan/mag.
Daar had ik me op ingesteld, maar dat viel me alles mee. Als ik m'n kuiten voel trekken, dan schud ik m'n benen even los en dan gaat het weer soepel ( toch wat opgestoken van de chi-running clinic).quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:59 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Voel je je kuiten met kinvara's? Ik liep er destijds zo mee weg en heb nooit last gehad.
Daar vertelden ze dus dat als je spieren heel erg gaat voelen je niet ontspannen genoeg loopt.![]()
Volgens mij zijn er niet echt 'halvegare' Garmin'squote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:59 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Heb ik nog geen. Ik vond dat ik die nog niet nodig had in de lente
[..]
Ja goede optie voor over een tijdje. Het is toch best veel geld voor een 'arme student' en ik wil nu niet een 'halvegare' model kopen omdat ik er per se een moet hebben.De 10 is ook al superleuk (want roze) en niet zo heel duur.
![]()
Ik zal het onthouden. Thanx!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:06 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Bah..das minder..daar helpt geen chi-running meer aan..maar misschien iets om naar te kijken tegen de tijd dat je wel weer mag lopen.
Het heeft mij enorm geholpen toen ik weer begon met lopen na jaaaaren niets doen.
Sterkte !![]()
Ik heb gisteren op m'n nieuwe Asics met 10mm drop gelopen en ik heb nu wel spierpijn in m'n kuitenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:09 schreef Shravani het volgende:
[..]
Daar had ik me op ingesteld, maar dat viel me alles mee. Als ik m'n kuiten voel trekken, dan schud ik m'n benen even los en dan gaat het weer soepel ( toch wat opgestoken van de chi-running clinic).Met m'n Kinvara's heb ik ze ook wel wat gevoeld, maar niet zo erg.
![]()
Ja, niet 's ochtends of na 5 minuutjes, maar in de loop van de dag, na langer lopen, komt het weer terug. Maar goed, ben onder behandeling dus komt vast goed. Spieren moeten weer flink opgekrikt worden tzt dan kan ik de klachten voorkomen hoop ik..quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:04 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Zelfs gewoon lopen doet pijn?! Ik kan me dit voor de geest halen, maar wist niet meer dat jij dat was.![]()
Hoop dat je snel weer hersteld en het sporten weer lekker op kunt pakken.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:12 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, niet 's ochtends of na 5 minuutjes, maar in de loop van de dag, na langer lopen, komt het weer terug. Maar goed, ben onder behandeling dus komt vast goed. Spieren moeten weer flink opgekrikt worden tzt dan kan ik de klachten voorkomen hoop ik..![]()
Dank je. Ik zal nu weer stoppen met klagenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:13 schreef Shravani het volgende:
[..]
Hoop dat je snel weer hersteld en het sporten weer lekker op kunt pakken.![]()
Moest het ff kwijt...
![]()
Klagen mag hoor, ik zou er ook flink van balen!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:14 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dank je. Ik zal nu weer stoppen met klagen![]()
Moest het ff kwijt...
![]()
Telefoon is nog redelijk te bedienen in de armband met een ziplock. Goedkope oplossing tot ik een garmin wil. (Ik ben stiekem al een tijdje aan het kwijlen op de 610)
![]()
Zelluf. Ik hou niet van mensen die me vertellen wat ik moet doen ;-)quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:37 schreef _Zeddicus_ het volgende:
[..]
Lekker bezig, altijd leuk om te zien dat je progressie maakt. Loop je zelf of met een schema?“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Dinsdag met mijn action armband onder mijn jasje gelopen, met de telefoon zeg maar onder mijn arm. Uur onderweg geweest in echt hoosbuien, toen ik thuis kwam was alles tot op het ondergoed doorweekt, behalve mijn telefoon. Zo durf ik het de volgende keer dus ook wel aan.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:53 schreef SpaceInvaders het volgende:
Hm ik lees op internet dat mensen dan een extra plastic zak om hun telefoon doen, dan kan ik net zo goed mn action armband houdenJe kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Ik ga vanavond weer, met vriendin samen. Ik was eigenlijk weer van plan een kilometer of zes in ene te lopen maar dat redt zij nog niet, dan doen we het in etappes.
Ik ben een weekendje weg dus ik wil/moet vandaag. Weer of geen weer:-)
Ik had gisteren wat last van mijn knie, hopelijk gaat dat niet weer opspelen. Rustig lopen dus maar en stoppen als het niet gaat.
Ik kan me zo goed voorstellen dat de mensen met blessures er helemaal doodziek van zijn dat ze niet kunnen lopen. Als ik ergens een pijntje heb ben ik ook als de dood dat het een blessure wordt. Ik ben daarom niet meer zo eigenwijs en neem in ieder geval altijd mijn rustdagen:-)This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Toch ffies wifi dan![]()
Kalimera vanuit een zonnig strand@Kreta; 30 graadjes![]()
Samariakloof zit flink in de kuiten + 5k hardgelopen, blits over de boulevard natuurlijk!
Hoop dat de roparunners heel zijn gefinishd!![]()
poser!!quote:
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Jaloers!!! Heel veel plezier daar!!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:21 schreef Quoi het volgende:
Toch ffies wifi dan![]()
Samariakloof zit flink in de kuiten + 5k hardgelopen, blits over de boulevard natuurlijk!
Hoop dat de roparunners heel zijn gefinishd!This whole world is wild at heart and weird on top![]()
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:21 schreef Quoi het volgende:
Toch ffies wifi dan![]()
Hoop dat de roparunners heel zijn gefinishd!have fun daar!!
![]()
![]()
Uhuquote:Watch this:
Al was ik nog de meest normale, wát een fout hardloopcultuurtje heerst hier...
Heb trouwens ook nog een stukje door de kloof gerend, maar damn da's zwaar...![]()
Blits hoor!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:31 schreef Quoi het volgende:
[..]
UhuWatch this:
[ afbeelding ]
Heb trouwens ook nog een stukje door de kloof gerend, maar damn da's zwaar...![]()
![]()
looking good!!quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wil toch even jullie mening horen.
Heb nu 3 keer gelopen hier en ik merk dat heuvels toch wat anders aangepakt moeten worden dan de polders die ik tot nu toe gewend ben. Bergop gaat prima, maar bergaf voelt echt als een aanslag op mijn benen.
Nou heb ik begrepen dat je je een beetje voorover moet laten vallen, je cadens nog hoger moet gooien en moet proberen je voet achter je heup neer te zetten, het liefst op de voorvoet/middenvoet natuurlijk.
Theoretisch denk ik wel te weten hoe het moet, maar als ik het in de praktijk breng dan lukt het toch niet echt. Staptempo verhogen voelt al snel "te snel" en ben bang dat ik op mijn plaat ga.
Nou heb ik al eens eerder een vraag gepost en die heeft Jero_nimo met een simpele tip op kunnen lossen. Hopelijk weet iemand ook iets gemakkelijks om iets prettiger bergaf te lopen.The sun in your Eyes
Leuke foto! (zonder tape? nice!) En geniet ervan!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:21 schreef Quoi het volgende:
Toch ffies wifi dan![]()
Hoop dat de roparunners heel zijn gefinishd!
Ik ben gefinished, maar niet helemaal heel, kuitblessure, maar dat gaat wel weer over
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:31 schreef Quoi het volgende:
[..]
UhuWatch this:
Nice! Zal wel leuk lopen zijn daar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al was ik nog de meest normale, wát een fout hardloopcultuurtje heerst hier...
Heb trouwens ook nog een stukje door de kloof gerend, maar damn da's zwaar...The sun in your Eyes
Stoere foto!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:31 schreef Quoi het volgende:
[..]
UhuWatch this:
[ afbeelding ]
![]()
Toffe fotoquote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:31 schreef Quoi het volgende:
[..]
UhuWatch this:
[ afbeelding ]
![]()
Geniet van je vakantie! Toffe foto!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:21 schreef Quoi het volgende:
Toch ffies wifi dan![]()
Hoop dat de roparunners heel zijn gefinishd!
Mijn vakantie zit er bijna op. Zit in een hostel in Napels bij te komen van een Bruce Springsteenconcert. Zo de trein terug naar Rome en morgen vlieg ik naar Nederland. Zondag weer lekker lopen, dat is door mijn trip naar Napels en het bezoek van mossel al weer een week geleden inmiddels!![]()
@Onama, helaas kan ik je niet helpen, ik merkte afgelopen weekend dat het voor mij vooral zaak was om juist mijn pas te verlengen en zo gebruik te maken van de zwaartekracht om snelheid te maken. Maar ben hier echt geen expert in.18 mensen hebben een complete inschrijving geleverd bij mij via de pm! Dus de 3 teams op de Ekiden zijn een feit.
Ik wacht nog op info van 2 mensen die op zeker meegaan en 5 mensen die 'ovb' staan en heb 3 mensen op de 'reservelijst' staan, die een team willen opvullen. Dus ik denk dat het 4e team vol gaat komen
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Begrijpelijk hoor. Maar is er een reden voor je pijn? Heb vroeger ook flink problemen gehad met enkels/knieën en het verpest je dag soms echt omdat je er gewoon niet omheen kan. Sterkte ermee! Rustig aan doen en niet je oefeningen skippen zijn mijn enige tips. ;-)quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:14 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dank je. Ik zal nu weer stoppen met klagen![]()
Moest het ff kwijt...
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Maar goed dat de Garmin waterdicht is dan..quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:16 schreef SpaceInvaders het volgende:
Telefoon is nog redelijk te bedienen in de armband met een ziplock. Goedkope oplossing tot ik een garmin wil. (Ik ben stiekem al een tijdje aan het kwijlen op de 610)
Ik zou je graag willen helpen, maar geloof niet dat ik degene ben die moet zeggen hoe je sneller moet lopen...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:35 schreef Onama het volgende:
Wil toch even jullie mening horen.
Heb nu 3 keer gelopen hier en ik merk dat heuvels toch wat anders aangepakt moeten worden dan de polders die ik tot nu toe gewend ben. Bergop gaat prima, maar bergaf voelt echt als een aanslag op mijn benen.
Nou heb ik begrepen dat je je een beetje voorover moet laten vallen, je cadens nog hoger moet gooien en moet proberen je voet achter je heup neer te zetten, het liefst op de voorvoet/middenvoet natuurlijk.
Theoretisch denk ik wel te weten hoe het moet, maar als ik het in de praktijk breng dan lukt het toch niet echt. Staptempo verhogen voelt al snel "te snel" en ben bang dat ik op mijn plaat ga.
Nou heb ik al eens eerder een vraag gepost en die heeft Jero_nimo met een simpele tip op kunnen lossen. Hopelijk weet iemand ook iets gemakkelijks om iets prettiger bergaf te lopen.![]()
![]()
![]()
jij wordt de expert in rustig aan doenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:04 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Ik zou je graag willen helpen, maar geloof niet dat ik degene ben die moet zeggen hoe je sneller moet lopen...![]()
![]()
![]()
Thanks peeps
@Onama: ik kan je niet helpen helaas!
@MD: oei! Blessure, damn. Ga thuis de ins en outs ff nalezen. Ekiden reactie is verstuurd!
@Gogo: BruceNapels
![]()
![]()
![]()
Dank je voor je inschrijving, ik heb afgelopen dinsdag ergens een verslag neergezet, dus dan weet je dat je daar ongeveer moet zoekenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:10 schreef Quoi het volgende:
Thanks peeps
@Onama: ik kan je niet helpen helaas!
@MD: oei! Blessure, damn. Ga thuis de ins en outs ff nalezen. Ekiden reactie is verstuurd!
@Gogo: BruceNapels
![]()
daarom wordtquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:18 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Dat valt te bezien, ben niet zo goed in rustig aan doen.![]()
![]()
![]()
Is die niet waterdicht?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:59 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Maar goed dat de Garmin waterdicht is dan..![]()
* SpaceInvaders gaat specs lezen.![]()
Je moet hem even sarcastisch lezen ;-) Kwijlen op de Garmin <--> Waterdichtquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:33 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Is die niet waterdicht?![]()
* SpaceInvaders gaat specs lezen.
![]()
![]()
Oh wait, goedemorgenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:34 schreef Trebweb het volgende:
[..]
Je moet hem even sarcastisch lezen ;-) Kwijlen op de Garmin <--> Waterdicht
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2013 12:36:17 ]![]()
Ik heb me toch gedacht, je mag mij van je lijstje afhalen (als ik er al opstond) misschien dat ik kom kijken, als het toevallig zo uitkomt.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:52 schreef MaleDuck het volgende:
@Onama, helaas kan ik je niet helpen, ik merkte afgelopen weekend dat het voor mij vooral zaak was om juist mijn pas te verlengen en zo gebruik te maken van de zwaartekracht om snelheid te maken. Maar ben hier echt geen expert in.18 mensen hebben een complete inschrijving geleverd bij mij via de pm! Dus de 3 teams op de Ekiden zijn een feit.
Ik wacht nog op info van 2 mensen die op zeker meegaan en 5 mensen die 'ovb' staan en heb 3 mensen op de 'reservelijst' staan, die een team willen opvullen. Dus ik denk dat het 4e team vol gaat komen
Enne Space, ik liep in de winter ook gewoon met mijn telefoon in een ziplock zakje. Werkte erg goed! Nu heb ik hem in mijn Spibelt, die waterafstotend is.![]()
Enjoy!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:58 schreef GotC het volgende:
Goedemorgen uit het superzonnige Edinburgh!Nu ff startnummers ophalen.
![]()
![]()
Leugens!quote:
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Rotterdam/4057931
Morgen lekker loopweer hier![]()
![]()
Yur gaat wel lopen dus?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:58 schreef GotC het volgende:
![]()
Als jullie 's ochtends lopen doen jullie dat dan voor of na het ontbijt? Ik kreeg van mn broertje op mn donder dat ik zonder eten loop, maar ik heb al moeite met ontbijten, ben bang als ik meteen daarna ga hardlopen ik alles er weer uit gooi. En eerder opstaan spreekt me eigenlijk ook niet zo aan.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Volgens mij verschilt dat per persoon. Sommigen eten licht voor het lopen, anderen helemaal niet. Als je een zware interval of een lange duurloop van meer dan 1,5 uur gaat doen, dan is het raadzaam om van te voren te eten.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:07 schreef Maariindaa het volgende:
Als jullie 's ochtends lopen doen jullie dat dan voor of na het ontbijt? Ik kreeg van mn broertje op mn donder dat ik zonder eten loop, maar ik heb al moeite met ontbijten, ben bang als ik meteen daarna ga hardlopen ik alles er weer uit gooi. En eerder opstaan spreekt me eigenlijk ook niet zo aan.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ja ik wil er nog wel op kunnen kijken. Als ik een horloge heb ga ik sowieso niet zonder telefoon rennen, dan is zo'n belt wel een uitkomst. Maar dat komt nog wel over een tijd, ik moet van mezelf eerst de 5k halen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:55 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik heb me toch gedacht, je mag mij van je lijstje afhalen (als ik er al opstond) misschien dat ik kom kijken, als het toevallig zo uitkomt.
Enne Space, ik liep in de winter ook gewoon met mijn telefoon in een ziplock zakje. Werkte erg goed! Nu heb ik hem in mijn Spibelt, die waterafstotend is.![]()
Ik ontbijt meestal eerst en ga een uurtje of anderhalf daarna lopen. Soms loop ik nuchter, maar dan wel met een paar glazen water achter de kiezen en ontbijt ik achteraf.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:07 schreef Maariindaa het volgende:
Als jullie 's ochtends lopen doen jullie dat dan voor of na het ontbijt? Ik kreeg van mn broertje op mn donder dat ik zonder eten loop, maar ik heb al moeite met ontbijten, ben bang als ik meteen daarna ga hardlopen ik alles er weer uit gooi. En eerder opstaan spreekt me eigenlijk ook niet zo aan.
Denk wel dat eerst ontbijten beter is, maar dat lukt niet altijd![]()
![]()
Ligt eraan, soms ontbijt, soms koffie, wat water en GO.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:07 schreef Maariindaa het volgende:
Als jullie 's ochtends lopen doen jullie dat dan voor of na het ontbijt? Ik kreeg van mn broertje op mn donder dat ik zonder eten loop, maar ik heb al moeite met ontbijten, ben bang als ik meteen daarna ga hardlopen ik alles er weer uit gooi. En eerder opstaan spreekt me eigenlijk ook niet zo aan.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik kon al niet op mn telefoon kijken met het ding in een armband. Mijn endomondo mevrouw verteld me hoe lang ik onderweg ben en hoe ver...meer hoef ik niet te weten.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:12 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja ik wil er nog wel op kunnen kijken. Als ik een horloge heb ga ik sowieso niet zonder telefoon rennen, dan is zo'n belt wel een uitkomst. Maar dat komt nog wel over een tijd, ik moet van mezelf eerst de 5k halen.
En met een horloge zou ik evengoed een Ipod ofzo mee willen nemen voor muziek. dan vind ik een telefoon nu nog handiger, die doet alles in 1
(al lijkt me een horloge tijdens een wedstrijd wel handig...kun je makkelijk op aan en uit knopje drukken)![]()
Goeie foto!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:31 schreef Quoi het volgende:
[..]
UhuWatch this:
[ afbeelding ]
Heb trouwens ook nog een stukje door de kloof gerend, maar damn da's zwaar...doe ook eens wat foto's van die foute mensen dan? Vaker door de kloof, wel erg goede training, vooral als het zo zwaar is, lijkt me wel erg vet om te doen. Veel plezier verder!
![]()
Kan ook slecht sporten met volle maag. Ik neem alleen een banaan van tevoren.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:07 schreef Maariindaa het volgende:
Als jullie 's ochtends lopen doen jullie dat dan voor of na het ontbijt? Ik kreeg van mn broertje op mn donder dat ik zonder eten loop, maar ik heb al moeite met ontbijten, ben bang als ik meteen daarna ga hardlopen ik alles er weer uit gooi. En eerder opstaan spreekt me eigenlijk ook niet zo aan.“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Net weer ff gelopen en mezelf maar fatsoenlijk getimed. Resultaat: 4.26 km in 21:30. Had helaas wel een interval nodig halverwege, had gehoopt in een keer te kunnen lopen maar toch erg tevreden met m'n pace, sneller dan ik had verwacht
Nu maar weer mn afstand vergroten, op naar de volgende brug van de Amstel![]()
![]()
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:58 schreef GotC het volgende:
Veel plezier daar!!
![]()
Ik moet wel iets eten, want ik word elke ochtend wakker met hongerrrr. Voor een tempoloopje eet ik wat minder en lichter dan voor een rustige duurloop, omdat het dan wel eens omhoog wil komen omdat ik lang genoeg kan/wil wachten tussen ontbijt en lopen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:07 schreef Maariindaa het volgende:
Als jullie 's ochtends lopen doen jullie dat dan voor of na het ontbijt? Ik kreeg van mn broertje op mn donder dat ik zonder eten loop, maar ik heb al moeite met ontbijten, ben bang als ik meteen daarna ga hardlopen ik alles er weer uit gooi. En eerder opstaan spreekt me eigenlijk ook niet zo aan.![]()
Naja het gaat mij om het bellen, niet per se voor de muziek dan. Ik wil wel graag bereikbaar zijn en mensen kunnen bellen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:15 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik kon al niet op mn telefoon kijken met het ding in een armband. Mijn endomondo mevrouw verteld me hoe lang ik onderweg ben en hoe ver...meer hoef ik niet te weten.
En met een horloge zou ik evengoed een Ipod ofzo mee willen nemen voor muziek. dan vind ik een telefoon nu nog handiger, die doet alles in 1
(al lijkt me een horloge tijdens een wedstrijd wel handig...kun je makkelijk op aan en uit knopje drukken)![]()
Over eten gesproken; is het verstandig om voor een HM ook met dingen als gels enzo aan de slag te gaan? Of is dat nog niet nodig voor dat soort afstanden?
Geen idee eigenlijk.![]()
De HM die ik heb gelopen, heb ik zonder gels gedaan. Ik kreeg wel 2 keer onderweg de mogelijkheid om een stuk banaan te eten. Ik heb ook geen idee wanneer de meeste mensen met gels aan de slag gaan.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:20 schreef Arquero het volgende:
Over eten gesproken; is het verstandig om voor een HM ook met dingen als gels enzo aan de slag te gaan? Of is dat nog niet nodig voor dat soort afstanden?
Geen idee eigenlijk.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Iedereen is anders natuurlijk maar met mijn HM heb ik niet eens wat gedronken. Gewoon lekker gelopen en geen hongerklop of wat dan ook. Maar toen was het ook nog niet zo warm en het miezerde. Eten zal niet meteen nodig zijn, als het warm is misschien wel wat extra water.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:20 schreef Arquero het volgende:
Geen idee eigenlijk.![]()
Ik zou het gewoon doen. Wat ik van mijn HM en mijn langere loopjes kan herinneren is dat je na zoveel uur lopen best honger kan krijgen. Denk dat ik er zo'n twee zou meenemen. Het ligt ook aan je eindtijd, zit je rond de 2 uur, dan zou ik zeker een gelletje meenemen. Na 45-60 minuten lopen zijn je energievoorraden uitgeput en moet er wat bij, een gelletje kan dan zeker helpen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:20 schreef Arquero het volgende:
Geen idee eigenlijk.
Wel eerst testen welke gelletjes lekker smaken, hun werk doen, etc want daar wil je niet op de dag zelf achterkomen (ik heb een stel ranzige meegenomen, blij dat ik die in een training zo kon weggooien).In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Serieus, wat een docu. En wat een race man, jemig. Ze beginnen met van die nare beelden van mensen die instorten, maar verderop ga je het allemaal steeds meer begrijpen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:35 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Kijk dan deze marathon, ben ik op het moment ook aan het doen:
Ik dacht dat die ultramarathons waren met megafitte mensen, die alles aankonden, maar volgens mij klopt dat niet: het zijn mensen die kapot gaan en daar lol in hebben... Wat een hel is dat waar zij zich doorheen sleuren.
Mijn ogen werden toch een flink aantal keer vochtig. Wat er ook allemaal gebeurt tijdens zo'n race. De liefde ook die die helpers hebben, en dat die renners maar doorgaan en doorgaan, terwijl ze al 10 keer bijna dood waren... Wauw.![]()
Oké, ik kon de verleiding niet weerstaan, nadat mijn salaris én stufi vandaag is gestort. Drie keer raden waar ik net mee thuis ben gekomen!SPOILER: Yup....Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Had m`n ouden schoenen meegenomen naar Lopers Company en uitgelegd dat ik ze 3 jaar geleden had gekocht, maar er pas de laatste 3-4 maanden echt actief op aan het lopen was. Verkoper heeft ze toen goed bekeken en geanalyseerd. Resultaat: M`n oude Adidas Supernova Sequence waren qua demping/pronatie goed aangemeten. Op zoek dus naar een schoen die hetzelfde proneert en lekker zit
Begonnen met de nieuwe versie van exact dezelfde schoen, Adidas dus. Zagen er supercool uit en zaten prima, maar na het tweede paar wist ik al wel dat ze het niet gingen worden. Uiteindelijk Adidas, Brooks, Saucony en Salomon aangehad en eigenlijk heel snel wist ik dat de Saucony's gewoon het lekkerst zaten.
Ook nog even gehad over mijn doel: De HM. Verkoper zei dat er (meestal) in principe een jaar voor uitgetrokken wordt. Toen ik zei dat ik zondag 15km op een hoger tempo dan verwacht had gelopen, zonder al teveel moeite en geen spierpijn de dag erna, had hij er wel vertrouwen in dat ik in september die HM zou moeten kunnen lopen. Goede motivatie!
Kan niet wachten om met deze schoenen te beginnen aan m`n nieuwe schema, voor de HM!
//Edit
Oh, en 8mm heel-to-toe-offset!![]()
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:51 schreef Levitas het volgende:
Oké, ik kon de verleiding niet weerstaan, nadat mijn salaris én stufi vandaag is gestort. Drie keer raden waar ik net mee thuis ben gekomen!Mooie schoenen (linkje doet het trouwens niet)! En die HM ga jij gewoon redden!SPOILER: Yup....Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Had m`n ouden schoenen meegenomen naar Lopers Company en uitgelegd dat ik ze 3 jaar geleden had gekocht, maar er pas de laatste 3-4 maanden echt actief op aan het lopen was. Verkoper heeft ze toen goed bekeken en geanalyseerd. Resultaat: M`n oude Adidas Supernova Sequence waren qua demping/pronatie goed aangemeten. Op zoek dus naar een schoen die hetzelfde proneert en lekker zit
Begonnen met de nieuwe versie van exact dezelfde schoen, Adidas dus. Zagen er supercool uit en zaten prima, maar na het tweede paar wist ik al wel dat ze het niet gingen worden. Uiteindelijk Adidas, Brooks, Saucony en Salomon aangehad en eigenlijk heel snel wist ik dat de Saucony's gewoon het lekkerst zaten.
Ook nog even gehad over mijn doel: De HM. Verkoper zei dat er (meestal) in principe een jaar voor uitgetrokken wordt. Toen ik zei dat ik zondag 15km op een hoger tempo dan verwacht had gelopen, zonder al teveel moeite en geen spierpijn de dag erna, had hij er wel vertrouwen in dat ik in september die HM zou moeten kunnen lopen. Goede motivatie!
Kan niet wachten om met deze schoenen te beginnen aan m`n nieuwe schema, voor de HM!
//Edit
Oh, en 8mm heel-to-toe-offset!![]()
Ik loop zondag de Leiden HM om die tijd. Jij de hele? Dapper!quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:51 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ik vond hem onverwacht OK (keek vanwege marathon en Rotterdam) en vind toch bijna alle Nederlandse films (met altijd dezelfde slechte acteurs) bagger.
Iedereen bedankt voor de succeswensen. Zondag 10:30 is de start. Zit al bijna 3 weken in de afbouwende fase van de training. Zwaartepunt lag in de 1e week van mei (73 km).Life is what you make it.![]()
Bedankt voor de reacties over het ontbijt. Als ik 's ochtends loop blijf ik het nog wel even zo doen, misschien paar happen banaan voor vertrek. Als ik over een tijd langere afstanden kan lopen kan ik het altijd nog veranderen.
Als ik hier mensen iets over gels zag zeggen dacht ik altijd dat het iets was om blaren te voorkomen ofzo, maar het is dus gewoon voeding
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Ik heb hem voor vanavond op het programma staanquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:38 schreef Twinky het volgende:
[..]
[quote]
Serieus, wat een docu. En wat een race man, jemig. Ze beginnen met van die nare beelden van mensen die instorten, maar verderop ga je het allemaal steeds meer begrijpen.
Ik dacht dat die ultramarathons waren met megafitte mensen, die alles aankonden, maar volgens mij klopt dat niet: het zijn mensen die kapot gaan en daar lol in hebben... Wat een hel is dat waar zij zich doorheen sleuren.
Mijn ogen werden toch een flink aantal keer vochtig. Wat er ook allemaal gebeurt tijdens zo'n race. De liefde ook die die helpers hebben, en dat die renners maar doorgaan en doorgaan, terwijl ze al 10 keer bijna dood waren... Wauw.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Mooie schoenen. En ik denk dat jij de HM ook wel gaat halen als je nu 15 km zonder problemen loopt.quote:
Maar mag ik vragen waarom jij 8mm heel-to-toe-offset belangrijk vindt?![]()
Ik zit ook al te kijken "Heb ik nieuwe hardschoenen nodig?"quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:31 schreef CRX_master het volgende:
Hmm, vakantiegeld is binnen.. altijd moeilijk om daar niet meteen iets leuks voor te gaan halenMoet nog 250 kilometer wachten eigenlijk.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Wat voor regenjacks hebben jullie? Ik kom wel goedkopere tegen maar ik vraag me af of die net zo goed zijn als nike - asics en dergelijke.![]()
Ik heb geen regenjacks voor het hardlopenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:41 schreef SpaceInvaders het volgende:
Wat voor regenjacks hebben jullie? Ik kom wel goedkopere tegen maar ik vraag me af of die net zo goed zijn als nike - asics en dergelijke.![]()
Als het regent tijdens mijn training laat ik me gewoon natregenen, moet toch douchen na afloop.
Tijdens de roparun heb ik met een poncho gelopen, omdat ik anders na het lopen teveel afkoelde op de fiets...<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik wilde ook niet per se een regenjack, maar ik wil geen kapotte telefoonquote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:42 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik heb geen regenjacks voor het hardlopen![]()
Als het regent tijdens mijn training laat ik me gewoon natregenen, moet toch douchen na afloop.
Tijdens de roparun heb ik met een poncho gelopen, omdat ik anders na het lopen teveel afkoelde op de fiets...Dus ik ben er nog over aan het nadenken
![]()
![]()
Heb een regenjack maar vindt het veel te warm. Stof ademt helemaal niet... Laat me net zoals MD gewoon natregenen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:41 schreef SpaceInvaders het volgende:
Wat voor regenjacks hebben jullie? Ik kom wel goedkopere tegen maar ik vraag me af of die net zo goed zijn als nike - asics en dergelijke.
Telefoon in een boterhammenzakje of een waterdichte spibelt en gaan!The sun in your Eyes
Ja dat leek me wel een nadeel, het gevoel alsof je in een vuilniszak loopt, zo broeierigquote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:48 schreef Onama het volgende:
[..]
Heb een regenjack maar vindt het veel te warm. Stof ademt helemaal niet... Laat me net zoals MD gewoon natregenen.
Telefoon in een boterhammenzakje of een waterdichte spibelt en gaan!![]()
![]()
Ik vind een natte jas/shirt eigenlijk het minst vervelend, natte schoenen en trainingsbroek stoort me altijd veel meer.
![]()
Inderdaad, in een boterhamzakje en dan in de armband ging bij mij altijd perfect, nooit waterschade gehad en prima te bedienen. En nu in de waterdichte spibelt is ook top.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:48 schreef Onama het volgende:
[..]
Heb een regenjack maar vindt het veel te warm. Stof ademt helemaal niet... Laat me net zoals MD gewoon natregenen.
Telefoon in een boterhammenzakje of een waterdichte spibelt en gaan!
Ik heb een goedkoop Lidl regenjack, maar ik heb hem de afgelopen anderhalf jaar geloof ik één keer aangehad.![]()
Ik heb 2 windjacks die alletwee nog best wel wat regen tegenhouden. Ik heb 1 goedkopere en 1 duurdere, allebei van Adidas, en ik merk het verschil wel goed. De goedkopere ademt veel minder goed dan de duurdere. Vorige week heb ik ruim een uur door de stromende zeikregen met het duurdere jack gelopen en het viel me alles mee hoeveel vocht hij nog tegen hield.![]()
Hier loop ik nog op de Nike airmax light. Waren ooit wel bedoelt van oorsprong om mee te rennen vanuit Nike, maar hedendaags meer gewoon een sneaker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot nu toe is het goed gegaan met lopen nergens last van. Had geen zin om nu heel veel geld uit te gaan geven aan iets wat ik misschien niet leuk zou gaan vinden, en deze had ik nog.
Nu toch langzaam aan op zoek naar een paar echte schoenen voor het rennen. Is aardig wat in te verkrijgen zag ik.. en ken er niet zo veel aan doen, maar de meeste vind ik er niet uitzien al is dat een kwestie van smaak.
Zo op het oog ben ik erg gecharmeerd van de Nike Free Run, maar of deze geschikt is durf ik niet te zeggen, dus tegen die tijd maar eens langs bij een specialist om het looppatroon te laten bekijken en zo de meest geschikte schoen te vinden.= What else do you have to do on a saterdaynight =![]()
Bij regen ga ik bij voorkeur in een korte broek, omdat ik natte benen prettiger vind dan een natte broek.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:53 schreef BlackFrancis het volgende:
Ik vind een natte jas/shirt eigenlijk het minst vervelend, natte schoenen en trainingsbroek stoort me altijd veel meer.
Natte schoenen vind ik gek genoeg niet erg. Ik betrap me erop dat ik het af en toe wel fijn vind om even een natte plons in mijn schoenen te krijgen, dat koelt lekker af![]()
![]()
Idd, als het gewoon warm genoeg is met t-shirt en korte broek in de regen. Maar je bent gek! Niks is zo erg als natte voeten johquote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:05 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Bij regen ga ik bij voorkeur in een korte broek, omdat ik natte benen prettiger vind dan een natte broek.
Natte schoenen vind ik gek genoeg niet erg. Ik betrap me erop dat ik het af en toe wel fijn vind om even een natte plons in mijn schoenen te krijgen, dat koelt lekker af
@Redscorpion
Je kan het beste bij een hardloopwinkel gaan passen. Dan maken ze een filmpje en analyseren hoe je loopt. Volgens mij geven die Nike Free's weinig ondersteuning/demping, die zou ik niet zomaar als eerste paar hardloopschoenen kopen.![]()
Tja, ik vind dat wel meevallen... ik zit raar in mekaar denk ikquote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:08 schreef BlackFrancis het volgende:
[..]
Idd, als het gewoon warm genoeg is met t-shirt en korte broek in de regen. Maar je bent gek! Niks is zo erg als natte voeten joh![]()
Het scheelt wel dat ik gelukkig nooit last heb van blaren.![]()
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:02 schreef RedScorpion het volgende:
Hier loop ik nog op de Nike airmax light. Waren ooit wel bedoelt van oorsprong om mee te rennen vanuit Nike, maar hedendaags meer gewoon een sneaker.Kijk niet naar merk maar ga naar een winkel waar je verschillende schoenen kunt proberen. Nike Frees zien er heel tof uit, maar volgens mij zijn de voor een gemiddelde loper niet geschikt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot nu toe is het goed gegaan met lopen nergens last van. Had geen zin om nu heel veel geld uit te gaan geven aan iets wat ik misschien niet leuk zou gaan vinden, en deze had ik nog.
Nu toch langzaam aan op zoek naar een paar echte schoenen voor het rennen. Is aardig wat in te verkrijgen zag ik.. en ken er niet zo veel aan doen, maar de meeste vind ik er niet uitzien al is dat een kwestie van smaak.
Zo op het oog ben ik erg gecharmeerd van de Nike Free Run, maar of deze geschikt is durf ik niet te zeggen, dus tegen die tijd maar eens langs bij een specialist om het looppatroon te laten bekijken en zo de meest geschikte schoen te vinden.
Ik heb in de winkel 5 verschillende paren aan mijn voet gehad en ben uiteindelijk voor Mizuno's gegaan, niet omdat ik het merk kende (sterker nog, had er nooit van gehoord) maar omdat deze duidelijk het beste zaten. Als je op uiterlijk van de schoen afgaat ben je verkeerd bezig IMO.The sun in your Eyes
Dank voor de tip. Vanmiddag lekker ontspannen want heb mijn eerste examen (mondeling) vanmorgen gehaaldquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:35 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Kijk dan deze marathon, ben ik op het moment ook aan het doen:straks lekker een hapje eten maar nu even deze gekkigheid kijken
![]()
![]()
Gaf het al aan dat ik idd tegen die tijd zeker een winkel binnen loop om er naar te laten kijken. Uiterlijk is ondergeschikt aan de juiste ondersteuning. Neemt niet weg dat ik de meeste loopschoenen foeilelijk vind
= What else do you have to do on a saterdaynight =![]()
Ik heb die docu ook net gekeken. Wauw, wat een bikkels!![]()
Hoop dat mijn loopneus zondag over isvolgens mij gisteren toch wat kou geleden tijdens mijn rondje. En het weer voor zondag ziet er steeds beter uit
![]()
![]()
Vind ik helemaal niet interessant, eigenlijk. Ik zette dat er later bij omdat ik dat ín de schoen zag en me nog een aantal posts over drop en offset, dus was dat de grap.. Maar hij was niet duidelijk genoeg dusquote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:26 schreef streamnl het volgende:
[..]
Mooie schoenen. En ik denk dat jij de HM ook wel gaat halen als je nu 15 km zonder problemen loopt.
Maar mag ik vragen waarom jij 8mm heel-to-toe-offset belangrijk vindt?![]()
![]()
Gelukkig. Want ik snap er nog steeds weinig van (maar het boeit me ook niet, dus dat gaat hand in hand, of voet op voet, of thigh onder korte broek - bah! -).quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:54 schreef Levitas het volgende:
Vind ik helemaal niet interessant, eigenlijk. Ik zette dat er later bij omdat ik dat ín de schoen zag en me nog een aantal posts over drop en offset, dus was dat de grap.. Maar hij was niet duidelijk genoeg dusIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Er komt een enorme bui aan en ik ga net op dit moment rennen, nou ja boeien!!!!
Daarna lekker onder een hete douche en huispak aan!!This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Naarmate je getrainder bent ga je zuiniger met je koolhydraten om en duurt het dus langer voor je volledig op je vetverbranding bent aangewezen. Normaal fitte mensen kunnen na een half uur al door hun koolhydraten heen zijn en goed getrainde mensen lopen wel anderhalf uur voor ze dat punt bereikt hebben. Echte toppers die vederlicht zijn en goed gestapeld hebben houden het soms wel 2 uur vol. Trainen helpt dus om langer zonder eten te kunnen lopen. En de tijdsduur en intensiteit zijn belangrijker dan de afstand die je aflegt.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:20 schreef Arquero het volgende:
Geen idee eigenlijk.
Door training kan je bovendien je vetverbranding efficienter maken, waardoor je op vet wat harder kan lopen. Als je dat niet doet en je koolhydraatvoorraad is op, dan moet je de intensiteit van de inspanning drastisch terugschroeven.![]()
Laat ik mijn mobiel maar thuis, ben ik toch wel blij met mijn Forerunner!!This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Dan heb ik niets gezegd. Mij zegt al die dingen weinig en ik vraag er ook niet naar in Runnerswold of run2day. Dus ik was benieuwd wat de achterliggende gedachten erachter was waarom dit goed of minder goed is.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:54 schreef Levitas het volgende:
[..]
Vind ik helemaal niet interessant, eigenlijk. Ik zette dat er later bij omdat ik dat ín de schoen zag en me nog een aantal posts over drop en offset, dus was dat de grap.. Maar hij was niet duidelijk genoeg dus![]()
Volgens mij wordt heel-to-toe drop gebruikt om te bepalen hoeveel verschil er zit tussen de demping in de hak en demping in de voorvoet.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:12 schreef streamnl het volgende:
[..]
Dan heb ik niets gezegd. Mij zegt al die dingen weinig en ik vraag er ook niet naar in Runnerswold of run2day. Dus ik was benieuwd wat de achterliggende gedachten erachter was waarom dit goed of minder goed is.
Een minimalistische schoen zal in de hak evenveel demping hebben als in de voorvoet, dus een 0mm drop hebben. Een ondersteunende schoen zoals ik heb heeft al gauw 1.2cm verschil. Als ik mijn schoenen aantrek heb ik altijd het idee een beetje op hakken te lopen.
Veel drop is prettig voor mensen die op hun hakken landen, want meer demping daar dan. Maar als je je loopstijl dusdanig aangepast hebt dat je meer op je voorvoet land dan gaat die verdikte hak in de weg zitten zeg maar, dan raakt je hak nog steeds eerder de grond omdat het daar gewoon dikker is.
Veel mensen beginnen met een grote drop en bouwen langzaam af naar geen drop. Als ik nieuwe schoenen gaan halen denk ik dat ik ook voor ietsje minder zal gaan, omdat ik het idee heb dat ik toch nog vaak met mijn hak de grond eerst raak, niet zozeer omdat ik mijn staptempo ofzo verkeerd heb zitten, maar eerder omdat die extra dikte in de weg zit.
Maar dat is hoe ik het begrepen had.The sun in your Eyes
Het heeft volgens mij ook niet zoveel te maken met wat goed of niet goed is, maar wat bij jouw loopstijl past. En dat weten ze bij Runnersworld veel beter dan ikquote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:12 schreef streamnl het volgende:
[..]
Dan heb ik niets gezegd. Mij zegt al die dingen weinig en ik vraag er ook niet naar in Runnerswold of run2day. Dus ik was benieuwd wat de achterliggende gedachten erachter was waarom dit goed of minder goed is.![]()
Ik liep voorheen blijkbaar op 12mm en de verkoper raadde me aan om het eens met 8mm te proberen. Ik had niet verwacht dat ik verschil zou voelen, maar dat was toch wel het geval. Ik land nu veel mooier op mijn middenvoet.
Maar als hij de volgende keer zegt dat ik beter naar 25mm kan gaan zou ik dat ook zo doen![]()
![]()
Jouw verhaal klopt precies met mijn ervaringquote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:27 schreef Onama het volgende:
[..]
Volgens mij wordt heel-to-toe drop gebruikt om te bepalen hoeveel verschil er zit tussen de demping in de hak en demping in de voorvoet.
Een minimalistische schoen zal in de hak evenveel demping hebben als in de voorvoet, dus een 0mm drop hebben. Een ondersteunende schoen zoals ik heb heeft al gauw 1.2cm verschil. Als ik mijn schoenen aantrek heb ik altijd het idee een beetje op hakken te lopen.
Veel drop is prettig voor mensen die op hun hakken landen, want meer demping daar dan. Maar als je je loopstijl dusdanig aangepast hebt dat je meer op je voorvoet land dan gaat die verdikte hak in de weg zitten zeg maar, dan raakt je hak nog steeds eerder de grond omdat het daar gewoon dikker is.
Veel mensen beginnen met een grote drop en bouwen langzaam af naar geen drop. Als ik nieuwe schoenen gaan halen denk ik dat ik ook voor ietsje minder zal gaan, omdat ik het idee heb dat ik toch nog vaak met mijn hak de grond eerst raak, niet zozeer omdat ik mijn staptempo ofzo verkeerd heb zitten, maar eerder omdat die extra dikte in de weg zit.
Maar dat is hoe ik het begrepen had.![]()
![]()
Minder drop maakt het zeker gemakkelijker om meer op je voorvoet te landen, maar mijn ervaring is uiteindelijk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. Ik loop nu op schoenen met 4mm, 10mm en 12mm en land op alledrie de paren op mn midden/voorvoet. In het begin had ik met 12mm wel last van de hak, maar nu eigenlijk ook niet meer.![]()
Volgende week di, wo, do en vrijdag ga ik 15km wandelen. Hoe doe ik dit icm hardlopen wat ik volgens schema op dinsdag en donderdag zou moeten doen? Gewoon erna nog een stuk?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik zou eerst eens die 15km lopen en dan kijken hoe je je voelt. Waarschijnlijk wat minder kilometers maken op een rustiger tempo, maar voor hetzelfde geld ben je helemaal kapot na die 15km. Kun je nu wel gaan plannen maar je weet nooit hoe het gaat, zeker op donderdag, als je al 3 keer 15km gelopen hebt.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:11 schreef Daywalk3r het volgende:
Volgende week di, wo, do en vrijdag ga ik 15km wandelen. Hoe doe ik dit icm hardlopen wat ik volgens schema op dinsdag en donderdag zou moeten doen? Gewoon erna nog een stuk?![]()
Vierdaagse ofwat trouwens?The sun in your Eyes
Poeh, vermoeiende dag gehad.Morgen weer lopen! Nog even kijken of dat 's ochtends of 's avonds wordt. Afhankelijk van energie denk ik...
![]()
![]()
Van de Facebook van Color Boost:Waarschijnlijk toch teveel vissers langs de vijver...quote:Tot onze grote spijt zijn we genoodzaakt Color Boost 2013 af te gelasten. Deelnemers die zich reeds ingeschreven hebben krijgen hun inschrijfgeld per ommegaande teruggestort. Door onvoldoende partners en sponsoren zijn wij niet in staat het evenement te organiseren op het niveau dat het verdient.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Jaen zondag Marikenloop: zeikweer
Ik twijfel. Of ik ga een heeeeel klein en rustig rondje lopen of ik ga iets downloaden en dat bekijken of douchen, "pyama" aan en op de bank runnersworld lezen.![]()
Ik weet t!! Download aanzetten, heeeeeel klein en rustig rondje lopen, douchen, "pyjama" aan, dat bekijken en dan op de bank runnersworld lezen
Welke runnersworld versie is er nu uit? Juni zeker? Eens kijken of ik die al op mijn iPad kan krijgen![]()
![]()
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik weet t!! Download aanzetten, heeeeeel klein en rustig rondje lopen, douchen, "pyjama" aan, dat bekijken en dan op de bank runnersworld lezen![]()
![]()
Ja, juni kun je nu downloaden op iPad.
Las net dit:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)derlanders-aan.dhtml
Zombies![]()
![]()
Ik vind zombies wel lachen maar ik weet serieus nier wat ik hier van moet vinden.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:10 schreef Arquero het volgende:
Las net dit:
Zombies![]()
Euhm hahaha!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:10 schreef Arquero het volgende:
Las net dit:
ZombiesHeel andere doelgroep als de Color Run wel
Jammer dat het overdag is. Wanneer het iets donkerder zou zijn, lijkt mij het wel meer een kick geven.![]()
Ik ben lui op de bank die documentaire aan het kijken, maar als ik al die voeten zie weet ik zeker dat een ultra niet voor mij is. En ik vrees dat de Runnersworld tot morgen moet wachten, ik ben echt zó moe.![]()
Ik ga ook niet meer lopen (sorry Gupp, het was een goed idee).quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:24 schreef hatsaflats het volgende:
Ik ben lui op de bank die documentaire aan het kijken, maar als ik al die voeten zie weet ik zeker dat een ultra niet voor mij is. En ik vrees dat de Runnersworld tot morgen moet wachten, ik ben echt zó moe.
Ik eerst stofzuigen (de kat denkt wel dat het lente is) en dan ga ik de Matrix kijken.
![]()
Ik heb me aangemeld bij de Endomondogroep. Eigenlijk gebruik ik alleen maar Garmin Connect, dus ik heb het aantal workouts dat ik heb overgezet beperkt tot die van dit jaar + de Bruggenloop van 2012. Anders was het echt te veel werk.![]()
Iedereen moe vandaag?![]()
Leuk, zo'n weegschaal met vetpercentage en zo.Ben wel 1,5 kg afgevallen. Raar....
![]()
![]()
Denk ik beetje gebaseerd op die zombie loop-app ofzoiets. Moet maar net je ding zijn denk ikquote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:12 schreef streamnl het volgende:
[..]
Ik vind zombies wel lachen maar ik weet serieus nier wat ik hier van moet vinden.![]()
![]()
YES na de hele dag naar buiten getuurd te hebben, ben ik droog wezen hardlopen!
Dat viel mee! 5e keer een les van Evy's week 3. Dus ik denk dat ik volgende keer (zondag of maandag) naar week 4 ga!![]()
http://www.endomondo.com/workouts/194128576/8778461
http://ikkanhetlekkerwel.(...)24/poezen-op-de-weg/![]()
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:54 schreef Twinky het volgende:
YES na de hele dag naar buiten getuurd te hebben, ben ik droog wezen hardlopen!
Dat viel mee! 5e keer een les van Evy's week 3. Dus ik denk dat ik volgende keer (zondag of maandag) naar week 4 ga!![]()
http://www.endomondo.com/workouts/194128576/8778461
http://ikkanhetlekkerwel.(...)24/poezen-op-de-weg/
Ik lees op je blog dat jij een h&m jasje hebt, even op de site spieken![]()
![]()
ben ik niet heeel blij mee eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:58 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik lees op je blog dat jij een h&m jasje hebt, even op de site spieken![]()
![]()
Ohquote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:58 schreef Twinky het volgende:
[..]
ben ik niet heeel blij mee eerlijk gezegd* SpaceInvaders klikt hm.com weer weg
![]()
Hier ook niet lopen hoor. Er wordt er gestofzuigd (ik krijg logees, en konijn denkt ook dat het lente is)quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:27 schreef streamnl het volgende:
[..]
Ik ga ook niet meer lopen (sorry Gupp, het was een goed idee).
Ik eerst stofzuigen (de kat denkt wel dat het lente is) en dan ga ik de Matrix kijken.
Nou. Poeh.
Ik was dus nog even naar een hardloopwinkel geweest voor second opinion schoenenadvies. Ik had met lopen eigenlijk het idee dat mijn hak in de weg zit, op een of andere manier. Ik weet niet hoe ik het beter moet uitleggen. Die schoenen heb ik jaren geleden gekocht (en bijna nooit gebruikt tot drie maanden geleden) en ik had toen natuurlijk nog nooit een stap gelopen, dus dan weet je ook niet echt wat prettig is of waar je op moet letten.
Nu heb ik ongeveer 372389 schoenen gepast en heen en weer gelopen en voor de camera gelopen op blote voeten en verschillende schoenen. En nu kreeg ik dus toch als advies om geen neutrale schoenen te gebruiken, terwijl ik die dus een paar jaar geleden heb gekocht. En uit het lopen op blote voeten blijkt dat ik dus van nature land op mijn voorvoet en niet op mijn hak.
Maar goed, schoenen kopen is met mijn voeten een drama. Ik heb belachelijk brede voeten en loop dus al mijn hele leven op schoenen die veel te lang zijn omdat ze anders niet passen in de breedte. En ik moest dus juist 1 a 2 maten kleiner dan waar ik op loop. (Jullie moesten juist allemaal groter dan wat je gewend was geloof ik...). Maar alle damesschoenen in de goede lengte waren dus te smal en de herenschoenen in de goede breedte waren te lang.
Dus ze gaan nog even bellen volgende week en kijken of de twee die ok zaten ook nog net iets breder/korter te krijgen zijn.
De Saucony Stabil CS2 sprong er voor mij echt ver bovenuit qua lekker lopen, alleen rechts was ie dus net te smal.![]()
En als alternatief de Brooks Adrenaline GTS 13N (heren), maaarrr de kleinste die ze hadden staan was dus te groot. En de damesversie was dan weer te smal.
Dus.![]()
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:01 schreef LadyOracle het volgende:
Nou. Poeh.
Ik was dus nog even naar een hardloopwinkel geweest voor second opinion schoenenadvies. Ik had met lopen eigenlijk het idee dat mijn hak in de weg zit, op een of andere manier. Ik weet niet hoe ik het beter moet uitleggen. Die schoenen heb ik jaren geleden gekocht (en bijna nooit gebruikt tot drie maanden geleden) en ik had toen natuurlijk nog nooit een stap gelopen, dus dan weet je ook niet echt wat prettig is of waar je op moet letten.
Nu heb ik ongeveer 372389 schoenen gepast en heen en weer gelopen en voor de camera gelopen op blote voeten en verschillende schoenen. En nu kreeg ik dus toch als advies om geen neutrale schoenen te gebruiken, terwijl ik die dus een paar jaar geleden heb gekocht. En uit het lopen op blote voeten blijkt dat ik dus van nature land op mijn voorvoet en niet op mijn hak.
Maar goed, schoenen kopen is met mijn voeten een drama. Ik heb belachelijk brede voeten en loop dus al mijn hele leven op schoenen die veel te lang zijn omdat ze anders niet passen in de breedte. En ik moest dus juist 1 a 2 maten kleiner dan waar ik op loop. (Jullie moesten juist allemaal groter dan wat je gewend was geloof ik...). Maar alle damesschoenen in de goede lengte waren dus te smal en de herenschoenen in de goede breedte waren te lang.
Dus ze gaan nog even bellen volgende week en kijken of de twee die ok zaten ook nog net iets breder/korter te krijgen zijn.
De Saucony Stabil CS2 sprong er voor mij echt ver bovenuit qua lekker lopen, alleen rechts was ie dus net te smal.![]()
En als alternatief de Brooks Adrenaline GTS 13N (heren), maaarrr de kleinste die ze hadden staan was dus te groot. En de damesversie was dan weer te smal.
Dus.![]()
Balen joh, maar gelukkig gaan ze voor je verder kijken
Er moet toch wel iets voor je te krijgen zijn?!
![]()
Als iemand nog een goede suggestie heeft voor een schoen die mogelijk wel zou passen en lijkt op Saucony Stabil CS2 hoor ik het graag trouwens. Eigenlijk zou ik gewoon die willen, maar dan kan ik maar op 1 voet hinken en dat schiet oo niet op.
ik zou kopen de Nike Elements Half-Zip. Is hier al eerder aangeraden maar die is gewoon fantastisch. Dat jasje van de H&M is dun, zit niet lekker enzo, en de Nike zit heerlijk, mooi, net wat dikker (maar ook weer niet TE warm). Draag ik van 4 tot 10 graden. (en daaronder kan er nog een shirtje onder!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:58 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Oh* SpaceInvaders klikt hm.com weer weg
![]()
Ja, op zich wel jammer van die Vomero's die ik eigenlijk nauwelijks heb gebruikt, maar ik ben wel bang dat ik iets kapot loop of zo anders. Ik zag zelf op het filmpje ook dat ik wel degelijk flink zwabber.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:02 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]Balen joh, maar gelukkig gaan ze voor je verder kijken
Er moet toch wel iets voor je te krijgen zijn?!
Verder wel fijn dat ze nog verder gaan kijken ja.“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
quote:ik moet morgen mijn buddy run lopen, 3 km met een buddy van de volgende groep.. In de regen dus..
Heb mijn mevrouw gevraagd foto's te maken![]()
En van mijn mevrouw gekregen omdat ik morgen toch wel een soort van mijlpaal ga lopen. En ze het heel knap van me vind en trots op me is enzo![]()
Even terugzoeken welke docu jullie aan het kijken zijn![]()
![]()
Zelfde als ikquote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:11 schreef Nirak het volgende:
[..]ik moet morgen mijn buddy run lopen, 3 km met een buddy van de volgende groep.. In de regen dus..
En van mijn mevrouw gekregen omdat ik morgen toch wel een soort van mijlpaal ga lopen. En ze het heel knap van me vind en trots op me is enzo![]()
[ afbeelding ]
Wou dat ik zo'n sporthart had als jij![]()
haha (jouw rusthartslag is lager
)
![]()
Ja, als ik echt stil zit wel ja, maar zodra ik een been optil schiet hij omhoog naar de 70 ofzoquote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:13 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Zelfde als ik![]()
Wou dat ik zo'n sporthart had als jij![]()
haha (jouw rusthartslag is lager
)
Het schijnt dat "we" in de familie grote hartspieren hebben. Aangezien ik morgen voor het eerst 3 km ga lopen denk ik dat het daaraan ligt en niet aan mijn conditie![]()
![]()
Lekker verwend hoor! Leuk!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:11 schreef Nirak het volgende:
[..]ik moet morgen mijn buddy run lopen, 3 km met een buddy van de volgende groep.. In de regen dus..
[ afbeelding ]
Even terugzoeken welke docu jullie aan het kijken zijn
Ik heb de zwarte vandaag "gekregen"
Ennuh, "Running on the sun", is te vinden op youtube.![]()
Onama, kijk hier eens naar
http://triathlon.competit(...)-downhill-fast_54031
duidelijke en simple tips'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Oooh wat lief van je mevrouwquote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:11 schreef Nirak het volgende:
[ afbeelding ]
Even terugzoeken welke docu jullie aan het kijken zijnEn mooi zo met die kleuren!! Het is dat ik al een zwarte he
Don't think you are, know you are!![]()
Blijft vetIk heb vandaag erg veel meters gemaakt en heel veel trapje op, trapje af. trapje op, trap je af. En op sommige dagen ben ik meer vermoeid als anders. Maar aangezien ik zondag wil vlammen neem ik nu wat extra rustquote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:29 schreef Muis84 het volgende:
Iedereen moe vandaag?![]()
Leuk, zo'n weegschaal met vetpercentage en zo.Ben wel 1,5 kg afgevallen. Raar....
mare...1.5kg!!
Niet de mijne in ieder gevalquote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:43 schreef Arquero het volgende:
Denk ik beetje gebaseerd op die zombie loop-app ofzoiets. Moet maar net je ding zijn denk ik
Ik vind het leuk dat ze hardlopen aan de man proberen te brengen maar ik vraag me af waar de grens zal liggen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Hier ook niet lopen hoor. Er wordt er gestofzuigd (ik krijg logees, en konijn denkt ook dat het lente is)konijn
![]()
* streamnl schrijft konijn onder aan het lijstje voor boodschappenNice!!! Veel plezier ermeequote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:11 schreef Nirak het volgende:
ik moet morgen mijn buddy run lopen, 3 km met een buddy van de volgende groep.. In de regen dus..
[ afbeelding ]
Jaloeeeerssssquote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:11 schreef Nirak het volgende:
[ afbeelding ]
Even terugzoeken welke docu jullie aan het kijken zijn
Hij is zo tofleuk cadeau.
![]()
Mooi!!!!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:11 schreef Nirak het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Sorry voor de zeur-posts vandaag verder, heb m'n dag niet geloof ik.![]()
![]()
Wie is F. Sap hiero? We kunnen peptalks sturen via endo
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2013 20:30:44 ]![]()
Ik heb een prachtige Garmin 410![]()
Wat een ding hee, heel uitgebreid menu! Handig met die instelbare overzichten, ff kijken wat handig is om naar te kijken, tijd, afstand en pace dacht ik.
Nu nog ff doorkrijgen hoe ik uit het menu kom om te gaan lopen
@Stream: 1,5kg klinkt goed, maar ik weeg al niet al teveelVetpercentage word ik niet wijzer van, maar klinkt zo raar. Wel bedankt!!
![]()
![]()
Gear junkie. Duidelijkquote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
als je het woordje ultra weg laten....vond dit hele topic in 1 plaatje.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Newbie :-)quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
als je het woordje ultra weg laten....vond dit hele topic in 1 plaatje.
[ afbeelding ]![]()
idem plus trail runnerquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Gear junkie bij gebrek aan beter.Als ik zondag sneller dan mijn PR loop ben ik ook jogger af!
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:46 schreef De_kluizenaar het volgende:
Gear junkie bij gebrek aan beter.Als ik zondag sneller dan mijn PR loop ben ik ook jogger af!
zet hem op DK!!
Hm misschien is er nog hoop in de Saucony Stabil CS2 herenschoen. Maar ik neem aan dat ze daar zelf wel aan denken. Hoop in ieder geval dat ze maandag meteen bellen. Nu ik het verschil heb gevoeld en hoeveel makkelijker dat gaat, wil ik eigenlijk gisteren nog andere schoenen.
enne Nirak, ik loop in gedachte mee met je in de regen...hier ziet het weerbericht er niet echt vrolijk uit voor het weekend met voor zondag snow down to sea level
maar ja, een nieuw horloge verzacht de pijn voor je
Ik wil a.s zondag eigenlijk zó graag op m`n nieuwe schoenen lopen, maar ik denk ook weer dat het niet zo`n super idee is, want inlopen enzo.
Misschien morgen ff een héél kort en rustig rondje (15 minuten) lopen dan maar, ik wil gewoon een stukje op m`n nieuwe schoenen lopen![]()
![]()
Gearjunky check
Beginner check![]()
Jero-nimo? Ik heb nu de tubes binnen, maar hoe trek je die fatsoenlijk aan? En hoe laag mogen ze zitten? Mij zijn "large" aangemeten met lengte, maar waar hoort zo'n tube te beginnen en eindigen?![]()
De pijn trekt snel weg als ik naar dat horloge kijk jaquote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
enne Nirak, ik loop in gedachte mee met je in de regen...hier ziet het weerbericht er niet echt vrolijk uit voor het weekend met voor zondag snow down to sea level
maar ja, een nieuw horloge verzacht de pijn voor je
Maar sneeuw bij jullie? Wtf... Welk seizoen is het daar?![]()
ik heb ze net boven mijn enkel en net onder mijn knie.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:54 schreef Nirak het volgende:
Gearjunky check
Beginner check![]()
Jero-nimo? Ik heb nu de tubes binnen, maar hoe trek je die fatsoenlijk aan? En hoe laag mogen ze zitten? Mij zijn "large" aangemeten met lengte, maar waar hoort zo'n tube te beginnen en eindigen?
En gewoon aantrekken zoals je een sok aan trek, is in het begin wat lastig omdat het zo strak is maar went vanzelf
enne...eind van de herfst'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hetzelfde als hier dusquote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik heb ze net boven mijn enkel en net onder mijn knie.
En gewoon aantrekken zoals je een sok aan trek, is in het begin wat lastig omdat het zo strak is maar went vanzelf
enne...eind van de herfst![]()
![]()
buiten hardloopboeken om zal Mrs.RD nooit iets kopen, onder het nom van "koop het zelf maar, dan weet je dat het goed is"'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
volgens mij is het hier op dit moment warmer dan bij jullie.... voor de sneeuw uit is het sowieso altijd een paar dagen"ongewoon warm"quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ja, het is hier heel koud. Ik was vandaag in de buurt van Den Helder, daar waait het dan ook nog onwijs hard en is het nog erger. Ik zit zelfs te overwegen om toch nog maar een extra hardloopjack te kopen, ookal zou dat niet meer nodig moeten zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
volgens mij is het hier op dit moment warmer dan bij jullie.... voor de sneeuw uit is het sowieso altijd een paar dagen"ongewoon warm"![]()
Mag toch hopen dat hier het eind van de herfst in zicht is... aan de andere kant, als het niet te hard plenst, vind ik het best aangenaam loopweer.
@ Nirak, cool is ie![]()
![]()
oke, heb toch al gear junkie aangetikt.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:04 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ja, het is hier heel koud. Ik was vandaag in de buurt van Den Helder, daar waait het dan ook nog onwijs hard en is het nog erger. Ik zit zelfs te overwegen om toch nog maar een extra hardloopjack te kopen, ookal zou dat niet meer nodig moeten zijn.
zag gister een GoreTex hardloopjack met capachon in de uitverkoop waarvan ik nu eigenlijk spijt heb dat ik hem heb laten hangen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik vind het gek genoeg prima hardloopweer, perfect zelfs.
In september kon ik net aan 2 kilometer rennen toen ik mijn voet brak. 6 weken rust en overnieuw begonnen dus eigenlijk de gehele barre winter getraind om 5 km soepel te kunnen lopen.
Nu is het heerlijk buiten, geen sneeuw of ijs, geen hagelbui, langer licht, frisse lucht en geuren. Lekker kort/kort lopen. Ik heb geen zon nodig, krijg je alleen maar dorst van
Wat RD zegt inderdaad, net boven de enkel en net onder de knie. Wat ikzelf het makkelijkst vind om aan te trekken is je duimen erin doen, dan de sok optrekken tot je duimen net boven de lage 'herzog' zitten. Dan trek je het stuk waar je duimen zitten tot over je hiel. Daarna de sokken verder omhoog trekken, vooral in het begin moet je best wat kracht zetten aangezien ze net nieuw zijn. Maar dat wordt na verloop van tijd wel iets makkelijkerquote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:54 schreef Nirak het volgende:
Gearjunky check
Beginner check![]()
Jero-nimo? Ik heb nu de tubes binnen, maar hoe trek je die fatsoenlijk aan? En hoe laag mogen ze zitten? Mij zijn "large" aangemeten met lengte, maar waar hoort zo'n tube te beginnen en eindigen?.
En erg gaaf horloge! Wat een onwijs leuk cadeau! Heel veel plezier ermee, ik weet zeker dat dat wel gaat lukken. Het is je zeker gegund!
![]()
Mijn mevrouw keek over mijn schouder mee tijdens het internetten naar horloges omdat ik noooooit de laptop pak.. Zodoende wist ze wat ik wilde. Begrijp nu waarom ze zo geinteresseerd wasquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
buiten hardloopboeken om zal Mrs.RD nooit iets kopen, onder het nom van "koop het zelf maar, dan weet je dat het goed is"
En thnx voor de tip, even wennen dus.. Als het eenmaal aan zit ben ik aangekomen op m'n maximale hartslag man![]()
En einde herfst.. Wat voor temperaturen/omstandigheden ga je dan wel niet tegemoed... Poeh eh...![]()
Do you think that's air you're breathing? hmm....quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:27 schreef streamnl het volgende:
Don't think you are, know you are!![]()
Blijft vet
[..]konijn
![]()
* streamnl schrijft konijn onder aan het lijstje voor boodschappen![]()
En nee, geen konijn eten!Konijntjes zijn lief!
![]()
![]()
En lekker!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:20 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Do you think that's air you're breathing? hmm....![]()
En nee, geen konijn eten!Konijntjes zijn lief!
Comboknallerrrr
![]()
![]()
Dank en dankquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:11 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Wat RD zegt inderdaad, net boven de enkel en net onder de knie. Wat ikzelf het makkelijkst vind om aan te trekken is je duimen erin doen, dan de sok optrekken tot je duimen net boven de lage 'herzog' zitten. Dan trek je het stuk waar je duimen zitten tot over je hiel. Daarna de sokken verder omhoog trekken, vooral in het begin moet je best wat kracht zetten aangezien ze net nieuw zijn. Maar dat wordt na verloop van tijd wel iets makkelijker.
En erg gaaf horloge! Wat een onwijs leuk cadeau! Heel veel plezier ermee, ik weet zeker dat dat wel gaat lukken. Het is je zeker gegund!
Handige tips, fijn om van zowel jou als rd te horen dat het makkelijker gaat na meer gebruik
Wat is handig met wassen? Niet te vaak of boeit dat niet voor de "houdbaarheid"?![]()
temperaturen valt wel mee, wij zitten hier in Wyndham nog in het zeeklimaat dus eigenlijk een beetje het zelfde klimaat als in NL.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:18 schreef Nirak het volgende:
[..]
En einde herfst.. Wat voor temperaturen/omstandigheden ga je dan wel niet tegemoed... Poeh eh...
Alleen meer kans op sneeuw, vooral als je naar de iets hoger gelegen gebieden ga zoals Central Otago en The Southern Lakes'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ik was ze altijd om de twee-drie keer, ligt er aan hoeveel modder er op zit.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:22 schreef Nirak het volgende:
[..]
Dank en dank
Handige tips, fijn om van zowel jou als rd te horen dat het makkelijker gaat na meer gebruik
Wat is handig met wassen? Niet te vaak of boeit dat niet voor de "houdbaarheid"?
Maar volgens mij zijn ze behoorlijk sterk...en anders kijk je je mevrouw toch lief aan voor een nieuw paar?
Geen idee eigenlijk.. heb ik nooit naar gekeken. Ik was ze niet na elke training, maar ik let er verder niet echt op.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:22 schreef Nirak het volgende:
[..]
Dank en dank
Wat is handig met wassen? Niet te vaak of boeit dat niet voor de "houdbaarheid"?![]()
Whaha, grapjasquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik was ze altijd om de twee-drie keer, ligt er aan hoeveel modder er op zit.
Maar volgens mij zijn ze behoorlijk sterk...en anders kijk je je mevrouw toch lief aan voor een nieuw paar?![]()
![]()
Nou, ik ga maar hetzelfde doen als m'n katten:![]()
Hopelijk voelen m'n kuiten morgen ook iets beter/loop ik het er vrij snel uit, want die hebben wel eens beter gevoeld.![]()
Slaap lekkerquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:32 schreef hatsaflats het volgende:
Hopelijk voelen m'n kuiten morgen ook iets beter/loop ik het er vrij snel uit, want die hebben wel eens beter gevoeld.![]()
* rechtsedirecte mompelt iets over no pain no gainquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:32 schreef hatsaflats het volgende:
Hopelijk voelen m'n kuiten morgen ook iets beter/loop ik het er vrij snel uit, want die hebben wel eens beter gevoeld.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Jaaa! Ook geslaagd voor nieuwe schoenen. Bij Run2day in Eindhoven geweest. Wat helpen ze je daar goed zeg. Uit de loopanalyse bleek dat ik stabiel en recht loop (had ik echt nooit gedacht). Ik wilde eigenlijk Brooks Adrenaline (omdat ik ze mooi vind), maar die zijn voor als je overproneert, dus toch maar weer Asics Nimbus Gel genomen. Die had ik al en aangezien ik nooit ergens pijntjes heb is het wel een goed idee om die weer te nemen. Merkte wel een goed verschil in de vering, dat de oude schoenen toch echt aan vervanging toe waren.
Toen ik vertelde dat ik altijd onverhard loop kwam ze op het idee om Salomon Speedcross 3 te proberen. Zo dat zat ook lekker. Maar omdat ik deze week 3 weken naar Italie vertrek en niet weet of ik daar ook onverhard loop, toch de Asics genomen. Ze gaat in de tussentijd kijken of die Salomon ook in mijn maat er is in dameskleur (Turquoise, had nu rode voor heren aan) en dan ga ik die er bij nemen. Kan ik afwisselen dat ik die gebruik als het buiten nat en glibberig is. Nu kom ik regelmatig thuis met natte voeten (de Salomons schijnen waterdicht te zijn) en moet soms een stuk wandelen als het drassig is, zodat ik niet op mijn plaat ga.
Ik weer een blije vrouw vandaag!![]()
ik denk dat je geen verkeerde keus gemaakt he BM, de Salamon Speedcross 3 zijn echte (technische) trail schoenen en daar zal je niet zo makkelijk mee weg komen op asfalt'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Is dat dan niet een beetje overdreven als ik die wel neem voor in het bos? Ik bedoel, zijn die niet te professioneel voor mij dan?![]()
ja dat denk ik wel, dat zijn behoorlijke hard-core trail schoenen...kan natuurlijk prima maar ze zijn wel ontworpen voor behoorlijke off road condities met een hoop losse ondergrond, modder etc.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Is dat dan niet een beetje overdreven als ik die wel neem voor in het bos? Ik bedoel, zijn die niet te professioneel voor mij dan?
Niet echt gemaakt voor "aangestampte" bospaden'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
maar ik zou wel zeggen, zoek verder bij Salomon, die maken hele goede trail schoenen.
Kijk eens of je evt.de Salomon Sense Mantra kan vinden, een goede schoen voor zowel trail als asfalt'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik loop ook regelmatig in het bos over onverharde paden, maar die zijn prima met 'normale' schoenen te doen.![]()
Is ook zo hoor, ik had het zelf ook nooit bedacht, maar die vrouw van de winkel kwam er mee en zei dat het wel handig is als het glibberig is. En dat is best vaak. Ik loop in de Groote Peel, dat is een wetland. Nou ja, nog eens over nadenken en me goed orienteren.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik loop ook regelmatig in het bos over onverharde paden, maar die zijn prima met 'normale' schoenen te doen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: