Wie had dat nu kunnen denkenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:27 schreef Fredo55 het volgende:
Vannacht zijn er rellen geweest in het altijd zo vreedzame Södertälje.
Ik ga ze alvast preventief de kop inslaan.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 02:24 schreef schurkurk het volgende:
Politieke correctheid tov de Islam zal de ondergang van het Westen worden
en de moslims weten het
Zaken beginnen pas te tellen bij 3000 incidenten. Minder kan de statistiek niet aan.quote:
Nutteloos en zwakbegaafd zijn, op de samenleving parasiteren en toch als een onaantastbaar straatprinsje behandeld worden, dan zou ik het ook wel naar mijn zin hebben...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen het hier wel naar hun zin hebben, I guess.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nutteloos en zwakbegaafd zijn, op de samenleving parasiteren en toch als een onaantastbaar straatprinsje behandeld worden, dan zou ik het ook wel naar mijn zin hebben...
Blij zulke kwaliteitsposts op FOK! aan te mogen treffen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:27 schreef MrJiong het volgende:
Uit de Volkskrant vandaag:
"De rellen hebben ook een achterliggende oorzaak: de werkloosheid in de buitenwijken is hoog en de verveling onder de jeugd is groot. Bewoners in de buitenwijken voelen zich tekort gedaan door de Zweedse regering, die sinds de jaren 90 bezuinigt op sociale zekerheid. "
Zweden is een half communistisch land, als je het ergens als luie parasiet goed hebt is het daar wel. En dan nog gaan ze de boel slopen. Ik was vorig jaar in de wijk waar het begon (Husby), het ligt vlak naast Kista (Eriksson, andere ICT bedrijven). Helemaal geen slechte buurt, en de overheid pompt er de komende jaren honderden miljoenen in om het nog wat luxer te maken, onderwijs verder te verbeteren etc.
Afkopen kun je die idioten dus niet. Dan maar de wapenstok, en afknallen wanneer nodig om normale mensen te beschermen. Laten we iig ophouden met zoeken naar het "waarom" van rellen, want dat doen ze gewoon omdat het kan.
Om je even uit een droom te halen; in een communistisch land als bijvoorbeeld de voormalige DDR zouden dit soort rellende, verongelijkte straatprinsjes, net als werkweigeraars, gewoon in een kamp beland zijn. Onze westerse samenleving is veel meer heilstaat voor asocialen, profiteurs en andere parasieten, dan het voormalig communistische oostblok ooit geweest is...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:27 schreef MrJiong het volgende:
Uit de Volkskrant vandaag:
[..]
Zweden is een half communistisch land, als je het ergens als luie parasiet goed hebt is het daar wel.
[..]
"half-communistisch" is beeldspraak, ik heb geen enkele droombeelden over arbeidsparadijzen o.i.d. Mijn punt is dat mensen in Zweden gruwelijk veel belasting betalen, en luie mensen daar dus een heerlijk luizenleven kunnen hebben. Als dat nog niet genoeg is om ze te pacificeren dan werkt afkopen dus niet. Net als dat werkkampen in de DDR niet effectief waren om mensen wakker te schudden en zich nuttig te laten maken. De tussenvorm: hard slaan, maar ook goede kansen bieden voor ieder die iets van z'n leven wil maken.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Om je even uit een droom te halen; in een communistisch land als bijvoorbeeld de voormalige DDR zouden dit soort rellende, verongelijkte straatprinsjes, net als werkweigeraars, gewoon in een kamp beland zijn. Onze westerse samenleving is veel meer heilstaat voor asocialen, profiteurs en andere parasieten, dan het voormalig communistische oostblok ooit geweest is...
quote:BuZa past reisadvies aan voor delen van Zweden
De ongeregeldheden in Zweedse voorsteden zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag overgeslagen naar een derde stad: Örebro. Ook in Södertälje en in voorsteden van Stockholm waren opnieuw problemen. Wel lag het aantal brandstichtingen in de zesde nacht van de onlusten een stuk lager dan voorgaande nachten. In de wijk Husby, waar de rellen maandag begonnen, bleef het opvallend rustig. Jongeren grilden er worstjes op straat.
Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies voor Zweden aangepast vanwege de onlusten. Nederlanders wordt ontraden de Stockholmse wijken Husby, Tensta, Hagsätra, Kista, Rinkeby, Rågsved, Skogås, Fittja, Älsvjö, Vällingby en Jordbro te bezoeken. Ook de stad Södertälje kan men beter mijden. In de rest van Zweden en Stockholm zijn volgens het ministerie geen bijzondere veiligheidsrisico's.
In de Centraal-Zweedse stad Örebro bekogelden circa 30 jongeren de politie. Ook vernielden ze winkelruiten. De oproerpolitie had in Stockholms voorstad Tumba even moeite met een rechts-extremistische groep van 50 man. Achttien mensen werden opgepakt. In de wijk Fittja zorgden 30 gemaskerde en met stokken bewapende jongeren voor overlast. In Södertälje woedde brand in een verenigingslokaal.
Het was alweer de zesde onrustige nacht in Zweden. De ongeregeldheden begonnen nadat de politie vorige week in de wijk Husby een verwarde, bejaarde man met een mes of bijl in zijn appartement met vijf kogels doodschoot. Vele tientallen auto's zijn in vlammen opgegaan.
De onlusten zijn met name in de buitenwijken van Stockholm waar veel immigranten wonen. Ze hebben voor een schok en een debat over de achterliggende oorzaken van de rellen gezorgd in het doorgaans rustige Zweden.
Bron: Volkskrant
Zo heeft vrijwel iedere staatvorm wel een paar voordelen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Om je even uit een droom te halen; in een communistisch land als bijvoorbeeld de voormalige DDR zouden dit soort rellende, verongelijkte straatprinsjes, net als werkweigeraars, gewoon in een kamp beland zijn. Onze westerse samenleving is veel meer heilstaat voor asocialen, profiteurs en andere parasieten, dan het voormalig communistische oostblok ooit geweest is...
Gelukkig werden die wel hard aangepaktquote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat was Occupy dan vreedzaam he PV?
Best apart ja.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gelukkig werden die wel hard aangepakt
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:24 schreef The_Avatar het volgende:
Dat het nog niet voorbij is. Hoe kan zweden het zover laten komen. Stelletje mietjes. Wat een zo mooi land is. Gaat zo ten onder. En dat door Immigratie.
Als Europa in het lichaam zat was het aangeduid als een zeer ernstige ziekte en zou het er al lang zijn uitgesneden.
Zware rellen:')? Hoeveel doden en geworden? Hoeveel relschoppers? Een gemiddelde schoolfeest loopt nog meer uit de hand.quote:
Angsten, gohja, eerder ben ik gewoon triest omdat ik zelf niet hebben kunnen opgroeien in dat mooie, gezellige Nederland waar m'n ouders wel zijn in opgegroeid. Gewoon gezellig onder elkaarquote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
slik pillen tegen je angsten... helpt wel
Ja, want toen vonden er geen rellen plaats. Of terroristische aanslagen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:30 schreef schurkurk het volgende:
[..]
Angsten, gohja, eerder ben ik gewoon triest omdat ik zelf niet hebben kunnen opgroeien in dat mooie, gezellige Nederland waar m'n ouders wel zijn in opgegroeid. Gewoon gezellig onder elkaar
+ mijn kinderen en kleinkinderen die het nog veel erger te verduren zullen hebben
Ik heb het gevoel dat dit land van me is afgenomen
vroeger was het beterquote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, want toen vonden er geen rellen plaats. Of terroristische aanslagen.
meer zelfsquote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, want toen vonden er geen rellen plaats. Of terroristische aanslagen.
Ja, toen men nog treinen kaapte en mensen dagenlang in gijzeling hielden.quote:
Nederland was en is een prima land in te leven.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:30 schreef schurkurk het volgende:
Ik heb het gevoel dat dit land van me is afgenomen
Dat hebben ze hier in Utrecht ook gedaan, Kanaaleilanders in sociale woningen tussen koopwoningen in Leidsche Rijn. Het is inmiddels zowat een 2e kanaleneiland geworden...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:23 schreef Fides het volgende:
Men zal wel in Zweden is kutbuurten nog een redelijk leven (door het sociale vangnet) hebben, maar volgens mij gaat zou de focus meer moeten liggen op het ontstaan van een bepaalde mentaliteit in zo'n buurt die ontstaat als er alleen maar kansarme mensen (immigranten) wonen.
Deze rellen hebben vrij weinig te maken met geloof (ik denk dat er in deze buurten in Zweden ook superveel Serviers, Kroaten etc. wonen), maar gewoon met 'relatieve' deprivatie. Jongens uit zo'n buurt hebben gewoon een enorm minderwaardigheidscomplex (zie bijvoorbeeld de autobiografie van Zlatan Ibrahimovic, uit een pauperbuurt in Malmo) en zijn enorm gefrustreerd omdat ze tegen de tijd dat ze realiseren dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun toekomst (zeg maar net na de puberteit) al een straatlengte achterstand hebben en nooit meer die droombaan zullen krijgen en eigenlijk voor altijd een 'pauper uit X' (of in het Nederlands perspectief 'een kutmarokkaantje') zullen blijven. Het rellen van paupers in van dit soort buurten an sich is niet zo bijzonder (zie meer historisch gezien de Palingoproer, de Jordaanoproer en de Aardappeloproer).
Uiteindelijk is het voor iedereen beter om een soort van "Verghetto-ing" tegen te gaan. Gelukkig is men in Amsterdam al redelijk goed bezig om bijvoorbeeld Amsterdam Zuidoost (de Bijlmer) en Nieuw-West op te knappen zodat er niet alleen maar kansarmen wonen.
Waar dacht je aan?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:54 schreef MrJiong het volgende:
onze veldwachters gewoon weer als vanouds rellend uitschot en waardeloze straatprinsjes onder handen nemen.
Terugsturen naar de afrikaanse woestijn waar ze vandaan komen. Als je dat met de eerste 30, 40 gedaan hebt moet jij eens zien hoe rustig de rest wordtquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waar dacht je aan?
Gevangenen in het ziekenhuis slaan? Slim martelen?
Dat is subjectief, maar je kan moeilijk ontkennen dat de omstandigheden. in met name de steden, de afgelopen decennia enorm veranderd zijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nederland was en is een prima land in te leven.
Ga jij lekker met je vriendje op kanaleneiland samenwonen, praten we verderquote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nederland was en is een prima land in te leven.
Het ligt echt aan jezelf als je je draai niet kan vinden.
hup.... niet zeuren... handen uit de mouwen...be happy
Kanaleneiland is tegenwoordig erg rustig, ze soppen daar zelf gaar.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga jij lekker met je vriendje op kanaleneiland samenwonen, praten we verder
Ze hebben iedereen weggepest bedoel je.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Kanaleneiland is tegenwoordig erg rustig, ze soppen daar zelf gaar.
Dat is ook een tactiek, je zet het zootje bijelkaar en het slacht elkaar af.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze hebben iedereen weggepest bedoel je.
Ik heb gelukkig ook nog onderburen die elkaar in de haren vliegen dat scheelt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wel jammer dat er geen live beeld is. Kijkt toch lekkerder weg zoals toen in Egypte. Gelukkig hebben we vanavond de Champions League nog anders verveel je je echt de pleuris. Hoop dat ze voor zondag een mooie grote rel voorbereiden die live op tv komt. Alvast bedankt.
Heb jij wat geleerd uit de Duitse geschiedenis eigenlijk ?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Terugsturen naar de afrikaanse woestijn waar ze vandaan komen. Als je dat met de eerste 30, 40 gedaan hebt moet jij eens zien hoe rustig de rest wordt
Utrecht is niet mijn thing.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga jij lekker met je vriendje op kanaleneiland samenwonen, praten we verder
Ja.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb jij wat geleerd uit de Duitse geschiedenis eigenlijk ?
Ik kanker niet op buitenlanders, ik kanker op politici die appeasement hanteren en wegkijken van de problematiek.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Utrecht is niet mijn thing.
Maar het ging over weltschmerz .... Ik zei toch echt iets opbeurends.
Of is dat niet de bedoeling? Lekker kankeren op bepaalde buitenlanders is leuk voor de onderbuik, maar op de langere termijn word je daar een verzuurde piet van .
johhhh je denkt zo 2012........quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik kanker niet op buitenlanders, ik kanker op politici die appeasement hanteren en wegkijken van de problematiek.
Niks geleerd over buitenlanders deporteren? Over hysterisch geschreeuw van ' het is de schuld van die cultuurvreemden' Dat is pas een opmaat naar gigantische terreurquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja.
Dat je nooit moet wijken voor straatterreur, voor de mob, voor het tuig. Dat je niet appeasement moet hanteren.
De haatideologie die hier het probleem is, is de fundamentalistische islam, die de ghettovorming en de problemen in de hand werkt, mensen verhinderd dat ze integreren en wat meer gaan bijdragen aan de maatschappij.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
johhhh je denkt zo 2012........
Jouw oplossing van kankeren is wat het is.... kankeren...
en buitenlanders deporteren is een favoriete oplossing van haatideologiën
God wat ben jij domquote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niks geleerd over buitenlanders deporteren? Over hysterisch geschreeuw van ' het is de schuld van die cultuurvreemden' Dat is pas een opmaat naar gigantische terreur
Jij bent ook een nep-Duitslanddeskundige dan
Kijk dit bedoel ikquote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:09 schreef Mutant01 het volgende:
Care, laat hem lekker kankeren. Misschien maakt het indruk op zijn homovriendjes, maar voor de rest schiet hij er niets mee op.
Ik beschouw homosexualiteit helemaal niet als issue. Kankerende homo's beschouw ik wel als issue.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk dit bedoel ik
Doet zich voor als integratievoorbeeld, maar beschouwt homosexualiteit als issue
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |