ik stel ook niet voor om er met clusterbommen overheen te gaanquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is niet hetzelfde sp3c. Een rel waarbij honderden auto's in de fik worden gestoken en talloze winkels geplunderd worden is echt niet een dagelijks (of zelfs incidenteel) tafereel in kanaleneiland. Het mag dan geen beste wijk zijn, maar je gaat niet dood als je er doorheen loopt. Nogmaals; je doet net alsof het een warzone is - of een no-go area.
Probleem met Zweden is dat ze ook de totáál kanslozen en reddelozen binnenlaten. Mensen waarvan vrijwel zeker is dat zij geen werk vinden en in de uitkeringen belanden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:33 schreef El_Matador het volgende:
Maar het zou wel kunnen werken als voorwaarde voor behoud van uitkering. Sowieso zijn we (en dat is in Zweden zeker niet anders, misschien nog wel erger dan in Nederland) veel en veel te royaal met uitkeringen geweest waar niets tegenover staat/stond.
En jeugdige delinquenten verplicht laten dienen in het leger, lijkt me ook wel wat.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik stel ook niet voor om er met clusterbommen overheen te gaan
gewoon een crc peloton in groepjes van 2 bij 2 rondjes door de wijk laten lopen op zoek naar problemen en optreden als je ze tegenkomt ... kun je een politieagent aan toevoegen om het bonnetje uit te schrijven als dat per se nodig is
daar zit het leger niet op te wachtenquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En jeugdige delinquenten verplicht laten dienen in het leger, lijkt me ook wel wat.
Dan heb je kennelijk gemist wat ik allemaal zei: de kinderen hebben een voorsprong op hun ouders. De ouders hebben geen grip op de kinderen omdat zij zelf niet weten wat er speelt in het land, onder andere vanwege een taalachterstand, maar ook simpelweg vanwege het feit dat ze hier niet geboren zijn en nooit dezelfde impulsen hebben meegemaakt als die hun kinderen nu in deze maatschappij meemaken. En ik zei niet dat ik de zaken die jij noemde normaal vind. Ik zei dat het gewoon normale mensen zijn. Dat is wat anders. Wat wel weer veelzeggend is, is hoe jij mij weer weet weg te zetten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:40 schreef El_Matador het volgende:
Nee, niet bepaald. Normale ouders weten wat hun kinderen min of meer uitspoken, helpen ze met hun huiswerk indien nodig en zitten niet elke week op het politiebureau.
Dat jij dat allemaal wel als "normaal" ziet, is veelzeggend.
Ok... dan zijn we verder.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee gevangenen in elkaar slaan lijkt me niet helemaal de bedoeling nee
Een kneuzendivisie op minimumloon is niet al te veel moeite om op pad te sturen naar Verweggistan met een paar begeleiders.quote:
Ik vind het overdreven en nutteloos omdat die jongeren dan gewoon naar een andere wijk gaan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:40 schreef sp3c het volgende:
ik stel ook niet voor om er met clusterbommen overheen te gaan
gewoon een crc peloton in groepjes van 2 bij 2 rondjes door de wijk laten lopen op zoek naar problemen en optreden als je ze tegenkomt ... kun je een politieagent aan toevoegen om het bonnetje uit te schrijven als dat per se nodig is
DAT ZEG IK AL DE HELE TIJD!!!quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ok... dan zijn we verder.
Dan bedoel je wellicht dat er gemept moet worden op groepen reltrappers die de militairen uitdagen en niet bereid zijn te vertrekken na aanmaning
Dat is normale ME-strategie. Maar daar zijn geen militairen voor nodig en wordt in Nederland niet afgewezen omdat het racisme zou zijn.
Dit laatste verzinsel bedoelde ik met 'dom rechts gelul'
Enkelband met schokfunctie op avondklokstand.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind het overdreven en nutteloos omdat die jongeren dan gewoon naar een andere wijk gaan.
Nee. Met starheid bereik je niet zoveel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah dus omdat dat de dreiging is, buig jij voor hun terreur?
dan ga je erachteraan?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind het overdreven en nutteloos omdat die jongeren dan gewoon naar een andere wijk gaan.
Op basis waarvan wil je die enkelband aanbrengen. Of wil je bij iedereen met een tintje preventief zo'n enkelband aanbrengen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Enkelband met schokfunctie op avondklokstand.
Zodra ze de drempel over gaan of binnen een bepaalde straal van hun huis (zeg 10 meter) komen dan krijgen ze een schok.
Oh ja, dus dan hebben we op een gegeven moment door de hele stad ME staan. Gezellig.quote:
Nee natuurlijk niet, op basis van overtredingen en onregelmatigheden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op basis waarvan wil je die enkelband aanbrengen. Of wil je bij iedereen met een tintje preventief zo'n enkelband aanbrengen.
doen niets als je normaal doet hoor, heb je verder geen last vanquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh ja, dus dan hebben we op een gegeven moment door de hele stad ME staan. Gezellig.
Op basis van overtredingen en onregelmatigheden nog wel. Dus jij zou dan ook zo'n enkelband om moeten krijgen. Of ben je nooit beboet voor te hard rijden. 80% van Nederland aan de enkelband jongens, niemand meer zijn huis uit. Handig ook, nog meer mensen aan de bijstand, niemand die kan werken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, op basis van overtredingen en onregelmatigheden.
Mag net zo goed gelden voor blanke tokkies.
Vind je het een optie om te overdenken om die vanwege hun afkomst bij een strafbaar feit te deporteren?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:36 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik bedoel de hier geboren (tweede of derde) generatie allochtonen. Potato, potahto.
Net had je kritiek op sp3c omdat hij Stockholm en kanaleneiland op 1 hoop gooide, en nu ga je verkeersboetes vergelijken met rellende en vernielzuchtige jeugd? Ok.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op basis van overtredingen en onregelmatigheden nog wel. Dus jij zou dan ook zo'n enkelband om moeten krijgen. Of ben je nooit beboet voor te hard rijden.
ik snap inmiddels dat andere meningen jullie niet kunnen boeien maar lees alstjeblieft mee want dit is vermoeiendquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
deels wel denk ik ja
ME kan ook maar dat zijn eigenlijk gewoon agenten die voor de gelegenheid een stok en een schild hebben gekregen en daar zijn er nu ook al te weinig van, als je daar dan permanent een man of 30 van in zo'n wijk neerzet dan is dat ergens in Nederland een aderlating voor het korps
Jij hebt het over overtredingen en onregelmatigheden, zonder deze nader te specificeren.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Net had je kritiek op sp3c omdat hij Stockholm en kanaleneiland op 1 hoop gooide, en nu ga je verkeersboetes vergelijken met rellende en vernielzuchtige jeugd? Ok.
Ja je hebt er ook erg veel fantasie voor nodig om te kunnen begrijpen waar ik op doel in een topic over rellen en in een discussie over rellende en vernielende jeugd, nietwaar?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij hebt het over overtredingen en onregelmatigheden, zonder deze nader te specificeren.
Het zijn verschillende begrippen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:44 schreef sp3c het volgende:
vervang racisme in die post voor fascisme voor mijn part en het punt blijft hetzelfde
In een topic waarin over legerunits in kanaleneiland wordt gesproken heb je inderdaad erg veel fantasie nodig. Jij weet net zo goed als ik dat het al lang niet meer over Stockholm gaat, maar gewone straatcriminaliteit - in Kanaleneiland.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja je hebt er ook erg veel fantasie voor nodig om te kunnen begrijpen waar ik op doel in een topic over rellen en in een discussie over rellende en vernielende jeugd, nietwaar?
in deze context zijn het beiden drogredeneringenquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het zijn verschillende begrippen.
Gewoon ME-optreden van meppen op reltrappers die na aanmaning niet vertrekken is geaccepteerd in de samenleving en wordt niet afgewezen met het woord fascisme.
Zover ik weet wordt dat vaak gedaan in Nederland bij rellen, dus je kritiek is niet op zijn plaats.
Je hebt weer eens geen argumenten dus ga je het maar over deze boeg gooien, prima, maar ben wel een beetje klaar met dat spelletje eigenlijk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In een topic waarin over legerunits in kanaleneiland wordt gesproken heb je inderdaad erg veel fantasie nodig.
Ik zie het weer, je hebt geen argumenten dus ga je mij verwijten een spelletje te spelen. Typisch, deed je de vorige keer ook. En dan weer even lekker de calimero uithangen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je hebt weer eens geen argumenten dus ga je het maar over deze boeg gooien, prima, maar ben wel een beetje klaar met dat spelletje eigenlijk.
Je hebt helemaal gelijk jongen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie het weer, je hebt geen argumenten dus ga je mij verwijten een spelletje te spelen. Typisch, deed je de vorige keer ook. En dan weer even lekker de calimero uithangen.
Ik vind dat totaal geen optie, vandaar dat ik het ook heb over 'autochtonen'. Wilders vindt dat echter wél een optie, en aangezien ik een lijst met voorstellen die je vaak leest maakte, stond-ie er ook op.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vind je het een optie om te overdenken om die vanwege hun afkomst bij een strafbaar feit te deporteren?
Nogal discriminerend om iemand op zijn afkomst te veroordelen.
zo'n vreemd idee is dat helemaal niet, sterker nog de mobiele eenheid is van origine een 'legerunit' en wordt tot vandaag de dag nog steeds aangevuld met 'legerunits' mocht de eigen sterkte niet voldoende zijnquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In een topic waarin over legerunits in kanaleneiland wordt gesproken heb je inderdaad erg veel fantasie nodig. Jij weet net zo goed als ik dat het al lang niet meer over Stockholm gaat, maar gewone straatcriminaliteit - in Kanaleneiland.
ok helder !quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:56 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik vind dat totaal geen optie, vandaar dat ik het ook heb over 'autochtonen'. Wilders vindt dat echter wél een optie, en aangezien ik een lijst met voorstellen die je vaak leest maakte, stond-ie er ook op.
Spreiding zie ik trouwens wel degelijk als optie. Alleen is dat juridisch nogal lastig - je mag niet selecteren op basis van afkomst immers.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:56 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik vind dat totaal geen optie, vandaar dat ik het ook heb over 'autochtonen'. Wilders vindt dat echter wél een optie, en aangezien ik een lijst met voorstellen die je vaak leest maakte, stond-ie er ook op.
Wordt alleen maar erger.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:00 schreef sp3c het volgende:
waren er vannacht weer relletjes of is het voorbij inmiddels?
ik heb eigenlijk geen flauw idee
Sinds vandaag worden ook de ongelovige metro's gestenigd in Stockholm.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:06 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Wordt alleen maar erger.
Net ook al auto's in de fik.
quote:fourth night of unprecedented riots in Stockholm has seen unrest spread, with a restaurant and up to 40 cars burnt, police told the BBC.
Three police officers were hurt as rioters threw stones and directed laser pointers at emergency services.
The unrest began on Sunday in the deprived, largely immigrant suburb of Husby, to the north-west of the city.
Days earlier the police had shot dead an elderly man who had allegedly threatened to kill them with a machete.
Continue reading the main story
“
Start Quote
We have never had this kind of riots before in Stockholm, not this amount of riots and not this number of hot areas”
End Quote
Kjell Lindgren
Stockholm police spokesman
The worst of the latest rioting has been in the south of the city.
Stockholm police spokesman Kjell Lindgren said the rioters were a "mixture of every kind of people".
Activists in the Husby area have accused police of racist behaviour - an accusation greeted with scepticism by the police themselves.
Prime Minister Fredrik Reinfeldt has said everybody must take responsibility for restoring calm in Stockholm.
"It's important to remember that burning your neighbour's car is not an example of freedom of speech, it's hooliganism," he said on Wednesday.
Laser pointers
It is unclear how many cars have been burnt since Sunday as a result of the rioting, Mr Lindgren told the BBC.
But on Wednesday night 10 attacks were reported in the north-western suburbs while between 20 and 30 were burnt in southern parts of Stockholm.
Firefighters struggled to contain the fire at the restaurant in the southern suburb of Skogas, where young people pelted them with stones, the spokesman said.
'Laffe zweedse homo's'quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:24 schreef arjan1212 het volgende:
Stuur het leger eropaf laffe zweedse homo's
Ander publiek was dat en andere tijd.quote:
Ik denk niet dat de regering zin heeft een militaire eenheid van laffe zweedse homo's te formeren, laat staan die in te zetten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:24 schreef arjan1212 het volgende:
Stuur het leger eropaf laffe zweedse homo's
Het schiet inderdaad voor geen meter op. De manier van denken is gewoon essentieel verkeerd; hier in Nederland ook. De nadruk ligt voortdurend op zaken als hoge werkloosheid, "armoede" (een bijzonder rekbaar begrijp, zeker in landen als Nederland en Zweden die tot de rijkste van Europa behoren en een uitstekend sociaal vangnet kennen) en op kansarm-zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:38 schreef ocho het volgende:
En als oplossing willen de Zweden nog meer tijd en geld gaan besteden aan deze jongeren.
Slappe hap dus, net als de rest van Europa.
Een rechtvaardiging niet. Maar het is wel een verklaring, ja.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het schiet inderdaad voor geen meter op. De manier van denken is gewoon essentieel verkeerd; hier in Nederland ook. De nadruk ligt voortdurend op zaken als hoge werkloosheid, "armoede" (een bijzonder rekbaar begrijp, zeker in landen als Nederland en Zweden die tot de rijkste van Europa behoren en een uitstekend sociaal vangnet kennen) en op kansarm-zijn.
Alsof dat een rechtvaardiging of verklaring is om je zo te misdragen. Wat er werkelijk aan de hand is, is een compleet gebrek aan respect voor gezag. De politie schiet een gevaarlijke messenzwaaier dood. Zoiets is begrijpelijk en verdedigbaar. Maar niet in de ogen van de gekken die daar nu lopen te rellen. Die menen dat ze hun gram moeten mogen halen.
Het is gewoon een soort spel. Ze willen laten zien dat zij de baas zijn op straat. Het gezag moet dat zo hard mogelijk spelen. Zo veel mogelijk relschoppers oppakken en langdurig opsluiten. Stoppen met dat softe gedoe. Die aanpak faalt al 40-50 jaar en het tuig lacht erom.
Ik snap ook niet waarom het leger nog niet die wijken compleet afzet/op iedere hoek staat?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:29 schreef sp3c het volgende:
in Frankrijk hebben ze een heel plan voor legerinzet naast de politie
kleurcodes alles
De context waarin het woord "verklaring" hier wordt gebruikt, is die van een soort rechtvaardiging. Feitelijk is er niks dat zulke daden legitiem maakt. Je zou bij de daders een kijkje onder de hersenpan moeten nemen, wil je werkelijk een soort "verklaring" vinden. En de uitkomst zal dan zoiets in de richting van "mentaal gestoord", "gehersenspoeld", "onder invloed" of "opgefokt" zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een rechtvaardiging niet. Maar het is wel een verklaring, ja.
quote:Opnieuw nachtelijke rellen in Stockholm
In arme voorsteden van Stockholm is het voor de vijfde nacht op rij tot onlusten gekomen. Er werden minstens negen wagens in brand gestoken en er waren brandstichtingen in twee scholen en een politiecommissariaat. .
In de buitenwijk Rinkeby werden zes wagens in brand gestoken. In Norsborg werden drie wagens in brand gestoken. In twee scholen in Tensta en Kista werd brand gesticht, maar de vlammen konden snel worden bedwongen. Dat geldt ook voor een politiecommissariaat in Aelvsjoe.
Er werden acht mensen opgepakt. Er vielen geen gewonden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |