abonnement Unibet Coolblue
pi_131662888
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 00:14 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Heb je de rest van het servies bekeken? Gefrabriceerde roestvlekken.
Dacht dat t alleen t bord was tot ik dat kommetje van de gamba's zag. Gefrabriceerd denk je? Waarom zouden ze dat willen :?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_131663792
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 00:42 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Dacht dat t alleen t bord was tot ik dat kommetje van de gamba's zag. Gefrabriceerd denk je? Waarom zouden ze dat willen :?
Ziet er 'hip' uit. Nogal onhygienisch als het echte roest zou zijn.
pi_131665175
Mooie foto's al die gerechten, maar trekt mij niet echt, doe mij maar een biefstuk met boeren patat :P
Of bbqen natuurlijk!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_131667099
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 00:42 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Dacht dat t alleen t bord was tot ik dat kommetje van de gamba's zag. Gefrabriceerd denk je? Waarom zouden ze dat willen :?
Ik vind de gamba's zelf er een beetje simpel uitzien vergeleken met de rest. Voor de rest is een tapasavondje altijd lekker. O+
pi_131697613
en dat vochtige doekje bij die gamba's ziet er helemaal niet uit, zet dan een vinger bowl erbij...
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:33:23 #81
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_131745107
Eetcafé het Gesprek, in Rotterdam. :P O+ De setting is ten eerste heel leuk en warm, je kijkt dan ook pal op de haven uit. Het uitzicht is dus mooi. :)

(Nu het winter wordt zit je binnen, maar ook wel eens op het terras gezeten en dat was perfect)

Het eten was top en niet duur. Geen zin om een hele recensie te houden over wat ik heb gegeten, die komt misschien nog wel. Ik hou het voor nu wel kort. :)

Ik ben zelf totaal niet van de snelle goedkope restaurants, zoals Happy Italy of Vapiano (voor mensen die dat bekend in de oren klinken). Dat zijn van die massa restaurants die je het liefst zo snel mogelijk weg willen hebben, zodat ze nieuwe mensen een plaats kunnen geven.

Maar daar heb ik dus gegeten en ik raad het aan!
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_131835712
Waar? Plancius, Amsterdam
Wanneer? 2 weken geleden op een zondag
Wat at je: 3 gangen menu via Groupon

Al een keertje bij Plancius (vlakbij Artis) gegeten via een andere actie. Lekker eten, niet al te saai, nette prijs. Deze keer met z'n viertjes vanwege dat we naar het Rijksmuseum gingen en daarna wat wilden eten.

We waren te vroeg (geen probleem) en hebben eerst een wijntje genomen. Daarna aten we:

Voorgerechten: 2x gamba's, 2x vitello tonato
De gamba's waren lekker gekruid, netjes schaaltje met water bij gekregen toen mijn tafelgenoot daar om vroeg. Vitello tonato was lekker, voldoende kappertjes en goed evenwicht.

Hoofdgerechten: 1x sate schotel, 2x met ricotta gevuld piepkuiken, 1x biefstuk
Alles prima opnieuw, sate schotel en biefstuk zag er netjes uit. De piepkuiken uit de oven was heerlijk gegrild en prima gekruid.

Nagerechen: 2x Cheesecake, 1x Tarte Tartin, 1x IJs
IJs was 2 smaken, dat vond ik wel weinig voor een nagerecht, maar mijn tafelgenoot vond het voldoende, zeker omdat de andere twee gangen ruim waren. Cheesecake was in stukjes gesneden, dus geen vol taartstuk, maar gezien de zwaarte van de cheesecake perfecte portie zo, zeker omdat er nog een bolletje ijs bij zat. Tarte Tartin zag er mooi uit en was niet te zoet.

Plancius is zeker aan te raden als je het niet erg vindt om een minuut of 15 uit het centrum te lopen, je zin hebt in brasserie achtig eten van goede kwaliteit en heeft een leuke sfeer. Bediening is ook altijd goed.

Kosten: uh... shoot, had bon al weggegooid, maar ruim onder de 100 euro voor met z'n viertjes inclusief drank volgens mij (vanwege de bon met dus ¤55 voor 3 gangen voor 4 personen)
Cijfer: 8- (inmiddels minder keuze op de kaart en meer 'veilige gerechten' dan de vorige keer)
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 13:28:42 #83
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_131871548
Wanneer: 4 oktober 2013
Waar: Restaurant Chapeau!, Bloemendaal
Wat:
Om onze vakantie in stijl af te sluiten hadden we in het kader van de Iens Dinerdagen (3 gangen voor 30 euro en per Michelinster 10 euro toeslag) gereserveerd bij het letterlijk bij ons om de hoek van ons huis gelegen met 2 Michelinsterren onderscheiden Restaurant Chapeau!
(De foto's zijn dit keer vanwege lichtgebrek en niet willen flitsen van matige kwaliteit.)

Leuke tafel aan het raam met uitzicht op de vijver.
Allereerst een glas huiswijn, een frisse Riesling van het huis Pfluger. Besloten de rest van de maaltijd die wijn te blijven drinken.
Daarbij ook een fles bruisend tafelwater.

We begonnen met een serie amuses:
Amuse 1:

Een kokertje gevuld met o.a. eendenlever geserveerd op een grote kiezelsteen.

Amuse 2:

Een lepeltje gevuld met o.a. een kokkel en een mosseltje met een beetje schuim van kokkels.

Amuse 3:

Diverse bereidingen (rauw, gegrild, gebakken, gekookt) van allerlei groentes vergezeld door heerlijke crèmes en schuimpjes.

Gerecht 1:

Een Gillardeau oester met daarbij o.a. paksoy, lamsoor, mosterdzaad en ponzu.

(extra) tussengerecht:

In kummelolie langzaam gegaarde scholfilet met koolrabi, kroepoek en serranoham.

Gerecht 3:

Heerlijk (rokerig) rosé gegaarde kwartel met daarbij prachtig gesneden groentes (rode biet, jonge uitjes, engelwortel) en cantharellen en een kokertje met daarin een stukje prachtig gestoofd draadjesvlees van kwartel.
Ter plekke werd een heerlijk jus op het bord erbij gegoten.

Dessert:

Een merengue van citroen met daarbij heerlijke frisse bereidingen van citrusvruchtjes, sereh, verveine en geserveerd met schaafijs van granny smith.

Al met al een heerlijke ervaring waarbij aan elk klein detail van de maaltijd optimale aandacht was gegeven. Mooie smaakcombinaties en prachtig opgemaakte borden. :9
Inclusief extra gerecht, sterrentoeslag, wijn en water waren we met z'n tweeën 183,50 kwijt.
Absoluut de 2 sterren waard!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_131871997
Wat een ontzettend mooi eten, golfer O+ Opmaak geslaagd! Toch bijzonder hoe bij het ene restaurant het een ouderwetse rare constructie lijkt als ze het proberen na te doen en bij de ander is het precies goed. Zal wel het verschil in fotograaf zijn tussen kiekje en mooie foto.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131892654
Vanavond naar Radio Royaal in Eindhoven. Da's in elk geval een bijzonder toffe locatie ( Philips' voormalige energiehuis Philips, veel machines staan er nog!), nu eens kijken hoe de kaart bevalt als je er met een stel vegetariërs komt binnenwaaien. :) Benieuwd!
Morgen hier een verslagje.





quote:
3s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 13:28 schreef golfer het volgende:
Absoluut de 2 sterren waard!
Het klinkt wat ingrediënten betreft allemaal hartstikke lekker en zo te lezen was dat het ook wel, máár: het is wel het soort bordopmaak dat ik onderhand wel een beetje beu ben om te zien.. Het is odnerhand wel tijd voor iets nieuws! (Niet dat ik zelf nu zo'n frequent bezoeker van sterrenrestaurants ben, maar ik ben wel een heel enthousiaste review-lezer. >:) )
Let me see you stripped down to the bone
pi_131897047
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 09:51 schreef minilot het volgende:
Vanavond naar Radio Royaal in Eindhoven. Da's in elk geval een bijzonder toffe locatie ( Philips' voormalige energiehuis Philips, veel machines staan er nog!), nu eens kijken hoe de kaart bevalt als je er met een stel vegetariërs komt binnenwaaien. :) Benieuwd!
Morgen hier een verslagje.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het klinkt wat ingrediënten betreft allemaal hartstikke lekker en zo te lezen was dat het ook wel, máár: het is wel het soort bordopmaak dat ik onderhand wel een beetje beu ben om te zien.. Het is odnerhand wel tijd voor iets nieuws! (Niet dat ik zelf nu zo'n frequent bezoeker van sterrenrestaurants ben, maar ik ben wel een heel enthousiaste review-lezer. >:) )
Wat een bijzondere plek! En heb je wel aangegeven dat jullie vega zijn?

Ik ben het niet beu om te zien en te eten, tis prachtig, je ziet erin terug dat het met liefde en veel werk is gemaakt.... wat wil jij dan zien op een bord?
(overigens zijn de foto's matig dit keer hoor)
pi_131897280
Aangeven hoeft niet, er staan interessante vegetarische opties op het menu zie ik nu. ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:10 schreef Bluezz het volgende:
..wat wil jij dan zien op een bord?
Och, het is meer een globaal gevoel dat ik al jarenlang dezelfde soort borden voorbij zie komen op fotoverslagen van Nederlandse sterrenrestaurants. Al die losse componentjes met veel ruimte ertussen, de schuimpjes, de hoorntjes.. Zo'n 'Gerecht 1' (de oester) heb je toch al honderd keer zo gezien - ik heb het idee dat het nu al een paar jaar dezelfde mode is die steeds weer terugkomt en ik ben er wel aan toe om onderhand iets nieuws te zien in de styling van de gerechten.
Maakt verder niet uit hoor, als het maar lekker is natuurlijk! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_131897864
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:15 schreef minilot het volgende:
Aangeven hoeft niet, er staan interessante vegetarische opties op het menu zie ik nu. ^O^

[..]


De kaart online is niet actueel.
De salade met pastinaak is lekker! En de malfatti ook. Geen erg uitgebreide vega keuze, eten niet heel bijzonder maar zeker goed en de locatie is fantastisch!
(Vrijdag geweest, dacht er net aan een recensie te geven ;))


Uitgebreider:

Drie gangen voor 29,50.

Ik had vooraf het vleeschplankje: erg lekker paté met ik denk vijg erdoor. Kalfsmuis, een salami achtige en een Italiaanse gedroogde ham daarbij crostini en een erg lekkere zilveruitjes chutney.

Mijn vriendje had de salade met pastinaak, hazelnoot en morieljemayonaise. Hij heeft me maar een piepklein hapje laten proeven omdat t zo lekker was ;)

Hoofd:
Ik had de confit de canard. Erg mals en erg lekker maar ik had wel graag wat meer cantharellen saus gewild, het was zo een beetje droog. De aardappeltjes erbij waren helaas ook wat slap en melig.

Hij had de malfatti, een soort grote gnocchi met spinazie en daarbij gestoofde aubergines. Hij vond het erg lekker.

Toe:
Ik had het kaasplankje, prima kaasjes. Een oude harde, een blauwschimmel en een hele zachte brie achtige. Helaas geen toelichting. Het roggekrentebrood erbij was erg lekker.

Hij had een cheesecake met frambozencoulis en yuzu. Mooi puntje.


Prima gegeten en niet te duur maar er ontbraken een paar kleine puntjes, die werden echter ruimschoots goed gemaakt door de ambiance dus ik verwacht er nog wel eens mensen mee naar toe te nemen!
Bonus punten; gratis water op tafel, vind ik prettig en erg lekkere gezouten boter bij t broodje ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door Zo-is-dat op 06-10-2013 13:48:06 ]
pi_131898226
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:32 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

De kaart online is niet actueel.
Nee, dat zag in inmiddels ook, maar zolang er een vegetarische optie is (en die is er) is het prima :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_131898404
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:15 schreef minilot het volgende:


Och, het is meer een globaal gevoel dat ik al jarenlang dezelfde soort borden voorbij zie komen op fotoverslagen van Nederlandse sterrenrestaurants. Al die losse componentjes met veel ruimte ertussen, de schuimpjes, de hoorntjes.. Zo'n 'Gerecht 1' (de oester) heb je toch al honderd keer zo gezien - ik heb het idee dat het nu al een paar jaar dezelfde mode is die steeds weer terugkomt en ik ben er wel aan toe om onderhand iets nieuws te zien in de styling van de gerechten.
Maakt verder niet uit hoor, als het maar lekker is natuurlijk! :)
En bovendien zie ik het niet elke dag ;)
pi_131898688
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:48 schreef Bluezz het volgende:

[..]

En bovendien zie ik het niet elke dag ;)
Ik eet eigenlijk nooit bij sterrenrestaurants, dus ik al helemaal niet. Maar zie wel veel fotoverslagen! ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_131898816
Ik vind het dessert wel origineel. Maar dat kan aan mij liggen ik ben nog nooit bij een sterrenzaak geweest.
pi_131942610
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:43 schreef minilot het volgende:

[..]

Nee, dat zag in inmiddels ook, maar zolang er een vegetarische optie is (en die is er) is het prima :Y
Hoe was het? :s)
  zondag 20 oktober 2013 @ 14:07:01 #94
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132357080
Waar: Restaurant Augusta in IJmuiden.
Wanneer: zaterdag, 19 oktober 2013

Wat en hoe:
Dit restaurant staat al jarenlang bekend als 1 van de betere restaurants van IJmuiden en tot nu toe was het er niet van gekomen er een bezoek af te leggen. Vandaag dus wel.
Het hotel/restaurant/theater Augusta is ligt in de Oud-IJmuiden en heeft een beetje vergane glorie-uitstraling.

Het restaurantgedeelte is een beetje art nouveau ingericht. Netjes gedekte tafels. Formele bediening.


We besloten niet te gaan voor het 4-gangenmenu (45 euro p.p.) maar ons te beperken tot een a la carte voor- en een hoofdgerecht.
Bij binnenkomst een glaasje witte huiswijn (Sauvignon Blanc Vin de Pays des Coteaux d’Enserune ’11) genuttigd en een fles bruisend water op tafel laten zetten. We vonden de wijn wat zurig en besloten de rest van de maaltijd een andere wijn te nuttigen, een Chileense chardonnay ‘Falaris Hill’ ’09. Viña Leyda, Leyda Valley.

Amuse:
Nadat er na enig wachten brood met boter op tafel kwam kregen we als amuse een glaasje met daarin een mouse van zongedroogde tomaten met een toefje truffelcrème er bovenop. Lekker mondvermaakje.


Voorgerecht:
Bluezz had gekozen voor de tartaar van ossenhaas met in vadouvanolie gemarineerde rivierkreeftstaartjes, een ‘eidooier’ van rode paprika en schuim van Parmezaanse kaas. Moest iets door haar op smaak gebracht worden met peper en zout, maar verder een prima combinatie.


Ik koos voor geroosterde coquilles met lauwwarme aardappelsalade, pata negra, geroosterde cherrytomaatjes en rode botersaus.
Prima. Niks op aan te merken.


Hoofdgerecht:
En toen begon het lange wachten... Na ons voorgerecht bijna een uur gewacht en uiteindelijk de bediening aangesproken. Bleek dat de kelner bij het 'uitvragen' aan de keuken van de diverse gerechten voor verschillende tafels een fout gemaakt te hebben en ons omgewisseld te hebben met een veel later gearriveerd gezelschap. Met excuses verschenen dan toch 10 minuten later onze hoofdgerechten.
Voor Bluezz bestond het hoofdgerecht uit heilbotfilet met gesmolten boerentruffelkaas, bietenrisotto, zoetzure venkel en saffraan/vissaus.

Een mooi stuk heilbotfilet, echter compleet te ver doorgegaard. In plaats van sappige en malse lamellen was de structuur naar gort gegaard tot taaie draderige brokken vis. Doodzonde, want de smaken waren verder voortreffelijk. We hebben hierover ons beklag gedaan en onze klacht werd zeer serieus genomen en leverde later bij de rekening nog een verrassing op....

Voor mij werd het de proeverij van de vis van Augusta.
Bestaande uit kleine stukjes vis, van links naar rechts: gegrilde tonijn, kabeljauw, heilbot (wel prima stukje), zeebaars en schelvis met crème van knolselderie, puree en schaaldierensaus en Hollandse garnalen.

Jammer dat de tonijn iets te lang gegrild was, dus i.p.v. rood/rosé van binnen doorgekookt grijs vlees. Verder wel prima stukjes vis met een lekkere saus.

Na het lange wachten en het mislukte hoofdgerecht van Bluezz besloten we het hierbij te laten en af te rekenen.
Vanwege de best wel prijzige gerechten bleek dat de bediening na onze klacht(en) besloten had een gebaar te maken en hoefden we uiteindelijk het duurste hoofdgerecht (die van mij) niet af te rekenen. Dat scheelde uiteindelijk toch wel 26 euro op de totaalrekening, die inclusief wijn en water toch nog 98 euro bedroeg.
Een mooi gebaar, maar voor ons geen reden nog eens terug te gaan naar Augusta.

Prijs/kwaliteit: hooguit een 6.

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 20-10-2013 15:01:27 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_134186008
Ik heb afgelopen week bij Wiesen in Eindhoven gegeten. Een beloftevol restaurant dat op Iens hele hoge reviewcijfers krijgt.

We hebben een zes gangen tapas menu gegeten (waarbij ik het woord tapas niet op z'n plaats vind, dat doet me toch meer denken aan gefrituurde uiringen). Heerlijk op smaak, mooi opgemaakt en wat mij betreft heeft het restaurant laten zien dat het zeker een belofte is voor toekomstige ranglijsten. Bijpassende wijnen waren perfect afgestemd.

Het enige minpunt is de prijs/kwaliteitverhouding. Niet zo zeer die van het eten, want ¤52,- voor zes gangen en daarbij amuses en brood vond ik in deze setting niks te veel. Waar ik me persoonlijk wel aan stoor is als een restaurant een suggestie doet voor een aperitief (bubbels, ik weet het niet exact meer), die na afloop ¤13 per glas blijkt te kosten. Dat vind ik niet in verhouding. Ook voor het bob-arrangement (halve glaasjes wijn) betaalden we ¤5 per glas ofwel ¤30pp. Dat vind ik ook aan de hoge kant in vergelijking met andere locaties.

Uiteindelijk moesten we bijna ¤400 afrekenen voor 4 personen, daar waar ik ¤320-330 reëler had gevonden.

Eten: 8.5
Prijs/kwaliteit: 7 (vanwege de hoge drankprijzen), anders zeker een 8.
pi_134488257
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:24 schreef Isabeau het volgende:

Het staat je uiteraard vrij om zelf een review van je eigen snackbar te plaatsen!
En desnoods als jezelf de keuken ingedoken bent, ook.

Mooi kort en bondig verslag van RobinOok en de foto's zijn ook geweldig van Jim zijn bereide gerechten. Ook het verslag met bijbehorende foto's van Golfer doet interessant aan.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2013 14:06:24 ]
  maandag 23 december 2013 @ 13:05:56 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_134602784
Wanneer: zondag 22 december 2013
Waar: Restuarant EVI en veel sterrenchefs..
Waarom: Serious Reguest.

Wat:
Ten behoeve van de 3FM-aktie Serious Request had Restaurant EVI het initiatief genomen om 24 uur non-stop te laten koken door bevriende (sterren)chefs. Dat gebeurde in zittingen van 3 uur waarbij elke keer door minimaal 3 (sterren) chefs een 9 gangen -menu werd geserveerd.
Er waren per zitting 30 stoelen beschikbaar die bij opbod werden verkocht via een veilingsite. De opbrengst van deze biedingen gaat volledig naar Serious Request. In totaal 26 chefs deden geheel vrijwillig en onbetaald mee aan deze aktie.
Wij hadden het geluk om te mogen aanschuiven bij de zitting op 22 december van 15:00 tot 18:00 uur.
Allereerst werden we met een glas champagne ontvangen bij de nabij gelegen ontvangstruimte van Restaurant Amazing Asia en vervolgens werden we vanaf daar over een geheel met rode lopers bekleed trottoir naar restaurant Evi gebracht.


Alles was overigens via Internet live te volgen via foodreporter.nl waarvan de regie ter plekke zorgde voor bewerking van de stream:


In het restaurant konden we met z'n dertigen plaatsnemen aan een lange tafel en werd er allereerst water en brood op tafel gezet, gevolgd door een glas Luigi Borsa, souvignon blanc die gedurende de eerste paar gangen steeds werd bijgeschonken.
Lekker brood met olijfolie en zout.


Gedurende het eten werden we ook nog getrakteerd door live-optredens van diverse artiesten.
De eerste drie gerechten die wij kregen waren bereid door Niven Kunz van het met 1 Michelinster onderscheiden restaurant Niven in Rijswijk.

Gerecht 1:

Krabsalade met een kwartelei, haringkuit en gemarineerde groentes.

Gerecht 2:

Een candybar van eendenlever met radijs, rode biet, rode rettich en nog wat kruiderij.

Gerecht 3:

Gebakken griet met beurre noisette, bloemkool, romanescu mousseline, zwarte knoflook, truffel en een jus van zure dragon.

Daarna was het voor 3 gerechten de beurt aan Jef Schuur van het op Texel gelegen met 1 Michelinster onderscheiden restaurant BijJef.

Gerecht 4:

Zacht gegaarde kabeljauw met quinoa, knolselderijpuree, oesterblad, rettich, zeekraal en met een thee van munt en komijn.

Gerecht 5:


Zachtgegaarde kalfstong, een salade met frisse mayonaise, kokkels van het wad en jus van gepofte knolselderij.

Gerecht 6:

Overjarige rustieke kaas met Zeeuwse platte oester, waddenzee garnalen, geschaafde bloemkool en augurk.

Vanaf dat moment werd er een rode wijn geserveerd, een Chateau Segur uit de Haut Medoc.
De 2 daarop volgende gerechten werden gemaakt door Pascal Jalhay, voormalig 2-Michelinsterrenkok van restaurant Vermeer, maar momenteel even zonder restaurant, maar nog steeds wel graag kokend.

Gerecht 7:

Een borrelglaasje gevuld met likeur van spekkoek, een bolletje Leidse kaas, een tuille van sambal en sesam en sinaasappel en geslagen room.

[img]Gerecht 8:[/img]

Oude Hollandse kaas van vrije koeien, hangop met pekelcitroen en kimchi, een crunch van gefermenteerde kool, citroen. ovengebakken slierten van brooddeeg en een met 24 ingrediënten gevulde tomaat.
Eenmaal opengemaakt zag die tomaat er zo uit:

Ingrediënten die wij herkenden waren: truffelaardappel en papaja, vanille, mango, pompoen, rozijnen, kappertjes.

De laatste chef die voor ons kookte was Danny Jansen, bekend van 24Kitchen en dan met name de Aziatische keuken, maar hij bekende ons dat zijn eigenlijke passie ligt bij patisserie.

Dessert-amuse:

Danny vond ons allemaal pareltjes voor Serious Request en daarom had hij 2 ringen in een doosje gestopt met daarop een eetbaar pareltje.
Gemaakt van een ganache van witte chocolade met sereh en citrus.

Gerecht 9:

Patisserie van Danny: een taartbodem van Bretonse koek met vanilleyoghurt en tropische mousse, hazelnootcrumble, gekaramaliseerde ananas, tropisch fruit, sinaasappelgel en witte chocolade.

Daarna gingen we voor de koffie met chocolade weer terug naar de eerste ontvangstruimte om plaats te maken voorde volgende 'shift'.
Daar werden we nog verrast door een jonge kunstenaar die live schilderijen bij elkaar stond te maken die ter plekke geveild werden:


En de koffie:


Het was een heel aparte belevenis om hierbij te kunnen zijn en vanwege het goede doel ervan geef ik dit keer geen kritiek of cijfer.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 23 december 2013 @ 13:27:59 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_134603683
Villa Copera, Tolkamer

Voor alle duidelijkheid, het eten is zeer smakelijk, correct en goed toebereid. De bediening vriendelijk en correct. Maar ben ik een happy camper? Nee.
Men heeft het concept van een zeven gangen menu, met dagverse ingredienten en geen kaart. Op zich een prima idee
We vroegen om mineraalwater bij het eten, kregen leidingwater met een beetje koolzuur in flessen die naar vaatwasmachine smaakte
Bij het reserveren er op gewezen dat mijn gezelschap geen uiensoorten (ui, lente-ui, prei) mag en geen paddenstoelen. Bij het aan tafel gaan vroeg de bediening nogmaals naar dieeteisen, en er nogmaals op gewezen. Toch kwam de fazant met stamppot en kroketjes toch met ui en paddenstoelen. Je zal maar allergisch zijn.
Na deze gang de bediening er ook op gewezen dat het verrukkelijk smaakt, maar dat de porties toch wel héél erg klein zijn. En dan bedoel ik, Amuse formaat. Leuk als een groet uit de keuken, maar niet als gang. De verder geheel correcte en zeer beleefde bediening wilde zich excuseren dat dit in dit soort zaken zo is. Maar, sorry, heb bij veel restaurants gegeten, op alle niveaus, maar zo weinig heb ik nog nooit gehad. Bij ons hoofdgerecht kregen we een kleine portie friet extra en een salade. Beide zeer smakelijk, met een te zoete mayonaise
Na ons hoofdgerecht kwam een tweede schaaltje frietes, maar nu zonder mayonaise
De kazen daarna, en het dessert waren wederom, net als alle andere gerechten zeer lekker.
Ik heb er een heel dubbel gevoel bij. Men kan koken, men kan bedienen, beide echt gewoon vakmanschap. Maar, na het dessert had ik nog steeds trek. Thuis nog maar wat open getrokken.
Ik vind het echt niet kunnen dat ik voor twee personen een slordige 250 euro betaal en dat je nog trek hebt na zeven gangen. De bediening was het pijnlijk en deed er alles aan me blij te maken, maar de keuken werkte helaas niet mee. Ik kan dan ook geen onvoldoende geven, maar een dikke voldoende wordt het ook niet.
Cijfer 6,5
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_134604876
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Villa Copera, Tolkamer

Voor alle duidelijkheid, het eten is zeer smakelijk, correct en goed toebereid. De bediening vriendelijk en correct. Maar ben ik een happy camper? Nee.
Men heeft het concept van een zeven gangen menu, met dagverse ingredienten en geen kaart. Op zich een prima idee
We vroegen om mineraalwater bij het eten, kregen leidingwater met een beetje koolzuur in flessen die naar vaatwasmachine smaakte
Bij het reserveren er op gewezen dat mijn gezelschap geen uiensoorten (ui, lente-ui, prei) mag en geen paddenstoelen. Bij het aan tafel gaan vroeg de bediening nogmaals naar dieeteisen, en er nogmaals op gewezen. Toch kwam de fazant met stamppot en kroketjes toch met ui en paddenstoelen. Je zal maar allergisch zijn.
Na deze gang de bediening er ook op gewezen dat het verrukkelijk smaakt, maar dat de porties toch wel héél erg klein zijn. En dan bedoel ik, Amuse formaat. Leuk als een groet uit de keuken, maar niet als gang. De verder geheel correcte en zeer beleefde bediening wilde zich excuseren dat dit in dit soort zaken zo is. Maar, sorry, heb bij veel restaurants gegeten, op alle niveaus, maar zo weinig heb ik nog nooit gehad. Bij ons hoofdgerecht kregen we een kleine portie friet extra en een salade. Beide zeer smakelijk, met een te zoete mayonaise
Na ons hoofdgerecht kwam een tweede schaaltje frietes, maar nu zonder mayonaise
De kazen daarna, en het dessert waren wederom, net als alle andere gerechten zeer lekker.
Ik heb er een heel dubbel gevoel bij. Men kan koken, men kan bedienen, beide echt gewoon vakmanschap. Maar, na het dessert had ik nog steeds trek. Thuis nog maar wat open getrokken.
Ik vind het echt niet kunnen dat ik voor twee personen een slordige 250 euro betaal en dat je nog trek hebt na zeven gangen. De bediening was het pijnlijk en deed er alles aan me blij te maken, maar de keuken werkte helaas niet mee. Ik kan dan ook geen onvoldoende geven, maar een dikke voldoende wordt het ook niet.
Cijfer 6,5
Dat kom je anno 2013 toch nog maar zelden tegen; dat je met honger van tafel gaat, zelfs bij de betere restaurants.
  maandag 23 december 2013 @ 13:59:51 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_134604959
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:57 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Dat kom je anno 2013 toch nog maar zelden tegen; dat je met honger van tafel gaat, zelfs bij de betere restaurants.
Heb bij veel sterrententen gegeten, maar nooit met honger weggegaan. Hier dus twee porties frietjes en een salade extra gekregen en nog scheurde ik van de honger.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')