Goed punt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik denk dat het Britse DoD niet haar militairen gaat afvallen, ook al is intern bekend dat ze iets hebben geflikt dat echt niet door de beugel kan.
Zo bedoel ik het ook niet, ik bedoel alleen dat het wat mij betreft, door die uitspraak, niet lijkt op een wraakactie tegen één specifiek persoonquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je weet de context niet. ze hebben 1 soldaat gedood. ik word daar niet bang van persoonlijk. als ze nou willekeurig 30 mensen hadden vermoord, dan was dat reden geweest voor algemene angst.
Waar haal je die enge definitie vandaan? Ik ken geen definitie van terrorisme waarbij 'zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers' in staat.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:29 schreef El_Matador het volgende:
Maar strikt gezien, volgens de enge definitie van "terrorisme" (zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers maken) is het geen terreurdaad.
Wat is dat?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:30 schreef Grifte het volgende:
Ah het zijn Moslims, zeer verrassend.
Geertje zal wel weer steigen in de peilingen.
Geen idee. Nee denk ik.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar ja, verwacht jij doordachte woorden van iemand die net iemand bloedig heeft afgeslacht?
- Wiki is verre van heilig en wordt zeer selectief gemodereerdquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:31 schreef t-8one het volgende:
[..]
Lees even op wiki de definitie van terrorisme.
dat kan, maar amerika vermoord jaarlijks honderden mensen om generieke doelstellingen te halen. niet alles wat afkeurenswaardig is valt imo onder terrorisme, hoe makkelijk dat tegenwoordig ook geroepen wordt bij van alles en nog wat.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het ook niet, ik bedoel alleen dat het wat mij betreft, door die uitspraak, niet lijkt op een wraakactie tegen één specifiek persoon
naja dan is het niet zo'n geslaagde terreurdaadquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je weet de context niet. ze hebben 1 soldaat gedood. ik word daar niet bang van persoonlijk. als ze nou willekeurig 30 mensen hadden vermoord, dan was dat reden geweest voor algemene angst.
ah elke oorlog van ons in het buitenland is dus ook terreur. goed te wetenquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:32 schreef Greenpeas het volgende:
terreur
de terreur zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [tɛˈrør] georganiseerd geweld om een bepaald (politiek) doel te bereiken Voorbeeld: `vluchten voor de terreur van het dictatoriale regime`Synoniem: terrorisme ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/terreur
Aantal slachtoffers maakt dus niets uit..
Ja, maar daar moet je de mensen op aanspreken die die associatie leggen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:32 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je je als moslims nu toch echt kapot ergert om met deze extremistisch mongolen geassocieerd te worden
Als men verschillende elementen gebruikt van islam terreur is dat inderdaad het eerste waar je aan zou denken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als men een religieuze uitdrukking gebruikt moet het inderdaad wel om een religieus motief gaan.
Volgens die definitie wel jaquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ah elke oorlog van ons in het buitenland is dus ook terreur. goed te weten
Jaaa, dat was het! Ik vroeg me het al af, dat was in NL toch ook?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef JackHerrer het volgende:
Die mafkees die in Roosendaal een militair op het station vermoorde met een bijl wordt ook niet als terrorist aangemerkt.
Dat was een vergelijkbaar geval in Nederland inderdaad.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef JackHerrer het volgende:
Die mafkees die in Roosendaal een militair op het station vermoorde met een bijl wordt ook niet als terrorist aangemerkt.
dat is een concept van amerika; zoveel mogelijk terrorisme noemen zodat we de islam volledig kunnen platbranden. zoiets.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef JackHerrer het volgende:
tuurlijk is er wel een defintie van;quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- Wiki is verre van heilig en wordt zeer selectief gemodereerd
- Er zijn zoveel vormen van terrorisme dat je niet kan spreken over "de" definitie
Mijn reactie was dan ook alleen een reactie op die van remlof, niet om duidelijk te maken of het wel of geen terrorisme is.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat kan, maar amerika vermoord jaarlijks honderden mensen om generieke doelstellingen te halen. niet alles wat afkeurenswaardig is valt imo onder terrorisme, hoe makkelijk dat tegenwoordig ook geroepen wordt bij van alles en nog wat.
een christen die schreeuwt dat hij uit naam van God handelt, de straat op rent en iemands hoofd eraf hakt, mag dan wel een christen zijn en blijven, zijn daad heeft niets met het christendom te maken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
• Alsof ik alle regels van de islam ken?
• Alsof ik kan bepalen hoe islamitisch die dader is?
• Alsof mijn mening er ook maar iets toe doet. Als deze gast zich moslim noemt, dan issie het. Ik ben godverdomme (of inshallah zo je wil) Geert "ik bepaal wie moslim is en wie niet" Wilders niet...
Feit blijft dat je moordende moslims hebt. Zoals gezegd; ze worden niet minder moslim als andere moslims wel gewoon zakat betalen en geen moorden plegen.
Waar komt jouw 'enge' definitie dan vandaan?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- Wiki is verre van heilig en wordt zeer selectief gemodereerd
- Er zijn zoveel vormen van terrorisme dat je niet kan spreken over "de" definitie
Dan kan je dus net zo goed maar 1 woord gebruiken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Volgens die definitie wel ja
Oorlog is imo ook een vorm van terrorisme
Zonder het doel angst/paniek te zaaien, is er geen terrorisme.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
ok en nu hebben ze een soldaat (die mogelijk zelf terrorisme in het buitenland heeft toegepast) vermoord. maakt dat het 1-1?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Ach, 'wij' komen daar wel onze westerse waarden opdringen. Los van wáár je het ook mee eens bent: hier wordt gezeken dat 'die stomme moslims hier de sharia niet door mogen voeren', maar tegelijkertijd heeft iedereen zich maar te democratiseren. Even heel erg zwart-wit bekeken doen 'wij' precies daar wat 'we' van hen zo verachten. Dat praat geen geweld en moorden goed, maar kan me voorstellen dat men daar pissig van wordt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
jaquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doelen jullie op "En Breivik noemde jou"?
Je wilt niet weten hoeveel mensen dat heel anders zien...quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Huh? Een onthoofding op klaarlichte dag is toch terreur? Of ben ik nou gek?
Ik geloof niet dat de VS als doel heeft de islam volledig plat te branden. Volgens mij is de haat tegen moslims in Amerika zelfs veel minder dan hier in Europa.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat is een concept van amerika; zoveel mogelijk terrorisme noemen zodat we de islam volledig kunnen platbranden. zoiets.
quote:De verdachte, de dan 41-jarige Carlos H., heeft erkend dat hij Thijs meermalen met een bijl op het hoofd heeft geslagen. Dat Carlos hierbij heeft gehandeld met voorbedachte raad blijkt uit het volgende; Carlos heeft het plan opgevat om een commando (een militair) te doden. Om dit plan – door hemzelf plan A genoemd – uit te voeren heeft hij een bijl gekocht. Gewapend met die bijl heeft hij geruime tijd postgevat bij een militaire kazerne in Roosendaal en later nabij het NS-station te Roosendaal. Omdat zich gedurende enkele dagen geen goede gelegenheid voordeed een militair te doden, is hij overgestapt op plan B (het doden van een politieman) of plan C (het doden van een mannelijke burger die geschikt zou zijn om in militaire dienst te gaan). In het NS-station zag hij het latere slachtoffer lopen, die volgens Carlos geschikt was om in militaire dienst te gaan. Hij is Thijs door de tunnel gevolgd naar de perrons 3-4. Toen Thijs daar de wachtruimte inging, zag Carlos hem als doelwit in de juiste positie, in de woorden van Carlos: “een perfecte gelegenheid”. Carlos is vervolgens ook de wachtruimte ingelopen, is achter het (op een bank zittende) slachtoffer gaan staan, zodat deze hem niet zou zien, heeft de bijl uit zijn rugzak gepakt en heeft daarmee meermalen op Thijs ingeslagen.
Ik denk niet dat er in deze situatie winnaars en verliezers zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ok en nu hebben ze een soldaat (die mogelijk zelf terrorisme in het buitenland heeft toegepast) vermoord. maakt dat het 1-1?
Theo van Gogh lijkt me wel een vergelijkbaar geval.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat was een vergelijkbaar geval in Nederland inderdaad.
+1quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ach, 'wij' komen daar wel onze westerse waarden opdringen. Los van wáár je het ook mee eens bent: hier wordt gezeken dat 'die stomme moslims hier de sharia niet door mogen voeren', maar tegelijkertijd heeft iedereen zich maar te democratiseren. Even heel erg zwart-wit bekeken doen 'wij' precies daar wat 'we' van hen zo verachten. Dat praat geen geweld en moorden goed, maar kan me voorstellen dat men daar pissig van wordt.
Scherpquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef JackHerrer het volgende:
Ik zie hetquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:36 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel mensen dat heel anders zien...
Dat is inderdaad EXTREEM zwart-wit.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ach, 'wij' komen daar wel onze westerse waarden opdringen. Los van wáár je het ook mee eens bent: hier wordt gezeken dat 'die stomme moslims hier de sharia niet door mogen voeren', maar tegelijkertijd heeft iedereen zich maar te democratiseren. Even heel erg zwart-wit bekeken doen 'wij' precies daar wat 'we' van hen zo verachten. Dat praat geen geweld en moorden goed, maar kan me voorstellen dat men daar pissig van wordt.
oorlog heeft weer zijn eigen terminologiequote:Op woensdag 22 mei 2013 21:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Zo heb ik dat -ruim voor 9/11- op school geleerd; "terrorisme is het aanjagen van angst onder de bevolking door zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers te maken middels (extreem) geweld".quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:35 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waar komt jouw 'enge' definitie dan vandaan?
Totaal niet vergelijkbaar, want die werd aangevallen om z'n uitspraken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:36 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Theo van Gogh lijkt me wel een vergelijkbaar geval.
des al niettemin ook een waarheid waar iedereen best eens rustig over zou kunnen nadenken om tot een echte oplossing te komen voor dit soort incidenten.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:37 schreef Interloper het volgende:
[..]
Dat is inderdaad EXTREEM zwart/wit.
ze hebben een soldaat vermoord. ik denk dat je dit potentieel wel kan zien als een oorlogsdaad, al nagelang de exacte achtergrond.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
oorlog heeft weer zijn eigen terminologie
als je dit in oorlogsgebied doet ben je hooguit een oorlogsmisdadiger, soms een held
Dank!quote:
Erger nog:quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Aha. Dus veel moordenaars zijn nu ook terroristen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zo heb ik dat -ruim voor 9/11- op school geleerd; "terrorisme is het aanjagen van angst onder de bevolking door zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers te maken middels (extreem) geweld".
Juist de angst-component is belangrijk. En de specifieke actie tegen onschuldigen.
9/11 was een "perfect" voorbeeld van terrorisme.
Achja, ondertussen is dat normaal. Is het een moslim, dan is het een terrorist. Maar zie bijvoorbeeld Roosendaal, of de schietpartij in Alphen, daar geldt het blijkbaar niet.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef JackHerrer het volgende:
Die is inderdaad wel erg scherp, en ik moest lachenquote:
als het Ivoriaanse geheime agenten zijn ofzo wel jaquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze hebben een soldaat vermoord. ik denk dat je dit potentieel wel kan zien als een oorlogsdaad, al nagelang de exacte achtergrond.
Moordenaars die als doel hebben algemene paniek/angst onder onschuldigen te zaaien (dat zei Interloper hierboven ook al), zeker.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aha. Dus veel moordenaars zijn nu ook terroristen?
Klopt, dat is niet het doel, dat is collateral damage.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de VS als doel heeft de islam volledig plat te branden.
Oké, maar werd ook en plein public 'afgeslacht', dolk/mes rechtop in zijn borst.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Totaal niet vergelijkbaar, want die werd aangevallen om z'n uitspraken.
omg de fake moslim van fok. we hadden het kunnen weten. vuige woorden terrorist!quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Is al onderzocht of het betoog van de moordenaar enigszins gefundeerd is?
Of praat hij maar wat?²
Zoals ik het op de BBC stream hoor is het in de buurt van de barakken waar hij woonde gebeurd.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vroeg me dat ook af, de kans dat die elkaar tegen het lijf lopen in Londen lijkt me alleen zo extreem klein dat ik het maar voor me heb gehouden
vind het zo bizar dat ze met die auto tegen die paal zijn gereden om hem te kunnen vermoorden (ja dat vind ik ook al bizar, ik zeg het alvast)
klinkt alsof ze naar hem op zoek waren
'DAAR ISTIE, WE PAKKEN HEM!'
ze kenden hem denk ik wel iig, waarvan is nog maar de vraag
las in een van de eerdere topics dat hij nog in opleiding zou zijn maar toen was het nog maar net gebeurt
ik ookquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die is inderdaad wel erg scherp, en ik moest lachen
Ik woon in SE, maar merk er net zoveel van als iedereen hier. Ik kom niet dagelijks (meer) in Woolwich.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:28 schreef Stuart het volgende:
Ben blij dat ik in Noord woon zeg. Lijkt me verschrikkelijk om zoiets mee te maken als getuige
En een waarschuwingsbriefje aan Hirsi Ali en Wilders erbij...quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Oké, maar werd ook en plein public 'afgeslacht', dolk/mes rechtop in zijn borst.
als ze het als tegenactie doen ook - als deze militair daar gezeten heeft. mijn mening danquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het Ivoriaanse geheime agenten zijn ofzo wel ja
Want 'onze' democratie is de enige weg, waarschijnlijk? Mooi dat jij dat denkt en vindt, maar dat vinden zij van de sharia, die jij zo graag uit JOUW land wilt houden. Hoe hypocriet is het dan om wel jouw waarheid aan anderen op te dringen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:37 schreef Interloper het volgende:
[..]
Dat is inderdaad EXTREEM zwart-wit.
Maar dit ís toch een terreurdaad, of hoe wil je het anders beschrijven?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Achja, ondertussen is dat normaal. Is het een moslim, dan is het een terrorist. Maar zie bijvoorbeeld Roosendaal, of de schietpartij in Alphen, daar geldt het blijkbaar niet.
De PVV pleitte voor knieschoten.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Erger nog:
De mensen die "geen sharia wensen" die jij bedoelt, roepen vaak om maatregelen (bij kopschoppers ed) die daar toch wel verdomd veel op lijken
Het is behoorlijk hypocriet allemaal iddquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Achja, ondertussen is dat normaal. Is het een moslim, dan is het een terrorist. Maar zie bijvoorbeeld Roosendaal, of de schietpartij in Alphen, daar geldt het blijkbaar niet.
Om hier op in te haken. Ook ik vraag me steeds weer af hoe men na zulke daden toch zo ijskoud en "nuchter" het woord kan nemen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
omg de fake moslim van fok. we hadden het kunnen weten. vuige woorden terrorist!
ja maar dan zullen er toch wel meer van die jongens rondlopen, vind het zo bizar dat ze zo bruut het stoer om gooien om die ene kerel te grazen nemenquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:40 schreef Kirov het volgende:
[..]
Zoals ik het op de BBC stream hoor is het in de buurt van de barakken waar hij woonde gebeurd.
Gelukkig maar! Ik vond het hier met de riots namelijk best eng 2 jaar geledenquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:40 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik woon in SE, maar merk er net zoveel van als iedereen hier. Ik kom niet dagelijks (meer) in Woolwich.
Dat vond ik ook zo bizar. Zo'n barbaarse daad plegen en dan gewoon een interview geven.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Om hier op in te haken. Ook ik vraag me steeds weer af hoe men na zulke daden toch zo ijskoud en "nuchter" het woord kan nemen.²
Yep, op het moment dat de bedreiging er op camera bij kwam werd het een terreurdaad. Hetzelfde met Theo van Gogh. Dat was een moord, totdat het pamflet op z'n borst werd geprikt, toen werd het een terreurdaad. En daarom was die man in Roosendaal geen terreurdaad.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar dit ís toch een terreurdaad, of hoe wil je het anders beschrijven?
De man zegt notabene zelf dat 'jullie nooit rust zullen hebben' , dus we hoorden het uit zijn eigen mond terwijl hij daar met bebloede handen en een mes staat.
Haar statement is dusdanig oppervlakkig en gevuld met gebrekkige verbanden, dat het waarheidsgehalte niet te controleren valt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
des al niettemin ook een waarheid waar iedereen best eens rustig over zou kunnen nadenken om tot een echte oplossing te komen voor dit soort incidenten.
Het is iig maar goed voor Tofik dat hij niet meer in de politiek ziet.. Anders was Geert iig helemaal los gegaan van verontwaardigingquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:40 schreef deadprez het volgende:
[..]
ik ookvraag me af hoe greet zijn kop eruit zag toen hij het las
ik vond het verhelderend. laten we blij zijn met de extra info!quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vond ik ook zo bizar. Zo'n barbaarse daad plegen en dan gewoon een interview geven.
De wereld is gek geworden
En deze kerel had als doel paniek / angst te zaaien?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moordenaars die als doel hebben algemene paniek/angst onder onschuldigen te zaaien (dat zei Interloper hierboven ook al), zeker.
mjah valt wat voor te zeggen maar dan wordt oorlog voeren zo'n zootjequote:Op woensdag 22 mei 2013 21:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als ze het als tegenactie doen ook - als deze militair daar gezeten heeft. mijn mening dan
Nee, het was een boodschap voor Ayaan. Daarbij zag Bouyeri hem als vijand van de Islam. Dat hoeft niet direct gelinkt te zijn met zijn uitspraken. Een militair kan in de ogen van sommige extremisten ook de vijand van de Islam zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Totaal niet vergelijkbaar, want die werd aangevallen om z'n uitspraken.
Dat er in Nederland van die "weg-met-ons" linksen wonen kan ik me nog voorstellen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Want 'onze' democratie is de enige weg, waarschijnlijk? Mooi dat jij dat denkt en vindt, maar dat vinden zij van de sharia, die jij zo graag uit JOUW land wilt houden. Hoe hypocriet is het dan om wel jouw waarheid aan anderen op te dringen?
Als het klopt, wat ze zeggen dat deze misdadigers (want ja, dat zijn het in mijn ogen) gezegd hebben over dat ze het zat zijn wat er in HUN land gedaan wordt door ons terwijl wij daar onze mening opdringen, dan kan ik hun woede en frustratie begrijpen. Hun acties niet, en daar moet tegenop getreden worden, maar wel de frustratie van de macht van het westen.
Drugsquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Om hier op in te haken. Ook ik vraag me steeds weer af hoe men na zulke daden toch zo ijskoud en "nuchter" het woord kan nemen.²
Boston,Toulouse,Theo van Gogh,9/11.Madrid,Madrid.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat is een concept van amerika; zoveel mogelijk terrorisme noemen zodat we de islam volledig kunnen platbranden. zoiets.
Ja, in volksbuurten noemt men dit ook wel de kastanje-houding.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Lavenderr het volgende:
Dat vond ik ook zo bizar. Zo'n barbaarse daad plegen en dan gewoon een interview geven.
inderdaadquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is iig maar goed voor Tofic dat hij niet meer in de politiek ziet.. Anders was Geert iig helemaal los gegaan van verontwaardiging
mja je hebt juridische kant en de kant van de ethiek.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah valt wat voor te zeggen maar dan wordt oorlog voeren zo'n zootje
daarom hebben we het oorlogsrecht
Alphen aan den Rijn en Apeldoorn toch ook als je het nuchter beziet?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar dit ís toch een terreurdaad, of hoe wil je het anders beschrijven?
De man zegt notabene zelf dat 'jullie nooit rust zullen hebben' , dus we hoorden het uit zijn eigen mond terwijl hij daar met bebloede handen en een mes staat.
twitter:Official_EDL twitterde op woensdag 22-05-2013 om 19:26:48EDL leader Tommy Robinson on way to Woolwich now, Take to the streets peeps ENOUGH IS ENOUGH reageer retweet
Blij is wel het laatste wat ik hiervan word.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik vond het verhelderend. laten we blij zijn met de extra info!
vind het ethisch gezien ook geen mooie actiequote:Op woensdag 22 mei 2013 21:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
mja je hebt juridische kant en de kant van de ethiek.
Dat weet ik dus niet. het heeft iets van terrorisme door zijn uitspraken en het rustig interviews geven.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En deze kerel had als doel paniek / angst te zaaien?
Ook dat nog idd.. Over hypocriet gesproken zegquote:
En zet dat eens tegenover de aanslagen die vanuit politieke c.q. ideologische motieven zijn gepleegd?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:43 schreef ocho het volgende:
[..]
Boston,Toulouse,Theo van Gogh,9/11.Madrid,Madrid.
(/11
Die valt niet te winnen. In iedereen kan een terrorist schuilen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:44 schreef UpsideDown het volgende:
Valt dit ook onder 'The War on Terror'? Want dan is de oorlog nog niet gewonnen.
zonder de volledige achtergrond van de daad te kennen zou ik geneigd zijn dit te prefereren boven 30 burger doden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
vind het ethisch gezien ook geen mooie actie
Niet? En zijn verklaring dan?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep, op het moment dat de bedreiging er op camera bij kwam werd het een terreurdaad. Hetzelfde met Theo van Gogh. Dat was een moord, totdat het pamflet op z'n borst werd geprikt, toen werd het een terreurdaad. En daarom was die man in Roosendaal geen terreurdaad.
Dat was in Woolwich ook een puinhoop. Mijn buurt zat tussen de rellende wijken in, maar er is niet gebeurd. Er was snel beveiliging in de buurt. Ik woonde toen tijdelijk in Jersey, maar ben het weekend daarna meteen voor een weekend teruggevolgen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Stuart het volgende:
[..]
Gelukkig maar! Ik vond het hier met de riots namelijk best eng 2 jaar geleden
Spreek voor jezelf.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die valt niet te winnen. In iedereen kan een terrorist schuilen.²
Maar hij is ook nog niet verloren.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die valt niet te winnen. In iedereen kan een terrorist schuilen.²
beweegredenen bij daden is belangrijk, dat zet de context.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Blij is wel het laatste wat ik hiervan word.
Misselijk, dat wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |