Wel ...
ik heb wel een inkomen, jaren actief in auto zaken en geef toe dat ik er ook wel eens mee gespeeld heb. Niet om een super wagen te bouwen maar om "een vervoermiddel" te bouwen dat ECHT vernieuwend is, op een beperkt budget. Nu op zich was het mijne zelfs financieel allemaal haalbaar. Lang aan gerekend, veel opzoekingen gedaan, kleinschalige tests met aantal dingen gedaaan maar op een gegeven moment gewoon met andere dingen bezig geweest :-) dus nog niets van gekomen.
Mijn concept was ongeveer dit
- soort buizen frame
- polyester bodywork
- 2 zitter 2 achter mekaar of 2 langs mekaar maar meer kans op het eerste
- licht gewicht
- lage topsnelheid, eenvoudige onderdelen
- basis A naar B vervoer zonder verder comfort (geen verwarming en toestanden, geen electrische snufjes)
- aandrijving seriele hybride (Stroomgenerator 220 volt 15000 watt - frequentieregelaar en 2 onafhankelijke AC motoren van een 5000 watt op de achteras) dan hou je nog 5000 watt over om pieken op te vangen en andere dingen als lichten, toeter, etc
- max 600 kg
meer iets wat je kan vergelijken met een twizzy van renault maar dan zonder de pijnlijke problematiek van de beperkte range. De twizzy heeft ook weinig tot geen comfort, basis onderdelen, crashtest ... nja :-) en is ... relatief betaalbaar (minder dan 10.000 euro)
Je hebt het voordeel dat het aanzien wordt als Quadromobiel waardoor je stukken minder gezeik hebt met europese keuringen en toestanden. Uiteindelijk moet je bouwsel gewoon voldoen aan de eisen waar de gemiddelde Chinese Quad aan voldoet ... dat moet volgens mij best haalbaar zijn.
[ Bericht 54% gewijzigd door HaerdenC op 30-05-2013 17:07:37 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!