ok en nu hebben ze een soldaat (die mogelijk zelf terrorisme in het buitenland heeft toegepast) vermoord. maakt dat het 1-1?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Volgens die definitie wel ja
Oorlog is imo ook een vorm van terrorisme
Ach, 'wij' komen daar wel onze westerse waarden opdringen. Los van wáár je het ook mee eens bent: hier wordt gezeken dat 'die stomme moslims hier de sharia niet door mogen voeren', maar tegelijkertijd heeft iedereen zich maar te democratiseren. Even heel erg zwart-wit bekeken doen 'wij' precies daar wat 'we' van hen zo verachten. Dat praat geen geweld en moorden goed, maar kan me voorstellen dat men daar pissig van wordt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ah elke oorlog van ons in het buitenland is dus ook terreur. goed te weten
jaquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doelen jullie op "En Breivik noemde jou"?
Je wilt niet weten hoeveel mensen dat heel anders zien...quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Huh? Een onthoofding op klaarlichte dag is toch terreur? Of ben ik nou gek?
Ik geloof niet dat de VS als doel heeft de islam volledig plat te branden. Volgens mij is de haat tegen moslims in Amerika zelfs veel minder dan hier in Europa.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat is een concept van amerika; zoveel mogelijk terrorisme noemen zodat we de islam volledig kunnen platbranden. zoiets.
quote:De verdachte, de dan 41-jarige Carlos H., heeft erkend dat hij Thijs meermalen met een bijl op het hoofd heeft geslagen. Dat Carlos hierbij heeft gehandeld met voorbedachte raad blijkt uit het volgende; Carlos heeft het plan opgevat om een commando (een militair) te doden. Om dit plan – door hemzelf plan A genoemd – uit te voeren heeft hij een bijl gekocht. Gewapend met die bijl heeft hij geruime tijd postgevat bij een militaire kazerne in Roosendaal en later nabij het NS-station te Roosendaal. Omdat zich gedurende enkele dagen geen goede gelegenheid voordeed een militair te doden, is hij overgestapt op plan B (het doden van een politieman) of plan C (het doden van een mannelijke burger die geschikt zou zijn om in militaire dienst te gaan). In het NS-station zag hij het latere slachtoffer lopen, die volgens Carlos geschikt was om in militaire dienst te gaan. Hij is Thijs door de tunnel gevolgd naar de perrons 3-4. Toen Thijs daar de wachtruimte inging, zag Carlos hem als doelwit in de juiste positie, in de woorden van Carlos: “een perfecte gelegenheid”. Carlos is vervolgens ook de wachtruimte ingelopen, is achter het (op een bank zittende) slachtoffer gaan staan, zodat deze hem niet zou zien, heeft de bijl uit zijn rugzak gepakt en heeft daarmee meermalen op Thijs ingeslagen.
Ik denk niet dat er in deze situatie winnaars en verliezers zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ok en nu hebben ze een soldaat (die mogelijk zelf terrorisme in het buitenland heeft toegepast) vermoord. maakt dat het 1-1?
Theo van Gogh lijkt me wel een vergelijkbaar geval.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat was een vergelijkbaar geval in Nederland inderdaad.
+1quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ach, 'wij' komen daar wel onze westerse waarden opdringen. Los van wáár je het ook mee eens bent: hier wordt gezeken dat 'die stomme moslims hier de sharia niet door mogen voeren', maar tegelijkertijd heeft iedereen zich maar te democratiseren. Even heel erg zwart-wit bekeken doen 'wij' precies daar wat 'we' van hen zo verachten. Dat praat geen geweld en moorden goed, maar kan me voorstellen dat men daar pissig van wordt.
Scherpquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef JackHerrer het volgende:
Die mafkees die in Roosendaal een militair op het station vermoorde met een bijl wordt ook niet als terrorist aangemerkt.
Ik zie hetquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:36 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel mensen dat heel anders zien...
Dat is inderdaad EXTREEM zwart-wit.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ach, 'wij' komen daar wel onze westerse waarden opdringen. Los van wáár je het ook mee eens bent: hier wordt gezeken dat 'die stomme moslims hier de sharia niet door mogen voeren', maar tegelijkertijd heeft iedereen zich maar te democratiseren. Even heel erg zwart-wit bekeken doen 'wij' precies daar wat 'we' van hen zo verachten. Dat praat geen geweld en moorden goed, maar kan me voorstellen dat men daar pissig van wordt.
oorlog heeft weer zijn eigen terminologiequote:Op woensdag 22 mei 2013 21:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ah elke oorlog van ons in het buitenland is dus ook terreur. goed te weten
Zo heb ik dat -ruim voor 9/11- op school geleerd; "terrorisme is het aanjagen van angst onder de bevolking door zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers te maken middels (extreem) geweld".quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:35 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waar komt jouw 'enge' definitie dan vandaan?
Totaal niet vergelijkbaar, want die werd aangevallen om z'n uitspraken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:36 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Theo van Gogh lijkt me wel een vergelijkbaar geval.
des al niettemin ook een waarheid waar iedereen best eens rustig over zou kunnen nadenken om tot een echte oplossing te komen voor dit soort incidenten.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:37 schreef Interloper het volgende:
[..]
Dat is inderdaad EXTREEM zwart/wit.
ze hebben een soldaat vermoord. ik denk dat je dit potentieel wel kan zien als een oorlogsdaad, al nagelang de exacte achtergrond.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
oorlog heeft weer zijn eigen terminologie
als je dit in oorlogsgebied doet ben je hooguit een oorlogsmisdadiger, soms een held
Dank!quote:
Erger nog:quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Aha. Dus veel moordenaars zijn nu ook terroristen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zo heb ik dat -ruim voor 9/11- op school geleerd; "terrorisme is het aanjagen van angst onder de bevolking door zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers te maken middels (extreem) geweld".
Juist de angst-component is belangrijk. En de specifieke actie tegen onschuldigen.
9/11 was een "perfect" voorbeeld van terrorisme.
Achja, ondertussen is dat normaal. Is het een moslim, dan is het een terrorist. Maar zie bijvoorbeeld Roosendaal, of de schietpartij in Alphen, daar geldt het blijkbaar niet.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef JackHerrer het volgende:
Die mafkees die in Roosendaal een militair op het station vermoorde met een bijl wordt ook niet als terrorist aangemerkt.
Die is inderdaad wel erg scherp, en ik moest lachenquote:
als het Ivoriaanse geheime agenten zijn ofzo wel jaquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze hebben een soldaat vermoord. ik denk dat je dit potentieel wel kan zien als een oorlogsdaad, al nagelang de exacte achtergrond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |