Dat lijkt me gewoon de schelp waar de coquille ook in 'woont', is prima up to datequote:Op woensdag 15 mei 2013 07:56 schreef Cinderella_Man het volgende:
Mooie recensie, maar die schelp waarop de cocquille ligt, kan volgens mij al een paar decennia niet meer :-)
Hm, niet dat ik het afgelopen zondag niet naar mn zin heb gehad, maar als ik die gerechtjes van jullie zo zie lijkt het bijna alsof de haarlemse horeca er meer moeite voor doet dan hun Maastrichtse collega's...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:39 schreef golfer het volgende:
Die Wijn-Spijswandelingen zijn altijd leuk.
Wij hebben die in Haarlem een aantal keren gedaan.
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:45 schreef Gripper het volgende:
Maar goed, uit al die recensies van jullie heb ik al vaker opgemaakt dat Haarlem qua eten goed aan de weg timmert.
Er zit dus een Haarlem in je eten?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:39 schreef golfer het volgende:
[..]![]()
Haarlem is echt een top-culinaire stad met enorm veel leuke restaurants.
be-grij-pend le-zen is soms erg las-tig voor je?quote:
Woordgrapje te lastig voor je? Ik geef toe, het was geen goedequote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:21 schreef golfer het volgende:
[..]
be-grij-pend le-zen is soms erg las-tig voor je?
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:55 schreef golfer het volgende:
Hij kan zo in een bloemenzaak beginnen en boeketjes gaan opmaken...
Je zou die foto van ons niet postenquote:
quote:
Dat, plus dat ik iets marineren en mooi snijden en presenteren wel kan waarderen, maar mij niks zegt over de kookcapaciteiten, want er komt geen koken aan te pas.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:39 schreef minilot het volgende:
Volgens mij heeft ons aller Golfer gewoon een beetje de pest aan teveel bloempjes op een bord.
Dat is waar maar het gaat ook om de smaken en de balans erin, daarin kan je toch ook wel zien of de kok het goed begrijpt of nietquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat, plus dat ik iets marineren en mooi snijden en presenteren wel kan waarderen, maar mij niks zegt over de kookcapaciteiten, want er komt geen koken aan te pas.
Smaken waren prima, dat schreef ik al.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:17 schreef Tarado het volgende:
Dat is waar maar het gaat ook om de smaken en de balans erin, daarin kan je toch ook wel zien of de kok het goed begrijpt of niet
Ik zou anders wel willen weten hoe je 'n soja-marshmallow maakt!quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat, plus dat ik iets marineren en mooi snijden en presenteren wel kan waarderen, maar mij niks zegt over de kookcapaciteiten, want er komt geen koken aan te pas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:09 schreef golfer het volgende:
Da's kokenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Patisserie is een vakquote:
quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:14 schreef golfer het volgende:
Ik zie dat ik helemaal ben vergeten om hier wat over te zeggen!quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:42 schreef Gripper het volgende:
Zaterdagavond met de fiets het voetveerpontje de rivier over naar Vianen en eten bij Brazz (www.brazzvianen.nl)
Ik ben erg benieuwd, de chef is een oud librije collega, en ze krijgen heel lovende kritieken, er worden al dingen als "beste restaurant van de provincie utrecht" geroepen
Daarom vooral gaat er dus ook een tweede kans komen, kijken of de bediening dan ook een 8 haaltquote:Op maandag 5 augustus 2013 15:41 schreef golfer het volgende:
Ziet er lekker uit. Jammer van de slordigheden in de bediening en het bergeten van die amuses bij jullie.
Ziet er allemaal prima uit.quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:26 schreef Qwea het volgende:
Waar
Restaurant Fore in Julianadorp
Wanneer
Zondag 11-08-2013
Wat heb ik gegeten
Voorgerecht :
[ afbeelding ]
Linksonder : Mossel (de rest ben ik vergeten)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door _Hestia_ op 15-08-2013 17:55:24 ]
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:46 schreef Sylvana het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:33 schreef golfer het volgende:
[..]Ja oké, dat wel, maar verder wordt er niet veel reclame voor gemaakt daar zeg maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zie sterrententen in Nederland ook nauwelijks reclame maken. Dat is ook hier niet nodig. Ze moeten het gewoon hebben van recommandaties en aanbevelingen van anderen. (en zitten ook meestal maanden van te voren vol).quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:37 schreef Sylvana het volgende:
Ja oké, dat wel, maar verder wordt er niet veel reclame voor gemaakt daar zeg maar
Zijn er wel genoeg die het zakelijk zwaar hebben, gezien het gebruik van Groupon-acties etc. Beluga in Maastricht gooit vanaf oktober ook het roer om en gaat goedkoper worden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik zie sterrententen in Nederland ook nauwelijks reclame maken. Dat is ook hier niet nodig. Ze moeten het gewoon hebben van recommandaties en aanbevelingen van anderen. (en zitten ook meestal maanden van te voren vol).
Die kerels zijnquote:
Zo dat ziet er goed uit voor een prima prijs toch?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:26 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Menu bij Restaurant De Jong
Restaurant De Jong
Raampoortstraat 38
3032AH Rotterdam
tel. 010-465 7955
Echt zoooo ongelofelijk godsgruwelijk lekker en leuk gegeten weer bij restaurant de Jong.
Ik vond alle gangen helemaal lekker, helemaal leuk, helemaal bijzonder, echt bijna niet te hebben zo goed. :-)
Sardine met een saus/creme/puree van knolselderij, blokjes ingelegde ossentong, stukjes haricot vert, bieslook, dille, volgens mij ook nog (bleek)selderij (in de olie?).
Tomaten essence met rooksmaak (gerookte olie), ontvelde sherrytomaatjes, sjalot, kruim van zwarte olijf. (dit ga ik thuis een keer namaken!)\
Coco bonen (ik had er nog nooit van gehoord) met bonenpuree, superzacht en silky, superlekker. Met artisjok en allerlei frisse tonen: koriander, oesterblad, citroen.
Parelhoenfilet met parelgort en duxelles. Iets minder van genoten omdat ik bom- en bomvol zat. Maar evengoed erg lekker.
Een dikke, vette 10 op alle fronten.
Kosten: menu 2 x 40 euro = 80 euro en drank 2 x cava, 2 x 4 bijpassende glazen +1 = 64 euro
Totaal 144 euro.
Ik ben benieuwd naar de amusesquote:Op zondag 25 augustus 2013 02:11 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Die kerels zijn![]()
Eens kijken of dit restaurant door jullie strenge keuring komt. Bij ons wel namelijk.
Waar? Sjieque in Tilburg
Wanneer? 23-8
Wat at je?
Na wat amuzes...
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Daarna nog thee met kleine, zelfgemaakte snoepjes. Veel keus.
Impressie?
Netjes ontvangen door de gastheer. De andere persoon van de bediening legde wel veel beter uit wat we op ons bord hadden liggen. Goed op mijn dieet gelet. We zaten buiten op een fijn plekje met prima meubulair. Er waren buiten nog maar een paar plekjes vrij. Binnen zat niemand, logisch. Van binnen dus weinig gezien, maar wel even naar toilet geweest om binnen te spieken. Zag er prima uit, maar kan nog wel wat 'sjiequer'.
Kosten?
Restaurantweek dus 27,50.
Cijfer?
Doe ik niet aan. Het was prima en lekker. Volgens de bediening was dit uiteraard 1 van de 3 restaurants waar je in Tilburg echt kan eten. De anderen zijn Taste en Hofstede de Blaak, volgens hem. Wij kunnen dat beamen. In ieder geval dat dit goede restaurants zijn hier.
En wat heb je daar dan gegeten?quote:Op zondag 25 augustus 2013 02:11 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Die kerels zijn![]()
Eens kijken of dit restaurant door jullie strenge keuring komt. Bij ons wel namelijk.
Waar? Sjieque in Tilburg
Wanneer? 23-8
Wat at je?
Na wat amuzes...
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Daarna nog thee met kleine, zelfgemaakte snoepjes. Veel keus.
Impressie?
Netjes ontvangen door de gastheer. De andere persoon van de bediening legde wel veel beter uit wat we op ons bord hadden liggen. Goed op mijn dieet gelet.
Ik ga gokken!quote:
Het staat je uiteraard vrij om zelf een review van je eigen snackbar te plaatsen!quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:23 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik zie hier - jammer genoeg - voornamelijk sterrententen voorbij komen en weinig snackbars. Foto's waarbij men de ander probeert af te troeven met het kleinste gerecht. Misschien alleen sterrentent gebruiken bij het volgende topic?
Ik heb ook wel eens een vol bord van de Griek geplaatst hoorquote:Op vrijdag 6 september 2013 14:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik zal de volgende keer een foto maken van mijn patatje joppie en broodje kaassouffle.
Een goed patatje bakken is nog best moeilijk!quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik zal de volgende keer een foto maken van mijn patatje joppie en broodje kaassouffle.
Die amuzes stelden niet veel voor. Het waren er 2.quote:Op zondag 25 augustus 2013 12:40 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de amuses
Ziet er goed uit
Envoor de foto's! van allebei.
Ehm, alles wat op het bord lag was op een speciale manier bereidt. Dat en dat ik geen menu heb om op te spieken (restaurantweek verassingsmenu) maakt dat ik niet meer precies weet wat ik heb gegeten. Wat ik wel grappig vond is dat ze met het voorgerecht met een blok tonijn aankwamen om er overheen te raspen voor de extra zilte smaak. Had ik nog niet eerder gezien.quote:
Vooraf: Olijven waren kappertjes. Verder ben je warm... Zeker weet ik het niet meer.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:46 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik ga gokken!
Vooraf: carpaccio van tonijn met toefjes wasabi mayonaise en toefjes wasabi meringue. Beetje geschaafde sjalot en gefrituurde schijfjes tofu. en stukjes zwarte kalamata olijf.
Hoofd: Lamsbiefstukje, lamshaasje, geconfijt aardappeltje, jus van lam, lente-ui, erwtenscheuten. Puree van euh pastinaak of meiraap? Appelmoes. En iets van tapioca parels met euh kerriesmaakje?
Na: watermeloen. Marshmellow van pistache. Meringue van pistache. Gelei van euh, wodka. Beetje filodeeg erin gestoken.
Dat zou ik dan om en om afwisselen met Taste. Dat restaurant was me ook goed bevallen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:20 schreef Biekuh het volgende:
[..]
Het ziet er aardig uit. Zou je er voor de volle pond a la carte gaan eten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1. Gerookt speenvarken
2. Garnalenkroketjes
3. Lams t-bone
4. Catalaanse mosselen
5. vijgen, dadels, blauwe kaas, parmaham
6. Gamba's
7. Kippendij met Piccalilly
8. Sardientjes in tomatensaus
9. Uiensoep
10. Carpacciorol
11. Inktvisringen
We waren met een groep van acht. Voor 22,50 onbeperkt tapas. Twee tapas per ronde en dit is een selectie wat op de foto. Het was volle bak vanavond en dat was te merken. Het wachten tussen het bestellen en de levering werd per ronde groter. Vooraf kregen we nog broodjes met aioli en bij de overige tapasgangen kregen we er ook spaghetti en patat bij. Slim natuurlijk om de gasten vol te laten eten.
WIj hebben uiteindelijk pp 4 ronden tapas gegeten.
Kosten? 22,50 voor de tapas. Totaal geen idee, geen rekening gezien.
Cijfer? 7,5. Eten was prima, bediening ook geen aanmerkingen over. De keuken kon het niet aan, dat was te merken.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
Heb je de rest van het servies bekeken? Gefrabriceerde roestvlekken.quote:Op zondag 29 september 2013 00:07 schreef FutureFairytale het volgende:
Dat schaaltje met die 2 gamba's ziet er een beetje eh... niet zo goed meer uit.
Jup. Staat op de kaartquote:Op zondag 29 september 2013 00:07 schreef FutureFairytale het volgende:
Kippendij met piccalilly?
Wat vond je het lekkerst?
Dat schaaltje met die 2 gamba's ziet er een beetje eh... niet zo goed meer uit.
Ik krijg wel gelijk trek in uiensoep!
Dacht dat t alleen t bord was tot ik dat kommetje van de gamba's zag. Gefrabriceerd denk je? Waarom zouden ze dat willenquote:Op zondag 29 september 2013 00:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Heb je de rest van het servies bekeken? Gefrabriceerde roestvlekken.
Ziet er 'hip' uit. Nogal onhygienisch als het echte roest zou zijn.quote:Op zondag 29 september 2013 00:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dacht dat t alleen t bord was tot ik dat kommetje van de gamba's zag. Gefrabriceerd denk je? Waarom zouden ze dat willen
Ik vind de gamba's zelf er een beetje simpel uitzien vergeleken met de rest. Voor de rest is een tapasavondje altijd lekker.quote:Op zondag 29 september 2013 00:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dacht dat t alleen t bord was tot ik dat kommetje van de gamba's zag. Gefrabriceerd denk je? Waarom zouden ze dat willen
Het klinkt wat ingrediënten betreft allemaal hartstikke lekker en zo te lezen was dat het ook wel, máár: het is wel het soort bordopmaak dat ik onderhand wel een beetje beu ben om te zien.. Het is odnerhand wel tijd voor iets nieuws! (Niet dat ik zelf nu zo'n frequent bezoeker van sterrenrestaurants ben, maar ik ben wel een heel enthousiaste review-lezer.quote:
Wat een bijzondere plek! En heb je wel aangegeven dat jullie vega zijn?quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:51 schreef minilot het volgende:
Vanavond naar Radio Royaal in Eindhoven. Da's in elk geval een bijzonder toffe locatie ( Philips' voormalige energiehuis Philips, veel machines staan er nog!), nu eens kijken hoe de kaart bevalt als je er met een stel vegetariërs komt binnenwaaien.Benieuwd!
Morgen hier een verslagje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het klinkt wat ingrediënten betreft allemaal hartstikke lekker en zo te lezen was dat het ook wel, máár: het is wel het soort bordopmaak dat ik onderhand wel een beetje beu ben om te zien.. Het is odnerhand wel tijd voor iets nieuws! (Niet dat ik zelf nu zo'n frequent bezoeker van sterrenrestaurants ben, maar ik ben wel een heel enthousiaste review-lezer.)
Och, het is meer een globaal gevoel dat ik al jarenlang dezelfde soort borden voorbij zie komen op fotoverslagen van Nederlandse sterrenrestaurants. Al die losse componentjes met veel ruimte ertussen, de schuimpjes, de hoorntjes.. Zo'n 'Gerecht 1' (de oester) heb je toch al honderd keer zo gezien - ik heb het idee dat het nu al een paar jaar dezelfde mode is die steeds weer terugkomt en ik ben er wel aan toe om onderhand iets nieuws te zien in de styling van de gerechten.quote:
De kaart online is niet actueel.quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:15 schreef minilot het volgende:
Aangeven hoeft niet, er staan interessante vegetarische opties op het menu zie ik nu.
[..]
Nee, dat zag in inmiddels ook, maar zolang er een vegetarische optie is (en die is er) is het primaquote:
En bovendien zie ik het niet elke dagquote:Op zondag 6 oktober 2013 13:15 schreef minilot het volgende:
Och, het is meer een globaal gevoel dat ik al jarenlang dezelfde soort borden voorbij zie komen op fotoverslagen van Nederlandse sterrenrestaurants. Al die losse componentjes met veel ruimte ertussen, de schuimpjes, de hoorntjes.. Zo'n 'Gerecht 1' (de oester) heb je toch al honderd keer zo gezien - ik heb het idee dat het nu al een paar jaar dezelfde mode is die steeds weer terugkomt en ik ben er wel aan toe om onderhand iets nieuws te zien in de styling van de gerechten.
Maakt verder niet uit hoor, als het maar lekker is natuurlijk!
Ik eet eigenlijk nooit bij sterrenrestaurants, dus ik al helemaal niet. Maar zie wel veel fotoverslagen!quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:48 schreef Bluezz het volgende:
[..]
En bovendien zie ik het niet elke dag
Hoe was het?quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:43 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee, dat zag in inmiddels ook, maar zolang er een vegetarische optie is (en die is er) is het prima
En desnoods als jezelf de keuken ingedoken bent, ook.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:24 schreef Isabeau het volgende:
Het staat je uiteraard vrij om zelf een review van je eigen snackbar te plaatsen!
Dat kom je anno 2013 toch nog maar zelden tegen; dat je met honger van tafel gaat, zelfs bij de betere restaurants.quote:Op maandag 23 december 2013 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Villa Copera, Tolkamer
Voor alle duidelijkheid, het eten is zeer smakelijk, correct en goed toebereid. De bediening vriendelijk en correct. Maar ben ik een happy camper? Nee.
Men heeft het concept van een zeven gangen menu, met dagverse ingredienten en geen kaart. Op zich een prima idee
We vroegen om mineraalwater bij het eten, kregen leidingwater met een beetje koolzuur in flessen die naar vaatwasmachine smaakte
Bij het reserveren er op gewezen dat mijn gezelschap geen uiensoorten (ui, lente-ui, prei) mag en geen paddenstoelen. Bij het aan tafel gaan vroeg de bediening nogmaals naar dieeteisen, en er nogmaals op gewezen. Toch kwam de fazant met stamppot en kroketjes toch met ui en paddenstoelen. Je zal maar allergisch zijn.
Na deze gang de bediening er ook op gewezen dat het verrukkelijk smaakt, maar dat de porties toch wel héél erg klein zijn. En dan bedoel ik, Amuse formaat. Leuk als een groet uit de keuken, maar niet als gang. De verder geheel correcte en zeer beleefde bediening wilde zich excuseren dat dit in dit soort zaken zo is. Maar, sorry, heb bij veel restaurants gegeten, op alle niveaus, maar zo weinig heb ik nog nooit gehad. Bij ons hoofdgerecht kregen we een kleine portie friet extra en een salade. Beide zeer smakelijk, met een te zoete mayonaise
Na ons hoofdgerecht kwam een tweede schaaltje frietes, maar nu zonder mayonaise
De kazen daarna, en het dessert waren wederom, net als alle andere gerechten zeer lekker.
Ik heb er een heel dubbel gevoel bij. Men kan koken, men kan bedienen, beide echt gewoon vakmanschap. Maar, na het dessert had ik nog steeds trek. Thuis nog maar wat open getrokken.
Ik vind het echt niet kunnen dat ik voor twee personen een slordige 250 euro betaal en dat je nog trek hebt na zeven gangen. De bediening was het pijnlijk en deed er alles aan me blij te maken, maar de keuken werkte helaas niet mee. Ik kan dan ook geen onvoldoende geven, maar een dikke voldoende wordt het ook niet.
Cijfer 6,5
Heb bij veel sterrententen gegeten, maar nooit met honger weggegaan. Hier dus twee porties frietjes en een salade extra gekregen en nog scheurde ik van de honger.quote:Op maandag 23 december 2013 13:57 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Dat kom je anno 2013 toch nog maar zelden tegen; dat je met honger van tafel gaat, zelfs bij de betere restaurants.
kan niet tippen aan jouw culinaire ervaringen, maar I have had my share, en hetzelfde.quote:Op maandag 23 december 2013 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb bij veel sterrententen gegeten, maar nooit met honger weggegaan. Hier dus twee porties frietjes en een salade extra gekregen en nog scheurde ik van de honger.
Allereerst dank voor je verslag en leuk dat je het naar je zin hebt gehad.quote:Op maandag 23 december 2013 13:05 schreef golfer het volgende:
Wanneer: zondag 22 december 2013
Waar: Restuarant EVI en veel sterrenchefs..
Waarom: Serious Reguest.
Wat:
Ten behoeve van de 3FM-aktie Serious Request had Restaurant EVI het initiatief genomen om 24 uur non-stop te laten koken door bevriende (sterren)chefs. Allereerst werden we met een glas champagne ontvangen
Dessert-amuse:
Danny vond ons allemaal pareltjes voor Serious Request en daarom had hij 2 ringen
in een doosje gestopt met daarop een eetbaar pareltje.
Gemaakt van een ganache van witte chocolade met sereh en citrus.
Gerecht 9:
Patisserie van Danny: een taartbodem van Bretonse koek met vanilleyoghurt
en tropische mousse, hazelnootcrumble, gekaramaliseerde ananas, tropisch fruit,
sinaasappelgel en witte chocolade.
De champagne was ook Roederer.quote:Op maandag 23 december 2013 20:21 schreef Iwanius het volgende:
Allereerst dank voor je verslag en dat je het naar je zin hebt gehad.
Ten tweede weet je ook wat voor champagne je kreeg?
Ten derde 3 uur voor al deze gerechten met bijbehorende tussenpauzen die dan
opgevuld worden, is voor mij te lang te meer ik niet van al die poespas erom heen
houdt,helemaal als het iets is waar ik op tegen ben en de naam SER draagt.
Geld is voor mij in deze van ondergeschikt belang.quote:Op maandag 23 december 2013 20:28 schreef Myraela het volgende:
Zo achterlijk veel geld uitgeven en dan maar zo weinig verschillende dingen proberen. Wat saai.
Serious Requestquote:
Nou, dan moet je vooral overal dezelfde champagne bij drinken zodat je aangewakkerde smaakpapillen bruisend van de ene in de andere gang rollenquote:Op dinsdag 24 december 2013 13:11 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En ik ken na zoveel jaren intussen de meeste keukens wel,hoe men kookt,en wat men serveert en loop dan allang niet meer warm voor het zoveelste geparfumeerde gerecht dat mooi is opgemaakt maar verder mediocre is in kwaliteit en blasé in smaak. Oftewel hap-slik-weg![]()
Ik kies die gerechten uit die ik lekker vind en mijn smaakpapillen aanwakkeren.
Piet wat mij verbaast is dat je nog bent blijven zitten. En niet aankomen met "dat is mijn eer te na"want die riedel ken ik maar die smijt ik dan over boord als het dit soort vervelende situaties betreft, want beleefdheden gaan bij mij acuut overboord als ik merk dat men zelf niet aangekaarte zaken netjes behandeld of honoreert. Wat zeg ik: Je als een lul behandeld.quote:Op maandag 23 december 2013 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Villa Copera, Tolkamer
Voor alle duidelijkheid, het eten is zeer smakelijk, correct en goed toebereid. De bediening vriendelijk en correct. Maar ben ik een happy camper? Nee.
Men heeft het concept van een zeven gangen menu, met dagverse ingredienten en geen kaart. Op zich een prima idee
We vroegen om mineraalwater bij het eten, kregen leidingwater met een beetje koolzuur in flessen die naar vaatwasmachine smaakte
Bij het reserveren er op gewezen dat mijn gezelschap geen uiensoorten (ui, lente-ui, prei) mag en geen paddenstoelen. Bij het aan tafel gaan vroeg de bediening nogmaals naar dieeteisen, en er nogmaals op gewezen. Toch kwam de fazant met stamppot en kroketjes toch met ui en paddenstoelen. Je zal maar allergisch zijn.
Na deze gang de bediening er ook op gewezen dat het verrukkelijk smaakt, maar dat de porties toch wel héél erg klein zijn. En dan bedoel ik, Amuse formaat. Leuk als een groet uit de keuken, maar niet als gang. De verder geheel correcte en zeer beleefde bediening wilde zich excuseren dat dit in dit soort zaken zo is. Maar, sorry, heb bij veel restaurants gegeten, op alle niveaus, maar zo weinig heb ik nog nooit gehad. Bij ons hoofdgerecht kregen we een kleine portie friet extra en een salade. Beide zeer smakelijk, met een te zoete mayonaise
De kazen daarna, en het dessert waren wederom, net als alle andere gerechten zeer lekker.
Ik heb er een heel dubbel gevoel bij. Men kan koken, men kan bedienen, beide echt gewoon vakmanschap. Maar, na het dessert had ik nog steeds trek. Thuis nog maar wat open getrokken.
Ik vind het echt niet kunnen dat ik voor twee personen een slordige 250 euro betaal en dat je nog trek hebt na zeven gangen. De bediening was het pijnlijk en deed er alles aan me blij te maken, maar de keuken werkte helaas niet mee. Ik kan dan ook geen onvoldoende geven, maar een dikke voldoende wordt het ook niet.
Cijfer 6,5
Als ik uit eten ga gaat het mij er niet om om binnen no-time 3 gangen naar binnen te schuiven en vind ik de omgeving en het gezelschap ook erg belangrijk.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:35 schreef Iwanius het volgende:
Ja, ik kom om te eten, niet om te socializen. En van lang wachten houd ik ook niet van.
Dat kan alsnog!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 07:57 schreef Amarantha het volgende:
Ik had hier mijn kerstdiner (etentje bij Van der Valk) ook wel kunnen plaatsen, heb nog foto's gemaakt van het eten
Cool! Ik reed er vorige week langs en toen zag het er niet naar uit dat ze al open waren.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:29 schreef Iwanius het volgende:
SOI 3
Eindelijk heeft Rotterdam weer een echte goede traditionele Thai genaamd SOI 3.
[ afbeelding ]
Vergeet het aftandse en overgewaardeerde Blue Mekong, ene Hua Hin, Suwannaphom
of nog erger De Kleine Ondeugd in Rotterdam-Kralingen en ChiliTime in Rotterdam-Centrum,
want SOI 3 veegt al deze zichzelf benoemde 'Thaise'restaurants in smaak en originaliteit
van tafel als je een echte liefhebber en kenner van de traditionele Thaise Keuken bent.
Hier geen aangepaste gerechten naar de Hollandse smaak zodat het naar een veredeld
Chinees-Indisch gerecht smaakt,maar alleen die basisingredienten die nodig zijn om het
gerecht die smaak en originaliteit te geven zoals men dat men met name in het noordelijke
deel van Thailand (tegen Laos aan) kent. Het concept is eigenlijk heel simpel;
Bij SOI 3 kookt men zoals men dat thuis bij moeders in Thailand is gewend. Zonder
tierlantijntjes en recht voor zijn raap zoals men dat ook ervaart als men als toerist of
backpacker door Thailand reist en bij allerlei eetstalletjes langs de weg iets nuttigt.
De zaak zelf is niet groot,hooguit 10 tafeltjes voor pak'm beet 20 personen, een brede bar
die in de lengte van de zaak tegen de muur is gevestigd en die je bij binnenkomst gelijk ziet.
Op elk tafeltje staat in typische Thaise stijl een rol wc papier om de handen schoon te vegen
de langwerpige menukaart in foldervorm en aan de muren allerlei gephotoshopte foto's die je
doet denken aan de vele beeldtenissen die je in Thailand tegenkomt.
[ afbeelding ]
De menukaart is simpel in opzet met voornamelijk noedelgerechten,salades en soepen.
Drank is er in overvloed en met name de verschillende internationale biersoorten is een opvallend
iets naast het standaard Thaise Singha bier. Gekozen werd voor 3 verschillende gerechten te weten:
Rijstnoodle salade met garnalen, pittige vissoep in een heldere bouillon en als hoofdgerecht
de welbekende pittige groene curry met cocosmelk en kip. Bier erbij was Singha.
[ afbeelding ]
Alles smaakte verrukkelijk,smaakverhoudingen klopten als een bus en sedert
lange tijd had ik voor een eerste bezoek helemaal niets op de gerechten aan te
merken. Nou ja,als het moet.1 ding dan. De curry had wel iets meer gemogen
want voor mij was het wel wat aan de magere kant qua hoeveelheid in het schaaltje.
[ afbeelding ]
Het mooie van SOI 3 is dat men ook een ontbijt serveert,wel in de Thaise stijl.
Daarom is men ook elke ochtend al vanaf 08:30 uur geopend voor de vroege vogels daar
gelegen aan de West-Kruiskade.
Houd er rekening mee dat SOI 3 al snel in bekendheid en zelfs populariteit begint in te winnen
want in de avonduren vanaf 18:30 uur tot zeker 21:30 uur loopt het al storm met gasten die deze
kleine culinaire Thaise parel hebben ontdekt.
Ik ben fan van deze zaak en keer er zeker weer terug al was het alleen maar om de andere
gerechten uit te proberen!
Want SOI 3 lijkt je niks?quote:Op maandag 20 januari 2014 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik weer eens in de Mooiste stad van de Randstad kom weet ik waar ik ga eten, dank je Iwanus, deliplein in Katendrecht
Lijkt me toch duidelijk SOI 3 zit aan het deliplein op Katendrecht, of wist je dat niet?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:45 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Want SOI 3 lijkt je niks?
Of hoe moet ik dat zien in reactie op Iwanius verslag van zijn bezoek aan SOI 3?
In Thailand is het ook vrij normaal om alles in 1 keer geserveerd te krijgen, als ze dat in restaurants anders doen is dat meestal vanwege de toeristen.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:35 schreef Iwanius het volgende:
Ja, ik kom om te eten, niet om te socializen. En van lang wachten houd ik ook niet van.
Maar heb je nog wat positiefs te melden?![]()
Ik keek net zelf ook ff want wilde wel eens weten hoe en wat. Soi3 zit aan de west kruiskade, centrum.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt me toch duidelijk SOI 3 zit aan het deliplein op Katendrecht, of wist je dat niet?
Was tot ver in de 19e eeuw in Europa ook heel normaal, toen kwam het in Frankrijk in de mode om gerecht sequentieel te serveren, Service à la Russe noemde men dat. Tot die tijd werden diners heel indrukwekkend in 1 keer geserveerd.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
In Thailand is het ook vrij normaal om alles in 1 keer geserveerd te krijgen, als ze dat in restaurants anders doen is dat meestal vanwege de toeristen.
Woeps, mijn fout, ik had het adres gegoogled, want wilde weten waar het zat en kwam toen op Deliplein katendrecht uit.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik keek net zelf ook ff want wilde wel eens weten hoe en wat. Soi3 zit aan de west kruiskade, centrum.
Deliplein Katendrecht is aan de zuidkant van de Maas.
Ik ken het genieten is belangrijk, maar snel eten soms ook. Heb een keer op vakantie heel onbeschoft nog voordat het hoofdgerecht er was al om de rekening gevraagd. Maar ik moest een trein halen, en de bediening was nu niet bijster snel.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:49 schreef Iwanius het volgende:
Ja,nee prima. Iedereen zijn beleving maar dat doe ik dan wel als ik in gezelschap en vrij ben. Dit is op een doordeweekse werkdag!
Precies. In geheel Azië is het niet ongewoon maar dat kun je sommigen hier die de zondagschinees al als het summum van hoogstaande cuisine zien niet wijsmaken. Die denken dat de 'Hollandse' manier van wijnkaart inzien,aperitief bestellen,klessebessen en vervolgens een voor-hoofd en nagerecht bestellen de manier is hoe je tafelt. Dat is zo spruitjes lucht era en achterhaalt. Ik heb het dan over eten in doodgewone eetcafés of Deli's.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:49 schreef Tarado het volgende:
In Thailand is het ook vrij normaal om alles in 1 keer geserveerd te krijgen, als ze dat in restaurants anders doen is dat meestal vanwege de toeristen.
Ook al vinden mensen de zondagschinees het summum van hoogstaande cuisine, dat wil nog niet zeggen dat ze daarom ook direct op de hoogte zijn van tradities en gewoonten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:03 schreef Iwanius het volgende:
Ziet er goed uit Erasmo. Bedankt!
[..]
Precies. In geheel Azië is het niet ongewoon maar dat kun je sommigen hier die de zondagschinees al als het summum van hoogstaande cuisine zien niet wijsmaken. Die denken dat de 'Hollandse' manier van wijnkaart inzien,aperitief bestellen,klessebessen en vervolgens een voor-hoofd en nagerecht bestellen de manier is hoe je tafelt. Dat is zo spruitjes lucht era en achterhaalt. Ik heb het dan over eten in doodgewone eetcafés of Deli's.
Juist in Azie is het de bedoeling (omdat eten een sociaal iets is) om alle bestelde gerechten op tafel neer te zetten zodat er niet alleen variëteit is maar ook dat het de bedoeling is dat je van alles wat neemt tijdens je eten. Daarbij speelt de afwisseling in smaken een hele belangrijke rol in de Aziatische keukens.
Kom jij als Nederlander aan met je: "geef maar eerst een soepje/loempia...dan laten we dat even zakken als het op is...dan het hoofdgerecht, je weet wel 1 schaal met mijn gerecht met rijst ...en dan als dat op is en wat gezakt koffie.."![]()
Hoe vaak heb ik niet verbaasde blikken van landgenoten aan tafel heb gezien als ik ze op de echte traditionele Aziatische(Chinese e.d.) keuken trakteerde. Geen Babi Pangang of Foe yong hai of sate/nasi met een gebakken ei op tafel. Moet je ze zien kijken als hele andere gerechten op tafel komen zo van: "wat is dit nou?![]()
En na afloop? "Goh...dat was heel lekker,wist niet dat dit bestond."![]()
ontopic
Ik zei dus dat ik fan was en terug zou keren bij SOI3
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik keek even naar je eigen pagina en zag dat Jim weg was? Weet je toevallig ook waarheen en hoeverre dit De Jong zijn verdere voortbestaan beïnvloedt? Bedoel dat het nu allemaal nog goed is wil niet zeggen dat dit over pak 'm beet 2 maanden nog zo is.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:13 schreef RobinOok het volgende:
Cool! Dan zet ik ons laatste etentje daar hier toch ook maar weer even neer. Had 'm wel op facebook gezet maar hier niet.
[knip]
Al had Isegrim het groente menu. Dat was dus blijkbaar even briljant.
In Babylon, begane grond, helemaal aan t eind. Heel goed te doen!quote:Op maandag 27 januari 2014 21:04 schreef Geerd het volgende:
Hoorde van een collega dat er vlak bij Denhaag cs bij of in?? het Babylon?? Een chinees restaurantje moest zitten waar je voor een 10je goed kunt bikken,
Iemand een idee? Waar die precies zit?
Ah duidelijk. Moet er nog langsgaan maar heb eerst nog wat openstaande invites her en der om in te lossen op eetgebied en ik moet SOI3 verder uitwonen als eetadresje en waar vandaag tv opnames door RTV Rijnmond worden gemaakt voor hun programma Het Geheim van de West-Kruiskade dat ergens in de laatste week van februari wordt uitgezonden.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:34 schreef RobinOok het volgende:
Nee joh, die is niet weg. Je bent in de war. Hij is weg bij "de Jonge de Jong" op Katendrecht. Al eeeeuwen. Dat restaurant heet nu "Matroos en het Meisje". Hij is restaurant "De Jong" begonnen, daaro onder de poorten.
Zie toch wel, maar is een keer op onderzoek uit daaroquote:Op dinsdag 28 januari 2014 06:42 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
In Babylon, begane grond, helemaal aan t eind. Heel goed te doen!
http://www.newbabylon.nl/merken/sticky-rice/
Ben je aandeelhouder of de afwashulp van SOI3?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:39 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ah duidelijk. Moet er nog langsgaan maar heb eerst nog wat openstaande invites her en der om in te lossen op eetgebied en ik moet SOI3 verder uitwonen als eetadresje en waar vandaag tv opnames door RTV Rijnmond worden gemaakt voor hun programma Het Geheim van de West-Kruiskade dat ergens in de laatste week van februari wordt uitgezonden.
(nee ik ben er niet in te zien mocht iemand dat denken)
Bustboyquote:Op donderdag 30 januari 2014 12:15 schreef Iwanius het volgende:
Afwashulp en glazen en borden verzamelaar.
Dat ziet er goed uit! In de agenda voor een toekomstig bezoekje.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:54 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 18 februari 2014
Waar: Ron Gastrobar, Amsterdam
Wat:
Ron Blaauw heeft ruim een jaar geleden z'n 2 Michelinsterrenrestaurant gesloten en heeft besloten op een wat meer laagdrempelige wijze te gaan koken in z'n Gastrobar. Je hebt de keuze uit allemaal gerechtjes van 15 euro per stuk en desserts van 9 euro per stuk.
Het nieuwe concept is succesvol en ondanks de inlevering van z'n 2 Michelinsterren besloot de Michelingids afgelopen najaar om Ron Blaauw nu voor z'n gastrobar toch weer te bekronen met 1 Michelinster.
Wij hadden al sinds oktober 2013 een Grouponbon liggen waarmee wij met 2 personen voor samen 49 euro 2 a la card-gerechten en een dessert konden uitzoeken.
De gastrobar is inderdaad bar-achtig en als een soort pijpenlade ingericht met aan de muur soms wat verrassende kunst.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De menukaart bestaat uit een soort krantje met het laatste nieuws en een keuze uit, over het algemeen, seizoensgerechten.
Als eerste komt er heerlijk brood (in een bruine papieren zak) en heerlijke zachte boter met Amsterdamse uien op tafel:
[ afbeelding ]
Eerste gerechtjes:
Voor Bluezz een Steak Tartaar met mosterdschuim en zilverui:
[ afbeelding ]
En voor mij was er de McFlurry van ganzenlever met mandarijn en VOC-kruiden:
[ afbeelding ]
Tweede gerechtjes:
Bluezz koos voor Skrei met schuim van aardpeer, crisps van aardpeer, curry en pinda:
[ afbeelding ]
Ik had gekozen voor gebakken Langoustine met prei, lenteui, pompoen, schuim van kreeftenbisque en saus van chorizo:
[ afbeelding ]
Nadat we de desserts hadden gekozen volgde een vrij lange wachttijd en opeens kam de man van de bediening met excuses bij onze tafel: hij was vergeten het bij de keuken uit te vragen en bracht ons met veel schaamrood op de kaken een klein softijsje in een minicone.
Kort daarop volgden de desserts:
Bluezz had een krokante cannelloni met toffee, olijf, zeezout en vanille-ijs:
[ afbeelding ]
Voor mij het signaturegerechtje van Ron's Gastrobar (tevens ook in het logo terug te vinden), het suprise ei van de gastrobar:
Prachtig eetbaar gevuld ei op een nestje van suikerwerk met daarnaast een sorbetijsje. In het ei bevond zich nog een creme met kleine bloementjes en een dooier die bestond uit een gelei van mango:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij de eerste 2 gerechten dronken we een glas Zuid-Afrikaanse Souvignion blanc, Bouchard Finlayson/Walker Bay en verder deden we het met een fles San Pelligrino bruiswater.
Al met al een geslaagde lekkere lunch in een laagdrempelige omgeving met attente bediening.
Met deze aanbieding via Groupon was de prijs-kwaliteitsverhouding een absolute 9!
Jammer dat het tegenviel. Het is overigens wel typisch Thais om alle oneetbare zaken die wel smaak afgeven gewoon in de soep te laten zittenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:19 schreef RobinOok het volgende:
Vandaag eindelijk wezen eten bij SOI3, Thais restaurant op de West-kruiskade.
Wat een deceptie. Had me er zo op verheugd. :-)
Soep was op zich wel lekker, kan je ook weinig fout aan doen, behalve dan als je er hele garnalen met schil en al in pleurt en stukken oesterzwam van 3,5 meter, stukken citroengras die je ongemerkt mee binnen krijgt maar niet te eten zijn. Niet echt fijn.
En mijn pittige rundvlees salade was niet pittig en er zat nog niet 1 blaadje koriander of basilicum door. Rund, tomaat, ui, komkommer. Verder niks. De dressing zag ik wel, op het bord, maar smaakte naar niks.
Pfffffff. Wat een sof.
Is dat niet die tent waar Iwanius ongeveer dagelijks z'n lunch fotografeert en zo enthousiast over is?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:19 schreef RobinOok het volgende:
Soep was op zich wel lekker, kan je ook weinig fout aan doen, behalve dan als je er hele garnalen met schil en al in pleurt en stukken oesterzwam van 3,5 meter, stukken citroengras die je ongemerkt mee binnen krijgt maar niet te eten zijn. Niet echt fijn.
En mijn pittige rundvlees salade was niet pittig en er zat nog niet 1 blaadje koriander of basilicum door. Rund, tomaat, ui, komkommer. Verder niks. De dressing zag ik wel, op het bord, maar smaakte naar niks.
Pfffffff. Wat een sof.
Geen enkel probleem met laos en citroengras, maar als het onontkoombaar wordt en je tot drie keer toe een klein stukje citroengras uit je mond moet peuteren omdat je het tussen de andere 23 stukjes over het hoofd had gezien (bijvoorbeeld omdat het verstopt zat onder dat stuk oesterzwam van 23 meter dat ze opeens weer NIET in eetbare stukjes konden snijden dan vind ik dat lichtelijk irritant.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Jammer dat het tegenviel. Het is overigens wel typisch Thais om alle oneetbare zaken die wel smaak afgeven gewoon in de soep te laten zitten
Ja. Misschien dat ik vandaag pech had, maar als om 19:00 de kruiden al op zijn, dan klopt er iets niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Is dat niet die tent waar Iwanius ongeveer dagelijks z'n lunch fotografeert en zo enthousiast over is?
Je ziet er te belanda uit en dan maken ze het mild omdat ze anders klachten krijgenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:49 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja. Misschien dat ik vandaag pech had, maar als om 19:00 de kruiden al op zijn, dan klopt er iets niet.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Je ziet er te belanda uit en dan maken ze het mild omdat ze anders klachten krijgen
van Thais eten moet je 2 keer "plezier" hebben.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:44 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Geen enkel probleem met laos en citroengras, maar als het onontkoombaar wordt en je tot drie keer toe een klein stukje citroengras uit je mond moet peuteren omdat je het tussen de andere 23 stukjes over het hoofd had gezien (bijvoorbeeld omdat het verstopt zat onder dat stuk oesterzwam van 23 meter dat ze opeens weer NIET in eetbare stukjes konden snijden dan vind ik dat lichtelijk irritant.
Maar goed, dat is allemaal nog te hebben als de smaken top zijn. Maar Thais eten zonder koriander of basilicum of zelfs peper, dat vind ik zonde van de moeite. Ik had het idee dat ik een bord komkommer heb gegeten. Met hier en daar een smakeloos stukje beef.
Gelukkig is het niet duur ook, maar als het altijd zo is hoef ik niet meer.
Welnee. De soep was wel pittig.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je ziet er te belanda uit en dan maken ze het mild omdat ze anders klachten krijgen
Iets meer details over de gegeten gerechten en eventueel foto's kunnen nooit kwaadquote:Op vrijdag 21 maart 2014 21:22 schreef Zwansen het volgende:
Vandaag bij FG gelunched. Leuke ervaring, eten is top, maar het Wow!-gevoel qua smaken waar ik op hoopte ontbrak een beetje. Desalniettemin zeker de moeite (en de ¤180) waard.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 21:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Iets meer details over de gegeten gerechten en eventueel foto's kunnen nooit kwaad![]()
Wij gaan volgende week met vrienden bij FG (restaurant) eten. Kan echt niet wachten, Ivy/FG stond al zo lang op m'n verlanglijst
Die schelp was ook eetbaar. Was gemaakt van gelei van aardpeer.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Die schelp hoeft van mij niet. Vind het fijn alles te kunnen eten wat op mijn bord ligt. Maar het ziet er wel lekker uit allemaal!
Oh dan is ie erg goed gemaakt!quote:Op zondag 23 maart 2014 00:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Die schelp was ook eetbaar. Was gemaakt van gelei van aardpeer.
Dat.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 23:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind de opmaak wel wat overdreven hoor, over the top. Maar het ziet er wel uitnodigend uit om te eten! Altijd leuk jullie recensies
Klopt ja, wij zijn wat meer van de toetjes dan mijn paquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:14 schreef Isabeau het volgende:
Wat goedkoop, Selestha!En het klinkt allemaal idd heerlijk
Jij en je lief hadden hoofdgerecht - nagerecht en je vader had voorgerecht - hoofdgerecht?
Je meent het!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:19 schreef RobinOok het volgende:
Pfffffff. Wat een sof.
Het WoW effect is bij Francois sedert zijn tweede ster al weg en zijn arrogantie is des te meer toegenomen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 21:22 schreef Zwansen het volgende:
Vandaag bij FG gelunched. Leuke ervaring, eten is top, maar het Wow!-gevoel qua smaken waar ik op hoopte ontbrak een beetje. Desalniettemin zeker de moeite (en de ¤180) waard.
Laat me nou ff lekker enthousiast blijven! Zaterdagavond ga ik er eten, en ik ben hartstikke benieuwdquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:25 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Het WoW effect is bij Francois sedert zijn tweede ster al weg en zijn arrogantie is des te meer toegenomen.![]()
Klinkt allemaal lekker en goed en vooral..goedkoop.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:55 schreef Selestha het volgende:
Waar?
Loch Fyne Seafood & Grill, York, Yorkshire in Engeland
[ afbeelding ]
Robin ik ben er inmiddels achter wie gewerkt heeft die avond en je hebt simpelweg gewoon pech gehad die avond want de chef-kok zelf was er dus niet. Ik kan je alvast de garantie geven dat het laatste woord hier niet over is gezegd van die avond want wat hier gebeurde kan gewoon niet! Dit kost geld en klandizie en de naam wordt al in een vroeg stadium besmeurt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 21:02 schreef RobinOok het volgende:
Welnee. De soep was wel pittig.
Koriander en basilicum zijn ook niet pittig, maar gewoon smaakvol.
De eerste keren dat ik bij hun restaurant op de Kaap ging eten was ik juist daar zo enthiuosiast over. Handenvol koriander, basilicum en munt door de salade. Heerlijk!
Ik keek bij de buren en niemand kreeg koriander of basilicum in/op zijn gerechten.
Nou ja, ik mis dat gewoon. Zonder dat is het saaaaai.
Ben je de eigenaar ofzoquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:55 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Robin ik ben er inmiddels achter wie gewerkt heeft die avond en je hebt simpelweg gewoon pech gehad die avond want de chef-kok zelf was er dus niet. Ik kan je alvast de garantie geven dat het laatste woord hier niet over is gezegd van die avond want wat hier gebeurde kan gewoon niet! Dit kost geld en klandizie en de naam wordt al in een vroeg stadium besmeurt.
Voor een hernieuwde kennismaking weet je de weg en hoor ik het wel.
Nou idd! Als iemand ontevreden is over mijn lievelingsrestaurant dan ga ik daar ook niet direct aan de bel hangen om te weten wie er aan het werk was en al helemaal niet dat 'het laatste woord er nog niet over gezegd is'. Hij heeft het restaurant al genoeg zitten pluggen, dus wie weet zijn er inderdaad connecties wat dat betreft.quote:
Ja ik heb zelden deze kwaliteit voor die prijs gehad, dat is echt een pareltjequote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Klinkt allemaal lekker en goed en vooral..goedkoop.
Het is inderdaad een slechte zaak als blijkt dat de andere koks verzaken het normale niveau van de gerechten te handhaven,helemaal als het een zaakje is die net is opgestart.. Dus is er genoeg werk voor de chef-kok om er nog strakker op te zitten.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:09 schreef golfer het volgende:
Slechte zaak dat als een chef-kok een dag niet zelf aanwezig is de kwaliteit blijkbaar zo achteruit gaat.
Nee, net zo als jij een passant.quote:
Enige connectie die ik heb is dat ik er dolgraag kom en graagt eet.De rest is niet zo belangrijk voor een buitenstaander.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:51 schreef Isabeau het volgende:
Nou idd! Als iemand ontevreden is over mijn lievelingsrestaurant dan ga ik daar ook niet direct aan de bel hangen om te weten wie er aan het werk was en al helemaal niet dat 'het laatste woord er nog niet over gezegd is'. Hij heeft het restaurant al genoeg zitten pluggen, dus wie weet zijn er inderdaad connecties wat dat betreft.
Kijk,dat bedoel ik. Ik erger mij ook aan bijna 3/4 van de Aziatische restaurants in Nederland en met name zij die pretenderen een traditionele keuken te voeren en dan gewoon de gemiddelde Babi Pangang zondagchinees met kalender en kroepoekquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:39 schreef RobinOok het volgende:
Ik word zo vaak teleurgesteld bij Aziatische restaurants dat ik het ook gewoon vaak niet meer probeer. Maar nu twijfelde ik er niet aan of dat het geweldig zou zijn dus ik was echt een beetje van slag. Vond er geen bal aan. En als ik dan een buurman hoor zeggen "ooooh, wat geweldig, zo kan ik 'm thuis niet maken" dan zal het wel aan mij liggen, zoals bij al die Aziatische restaurants die superenthousiaste kritieken krijgen en waar ik niks aan vind.
Oh het eten is zonder meer goed,dus ik twijfel niet aan dat het je zal smaken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:58 schreef Gripper het volgende:
Laat me nou ff lekker enthousiast blijven! Zaterdagavond ga ik er eten, en ik ben hartstikke benieuwd
Ik ben er een jaar of twee geleden geweest met de Restaurantweek. Als je die reeks zoekt kun je mijn recentie misschien vinden. Leuke ervaring, al vond ik de sfeer wel erg opgeprikt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:37 schreef Coelho het volgende:
Zojuist een reservering gemaakt bij Avant-Garde van Groeninge in het Philips Stadion, in het kader van het Restaurant Festival. Nu al zin in! Jammer dat je niet binnen deze reeks kunt zoeken of er mensen al eerdere recensies geplaatst hebben.
Zonde.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:48 schreef RobinOok het volgende:
Speciaal een berichtje voor Iwanius: wij waren bij FG Foodlabs en vond er werkelijk geen bal aan. Het was niet slecht, maar volkomen fantasieloos, inspiratieloos, niet spannend, niet bijzonder, gewoon suf met mislukte pretenties. Dertien in een dozijn eten voor teveel geld. En ik snap dus niet wat de bedoeling is van die tent.
Veel geld verdienen aan Bob & Inge en Gert Jan & Tieneke die zoetzure rode saus verwachten?quote:Op maandag 31 maart 2014 00:48 schreef RobinOok het volgende:
. En ik snap dus niet wat de bedoeling is van die tent.
Ohw. na, dat is zoetzure rode saus eigenlijk ook niet.quote:
Daar heb je een punt.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ohw. na, dat is zoetzure rode saus eigenlijk ook niet.
Oh wow, dan maakt me het eten ook niet veel meer uit, want ik kom dan echt niet weer terug.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:35 schreef Isegrim het volgende:
Tai Wu ben ik laatst geweest met een groep. Eten was ok, maar de bediening (met name één dame) was ronduit onbeschoft. En dan niet cultuurverschil Chinees-Nederlands onvriendelijk-overkomend, nee, echt heel erg onbeschoft. Ga er nooit weer heen.
We kregen ook totaal verkeerde gerechten geleverd; ze konden duidelijk niet overweg met een grotere groep. Het was een zootje en vervolgens wordt de serveerster boos op ons.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh wow, dan maakt me het eten ook niet veel meer uit, want ik kom dan echt niet weer terug.
Ben hier afgelopen zaterdag geweest. Het restaurant viel tegen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:22 schreef Iwanius het volgende:
Goed, bon. na hier kenbaar te hebben gemaakt dat ik weer wat horecazaakjes heb uitgeprobeerd,een kort verslagje van de eerste.
Waar?
Restaurant Orient Express dat naast de nieuwe Sumo onder het CalypSO appartementencomplex aan het kruisplein.is gevestigd.
[ afbeelding ]
Wat voor keuken?
Vnl.Standaardkantonees
Bijzonder?
Helaas niet.
Wat at je?
Rijstpot, Pekingeend & Dimsum
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Smaken/Bijzonderheden/Service?
Niet bijzonder als je deze keuken door en door kent.
Service is ook standaard vriendelijk.
Beter dan een Sānsān of Tai Wu?
Oh nee!![]()
Beter dan een Lange Muur of de Blauwe Olifant?
Gelijkwaardig.
Beter dan Asian Glories,Paramount, Hongkong en soortgelijke Chinese aangepaste restaurants?
Ja!![]()
Zou je er elke week gaan eten? Zo nee, wanneer wel,zo ja...
Nee,alleen als Tai Wu of Sānsān stampvol zitten.
Nog op of aanmerkingen?
Ja! Ik had mij best wel verheugd op deze zaak te meer vooraf door de eigenaar
gezegd was dat dit een echte Dim sum specialiteiten restaurant zou worden.
En wat erger is dat op de kaart Cheung Fan is doorgestreept,gevulde rijstdeeg
dat net zo als de Pekingeend o.a. een maatstaf is hoe vers en goed je keuken is.
Ik had dus zoals het heet een "RobinOok"gevoel.![]()
Kosten?
Onbelangrijk. Maar je betaalt voor wat je bestelt.
Cijfer?
7
Om snel geld te genereren. En dat je er niets aan vond verbaast mij helemaal niets. Na de opening ben ik er ook niet meer teruggekeerd maar dat geldt voor het hele FG gebeuren dat voor mij gewoon een no go area is geworden. En ik ben gelukkig ook niet de enige. Mannetje mag het lekker uitzoeken met zijn handel en BNérs.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:48 schreef RobinOok het volgende:
Speciaal een berichtje voor Iwanius: wij waren bij FG Foodlabs en vond er werkelijk geen bal aan. Het was niet slecht, maar volkomen fantasieloos, inspiratieloos, niet spannend, niet bijzonder, gewoon suf met mislukte pretenties. Dertien in een dozijn eten voor teveel geld. En ik snap dus niet wat de bedoeling is van die tent.
quote:Op maandag 31 maart 2014 10:35 schreef Isegrim het volgende:
Tai Wu ben ik laatst geweest met een groep. Eten was ok, maar de bediening (met name één dame) was ronduit onbeschoft. En dan niet cultuurverschil Chinees-Nederlands onvriendelijk-overkomend, nee, echt heel erg onbeschoft. Ga er nooit weer heen.
Dat is dus de werkdruk. Zware werkdruk waar ze vele uren achter elkaar moeten werken omdat de Chinezen maling hebben aan de Hollandse Cao's voor de horeca als het personeel betreft en die dus die vele uren staan werken in het restaurant zonder pauzes. En dan in alle drukte gaat er weleens wat mis en dan krijg je dus klagende blanda'squote:Op maandag 31 maart 2014 17:49 schreef Isegrim het volgende:
We kregen ook totaal verkeerde gerechten geleverd; ze konden duidelijk niet overweg met een grotere groep. Het was een zootje en vervolgens wordt de serveerster boos op ons.Het was zo bizar dat het bijna grappig was. Bijna.
Net zo min als Ron Jeremy rum? Dat je die gemist hebt tijdens je bezoek...quote:Op maandag 31 maart 2014 14:17 schreef RobinOok het volgende:
Ik denk niet dat er iemand zoetzure saus bij Francois Geurds verwacht.
Dus, als ik je goed begrijp is het de schuld van de klant als het personeel foute gerechten uitserveert en daarna onbeleefd is?quote:
Oh, het ligt niet aan het personeel, maar aan die domme belanda-klanten.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:29 schreef Iwanius het volgende:
Dat is dus de werkdruk. Zware werkdruk waar ze vele uren achter elkaar moeten werken omdat de Chinezen maling hebben aan de Hollandse Cao's voor de horeca als het personeel betreft en die dus die vele uren staan werken in het restaurant zonder pauzes. En dan in alle drukte gaat er weleens wat mis en dan krijg je dus klagende blanda'sen dus nog meer geklaag aan hun hoofd want zij redeneren dat alle Gwai Lo's ( niet Chinezen) de keuken toch niet kennen dus gewoon moeten vreten wat ze voorgeschoteld krijgen en niet zo pietepeuterig moeten zijn.
Belandaquote:Op maandag 31 maart 2014 22:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh, het ligt niet aan het personeel, maar aan die domme belanda-klanten.
Tja, die kennis ontbrak mij.
Ik dacht altijd dat de gast gelijk heeft.
Dom van mij.
Mwahquote:Op dinsdag 1 april 2014 23:39 schreef Isegrim het volgende:
De inrichting is heel erg vet inderdaad.(Ik woon letterlijk op 2min afstand)
He jongens doe even moeilijk zeg.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:47 schreef Cat22 het volgende:
Dus, als ik je goed begrijp is het de schuld van de klant als het personeel foute gerechten uitserveert en daarna onbeleefd is?
Nooit geweten, dan doen heel veel restaurants dat heel erg fout met hungoede gerechten uitserveren
en
vriendelijke service
*noteert*
Weer wat geleerd, ik trap er niet meer in!
Als jij serieus bent wil ik best een tafel e.d. regelen. Alleen ik vrees wanneer ik mee ga er geen entertainment is als in schreeuwerige.onbeschofte bedieningquote:Op maandag 31 maart 2014 23:01 schreef Isegrim het volgende:
Laten we met alle mensen uit dit topic een keer bij Tai Wu gaan eten, puur entertainment!
quote:Op dinsdag 1 april 2014 23:26 schreef golfer het volgende:
Nederlandse Masterchef was te gast bij de favoriet van Iwanius: bij Francois in FG Foodlabs.
Inrichting ziet er wel erg blits uit.
CUL / Nederlandse versie MasterChef dagelijks Net5
Zeg dat nou niet, daar kickt die jongen op. Het valt me trouwens wel op dat hij altijd alleen eet, terwijl hij beweert een vriendin te hebben.quote:
Hij eet altijd met al z'n vrienden.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:01 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Zeg dat nou niet, daar kickt die jongen op. Het valt me trouwens wel op dat hij altijd alleen eet, terwijl hij beweert een vriendin te hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Dat ziet er allemaal lekker uit, maar moet je daar op van die krukken zitten? Daar heb ik toch zo'n pesthekel aan.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:51 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Restaurant Salt & Tasty +/- 100 meter voor Rotterdam-Centraal
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat voor keuken?
Mediterranees
Bijzonder?
Ja zeker!
Wat at je?
[ afbeelding ]
Smaken/Bijzonderheden/Service?
Als je een liefhebber bent van alles wat met schaaldieren heeft te maken
en fingerfood en fijnen wijnen en eventueel champagnes dan is dit de plek
om even tot rust te komen en te genieten.
Wat zijn de krenten uit de pap qua gerechten?
[ afbeelding ]
Iberico mini-burgers net een Teriyaki mayo.
[ afbeelding ]
Zelf gemaakte Bisque met mooie grote stukken kreeft erin!
[ afbeelding ]
Queen Krab met cirtoen mayonaise
En natuurlijk de Zeeuwse oesters!![]()
Duur?
Goedkoper dan een Harbor Club en geen kitcherig gedoe.
Is het ergens mee te vergelijken?want zoiets was er in deze opzet nog niet in Rotterdam.
Zou je er elke dag,week langsgaan?
Ik ben er al een paar keer geweest en nog steeds niet teleurgesteld
dus elke keer dat ik daar in de buurt ben is het even een pitstop maken.
8 / 10
quote:Op maandag 23 december 2013 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Villa Copera, Tolkamer
Cijfer 6,5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kosten? de pannenkoek was 12 euro
Cijfer? 6,5
We waren met een groepje van elf. Er werd gekozen om om pannenkoeken te gaan eten. Ik ging voor de vleesoptie. De Ossenhaaspuntjes waren goed, lekker mals en nog lekker rosé.
Alleen die rauwkost was niets mee gedaan. En de champignons ben ik niet tegen gekomen. Pannenkoek was verder aardig.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
quote:Op zondag 6 april 2014 10:58 schreef borisz het volgende:
Waar? De Oude Muntkelder, Utrecht
Wanneer? 5 april
Wat at je? Oostenrijkse pannenkoek met ossenhaas, champignons, uitjes en rauwkostsalade
Impressie?Werd de pannekoek zo geserveerd? :/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kosten? de pannenkoek was 12 euro
Cijfer? 6,5
We waren met een groepje van elf. Er werd gekozen om om pannenkoeken te gaan eten. Ik ging voor de vleesoptie. De Ossenhaaspuntjes waren goed, lekker mals en nog lekker rosé.
Alleen die rauwkost was niets mee gedaan. En de champignons ben ik niet tegen gekomen. Pannenkoek was verder aardig.
quote:Op zondag 6 april 2014 11:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Werd de pannekoek zo geserveerd? :/
quote:Op zondag 6 april 2014 10:58 schreef borisz het volgende:
Waar? De Oude Muntkelder, Utrecht
Wanneer? 5 april
Wat at je? Oostenrijkse pannenkoek met ossenhaas, champignons, uitjes en rauwkostsalade
Impressie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kosten? de pannenkoek was 12 euro
Cijfer? 6,5
Alleen die rauwkost was niets mee gedaan. En de champignons ben ik niet tegen gekomen. Pannenkoek was verder aardig.quote:Op zondag 6 april 2014 11:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Werd de pannekoek zo geserveerd? :/![]()
Niet echt. T lijkt als of de pannekoek gewoon op het bord gekwakt isquote:Op zondag 6 april 2014 11:49 schreef Bluezz het volgende:
OhTegelijk
Ziet er niet echt heel appetijtelijk uit
Halve kilo aardappeltjes, vol bord salade erbij. Het vlees gedeelte van het ribeye gerecht hoor je mij niet over, was heerlijk en goede hoeveelheid.quote:Op zondag 6 april 2014 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:
250 gram ribeye véééél te groot vinden .....
Kampong Kita is heel erg oké.quote:Op zondag 6 april 2014 11:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op het plein zit ook shabu shabu en KFC, maar we kozen toch voor de beren.
Daar keken we ook naarquote:
Die vond ik dan weer erg tegen vallenquote:
Ben daar ooit speciaal naartoe gereden om laksa te eten. Daar was niks mis mee, goed gevuld, goed op smaak, lekker.quote:
Dit!quote:
Het buffet wel, maar er staan echt wel authentieke dingen op de kaart, zoals de door Robin genoemde laksa.quote:Op zondag 6 april 2014 12:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Die vond ik dan weer erg tegen vallen
Heel gewoontjes (Hollandse afhaal Chinees). Wel goedkoop en snel voor een bioscoop bezoekje.
Ja, qua ambiance is het niks, maar als ik moet kiezen op dat plein, dan zit ik 1000x liever bij Kita dan bij één van die andere tenten.quote:Op zondag 6 april 2014 12:42 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ben daar ooit speciaal naartoe gereden om laksa te eten. Daar was niks mis mee, goed gevuld, goed op smaak, lekker.
Maar vond het een eng, donker hol.
Kan ook komen omdat ik er 's middags was, moederziel alleen.
Zeker! En de afhaal is in die context ook prima.quote:Op zondag 6 april 2014 12:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, qua ambiance is het niks, maar als ik moet kiezen op dat plein, dan zit ik 1000x liever bij Kita dan bij één van die andere tenten.
ik heb geen buffet genomen, maar kennelijk wel de verkeerde dingen van de kaart besteldquote:Op zondag 6 april 2014 12:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het buffet wel, maar er staan echt wel authentieke dingen op de kaart, zoals de door Robin genoemde laksa.
Goeie keusquote:Op zondag 6 april 2014 11:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op het plein zit ook shabu shabu en KFC, maar we kozen toch voor de beren.
Ik prefereer toch echt mijn eigen PP van het Groene Eiquote:Op zondag 6 april 2014 13:03 schreef Isegrim het volgende:
Over indo gesproken, wij gaan vanavond eten bij Toko Toorop:
https://www.facebook.com/TokoToorop
Hij heeft filmpjes op YT staan waarvan mij het water in de mond loopt. Zal achteraf verslag doen!
De ribs waren idd erg lekkerquote:Op zondag 6 april 2014 13:38 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Goeie keus![]()
Shabu Shabu gooit veels te veel rijst op/onder de sushi en de Beren hebben lekkere ribs
Heb je die van hem geproefd dan?quote:Op zondag 6 april 2014 17:33 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik prefereer toch echt mijn eigen PP van het Groene Ei
Liep er gisteren bij toeval naar binnen toen ik even op de Meent was om...12:15 uur.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:35 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben een meisje, Iwanius.En ik vergeleek met SanSan omdat dat ook Chinees is .
Gister gegeten bij Deli Tasty op de Meent in Rotterdam,
Het smaakte zeker en of men het raar vond? Nee,niet echt omdat de eigenaar zijn personeel van te voren had ingelicht dat er een eet-gek zou langskomen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 17:18 schreef Bluezz het volgende:
Iwanius, bestel je dat allemaal tegelijk? En vinden ze dat niet raar?
Ziet er wel lekker uit
Ik zit niet te wachten op complimentjes. Moet je geven aan de mensen die het bereiden.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:01 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Zeg dat nou niet, daar kickt die jongen op. Het valt me trouwens wel op dat hij altijd alleen eet, terwijl hij beweert een vriendin te hebben.
Nee hoor. Er zijn tafeltjes met gewoon stoelen en die bar krukken waarover jij het hebt die zijn voor het hoge plateau die je bij binnenkomst ziet en waar je al staand of op een kruk zittend iets kan nuttigen. Niet vergeten: het is een toko met een hoog Take-away gehalte.quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:53 schreef Bramito het volgende:
Dat ziet er allemaal lekker uit, maar moet je daar op van die krukken zitten? Daar heb ik toch zo'n pesthekel aan.
quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:03 schreef morgane het volgende:
Op het bord bij de deur staat Orient Parel
Voor 35 man??? Beetje weinig of niet? Nog geen 150 gram vlees.quote:Op zondag 6 april 2014 13:03 schreef Isegrim het volgende:
Over indo gesproken, wij gaan vanavond eten bij Toko Toorop:
https://www.facebook.com/TokoToorop
Hij heeft filmpjes op YT staan waarvan mij het water in de mond loopt. Zal achteraf verslag doen!
Dat is slechts een lichte lunch voor hem en dan 's avonds nog een keer thuis eten bij 'z'n vriendin.'quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:25 schreef Amarantha het volgende:
Echt waar laat je het allemaal.. Zag net een foto van jou met nog meer eten. Krijg je dat allemaal op?
Nee, was dit lunch?quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is slechts een lichte lunch voor hem en dan 's avonds nog een keer thuis eten bij 'z'n vriendin.'
Ben wel benieuwd naar een foto van Iwanius zelf. Zou hij nog door een normale deur passen?
Zijn toch allemaal kleine hapjes , is wat veel maar niet super veel, dat is ook meteen het irritante van alleen dimsummen, te weinig variatie.quote:
Gewoon bestellen bij je slager, en vertellen dat hij het niet aan lapjes moet snijdenquote:Op dinsdag 8 april 2014 16:07 schreef Geerd het volgende:
[..]
Voor 35 man??? Beetje weinig of niet? Nog geen 150 gram vlees.
![]()
Ziet er wel vies lekker uit tering, waar kun je zulke lappen vlees halen dan?
Oke dan, thanks. Als ik straks weer een combi heb maar weer eens prutsenquote:Op dinsdag 8 april 2014 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gewoon bestellen bij je slager, en vertellen dat hij het niet aan lapjes moet snijden
Als het een dubbele deur is wel.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:15 schreef golfer het volgende:
Dat is slechts een lichte lunch voor hem en dan 's avonds nog een keer thuis eten bij 'z'n vriendin.'
Ben wel benieuwd naar een foto van Iwanius zelf. Zou hij nog door een normale deur passen?
Heel vet?quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:35 schreef FutureFairytale het volgende:
Iwanius: zie bij de ingang 'Japans restaurant' en jij schrijft Kantonees?
Verder die rijstnoodlerol heb ik een keer in Den Haag geproefd en was toen zo slecht! Die witte rol leek wel een hap puur vet, was zo ontzettend smerig! Sinds toen ff geen dimsum meer voor mij.
Dat Japans is van Yamato dat eigenlijk een veredelde all-you-can-eat Japans ding is en links van het halletje zit als je de lift naar de eerste verdieping neemt. Als je rechts afslaat daarboven dan loop je naar de deur van Orient Parel dat vroeger dus de Blauwe Olifant was.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:35 schreef FutureFairytale het volgende:
Iwanius: zie bij de ingang 'Japans restaurant' en jij schrijft Kantonees?
Verder die rijstnoodlerol heb ik een keer in Den Haag geproefd en was toen zo slecht! Die witte rol leek wel een hap puur vet, was zo ontzettend smerig! Sinds toen ff geen dimsum meer voor mij.
Ja het smaakte alsof ik een hap varkensvet nam toen ik een hap uit die witte rol nam. Heeft voor een vriendin en mij onze dimsum-ervaring ff goed verpest.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heel vet?Zo herken ik dimsum helemaal niet!
Aah zo, ik snapquote:Op dinsdag 8 april 2014 18:47 schreef Iwanius het volgende:
Dat Japans is van Yamato dat eigenlijk een veredelde all-you-can-eat Japans ding is en links van het halletje zit als je de lift naar de eerste verdieping neemt. Als je rechts afslaat daarboven dan loop je naar de deur van Orient Parel dat vroeger dus de Blauwe Olifant was.
Je bedoelt niet de consistenie van rijstnoodles als die net even te zacht zijn? Beetje gelei/gelatine achtig?quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:10 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ja het smaakte alsof ik een hap varkensvet nam toen ik een hap uit die witte rol nam. Heeft voor een vriendin en mij onze dimsum-ervaring ff goed verpest.
[..]
Aah zo, ik snap
Je hebt nog nooit een Indonesische maaltijd gehad begrijp ik?quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:07 schreef Geerd het volgende:
[..]
Voor 35 man??? Beetje weinig of niet? Nog geen 150 gram vlees.
![]()
Ziet er wel vies lekker uit tering, waar kun je zulke lappen vlees halen dan?
Ik ben niet Turks hoor.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:14 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Als het een dubbele deur is wel.Btw speciaal voor Isegrim. Jouw keuken is de volgende die ik ga uitproberen en verwacht er een hoop van omdat de Turkse keuken bij mij ook zeer goed staat aangeschreven.
Istanbul is voor mij ook een walhalla op eetgebied geweest de keren dat we er waren.
Ja zou goed kunnen. Heel vreemde, totaal onaangename, structuur.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Je bedoelt niet de consistenie van rijstnoodles als die net even te zacht zijn? Beetje gelei/gelatine achtig?
Omnomnom!quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:12 schreef RobinOok het volgende:
Dat het plakt aan je tanden? :-)
En turnip cake? Dat zul je dan wel helemaal vreselijk vinden. *grin*
http://www.eet.nu/zwolle/de-librijequote:Op woensdag 9 april 2014 13:27 schreef Coelho het volgende:
Ik ben voornemens om bij de Librije te gaan dineren voor een bijzondere gebeurtenis. Is dit een overgetelijk iets of is het overrated en kan ik ergens anders betere prijs/kwaliteit krijgen? Wat zijn reële wachttijden bij hen?
Waar?quote:Op woensdag 9 april 2014 13:32 schreef Coelho het volgende:
Ik heb natuurlijk ook al op Iens etc. gekeken, maar was benieuwd naar de ervaringen van Fok-kers uit dit topic. Golfer/Bluezz, zijn jullie hier al wel eens geweest?
Mijn laatste keer is alweer een tijdje terug (2012), het is maar net wat je gewend bent, als je nooit op sterren niveau eet (geen idee of dat wel of niet zo is) weet ik niet of je het daar wel weet te waarderen, zeker omdat het natuurlijk prijzig is maar het is een heel bijzonder restaurant.quote:Op woensdag 9 april 2014 13:32 schreef Coelho het volgende:
Ik heb natuurlijk ook al op Iens etc. gekeken, maar was benieuwd naar de ervaringen van Fok-kers uit dit topic. Golfer/Bluezz, zijn jullie hier al wel eens geweest?
Misschien je nick en vanwege die apartheid is dat mij altijd een beetje blijven hangen dat je dus naar alle waarschijnlijkheid dus een Turkse achtergrond had. Maar goed, is dat ook uit de wereld.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:41 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben niet Turks hoor.Hoe kom je daar nou toch bij?
Uberhaupt de optie naar voren brengen dat De Librije overrated zou zijn als gedurende vele jaren zowel voor als tegenstanders over 1 ding het eens zijn en wel dat De Liberije gewoon top en het neusje van de zalm is.quote:Op woensdag 9 april 2014 13:27 schreef Coelho het volgende:
Ik ben voornemens om bij de Librije te gaan dineren voor een bijzondere gebeurtenis. Is dit een overgetelijk iets of is het overrated? [knip]
Ja, was leuk toen, hè?quote:Op woensdag 9 april 2014 17:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb in een restaurant nog nooit zoveel betaald voor 1 persoon, als in De Librije maar het was het dubbel en dwars waard
quote:
Heb vanmiddag die hele topicreeks er over nog eens nagelezen. Jammer dat alle foto's niet meer werken.quote:
Juist ja.Ik ga morgen ofzo de Turkse keuken weer eens proberen na vandaag een eigentijdse blauwe hap te hebben genuttigd.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:05 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben gewoon oer-Hollands.We eten wel graag Turks thuis.
Turks buiten de deur is zelden een succes, want meestal niet vreselijk authentiek (beetje hetzelfde probleem als Indiaas).
Ik bedoelde met overrated dat het zich niet dusdanig meer onderscheidt dat het de meerprijs waard is. Ik ben bij meerdere sterrenrestaurants geweest waar je voor de helft van het geld eet. Dan verwacht ik ook terug te kunnen zien op mijn bord of beter gezegd in totale beleving dat De Librije 3 sterren heeft. De kwaliteit staat buiten kijf, echter zijn Jonnie en Therese ook geweldige commerciële breinen.quote:Op woensdag 9 april 2014 16:53 schreef Iwanius het volgende:
Uberhaupt de optie naar voren brengen dat De Librije overrated zou zijn als gedurende vele jaren zowel voor als tegenstanders over 1 ding het eens zijn en wel dat De Liberije gewoon top en het neusje van de zalm is.![]()
Op welke ervaring baseer je dat het overpriced zou zijn? Dat is jouw pre-occupatie?quote:Op woensdag 9 april 2014 17:37 schreef Coelho het volgende:
Dit gezegd hebbende was overrated niet de juiste term, maar had ik overpriced moeten zeggen, wat twee verschillende dingen zijn
Sorry voor de onduidelijkheid, mijn vraag was juist of het iets onvergetelijks is, danwel of het overpriced is. Ben bereid het te betalen, echter in sommige segmenten stijgt de prijs onevenredig. Ik wilde graag van de ervaringsdeskundigen weten of het elke cent waard is, of dat het gevoel leeft dat je wel veel krijgt, echter te veel betaalt.quote:Op woensdag 9 april 2014 18:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Op welke ervaring baseer je dat het overpriced zou zijn? Dat is jouw pre-occupatie?
Je weet dat je bij De Librije nou eenmaal veel geld betaald, maar iedereen is het er over eens dat het het geld helemaal waard is?
Een sterrenrestaurant van 3 sterren op dat niveau behouden kost bijna meer geld dan dat het op levert. Heel rijk word je er niet van. Van hun supermarkt-kruiden, kookprogramma-optredens en boeken kun je wel goed eten, dat is commercieel veel aantrekkelijker.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:37 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik bedoelde met overrated dat het zich niet dusdanig meer onderscheidt dat het de meerprijs waard is. Ik ben bij meerdere sterrenrestaurants geweest waar je voor de helft van het geld eet. Dan verwacht ik ook terug te kunnen zien op mijn bord of beter gezegd in totale beleving dat De Librije 3 sterren heeft. De kwaliteit staat buiten kijf, echter zijn Jonnie en Therese ook geweldige commerciële breinen.
Dit gezegd hebbende was overrated niet de juiste term, maar had ik overpriced moeten zeggen, wat twee verschillende dingen zijn
Voor mij is het niets. Ik heb altijd gezegd dat ik niet bij Jonnie wil eten, ondanks dat ik weet dat het eten op uitstekend niveau is. Ik heb een gek lijf. Ik hou van voldoende eten, maar bij veel verschillende smaken/bereidingen word ik snel misselijk. Tapas eten is een hel en dat doen we dus ook nooit.quote:Op woensdag 9 april 2014 18:59 schreef Coelho het volgende:
[..]
Sorry voor de onduidelijkheid, mijn vraag was juist of het iets onvergetelijks is, danwel of het overpriced is. Ben bereid het te betalen, echter in sommige segmenten stijgt de prijs onevenredig. Ik wilde graag van de ervaringsdeskundigen weten of het elke cent waard is, of dat het gevoel leeft dat je wel veel krijgt, echter te veel betaalt.
Gezien de reacties lijkt het volgens jullie het geld waard te zijn. Dat is wat ik wilde weten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |