Laat ik het maar hardop zeggen. Je staart je blind op je onrealistische droom. Het is veel te hoog gegrepen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:23 schreef RegoWire het volgende:
Laat ik mijn verhaal iets ophelderen.
Ik ken wel investeerder. En ik had mijn idee voorgelegd aan een één van hun en hij kent wel mensen die geïnteresseerd zouden kunnen zijn. Maar hij wilt eerst een begin zien, dus een werkplaats met een eigen team die al bezig is. Hij zou dan kunnen overwegen om te investeren tot ongeveer anderhalf miljoen en dat alleen al op basis van mijn schets.
Verder las ik, ''je kunt zelf helemaal niets''?
Ik ben ondernemer, mijn taak is dus ook om te ondernemen. Ik zorg voor het team, ik zorg ervoor dat de auto het juiste ontwerp krijgt, ik heb van nature veel verstand van schoonheid in supercars, heb mijn schets aan een aantal vrienden laten zien en ze vonden de wagen erg gaaf.
Daarnaast, zorg ik voor promotie, ik zorg voor financiën. Ik zorg voor een plek bij een toekomstige autoshow in Geneve. Verder, ik heb vele contacten met serieuze zakenmensen, geld zou misschien geen probleem zijn, maar omdat ik nu niet zeker ben van de onderhandelingen houd ik he liever op ''geen inkomen''.
Uiteraard, ik heb daar natuurlijk aan gedacht, net zoals bijv. Pagani die de V12 AMG van Mercedes-Benz gebruikt. Maar dat maakt een auto niet speciaal genoeg.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:21 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het klinkt allemaal erg leuk maar feitelijk heb je op een paar schetsjes na helemaal niets. Probeer het realistisch te houden. Ga bijvoorbeeld niet zelf de motor ontwikkelen. Ook kleinere professionele super car bouwers maken vaak gebruik van motoren van bekende motorenbouwers. Het ontwikkelen van een motor van de grond af aan is echt niet zomaar te doen door een enthousiasteling en een laptopje.
Die werkplaats heb je het eerste jaar waarschijnlijk niet eens nodig. Alles begint toch op papier en met berekeningen en tekeningen.quote:Ik ken wel investeerder. En ik had mijn idee voorgelegd aan een één van hun en hij kent wel mensen die geïnteresseerd zouden kunnen zijn. Maar hij wilt eerst een begin zien, dus een werkplaats met een eigen team die al bezig is. Hij zou dan kunnen overwegen om te investeren tot ongeveer anderhalf miljoen en dat alleen al op basis van mijn schets.
Hahaha eigen motor ontwikkelen. Dit wordt een mooi topic.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:26 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Uiteraard, ik heb daar natuurlijk aan gedacht, net zoals bijv. Pagani die de V12 AMG van Mercedes-Benz gebruikt. Maar dat maakt een auto niet speciaal genoeg.
Ik wil een eigen, unieke motor. Ik hecht veel waarde aan de uniekheid van mijn auto.
People who say they can and people who say they can't are both usually right,quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:25 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Laat ik het maar hardop zeggen. Je staart je blind op je onrealistische droom. Het is veel te hoog gegrepen.
Kun je niet als je een motorblok koopt nog aan wat "schuifjes" zitten om hem te tunen naar smaak?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:26 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Uiteraard, ik heb daar natuurlijk aan gedacht, net zoals bijv. Pagani die de V12 AMG van Mercedes-Benz gebruikt. Maar dat maakt een auto niet speciaal genoeg.
Ik wil een eigen, unieke motor. Ik hecht veel waarde aan de uniekheid van mijn auto.
Klopt, ik heb ook goed nagedacht over het motorblok van de Nissan GT-R. En deze vervolgens tunen tot 700 - 750 pk. Het is een simpel, licht en erg flexibele motor. Maar nog steeds, een motor van een andere autodealer past niet bij mijn ideologie en niet bij het karakter van de auto.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:32 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Kun je niet als je een motorblok koopt nog aan wat "schuifjes" zitten om hem te tunen naar smaak?
Als je zelf een motorblok vanaf niets wilt ontwerpen moet je ofwel de kennis wegkopen wat waarschijnlijk erg duur is, of zelf opbouwen, wat waarschijnlijk erg lang duurt en ook erg duur wordt.
Alleen de schijfjes achter bedoel je?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:36 schreef -niemand- het volgende:
maargoed, weet waar je aan begint. voor alleen de remmen ben je al 3-4000 euro kwijt, en dat hoeft niet op maat gemaakt te worden
Je kent of hoort vooral over succesverhalen. Er zijn waarschijnlijk een paar honderd startups per jaar, een enkeling wordt succesvol.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:31 schreef RegoWire het volgende:
[..]
People who say they can and people who say they can't are both usually right,
Henry Ford
founder of Ford Motor Company
Om niet te vergeten, de oprichter van Koenigsegg begon ook met spaargeld en had zijn eigen team de eerste twee jaar niet betaald.
ohja, het moeten natuurlijk keramische schijven zijn, geen gietijzerenquote:
Grappig dat je het erover hebt. Ik probeer al een aantal dagen een gesprek te regelen met de eigenaar. Ik heb gelezen dat ze zich op dit moment in moeilijke tijden begeven.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:37 schreef daNpy het volgende:
Ga eens praten met meneer Fisker, Koenigsegg, Pagani of een andere die je al voor is gegaan
Jawel man, want anders is de auto niet speciaal genoeg.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:36 schreef -niemand- het volgende:
maargoed, weet waar je aan begint. voor alleen de remmen ben je al 3-4000 euro kwijt, en dat hoeft niet op maat gemaakt te worden
En een trekhaak voor de aanhanger met accu's?quote:
Goh, en hoe zou dat nu komen?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:39 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Grappig dat je het erover hebt. Ik probeer al een aantal dagen een gesprek te regelen met de eigenaar. Ik heb gelezen dat ze zich op dit moment in moeilijke tijden begeven.
Hoeft geen grote accu in zo'n auto, paar rondjes en dan weer aan de snellader.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
En een trekhaak voor de aanhanger met accu's?
caravan met laptopaccu'squote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
En een trekhaak voor de aanhanger met accu's?
Een heel verhaal blabla droom dit dat. Maar een fabriek voor een bodykit vinden kun je dus al nietquote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:06 schreef RegoWire het volgende:
Beste FOK! leden bij planes, trains & automobiles,
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben een jonge 'ondernemer' van 22 jaar. Mijn naam is Rego.
Mijn grootste passie in het leven zit hem in auto's. Nog specifieker, supercars.
Al van jongs af aan maakte ik kennis met een Lamborghini Murciélago terug in 2002 in Oostenrijk. Vanaf dat moment was mijn leven compleet veranderd. Alles wat ik tot dan toe dacht, werd verleden tijd een deur ging voor mij open, een deur naar een wereld verder dan mijn wereld. Je zou kunnen zeggen, ''ik was blind maar nu zie ik het''.
Om het verhaal kort te houden, sinds 2012 heeft mijn motivatie om een eigen supercar te bouwen zich ontwikkeld op een niveau waarmee ik nog nooit eerder mee heb kennis gemaakt.
Ik heb besloten om mijn eigen doel achterna te gaan en ik zal er alles aan doen, om mijn supercar te ontwikkelen ik kan dit doen.
Het is een droom, dat het waard is voor mijn ''lifetime''
Nu komt mijn vraag aan jullie, overigens ook de reden voor deze topic.
Ik heb zelf al een paar schetsen gemaakt van mijn supercar en het ziet er werkelijk bruut uit al zeg ik het zelf.
Ik heb op zoek naar een team bestaande uit:
-- Een professionele ontwerper, die uiteraard programma's zoals auto builder ec. beheerst om alle dimensies
van de auto kloppend te maken maar ook iemand die zelf met goede designs komt op basis van mijn eigen concept
-- Een groep engineers, meer specifieker ik zoek mensen die in staat zijn om een motor te ontwikkelen die voorziet van minimaal 700 paardenkrachten, een 'normal aspirated engine' om het zo maar te noemen, dus zonder turbo's, ik dacht zelf aan een V10 of V12 blok. Ook heb ik zelf een paar digitaal motorgeluiden ontworpen en ik wil dat jullie als engineers de motor naar mijn wens kunnen ontwikkelen.
Ook moeten jullie in staat zijn om alle andere componenten zoals, de transmissie en koppeling etc te kunnen ontwerpen, die de huidige concurrentie aan kunnen.
-- Eventueel testrijders, het liefst degenen die al meerdere supercars in hun verleden hebben gereden en een goed stuurgevoel hebben.
Ik heb nog geen werkplaats gevonden, omdat ik eerst een team wil samenstellen die samen met mij aan deze ''droom'' willen werken. Ik zoek mensen met veel passie en motivatie. Nog belangrijker, mensen die houden van supercars.
Ik heb een droom en ik geloof erin en ik wil het ook echt waar maken.
Ik heb niet veel verteld over de auto, omdat ik het nog redelijk geheim wil houden. Ik ben dus op zoek naar een team dat interesse heeft in het bouwen van een 'eigen supercar'.
Als het team geregeld is, verwacht ik dat we onze eerste concept af hebben over ongeveer 3,5 á 4 jaar. En ik wil hem daarna ook echt presenteren op de Autoshow in Geneve.
De reden waarom ik erg geloof in mijn doel, de huidige supercars vind ik niet zo spannend, behalve de modellen van Lamborghini, Ferrari, Bugatti en Koenigsegg. Het zijn toevallig ook de bekendste merken op het gebied van supercars, maar ze verdienen ook die bekendheid, ze maken geweldige supercars.
Echter, er is een beeld bij mij dat weg is gegaan in de laatste paar jaren. Tegenwoordig zie je vele supercars en sommige zoals de 458, Gallardo, R8 en de 911 Turbo zie je zo vaak dat je het speciale gevoel een beetje kwijtraakt. Neem mij niet verkeerd, een 458 is nog steeds ontzettend gaaf maar.. er mist iets. Iets dat bijv. Bugatti wel biedt.
Wanneer je een Bugatti ziet, krijg het het gevoel alsof je in een andere wereld zit. Ik kan het moeilijk omschrijven. Alhoewel.. denk aan Lamborghini, maar dan aan de Lamborghini's van de jaren 80 en 90. Met de Countach en Diablo, wanneer je zo een wagen zag rijden, dan kreeg je echt wel dat gevoel.
Ik wil een supercar bouwen omdat ik een nieuwe ideologie wil creeëren. Supercars moeten speciaal zijn en ik wil een supercar ontwikkelen dat in een wereld leeft verder dan de huidige. Ik wil dat wanneer mensen de auto op straat zien, het ervaren als iets buitenaards, zo elegant.. maar toch zo uniek.
Ik heb zelf geen inkomen en zal jullie als team ook niet kunnen betalen voor jullie werk. Wat ik voorstel is om een contract te sluiten met iedereen die dan een % van het bedrijf bezit.
Ik ken zelf wel investeerder, dus misschien hebben we geluk, maar tot dusver ik kan jullie niet betalen.
Ik wil jullie bedanken
PS: Waar kan ik bijv. alleen de bodykit laten maken? Ik hoorde dat er goede fabrieken zijn in Duitsland die plastic en aluminum bodykits ontwikkeld naar jou eigen ontwerp maar weet iemand hier meer over?
Of zijn er mensen met meer ervaring op dit gebied die mij tips kunnen geven.
Je Nederlands klinkt alsof je zo'n Nigeriaan bent.....quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:00 schreef RegoWire het volgende:
Voor degenen die er zo hun twijfels bij hebben.
Het maken van mijn droom supercar is een uitdaging die het waard is om mijn leven er aan te wijden.
Ieder persoon, heeft iets in zijn leven dat diegene wilt bereiken, nog geen eens 1% van de mensen wereldwijd bereikt zijn droom, of het nou is om accountant te worden, of een goede verpleegkundige, acteur of miljonair.
Ieder persoon heeft zijn eigen ''Personal Legend'', iets dat uniek is voor iedereen. Iets waar je voor leeft. Veel mensen geven die droom op en eindingen dus thuis zittend, zonder motivatie en meestal met uitkering.
Ik geloof in mijn Personal Legend en ik zal er alles aan doen wat ik tot mijn bereik heb om die droom waar te maken.
Zeker niet, ik ben Nederlands. Ik ben een erg snelle typer en ik ben er dus van bewust dat ik fouten maak, maar dat valt wel mee toch.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:04 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Je bent toch geen oplichter he.
[..]
Je Nederlands klinkt alsof je zo'n Nigeriaan bent.....
Nope, ontwikkelen ze zelf. En ze zijn koning downsizing volgens hunzelf omdat ze het meeste vermogen per liter halen voor turboblokkenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:37 schreef the85mc het volgende:
[..]
Wist je dat kienigsegg ook motoren van anderen gebruikt?
Klopt ik geloof zelfs dat ze ongeveer 220 pk halen uit 1 liter.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:08 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nope, ontwikkelen ze zelf. En ze zijn koning downsizing volgens hunzelf omdat ze het meeste vermogen per liter halen voor turboblokken
Ondernemer is een loze term.quote:
Ik dacht eerst dat je echt interesse had om testrijder te worden, achteraf bleek je toch een troll te zijn.quote:
Ik, een troll?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:12 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat je echt interesse had om testrijder te worden, achteraf bleek je toch een troll te zijn.
En nu wil je opeens antwoord?
Wil je weten wat ik doe, dan zul je mij privé moeten spreken
Daarnaast, houd ik erg veel van de Engelse taal. Laatste drie jaar spreek ik meer engels dan nederlands eigenlijk met mijn zakenpartners.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:04 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Je bent toch geen oplichter he.
[..]
Je Nederlands klinkt alsof je zo'n Nigeriaan bent.....
Je kunt een aanbod doen, maar ik heb je niets te bieden op dit moment. Ik heb nog geen team, ik heb nog geen startkapitaal. Je zult nog een tijd moeten wachten ben ik bang.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:16 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik, een troll?
Geef me je mail dan. Ik zal je een aanbod doen.
Uiteraard, ik zal zeker een marketingplan schrijven, zo krijg ik natuurlijk ook een veel beter inzicht in de mogelijkheden en potenties van het plan.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:20 schreef Barcaconia het volgende:
Zet je businessplan eens op de PM. Incl. Financiële verantwoording. Een droom en een mooi verhaal smeert mijn boterham niet.
Zeer verleidelijk, maar het is simpelweg niet mijn ding. Ik houd van de meer extreem uitziende supercars lookquote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:29 schreef blup het volgende:
Waarom niet iets als caterham, donkervoort, ktm x-bow of ariel atom
het is wel stukken makkelijker om te bouwen, en het weegt minder dus je hebt minder pk's nodig.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:37 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Zeer verleidelijk, maar het is simpelweg niet mijn ding. Ik houd van de meer extreem uitziende supercars look
Dat lijkt mij ook het beste om mee te beginnen. Nog beter is natuurlijk om eerst ervaring op te doen bij een grote autofabrikant, zo zijn veel bekende autobouwers toch begonnen volgens mij.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:29 schreef blup het volgende:
Waarom niet iets als caterham, donkervoort, ktm x-bow of ariel atom
Uiteraard zal er een schaalmodel worden gemaakt. Om eventuele aanpassingen op aan te brengen. Ik begrijp ook wel dat daar veel tijd in zit.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:40 schreef scooby92 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen
Wat is je achtergrond, ik bedoel wat heb je allemaal al bereikt op je CV?
kan je niet beter eerst een schaalmodel maken nadat je het ontwerp hebt uitgewerkt in een tekenprogramma?
Ik ben op dit moment bezig op het gebied van websites en apps. Heb over twee weken een belangrijk gesprek in verband met mijn website.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:42 schreef n00b13 het volgende:
Maar ga je nou een marketingplan of een businessplan schrijven?
En wat heb je potentiele deelnemers te bieden?
Kan je dan niet beter alles uitwerken tot en met het schaalmodel en dan kijken wie er in wil investeren?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:45 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Uiteraard zal er een schaalmodel worden gemaakt. Om eventuele aanpassingen op aan te brengen. Ik begrijp ook wel dat daar veel tijd in zit.
Dit, maar opbouwende kritiek is natuurlijk wel gewoon gezond.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:30 schreef vosss het volgende:
Jongens doe eens niet zo negatief! Misschien is TS wel de nieuwe Klaas Zwart en heeft hij straks een eigen sportwagen a la Ascari met bijbehorend race resort
Nogmaals. Hier ga ik dus van trollen. Je geeft geen antwoord op mijn vragen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:46 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Ik ben op dit moment bezig op het gebied van websites en apps. Heb over twee weken een belangrijk gesprek in verband met mijn website.
Ik zal dus tijd moeten vinden voor mijn supercar project.
Hierbij antwoord:quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:42 schreef n00b13 het volgende:
Maar ga je nou een marketingplan of een businessplan schrijven?
En wat heb je potentiele deelnemers te bieden?
Maar een marketingplan heeft geen financiële onderbouwing. Het is puur een beschrijving van hoe je je product in de markt wil zetten.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:53 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Hierbij antwoord:
Ja, ik zal een marketingplan schrijven.
Maar je kan toch andere zaken 'bieden'? Een percentage van de omzet bijvoorbeeld? Een aandenken? Een stukje auto? Een stukje van het bedrijf (in aandelen bijv.)?quote:En wat ik te bieden heb aan potentiële deelnemers hangt af van investeerders die geïntereseerd zijn.
Mocht er een investeerder zijn die flink wat geld wilt investeren, dan krijgt mijn team uiteraard een salaris. Maar voor nu, is niets zeker.
Dat gaat sowieso lastig worden met een supercar.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:57 schreef daNpy het volgende:
Een stukje bedrijf kan ik geen boodschappen van doen
Ik weet bijna precies de kosten om een supercar te ontwikkelen. Echter, waar ik naar streef met mijn concept wagen, is vooral om investeerders aan te trekken tijdens de autoshow in Genevé bijv.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:52 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Mijn gevoel zegt, ik ben dus verder niet gehinderd door enige kennis wat betreft supercars bouwen, dat als je het plan in per se in deze astronomische vorm door wil zetten je het gewoon weg niet van de grond gaat krijgen. Waarom begin je niet simpeler, leer wat er allemaal voor ellende op je af gaat komen en ga met die kennis pas aan een dergelijk enorm project beginnen.
Maar dan heb ik in ieder geval iets. Je bouwt samen iets op en het is niet zo dat meneer Rego heel hard weg rijdt met de auto en zegt "Yes, My Personal Legend!!!1".quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:57 schreef daNpy het volgende:
Een stukje bedrijf kan ik geen boodschappen van doen
Gaat prima!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:59 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat gaat sowieso lastig worden met een supercar.
Waar zit hem het verschil in als je niemand wilt betalen? (of kunt betalen?)quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:01 schreef RegoWire het volgende:
[..]
de kosten voor zo een replica? Ongeveer ¤ 40k
Ik schat de kosten van zo een concept niet hoger dan twee ton.
Lees mijn eerste post bij de beginpagina, dit stond er al in vermeld. Ik zei ook, als er geen investeerders geïntereseerd zijn dan zou ik het team percentages van het bedrijf kunnen bieden.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:57 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar een marketingplan heeft geen financiële onderbouwing. Het is puur een beschrijving van hoe je je product in de markt wil zetten.
[..]
Maar je kan toch andere zaken 'bieden'? Een percentage van de omzet bijvoorbeeld? Een aandenken? Een stukje auto? Een stukje van het bedrijf (in aandelen bijv.)?
Ok, aan wat voor percentages moet ik denken? Ga je 1-10e van het bedrijf verdelen tussen alle teamleden?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:02 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Lees mijn eerste post bij de beginpagina, dit stond er al in vermeld. Ik zei ook, als er geen investeerders geïntereseerd zijn dan zou ik het team percentages van het bedrijf kunnen bieden.
Ik verwacht dan een juist grote commitment. Dan hangt het succes af van ons werk als een team. Hoe beter we werken, hoe succesvoller het bedrijf kan groeien en dus hoe meer elk teamlid rijker kan worden.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:04 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ok, aan wat voor percentages moet ik denken? Ga je 1-10e van het bedrijf verdelen tussen alle teamleden?
Wat voor commitment verwacht je dan?
Ik zeg je nu alvast 40k is niet veel. Ik heb eerdere projecten gehad omrent apps en die lagen al om en nabij de 30k.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:05 schreef daNpy het volgende:
Maar wie gaat die 40k ophoesten?
Ook als het een flop is heb je een aardige kostenpost.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:07 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Ik zeg je nu alvast 40k is niet veel. Ik heb eerdere projecten gehad omrent apps en die lagen al om en nabij de 30k, allemaal via investeerders nogmaals.
Maar wat voor percentages ga je verdelen? En hoeveel uren verwacht je dan dat een teamlid erin steekt?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:06 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Ik verwacht dan een juist grote commitment. Dan hangt het succes af van ons werk als een team. Hoe beter we werken, hoe succesvoller het bedrijf kan groeien en dus hoe meer elk teamlid rijker kan worden.
Dat is natuurlijk mooi, leuk en tof. Maar 30k is nog steeds een modaal jaarsalaris. Voor een auto die het niet doet toch best veel geld.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:07 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Ik zeg je nu alvast 40k is niet veel. Ik heb eerdere projecten gehad omrent apps en die lagen al om en nabij de 30k.
Daar kan ik nu geen oordeel aan geven. Ik zal eerst het marketingplan moeten schrijven en meer onderzoek moeten doen. En natuurlijk aan startkapitaal komen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:07 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar wat voor percentages ga je verdelen? En hoeveel uren verwacht je dan dat een teamlid erin steekt?
Maar nogmaals, een marketingplan bevat geen financiële gegevens. Dus veel wijzer worden we daar niet van.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:10 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Daar kan ik nu geen oordeel aan geven. Ik zal eerst het marketingplan moeten schrijven en meer onderzoek moeten doen. En natuurlijk aan startkapitaal komen.
Maar nogmaals, die 40k is natuurlijk voor de Lamborghini Replica.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:05 schreef daNpy het volgende:
Maar wie gaat die 40k ophoesten?
Ook als het een flop is heb je een aardige kostenpost.
Hoe kom je in vredesnaam aan de 200k? Wat kost allemaal zo duur?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:12 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Maar nogmaals, die 40k is natuurlijk voor de Lamborghini Replica.
Ik schat voor mijn supercar concept zo een kleine 200k aan kosten.
Een Lamborghini Replica, vergt natuurlijk veel minder aan kosten, die hebben onder andere al de bodykit dimensies/ ontwerp al klaar.
Terwijl voor mijn project we meerdere schaalmodellen moeten maken en de dimensies nog moeten onderzoeken.
etc
het bevat wel gegevens over je ''team'' en bedrijf. Wie gaan er werken en wat gaan zij doen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:12 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar nogmaals, een marketingplan bevat geen financiële gegevens. Dus veel wijzer worden we daar niet van.
http://www.reekx.nl/artikelen/Marketingplan_in_12_stappen.pdfquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:13 schreef RegoWire het volgende:
[..]
het bevat wel gegevens over je ''team'' en bedrijf. Wie gaan er werken en wat gaan zij doen.
Er bestaan meerdere soorten Marketingplannen. Je hoeft je overigens niet te houden aan alle richtlijnen. Voor mijn app had ik een marketingplan geschreven van 7 blz, investeerder was er tevreden mee.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:14 schreef n00b13 het volgende:
[..]
http://www.reekx.nl/artikelen/Marketingplan_in_12_stappen.pdf
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:16 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Er bestaan meerdere soorten Marketingplannen. Je hoeft je overigens niet te houden aan alle richtlijnen. Voor mijn app had ik een marketingplan geschreven van 7 blz, investeerder was er tevreden mee.
Het gaat erom dat je de investeerder een goede indruk geeft wat je precies wilt doen en hoe je het gaat aanpakken.
Je moet het marketingplan niet zien als een verslag dat je moet maken voor school. Waarin alle punten keurig in verwerkt moeten worden anders krijg je een onvoldoende
Wat voor app was het? Waarom kostte het in vredesnaam zoveel geld?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:16 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Er bestaan meerdere soorten Marketingplannen. Je hoeft je overigens niet te houden aan alle richtlijnen. Voor mijn app had ik een marketingplan geschreven van 7 blz, investeerder was er tevreden mee.
Het gaat erom dat je de investeerder een goede indruk geeft wat je precies wilt doen en hoe je het gaat aanpakken.
Je moet het marketingplan niet zien als een verslag dat je moet maken voor school.
Interessantquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:12 schreef sig000 het volgende:
Hoe je body moet maken heb ik de kennis wel voor in huis.
Idem voor het buizenframe bouwen.
Prestaties zullen niet een hoofdrol spelen. Ik wil een motor met minimaal 700 pk, dan ben je wel verzekerd van een snelle wagen lijkt mij.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:23 schreef -niemand- het volgende:
Moet het trouwens een luxe auto worden of een auto die puur voor de prestaties is gebouwed?
Als je technische vragen hebt mag je ze altijd stellen.
Ok. Nu wil ik pics zien.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:28 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Prestaties zullen niet een hoofdrol spelen. Ik wil een motor met minimaal 700 pk, dan ben je wel verzekerd van een snelle wagen lijkt mij.
Het moet een wat meer luxe wagen worden met een nog extremere look dan bijv. de Aventador en een nog futuristische look dan een Audi RSQ.
De wagen moet staan voor exclusiviteit maar vooral ook de rijervaring moet subliem zijn.
Het zal een zeer extreme auto zijn, dat zelfs een niveau te veel is voor Batman om het zo te omschrijven.
Voor het concept neem ik aan?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:25 schreef sig000 het volgende:
[..]
Welke materialen wil je gaan gebruiken?
Kortom je weet het eigenlijk nog niet.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:28 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Prestaties zullen niet een hoofdrol spelen. Ik wil een motor met minimaal 700 pk, dan ben je wel verzekerd van een snelle wagen lijkt mij.
Het moet een wat meer luxe wagen worden met een nog extremere look dan bijv. de Aventador en een nog futuristische look dan een Audi RSQ.
De wagen moet staan voor exclusiviteit maar vooral ook de rijervaring moet subliem zijn.
Het zal een zeer extreme auto zijn, dat zelfs een niveau te veel is voor Batman om het zo te omschrijven.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:37 schreef RegoWire het volgende:
Ik zal geen pics plaatsen in verband met het ''geheim houden'' van het ontwerp, ik wil de autoshow natuurlijk wel verassen.
Daarnaast, ik weet niet wie er bekend zijn met het merk Shayton?
Een nieuwe supercar dat gebouwd word door een groep van 8 mensen, sloveens merk.
Hun auto word op dit moment ontwikkeld, ze zijn al een aantal maanden bezig, hierbij enkele foto's.
De reden dat ik over Shayton vertel, is omdat zij een soortgelijke ideologie hanteren. Ze bouwen de meest exclusieve supercar, met een zeer extreme look, oordeel zelf
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hierbij nog een commerciële video van hun, zeker het kijken waard, :
Een concept begint met een body.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:31 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Voor het concept neem ik aan?
Ik ben geen ingenieur. Maar ik ga ervan uit met materialen als aluminium en koolstofvezel.
Uiteraard wil ik voor het productiemodel Carbon Fiber gebruiken.
Ik vind de batmobiel nog steeds vetter.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:37 schreef RegoWire het volgende:
Ik zal geen pics plaatsen in verband met het ''geheim houden'' van het ontwerp, ik wil de autoshow natuurlijk wel verassen.
Daarnaast, ik weet niet wie er bekend zijn met het merk Shayton?
Een nieuwe supercar dat gebouwd word door een groep van 8 mensen, sloveens merk.
Hun auto word op dit moment ontwikkeld, ze zijn al een aantal maanden bezig, hierbij enkele foto's.
De reden dat ik het over deze auto heb, is omdat zij een soortgelijke ideologie hanteren. Ze bouwen de meest exclusieve supercar, met een zeer extreme look, oordeel zelf
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hierbij nog een commerciële video van hun, zeker het kijken waard, :
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:37 schreef RegoWire het volgende:
Ik zal geen pics plaatsen in verband met het ''geheim houden'' van het ontwerp, ik wil de autoshow natuurlijk wel verassen.
Daarnaast, ik weet niet wie er bekend zijn met het merk Shayton?
Een nieuwe supercar dat gebouwd word door een groep van 8 mensen, sloveens merk.
Hun auto word op dit moment ontwikkeld, ze zijn al een aantal maanden bezig, hierbij enkele foto's.
De reden dat ik het over Shayton heb, is omdat zij een soortgelijke ideologie hanteren. Ze bouwen de meest exclusieve supercar, met een zeer extreme look, oordeel zelf
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hierbij nog een commerciële video van hun, zeker het kijken waard, :
Ja uiteraard beginnen met karton, maar ik bedoel voor de presentatie op de autoshow. Je moet dan natuurlijk niet met karton en piepschuim aan komen rijdenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:39 schreef sig000 het volgende:
[..]
Een concept begint met een body.
Die kun je relatief goedkoop bouwen als je met wat simpelere materialen begint.
Bijvoorbeeld met karton en kunsthars kun je al heleboel doen bij een concept.
Het ontwerp van het chassis eerst in goedkope buizen uitvoeren lijkt me ook verstandig.
Iedere paar maanden komt er een nieuw bedrijf voorbij met een 'nieuwe supercar' die superexclusief is met alleen wat renderings.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:37 schreef RegoWire het volgende:
Ik zal geen pics plaatsen in verband met het ''geheim houden'' van het ontwerp, ik wil de autoshow natuurlijk wel verassen.
Daarnaast, ik weet niet wie er bekend zijn met het merk Shayton?
Een nieuwe supercar dat gebouwd word door een groep van 8 mensen, sloveens merk.
Hun auto word op dit moment ontwikkeld, ze zijn al een aantal maanden bezig, hierbij enkele foto's.
De reden dat ik het over deze auto heb, is omdat zij een soortgelijke ideologie hanteren. Ze bouwen de meest exclusieve supercar, met een zeer extreme look, oordeel zelf
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hierbij nog een commerciële video van hun, zeker het kijken waard, :
Ik denk dat dit wel een goed plan is. De eerste supercar uit een 3d printer zal zeker investeerders trekken.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:41 schreef marzman het volgende:
Met een 3d printer en een chassis van een 2CV kan iedereen tegenwoordig een supercar maken. Heb je geen team of jaren meer voor nodig :p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben voor het eerst eigenlijk op deze forum met een account. Ik maak af en toe fouten door het te snel klikken van de quote ja.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:39 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Waarom quote je consequent je eigen posts?
Op een autoshow kan een heleboel nep zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:40 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Ja uiteraard beginnen met karton, maar ik bedoel voor de presentatie op de autoshow. Je moet dan natuurlijk niet met karton en piepschuim aan komen rijden
Een heleboel ja, zoals het interieur, onderstel etc.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:44 schreef sig000 het volgende:
[..]
Op een autoshow kan een heleboel nep zijn.
Je zou een zeer getalenteerd team moeten samenstellen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:55 schreef the85mc het volgende:
Koop eerst een een oude eend en bouw die om naar een burton ofzo. Is niet moeilijk en kun je beetje inschatten wat er allemaal komt kijken bij een auto bouwen. Zelfs als alles kant en klaar is kom je nog uitdagingen tegen.
Ik heb een kleine 10 jaar geleden ook nagedacht om een auto te bouwen, maar het leek me veel te ingewikkeld uiteindelijk. Mijn idee was een auto met flexibele carrosserie of een modulair platform, gericht op laag brandstof gebruik. Het idee was dat je 90% van de tijd met een te grote auto rondrijdt. Grote auto = meer luchtweerstand, dus hoger verbruik. Als je de vorm kan optimaliseren voor het gebruik kun je enorme brandstofbesparingen halen. Maar dat is blijkbaar enorm complex en andere vrij radicale auto's zijn nooit een echt succes geworden. (Aptera of Loremo bijvoorbeeld..)
Maar ik schat dat het voor een beginner/leek minimaal 10 jaar en vele miljoenen kost om alleen maar een rijdend prototype te krijgen. Laat staan dat je dan kunt concurrerend kunt zijn.
Helaas is hun website een stuk minder vernieuwendquote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:05 schreef the85mc het volgende:
Ik vind zoiets als aptera veel interessanter dan de zoveelste supercar bouwer. Buizenframe, te dikke motor en je hebt bij wijze van een lichte snelle auto. Gooi er een agressief ogende bodykit over en keiharde vering en je hebt een niet bruikbare sportwagen. Dan vind ik een aptera veel vernieuwender.
Ja ik heb precies die aflevering bekeken van Jay Leno's garage alweer paar maanden terug geloof ik.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:05 schreef the85mc het volgende:
Ik vind zoiets als aptera veel interessanter dan de zoveelste supercar bouwer. Buizenframe, te dikke motor en je hebt bij wijze van een lichte snelle auto. Gooi er een agressief ogende bodykit over en keiharde vering en je hebt een niet bruikbare sportwagen. Dan vind ik een aptera veel vernieuwender.
Zijn voorganger: PTA / Asmooh's eh.... Celica? Deel IVquote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:15 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Hilarisch. TS kan zelf helemaal niets, weet niets, kent niemand die er wel verstand van heeft (want hij moet een team op Fok werven), en heeft een een op z'n zachts gezegd zeer onduidelijk omschreven visie en "nieuwe ideologie". Succes met je droom
Die foto in dat topicquote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:22 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zijn voorganger: PTA / Asmooh's eh.... Celica? Deel IV
Wie het laatst lacht..quote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:26 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Die foto in dat topic![]()
![]()
Zoiets zal dit ook wel worden als TS zijn plan doorzet.
Dit moet haast wel de nieuwe kloon zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:26 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Zoiets zal dit ook wel worden als TS zijn plan doorzet.
Fixed that for you.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:31 schreef RegoWire het volgende:
Wie het laatst lacht..
lacht het best
...is traag van begrip.
Holle frasen. Uit al je reacties in dit topic blijkt dat je geen flauw benul hebt waar je aan begint en hoe je het aan zou moeten pakken. Ambitie en dromen willen verwezenlijken is gaaf en alles hoor, maar je bent volstrekt onrealistisch bezig. Sommige dromen blijven gewoon dromen. Dat is ook prima.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:31 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Wie het laatst lacht..
lacht het best
De amusementswaarde van de vorige was hoger. Ik ben niet boos op TS hoor, alleen een beetje teleurgesteldquote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:32 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dit moet haast wel de nieuwe kloon zijn.
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:36 schreef RegoWire het volgende:
Ik ga verder met mijn grotere projecten (websites) en zal ondertussen uiteraard verder op zoek gaan naar serieuze personen die samen met mij in dit project geloven.
Rego Azani,
onthoud die naam
Misschien dat het met de websites nog wat wordt.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:37 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
De amusementswaarde van de vorige was hoger. Ik ben niet boos op TS hoor, alleen een beetje teleurgesteld
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:42 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel een goed plan is. De eerste supercar uit een 3d printer zal zeker investeerders trekken.Ben al bezig met printen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
Je wist zelf niet dat je kleurenblind was? WTF man. Dat weet je toch? Dat lijkt me verre van een verborgen gebrekquote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:02 schreef n00b13 het volgende:
Over Ambitie gesproken. Ik had ooit de ambitie om piloot te worden. Wat denk je? Kleurenblind.
Verborgen gebreken nekken je.
Je hebt er heel wat gekregen dacht ik zoquote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:06 schreef RegoWire het volgende:
Maar ik hoopte wel op enige tips en hints.
Steve Jobs deed ook niet eerst een marktonderzoek!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
maak een goedkope auto die 1 op 40 rijdt en veilig is. keiharde profit. supercars met v12's in deze tijd - geen ondernemersplan, geen marktonderzoek. 22. geen geld. enkel een schetsje wat geheim iskansloos.
ja en. wat is dat voor domme opmerking.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:26 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Steve Jobs deed ook niet eerst een marktonderzoek!
Behalve als je een jochie van 12 bentquote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:31 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Wie het laatst lacht..
lacht het best
TS is gewoon uit op dit soort reactiesquote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:33 schreef OverRated het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Mensen die denken dat TS dit meent
Alsof jouw held (blijkbaar), altijd de gebaande paden nam. Mensen die buiten die paden gaan zorgen juist voor evolutie.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja en. wat is dat voor domme opmerking.
jij draait dingen om.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:39 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Alsof jouw held (blijkbaar), altijd de gebaande paden nam. Mensen die buiten die paden gaan zorgen juist voor evolutie.
Dat soort dingen afknallen is natuurlijk makkelijk, en ik doe er graag aan mee, maar van iemand met Steve Jobs in zijn UI verwacht ik dat niet.
Ik draai helemaal niks om.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
jij draait dingen om.
"ik ga een lot kopen en een miljoen winnen!"
":')"
jij: "ja maar <insert naam> heeft dat ook zo gedaan!"
O, fijn, de druppel voor de gloeiende plaat.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:23 schreef RegoWire het volgende:
Hij zou dan kunnen overwegen om te investeren tot ongeveer anderhalf miljoen
Wie weet... Als het echt zijn droom is...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
de kans dat ts de gave heeft van steve jobs is zeer klein. maar laten we over 5 jaar eens kijken waar ts is beland met zijn supercarbusiness!
Die begon niet met niets, kocht een bestaand merk over en was niet zo dom om de motor ook nog zelf te willen ontwikkelen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:30 schreef vosss het volgende:
Jongens doe eens niet zo negatief! Misschien is TS wel de nieuwe Klaas Zwart en heeft hij straks een eigen sportwagen a la Ascari met bijbehorend race resort
Ooit had hij ook niks.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die begon niet met niets, kocht een bestaand merk over en was niet zo dom om de motor ook nog zelf te willen ontwikkelen.
Om maar een paar kenmerkende verschillen te noemen.
Overigens wil dit niet zeggen dat ik denk dat TS ineens een genie is.quote:Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The troublemakers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently. They’re not fond of rules. And they have no respect for the status quo. You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them. But the only thing you can’t do is ignore them. Because they change things. They push the human race forward. While some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do. - Apple Inc.
Het begrip bijna precies is taalkundig al niet correct, maar in deze vorm werkt het wel heel erg op de lachspieren.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:01 schreef RegoWire het volgende:
Ik weet bijna precies de kosten om een supercar te ontwikkelen. (...)
Om misverstanden te voorkomen, het gaat dus puur om het ontwikkelen van het concept. Ik schat de kosten van zo een concept niet hoger dan twee ton.
Een hotdogstand is gratis.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het begrip bijna precies is taalkundig al niet correct, maar in deze vorm werkt het wel heel erg op de lachspieren.
En wat denk je dat een stand in Geneve kost?
de kans is verwaarloosbaarquote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:54 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Wie weet... Als het echt zijn droom is...
Wil je nu een supercar bouwen, of een luxe auto? Luxe = gewicht en dat bijt nogal met het willen bouwen van een supercar, want gewicht is de vijand van een supercar. Natuurlijk is het Bugatti redelijk gelukt, maar zo'n project is voor VAG al lastig, laat staan voor een kleine bouwer.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:28 schreef RegoWire het volgende:
Prestaties zullen niet een hoofdrol spelen. Ik wil een motor met minimaal 700 pk, dan ben je wel verzekerd van een snelle wagen lijkt mij.
Het moet een wat meer luxe wagen worden met een nog extremere look dan bijv. de Aventador en een nog futuristische look dan een Audi RSQ.
De wagen moet staan voor exclusiviteit maar vooral ook de rijervaring moet subliem zijn.
Het zal een zeer extreme auto zijn, dat zelfs een niveau te veel is voor Batman om het zo te omschrijven.
Hij is alleen niet rijk geworden door het bouwen van autootjes, dat is gewoon een hobby die geld mag kosten.quote:
Dat is de beste tip voor TS in dit draadje ben ik bang.quote:
TS heeft 30k binnengeharkt voor een app..quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hij is alleen niet rijk geworden door het bouwen van autootjes, dat is gewoon een hobby die geld mag kosten.
Klein verschil...
Nee, op dit moment niet.quote:
Je vergeet de coole digitale motorgeluiden die hij al heeft gemaakt!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
maak een goedkope auto die 1 op 40 rijdt en veilig is. keiharde profit. supercars met v12's in deze tijd - geen ondernemersplan, geen marktonderzoek. 22. geen geld. enkel een schetsje wat geheim iskansloos.
Ik zie TS al zitten met z`n mond "brrr brr" "Vroeem vroeeeeemm " iieeeehhhh"quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:39 schreef Dromer het volgende:
[..]
Je vergeet de coole digitale motorgeluiden die hij al heeft gemaakt!
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:41 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik zie TS al zitten met z`n mond "brrr brr" "Vroeem vroeeeeemm " iieeeehhhh"
Gast. Ik kan me ook nog wel wat topics van jou herrineren hoor.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:41 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik zie TS al zitten met z`n mond "brrr brr" "Vroeem vroeeeeemm "
iieeeehhhh"
oeh oeh oeh, backfirequote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:48 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Gast. Ik kan me ook nog wel wat topics van jou herrineren hoor.
Ik vond jouw topics gewoon velen malen triester dan deze. Kun je wel met diequote:
Goed argumentquote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:45 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik vond jouw topics gewoon velen malen triester dan deze. Kun je wel met diekomen, maar daar red je je niet mee.
Wauw. Ik kreeg hem net met de TNT. Mooi man.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Goed argumentPerfect onderbouwd. Hier, heb je de nobel prijs
______
Hij lijkt net echt!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:38 schreef Dromer het volgende:
Kan ik hier solliciteren? Ik heb ervaring bij Ferrari. Met zowel tekenontwerpen als het bouwen van modellen:
[ afbeelding ]
Geen probleem man. Thats how i roll.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:33 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Wauw. Ik kreeg hem net met de TNT. Mooi man.
Had je niet hoeven doen!
Matig. Een F40 heeft een 3L V8 twinturbo en geen V12.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:38 schreef Dromer het volgende:
Kan ik hier solliciteren? Ik heb ervaring bij Ferrari. Met zowel tekenontwerpen als het bouwen van modellen:
[ afbeelding ]
Dit is de F46! Dat zie je toch zo?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Matig. Een F40 heeft een 3L V8 twinturbo en geen V12.
Tevens geen achterbank.
TS ik zou deze persoon niet in dienst nemen.
Het was een conceptueel design uiteraard. In het echt maken ze alles veel minder extreem.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Matig. Een F40 heeft een 3L V8 twinturbo en geen V12.
Tevens geen achterbank.
TS ik zou deze persoon niet in dienst nemen.
- Dat van die investeerder waag ik te betwijfelen. Wat wil je nu helemaal met 1.5 Miljoen ! Dat is niets. Een investeerder zou toch minimaal alleen investeren als er meerdere investeerders mee zouden doen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:23 schreef RegoWire het volgende:
Laat ik mijn verhaal iets ophelderen.
Ik ken wel investeerders. En ik had mijn idee voorgelegd aan een één van hun en hij kent wel mensen die geïnteresseerd zouden kunnen zijn. Maar hij wilt eerst een begin zien, dus een werkplaats met een eigen team die al bezig is. Hij zou dan kunnen overwegen om te investeren tot ongeveer anderhalf miljoen en dat alleen al op basis van mijn schets en motivatie in het team.
Verder las ik, ''je kunt zelf helemaal niets''?
Ik ben ondernemer, mijn taak is dus ook om te ondernemen. Ik zorg voor het team, ik zorg ervoor dat de auto het juiste ontwerp krijgt, ik heb van nature veel verstand van schoonheid in supercars, heb mijn schets aan een aantal vrienden laten zien en ze vonden de wagen erg gaaf.
Daarnaast, zorg ik voor promotie, ik zorg voor financiën. Ik zorg voor een plek bij een toekomstige autoshow in Geneve. Verder, ik heb vele contacten met serieuze zakenmensen, geld zou misschien geen probleem zijn, maar omdat ik nu niet zeker ben van de onderhandelingen houd ik het liever op ''geen inkomen''.
Nouja, ik denk dat het makkelijker is om aan een ferrari of lamborghini te komen dan aan een Gumpert, Wiessman, Noble, fario, caparo, caterham, invicta, ariel of iets in die trend..quote:Op zondag 12 mei 2013 11:31 schreef borderlinedancer het volgende:
Tja mensen, Ferrari, Lamborghini, het is leuk maar niet exclusief genoeg. Ohja ik vergeet bijna te zeggen, ik heb nu net even geen geld (hoewel ik zo ff op basis van mijn tekeningetje 1.5 Miljoen kan krijgen) maar dat komt goed hoor !
NIET EXCLUSIEF DUS :
[ afbeelding ]
Maar dan in de Wrightspeed X1 uitvoeringquote:Op zondag 12 mei 2013 11:38 schreef blup het volgende:
[..]
Nouja, ik denk dat het makkelijker is om aan een ferrari of lamborghini te komen dan aan een Gumpert, Wiessman, Noble, fario, caparo, caterham, invicta, ariel of iets in die trend..
Wat een lariekoek. Wiessmann is een soort kitcar, zo ook Noble (wel een van de beste kitcars), Caterham etc, en Ariel is onderhand een motorfiets. Wat zegt dat nou. Dat een model met uitsluitend lage productieaantallen het exlusiefste is ? Je kunt het ook onsuccesvol noemen. Als je Ferrari en Lamborghini al op 1 lijn zet zit je er al naast; beide merken zijn succesvol te noemen maar kijk eens naar wat er gebruikt wordt aangeboden op Autoscout of Mobile. Ferrari:Lamborghini 10:1. Dat maakt in ieder geval Lamborghini aanmerkelijk exclusiever zonder dat we met een kitcarbouwer te doen hebben. Lamborghini heeft nog vrij recente modellen waar er niet meer dan ca. 100-130 van gemaakt zijn. Dat kun je in ieder geval van Ferrari niet zeggen. Hoewel natuurlijk de Gallardo echt een massa supercar is.quote:Op zondag 12 mei 2013 11:38 schreef blup het volgende:
[..]
Nouja, ik denk dat het makkelijker is om aan een ferrari of lamborghini te komen dan aan een Gumpert, Wiessman, Noble, fario, caparo, caterham, invicta, ariel of iets in die trend..
U zoekt een bodemloze put?quote:
Als je kijkt hoeveel leedvermaak je er voor terug krijgt, mag het wel wat kostenquote:
Dat is ook weer waar...quote:Op zondag 12 mei 2013 13:21 schreef flyguy het volgende:
Als je kijkt hoeveel leedvermaak je er voor terug krijgt, mag het wel wat kosten
Ook Klaas Zwart was slim genoeg om geen eigen motor te gaan ontwikkelen maar om een BMW in een eigen carosserie en chassis te lepelen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:30 schreef vosss het volgende:
Jongens doe eens niet zo negatief! Misschien is TS wel de nieuwe Klaas Zwart en heeft hij straks een eigen sportwagen a la Ascari met bijbehorend race resort
Ascari.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:42 schreef 2cv het volgende:
Klaas Zwart was toch van Spijker/Spyker ? Zo ja: dan lepelde hij er volgens mij Audi-motoren in.
Maar ik adviseer TS eerst eens zelf wat 'om te klooien'.
Dat is nog lastiger dan een supersportauto...quote:Op maandag 13 mei 2013 18:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
superzuinige auto maken. keiharde profit!
de tijden niet aanvoelents
true. maar ja hij wil de motor toch al zelf ontwikkelen, dan is dit een veel interessantere marktquote:Op maandag 13 mei 2013 19:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is nog lastiger dan een supersportauto...
Nou nog een investeerder die op basis van een schets 1,5 miljard op tafel legt en TS kan aan de slag.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
true. maar ja hij wil de motor toch al zelf ontwikkelen, dan is dit een veel interessantere markt
moet lukken toch. misschien kun jij er een leuk bedrag insteken? even je speelgoed verkopen en dan flink inkopenquote:Op maandag 13 mei 2013 19:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou nog een investeerder die op basis van een schets 1,5 miljard op tafel legt en TS kan aan de slag.
quote:Op maandag 13 mei 2013 20:05 schreef DS4 het volgende:
Misschien kan hij en passant ook nog een paar hotels op mars zetten. Daar heeft hij vast ook zo een mooie tekening van gemaakt.
Je hebt dus achter je PC een geluidje gemaakt en wilt nu iemand een motor laten maken met hetzelfde geluid? Vertel eens, hoeveel honderd miljoen heb je klaarliggen voor je plannetje...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:06 schreef RegoWire het volgende:
Een groep engineers, meer specifieker ik zoek mensen die in staat zijn om een motor te ontwikkelen
Ook heb ik zelf een paar digitaal motorgeluiden ontworpen en ik wil dat jullie als engineers de motor naar mijn wens kunnen ontwikkelen.
Voor 1,5mil ontwerp/ontwikkel/bouw je geen auto nee, zeker niet al moeten de meeste onderdelen ook nog uniek zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:29 schreef Sjoegerd het volgende:
Kom maar minstens met het honderdvoudige van die 1,5 miljoen dan.
Ik denk serieus dat je hier de spijker op de kop slaat. Een auto die heel zuinig is is niet alleen goed verkoopbaar maar is ook nog best een (leuke) uitdaging. Beter dan de zoveelste 'koolstofvezel lichtgewicht auto met scheepsmotor erin' Dat kan elke klapjosti bouwen. Een extreem zuinige auto is een échte uitdaging maar het is wel een stuk makkelijker te verkopen als je het gebouwd hebt lijkt me.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
maak een goedkope auto die 1 op 40 rijdt en veilig is. keiharde profit. supercars met v12's in deze tijd - geen ondernemersplan, geen marktonderzoek. 22. geen geld. enkel een schetsje wat geheim iskansloos.
Wat ik hier wat hoger voorstelde kan hier theoretisch aan voldoenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat je hier de spijker op de kop slaat. Een auto die heel zuinig is is niet alleen goed verkoopbaar maar is ook nog best een (leuke) uitdaging. Beter dan de zoveelste 'koolstofvezel lichtgewicht auto met scheepsmotor erin' Dat kan elke klapjosti bouwen. Een extreem zuinige auto is een échte uitdaging maar het is wel een stuk makkelijker te verkopen als je het gebouwd hebt lijkt me.
De xl1 zal enkel te leasen zijn en zeer beperkte oplage ... dat duidt er op dat het ding te duur zou zijn om hem te verkopenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:53 schreef the85mc het volgende:
Denk dat je met het ontwikkelen daarvan net 5 jaar te laat bent. VW heeft nu de XL1. Aan zoiets moet je denken.
Wil je nog veel energie efficienter dan dat, dan moet je aan andere aandrijftechnieken gaan denken. Bijvoorbeeld een microturbine die met constant toerental draait als generator voor stroom, of brandstofcel op aardgas.
Maar dan zit je alweer in de prijsrange van exotics..
Sorry hoor, maar een supercar ontwerpen zonder dat de opdrachtgever (jij) een inkomen heeft, in deze slechte economische tijden? Wake upquote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:06 schreef RegoWire het volgende:
Beste FOK! leden bij planes, trains & automobiles,
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben een jonge 'ondernemer' van 22 jaar. Mijn naam is Rego.
Mijn grootste passie in het leven zit hem in auto's. Nog specifieker, supercars.
Al van jongs af aan maakte ik kennis met een Lamborghini Murciélago terug in 2002 in Oostenrijk. Vanaf dat moment was mijn leven compleet veranderd. Alles wat ik tot dan toe dacht, werd verleden tijd een deur ging voor mij open, een deur naar een wereld verder dan mijn wereld. Je zou kunnen zeggen, ''ik was blind maar nu zie ik het''.
Om het verhaal kort te houden, sinds 2012 heeft mijn motivatie om een eigen supercar te bouwen zich ontwikkeld op een niveau waarmee ik nog nooit eerder mee heb kennis gemaakt.
Ik heb besloten om mijn eigen doel achterna te gaan en ik zal er alles aan doen, om mijn supercar te ontwikkelen ik kan dit doen.
Het is een droom, dat het waard is voor mijn ''lifetime''
Nu komt mijn vraag aan jullie, overigens ook de reden voor deze topic.
Ik heb zelf al een paar schetsen gemaakt van mijn supercar en het ziet er werkelijk bruut uit al zeg ik het zelf.
Ik heb op zoek naar een team bestaande uit:
-- Een professionele ontwerper, die uiteraard programma's zoals auto builder ec. beheerst om alle dimensies
van de auto kloppend te maken maar ook iemand die zelf met goede designs komt op basis van mijn eigen concept
-- Een groep engineers, meer specifieker ik zoek mensen die in staat zijn om een motor te ontwikkelen die voorziet van minimaal 700 paardenkrachten, een 'normal aspirated engine' om het zo maar te noemen, dus zonder turbo's, ik dacht zelf aan een V10 of V12 blok. Ook heb ik zelf een paar digitaal motorgeluiden ontworpen en ik wil dat jullie als engineers de motor naar mijn wens kunnen ontwikkelen.
Ook moeten jullie in staat zijn om alle andere componenten zoals, de transmissie en koppeling etc te kunnen ontwerpen, die de huidige concurrentie aan kunnen.
-- Eventueel testrijders, het liefst degenen die al meerdere supercars in hun verleden hebben gereden en een goed stuurgevoel hebben.
Ik heb nog geen werkplaats gevonden, omdat ik eerst een team wil samenstellen die samen met mij aan deze ''droom'' willen werken. Ik zoek mensen met veel passie en motivatie. Nog belangrijker, mensen die houden van supercars.
Ik heb een droom en ik geloof erin en ik wil het ook echt waar maken.
Ik heb niet veel verteld over de auto, omdat ik het nog redelijk geheim wil houden. Ik ben dus op zoek naar een team dat interesse heeft in het bouwen van een 'eigen supercar'.
Als het team geregeld is, verwacht ik dat we onze eerste concept af hebben over ongeveer 3,5 á 4 jaar. En ik wil hem daarna ook echt presenteren op de Autoshow in Geneve.
De reden waarom ik erg geloof in mijn doel, de huidige supercars vind ik niet zo spannend, behalve de modellen van Lamborghini, Ferrari, Bugatti en Koenigsegg. Het zijn toevallig ook de bekendste merken op het gebied van supercars, maar ze verdienen ook die bekendheid, ze maken geweldige supercars.
Echter, er is een beeld bij mij dat weg is gegaan in de laatste paar jaren. Tegenwoordig zie je vele supercars en sommige zoals de 458, Gallardo, R8 en de 911 Turbo zie je zo vaak dat je het speciale gevoel een beetje kwijtraakt. Neem mij niet verkeerd, een 458 is nog steeds ontzettend gaaf maar.. er mist iets. Iets dat bijv. Bugatti wel biedt.
Wanneer je een Bugatti ziet, krijg het het gevoel alsof je in een andere wereld zit. Ik kan het moeilijk omschrijven. Alhoewel.. denk aan Lamborghini, maar dan aan de Lamborghini's van de jaren 80 en 90. Met de Countach en Diablo, wanneer je zo een wagen zag rijden, dan kreeg je echt wel dat gevoel.
Ik wil een supercar bouwen omdat ik een nieuwe ideologie wil creeëren. Supercars moeten speciaal zijn en ik wil een supercar ontwikkelen dat in een wereld leeft verder dan de huidige. Ik wil dat wanneer mensen de auto op straat zien, het ervaren als iets buitenaards, zo elegant.. maar toch zo uniek.
Ik heb zelf geen inkomen en zal jullie als team ook niet kunnen betalen voor jullie werk. Wat ik voorstel is om een contract te sluiten met iedereen die dan een % van het bedrijf bezit.
Ik ken zelf wel investeerder, dus misschien hebben we geluk, maar tot dusver ik kan jullie niet betalen.
Ik wil jullie bedanken
PS: Waar kan ik bijv. alleen de bodykit laten maken? Ik hoorde dat er goede fabrieken zijn in Duitsland die plastic en aluminum bodykits ontwikkeld naar jou eigen ontwerp maar weet iemand hier meer over?
Of zijn er mensen met meer ervaring op dit gebied die mij tips kunnen geven.
De lotus 7 blijft ook nog steeds populair terwijl dat ding 1001 nadelen heeftquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:11 schreef Susteren het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een supercar ontwerpen zonder dat de opdrachtgever (jij) een inkomen heeft, in deze slechte economische tijden? Wake up![]()
Iedereen zou zoiets wel willen, maar komop, een v12 blok terwijl benzine steeds duurder wordt? Om een echt aparte supercar te maken zou ik in ieder geval een v6/v8 combineren met lichtgewicht carbon onderdelen en een electromotor toevoegen, hierdoor accelereert hij enorm snel (kijk maar naar een Lexus 450h hybrid).
Maarja, kans dat dit wat wordt is natuurlijk minimaal
Een hybride aandrijflijn ontwikkelen lijkt mij nog wat gecompliceerder, dus ook dat is geen doen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:11 schreef Susteren het volgende:
Iedereen zou zoiets wel willen, maar komop, een v12 blok terwijl benzine steeds duurder wordt? Om een echt aparte supercar te maken zou ik in ieder geval een v6/v8 combineren met lichtgewicht carbon onderdelen en een electromotor toevoegen, hierdoor accelereert hij enorm snel (kijk maar naar een Lexus 450h hybrid).
Dan iets soortgelijks op de markt brengen en wel te koop aanbiedenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:08 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
De xl1 zal enkel te leasen zijn en zeer beperkte oplage ... dat duidt er op dat het ding te duur zou zijn om hem te verkopenje kan er dus ook nooit eigenaar van worden ... VW wil ze allemaal terug hebben
waarom diesel en waarom moeilijk ... je koopt gewoon een generator, een asynchrone elektro motor en een frequentie regeling, dan ben je al aardig op weg hoor om iets te maken dat werkt zoals een renault twizzy voor een fractie van de prijs en zonder de limieten van een twizzy (vooral dan de range).quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:41 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dan iets soortgelijks op de markt brengen en wel te koop aanbieden![]()
Misschien kun je de carrosserieën (hoe spel je dat?) van aptera goedkoop kopen. of beter de mallen, kun je ze grootschalig en goedkoop maken. Gooi er een dieselhybride in en je bent klaar
Alleen die laatste stap is wel het moeilijkst.
ja of bv een lotus 7 achtige kit kopen kan je nog alle kanten op met motor en aandrijvingquote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:34 schreef n00b13 het volgende:
Ik blijf erbij: Ik zou een simpele auto kopen en een kit eromheen bouwen.
Is het allermakkelijkst en zonder enige kennis kan je het ook.
Voor minder dan 10.000 Euro heb je een Fiat Panda of Aygo waar je met 4 personen in kan zitten met verwarming en electrische ramen. Dat lijkt me dan beter als basisvervoer.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:02 schreef HaerdenC het volgende:
Wel ...
ik heb wel een inkomen, jaren actief in auto zaken en geef toe dat ik er ook wel eens mee gespeeld heb. Niet om een super wagen te bouwen maar om "een vervoermiddel" te bouwen dat ECHT vernieuwend is, op een beperkt budget. Nu op zich was het mijne zelfs financieel allemaal haalbaar. Lang aan gerekend, veel opzoekingen gedaan, kleinschalige tests met aantal dingen gedaaan maar op een gegeven moment gewoon met andere dingen bezig geweest :-) dus nog niets van gekomen.
Mijn concept was ongeveer dit
- soort buizen frame
- polyester bodywork
- 2 zitter 2 achter mekaar of 2 langs mekaar maar meer kans op het eerste
- licht gewicht
- lage topsnelheid, eenvoudige onderdelen
- basis A naar B vervoer zonder verder comfort (geen verwarming en toestanden, geen electrische snufjes)
- aandrijving seriele hybride (Stroomgenerator 220 volt 15000 watt - frequentieregelaar en 2 onafhankelijke AC motoren van een 5000 watt op de achteras) dan hou je nog 5000 watt over om pieken op te vangen en andere dingen als lichten, toeter, etc
- max 600 kg
meer iets wat je kan vergelijken met een twizzy van renault maar dan zonder de pijnlijke problematiek van de beperkte range. De twizzy heeft ook weinig tot geen comfort, basis onderdelen, crashtest ... nja :-) en is ... relatief betaalbaar (minder dan 10.000 euro)
Je hebt het voordeel dat het aanzien wordt als Quadromobiel waardoor je stukken minder gezeik hebt met europese keuringen en toestanden. Uiteindelijk moet je bouwsel gewoon voldoen aan de eisen waar de gemiddelde Chinese Quad aan voldoet ... dat moet volgens mij best haalbaar zijn.
Wel inderdaad alles heeft voor en nadelen maar de vergelijking gaat niet helemaal opquote:Op zaterdag 20 juli 2013 09:02 schreef marzman het volgende:
[..]
Voor minder dan 10.000 Euro heb je een Fiat Panda of Aygo waar je met 4 personen in kan zitten met verwarming en electrische ramen. Dat lijkt me dan beter als basisvervoer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |