Dat zag je wel aan Nederland onder de Duitse bezetting. Toen waren er bijna dagelijks terroristische aanslagen op de bezettende macht.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die valt niet te winnen. In iedereen kan een terrorist schuilen.²
Ik zeg nergens dat ik vóór een sharia hier ben, ik zeg nergens dat ik dit soort acties goed keur. Wat ik bedoel te zeggen is dat we ons allemaal niet zo moeten bemoeien met hoe het er in elkaars land aan toe gaat. Kom je hier wonen en leven (en met hier bedoel ik het westen) dan is mulicultureel heel mooi, maar er zijn nog steeds hier geldende regels die je accepteert op het moment dat je hier besluit te gaan wonen. Maar datzelfde zou ook moeten gelden voor al die wereldverbeteraars die elders wél hun waarheid op gaan leggen. Tweerichtingsverkeer in plaats van eenrichtingsverkeer zou de dialoog meer ten goede komen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat er in Nederland van die "weg-met-ons" linksen wonen kan ik me nog voorstellen.
Hoe jij als internationaal persoon/KAA'er zulke achterlijke denkbeelden kan aanhangen, is me een raadsel. Jij moet het Westen wel intens haten als je het opneemt voor het tuig dat zich op terroristische wijze tot ons richt.
Daarbij vallen acties van Westerse militairen in het niet bij wat de lokale bevolking allemaal uitvreet. Hoe erg verkrachtingen door VN-militairen ook zijn.
Daar lijkt het op, maar ik wacht het nog even af. Wat wel een feit is is dat er gewogen wordt met twee maten, en dat is zonde. Ik doel dan niet alleen op deze daad in Londen, maar over het algemeen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar dit ís toch een terreurdaad, of hoe wil je het anders beschrijven?
De man zegt notabene zelf dat 'jullie nooit rust zullen hebben' , dus we hoorden het uit zijn eigen mond terwijl hij daar met bebloede handen en een mes staat.
twitter:annadoble twitterde op woensdag 22-05-2013 om 21:35:25Just saw riot vans on the move in south London. #Woolwich reageer retweet
Wat een irritant menneke ben jij, ga eens weg.quote:
Eens. En helaas is de mens een onbetrouwbaar wisselvallig paranoïde en sluw wezen dat nauwelijks iets hoger geklommen is dan de Neanderthaler.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Volgens die definitie wel ja
Oorlog is imo ook een vorm van terrorisme
Zo te zien niet. Liet omstanders ook gewoon met rust (behalve verklaringen en vragen om foto's)quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En deze kerel had als doel paniek / angst te zaaien?
Bij mensen van een bepaald ras/religie of fundamentalistische overtuigingen, lijkt mij die kans groter, dus als zich meer van dit soort "incidenten" zich gaan voordoen, dan ......quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die valt niet te winnen. In iedereen kan een terrorist schuilen.²
de militair zelf ook .. naja liever niet natuurlijk maar je snapt wat ik bedoelquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zonder de volledige achtergrond van de daad te kennen zou ik geneigd zijn dit te prefereren boven 30 burger doden.
Ik woon in Islington maar Hackney was een zooitje en de sfeer op straat was alles behalve prettig. Heb nog nooit zoveel politie op straat gezien als die dagenquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:45 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat was in Woolwich ook een puinhoop. Mijn buurt zat tussen de rellende wijken in, maar er is niet gebeurd. Er was snel beveiliging in de buurt. Ik woonde toen tijdelijk in Jersey, maar ben het weekend daarna meteen voor een weekend teruggevolgen.
Die heb je per definitie verloren me dunkt. Alleen vroeger noemde men dit anders. Vandaag de dag noemt men dit terrorisme.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:46 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Maar hij is ook nog niet verloren.
twitter:MUZZI88 twitterde op woensdag 22-05-2013 om 21:44:49EDL ARE MARCHING ON THERE WAY TO WOOLWICH ! PEOPLE PLEASE HAVE CALM THE LAST THING WE NEED IS A RIOT ! #woolwich #WoolwichAttack #EDL #riot reageer retweet
terreur is zo'n overgewaardeerd en vooral teveel gebruikt woord.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
de militair zelf ook .. naja liever niet natuurlijk maar je snapt wat ik bedoel
maar dat is voor mij geen afweging in die hele wel/niet terreur discussie
Vandaar dus de verschillende definities.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zag je wel aan Nederland onder de Duitse bezetting. Toen waren er bijna dagelijks terroristische aanslagen op de bezettende macht.
Met andere woorden, de een z'n terrorist is de ander z'n vrijheidsstrijder.
ben ik het ook zelfs nog wel mee eensquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
terreur is zo'n overgewaardeerd en vooral teveel gebruikt woord.
Dit kun je toch alleen maar beoordelen op wat je ziet? Een man die aangereden is en vervolgens onthoofd. Barbaars. Kan toch niemand verontschuldigingen voor verzinnen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:46 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Daar lijkt het op, maar ik wacht het nog even af. Wat wel een feit is is dat er gewogen wordt met twee maten, en dat is zonde. Ik doel dan niet alleen op deze daad in Londen, maar over het algemeen.
Allochtoon = Terrorisme lijkt het wel.
ah de moderne variant van de kristallnacht is aangebroken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:47 schreef sonnyspek het volgende:
twitter:MUZZI88 twitterde op woensdag 22-05-2013 om 21:44:49EDL ARE MARCHING ON THERE WAY TO WOOLWICH ! PEOPLE PLEASE HAVE CALM THE LAST THING WE NEED IS A RIOT ! #woolwich #WoolwichAttack #EDL #riot reageer retweet
quote:
twitter:TofikDibi twitterde op woensdag 22-05-2013 om 21:42:49PVV-fans die mij nu verontwaardigd de les willen lezen, check je spelling, interpunctie en zinsopbouw. Integratie begint met taal #foei reageer retweet
"de dialoog"???quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik vóór een sharia hier ben, ik zeg nergens dat ik dit soort acties goed keur. Wat ik bedoel te zeggen is dat we ons allemaal niet zo moeten bemoeien met hoe het er in elkaars land aan toe gaat. Kom je hier wonen en leven (en met hier bedoel ik het westen) dan is mulicultureel heel mooi, maar er zijn nog steeds hier geldende regels die je accepteert op het moment dat je hier besluit te gaan wonen. Maar datzelfde zou ook moeten gelden voor al die wereldverbeteraars die elders wél hun waarheid op gaan leggen. Tweerichtingsverkeer in plaats van eenrichtingsverkeer zou de dialoog meer ten goede komen.
ik vind dit vooralsnog geen terreur actie.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
ben ik het ook zelfs nog wel mee eens
wil niet zeggen dat je het maar niet meer moet gebruiken waar nodig
Jij kan in mensen kijken? Jij weet wat ze denken?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:46 schreef El_Matador het volgende:
Geen idee met wat voor mensen jij omgaat, maar degenen in mijn omgeving zijn geen potentiele terroristen.
wat een eindbaasquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]twitter:TofikDibi twitterde op woensdag 22-05-2013 om 21:42:49PVV-fans die mij nu verontwaardigd de les willen lezen, check je spelling, interpunctie en zinsopbouw. Integratie begint met taal #foei reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |