Laat ik het maar hardop zeggen. Je staart je blind op je onrealistische droom. Het is veel te hoog gegrepen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:23 schreef RegoWire het volgende:
Laat ik mijn verhaal iets ophelderen.
Ik ken wel investeerder. En ik had mijn idee voorgelegd aan een één van hun en hij kent wel mensen die geïnteresseerd zouden kunnen zijn. Maar hij wilt eerst een begin zien, dus een werkplaats met een eigen team die al bezig is. Hij zou dan kunnen overwegen om te investeren tot ongeveer anderhalf miljoen en dat alleen al op basis van mijn schets.
Verder las ik, ''je kunt zelf helemaal niets''?
Ik ben ondernemer, mijn taak is dus ook om te ondernemen. Ik zorg voor het team, ik zorg ervoor dat de auto het juiste ontwerp krijgt, ik heb van nature veel verstand van schoonheid in supercars, heb mijn schets aan een aantal vrienden laten zien en ze vonden de wagen erg gaaf.
Daarnaast, zorg ik voor promotie, ik zorg voor financiën. Ik zorg voor een plek bij een toekomstige autoshow in Geneve. Verder, ik heb vele contacten met serieuze zakenmensen, geld zou misschien geen probleem zijn, maar omdat ik nu niet zeker ben van de onderhandelingen houd ik he liever op ''geen inkomen''.
Uiteraard, ik heb daar natuurlijk aan gedacht, net zoals bijv. Pagani die de V12 AMG van Mercedes-Benz gebruikt. Maar dat maakt een auto niet speciaal genoeg.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:21 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het klinkt allemaal erg leuk maar feitelijk heb je op een paar schetsjes na helemaal niets. Probeer het realistisch te houden. Ga bijvoorbeeld niet zelf de motor ontwikkelen. Ook kleinere professionele super car bouwers maken vaak gebruik van motoren van bekende motorenbouwers. Het ontwikkelen van een motor van de grond af aan is echt niet zomaar te doen door een enthousiasteling en een laptopje.
Die werkplaats heb je het eerste jaar waarschijnlijk niet eens nodig. Alles begint toch op papier en met berekeningen en tekeningen.quote:Ik ken wel investeerder. En ik had mijn idee voorgelegd aan een één van hun en hij kent wel mensen die geïnteresseerd zouden kunnen zijn. Maar hij wilt eerst een begin zien, dus een werkplaats met een eigen team die al bezig is. Hij zou dan kunnen overwegen om te investeren tot ongeveer anderhalf miljoen en dat alleen al op basis van mijn schets.
Hahaha eigen motor ontwikkelen. Dit wordt een mooi topic.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:26 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Uiteraard, ik heb daar natuurlijk aan gedacht, net zoals bijv. Pagani die de V12 AMG van Mercedes-Benz gebruikt. Maar dat maakt een auto niet speciaal genoeg.
Ik wil een eigen, unieke motor. Ik hecht veel waarde aan de uniekheid van mijn auto.
People who say they can and people who say they can't are both usually right,quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:25 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Laat ik het maar hardop zeggen. Je staart je blind op je onrealistische droom. Het is veel te hoog gegrepen.
Kun je niet als je een motorblok koopt nog aan wat "schuifjes" zitten om hem te tunen naar smaak?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:26 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Uiteraard, ik heb daar natuurlijk aan gedacht, net zoals bijv. Pagani die de V12 AMG van Mercedes-Benz gebruikt. Maar dat maakt een auto niet speciaal genoeg.
Ik wil een eigen, unieke motor. Ik hecht veel waarde aan de uniekheid van mijn auto.
Klopt, ik heb ook goed nagedacht over het motorblok van de Nissan GT-R. En deze vervolgens tunen tot 700 - 750 pk. Het is een simpel, licht en erg flexibele motor. Maar nog steeds, een motor van een andere autodealer past niet bij mijn ideologie en niet bij het karakter van de auto.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:32 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Kun je niet als je een motorblok koopt nog aan wat "schuifjes" zitten om hem te tunen naar smaak?
Als je zelf een motorblok vanaf niets wilt ontwerpen moet je ofwel de kennis wegkopen wat waarschijnlijk erg duur is, of zelf opbouwen, wat waarschijnlijk erg lang duurt en ook erg duur wordt.
Alleen de schijfjes achter bedoel je?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:36 schreef -niemand- het volgende:
maargoed, weet waar je aan begint. voor alleen de remmen ben je al 3-4000 euro kwijt, en dat hoeft niet op maat gemaakt te worden
Je kent of hoort vooral over succesverhalen. Er zijn waarschijnlijk een paar honderd startups per jaar, een enkeling wordt succesvol.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:31 schreef RegoWire het volgende:
[..]
People who say they can and people who say they can't are both usually right,
Henry Ford
founder of Ford Motor Company
Om niet te vergeten, de oprichter van Koenigsegg begon ook met spaargeld en had zijn eigen team de eerste twee jaar niet betaald.
ohja, het moeten natuurlijk keramische schijven zijn, geen gietijzerenquote:
Grappig dat je het erover hebt. Ik probeer al een aantal dagen een gesprek te regelen met de eigenaar. Ik heb gelezen dat ze zich op dit moment in moeilijke tijden begeven.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:37 schreef daNpy het volgende:
Ga eens praten met meneer Fisker, Koenigsegg, Pagani of een andere die je al voor is gegaan
Jawel man, want anders is de auto niet speciaal genoeg.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:36 schreef -niemand- het volgende:
maargoed, weet waar je aan begint. voor alleen de remmen ben je al 3-4000 euro kwijt, en dat hoeft niet op maat gemaakt te worden
En een trekhaak voor de aanhanger met accu's?quote:
Goh, en hoe zou dat nu komen?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:39 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Grappig dat je het erover hebt. Ik probeer al een aantal dagen een gesprek te regelen met de eigenaar. Ik heb gelezen dat ze zich op dit moment in moeilijke tijden begeven.
Hoeft geen grote accu in zo'n auto, paar rondjes en dan weer aan de snellader.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
En een trekhaak voor de aanhanger met accu's?
caravan met laptopaccu'squote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
En een trekhaak voor de aanhanger met accu's?
Een heel verhaal blabla droom dit dat. Maar een fabriek voor een bodykit vinden kun je dus al nietquote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:06 schreef RegoWire het volgende:
Beste FOK! leden bij planes, trains & automobiles,
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben een jonge 'ondernemer' van 22 jaar. Mijn naam is Rego.
Mijn grootste passie in het leven zit hem in auto's. Nog specifieker, supercars.
Al van jongs af aan maakte ik kennis met een Lamborghini Murciélago terug in 2002 in Oostenrijk. Vanaf dat moment was mijn leven compleet veranderd. Alles wat ik tot dan toe dacht, werd verleden tijd een deur ging voor mij open, een deur naar een wereld verder dan mijn wereld. Je zou kunnen zeggen, ''ik was blind maar nu zie ik het''.
Om het verhaal kort te houden, sinds 2012 heeft mijn motivatie om een eigen supercar te bouwen zich ontwikkeld op een niveau waarmee ik nog nooit eerder mee heb kennis gemaakt.
Ik heb besloten om mijn eigen doel achterna te gaan en ik zal er alles aan doen, om mijn supercar te ontwikkelen ik kan dit doen.
Het is een droom, dat het waard is voor mijn ''lifetime''
Nu komt mijn vraag aan jullie, overigens ook de reden voor deze topic.
Ik heb zelf al een paar schetsen gemaakt van mijn supercar en het ziet er werkelijk bruut uit al zeg ik het zelf.
Ik heb op zoek naar een team bestaande uit:
-- Een professionele ontwerper, die uiteraard programma's zoals auto builder ec. beheerst om alle dimensies
van de auto kloppend te maken maar ook iemand die zelf met goede designs komt op basis van mijn eigen concept
-- Een groep engineers, meer specifieker ik zoek mensen die in staat zijn om een motor te ontwikkelen die voorziet van minimaal 700 paardenkrachten, een 'normal aspirated engine' om het zo maar te noemen, dus zonder turbo's, ik dacht zelf aan een V10 of V12 blok. Ook heb ik zelf een paar digitaal motorgeluiden ontworpen en ik wil dat jullie als engineers de motor naar mijn wens kunnen ontwikkelen.
Ook moeten jullie in staat zijn om alle andere componenten zoals, de transmissie en koppeling etc te kunnen ontwerpen, die de huidige concurrentie aan kunnen.
-- Eventueel testrijders, het liefst degenen die al meerdere supercars in hun verleden hebben gereden en een goed stuurgevoel hebben.
Ik heb nog geen werkplaats gevonden, omdat ik eerst een team wil samenstellen die samen met mij aan deze ''droom'' willen werken. Ik zoek mensen met veel passie en motivatie. Nog belangrijker, mensen die houden van supercars.
Ik heb een droom en ik geloof erin en ik wil het ook echt waar maken.
Ik heb niet veel verteld over de auto, omdat ik het nog redelijk geheim wil houden. Ik ben dus op zoek naar een team dat interesse heeft in het bouwen van een 'eigen supercar'.
Als het team geregeld is, verwacht ik dat we onze eerste concept af hebben over ongeveer 3,5 á 4 jaar. En ik wil hem daarna ook echt presenteren op de Autoshow in Geneve.
De reden waarom ik erg geloof in mijn doel, de huidige supercars vind ik niet zo spannend, behalve de modellen van Lamborghini, Ferrari, Bugatti en Koenigsegg. Het zijn toevallig ook de bekendste merken op het gebied van supercars, maar ze verdienen ook die bekendheid, ze maken geweldige supercars.
Echter, er is een beeld bij mij dat weg is gegaan in de laatste paar jaren. Tegenwoordig zie je vele supercars en sommige zoals de 458, Gallardo, R8 en de 911 Turbo zie je zo vaak dat je het speciale gevoel een beetje kwijtraakt. Neem mij niet verkeerd, een 458 is nog steeds ontzettend gaaf maar.. er mist iets. Iets dat bijv. Bugatti wel biedt.
Wanneer je een Bugatti ziet, krijg het het gevoel alsof je in een andere wereld zit. Ik kan het moeilijk omschrijven. Alhoewel.. denk aan Lamborghini, maar dan aan de Lamborghini's van de jaren 80 en 90. Met de Countach en Diablo, wanneer je zo een wagen zag rijden, dan kreeg je echt wel dat gevoel.
Ik wil een supercar bouwen omdat ik een nieuwe ideologie wil creeëren. Supercars moeten speciaal zijn en ik wil een supercar ontwikkelen dat in een wereld leeft verder dan de huidige. Ik wil dat wanneer mensen de auto op straat zien, het ervaren als iets buitenaards, zo elegant.. maar toch zo uniek.
Ik heb zelf geen inkomen en zal jullie als team ook niet kunnen betalen voor jullie werk. Wat ik voorstel is om een contract te sluiten met iedereen die dan een % van het bedrijf bezit.
Ik ken zelf wel investeerder, dus misschien hebben we geluk, maar tot dusver ik kan jullie niet betalen.
Ik wil jullie bedanken
PS: Waar kan ik bijv. alleen de bodykit laten maken? Ik hoorde dat er goede fabrieken zijn in Duitsland die plastic en aluminum bodykits ontwikkeld naar jou eigen ontwerp maar weet iemand hier meer over?
Of zijn er mensen met meer ervaring op dit gebied die mij tips kunnen geven.
Je Nederlands klinkt alsof je zo'n Nigeriaan bent.....quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:00 schreef RegoWire het volgende:
Voor degenen die er zo hun twijfels bij hebben.
Het maken van mijn droom supercar is een uitdaging die het waard is om mijn leven er aan te wijden.
Ieder persoon, heeft iets in zijn leven dat diegene wilt bereiken, nog geen eens 1% van de mensen wereldwijd bereikt zijn droom, of het nou is om accountant te worden, of een goede verpleegkundige, acteur of miljonair.
Ieder persoon heeft zijn eigen ''Personal Legend'', iets dat uniek is voor iedereen. Iets waar je voor leeft. Veel mensen geven die droom op en eindingen dus thuis zittend, zonder motivatie en meestal met uitkering.
Ik geloof in mijn Personal Legend en ik zal er alles aan doen wat ik tot mijn bereik heb om die droom waar te maken.
Zeker niet, ik ben Nederlands. Ik ben een erg snelle typer en ik ben er dus van bewust dat ik fouten maak, maar dat valt wel mee toch.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:04 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Je bent toch geen oplichter he.
[..]
Je Nederlands klinkt alsof je zo'n Nigeriaan bent.....
Nope, ontwikkelen ze zelf. En ze zijn koning downsizing volgens hunzelf omdat ze het meeste vermogen per liter halen voor turboblokkenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:37 schreef the85mc het volgende:
[..]
Wist je dat kienigsegg ook motoren van anderen gebruikt?
Klopt ik geloof zelfs dat ze ongeveer 220 pk halen uit 1 liter.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:08 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nope, ontwikkelen ze zelf. En ze zijn koning downsizing volgens hunzelf omdat ze het meeste vermogen per liter halen voor turboblokken
Ondernemer is een loze term.quote:
Ik dacht eerst dat je echt interesse had om testrijder te worden, achteraf bleek je toch een troll te zijn.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |