Nou is dit het begin van rellen zoals in Engeland/Frankrijk? Ook in Malmo en Stockholm is grote criminaliteit en overlast.quote:Groepen jongeren hebben zondagnacht in de voorstad Husby bij de Zweedse hoofdstad Stockholm stenen gegooid naar de politie en auto's en een parkeergarage in brand gestoken. De jongeren waren kwaad over het doodschieten van een man door de politie, eerder deze maand.
Volgens de politie waren bij de ongeregeldheden vijftig tot zestig jongeren betrokken. Drie agenten raakten gewond. Niemand werd gearresteerd. De relschoppers staken onder meer een parkeergarage in brand, waardoor omwonenden geėvacueerd moesten worden.
Volgens een inwoner van Husby, Ali Muzelef, is er niet voldoende naar de gemeenschap geluisterd na de schietpartij en is dit dus het logische gevolg. Men zet vraagtekens bij het neerschieten van een inwoner die het eerder deze maand nodig vond politie te bedreigen met een machete.
"Wij begrijpen dat mensen zo reageren", reageert Rami Al-Khamisi, een woordvoerder van jeugdorganistie Megafonen.
ik kan het niet heel veel duidelijker maken dudequote:Op donderdag 23 mei 2013 20:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waar staat dan het plan , de middelen ? Die door iedereen als racisme wordt gezien?
citeer eens
Dit plan stond niet in het vorige topic.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik kan het niet heel veel duidelijker maken dude
plan, zet grote vierkante bonken op straat in probleemwijken met schilden en stokken en laat ze straatschoffies in elkaar slaan als die lopen te etteren, doe dit structureel en de lol gaat er gewoon af voor ze
wat betreft 'politiestaat' hebben ze gelijk..quote:en ja dan gaan mensen 'izzit because I iz black?' en 'POLITIESTAAT!!!' roepen
het stond wel in het vorige topic, meerdere malen maar jij leest op de een of andere manier alleen de eerste 1 of 2 regels van een post ... met fascisme heeft het helemaal niets te makenquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit plan stond niet in het vorige topic.
Maar ik denk niet dat iedereen racisme gaat roepen. Wel gaan mensen zeggen dat het fascistische praktijken zijn. Wat het ook is.
Heel erg slechte voorkeuren van je. Je weet toch dat het klassiek rechtse plannen zijn.?
Zelfs de PVV zal dit afwijzen,oveigens. Het is hen te extreemrechts.
there we goquote:[..]
wat betreft 'politiestaat' hebben ze gelijk..
Alsof het ene paardenmiddel het andere paardenmiddel goed kan praten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:13 schreef sp3c het volgende:
er wordt gesproken over het afpakken van het Nederlanderschap he ... tot in de tweede kamer aan toe!!!!
en structureel riot control eenheden in een probleemwijk parkeren is een zeer overdreven middel???
kom nou zeg
En wat is er precies mis met een paardenmiddel als het effectief is?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alsof het ene paardenmiddel het andere paardenmiddel goed kan praten.
de strafmaat is het probleem nietquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:14 schreef superworm het volgende:
Kan het niet worden opgelost door een soort zonnebrand-systeem, noemen we het Factor 3. Elke keer dat je na een aanvankelijke eerste misdaad nogmaals de fout in gaat, wordt de straf van die misdaad verdrievoudigd. Bij een derde keer 3^3, enzovoorts.
tjjeee... ik ga niet de eerste delen doorploeterenquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
het stond wel in het vorige topic, meerdere malen maar jij leest op de een of andere manier alleen de eerste 1 of 2 regels van een post ... met fascisme heeft het helemaal niets te maken
Het is de PVV die het zo zal zijn. Het is ook de publieke opinie die dit vind.quote:dat het rechts is verbaasd me verder niet want dat ben ik ook en extreemrechts begint een beetje een stopwoordje te worden om maar geen argumenten te hoeven geven
Hij had het niet over pubers oppakken en in elkaar slaan.quote:en nogmaals, Wilders ging zelfs verder met zijn luchtmacht inzet boven Gouda
Het is niet effectief, het pakt de onderliggende problematiek namelijk niet aan. Nog afgezien van het feit dat het in de praktijk zal betekenen dat de ME de hele dag uit zn neus zal lopen vreten omdat er geen reet te doen is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En wat is er precies mis met een paardenmiddel als het effectief is?
Als er geen reet te doen was dan waren die problemen er ook niet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is niet effectief, het pakt de onderliggende problematiek namelijk niet aan. Nog afgezien van het feit dat het in de praktijk zal betekenen dat de ME de hele dag uit zn neus zal lopen vreten omdat er geen reet te doen is.
Voor die specifieke problemen is de ME helemaal niet geschikt om tegen op te treden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld undercover agenten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als er geen reet te doen was dan waren die problemen er ook niet.
zit je nu te trollen of wat???quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
tjjeee... ik ga niet de eerste delen doorploeteren
wie heeft het nu weer over lijfstraffen???quote:[..]
Het is de PVV die het zo zal zijn. Het is ook de publieke opinie die dit vind.
Normaal rechts is dat verdachten voor de rechter komen en geen lijfstraffen krijgen
Jij ontkent simpelweg dat het extreem is en dat het vooral goed valt bij extreemrechts tuig.
Erken dat eerst
ik ook nietquote:[..]
Hij had het niet over pubers oppakken en in elkaar slaan.
Blijkbaar wijkagenten en buurthuizen en buurtvaders ook niet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tegen die specifieke problemen is de ME helemaal niet geschikt om op te treden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld undercover agenten.
Dat is het probleem.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
de strafmaat is het probleem niet
de pakkans is te laag, de politie doet te weinig, mag te weinig en is met te weinig
ooit gehoord van rechtstaat ? democratie? humanisme ? mensenrechten?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En wat is er precies mis met een paardenmiddel als het effectief is?
De pakkans in NL is inderdaad schokkend laag over de hele linie. Er dan maar knokploegen a la SA op afsturen lijkt me echter geen goed idee.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
de strafmaat is het probleem niet
de pakkans is te laag, de politie doet te weinig, mag te weinig en is met te weinig
Ja, en als de ME daar een schending op was dan heeft ieder land ter wereld wel een groot probleem, dus waar heb je het over?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ooit gehoord van rechtstaat ? democratie? humanisme ? mensenrechten?
Buurtvaders bestaan al vrij lang niet (slechts een paar gemeenten die daar gebruik van maken). Buurthuizen zijn/worden vrijwel in elke gemeente langzaam maar zeker geschrapt. Dus inderdaad, dingen die niet werken, daar moet je geen geld in steken. Net als de ME nutteloos op een hoekje gaan laten staan op een plek waar geen kip te bekennen is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Blijkbaar wijkagenten en buurthuizen en buurtvaders ook niet.
doen we ook bij H00ligansquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:18 schreef superworm het volgende:
[..]
De pakkans in NL is inderdaad schokkend laag over de hele linie. Er dan maar knokploegen a la SA op afsturen lijkt me echter geen goed idee.
Vertel, wat is volgens jou een oplossing dan?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Buurtvaders bestaan al vrij lang niet (slechts een paar gemeenten die daar gebruik van maken). Buurthuizen zijn/worden vrijwel in elke gemeente langzaam maar zeker geschrapt. Dus inderdaad, dingen die niet werken, daar moet je geen geld in steken. Net als de ME nutteloos op een hoekje gaan laten staan op een plek waar geen kip te bekennen is.
Hij legde net een 'oplossing' uit van moeilijke pubers bijeendrijven en in elkaar slaan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is het probleem.
Nu nog graag de reden waaróm men niet mag optreden, want dat begrijp ik nog steeds niet.
Mag niet en willen we niet. Betekent niet dat het niet gebeurt. http://www.geschiedenis24(...)rellen-van-1980.htmlquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hij legde net een 'oplossing' uit van moeilijke pubers bijeendrijven en in elkaar slaan.
Dat mag niet.
En het weldenkend deel van de samenleving wilt dat ook niet.
Dat begint bij het begin - educatie van de ouders. Educatie in opvoeding in een maatschappij als deze, aangeven wat er van de ouders verwacht wordt. Het gaat daar mis - en niet elders.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vertel, wat is volgens jou een oplossing dan?
nee dat zei ik ook niet ... dat je het niet leest is nog tot daar aan toe maar dat je de lege stukken zelf maar in gaat zitten vullen is een beetje raarquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hij legde net een 'oplossing' uit van moeilijke pubers bijeendrijven en in elkaar slaan.
Dat mag niet.
En het weldenkend deel van de samenleving wilt dat ook niet.
Het boeit niet wat je zei. We kunnen in ieder geval concluderen dat het nutteloze geldverspilling is en een nogal overdreven maatregel betreft voor een paar straatschoffies die door nota bene één hond in het gareel gehouden kunnen worden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat zei ik ook niet ... dat je het niet leest is nog tot daar aan toe maar dat je de lege stukken zelf maar in gaat zitten vullen is een beetje raar
kijk zo komen we ergens in een discussiequote:
dat kun je best concluderen maar je hebt er geen argumenten voor en het is niet echt een juiste conclusiequote:We kunnen in ieder geval concluderen dat het nutteloze geldverspilling is en een nogal overdreven maatregel betreft voor een paar straatschoffies die door nota bene één hond in het gareel gehouden kunnen worden.
Dat kan je best vinden, maar ik heb er wel degelijk argumenten voor gegeven en ik vind het derhalve een juiste conclusie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
kijk zo komen we ergens in een discussie
[..]
dat kun je best concluderen maar je hebt er geen argumenten voor en het is niet echt een juiste conclusie
Alsof die daar op zitten te wachten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat begint bij het begin - educatie van de ouders. Educatie in opvoeding in een maatschappij als deze, aangeven wat er van de ouders verwacht wordt. Het gaat daar mis - en niet elders.
Daar zijn bepaalde prikkels voor. Zeker in het geval van bijstandsgerechtigden (wat vaak zo is bij ouders van straatschoffies).quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Alsof die daar op zitten te wachten.
welles/nietesquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat kan je best vinden, maar ik heb er wel degelijk argumenten voor gegeven en ik vind het derhalve een juiste conclusie.
Jawel, alleen niet wat je zei. Wel goed lezen meneertje.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
welles/nietes
fine, whatever het boeit je toch niet
Zeg dan gewoon dat je schoffies de subsidiekraan wil dichtschroeven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar zijn bepaalde prikkels voor. Zeker in het geval van bijstandsgerechtigden (wat vaak zo is bij ouders van straatschoffies).
Toch begreep ik dat jij reltrappende pubers in elkaar slaan een prima oplossing vind.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat zei ik ook niet ... dat je het niet leest is nog tot daar aan toe maar dat je de lege stukken zelf maar in gaat zitten vullen is een beetje raar
dat zeg ikquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jawel, alleen niet wat je zei. Wel goed lezen meneertje.
Onzin, handhaven zal je sowieso moeten doen - maar daar heb je geen ME voor nodig. Daar hebben we gewoon de normale politie voor. En dat moet je ook blijven doen, zoals altijd. Het gaat erom dat je bij het begin begint - de generatie die verantwoordelijk is voor de opvoeding en bepaalde normen en waarden aan de kinderen moet meegeven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat je schoffies de subsidiekraan wil dichtschroeven.
Prima hoor, maar de criminaliteit zal dan toenemen in die wijken, dus zal je alsnog meer politie moeten sturen. En dan ga je dus ook eindigen in wat sp3c en ik sowieso al wouden, dus waarom zo omslachtig met eenzelfde resultaat?
absoluut, het antwoord op die rellen in Stockholm vind ik ook slap ... als je niet genoeg politieagenten hebt dan moet je wat militairen uit de kazernes trekkenquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Toch begreep ik dat jij reltrappende pubers in elkaar slaan een prima oplossing vind.
Zeg het anders, maak het duidelijker
We redeneren hier toch met het voorbeeld van Stockholmse rellen op de achtergrond
Ja maar jij weet net zo goed als ik dat die kinderen sowieso al niet uit een goed milieu komen, anders zaten ze ook niet in een achterstandswijk te teren op de bijstand. Dus om nou te denken dat die mensen ook alle moeite willen doen voor een goede opvoeding, bijscholing, aandacht voor hun kinderen en noem maar op. Ik vrees dat je te positief denkt over dit slag volk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin, handhaven zal je sowieso moeten doen - maar daar heb je geen ME voor nodig. Daar hebben we gewoon de normale politie voor. En dat moet je ook blijven doen, zoals altijd. Het gaat erom dat je bij het begin begint - de generatie die verantwoordelijk is voor de opvoeding en bepaalde normen en waarden dient bij te leren aan de kinderen.
De rellen in Stockholm zijn van een wat andere orde dan de criminaliteit op een kanaleneiland. Understatement,...quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
absoluut, het antwoord op die rellen in Stockholm vind ik ook slap ... als je niet genoeg politieagenten hebt dan moet je wat militairen uit de kazernes trekken
Waarom werken jullie niet eens constructief aan een lijstje met voorgestelde oplossingen, en de voor- en nadelen daarvan. Beter dan elkaar verwijten slecht te lezen, want objectiever.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat je schoffies de subsidiekraan wil dichtschroeven.
Prima hoor, maar de criminaliteit zal dan toenemen in die wijken, dus zal je alsnog meer politie moeten sturen. En dan ga je dus ook eindigen in wat sp3c en ik sowieso al wouden, dus waarom zo omslachtig met eenzelfde resultaat?
Daarom juist.quote:
dat is ook zo maar het is in de basis hetzelfde probleemquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De rellen in Stockholm zijn van een wat andere orde dan de criminaliteit op een kanaleneiland. Understatement,...
Ik denk niet dat het de hele oplossing is (want je moet ook ingrijpen en een straffende stok achter de deur hebben, iets wat in Mutants plan mist) en ben voor afnemen van paspoorten van zich misdragend allochtoons tuig in Europa, zoals eerder al gesteld.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar jij weet net zo goed als ik dat die kinderen sowieso al niet uit een goed milieu komen, anders zaten ze ook niet in een achterstandswijk te teren op de bijstand. Dus om nou te denken dat die mensen ook alle moeite willen doen voor een goede opvoeding, bijscholing, aandacht voor hun kinderen en noem maar op. Ik vrees dat je te positief denkt over dit slag volk.
Je bent autochtoon óf allochtoon.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:32 schreef superworm het volgende:
-Autochtonen met allochtone afkomst uit gaan zetten
En ik denk dat je te negatief denkt over dit slag volk. De ouders zijn vaak niet de boosdoeners, weten enerzijds gewoonweg niet beter (omdat de kinderen een voorsprong op hen hebben!) en anderzijds willen ze niet beter weten (er heerst een schaamtecultuur). In dergelijke kringen is criminaliteit dan ook een taboe, geen enkele ouder die durft te zeggen dat zijn of haar kind crimineel is. Dat is gewoon verschrikkelijk. En daar moet je slim op inspelen. Uiteindelijk willen de meeste van die ouders ook gewoon het beste voor de kinderen en zitten ze echt niet in de bijstand omdat ze het zo leuk vinden, maar gewoon omdat ze (met name de 1e generatie, 55+) een belabberde positie op de arbeidsmarkt hebben.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar jij weet net zo goed als ik dat die kinderen sowieso al niet uit een goed milieu komen, anders zaten ze ook niet in een achterstandswijk te teren op de bijstand. Dus om nou te denken dat die mensen ook alle moeite willen doen voor een goede opvoeding, bijscholing, aandacht voor hun kinderen en noem maar op. Ik vrees dat je te positief denkt over dit slag volk.
Het opschorten van een uitkering gaat natuurlijk nog meer ellende in de hand werken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:33 schreef El_Matador het volgende:
Maar het zou wel kunnen werken als voorwaarde voor behoud van uitkering. Sowieso zijn we (en dat is in Zweden zeker niet anders, misschien nog wel erger dan in Nederland) veel en veel te royaal met uitkeringen geweest waar niets tegenover staat/stond.
Mijn plan bevat meerdere stokken achter de deur. Alleen jij vindt ze kennelijk te mild. Maar dat betekent niet dat er geen stok achter de deur is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het de hele oplossing is (want je moet ook ingrijpen en een straffende stok achter de deur hebben, iets wat in Mutants plan mist) en ben voor afnemen van paspoorten van zich misdragend allochtoons tuig in Europa, zoals eerder al gesteld.
Maar het zou wel kunnen werken als voorwaarde voor behoud van uitkering. Sowieso zijn we (en dat is in Zweden zeker niet anders, misschien nog wel erger dan in Nederland) veel en veel te royaal met uitkeringen geweest waar niets tegenover staat/stond.
Ik bedoel de hier geboren (tweede of derde) generatie allochtonen. Potato, potahto.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:34 schreef karton2 het volgende:
[..]
Je bent autochtoon óf allochtoon.
Autochtoon met allochtone achtergrond bestaat niet.
dus.... jij vind het een oplossing als militairen met opzet gevangen genomen rellende pubers in elkaar meppen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
absoluut, het antwoord op die rellen in Stockholm vind ik ook slap ... als je niet genoeg politieagenten hebt dan moet je wat militairen uit de kazernes trekken
Het is niet hetzelfde sp3c. Een rel waarbij honderden auto's in de fik worden gestoken en talloze winkels geplunderd worden is echt niet een dagelijks (of zelfs incidenteel) tafereel in kanaleneiland. Het mag dan geen beste wijk zijn, maar je gaat niet dood als je er doorheen loopt. Nogmaals; je doet net alsof het een warzone is - of een no-go area.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is ook zo maar het is in de basis hetzelfde probleem
er is een relletje, je doet er niets of iig te weinig aan en de volgende nacht is het er weer maar dan groter
nee gevangenen in elkaar slaan lijkt me niet helemaal de bedoeling neequote:Op donderdag 23 mei 2013 21:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dus.... jij vind het een oplossing als militairen met opzet gevangen genomen rellende pubers in elkaar meppen?
Straffen doet de rechter en dat zijn geen lijfstraffen en je oorspronkelijke bewering dat dit door iedereen afgewezen wordt als racisme.... lijkt me nonsens.
Nee, nu omschrijf je normale mensen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In dergelijke kringen is criminaliteit dan ook een taboe, geen enkele ouder die durft te zeggen dat zijn of haar kind crimineel is. Dat is gewoon verschrikkelijk. En daar moet je slim op inspelen. Uiteindelijk willen de meeste van die ouders ook gewoon het beste voor de kinderen en zitten ze echt niet in de bijstand omdat ze het zo leuk vinden, maar gewoon omdat ze (met name de 1e generatie, 55+) een belabberde positie op de arbeidsmarkt hebben.
Ah dus omdat dat de dreiging is, buig jij voor hun terreur? Precies wat het Westen 40 jaar lang gedaan heeft en waar het nu genoeg is. Een rechte rug houden en niet bang zijn voor rellend tuig. Niet voldoen aan de voorwaarden van je uitkering? Prima, opdonderen. Crimineel worden? Weg ermee. Je kinderen besnijden? Doe dat maar mooi in Sultano-Arabiė.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het opschorten van een uitkering gaat natuurlijk nog meer ellende in de hand werken.
De ouders van straatschoffies zijn doorgaans gewoon normale mensen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, nu omschrijf je normale mensen.
Die bestaan wel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:34 schreef karton2 het volgende:
Autochtoon met allochtone achtergrond bestaat niet.
Nee.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De ouders van straatschoffies zijn doorgaans gewoon normale mensen.
Nee, niet bepaald. Normale ouders weten wat hun kinderen min of meer uitspoken, helpen ze met hun huiswerk indien nodig en zitten niet elke week op het politiebureau.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De ouders van straatschoffies zijn doorgaans gewoon normale mensen.
ik stel ook niet voor om er met clusterbommen overheen te gaanquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is niet hetzelfde sp3c. Een rel waarbij honderden auto's in de fik worden gestoken en talloze winkels geplunderd worden is echt niet een dagelijks (of zelfs incidenteel) tafereel in kanaleneiland. Het mag dan geen beste wijk zijn, maar je gaat niet dood als je er doorheen loopt. Nogmaals; je doet net alsof het een warzone is - of een no-go area.
Probleem met Zweden is dat ze ook de totįįl kanslozen en reddelozen binnenlaten. Mensen waarvan vrijwel zeker is dat zij geen werk vinden en in de uitkeringen belanden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:33 schreef El_Matador het volgende:
En jeugdige delinquenten verplicht laten dienen in het leger, lijkt me ook wel wat.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik stel ook niet voor om er met clusterbommen overheen te gaan
gewoon een crc peloton in groepjes van 2 bij 2 rondjes door de wijk laten lopen op zoek naar problemen en optreden als je ze tegenkomt ... kun je een politieagent aan toevoegen om het bonnetje uit te schrijven als dat per se nodig is
daar zit het leger niet op te wachtenquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En jeugdige delinquenten verplicht laten dienen in het leger, lijkt me ook wel wat.
Dan heb je kennelijk gemist wat ik allemaal zei: de kinderen hebben een voorsprong op hun ouders. De ouders hebben geen grip op de kinderen omdat zij zelf niet weten wat er speelt in het land, onder andere vanwege een taalachterstand, maar ook simpelweg vanwege het feit dat ze hier niet geboren zijn en nooit dezelfde impulsen hebben meegemaakt als die hun kinderen nu in deze maatschappij meemaken. En ik zei niet dat ik de zaken die jij noemde normaal vind. Ik zei dat het gewoon normale mensen zijn. Dat is wat anders. Wat wel weer veelzeggend is, is hoe jij mij weer weet weg te zetten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:40 schreef El_Matador het volgende:
Nee, niet bepaald. Normale ouders weten wat hun kinderen min of meer uitspoken, helpen ze met hun huiswerk indien nodig en zitten niet elke week op het politiebureau.
Dat jij dat allemaal wel als "normaal" ziet, is veelzeggend.
Ok... dan zijn we verder.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee gevangenen in elkaar slaan lijkt me niet helemaal de bedoeling nee
Een kneuzendivisie op minimumloon is niet al te veel moeite om op pad te sturen naar Verweggistan met een paar begeleiders.quote:
Ik vind het overdreven en nutteloos omdat die jongeren dan gewoon naar een andere wijk gaan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:40 schreef sp3c het volgende:
ik stel ook niet voor om er met clusterbommen overheen te gaan
gewoon een crc peloton in groepjes van 2 bij 2 rondjes door de wijk laten lopen op zoek naar problemen en optreden als je ze tegenkomt ... kun je een politieagent aan toevoegen om het bonnetje uit te schrijven als dat per se nodig is
DAT ZEG IK AL DE HELE TIJD!!!quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ok... dan zijn we verder.
Dan bedoel je wellicht dat er gemept moet worden op groepen reltrappers die de militairen uitdagen en niet bereid zijn te vertrekken na aanmaning
Dat is normale ME-strategie. Maar daar zijn geen militairen voor nodig en wordt in Nederland niet afgewezen omdat het racisme zou zijn.
Dit laatste verzinsel bedoelde ik met 'dom rechts gelul'
Enkelband met schokfunctie op avondklokstand.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind het overdreven en nutteloos omdat die jongeren dan gewoon naar een andere wijk gaan.
Nee. Met starheid bereik je niet zoveel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah dus omdat dat de dreiging is, buig jij voor hun terreur?
dan ga je erachteraan?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind het overdreven en nutteloos omdat die jongeren dan gewoon naar een andere wijk gaan.
Op basis waarvan wil je die enkelband aanbrengen. Of wil je bij iedereen met een tintje preventief zo'n enkelband aanbrengen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Enkelband met schokfunctie op avondklokstand.
Zodra ze de drempel over gaan of binnen een bepaalde straal van hun huis (zeg 10 meter) komen dan krijgen ze een schok.
Oh ja, dus dan hebben we op een gegeven moment door de hele stad ME staan. Gezellig.quote:
Nee natuurlijk niet, op basis van overtredingen en onregelmatigheden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op basis waarvan wil je die enkelband aanbrengen. Of wil je bij iedereen met een tintje preventief zo'n enkelband aanbrengen.
doen niets als je normaal doet hoor, heb je verder geen last vanquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh ja, dus dan hebben we op een gegeven moment door de hele stad ME staan. Gezellig.
Op basis van overtredingen en onregelmatigheden nog wel. Dus jij zou dan ook zo'n enkelband om moeten krijgen. Of ben je nooit beboet voor te hard rijden. 80% van Nederland aan de enkelband jongens, niemand meer zijn huis uit. Handig ook, nog meer mensen aan de bijstand, niemand die kan werken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, op basis van overtredingen en onregelmatigheden.
Mag net zo goed gelden voor blanke tokkies.
Vind je het een optie om te overdenken om die vanwege hun afkomst bij een strafbaar feit te deporteren?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:36 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik bedoel de hier geboren (tweede of derde) generatie allochtonen. Potato, potahto.
Net had je kritiek op sp3c omdat hij Stockholm en kanaleneiland op 1 hoop gooide, en nu ga je verkeersboetes vergelijken met rellende en vernielzuchtige jeugd? Ok.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op basis van overtredingen en onregelmatigheden nog wel. Dus jij zou dan ook zo'n enkelband om moeten krijgen. Of ben je nooit beboet voor te hard rijden.
ik snap inmiddels dat andere meningen jullie niet kunnen boeien maar lees alstjeblieft mee want dit is vermoeiendquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
deels wel denk ik ja
ME kan ook maar dat zijn eigenlijk gewoon agenten die voor de gelegenheid een stok en een schild hebben gekregen en daar zijn er nu ook al te weinig van, als je daar dan permanent een man of 30 van in zo'n wijk neerzet dan is dat ergens in Nederland een aderlating voor het korps
Jij hebt het over overtredingen en onregelmatigheden, zonder deze nader te specificeren.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Net had je kritiek op sp3c omdat hij Stockholm en kanaleneiland op 1 hoop gooide, en nu ga je verkeersboetes vergelijken met rellende en vernielzuchtige jeugd? Ok.
Ja je hebt er ook erg veel fantasie voor nodig om te kunnen begrijpen waar ik op doel in een topic over rellen en in een discussie over rellende en vernielende jeugd, nietwaar?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij hebt het over overtredingen en onregelmatigheden, zonder deze nader te specificeren.
Het zijn verschillende begrippen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:44 schreef sp3c het volgende:
vervang racisme in die post voor fascisme voor mijn part en het punt blijft hetzelfde
In een topic waarin over legerunits in kanaleneiland wordt gesproken heb je inderdaad erg veel fantasie nodig. Jij weet net zo goed als ik dat het al lang niet meer over Stockholm gaat, maar gewone straatcriminaliteit - in Kanaleneiland.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja je hebt er ook erg veel fantasie voor nodig om te kunnen begrijpen waar ik op doel in een topic over rellen en in een discussie over rellende en vernielende jeugd, nietwaar?
in deze context zijn het beiden drogredeneringenquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het zijn verschillende begrippen.
Gewoon ME-optreden van meppen op reltrappers die na aanmaning niet vertrekken is geaccepteerd in de samenleving en wordt niet afgewezen met het woord fascisme.
Zover ik weet wordt dat vaak gedaan in Nederland bij rellen, dus je kritiek is niet op zijn plaats.
Je hebt weer eens geen argumenten dus ga je het maar over deze boeg gooien, prima, maar ben wel een beetje klaar met dat spelletje eigenlijk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In een topic waarin over legerunits in kanaleneiland wordt gesproken heb je inderdaad erg veel fantasie nodig.
Ik zie het weer, je hebt geen argumenten dus ga je mij verwijten een spelletje te spelen. Typisch, deed je de vorige keer ook. En dan weer even lekker de calimero uithangen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je hebt weer eens geen argumenten dus ga je het maar over deze boeg gooien, prima, maar ben wel een beetje klaar met dat spelletje eigenlijk.
Je hebt helemaal gelijk jongen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie het weer, je hebt geen argumenten dus ga je mij verwijten een spelletje te spelen. Typisch, deed je de vorige keer ook. En dan weer even lekker de calimero uithangen.
Ik vind dat totaal geen optie, vandaar dat ik het ook heb over 'autochtonen'. Wilders vindt dat echter wél een optie, en aangezien ik een lijst met voorstellen die je vaak leest maakte, stond-ie er ook op.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vind je het een optie om te overdenken om die vanwege hun afkomst bij een strafbaar feit te deporteren?
Nogal discriminerend om iemand op zijn afkomst te veroordelen.
zo'n vreemd idee is dat helemaal niet, sterker nog de mobiele eenheid is van origine een 'legerunit' en wordt tot vandaag de dag nog steeds aangevuld met 'legerunits' mocht de eigen sterkte niet voldoende zijnquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In een topic waarin over legerunits in kanaleneiland wordt gesproken heb je inderdaad erg veel fantasie nodig. Jij weet net zo goed als ik dat het al lang niet meer over Stockholm gaat, maar gewone straatcriminaliteit - in Kanaleneiland.
ok helder !quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:56 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik vind dat totaal geen optie, vandaar dat ik het ook heb over 'autochtonen'. Wilders vindt dat echter wél een optie, en aangezien ik een lijst met voorstellen die je vaak leest maakte, stond-ie er ook op.
Spreiding zie ik trouwens wel degelijk als optie. Alleen is dat juridisch nogal lastig - je mag niet selecteren op basis van afkomst immers.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:56 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik vind dat totaal geen optie, vandaar dat ik het ook heb over 'autochtonen'. Wilders vindt dat echter wél een optie, en aangezien ik een lijst met voorstellen die je vaak leest maakte, stond-ie er ook op.
Wordt alleen maar erger.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:00 schreef sp3c het volgende:
waren er vannacht weer relletjes of is het voorbij inmiddels?
ik heb eigenlijk geen flauw idee
Sinds vandaag worden ook de ongelovige metro's gestenigd in Stockholm.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:06 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Wordt alleen maar erger.
Net ook al auto's in de fik.
quote:fourth night of unprecedented riots in Stockholm has seen unrest spread, with a restaurant and up to 40 cars burnt, police told the BBC.
Three police officers were hurt as rioters threw stones and directed laser pointers at emergency services.
The unrest began on Sunday in the deprived, largely immigrant suburb of Husby, to the north-west of the city.
Days earlier the police had shot dead an elderly man who had allegedly threatened to kill them with a machete.
Continue reading the main story
“
Start Quote
We have never had this kind of riots before in Stockholm, not this amount of riots and not this number of hot areas”
End Quote
Kjell Lindgren
Stockholm police spokesman
The worst of the latest rioting has been in the south of the city.
Stockholm police spokesman Kjell Lindgren said the rioters were a "mixture of every kind of people".
Activists in the Husby area have accused police of racist behaviour - an accusation greeted with scepticism by the police themselves.
Prime Minister Fredrik Reinfeldt has said everybody must take responsibility for restoring calm in Stockholm.
"It's important to remember that burning your neighbour's car is not an example of freedom of speech, it's hooliganism," he said on Wednesday.
Laser pointers
It is unclear how many cars have been burnt since Sunday as a result of the rioting, Mr Lindgren told the BBC.
But on Wednesday night 10 attacks were reported in the north-western suburbs while between 20 and 30 were burnt in southern parts of Stockholm.
Firefighters struggled to contain the fire at the restaurant in the southern suburb of Skogas, where young people pelted them with stones, the spokesman said.
'Laffe zweedse homo's'quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:24 schreef arjan1212 het volgende:
Stuur het leger eropaf laffe zweedse homo's
Ander publiek was dat en andere tijd.quote:
Ik denk niet dat de regering zin heeft een militaire eenheid van laffe zweedse homo's te formeren, laat staan die in te zetten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:24 schreef arjan1212 het volgende:
Stuur het leger eropaf laffe zweedse homo's
Het schiet inderdaad voor geen meter op. De manier van denken is gewoon essentieel verkeerd; hier in Nederland ook. De nadruk ligt voortdurend op zaken als hoge werkloosheid, "armoede" (een bijzonder rekbaar begrijp, zeker in landen als Nederland en Zweden die tot de rijkste van Europa behoren en een uitstekend sociaal vangnet kennen) en op kansarm-zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:38 schreef ocho het volgende:
En als oplossing willen de Zweden nog meer tijd en geld gaan besteden aan deze jongeren.
Slappe hap dus, net als de rest van Europa.
Een rechtvaardiging niet. Maar het is wel een verklaring, ja.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het schiet inderdaad voor geen meter op. De manier van denken is gewoon essentieel verkeerd; hier in Nederland ook. De nadruk ligt voortdurend op zaken als hoge werkloosheid, "armoede" (een bijzonder rekbaar begrijp, zeker in landen als Nederland en Zweden die tot de rijkste van Europa behoren en een uitstekend sociaal vangnet kennen) en op kansarm-zijn.
Alsof dat een rechtvaardiging of verklaring is om je zo te misdragen. Wat er werkelijk aan de hand is, is een compleet gebrek aan respect voor gezag. De politie schiet een gevaarlijke messenzwaaier dood. Zoiets is begrijpelijk en verdedigbaar. Maar niet in de ogen van de gekken die daar nu lopen te rellen. Die menen dat ze hun gram moeten mogen halen.
Het is gewoon een soort spel. Ze willen laten zien dat zij de baas zijn op straat. Het gezag moet dat zo hard mogelijk spelen. Zo veel mogelijk relschoppers oppakken en langdurig opsluiten. Stoppen met dat softe gedoe. Die aanpak faalt al 40-50 jaar en het tuig lacht erom.
Ik snap ook niet waarom het leger nog niet die wijken compleet afzet/op iedere hoek staat?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:29 schreef sp3c het volgende:
in Frankrijk hebben ze een heel plan voor legerinzet naast de politie
kleurcodes alles
De context waarin het woord "verklaring" hier wordt gebruikt, is die van een soort rechtvaardiging. Feitelijk is er niks dat zulke daden legitiem maakt. Je zou bij de daders een kijkje onder de hersenpan moeten nemen, wil je werkelijk een soort "verklaring" vinden. En de uitkomst zal dan zoiets in de richting van "mentaal gestoord", "gehersenspoeld", "onder invloed" of "opgefokt" zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een rechtvaardiging niet. Maar het is wel een verklaring, ja.
quote:Opnieuw nachtelijke rellen in Stockholm
In arme voorsteden van Stockholm is het voor de vijfde nacht op rij tot onlusten gekomen. Er werden minstens negen wagens in brand gestoken en er waren brandstichtingen in twee scholen en een politiecommissariaat. .
In de buitenwijk Rinkeby werden zes wagens in brand gestoken. In Norsborg werden drie wagens in brand gestoken. In twee scholen in Tensta en Kista werd brand gesticht, maar de vlammen konden snel worden bedwongen. Dat geldt ook voor een politiecommissariaat in Aelvsjoe.
Er werden acht mensen opgepakt. Er vielen geen gewonden.
Zlatan is terug gekomen?quote:
Overal in Europa is er om de zoveel tijd weer een uitbraak van rellen, met name door jongeren met dezelfde achtergrond. Altijd weer de zieligheidskaart trekken; armoede / werkloosheid / disjkriemienasie / etc. Flikker op. Nergens zien die lui in dat ze zelf als groep verantwoordelijk zijn voor hun eigen achterstandspositie. Nergens hebben die halve apen het beter dan in de westerse landen, zelfs in een achterstandswijk. Vervolgens wordt overal het tuig met fluwelen handschoenen aangepakt, gaan de Job Cohens van deze wereld bij vertegenwoordigers van 'de gemeenschap' in die wijken op de thee. Er wordt dan een flinke smak geld toegezegd en vervolgens is de lont weer even uit het kruidvat. De politiek redeneert dan dat de problemen zijn opgelost, maar eigenlijk geeft men juist het signaal af aan de relschoppers dat er dus gewoon gereld kan worden zonder vervelende consequenties en wanneer men daartoe reden ziet, men gewoon op straat de boel weer kan verstieren.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het schiet inderdaad voor geen meter op. De manier van denken is gewoon essentieel verkeerd; hier in Nederland ook. De nadruk ligt voortdurend op zaken als hoge werkloosheid, "armoede" (een bijzonder rekbaar begrijp, zeker in landen als Nederland en Zweden die tot de rijkste van Europa behoren en een uitstekend sociaal vangnet kennen) en op kansarm-zijn.
Alsof dat een rechtvaardiging of verklaring is om je zo te misdragen. Wat er werkelijk aan de hand is, is een compleet gebrek aan respect voor gezag. De politie schiet een gevaarlijke messenzwaaier dood. Zoiets is begrijpelijk en verdedigbaar. Maar niet in de ogen van de gekken die daar nu lopen te rellen. Die menen dat ze hun gram moeten mogen halen.
Het is gewoon een soort spel. Ze willen laten zien dat zij de baas zijn op straat. Het gezag moet dat zo hard mogelijk spelen. Zo veel mogelijk relschoppers oppakken en langdurig opsluiten. Stoppen met dat softe gedoe. Die aanpak faalt al 40-50 jaar en het tuig lacht erom.
Natuurlijk ontken je dat dit een racistische opmerking is ?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
Nergens hebben die halve apen het beter dan in de westerse landen, zelfs in een achterstandswijk. .
Wat zou jouw ijzeren greep zijn ?quote:Vervolgens wordt overal het tuig met fluwelen handschoenen aangepakt, gaan de Job Cohens van deze wereld bij vertegenwoordigers van 'de gemeenschap' in die wijken op de thee.
Waarom reageer je zo spastisch op zijn post, het is een beschrijving van de realiteit. En het woord aap is gewoon cynisch bedoeld en past prima in deze context.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Natuurlijk ontken je dat dit een racistische opmerking is ?
Jij bent uiteraard braaf politiek correct .
[..]
Wat zou jouw ijzeren greep zijn ?
20 jaar cel? marteling? executies?
Er is niks verkeerds aan om thee te drinken met mensen.
Zeker niet met mensen die niet gereld hebben.
Niks spastisch aan hoor.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:30 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Waarom reageer je zo spastisch op zijn post, het is een beschrijving van de realiteit. En het woord aap is gewoon cynisch bedoeld en past prima in deze context.
Agressief volk met een laag ontwikkelingsniveau en zonder beschaafd normen- en waardenpakket zijn wat mij betreft halve apen. En dat gaat niet alleen op voor naffertuig, maar ook voor kaastokkies. Dat jij aan mijn opmerking graag een raciaal tintje geeft, zegt meer over jou.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Natuurlijk ontken je dat dit een racistische opmerking is ?
Jij bent uiteraard braaf politiek correct .
[..]
Wat zou jouw ijzeren greep zijn ?
20 jaar cel? marteling? executies?
Er is niks verkeerds aan om thee te drinken met mensen.
Zeker niet met mensen die niet gereld hebben.
Ik ben geen moslim maar weet wel dat ik ook meedeed met het plunderen als ik daar zou wonen, human nature.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:27 schreef Loekie1 het volgende:
Zo'n gastje werd gevraagd waarom hij het deed en hij zei: het is gewoon een wedstrijd in hoe slecht je kan zijn. Dat is zo'n beetje ook het waarom van de islam. Hoe slechter je bent voor de niet-moslim, des te sneller naar het paradijs.
De gematigde moslims zien het anders gelukkig.
Ik denk dat het gewoon wachten is tot ze moe worden en inzien dat het nog te vroeg is.
ftfyquote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik ben geen moslim maar weet wel dat ik ook meedeed met het plunderen als ik daar zou wonen, human puber nature.
krijg je een ikea reclamequote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:06 schreef arjan1212 het volgende:
leve google.
http://www.volkskrant.nl/(...)-raszuiverheid.dhtml
ik had er nog nooit van gehoord
September 2014.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:24 schreef Twiitch het volgende:
Wanneer zijn er in Zweden weer verkiezingen? Deze passieve houding kan nog weleens gevolgen gaan hebben voor de huidige regering.
Los van de woordkeuze "halve apen" ben ik het 100 procent met je eens. De politiek koopt voortdurend hun geweten af. Ze "investeren" in de wijken; alsof je niet sowieso moet zorgen dat alle wijken in je stad op peil blijven. Dat brengen ze dan heel trots en dat voeren ze op als bewijs: we doen er van alles aan...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Overal in Europa is er om de zoveel tijd weer een uitbraak van rellen, met name door jongeren met dezelfde achtergrond. Altijd weer de zieligheidskaart trekken; armoede / werkloosheid / disjkriemienasie / etc. Flikker op. Nergens zien die lui in dat ze zelf als groep verantwoordelijk zijn voor hun eigen achterstandspositie. Nergens hebben die halve apen het beter dan in de westerse landen, zelfs in een achterstandswijk. Vervolgens wordt overal het tuig met fluwelen handschoenen aangepakt, gaan de Job Cohens van deze wereld bij vertegenwoordigers van 'de gemeenschap' in die wijken op de thee. Er wordt dan een flinke smak geld toegezegd en vervolgens is de lont weer even uit het kruidvat. De politiek redeneert dan dat de problemen zijn opgelost, maar eigenlijk geeft men juist het signaal af aan de relschoppers dat er dus gewoon gereld kan worden zonder vervelende consequenties en wanneer men daartoe reden ziet, men gewoon op straat de boel weer kan verstieren.
Nee, dat zie je toch echt verkeerd. Er is echt geen enkel verband tussen die soort rellen en "de islam". Zodadelijk komen DS4, Xa1pt en een aantal anderen jou uitleggen waarom....quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:27 schreef Loekie1 het volgende:
Zo'n gastje werd gevraagd waarom hij het deed en hij zei: 'het is gewoon een wedstrijd in hoe slecht je kan zijn.' Dat is zo'n beetje ook het waarom van de islam. Hoe slechter je bent voor de niet-moslim, des te sneller naar het paradijs.
De gematigde moslims zien het anders gelukkig.
Ik denk dat het gewoon wachten is tot ze moe worden en inzien dat het nog te vroeg is.
Nee. Ze doen gewoon helemaal niets. Trekken de dekens over hun hoofd en hopen dat het vanzelf overgaat.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:41 schreef Infection het volgende:
Gewoon even met een paar shovels op een rijtje door de wijk heen rijden.
Ho even, ze doen er wel degelijk wat:quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee. Ze doen gewoon helemaal niets. Trekken de dekens over hun hoofd en hopen dat het vanzelf overgaat.
Tja, laat die stad dan maar lekker afbranden. Dan vraag je er eigenlijk gewoon om. Zolang ze maar daar blijven en niet deze kant op komen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee. Ze doen gewoon helemaal niets. Trekken de dekens over hun hoofd en hopen dat het vanzelf overgaat.
Ze zijn echt compleet gestoord... - Toe maar, stop de bon maar achter de ruitenwisser...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ho even, ze doen er wel degelijk wat:
[ afbeelding ]
Uitgebrande auto's krijgen parkeerbonnen
Als ik zo'n wijf voor me uitgebrande auto zag staan, had ik dat apparaatje uit d'r handen gepakt en er recht voor haar neus op gaan lopen springen... wat denken ze wel niet, godverdomme.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zouden ze trouwens bewust (aantrekkelijke?) jonge vrouwen inzetten voor dit soort klussen?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:52 schreef Infection het volgende:
[..]
Als ik zo'n wijf voor me uitgebrande auto zag staan, had ik dat apparaatje uit d'r handen gepakt en er recht voor haar neus op gaan lopen springen... wat denken ze wel niet, godverdomme.
Zo aantrekkelijk vindt ik haar anders niet met zo'n platte kont. Misschien dat het hoofd nog te doen is, maar die zie ik helaas niet. En ik denk het wel inderdaad, mensen zouden veel eerder een man aanvallen dan een aantrekkelijke jonge vrouw.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zouden ze trouwens bewust (aantrekkelijke?) jonge vrouwen inzetten voor dit soort klussen?
Dit is al een rel in Zweden inderdaad, te absurd voor woorden. (Maar ook weer volgens-het-boekje-Zweeds)quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er zijn er anders genoeg die een vrouw net zo makkelijk een knal verkopen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Zo aantrekkelijk vindt ik haar anders niet met zo'n platte kont. Misschien dat het hoofd nog te doen is, maar die zie ik helaas niet. En ik denk het wel inderdaad, mensen zouden veel eerder een man aanvallen dan een aantrekkelijke jonge vrouw.
Ik dacht dat het een-weliswaar flauwe-grap was, maar het is nog echt ook??quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:09 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Dit is al een rel in Zweden inderdaad, te absurd voor woorden. (Maar ook weer volgens-het-boekje-Zweeds)
Dan zou ik er wel eenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een-weliswaar flauwe-grap was, maar het is nog echt ook??![]()
Stelletje ******* ******* *******
Nu snap je ook waarom mensen daar rellenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een-weliswaar flauwe-grap was, maar het is nog echt ook??![]()
Stelletje ******* ******* *******
Bij de mensen die in zulke omstandigheden gewoon bonnen uitschrijven ontbreekt dan ook echt elke vorm van logisch nadenken.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan zou ik er wel eenof
bij hebben gezet..
Lijkt me toch een.. bijzonder gevoel geven als je onder de verkoolde wissers van je zojuist afgefikte auto een verse parkeerbon aantreft..
Oh gelukkig. Vond het al zó bizar.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:12 schreef DrParsifal het volgende:
Het klopt alleen niet
http://www.dn.se/sthlm/fel-om-p-boter-for-utbranda-bilar
Kortom de P-service moet wrakken registreren, zodat de wrakken weggehaald kunnen worden met medeweten van de eigenaren. Hier worden geen bonnen uitgeschreven.
Inderdaad, en daar hoeven ze niet zachtzinnig mee om te gaan.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:38 schreef Elfletterig het volgende:
Wat er écht moet gebeuren - oppakken, berechten, langdurig straffen - de geweldsspiraal doorbreken, orde en gezag herstellen - (kortom handhaven) - wordt niet, of veel te terughoudend gedaan.
Gewoon claimen bij je verzekering, dan zoeken die het maar uit met de overheid.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mij wordt er weer ouderwets omheen gepraat. Het zijn weer de bekende termen als werkloosheid en kansloosheid. De bekende grijsgedraaide plaat.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Stof tot nadenken. Treffend artikel mijns inziens.
Want deze opmerking slaat niet op de huidige rellen, maar op de algemene situatie. Grote spanningen als gevolg van religie (cultuur). Kijk... daar hebben we het cirkeltje weer rond.quote:''Ik wil niet zo ver gaan dat het shariawijken zijn geworden, maar de mengeling van religies en culturen leidt er wel tot grote spanningen"
Zelfredzaamheid is het kernwoord.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Stof tot nadenken. Treffend artikel mijns inziens.
Dat klopt. Over het algemeen kun je niet stellen dat in wijken waar veel moslims wonen sprake is van onvrede, spanningen en overlast. Dat kun je wčl zeggen van wijken waar een hoge werkloosheid heerst en sprake is van veel relatieve armoede.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:27 schreef Elfletterig het volgende:
Maar het heeft allemaal niks met "de islam" te maken hoor...
Noem eens een paar voorbeelden?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:33 schreef karton2 het volgende:
Men wil daar maar niet accepteren dat sommige culturen gewoon weg niet te mixen zijn.
Precies, vandaar dat deskundigen ook spreken over religieuze spanningen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat klopt. Over het algemeen kun je niet stellen dat in wijken waar veel moslims wonen sprake is van onvrede, spanningen en overlast. Dat kun je wčl zeggen van wijken waar een hoge werkloosheid heerst en sprake is van veel relatieve armoede.Je stelt dus een causaal verband vast die er in werkelijkheid niet is. Dat blijkt wel als je dat verband uitvergroot.
Je leest weer wat je wilt lezen. Dat het daar nogal botst is niet primair te wijten aan de mengeling van religies en culturen. Die onmaatschappelijkheidsbestrijding houdt de overheid al decennia bezig en je ziet door de jaren heen steeds hetzelfde fenomeen; men flikkert 'onmaatschappelijken' in een buitenwijk ergens aan de rand van de bewoonde wereld en kijkt er verder niet meer naar om. Niet heel vreemd dat de problemen zich dan vanzelf opstapelen natuurlijk als mensen nauwelijks werk en een fatsoenlijk inkomen hebben.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:27 schreef Elfletterig het volgende:
Want deze opmerking slaat niet op de huidige rellen, maar op de algemene situatie. Grote spanningen als gevolg van religie (cultuur). Kijk... daar hebben we het cirkeltje weer rond.
De religie is sowieso niet het probleem, het zijn eerder cultuurverschillen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:33 schreef Xa1pt het volgende:
Dat klopt. Over het algemeen kun je niet stellen dat in wijken waar veel moslims wonen sprake is van onvrede, spanningen en overlast. Dat kun je wčl zeggen van wijken waar een hoge werkloosheid heerst en sprake is van veel relatieve armoede. Je stelt dus een causaal verband vast die er in werkelijkheid niet is. Dat blijkt wel als je dat verband uitvergroot.
Niet-westerse culturen waarvan de normen, waarden, ideeėn over hoe een samenleving moet functioneren volkomen haaks staan op de westerse manier van denken.quote:
Oh ja, wacht even. Dit zijn situaties die we nog nooit eerder gezien hebben! Dit zijn religieuze spanningen!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies, vandaar dat deskundigen ook spreken over religieuze spanningen.
[ afbeelding ]
Over welke culturen heb je het nu?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:41 schreef karton2 het volgende:
[..]
Niet-westerse culturen waarvan de normen, waarden, ideeėn over hoe een samenleving moet functioneren volkomen haaks staan op de westerse manier van denken.
Dat er denkbeelden onder groepen radicale gelovigen heersen die niet stroken met de democratie, soit, maar het lijkt me nogal lastig om die aan een bepaalde regionale culturen te koppelen.quote:Voorbeeld: Mensen die uit landen komen waar men leeft naar de regels, wetten en handelingen zoals gebruikelijk is in de conservatieve Islam, tribale samenlevingen of samenlevingen die niet complementair zijn met het westen in het algemeen.
In die wijken zijn er religieuze spanningen. Die waren er al, voordat deze rellen uitbraken. De dood van die messenzwaaier is slechts een aanleiding geweest om te gaan rellen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh ja, wacht even. Dit zijn situaties die we nog nooit eerder gezien hebben! Dit zijn religieuze spanningen!
En waarom zouden het 'religieuze' spanningen zijn?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In die wijken zijn er religieuze spanningen. Die waren er al, voordat deze rellen uitbraken. De dood van die messenzwaaier is slechts een aanleiding geweest om te gaan rellen.
Als ik jouw manier van causale verbanden zien zou handhaven, zou ik al snel tot de conclusie komen dat het conflict in Palestina ook de schuld is van het jodendom en de islam, daar heersen immers ook religieuze spanningen. Onzinnig standpunt natuurlijk.quote:Je negeert weer pijnlijk de achterliggende motieven; waarom men voor die man in de bres sprong, waarom men is gaan rellen. Triest, zo veel politiek-correcte naļviteit.
Het is onderdeel van de oorzaak, maar het wordt niet alleen als oorzaak genoemd door deze specialist.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er weer ouderwets omheen gepraat. Het zijn weer de bekende termen als werkloosheid en kansloosheid. De bekende grijsgedraaide plaat.
Hij geeft duidelijk aan welke problemen er ontstaan: ''Ik kom er niet graag en je kunt er als vrouw niet in een korte broek doorheen fietsen. Je krijgt commentaar en je wordt uitgescholden''.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:27 schreef Elfletterig het volgende:
Mij viel deze zin op:
[..]
Want deze opmerking slaat niet op de huidige rellen, maar op de algemene situatie. Grote spanningen als gevolg van religie (cultuur). Kijk... daar hebben we het cirkeltje weer rond.
Maar het heeft allemaal niks met "de islam" te maken hoor...
Waar lees je dat precies?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
oftewel de Islam is volgens deze expert onverenigbaar met de Zweedse Christelijke cultuur.
''Ik kom er niet graag en je kunt er als vrouw niet in een korte broek doorheen fietsen. Je krijgt commentaar en je wordt uitgescholden''.quote:
Je leest er vooralsnog veel meer in dan ik. Hij zegt alleen dat je je in die voorsteden niet als vrouw met een kort rokje of korte broek kunt vertonen. Jij trekt dat door naar de gehele islam terwijl de schrijver die link helemaal niet maakt, integendeel.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
''Ik kom er niet graag en je kunt er als vrouw niet in een korte broek doorheen fietsen. Je krijgt commentaar en je wordt uitgescholden''.
''Ik wil niet zo ver gaan dat het shariawijken zijn geworden, maar de mengeling van religies en culturen leidt er wel tot grote spanningen",
Maar ik weet dat jij met jouw gekleurde bril hier iets heel anders in leest, doe dus maar geen moeite.
Helaas. Die heb ik wel.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:11 schreef Misty_eyes het volgende:
Ik durf met droge ogen te beweren dat het gros van de politiek correcte Fokkers in dit topic, die zo begaan zijn met het lot van de Moslims, niet één, maar dan letterlijk NIET één Moslim in hun vriendenkring hebben.![]()
Krijgen we die drogredenen weer. Ik woon in Rotterdam Zuid, fyi.quote:Daarom zie je ook vaak dat de linkse kliek zich veilig heeft teruggetrokken in de Grachtengordel en Oud-Zuid. Je wil opdringen is namelijk één ding, maar er zelf elke dag mee geconfronteerd worden is eng en komt te dichtbij.
Mwoah, je hebt een punt. Excuses.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:17 schreef Elfletterig het volgende:
Compleet zinloos, dit soort discussies. Laten we maar gewoon weer afwachten hoe het vannacht in Stockholm gaat. Je zult maar tussen die reli-aso's wonen.
Die hebben kleine lettertjes over dit soort situaties.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Gewoon claimen bij je verzekering, dan zoeken die het maar uit met de overheid.
Herstel: Stockholm, Malmo en Gotenborg. En wie weet welke steden er nog gaan volgen vannacht.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:17 schreef Elfletterig het volgende:
Compleet zinloos, dit soort discussies. Laten we maar gewoon weer afwachten hoe het vannacht in Stockholm gaat. Je zult maar tussen die reli-aso's wonen.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:11 schreef Misty_eyes het volgende:
Ik durf met droge ogen te beweren dat het gros van de 'het is de schuld van de islam' schreeuwers in dit topic, die zo begaan zijn met het behoud van de joods-christelijke identiteit, niet één, maar dan letterlijk NIET één Moslim in hun vriendenkring hebben.![]()
Daarom zie je ook vaak dat de rechtse kliek veilig gevestigd is op de plattelandse regionen in schubbekutteveen-west. Je wil opdringen is namelijk één ding, maar er zelf elke dag mee geconfronteerd worden is eng en komt te dichtbij.
Zwaktebod na zwaktebod.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:11 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Heb je weer teveel aan de dope gezeten?
Wat retarded dat een volkskrant zoiets dan klakkeloos overneemt.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:12 schreef DrParsifal het volgende:
Het klopt alleen niet
http://www.dn.se/sthlm/fel-om-p-boter-for-utbranda-bilar
Kortom de P-service moet wrakken registreren, zodat de wrakken weggehaald kunnen worden met medeweten van de eigenaren. Hier worden geen bonnen uitgeschreven.
http://www.volkskrant.nl/(...)k-in-Stockholm.dhtmlquote:Parkeerwachters blijven gewoon hun werk doen in Stockholm, de Zweedse hoofdstad die al dagen wordt geteisterd door onlusten. Ook uitgebrande auto's krijgen een bon als ze geen geldig parkeerbewijs hebben.
Woensdagochtend was een verslaggever van de krant Fria Tider in de voorsteden om de vernielingen in beeld te brengen. Hij zag dat een parkeerwacht een bon uitschreef voor een uitgebrande Ford en vroeg waarom ze dat deed. De vrouw antwoordde dat er geen geldig bonnetje met een aankomsttijd in de auto lag, zo schrijft de krant op haar website.
De voorruit was stuk geslagen en het interieur was uitgebrand, maar dat maakte volgens de parkeerwachter niets uit - die de verslaggever overigens vroeg om de gemaakte foto's te vernietigen. Het parkeerbedrijf weigerde commentaar te geven toen Fria Tider hen benaderde.
Toegegeven, kinderachtig vs. kinderachtig. Ik neem het advies van elfletterig eveneens ter harte.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:11 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Heb je weer teveel aan de dope gezeten?
NWS / Man op klaarlichte dag vermoord in Londen #11quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:23 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja zeg, dat was ik aan het lezen, edit je het poef weg!
Thanks.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:24 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
NWS / Man op klaarlichte dag vermoord in Londen #11
Dit lijkt inderdaad verdomde effectief (de 'actie' begint pas vanaf 7:00 ofzo). Undercover agenten die criminelen letterlijk de straat uit meppen en schoppen. Toch is dat niet te vergelijken met Stockholm, je schopt deze pestfiguren 'letterlijk' een andere wijk in, waar ze hun agressie doodleuk opnieuw botvieren, maar dan onder het mom van vergelding, in drievoud.quote:
Tsja, en zolang ze niets te verliezen hebben is er eigenlijk weinig reden om te stoppen. Tenslotte is een avondje rellen voor hen spannender dan ergens in een portiek rondhangen. In het ergste geval komen ze in de cel terecht wat opzich ook geen ramp is voor veel jongeren (goed eten en onderdak)quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:26 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dit lijkt inderdaad verdomde effectief (de 'actie' begint pas vanaf 7:00 ofzo). Undercover agenten die criminelen letterlijk de straat uit meppen en schoppen. Toch is dat niet te vergelijken met Stockholm, je schopt deze pestfiguren 'letterlijk' een andere wijk in, waar ze hun agressie doodleuk opnieuw botvieren, maar dan onder het mom van vergelding, in drievoud.
Dus toch maar niks doen en hopen dat het over gaat.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja, en zolang ze niets te verliezen hebben is er eigenlijk weinig reden om te stoppen. Tenslotte is een avondje rellen voor hen spannender dan ergens in een portiek rondhangen. In het ergste geval komen ze in de cel terecht wat opzich ook geen ramp is voor veel jongeren (goed eten en onderdak)
Zo'n three-strikes-your-out systeem zoals Australie is dan toch wel handig, omdat je dan altijd iets te verliezen hebt. Maar daar is het nu voor deze jongens eigenlijk al te laat voor.
Dat zeg je nu al 10 topics, maar wat is jou oplossing dan? Ik heb er geen namelijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus toch maar niks doen en hopen dat het over gaat.
Op de rug gaan liggen, pootjes omhoog.
Ja, ik kan er niets anders van maken. Jij wel?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat zeg je nu al 10 topics, maar wat is jou oplossing dan? Ik heb er geen namelijk.
Maar dat is dus ook een 'captain hindsight' opmerking, net als de mijne. Wat is de oplossing voor NU? (ik weet het niet)quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ik kan er niets anders van maken. Jij wel?
Mijn oplossing? Ze hadden meteen in moeten grijpen. Krachtig. Nu weten deze rellers dat ze hun gang kunnen gaan .
Stond in de volgende regel.quote:
Feit is wel dat sommige culturen, religies, gewoontes vrijwel geen aansluiting weten te vinden bij de westerse manier van denken.quote:Dat er denkbeelden onder groepen radicale gelovigen heersen die niet stroken met de democratie, soit, maar het lijkt me nogal lastig om die aan een bepaalde regionale culturen te koppelen.
Als het vanavond weer los gaat er dan eindelijk eens op meppen. Of er het waterkanon opzetten.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar dat is dus ook een 'captain hindsight' opmerking, net als de mijne. Wat is de oplossing voor NU? (ik weet het niet)
Harde facepalm op 8:13quote:
ik moest lachenquote:
De enige juiste aanpak.quote:
Iig erg duidelijk en direct.quote:
Ik denk niet dat het alleen het beste is voor Zweden, maar voor de hele westerse wereld. Als mensen niet in kunnen passen, maar vooral hun eigen cultuur met hand en tand willen blijven verdedigen, dien je niet in de westerse wereld te leven. Ze passen daar gewoon niet en hebben geen enkele kans in de maatschappij met alle gevolgen van dien. Geheel hun eigen schuld omdat dat de wil ontbreekt om in de maatschappij waarin zij wonen mee te doen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:22 schreef karton2 het volgende:
[..]
Stond in de volgende regel.
[..]
Feit is wel dat sommige culturen, religies, gewoontes vrijwel geen aansluiting weten te vinden bij de westerse manier van denken.
Je kan daar zeker weten een geografische koppeling mee maken zoals ik eerder al heb gedaan. Gebieden waar de religie anders wordt beleefd dan hier in het westen voornamelijk gebeurt, Noord-Afrika, Sub-Sahara, Midden-Oosten, centraal Aziė (ruim genomen).
Helaas denkt Zweden dat ze dankzij cursussen, subsidies mensen in hun samenleving kunnen inpassen. Jammer voor hun is voor sommige mensen de stap te groot.
Dat is niet erg zolang ze zichzelf en die mensen niet voor de gek blijven houden door te (laten) denken dat het wel mogelijk is.
Beste is als de deur potdicht houden voor mensen die de stap niet aankunnen en waarvan de kans op zelfredzaamheid 0,0 is.
Dat is het beste voor Zweden en het beste voor de mensen die naar Zweden willen komen.
Die belanden daar onderin de samenleving, uitkeringen, onvrede, criminaliteit en wie is er weer het beste mee?: precies, iedereen verliest.
Ik vraag me dan ook af waarom ze in zo grote getale naar het westen trekken, ze vinden het hier helemaal niets. Wat dan hier doen?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het alleen het beste is voor Zweden, maar voor de hele westerse wereld. Als mensen niet in kunnen passen, maar vooral hun eigen cultuur met hand en tand willen blijven verdedigen, dien je niet in de westerse wereld te leven. Ze passen daar gewoon niet en hebben geen enkele kans in de maatschappij met alle gevolgen van dien. Geheel hun eigen schuld omdat dat de wil ontbreekt om in de maatschappij waarin zij wonen mee te doen.
Zorgen dat ze het wel leuk vinden, zoals in Den Haag bleek.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook af waarom ze in zo grote getale naar het westen trekken, ze vinden het hier helemaal niets. Wat dan hier doen?
Vind ik ook heel vreemd, immigranten die zich in nederland vestigen en dan voor camera's roepen dat ze nederland haten... wtf waarom kom je dan hier naartoe?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook af waarom ze in zo grote getale naar het westen trekken, ze vinden het hier helemaal niets. Wat dan hier doen?
Uitkering trekken, hun reet af kunnen vegen met papier i.p.v. een steen en hun verderfelijke idealogie (lees: de extremere kant) proberen te verspreiden.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Omdat het nog steeds minder kut is dan waar ze vandaan komen. Ik denk dat veel van die immigranten hier helemaal niet willen zijn, maar ook niet naar huis willen. Tsja....quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:32 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Vind ik ook heel vreemd, immigranten die zich in nederland vestigen en dan voor camera's roepen dat ze nederland haten... wtf waarom kom je dan hier naartoe?
En je snapt niet dat dat slechts een kleine minderheid is? Oh nee natuurlijk niet, want die immigranten die wel gewoon hun best doen, werken en voor zichzelf en eventueel hun familie zorgen halen het nieuws niet.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:32 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Vind ik ook heel vreemd, immigranten die zich in nederland vestigen en dan voor camera's roepen dat ze nederland haten... wtf waarom kom je dan hier naartoe?
ik heb het toch uitdrukkelijk over diegene wat voor de camera gaan schreeuwen... wat begrijp je daar niet aan?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:45 schreef remlof het volgende:
[..]
En je snapt niet dat dat slechts een kleine minderheid is? Oh nee natuurlijk niet, want die immigranten die wel gewoon hun best doen, werken en voor zichzelf en eventueel hun familie zorgen halen het nieuws niet.
Het was niet zozeer een reactie op jou als wel op wat er hier in de laatste posts aan onzin verkondigd wordt, alsof alle immigranten hier (of in Zweden) alleen maar zijn om te profiteren en te rellen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik heb het toch uitdrukkelijk over diegene wat voor de camera gaan schreeuwen... wat begrijp je daar niet aan?
dan moet je mij niet quotenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Het was niet zozeer een reactie op jou als wel op wat er hier in de laatste posts aan onzin verkondigd wordt, alsof alle immigranten hier (of in Zweden) alleen maar zijn om te profiteren en te rellen.
Het zijn net voetbalsupporters, altijd weer een paar die het voor de rest bederven.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Het was niet zozeer een reactie op jou als wel op wat er hier in de laatste posts aan onzin verkondigd wordt, alsof alle immigranten hier (of in Zweden) alleen maar zijn om te profiteren en te rellen.
Dan moet je mij quoten. Ook ik zie succesvolle ja. Maar is die groep echt zo groot als je kijkt naar het gespuis in de buitenwijken van de grote steden in Europa? Het is zo zonde voor de mensen die het hier wel voor elkaar hebben.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Excuses aanvaard...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik had inderdaad beter Lavenderr kunnen quoten, sorry
Precies.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:51 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het zijn net voetbalsupporters, altijd weer een paar die het voor de rest bederven.
Omdat de meeste mensen het hier wel naar hun zin hebben, I guess.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Want die zegt ook dat ze alleen maar komen om te rellen? Knap dat je dat eruit haalt...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik had inderdaad beter Lavenderr kunnen quoten, sorry
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:22 schreef karton2 het volgende:
[..]
Stond in de volgende regel.
[..]
Feit is wel dat sommige culturen, religies, gewoontes vrijwel geen aansluiting weten te vinden bij de westerse manier van denken.
Je kan daar zeker weten een geografische koppeling mee maken zoals ik eerder al heb gedaan. Gebieden waar de religie anders wordt beleefd dan hier in het westen voornamelijk gebeurt, Noord-Afrika, Sub-Sahara, Midden-Oosten, centraal Aziė (ruim genomen).
Helaas denkt Zweden dat ze dankzij cursussen, subsidies mensen in hun samenleving kunnen inpassen. Jammer voor hun is voor sommige mensen de stap te groot.
Dat is niet erg zolang ze zichzelf en die mensen niet voor de gek blijven houden door te (laten) denken dat het wel mogelijk is.
Beste is als de deur potdicht houden voor mensen die de stap niet aankunnen en waarvan de kans op zelfredzaamheid 0,0 is.
Dat is het beste voor Zweden en het beste voor de mensen die naar Zweden willen komen.
Die belanden daar onderin de samenleving, uitkeringen, onvrede, criminaliteit en wie is er weer het beste mee?: precies, iedereen verliest.
Deze had ik kunnen quoten bijvoorbeeld, Ferdo.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat je daaruit haalt dat ze alle immigranten bedoelt. Dat is dus knap.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Deze had ik kunnen quoten bijvoorbeeld, Ferdo.
Dat haal ik uit de 'grote getale'.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, dat je daaruit haalt dat ze alle immigranten bedoelt. Dat is dus knap.
slik pillen tegen je angsten... helpt welquote:Op zaterdag 25 mei 2013 02:24 schreef schurkurk het volgende:
Politieke correctheid tov de Islam zal de ondergang van het Westen worden
en de moslims weten het
Wie had dat nu kunnen denkenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:27 schreef Fredo55 het volgende:
Vannacht zijn er rellen geweest in het altijd zo vreedzame Södertälje.
Ik ga ze alvast preventief de kop inslaan.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 02:24 schreef schurkurk het volgende:
Politieke correctheid tov de Islam zal de ondergang van het Westen worden
en de moslims weten het
Zaken beginnen pas te tellen bij 3000 incidenten. Minder kan de statistiek niet aan.quote:
Nutteloos en zwakbegaafd zijn, op de samenleving parasiteren en toch als een onaantastbaar straatprinsje behandeld worden, dan zou ik het ook wel naar mijn zin hebben...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen het hier wel naar hun zin hebben, I guess.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nutteloos en zwakbegaafd zijn, op de samenleving parasiteren en toch als een onaantastbaar straatprinsje behandeld worden, dan zou ik het ook wel naar mijn zin hebben...
Blij zulke kwaliteitsposts op FOK! aan te mogen treffen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:27 schreef MrJiong het volgende:
Uit de Volkskrant vandaag:
"De rellen hebben ook een achterliggende oorzaak: de werkloosheid in de buitenwijken is hoog en de verveling onder de jeugd is groot. Bewoners in de buitenwijken voelen zich tekort gedaan door de Zweedse regering, die sinds de jaren 90 bezuinigt op sociale zekerheid. "
Zweden is een half communistisch land, als je het ergens als luie parasiet goed hebt is het daar wel. En dan nog gaan ze de boel slopen. Ik was vorig jaar in de wijk waar het begon (Husby), het ligt vlak naast Kista (Eriksson, andere ICT bedrijven). Helemaal geen slechte buurt, en de overheid pompt er de komende jaren honderden miljoenen in om het nog wat luxer te maken, onderwijs verder te verbeteren etc.
Afkopen kun je die idioten dus niet. Dan maar de wapenstok, en afknallen wanneer nodig om normale mensen te beschermen. Laten we iig ophouden met zoeken naar het "waarom" van rellen, want dat doen ze gewoon omdat het kan.
Om je even uit een droom te halen; in een communistisch land als bijvoorbeeld de voormalige DDR zouden dit soort rellende, verongelijkte straatprinsjes, net als werkweigeraars, gewoon in een kamp beland zijn. Onze westerse samenleving is veel meer heilstaat voor asocialen, profiteurs en andere parasieten, dan het voormalig communistische oostblok ooit geweest is...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:27 schreef MrJiong het volgende:
Uit de Volkskrant vandaag:
[..]
Zweden is een half communistisch land, als je het ergens als luie parasiet goed hebt is het daar wel.
[..]
"half-communistisch" is beeldspraak, ik heb geen enkele droombeelden over arbeidsparadijzen o.i.d. Mijn punt is dat mensen in Zweden gruwelijk veel belasting betalen, en luie mensen daar dus een heerlijk luizenleven kunnen hebben. Als dat nog niet genoeg is om ze te pacificeren dan werkt afkopen dus niet. Net als dat werkkampen in de DDR niet effectief waren om mensen wakker te schudden en zich nuttig te laten maken. De tussenvorm: hard slaan, maar ook goede kansen bieden voor ieder die iets van z'n leven wil maken.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Om je even uit een droom te halen; in een communistisch land als bijvoorbeeld de voormalige DDR zouden dit soort rellende, verongelijkte straatprinsjes, net als werkweigeraars, gewoon in een kamp beland zijn. Onze westerse samenleving is veel meer heilstaat voor asocialen, profiteurs en andere parasieten, dan het voormalig communistische oostblok ooit geweest is...
quote:BuZa past reisadvies aan voor delen van Zweden
De ongeregeldheden in Zweedse voorsteden zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag overgeslagen naar een derde stad: Örebro. Ook in Södertälje en in voorsteden van Stockholm waren opnieuw problemen. Wel lag het aantal brandstichtingen in de zesde nacht van de onlusten een stuk lager dan voorgaande nachten. In de wijk Husby, waar de rellen maandag begonnen, bleef het opvallend rustig. Jongeren grilden er worstjes op straat.
Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies voor Zweden aangepast vanwege de onlusten. Nederlanders wordt ontraden de Stockholmse wijken Husby, Tensta, Hagsätra, Kista, Rinkeby, Rågsved, Skogås, Fittja, Älsvjö, Vällingby en Jordbro te bezoeken. Ook de stad Södertälje kan men beter mijden. In de rest van Zweden en Stockholm zijn volgens het ministerie geen bijzondere veiligheidsrisico's.
In de Centraal-Zweedse stad Örebro bekogelden circa 30 jongeren de politie. Ook vernielden ze winkelruiten. De oproerpolitie had in Stockholms voorstad Tumba even moeite met een rechts-extremistische groep van 50 man. Achttien mensen werden opgepakt. In de wijk Fittja zorgden 30 gemaskerde en met stokken bewapende jongeren voor overlast. In Södertälje woedde brand in een verenigingslokaal.
Het was alweer de zesde onrustige nacht in Zweden. De ongeregeldheden begonnen nadat de politie vorige week in de wijk Husby een verwarde, bejaarde man met een mes of bijl in zijn appartement met vijf kogels doodschoot. Vele tientallen auto's zijn in vlammen opgegaan.
De onlusten zijn met name in de buitenwijken van Stockholm waar veel immigranten wonen. Ze hebben voor een schok en een debat over de achterliggende oorzaken van de rellen gezorgd in het doorgaans rustige Zweden.
Bron: Volkskrant
Zo heeft vrijwel iedere staatvorm wel een paar voordelen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Om je even uit een droom te halen; in een communistisch land als bijvoorbeeld de voormalige DDR zouden dit soort rellende, verongelijkte straatprinsjes, net als werkweigeraars, gewoon in een kamp beland zijn. Onze westerse samenleving is veel meer heilstaat voor asocialen, profiteurs en andere parasieten, dan het voormalig communistische oostblok ooit geweest is...
Gelukkig werden die wel hard aangepaktquote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat was Occupy dan vreedzaam he PV?
Best apart ja.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gelukkig werden die wel hard aangepakt
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:24 schreef The_Avatar het volgende:
Dat het nog niet voorbij is. Hoe kan zweden het zover laten komen. Stelletje mietjes. Wat een zo mooi land is. Gaat zo ten onder. En dat door Immigratie.
Als Europa in het lichaam zat was het aangeduid als een zeer ernstige ziekte en zou het er al lang zijn uitgesneden.
Zware rellen:')? Hoeveel doden en geworden? Hoeveel relschoppers? Een gemiddelde schoolfeest loopt nog meer uit de hand.quote:
Angsten, gohja, eerder ben ik gewoon triest omdat ik zelf niet hebben kunnen opgroeien in dat mooie, gezellige Nederland waar m'n ouders wel zijn in opgegroeid. Gewoon gezellig onder elkaarquote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
slik pillen tegen je angsten... helpt wel
Ja, want toen vonden er geen rellen plaats. Of terroristische aanslagen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:30 schreef schurkurk het volgende:
[..]
Angsten, gohja, eerder ben ik gewoon triest omdat ik zelf niet hebben kunnen opgroeien in dat mooie, gezellige Nederland waar m'n ouders wel zijn in opgegroeid. Gewoon gezellig onder elkaar
+ mijn kinderen en kleinkinderen die het nog veel erger te verduren zullen hebben
Ik heb het gevoel dat dit land van me is afgenomen
vroeger was het beterquote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, want toen vonden er geen rellen plaats. Of terroristische aanslagen.
meer zelfsquote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, want toen vonden er geen rellen plaats. Of terroristische aanslagen.
Ja, toen men nog treinen kaapte en mensen dagenlang in gijzeling hielden.quote:
Nederland was en is een prima land in te leven.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:30 schreef schurkurk het volgende:
Ik heb het gevoel dat dit land van me is afgenomen
Dat hebben ze hier in Utrecht ook gedaan, Kanaaleilanders in sociale woningen tussen koopwoningen in Leidsche Rijn. Het is inmiddels zowat een 2e kanaleneiland geworden...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:23 schreef Fides het volgende:
Men zal wel in Zweden is kutbuurten nog een redelijk leven (door het sociale vangnet) hebben, maar volgens mij gaat zou de focus meer moeten liggen op het ontstaan van een bepaalde mentaliteit in zo'n buurt die ontstaat als er alleen maar kansarme mensen (immigranten) wonen.
Deze rellen hebben vrij weinig te maken met geloof (ik denk dat er in deze buurten in Zweden ook superveel Serviers, Kroaten etc. wonen), maar gewoon met 'relatieve' deprivatie. Jongens uit zo'n buurt hebben gewoon een enorm minderwaardigheidscomplex (zie bijvoorbeeld de autobiografie van Zlatan Ibrahimovic, uit een pauperbuurt in Malmo) en zijn enorm gefrustreerd omdat ze tegen de tijd dat ze realiseren dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun toekomst (zeg maar net na de puberteit) al een straatlengte achterstand hebben en nooit meer die droombaan zullen krijgen en eigenlijk voor altijd een 'pauper uit X' (of in het Nederlands perspectief 'een kutmarokkaantje') zullen blijven. Het rellen van paupers in van dit soort buurten an sich is niet zo bijzonder (zie meer historisch gezien de Palingoproer, de Jordaanoproer en de Aardappeloproer).
Uiteindelijk is het voor iedereen beter om een soort van "Verghetto-ing" tegen te gaan. Gelukkig is men in Amsterdam al redelijk goed bezig om bijvoorbeeld Amsterdam Zuidoost (de Bijlmer) en Nieuw-West op te knappen zodat er niet alleen maar kansarmen wonen.
Waar dacht je aan?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:54 schreef MrJiong het volgende:
onze veldwachters gewoon weer als vanouds rellend uitschot en waardeloze straatprinsjes onder handen nemen.
Terugsturen naar de afrikaanse woestijn waar ze vandaan komen. Als je dat met de eerste 30, 40 gedaan hebt moet jij eens zien hoe rustig de rest wordtquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waar dacht je aan?
Gevangenen in het ziekenhuis slaan? Slim martelen?
Dat is subjectief, maar je kan moeilijk ontkennen dat de omstandigheden. in met name de steden, de afgelopen decennia enorm veranderd zijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nederland was en is een prima land in te leven.
Ga jij lekker met je vriendje op kanaleneiland samenwonen, praten we verderquote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nederland was en is een prima land in te leven.
Het ligt echt aan jezelf als je je draai niet kan vinden.
hup.... niet zeuren... handen uit de mouwen...be happy
Kanaleneiland is tegenwoordig erg rustig, ze soppen daar zelf gaar.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga jij lekker met je vriendje op kanaleneiland samenwonen, praten we verder
Ze hebben iedereen weggepest bedoel je.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Kanaleneiland is tegenwoordig erg rustig, ze soppen daar zelf gaar.
Dat is ook een tactiek, je zet het zootje bijelkaar en het slacht elkaar af.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze hebben iedereen weggepest bedoel je.
Ik heb gelukkig ook nog onderburen die elkaar in de haren vliegen dat scheelt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wel jammer dat er geen live beeld is. Kijkt toch lekkerder weg zoals toen in Egypte. Gelukkig hebben we vanavond de Champions League nog anders verveel je je echt de pleuris. Hoop dat ze voor zondag een mooie grote rel voorbereiden die live op tv komt. Alvast bedankt.
Heb jij wat geleerd uit de Duitse geschiedenis eigenlijk ?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Terugsturen naar de afrikaanse woestijn waar ze vandaan komen. Als je dat met de eerste 30, 40 gedaan hebt moet jij eens zien hoe rustig de rest wordt
Utrecht is niet mijn thing.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga jij lekker met je vriendje op kanaleneiland samenwonen, praten we verder
Ja.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb jij wat geleerd uit de Duitse geschiedenis eigenlijk ?
Ik kanker niet op buitenlanders, ik kanker op politici die appeasement hanteren en wegkijken van de problematiek.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Utrecht is niet mijn thing.
Maar het ging over weltschmerz .... Ik zei toch echt iets opbeurends.
Of is dat niet de bedoeling? Lekker kankeren op bepaalde buitenlanders is leuk voor de onderbuik, maar op de langere termijn word je daar een verzuurde piet van .
johhhh je denkt zo 2012........quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik kanker niet op buitenlanders, ik kanker op politici die appeasement hanteren en wegkijken van de problematiek.
Niks geleerd over buitenlanders deporteren? Over hysterisch geschreeuw van ' het is de schuld van die cultuurvreemden' Dat is pas een opmaat naar gigantische terreurquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja.
Dat je nooit moet wijken voor straatterreur, voor de mob, voor het tuig. Dat je niet appeasement moet hanteren.
De haatideologie die hier het probleem is, is de fundamentalistische islam, die de ghettovorming en de problemen in de hand werkt, mensen verhinderd dat ze integreren en wat meer gaan bijdragen aan de maatschappij.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
johhhh je denkt zo 2012........
Jouw oplossing van kankeren is wat het is.... kankeren...
en buitenlanders deporteren is een favoriete oplossing van haatideologiėn
God wat ben jij domquote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niks geleerd over buitenlanders deporteren? Over hysterisch geschreeuw van ' het is de schuld van die cultuurvreemden' Dat is pas een opmaat naar gigantische terreur
Jij bent ook een nep-Duitslanddeskundige dan
Kijk dit bedoel ikquote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:09 schreef Mutant01 het volgende:
Care, laat hem lekker kankeren. Misschien maakt het indruk op zijn homovriendjes, maar voor de rest schiet hij er niets mee op.
Ik beschouw homosexualiteit helemaal niet als issue. Kankerende homo's beschouw ik wel als issue.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk dit bedoel ik
Doet zich voor als integratievoorbeeld, maar beschouwt homosexualiteit als issue
Waarom begin je daar dan over?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik beschouw homosexualiteit helemaal niet als issue.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |