abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 juli 2013 @ 08:31:35 #226
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_128861042
Jammer, is TS pleite?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_128861679
"laatste bezoek: 61 dagen, 23 uur geleden."
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 09:42:11 #228
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_128862259
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
maak een goedkope auto die 1 op 40 rijdt en veilig is. keiharde profit. supercars met v12's in deze tijd - geen ondernemersplan, geen marktonderzoek. 22. geen geld. enkel een schetsje wat geheim is :D kansloos.
Ik denk serieus dat je hier de spijker op de kop slaat. Een auto die heel zuinig is is niet alleen goed verkoopbaar maar is ook nog best een (leuke) uitdaging. Beter dan de zoveelste 'koolstofvezel lichtgewicht auto met scheepsmotor erin' Dat kan elke klapjosti bouwen. Een extreem zuinige auto is een échte uitdaging maar het is wel een stuk makkelijker te verkopen als je het gebouwd hebt lijkt me.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:43:48 #229
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_128863583
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:42 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik denk serieus dat je hier de spijker op de kop slaat. Een auto die heel zuinig is is niet alleen goed verkoopbaar maar is ook nog best een (leuke) uitdaging. Beter dan de zoveelste 'koolstofvezel lichtgewicht auto met scheepsmotor erin' Dat kan elke klapjosti bouwen. Een extreem zuinige auto is een échte uitdaging maar het is wel een stuk makkelijker te verkopen als je het gebouwd hebt lijkt me.
Wat ik hier wat hoger voorstelde kan hier theoretisch aan voldoen :) een 15.000 wat generator verbruikt een 2 liter per uur dus dat soort verbruikscijfers zijn theoretisch haalbaar met een quadromobiel zonder extreem geavanceerde techniek.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_128863840
Denk dat je met het ontwikkelen daarvan net 5 jaar te laat bent. VW heeft nu de XL1. Aan zoiets moet je denken.
Wil je nog veel energie efficienter dan dat, dan moet je aan andere aandrijftechnieken gaan denken. Bijvoorbeeld een microturbine die met constant toerental draait als generator voor stroom, of brandstofcel op aardgas.
Maar dan zit je alweer in de prijsrange van exotics..
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:16:31 #231
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_128868399
TS is de zelfde troll als http://forum.fok.nl/topic/1994718
The more debt, the better
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:08:55 #232
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_128870225
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:53 schreef the85mc het volgende:
Denk dat je met het ontwikkelen daarvan net 5 jaar te laat bent. VW heeft nu de XL1. Aan zoiets moet je denken.
Wil je nog veel energie efficienter dan dat, dan moet je aan andere aandrijftechnieken gaan denken. Bijvoorbeeld een microturbine die met constant toerental draait als generator voor stroom, of brandstofcel op aardgas.
Maar dan zit je alweer in de prijsrange van exotics..
De xl1 zal enkel te leasen zijn en zeer beperkte oplage ... dat duidt er op dat het ding te duur zou zijn om hem te verkopen :) je kan er dus ook nooit eigenaar van worden ... VW wil ze allemaal terug hebben ;)
Minds are like parachutes, they work best when open!
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:11:26 #233
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128870300
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:06 schreef RegoWire het volgende:
Beste FOK! leden bij planes, trains & automobiles,

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben een jonge 'ondernemer' van 22 jaar. Mijn naam is Rego.

Mijn grootste passie in het leven zit hem in auto's. Nog specifieker, supercars.
Al van jongs af aan maakte ik kennis met een Lamborghini Murciélago terug in 2002 in Oostenrijk. Vanaf dat moment was mijn leven compleet veranderd. Alles wat ik tot dan toe dacht, werd verleden tijd een deur ging voor mij open, een deur naar een wereld verder dan mijn wereld. Je zou kunnen zeggen, ''ik was blind maar nu zie ik het''.

Om het verhaal kort te houden, sinds 2012 heeft mijn motivatie om een eigen supercar te bouwen zich ontwikkeld op een niveau waarmee ik nog nooit eerder mee heb kennis gemaakt.
Ik heb besloten om mijn eigen doel achterna te gaan en ik zal er alles aan doen, om mijn supercar te ontwikkelen ik kan dit doen.

Het is een droom, dat het waard is voor mijn ''lifetime''

Nu komt mijn vraag aan jullie, overigens ook de reden voor deze topic.

Ik heb zelf al een paar schetsen gemaakt van mijn supercar en het ziet er werkelijk bruut uit al zeg ik het zelf.

Ik heb op zoek naar een team bestaande uit:

-- Een professionele ontwerper, die uiteraard programma's zoals auto builder ec. beheerst om alle dimensies
van de auto kloppend te maken maar ook iemand die zelf met goede designs komt op basis van mijn eigen concept

-- Een groep engineers, meer specifieker ik zoek mensen die in staat zijn om een motor te ontwikkelen die voorziet van minimaal 700 paardenkrachten, een 'normal aspirated engine' om het zo maar te noemen, dus zonder turbo's, ik dacht zelf aan een V10 of V12 blok. Ook heb ik zelf een paar digitaal motorgeluiden ontworpen en ik wil dat jullie als engineers de motor naar mijn wens kunnen ontwikkelen.

Ook moeten jullie in staat zijn om alle andere componenten zoals, de transmissie en koppeling etc te kunnen ontwerpen, die de huidige concurrentie aan kunnen.

-- Eventueel testrijders, het liefst degenen die al meerdere supercars in hun verleden hebben gereden en een goed stuurgevoel hebben.

Ik heb nog geen werkplaats gevonden, omdat ik eerst een team wil samenstellen die samen met mij aan deze ''droom'' willen werken. Ik zoek mensen met veel passie en motivatie. Nog belangrijker, mensen die houden van supercars.

Ik heb een droom en ik geloof erin en ik wil het ook echt waar maken.

Ik heb niet veel verteld over de auto, omdat ik het nog redelijk geheim wil houden. Ik ben dus op zoek naar een team dat interesse heeft in het bouwen van een 'eigen supercar'.

Als het team geregeld is, verwacht ik dat we onze eerste concept af hebben over ongeveer 3,5 á 4 jaar. En ik wil hem daarna ook echt presenteren op de Autoshow in Geneve.

De reden waarom ik erg geloof in mijn doel, de huidige supercars vind ik niet zo spannend, behalve de modellen van Lamborghini, Ferrari, Bugatti en Koenigsegg. Het zijn toevallig ook de bekendste merken op het gebied van supercars, maar ze verdienen ook die bekendheid, ze maken geweldige supercars.

Echter, er is een beeld bij mij dat weg is gegaan in de laatste paar jaren. Tegenwoordig zie je vele supercars en sommige zoals de 458, Gallardo, R8 en de 911 Turbo zie je zo vaak dat je het speciale gevoel een beetje kwijtraakt. Neem mij niet verkeerd, een 458 is nog steeds ontzettend gaaf maar.. er mist iets. Iets dat bijv. Bugatti wel biedt.

Wanneer je een Bugatti ziet, krijg het het gevoel alsof je in een andere wereld zit. Ik kan het moeilijk omschrijven. Alhoewel.. denk aan Lamborghini, maar dan aan de Lamborghini's van de jaren 80 en 90. Met de Countach en Diablo, wanneer je zo een wagen zag rijden, dan kreeg je echt wel dat gevoel.

Ik wil een supercar bouwen omdat ik een nieuwe ideologie wil creeëren. Supercars moeten speciaal zijn en ik wil een supercar ontwikkelen dat in een wereld leeft verder dan de huidige. Ik wil dat wanneer mensen de auto op straat zien, het ervaren als iets buitenaards, zo elegant.. maar toch zo uniek.

Ik heb zelf geen inkomen en zal jullie als team ook niet kunnen betalen voor jullie werk. Wat ik voorstel is om een contract te sluiten met iedereen die dan een % van het bedrijf bezit.

Ik ken zelf wel investeerder, dus misschien hebben we geluk, maar tot dusver ik kan jullie niet betalen.

Ik wil jullie bedanken

PS: Waar kan ik bijv. alleen de bodykit laten maken? Ik hoorde dat er goede fabrieken zijn in Duitsland die plastic en aluminum bodykits ontwikkeld naar jou eigen ontwerp maar weet iemand hier meer over?

Of zijn er mensen met meer ervaring op dit gebied die mij tips kunnen geven.
Sorry hoor, maar een supercar ontwerpen zonder dat de opdrachtgever (jij) een inkomen heeft, in deze slechte economische tijden? Wake up :')

Iedereen zou zoiets wel willen, maar komop, een v12 blok terwijl benzine steeds duurder wordt? Om een echt aparte supercar te maken zou ik in ieder geval een v6/v8 combineren met lichtgewicht carbon onderdelen en een electromotor toevoegen, hierdoor accelereert hij enorm snel (kijk maar naar een Lexus 450h hybrid).

Maarja, kans dat dit wat wordt is natuurlijk minimaal :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:18:07 #234
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_128870542
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:11 schreef Susteren het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar een supercar ontwerpen zonder dat de opdrachtgever (jij) een inkomen heeft, in deze slechte economische tijden? Wake up :')

Iedereen zou zoiets wel willen, maar komop, een v12 blok terwijl benzine steeds duurder wordt? Om een echt aparte supercar te maken zou ik in ieder geval een v6/v8 combineren met lichtgewicht carbon onderdelen en een electromotor toevoegen, hierdoor accelereert hij enorm snel (kijk maar naar een Lexus 450h hybrid).

Maarja, kans dat dit wat wordt is natuurlijk minimaal :')
De lotus 7 blijft ook nog steeds populair terwijl dat ding 1001 nadelen heeft :) en onderschat nooit iemands gedachten. Mits je je goed organiseerd kan je meer dan je denkt. Belgie heeft paar producenten die echt nog met nieuwe modellen komen met dikke v12 in hoor ...

Kijk maar eens naar de Gillet Verigo (V8 400+ pk) en de MINERVA J.M. BRABAZON met v12 uit de quadroporte. Leuk vind ik de Imperia ... wel met veel kleinere motor (1.6)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_128870647
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:11 schreef Susteren het volgende:
Iedereen zou zoiets wel willen, maar komop, een v12 blok terwijl benzine steeds duurder wordt? Om een echt aparte supercar te maken zou ik in ieder geval een v6/v8 combineren met lichtgewicht carbon onderdelen en een electromotor toevoegen, hierdoor accelereert hij enorm snel (kijk maar naar een Lexus 450h hybrid).
Een hybride aandrijflijn ontwikkelen lijkt mij nog wat gecompliceerder, dus ook dat is geen doen.

Beter is het om b.v. de 1.6 turbo te kopen uit de Mini/Peugeot. Zal wel tot 300pk te kietelen zijn en als je dat combineert met een lichtgewicht auto... dan ben je al heel ver. Alleen is bij TS als ik mij goed herinner een velletje papier met daarop wat lijntjes het uitgangspunt en moet alles daarvoor wijken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_128871450
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:08 schreef HaerdenC het volgende:

[..]

De xl1 zal enkel te leasen zijn en zeer beperkte oplage ... dat duidt er op dat het ding te duur zou zijn om hem te verkopen :) je kan er dus ook nooit eigenaar van worden ... VW wil ze allemaal terug hebben ;)
Dan iets soortgelijks op de markt brengen en wel te koop aanbieden ;)
Misschien kun je de carrosserieën (hoe spel je dat?) van aptera goedkoop kopen. of beter de mallen, kun je ze grootschalig en goedkoop maken. Gooi er een dieselhybride in en je bent klaar ;)
Alleen die laatste stap is wel het moeilijkst.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 15:02:27 #237
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_128872243
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:41 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dan iets soortgelijks op de markt brengen en wel te koop aanbieden ;)
Misschien kun je de carrosserieën (hoe spel je dat?) van aptera goedkoop kopen. of beter de mallen, kun je ze grootschalig en goedkoop maken. Gooi er een dieselhybride in en je bent klaar ;)
Alleen die laatste stap is wel het moeilijkst.
waarom diesel en waarom moeilijk ... je koopt gewoon een generator, een asynchrone elektro motor en een frequentie regeling, dan ben je al aardig op weg hoor om iets te maken dat werkt zoals een renault twizzy voor een fractie van de prijs en zonder de limieten van een twizzy (vooral dan de range).

Grote probleem is dat we als mensen verwend zijn in een auto en dat een basic voertuig gewoon niemand interesseerd ... toen de twizzy uit kwam was er ook direct geblaat over geen ramen, geen verwarming etc ... iets maken dat zuinig is valt te doen, iets maken dat alle comfort heeft ook ... iets maken dat beide dingen combineert is een stuk lastiger.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:34:10 #238
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_128883531
Ik blijf erbij: Ik zou een simpele auto kopen en een kit eromheen bouwen.

Is het allermakkelijkst en zonder enige kennis kan je het ook.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 22:14:54 #239
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_128889344
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:34 schreef n00b13 het volgende:
Ik blijf erbij: Ik zou een simpele auto kopen en een kit eromheen bouwen.

Is het allermakkelijkst en zonder enige kennis kan je het ook.
ja of bv een lotus 7 achtige kit kopen kan je nog alle kanten op met motor en aandrijving :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_128941848
Eigenlijk zou een supercar bouwen helemaal niet zo moeilijk moeten zijn. Er zitten immers veel minder compromissen in dan een massa product.

Waar je bij een Golf nog een goede keuze moet maken tussen design/praktisch, comfort/wegligging en heel belangrijk prijs/degelijkheid.

Een handmade buizenframe met mooie body van carbonfiber is minder lastig dan een zelfdragende carrosserie die door een machine gelast moet kunnen worden.

Motor heeft ook niet zoveel eisen, verbruik/levensduur is niet belangrijk. Vermogen en sound is wat telt.

En kwa markt, er zullen ALTIJD wel een paar rijken zijn op deze planeet die zo;n exclusief autootje voor erbij willen hebben.
.
  zondag 14 juli 2013 @ 18:05:01 #241
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_128942164
Je gaat te Fer! Zo makkelijk is het niet, je Fersimpelt het te veel.

:+

/exit supermegaflauw..
pi_128942389
Nee joh, je moet relativeren.

In vergelijking met een volume model van 20k is zo'n supercar toch een eitje.
.
pi_128945464
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Jammer, is TS pleite?
laatste bezoek: 64 dagen, 10 uur geleden.
:')
pi_129147394
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:02 schreef HaerdenC het volgende:
Wel ...

ik heb wel een inkomen, jaren actief in auto zaken en geef toe dat ik er ook wel eens mee gespeeld heb. Niet om een super wagen te bouwen maar om "een vervoermiddel" te bouwen dat ECHT vernieuwend is, op een beperkt budget. Nu op zich was het mijne zelfs financieel allemaal haalbaar. Lang aan gerekend, veel opzoekingen gedaan, kleinschalige tests met aantal dingen gedaaan maar op een gegeven moment gewoon met andere dingen bezig geweest :-) dus nog niets van gekomen.

Mijn concept was ongeveer dit
- soort buizen frame
- polyester bodywork
- 2 zitter 2 achter mekaar of 2 langs mekaar maar meer kans op het eerste
- licht gewicht
- lage topsnelheid, eenvoudige onderdelen
- basis A naar B vervoer zonder verder comfort (geen verwarming en toestanden, geen electrische snufjes)
- aandrijving seriele hybride (Stroomgenerator 220 volt 15000 watt - frequentieregelaar en 2 onafhankelijke AC motoren van een 5000 watt op de achteras) dan hou je nog 5000 watt over om pieken op te vangen en andere dingen als lichten, toeter, etc
- max 600 kg

meer iets wat je kan vergelijken met een twizzy van renault maar dan zonder de pijnlijke problematiek van de beperkte range. De twizzy heeft ook weinig tot geen comfort, basis onderdelen, crashtest ... nja :-) en is ... relatief betaalbaar (minder dan 10.000 euro)

Je hebt het voordeel dat het aanzien wordt als Quadromobiel waardoor je stukken minder gezeik hebt met europese keuringen en toestanden. Uiteindelijk moet je bouwsel gewoon voldoen aan de eisen waar de gemiddelde Chinese Quad aan voldoet ... dat moet volgens mij best haalbaar zijn.
Voor minder dan 10.000 Euro heb je een Fiat Panda of Aygo waar je met 4 personen in kan zitten met verwarming en electrische ramen. Dat lijkt me dan beter als basisvervoer.
Onder deze lijn niet schrijven
  zaterdag 20 juli 2013 @ 10:09:58 #245
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_129148097
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 09:02 schreef marzman het volgende:

[..]

Voor minder dan 10.000 Euro heb je een Fiat Panda of Aygo waar je met 4 personen in kan zitten met verwarming en electrische ramen. Dat lijkt me dan beter als basisvervoer.
Wel inderdaad alles heeft voor en nadelen maar de vergelijking gaat niet helemaal op
- veel hoger verbruik
- veel duurder in tax en verzekering dan een quadromobiel
- complexere mecaniek
- 10.000 euro is nog altijd een pak geld, mijn idee is normaal uitvoerbaar voor rond de helft
- veel duurder in onderhoud en meer onderhoud nodig
- totaal andere rijervaring (open, licht, RWD)
- mijn idee heeft geen versnellingen als je een aygo of panda automaat neemt gaat de prijs omhoog en ook het verbruik
- mogelijkheid tot volledig electrisch rijden had ik ook voorzien in mijn idee ... op de plaats van de generator kan ook een batterijpak. Het gewicht blijft dan ongeveer hetzelfde maar voor kortere afstanden kan hij dan in het stopcontact en heb je geen uitstoot en geen verbruik. De prijs van zo een batterij zou relatief snel terug te verdienen zijn en in tegenstelling tot bv een twizzy moet je dan geen huur betalen, nu dat huursysteem heeft ook zijn voordelen dus voor discussie vatbaar maar ga er maar van uit dat renault er op verdient anders zouden ze het niet doen :-)
- de kans om alles vrij universeel te maken waardoor je veel lagere kosten hebt. Automerken doen hard hun best om ieder onderdeel specifiek te maken voor hun merk of zelfs model, ergens wel logisch uiteraard. Ik had meer het idee van het als een soort open project te zien. 1 maken met plannen, details en zoals open-source software alles vrij te geven AS IS, zodat er variaties op gemaakt kunnen worden.

uiteraard zijn er ook een heel pak voordelen aan een panda of aygo dat hoor je mij ook nergens ontkennen. Het ging er hem meer om dat mijn plan een stuk realistischer is om in je garage te bouwen
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_129148982
Tja, de Fiat Panda start op 6.900 euro geloof ik.

Ik zit zelf te twijfelen een 125 cc scooter aan te schaffen (in Belgie kun je daar mee rijden met het autorijbewijs), het rijdt een stuk goedkoper, is leuk in de zomer en een stuk sneller op drukke trajecten. Ik heb alleen geen stalling ervoor. Verbruik van zo'n Honda PCX ding is 1:45 dus dan zou ik hem zo hebben terugverdient (rijdt nu in een kleine benzine en tank voor zo'n 60/70 euro in de week).

Maar ik zie ook wel wat in lichtere goedkopere vervoersmiddelen. Als je een soort quad kunt maken met iets van bescherming tegen weersinvloeden met een 125 cc scooterblok en een wat betere wegligging (niet dat hij meteen omvalt en dus niet voor offroad en wat meer comfort als een kart ;) ). Of op twee wielen (BMW C1)

Eigenlijk komt het er op neer dat veel al wel gedaan is. Een Quad aanpassen door hem te verlagen, wegbanden te geven, spatborden en verlichting zal ook al wel gedaan zijn :)
Onder deze lijn niet schrijven
pi_129870081
Bijna klaar? :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:58:40 #248
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_129871823
Niet weer een kick in dit topic!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')