quote:Rumoer in Londen. Midden in de stad zou een man zijn onthoofd die daarna in gevecht zouden zijn geraakt met hun zwaarden met de politie. Toegesnelde gewapende agenten zouden de twee aanvallers vervolgens hebben neergeschoten.
Op twitter is grote beroering onstaat. Spanningen tussen verschillende bevolkingsgroepen broeien dicht onder het schijnbaar vredige oppervlak. Een onthoofding zou daarbij niet helpen.
Maar nogmaals: de berichten zijn onbevestigd
Fuck dat is erg, wat zou de reden zijn?quote:TWO men have been shot after a man was beheaded in south east London today, according to reports.
The victim who was wearing a Help For Heroes t-shirt was attacked by a attackers who eyewitnesses said were hacking at him like a piece of meat.
Cops have sealed off parts of Woolwich close to the Royal Artillery Barracks.
Armed police were called to the scene and shocking claims say cops may have fired at suspects alleged to have carried out the beheading attack.
Local MP Nick Raynsford said the victim was a soldier.
A witness told LBC radio that the attackers were "chopping this guy to pieces, literally hacking at something like it was a piece of meat".
And pictures posted in Twitter appear to show three men lying on the road receiving medical attention.
The Metropolitan police would only say officers had been called to reports of an assault on John Wilson Street.
Scotland Yards police helicopter tweeted saying it was assisting with a "serious incident in the Thamesmead area".
Local MP Nick Rainsford told the BBC: "It's been verified one person is dead, two seriously injured".
Read more: http://www.thesun.co.uk/s(...)n.html#ixzz2U2JUsWHa
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1quote:The man, who is black and appears to have a London accent, carries on: "The only reasons we killed this man this is because Muslims are dying daily. This British soldier is an eye for an eye a tooth for tooth.
Maar ze gebruikt de 'signatuur' van islam fanaten, hoe zit dat dan precies?quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:59 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Signatuur.
Allu akbar roepen terwijl je moordend in de straten bezig bent is een signatuur van islam fanaten.
Dat slaat dus niet op de buurvrouw die allu akbar roept als ze een kopje suiker laat vallen.
Lijkt mij dat als iemand kop er helemaal afgaat er aardig wat liters bloed uit vloeit..quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:14 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dacht ik al. Heb er ook niks naast zien liggen of een enorme plas bloed.
Prima, maar hypocriet.quote:
die is al 10 keer gepost of zoquote:
Sp3c: heb hier de (niet Sun) bronnen nog eens nagelezen, maar zie nergens een bevestiging van de 'onthoofding' gelezen. Misschien idee om TT inmiddels aan te passen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:14 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Er lag een enorme plas bloed op de stoep, half verscholen onder een boom.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:14 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Oh ik ben niet misbruikt hoor, daar hebben we die soldaat in de OP voor.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hij hoort hier niet thuis. ga je misbruik in een apart topic bespreken man.
Nou nee hoor, de diep gewortelde en niets ontziende strijdlust tegen iedere "ongelovige", die moslimterroristen typeert, is hier compleet afwezig.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:09 schreef Wokkel het volgende: [..] Dit zijn inderdaad bijzonder vrouw vriendelijke moslim terroristen, blijkbaar waren ze nog niet bij het haatbaard college 'Hoe onderdruk ik vrouwen' geweest.
na de aanval is het slachtoffer versleept naar de straat. Waar het slachtoffer ligt is hij dus niet vermoord.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:14 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Lijkt mij dat als iemand kop er helemaal afgaat er aardig wat liters bloed uit vloeit..
stond in het artikel in de op volgens mijquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
waarom stond ie niet in de opik maar zoeken!
![]()
Wtf ?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh ik ben niet misbruikt hoor, daar hebben we die soldaat in de OP voor.
Zucht. Ik zeg dat de combinatie van allu akbar roepen en mensen onthoofden de signatuur is.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar ze gebruikt de 'signatuur' van islam fanaten, hoe zit dat dan precies?
Onzin. Daar is notabene nog onderzoek naar gedaan. Wat bleek: misbruik binnen de gelederen van de kerk, of de katholieke kerk, ligt niet significant hoger dan binnen andere, niet-religieuze verbanden zoals een voetbalvereniging.quote:
Dan zou dat spoor bloed toch veel groter zijn?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
na de aanval is het slachtoffer versleept naar de straat. Waar het slachtoffer ligt is hij dus niet vermoord.
Bedoelde dat die soldaat vanmiddag aardig misbruikt is.quote:
Hij zou kunnen liegen. Erg onwaarschijnlijk, zeker.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:17 schreef clumsy_clown het volgende:
Anyway. Dader is moslim, doet het omdat hij vindt dat moslims door Britten worden neergemaaid. Daar is geen twijfel over mogelijk, want dat zegtie zelf.
Begin van het bloedspoor is toch behoorlijk. En als hij daar al grotendeels leeggebloed was dan zal het spoor niet zo groot zijn neem ik aan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:18 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dan zou dat spoor bloed toch veel groter zijn?
Maarja heb er gelukkig geen ervaring mee.
Zoals in elk geloof zijn er de goeden en de kwaden. Dat is niet anders met de Islam. Er zijn altijd van die idioten die het geloof anders menen te moeten interpreteren.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:14 schreef Monomeism het volgende:
Het heeft, zo zegt men, niets met de Islam te maken. Ik heb gehoord en gelezen dat het een religie van vrede is die in vrede dient te worden opgelegd aan anderen. Als dat uiteindelijk niet lukt dan moet er iets anders worden bedacht. Het is een pittige religie vermoed ik steeds sterker.
Ik heb net best een flinke plas bloed op CNN gezien, met een sleepspoor erbij. Ervan uitgaande dat het altijd minder lijkt dan het is, is die man toch echt doodgebloed. Al hoop ik voor hem dat de klap met de auto al fataal was, en hij het hakken niet heeft meegekregen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:18 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dan zou dat spoor bloed toch veel groter zijn?
Maarja heb er gelukkig geen ervaring mee.
Ik bedoelde dat het misschien tijd is om te kappen met dat offtopic katholieken/misbruik gedoe.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bedoelde dat die soldaat vanmiddag aardig misbruikt is.
Ik reageerde er alleen op, begon er niet over.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat het misschien tijd is om te kappen met dat offtopic katholieken/misbruik gedoe.
Precies. Alleen verschilt de verhouding per religie....quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:19 schreef Happel het volgende:
[..]
Zoals in elk geloof zijn er de goeden en de kwaden. Dat is niet anders met de Islam. Er zijn altijd van die idioten die het geloof anders menen te moeten interpreteren.
Dat wel helaas.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:21 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Precies. Alleen verschilt de verhouding per religie....
Misschien tijd voor een 10 punten checklist 'Hoe herken ik de moslim terrorist?'quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou nee hoor, de diep gewortelde en niets ontziende strijdlust tegen iedere "ongelovige", die moslimterroristen typeert, is hier compleet afwezig.
donequote:
oorlog is een bitchquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:22 schreef remlof het volgende:
Ik heb er nog niet genoeg van meegekregen om er een oordeel over te vellen anders dan dat dit wel een hele gruwelijke actie is.
Dat lijkt mij vrij cruciaal om te weten inderdaad. De vraag is of we ooit het antwoord daarop krijgen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:22 schreef El_Matador het volgende:
Het is geen willekeurig slachtoffer, de vraag is of het een willekeurige militair is.
waar heb je het allemaal over manquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:23 schreef ocho het volgende:
Staphorst halen ze er ook graag bij, afleidingsmanoeuvre.
in Engeland beginnen de headlines met terrorquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vrij cruciaal om te weten inderdaad. De vraag is of we ooit het antwoord daarop krijgen.
Het is toch ook terror?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
in Engeland beginnen de headlines met terror
Lijkt mij willekeurig gezien deze quote:quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:22 schreef El_Matador het volgende:
Het is geen willekeurig slachtoffer, de vraag is of het een willekeurige militair is.
quote:The man, who is black and appears to have a London accent, carries on: "The only reasons we killed this man this is because Muslims are dying daily. This British soldier is an eye for an eye a tooth for tooth.
Vind je het erg als ik iemand die zomaar op straat iemand afmaakt niet op zijn woord geloof?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:24 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Lijkt mij willekeurig gezien deze quote:
[..]
Terreur is mensen angst in willen boezemen, daar valt dit prima onder.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Terreur is wat anders dan een wraakactie op een specifiek persoon.
zonder dat ze Allah roepen is er niets aan de hand?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Misschien tijd voor een 10 punten checklist 'Hoe herken ik de moslim terrorist?'
Tot die tijd overleef ik het wel door tijdig te vluchten als ik mannen met hakmessen aan het slachten zie terwijl ze hun allah aanroepen. Dan weet ik namelijk genoeg.
mja dat ligt aan de context en die is nog onduidelijk. chargeren en zwart wit denken zet enkel aan tot onnodige haat. eerst maar eens kijken wat de aanleiding precies was dit dat. dit is gewoon een mooi voorbeeld van slechte journalistiek met suggestieve koppen die vooral voor de kijkersaantallen gaan. my 2 cents danquote:
Denk je dat de politiek dat wegmoffelt?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vrij cruciaal om te weten inderdaad. De vraag is of we ooit het antwoord daarop krijgen.
De woorden "interpreteren" evenals "respect" zijn al enige tijd loze holle betekenisloze termen geworden die alle goorheid moeten afdekken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:19 schreef Happel het volgende:
[..]
Zoals in elk geloof zijn er de goeden en de kwaden. Dat is niet anders met de Islam. Er zijn altijd van die idioten die het geloof anders menen te moeten interpreteren.
Lees je eerst ff in zeg...quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom is dat zo cruciaal? Met alle respect, maar het is een bijzaak. Niet voor de nabestaanden die een zoon en/of broer moeten missen, maar verder wel. Ze hebben het zeer waarschijnlijk op een willekeurige militair gemunt, om zo een statement te maken. Dit slachtoffer had de pech dat hij op het verkeerde moment op de verkeerde plek was.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je wraak op iemand wil nemen doe je dat niet om anderen angst in te boezemen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Terreur is mensen angst in willen boezemen, daar valt dit prima onder.
Jij met je gemuggenzift.
Moet je zelf weten. Maar als je wraak zou willen omdat iemand je zus/neef/whatever heeft verkracht dan zorg je er wel voor dat duidelijk is voor iedereen dat je dat gedaan hebt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:25 schreef padlarf het volgende:
[..]
Vind je het erg als ik iemand die zomaar op straat iemand afmaakt niet op zijn woord geloof?
Huh? Een onthoofding op klaarlichte dag is toch terreur? Of ben ik nou gek?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
mja dat ligt aan de context en die is nog onduidelijk. chargeren en zwart wit denken zet enkel aan tot onnodige haat. eerst maar eens kijken wat de aanleiding precies was dit dat. dit is gewoon een mooi voorbeeld van slechte journalistiek met suggestieve koppen die vooral voor de kijkersaantallen gaan. my 2 cents dan
Staphorst is de laatste dagen opvallend vaak in het nieuws, inderdaad. Terwijl er geen bal gebeurd is. Maar dat ligt allemaal aan Staphorst, niet aan moslims.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:23 schreef ocho het volgende:
Staphorst halen ze er ook graag bij, afleidingsmanoeuvre.
ik vroeg me dat ook af, de kans dat die elkaar tegen het lijf lopen in Londen lijkt me alleen zo extreem klein dat ik het maar voor me heb gehoudenquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:22 schreef El_Matador het volgende:
Wat ook nog kan dat het een directe 1-op-1 actie is:
- slachtoffer, de militair, is gestationeerd geweest in Mali/Ivoorkust/welk land dan ook waar de daders vandaan komen
- in dat land heeft deze specifieke militair daden gepleegd die niet zo fris waren (er wordt door VN-soldaten ook veel verkracht, met name in Afrika) en die daders wisten dat
- daders waren expliciet op zoek naar hem en snijden zijn kop eraf en vertellen dat alle Britse militairen in Afrika gestationeerd geweest hetzelfde lot wacht
Praat dat het goed? Nee, nergens. Maar het maakt het feit wel wat "begrijpelijker".
Het was wraak op waar die soldaat voor stond, niet om z'n mooie blauwe ogen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je wraak op iemand wil nemen doe je dat niet om anderen angst in te boezemen.
Dan zou je op het 1e gezicht nog kunnen denken aan een doorgesnoven junk.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:25 schreef t-8one het volgende:
[..]
zonder dat ze Allah roepen is er niets aan de hand?
Ik bedoel dat ik denk dat het Britse DoD niet haar militairen gaat afvallen, ook al is intern bekend dat ze iets hebben geflikt dat echt niet door de beugel kan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denk je dat de politiek dat wegmoffelt?
Lijkt me dat de familie van het slachtoffer (vrienden, Facebook, etc.) in combinatie met de afkomst van de daders dat dat nooit achtergehouden kan worden.
Een Nederlands-Marokkaanse vriendin van me is voor Defensie in Irak en Afghanistan geweest. Als zij door een Afghaan in Nederland vermoord zou worden (inshallahgebeurt dat niet), dan kan ik die link al leggen.
Dat lijkt me bij dit geval in Londen niet anders.
Of bedoel je iets anders?
Staphorst wordt er steevast bijgehaald als men door de argumenten heen is.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:28 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Staphorst is de laatste dagen opvallend vaak in het nieuws, inderdaad. Terwijl er geen bal gebeurd is. Maar dat ligt allemaal aan Staphorst, niet aan moslims.
Lees de topicreeks maar eens terugquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Huh? Een onthoofding op klaarlichte dag is toch terreur? Of ben ik nou gek?
niet perse. of is het doden van onschuldige kinderen wat wij en de us met grote regelmaat doen ook terror. mhhh ik ga er even over nadenken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:27 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ze hebben het zeer waarschijnlijk op een willekeurige militair gemunt, om zo een statement te maken.
Geniale reactie van Tofi.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:25 schreef tralalala het volgende:
[..]
Jammer dat Geert niet reageert op Tofi, kan een leuke bitchfight worden op twitter.
Maar zou het logisch zijn dat de dader bij een wraakactie op één specifiek persoon op video zegt:quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Als waarschuwing bedoeld (en daar lijkt hier wel sprake van) zou ik dat ook zeggen. Net als bij de onthoofdingen in Mexico.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat hangt af van zijn motieven.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar begin ik in dit geval ook absoluut niet aanquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
stormloop topics terug gaan lezen
goed bezigquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Mooie samenvatting door bbc, ook in de op? zo ben je in 3 filmpjes helemaal up to date
je weet de context niet. ze hebben 1 soldaat gedood. ik word daar niet bang van persoonlijk. als ze nou willekeurig 30 mensen hadden vermoord, dan was dat reden geweest voor algemene angst.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar zou het logisch zijn dat de dader bij een wraakactie op één specifiek persoon op video zegt:
You people will never be safe. Remove your government, they don’t care about you.
Lees even op wiki de definitie van terrorisme.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als waarschuwing bedoeld (en daar lijkt hier wel sprake van) zou ik dat ook zeggen. Net als bij de onthoofdingen in Mexico.
Maar strikt gezien, volgens de enge definitie van "terrorisme" (zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers maken) is het geen terreurdaad.
Die semantische discussie lijkt me niet zo interessant, eigenlijk. Je lost er ook niks mee op.
En media willen altijd scoren. met een kop als "African immigrant solves long-term dispute with British soldier" zullen ze de headlines niet halen lijkt me.
Dat klopt. Maar ja, verwacht jij doordachte woorden van iemand die net iemand bloedig heeft afgeslacht?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar zou het logisch zijn dat de dader bij een wraakactie op één specifiek persoon op video zegt:
You people will never be safe. Remove your government, they don’t care about you.
Als men een religieuze uitdrukking gebruikt moet het inderdaad wel om een religieus motief gaan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:28 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dan zou je op het 1e gezicht nog kunnen denken aan een doorgesnoven junk.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:29 schreef Interloper het volgende:
[..]
Zonder terroristisch oogmerk niet.
Echter, sommige mensen hier proberen wel heel angstvallig met alternatieve theorieen te komen. Theorieen die, je verwacht het niet, vooral heel erg haaks staan op die van de "tegenpartij". Je zou bijna zeggen dat het wishful thinking is.
Maar dat is de definitie niet.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als waarschuwing bedoeld (en daar lijkt hier wel sprake van) zou ik dat ook zeggen. Net als bij de onthoofdingen in Mexico.
Maar strikt gezien, volgens de enge definitie van "terrorisme" (zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers maken) is het geen terreurdaad.
Die semantische discussie lijkt me niet zo interessant, eigenlijk. Je lost er ook niks mee op.
En media willen altijd scoren. met een kop als "African immigrant solves long-term dispute with British soldier" zullen ze de headlines niet halen lijkt me.
Doelen jullie op "En Breivik noemde jou"?quote:
Goed punt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik denk dat het Britse DoD niet haar militairen gaat afvallen, ook al is intern bekend dat ze iets hebben geflikt dat echt niet door de beugel kan.
Zo bedoel ik het ook niet, ik bedoel alleen dat het wat mij betreft, door die uitspraak, niet lijkt op een wraakactie tegen één specifiek persoonquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je weet de context niet. ze hebben 1 soldaat gedood. ik word daar niet bang van persoonlijk. als ze nou willekeurig 30 mensen hadden vermoord, dan was dat reden geweest voor algemene angst.
Waar haal je die enge definitie vandaan? Ik ken geen definitie van terrorisme waarbij 'zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers' in staat.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:29 schreef El_Matador het volgende:
Wat is dat?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:30 schreef Grifte het volgende:
Ah het zijn Moslims, zeer verrassend.
Geertje zal wel weer steigen in de peilingen.
Geen idee. Nee denk ik.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar ja, verwacht jij doordachte woorden van iemand die net iemand bloedig heeft afgeslacht?
- Wiki is verre van heilig en wordt zeer selectief gemodereerdquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:31 schreef t-8one het volgende:
[..]
Lees even op wiki de definitie van terrorisme.
dat kan, maar amerika vermoord jaarlijks honderden mensen om generieke doelstellingen te halen. niet alles wat afkeurenswaardig is valt imo onder terrorisme, hoe makkelijk dat tegenwoordig ook geroepen wordt bij van alles en nog wat.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het ook niet, ik bedoel alleen dat het wat mij betreft, door die uitspraak, niet lijkt op een wraakactie tegen één specifiek persoon
naja dan is het niet zo'n geslaagde terreurdaadquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je weet de context niet. ze hebben 1 soldaat gedood. ik word daar niet bang van persoonlijk. als ze nou willekeurig 30 mensen hadden vermoord, dan was dat reden geweest voor algemene angst.
ah elke oorlog van ons in het buitenland is dus ook terreur. goed te wetenquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:32 schreef Greenpeas het volgende:
terreur
de terreur zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [tɛˈrør] georganiseerd geweld om een bepaald (politiek) doel te bereiken Voorbeeld: `vluchten voor de terreur van het dictatoriale regime`Synoniem: terrorisme ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/terreur
Aantal slachtoffers maakt dus niets uit..
Ja, maar daar moet je de mensen op aanspreken die die associatie leggen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:32 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je je als moslims nu toch echt kapot ergert om met deze extremistisch mongolen geassocieerd te worden
Als men verschillende elementen gebruikt van islam terreur is dat inderdaad het eerste waar je aan zou denken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als men een religieuze uitdrukking gebruikt moet het inderdaad wel om een religieus motief gaan.
Volgens die definitie wel jaquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ah elke oorlog van ons in het buitenland is dus ook terreur. goed te weten
Jaaa, dat was het! Ik vroeg me het al af, dat was in NL toch ook?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef JackHerrer het volgende:
Die mafkees die in Roosendaal een militair op het station vermoorde met een bijl wordt ook niet als terrorist aangemerkt.
Dat was een vergelijkbaar geval in Nederland inderdaad.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef JackHerrer het volgende:
Die mafkees die in Roosendaal een militair op het station vermoorde met een bijl wordt ook niet als terrorist aangemerkt.
dat is een concept van amerika; zoveel mogelijk terrorisme noemen zodat we de islam volledig kunnen platbranden. zoiets.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef JackHerrer het volgende:
tuurlijk is er wel een defintie van;quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- Wiki is verre van heilig en wordt zeer selectief gemodereerd
- Er zijn zoveel vormen van terrorisme dat je niet kan spreken over "de" definitie
Mijn reactie was dan ook alleen een reactie op die van remlof, niet om duidelijk te maken of het wel of geen terrorisme is.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat kan, maar amerika vermoord jaarlijks honderden mensen om generieke doelstellingen te halen. niet alles wat afkeurenswaardig is valt imo onder terrorisme, hoe makkelijk dat tegenwoordig ook geroepen wordt bij van alles en nog wat.
een christen die schreeuwt dat hij uit naam van God handelt, de straat op rent en iemands hoofd eraf hakt, mag dan wel een christen zijn en blijven, zijn daad heeft niets met het christendom te maken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
• Alsof ik alle regels van de islam ken?
• Alsof ik kan bepalen hoe islamitisch die dader is?
• Alsof mijn mening er ook maar iets toe doet. Als deze gast zich moslim noemt, dan issie het. Ik ben godverdomme (of inshallah zo je wil) Geert "ik bepaal wie moslim is en wie niet" Wilders niet...
Feit blijft dat je moordende moslims hebt. Zoals gezegd; ze worden niet minder moslim als andere moslims wel gewoon zakat betalen en geen moorden plegen.
Waar komt jouw 'enge' definitie dan vandaan?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- Wiki is verre van heilig en wordt zeer selectief gemodereerd
- Er zijn zoveel vormen van terrorisme dat je niet kan spreken over "de" definitie
Dan kan je dus net zo goed maar 1 woord gebruiken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Volgens die definitie wel ja
Oorlog is imo ook een vorm van terrorisme
Zonder het doel angst/paniek te zaaien, is er geen terrorisme.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
ok en nu hebben ze een soldaat (die mogelijk zelf terrorisme in het buitenland heeft toegepast) vermoord. maakt dat het 1-1?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Ach, 'wij' komen daar wel onze westerse waarden opdringen. Los van wáár je het ook mee eens bent: hier wordt gezeken dat 'die stomme moslims hier de sharia niet door mogen voeren', maar tegelijkertijd heeft iedereen zich maar te democratiseren. Even heel erg zwart-wit bekeken doen 'wij' precies daar wat 'we' van hen zo verachten. Dat praat geen geweld en moorden goed, maar kan me voorstellen dat men daar pissig van wordt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
jaquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doelen jullie op "En Breivik noemde jou"?
Je wilt niet weten hoeveel mensen dat heel anders zien...quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de VS als doel heeft de islam volledig plat te branden. Volgens mij is de haat tegen moslims in Amerika zelfs veel minder dan hier in Europa.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat is een concept van amerika; zoveel mogelijk terrorisme noemen zodat we de islam volledig kunnen platbranden. zoiets.
quote:De verdachte, de dan 41-jarige Carlos H., heeft erkend dat hij Thijs meermalen met een bijl op het hoofd heeft geslagen. Dat Carlos hierbij heeft gehandeld met voorbedachte raad blijkt uit het volgende; Carlos heeft het plan opgevat om een commando (een militair) te doden. Om dit plan – door hemzelf plan A genoemd – uit te voeren heeft hij een bijl gekocht. Gewapend met die bijl heeft hij geruime tijd postgevat bij een militaire kazerne in Roosendaal en later nabij het NS-station te Roosendaal. Omdat zich gedurende enkele dagen geen goede gelegenheid voordeed een militair te doden, is hij overgestapt op plan B (het doden van een politieman) of plan C (het doden van een mannelijke burger die geschikt zou zijn om in militaire dienst te gaan). In het NS-station zag hij het latere slachtoffer lopen, die volgens Carlos geschikt was om in militaire dienst te gaan. Hij is Thijs door de tunnel gevolgd naar de perrons 3-4. Toen Thijs daar de wachtruimte inging, zag Carlos hem als doelwit in de juiste positie, in de woorden van Carlos: “een perfecte gelegenheid”. Carlos is vervolgens ook de wachtruimte ingelopen, is achter het (op een bank zittende) slachtoffer gaan staan, zodat deze hem niet zou zien, heeft de bijl uit zijn rugzak gepakt en heeft daarmee meermalen op Thijs ingeslagen.
Ik denk niet dat er in deze situatie winnaars en verliezers zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ok en nu hebben ze een soldaat (die mogelijk zelf terrorisme in het buitenland heeft toegepast) vermoord. maakt dat het 1-1?
Theo van Gogh lijkt me wel een vergelijkbaar geval.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat was een vergelijkbaar geval in Nederland inderdaad.
+1quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ach, 'wij' komen daar wel onze westerse waarden opdringen. Los van wáár je het ook mee eens bent: hier wordt gezeken dat 'die stomme moslims hier de sharia niet door mogen voeren', maar tegelijkertijd heeft iedereen zich maar te democratiseren. Even heel erg zwart-wit bekeken doen 'wij' precies daar wat 'we' van hen zo verachten. Dat praat geen geweld en moorden goed, maar kan me voorstellen dat men daar pissig van wordt.
Scherpquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef JackHerrer het volgende:
Ik zie hetquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:36 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel mensen dat heel anders zien...
Dat is inderdaad EXTREEM zwart-wit.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ach, 'wij' komen daar wel onze westerse waarden opdringen. Los van wáár je het ook mee eens bent: hier wordt gezeken dat 'die stomme moslims hier de sharia niet door mogen voeren', maar tegelijkertijd heeft iedereen zich maar te democratiseren. Even heel erg zwart-wit bekeken doen 'wij' precies daar wat 'we' van hen zo verachten. Dat praat geen geweld en moorden goed, maar kan me voorstellen dat men daar pissig van wordt.
oorlog heeft weer zijn eigen terminologiequote:Op woensdag 22 mei 2013 21:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Zo heb ik dat -ruim voor 9/11- op school geleerd; "terrorisme is het aanjagen van angst onder de bevolking door zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers te maken middels (extreem) geweld".quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:35 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waar komt jouw 'enge' definitie dan vandaan?
Totaal niet vergelijkbaar, want die werd aangevallen om z'n uitspraken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:36 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Theo van Gogh lijkt me wel een vergelijkbaar geval.
des al niettemin ook een waarheid waar iedereen best eens rustig over zou kunnen nadenken om tot een echte oplossing te komen voor dit soort incidenten.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:37 schreef Interloper het volgende:
[..]
Dat is inderdaad EXTREEM zwart/wit.
ze hebben een soldaat vermoord. ik denk dat je dit potentieel wel kan zien als een oorlogsdaad, al nagelang de exacte achtergrond.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
oorlog heeft weer zijn eigen terminologie
als je dit in oorlogsgebied doet ben je hooguit een oorlogsmisdadiger, soms een held
Dank!quote:
Erger nog:quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Aha. Dus veel moordenaars zijn nu ook terroristen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zo heb ik dat -ruim voor 9/11- op school geleerd; "terrorisme is het aanjagen van angst onder de bevolking door zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers te maken middels (extreem) geweld".
Juist de angst-component is belangrijk. En de specifieke actie tegen onschuldigen.
9/11 was een "perfect" voorbeeld van terrorisme.
Achja, ondertussen is dat normaal. Is het een moslim, dan is het een terrorist. Maar zie bijvoorbeeld Roosendaal, of de schietpartij in Alphen, daar geldt het blijkbaar niet.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef JackHerrer het volgende:
Die is inderdaad wel erg scherp, en ik moest lachenquote:
als het Ivoriaanse geheime agenten zijn ofzo wel jaquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze hebben een soldaat vermoord. ik denk dat je dit potentieel wel kan zien als een oorlogsdaad, al nagelang de exacte achtergrond.
Moordenaars die als doel hebben algemene paniek/angst onder onschuldigen te zaaien (dat zei Interloper hierboven ook al), zeker.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aha. Dus veel moordenaars zijn nu ook terroristen?
Klopt, dat is niet het doel, dat is collateral damage.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de VS als doel heeft de islam volledig plat te branden.
Oké, maar werd ook en plein public 'afgeslacht', dolk/mes rechtop in zijn borst.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Totaal niet vergelijkbaar, want die werd aangevallen om z'n uitspraken.
omg de fake moslim van fok. we hadden het kunnen weten. vuige woorden terrorist!quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Is al onderzocht of het betoog van de moordenaar enigszins gefundeerd is?
Of praat hij maar wat?²
Zoals ik het op de BBC stream hoor is het in de buurt van de barakken waar hij woonde gebeurd.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vroeg me dat ook af, de kans dat die elkaar tegen het lijf lopen in Londen lijkt me alleen zo extreem klein dat ik het maar voor me heb gehouden
vind het zo bizar dat ze met die auto tegen die paal zijn gereden om hem te kunnen vermoorden (ja dat vind ik ook al bizar, ik zeg het alvast)
klinkt alsof ze naar hem op zoek waren
'DAAR ISTIE, WE PAKKEN HEM!'
ze kenden hem denk ik wel iig, waarvan is nog maar de vraag
las in een van de eerdere topics dat hij nog in opleiding zou zijn maar toen was het nog maar net gebeurt
ik ookquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die is inderdaad wel erg scherp, en ik moest lachen
Ik woon in SE, maar merk er net zoveel van als iedereen hier. Ik kom niet dagelijks (meer) in Woolwich.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:28 schreef Stuart het volgende:
Ben blij dat ik in Noord woon zeg. Lijkt me verschrikkelijk om zoiets mee te maken als getuige
En een waarschuwingsbriefje aan Hirsi Ali en Wilders erbij...quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Oké, maar werd ook en plein public 'afgeslacht', dolk/mes rechtop in zijn borst.
als ze het als tegenactie doen ook - als deze militair daar gezeten heeft. mijn mening danquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het Ivoriaanse geheime agenten zijn ofzo wel ja
Want 'onze' democratie is de enige weg, waarschijnlijk? Mooi dat jij dat denkt en vindt, maar dat vinden zij van de sharia, die jij zo graag uit JOUW land wilt houden. Hoe hypocriet is het dan om wel jouw waarheid aan anderen op te dringen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:37 schreef Interloper het volgende:
[..]
Dat is inderdaad EXTREEM zwart-wit.
Maar dit ís toch een terreurdaad, of hoe wil je het anders beschrijven?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Achja, ondertussen is dat normaal. Is het een moslim, dan is het een terrorist. Maar zie bijvoorbeeld Roosendaal, of de schietpartij in Alphen, daar geldt het blijkbaar niet.
De PVV pleitte voor knieschoten.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Erger nog:
De mensen die "geen sharia wensen" die jij bedoelt, roepen vaak om maatregelen (bij kopschoppers ed) die daar toch wel verdomd veel op lijken
Het is behoorlijk hypocriet allemaal iddquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Achja, ondertussen is dat normaal. Is het een moslim, dan is het een terrorist. Maar zie bijvoorbeeld Roosendaal, of de schietpartij in Alphen, daar geldt het blijkbaar niet.
Om hier op in te haken. Ook ik vraag me steeds weer af hoe men na zulke daden toch zo ijskoud en "nuchter" het woord kan nemen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
omg de fake moslim van fok. we hadden het kunnen weten. vuige woorden terrorist!
ja maar dan zullen er toch wel meer van die jongens rondlopen, vind het zo bizar dat ze zo bruut het stoer om gooien om die ene kerel te grazen nemenquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:40 schreef Kirov het volgende:
[..]
Zoals ik het op de BBC stream hoor is het in de buurt van de barakken waar hij woonde gebeurd.
Gelukkig maar! Ik vond het hier met de riots namelijk best eng 2 jaar geledenquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:40 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik woon in SE, maar merk er net zoveel van als iedereen hier. Ik kom niet dagelijks (meer) in Woolwich.
Dat vond ik ook zo bizar. Zo'n barbaarse daad plegen en dan gewoon een interview geven.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Om hier op in te haken. Ook ik vraag me steeds weer af hoe men na zulke daden toch zo ijskoud en "nuchter" het woord kan nemen.²
Yep, op het moment dat de bedreiging er op camera bij kwam werd het een terreurdaad. Hetzelfde met Theo van Gogh. Dat was een moord, totdat het pamflet op z'n borst werd geprikt, toen werd het een terreurdaad. En daarom was die man in Roosendaal geen terreurdaad.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar dit ís toch een terreurdaad, of hoe wil je het anders beschrijven?
De man zegt notabene zelf dat 'jullie nooit rust zullen hebben' , dus we hoorden het uit zijn eigen mond terwijl hij daar met bebloede handen en een mes staat.
Haar statement is dusdanig oppervlakkig en gevuld met gebrekkige verbanden, dat het waarheidsgehalte niet te controleren valt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
des al niettemin ook een waarheid waar iedereen best eens rustig over zou kunnen nadenken om tot een echte oplossing te komen voor dit soort incidenten.
Het is iig maar goed voor Tofik dat hij niet meer in de politiek ziet.. Anders was Geert iig helemaal los gegaan van verontwaardigingquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:40 schreef deadprez het volgende:
[..]
ik ookvraag me af hoe greet zijn kop eruit zag toen hij het las
ik vond het verhelderend. laten we blij zijn met de extra info!quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vond ik ook zo bizar. Zo'n barbaarse daad plegen en dan gewoon een interview geven.
De wereld is gek geworden
En deze kerel had als doel paniek / angst te zaaien?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moordenaars die als doel hebben algemene paniek/angst onder onschuldigen te zaaien (dat zei Interloper hierboven ook al), zeker.
mjah valt wat voor te zeggen maar dan wordt oorlog voeren zo'n zootjequote:Op woensdag 22 mei 2013 21:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als ze het als tegenactie doen ook - als deze militair daar gezeten heeft. mijn mening dan
Nee, het was een boodschap voor Ayaan. Daarbij zag Bouyeri hem als vijand van de Islam. Dat hoeft niet direct gelinkt te zijn met zijn uitspraken. Een militair kan in de ogen van sommige extremisten ook de vijand van de Islam zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Totaal niet vergelijkbaar, want die werd aangevallen om z'n uitspraken.
Dat er in Nederland van die "weg-met-ons" linksen wonen kan ik me nog voorstellen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Want 'onze' democratie is de enige weg, waarschijnlijk? Mooi dat jij dat denkt en vindt, maar dat vinden zij van de sharia, die jij zo graag uit JOUW land wilt houden. Hoe hypocriet is het dan om wel jouw waarheid aan anderen op te dringen?
Als het klopt, wat ze zeggen dat deze misdadigers (want ja, dat zijn het in mijn ogen) gezegd hebben over dat ze het zat zijn wat er in HUN land gedaan wordt door ons terwijl wij daar onze mening opdringen, dan kan ik hun woede en frustratie begrijpen. Hun acties niet, en daar moet tegenop getreden worden, maar wel de frustratie van de macht van het westen.
Drugsquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Om hier op in te haken. Ook ik vraag me steeds weer af hoe men na zulke daden toch zo ijskoud en "nuchter" het woord kan nemen.²
Boston,Toulouse,Theo van Gogh,9/11.Madrid,Madrid.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat is een concept van amerika; zoveel mogelijk terrorisme noemen zodat we de islam volledig kunnen platbranden. zoiets.
Ja, in volksbuurten noemt men dit ook wel de kastanje-houding.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Lavenderr het volgende:
Dat vond ik ook zo bizar. Zo'n barbaarse daad plegen en dan gewoon een interview geven.
inderdaadquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is iig maar goed voor Tofic dat hij niet meer in de politiek ziet.. Anders was Geert iig helemaal los gegaan van verontwaardiging
mja je hebt juridische kant en de kant van de ethiek.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah valt wat voor te zeggen maar dan wordt oorlog voeren zo'n zootje
daarom hebben we het oorlogsrecht
Alphen aan den Rijn en Apeldoorn toch ook als je het nuchter beziet?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De man zegt notabene zelf dat 'jullie nooit rust zullen hebben' , dus we hoorden het uit zijn eigen mond terwijl hij daar met bebloede handen en een mes staat.
twitter:Official_EDL twitterde op woensdag 22-05-2013 om 19:26:48EDL leader Tommy Robinson on way to Woolwich now, Take to the streets peeps ENOUGH IS ENOUGH reageer retweet
Blij is wel het laatste wat ik hiervan word.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik vond het verhelderend. laten we blij zijn met de extra info!
vind het ethisch gezien ook geen mooie actiequote:Op woensdag 22 mei 2013 21:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
mja je hebt juridische kant en de kant van de ethiek.
Dat weet ik dus niet. het heeft iets van terrorisme door zijn uitspraken en het rustig interviews geven.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En deze kerel had als doel paniek / angst te zaaien?
Ook dat nog idd.. Over hypocriet gesproken zegquote:
En zet dat eens tegenover de aanslagen die vanuit politieke c.q. ideologische motieven zijn gepleegd?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:43 schreef ocho het volgende:
[..]
Boston,Toulouse,Theo van Gogh,9/11.Madrid,Madrid.
(/11
Die valt niet te winnen. In iedereen kan een terrorist schuilen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:44 schreef UpsideDown het volgende:
Valt dit ook onder 'The War on Terror'? Want dan is de oorlog nog niet gewonnen.
zonder de volledige achtergrond van de daad te kennen zou ik geneigd zijn dit te prefereren boven 30 burger doden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
vind het ethisch gezien ook geen mooie actie
Niet? En zijn verklaring dan?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep, op het moment dat de bedreiging er op camera bij kwam werd het een terreurdaad. Hetzelfde met Theo van Gogh. Dat was een moord, totdat het pamflet op z'n borst werd geprikt, toen werd het een terreurdaad. En daarom was die man in Roosendaal geen terreurdaad.
Dat was in Woolwich ook een puinhoop. Mijn buurt zat tussen de rellende wijken in, maar er is niet gebeurd. Er was snel beveiliging in de buurt. Ik woonde toen tijdelijk in Jersey, maar ben het weekend daarna meteen voor een weekend teruggevolgen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Stuart het volgende:
[..]
Gelukkig maar! Ik vond het hier met de riots namelijk best eng 2 jaar geleden
Spreek voor jezelf.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die valt niet te winnen. In iedereen kan een terrorist schuilen.²
Maar hij is ook nog niet verloren.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
beweegredenen bij daden is belangrijk, dat zet de context.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Blij is wel het laatste wat ik hiervan word.
Misselijk, dat wel.
Dat zag je wel aan Nederland onder de Duitse bezetting. Toen waren er bijna dagelijks terroristische aanslagen op de bezettende macht.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik vóór een sharia hier ben, ik zeg nergens dat ik dit soort acties goed keur. Wat ik bedoel te zeggen is dat we ons allemaal niet zo moeten bemoeien met hoe het er in elkaars land aan toe gaat. Kom je hier wonen en leven (en met hier bedoel ik het westen) dan is mulicultureel heel mooi, maar er zijn nog steeds hier geldende regels die je accepteert op het moment dat je hier besluit te gaan wonen. Maar datzelfde zou ook moeten gelden voor al die wereldverbeteraars die elders wél hun waarheid op gaan leggen. Tweerichtingsverkeer in plaats van eenrichtingsverkeer zou de dialoog meer ten goede komen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat er in Nederland van die "weg-met-ons" linksen wonen kan ik me nog voorstellen.
Hoe jij als internationaal persoon/KAA'er zulke achterlijke denkbeelden kan aanhangen, is me een raadsel. Jij moet het Westen wel intens haten als je het opneemt voor het tuig dat zich op terroristische wijze tot ons richt.
Daarbij vallen acties van Westerse militairen in het niet bij wat de lokale bevolking allemaal uitvreet. Hoe erg verkrachtingen door VN-militairen ook zijn.
Daar lijkt het op, maar ik wacht het nog even af. Wat wel een feit is is dat er gewogen wordt met twee maten, en dat is zonde. Ik doel dan niet alleen op deze daad in Londen, maar over het algemeen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
twitter:annadoble twitterde op woensdag 22-05-2013 om 21:35:25Just saw riot vans on the move in south London. #Woolwich reageer retweet
Wat een irritant menneke ben jij, ga eens weg.quote:
Eens. En helaas is de mens een onbetrouwbaar wisselvallig paranoïde en sluw wezen dat nauwelijks iets hoger geklommen is dan de Neanderthaler.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Zo te zien niet. Liet omstanders ook gewoon met rust (behalve verklaringen en vragen om foto's)quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En deze kerel had als doel paniek / angst te zaaien?
Bij mensen van een bepaald ras/religie of fundamentalistische overtuigingen, lijkt mij die kans groter, dus als zich meer van dit soort "incidenten" zich gaan voordoen, dan ......quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
de militair zelf ook .. naja liever niet natuurlijk maar je snapt wat ik bedoelquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zonder de volledige achtergrond van de daad te kennen zou ik geneigd zijn dit te prefereren boven 30 burger doden.
Ik woon in Islington maar Hackney was een zooitje en de sfeer op straat was alles behalve prettig. Heb nog nooit zoveel politie op straat gezien als die dagenquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:45 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat was in Woolwich ook een puinhoop. Mijn buurt zat tussen de rellende wijken in, maar er is niet gebeurd. Er was snel beveiliging in de buurt. Ik woonde toen tijdelijk in Jersey, maar ben het weekend daarna meteen voor een weekend teruggevolgen.
Die heb je per definitie verloren me dunkt. Alleen vroeger noemde men dit anders. Vandaag de dag noemt men dit terrorisme.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:46 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Maar hij is ook nog niet verloren.
twitter:MUZZI88 twitterde op woensdag 22-05-2013 om 21:44:49EDL ARE MARCHING ON THERE WAY TO WOOLWICH ! PEOPLE PLEASE HAVE CALM THE LAST THING WE NEED IS A RIOT ! #woolwich #WoolwichAttack #EDL #riot reageer retweet
terreur is zo'n overgewaardeerd en vooral teveel gebruikt woord.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
de militair zelf ook .. naja liever niet natuurlijk maar je snapt wat ik bedoel
maar dat is voor mij geen afweging in die hele wel/niet terreur discussie
Vandaar dus de verschillende definities.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zag je wel aan Nederland onder de Duitse bezetting. Toen waren er bijna dagelijks terroristische aanslagen op de bezettende macht.
Met andere woorden, de een z'n terrorist is de ander z'n vrijheidsstrijder.
ben ik het ook zelfs nog wel mee eensquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
terreur is zo'n overgewaardeerd en vooral teveel gebruikt woord.
Dit kun je toch alleen maar beoordelen op wat je ziet? Een man die aangereden is en vervolgens onthoofd. Barbaars. Kan toch niemand verontschuldigingen voor verzinnen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:46 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Daar lijkt het op, maar ik wacht het nog even af. Wat wel een feit is is dat er gewogen wordt met twee maten, en dat is zonde. Ik doel dan niet alleen op deze daad in Londen, maar over het algemeen.
Allochtoon = Terrorisme lijkt het wel.
ah de moderne variant van de kristallnacht is aangebroken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:47 schreef sonnyspek het volgende:
twitter:MUZZI88 twitterde op woensdag 22-05-2013 om 21:44:49EDL ARE MARCHING ON THERE WAY TO WOOLWICH ! PEOPLE PLEASE HAVE CALM THE LAST THING WE NEED IS A RIOT ! #woolwich #WoolwichAttack #EDL #riot reageer retweet
quote:
twitter:TofikDibi twitterde op woensdag 22-05-2013 om 21:42:49PVV-fans die mij nu verontwaardigd de les willen lezen, check je spelling, interpunctie en zinsopbouw. Integratie begint met taal #foei reageer retweet
"de dialoog"???quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik vóór een sharia hier ben, ik zeg nergens dat ik dit soort acties goed keur. Wat ik bedoel te zeggen is dat we ons allemaal niet zo moeten bemoeien met hoe het er in elkaars land aan toe gaat. Kom je hier wonen en leven (en met hier bedoel ik het westen) dan is mulicultureel heel mooi, maar er zijn nog steeds hier geldende regels die je accepteert op het moment dat je hier besluit te gaan wonen. Maar datzelfde zou ook moeten gelden voor al die wereldverbeteraars die elders wél hun waarheid op gaan leggen. Tweerichtingsverkeer in plaats van eenrichtingsverkeer zou de dialoog meer ten goede komen.
ik vind dit vooralsnog geen terreur actie.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
ben ik het ook zelfs nog wel mee eens
wil niet zeggen dat je het maar niet meer moet gebruiken waar nodig
Jij kan in mensen kijken? Jij weet wat ze denken?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:46 schreef El_Matador het volgende:
Geen idee met wat voor mensen jij omgaat, maar degenen in mijn omgeving zijn geen potentiele terroristen.
wat een eindbaasquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]twitter:TofikDibi twitterde op woensdag 22-05-2013 om 21:42:49PVV-fans die mij nu verontwaardigd de les willen lezen, check je spelling, interpunctie en zinsopbouw. Integratie begint met taal #foei reageer retweet
Wat wil je nou bereiken?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:49 schreef ocho het volgende:
Toulouse, Boston, 9/11, Madrid,Londen, Theo van Gogh.
Alleen noemt de aangevallene de ander al snel 'terroristen'. Dat zie je nu ook in Syrië, Assad noemt z'n tegenstanders geen verzetsstrijders, maar terroristen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vandaar dus de verschillende definities.
De definitie die ik altijd geleerd heb is dat de acties doelbewust op ONSCHULDIGEN gericht zijn (daad) en bedoeld zijn om zoveel mogelijk ANGST/PANIEK (motief) te zaaien.
Een actie tegen Duitse militairen is net als een Irakese bermbom tegen een militair convooi dan dus GEEN terrorisme.
Zal niet snel gebeuren.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:48 schreef deadprez het volgende:
[..]
ah de moderne variant van de kristallnacht is aangebroken.
twitter:AbuNusaybahUK twitterde op woensdag 22-05-2013 om 20:13:09His name is Micheal Adeboloja #London #woolich I am absolutely shocked, Subhanallaah reageer retweet
twitter:AbuNusaybahUK twitterde op woensdag 22-05-2013 om 20:57:19@raffpantucci @muradbatal I grew up with him reageer retweet
Een bekeerling dus.... - vaak de ergsten, nu ook weer dus...twitter:AbuNusaybahUK twitterde op woensdag 22-05-2013 om 20:59:11@muradbatal Yes he is a revert Born Christian British citizen reageer retweet
* Svarabhaktivocaal mompelt iets over alarmbellen die weer eens niet op tijd gingen rinkelenquote:Michael Adeboloja is reportedly one of the London attackers. He allegedly answers to his Muslim name "Mujahid," or "one who fights Jihad." He is reportedly the man in the video alone. Word is that he is a Muslim convert.
Hier in Utrecht wordt ik een beetje ziek van al die kutmocro's die hun normen en waarden met geweld willen opleggen. Nu kan ik dus morgen naar marokko gaan en iemand ze kop eraf hakken, heb je dan ook begrip voor mij?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zei het net al in VBL SC ... In London moet je dit niet doenquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:48 schreef deadprez het volgende:
[..]
1ste Wereldoorlog, 2de Wereldoorlog. Voornamelijk Westerse aangelegenheid. En daar zijn meer dan 5000 mensen gestorven.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:49 schreef ocho het volgende:
in ieder geval zijn we dan definitief van je af lijkt me?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:50 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Hier in Utrecht wordt ik een beetje ziek van al die kutmocro's die hun normen en waarden met geweld willen opleggen. Nu mag ik dus morgen naar marokko gaan en iemand ze kop eraf hakken, heb je dan ook begrip voor mij?
Alles opgeteld nog steeds minder dan een veilig weekendje in Afghanistan / Irak, uw punt is?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:49 schreef ocho het volgende:
Jaja, NL is vergelijkbaar met een oorlogsgebied!quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:50 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Hier in Utrecht wordt ik een beetje ziek van al die kutmocro's die hun normen en waarden met geweld willen opleggen. Nu kan ik dus morgen naar marokko gaan en iemand ze kop eraf hakken, heb je dan ook begrip voor mij?
Ja, maar ik neem niet alle woorden van alle mensen die ik op alle mediakanalen binnenkrijg serieus.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Alleen noemt de aangevallene de ander al snel 'terroristen'. Dat zie je nu ook in Syrië, Assad noemt z'n tegenstanders geen verzetsstrijders, maar terroristen.
Verklaar je nader. En aub zonder vochtige argumenten.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:50 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Hier in Utrecht wordt ik een beetje ziek van al die kutmocro's die hun normen en waarden met geweld willen opleggen. Nu kan ik dus morgen naar marokko gaan en iemand ze kop eraf hakken, heb je dan ook begrip voor mij?
ik twijfel, dat statement van hem is zegt alles maar net als El_Matador ben ik er niet zo heel erg door overtuigdquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik vind dit vooralsnog geen terreur actie.
ik ben mijn eigen pistool al aan het printen. helaas alleen 2d printer maar toch!quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:51 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Jaja, NL is vergelijkbaar met een oorlogsgebied!
Nee.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit kun je toch alleen maar beoordelen op wat je ziet? Een man die aangereden is en vervolgens onthoofd. Barbaars. Kan toch niemand verontschuldigingen voor verzinnen?
Ik heb het dan ook niet een dialoog tussen extremisten en 'de rest', maar de dialoog die nu ook door de niet moordende en bommendragende moslims vaak niet wordt aangegaan met westerlingen én andersom door dit soort voorbeelden. Met extremisten en terroristen valt niet te praten nee, die illusie heb ik ook niet. Met ménsen valt echter wel te praten, alleen zijn het dit soort acties, én de daarop volgende generaliserende reacties die dat bemoeilijken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"de dialoog"???![]()
Mooi die linkse naiviteit. Met sommigen KAN je geen dialoog voeren. Moet je ook niet willen. Dat is precies de fout die theedrinkers als Job Cohen maken wat dan weer de idiote bavianen in de armen van Wilders drijft.
En zo verandert er weer niks.
Ja, ik begrijp dat je daartoe in staat bent als je bijna dagelijks familieleden en bekenden om ziet komen door geweld.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:50 schreef ReplaR het volgende:
[..]
ooei .. klint nigeriaans ..quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:50 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Op Twitter beweert iemand één van de daders te kennen:twitter:AbuNusaybahUK twitterde op woensdag 22-05-2013 om 20:13:09His name is Micheal Adeboloja #London #woolich I am absolutely shocked, Subhanallaah reageer retweet
twitter:AbuNusaybahUK twitterde op woensdag 22-05-2013 om 20:57:19@raffpantucci @muradbatal I grew up with him reageer retweet
Een bekeerling dus.... - vaak de ergsten, nu ook weer dus...twitter:AbuNusaybahUK twitterde op woensdag 22-05-2013 om 20:59:11@muradbatal Yes he is a revert Born Christian British citizen reageer retweet
[..]
* Svarabhaktivocaal mompelt iets over alarmbellen die weer eens niet op tijd gingen rinkelen
Laten we hopen van niet zegquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:48 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ach, gelukkig is de antifa beweging ook heel groot daar, dus dat wordt lekker nazi's kopschoppen dan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:51 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Zei het net al in VBL SC ... In London moet je dit niet... Genoeg racistische mannetjes daar, daar worden van de week nog wel een paar negerts kapot gemaakt
Nee, lees het gedeelte over 'acties' nog eens na.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:50 schreef ReplaR het volgende:
[..]
er zijn meerdere definities van 'terrorisme'. wat we er in de praktijk onder verstaan is helaas nogal verbreed door de politiek de laatste jaren.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik twijfel, dat statement van hem is zegt alles maar net als El_Matador ben ik er niet zo heel erg door overtuigd
Je valt in herhaling.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:49 schreef ocho het volgende:
Dat zal wel meevallenquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:52 schreef Toverheks het volgende:
Er zullen wel rellen uit breken vandaag of morgen in Londen, er zijn altijd mensen die zoiets als dit aangrijpen om ergens tegen te gaan rellen.
Nee, het zal vast allemaal wel met een sisser aflopen, maar als echt alle EDL aanhangers onderweg zijn kan het nog wel eens heel erg verkeerd aflopen.quote:
En de grootste idioten..quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:50 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Op Twitter beweert iemand één van de daders te kennen:twitter:AbuNusaybahUK twitterde op woensdag 22-05-2013 om 20:13:09His name is Micheal Adeboloja #London #woolich I am absolutely shocked, Subhanallaah reageer retweet
[..]
* Svarabhaktivocaal mompelt iets over alarmbellen die weer eens niet op tijd gingen rinkelen
kappenquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Is een mooie en unieke kans voor Willem Alexander om goed voor de dag te komen. Ik ben benieuwd naar zijn speech.²
Zomer van 2011 inderdaadquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:54 schreef motorbloempje het volgende:
Ik mag hopen dat de relschoppers wel geleerd hebben van het optreden van 2 jaar geleden (was dat toch alweer?).
alex: "kut moslims, laten we ze allemaal een kopje kleiner maken!quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Is een mooie en unieke kans voor Willem Alexander om goed voor de dag te komen. Ik ben benieuwd naar zijn speech.²
Je komt een beetje over als, het ligt niet aan die zielige moslims hoor, het ligt aan 'ons' , het extreem verkeerde westen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, lees het gedeelte over 'acties' nog eens na.
Wel iets meer dan 5000 jaquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
1ste Wereldoorlog, 2de Wereldoorlog. Voornamelijk Westerse aangelegenheid. En daar zijn meer dan 5000 mensen gestorven.
Dus wat is je punt?²
dat hoop ik wel, maar zag ook filmpje van 1 van de daders, daar maakte hij excuus aan de vrouwen die dit gezien hadden, maar vrouwen in zijn land maakte dit dagelijks mee,.oh komt zo op nieuws op ned.2quote:
Daar had je verrassend lang voor nodig... - het was al uren zo duidelijk als wat.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:54 schreef El_Matador het volgende:
Ok, met de boodschap van deze kennis, lijkt het me toch anders. Een bekeerde Nigeriaan (o.i.d.) die met een Londens accent spreekt.
Ik trek mijn vorige berichten over "gekwetste" oorlogstraumaslachtoffers weer in en ga es lunchen.
Laten we hopen van niet.quote:
Oh, maar dat is ook Barbaars, ik probeer er ook geen verontschuldigingen voor te verzinnen. Maar om het nou meteen op de islam af te schuiven (terrorisme) terwijl er nog veel te weinig bekend is vind ik jammer. Of mensen die meteen roepen dat het een gevolg is van de multiculturele samenleving... onzin.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit kun je toch alleen maar beoordelen op wat je ziet? Een man die aangereden is en vervolgens onthoofd. Barbaars. Kan toch niemand verontschuldigingen voor verzinnen?
dat is waarquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het zou wel beter zijn voor dit topic
Als ze even twee uur wachten, dan ben ik thuis kan ik alles meekrijgen.quote:
Je komt een beetje over als iemand die de boodschap maar niet begrijpt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:55 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Je komt een beetje over als, het ligt niet aan die zielige moslims hoor, het ligt aan 'ons' , het extreem verkeerde westen.
Gezien z'n politieke voorkeur ook niet onbegrijpelijk.quote:
Real life als TV-schouwspel.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:55 schreef tralalala het volgende:
[..]
Die streams toen icm met topicreeks op FOK! waren toen wel popcornwaardig.
EDL is zoiets als de PVV of erger? Ken alleen de 2 grote partijen daarquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:53 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee, het zal vast allemaal wel met een sisser aflopen, maar als echt alle EDL aanhangers onderweg zijn kan het nog wel eens heel erg verkeerd aflopen.
Nee, dat was het niet.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:55 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Daar had je verrassend lang voor nodig... - het was al uren zo duidelijk als wat.
Stormfront achtig..quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
EDL is zoiets als de PVV of erger? Ken alleen de 2 grote partijen daar
LOL, ik was al vóór jouquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
omg. jij hier!eerst het kinder zoek topic nu hier. we are soul mates
http://nl.wikipedia.org/wiki/English_Defence_Leaguequote:Op woensdag 22 mei 2013 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
EDL is zoiets als de PVV of erger? Ken alleen de 2 grote partijen daar
Dat was iid afschuwelijk.. En wat was de aanleiding ook alweer? Iets kleins toch?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:54 schreef motorbloempje het volgende:
Ik mag hopen dat de relschoppers wel geleerd hebben van het optreden van 2 jaar geleden (was dat toch alweer?).
Wat heeft hij met een Britse aangelegenheid van doen??quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Dood van een jongen door politie, zoals vaker.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat was iid afschuwelijk.. En wat was de aanleiding ook alweer? Iets kleins toch?
Objectief en pauw en Witteman gaat niet samenquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hoop dat ze er bij Pauw en Witteman wat aandacht aan besteden. En dan graag eens objectief.²
Vertel.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:00 schreef Lauraap_ het volgende:
Ik heb maar 1 vraag. Ik weet alleen niet of de vraag dom is.
op elke camera zit een lens zeg ik altijd maarquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:59 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Objectief en pauw en Witteman gaat niet samen
Geen frisse jongens en meisjesquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:58 schreef deadprez het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/English_Defence_League
why?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |