Ik, een troll?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:12 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat je echt interesse had om testrijder te worden, achteraf bleek je toch een troll te zijn.
En nu wil je opeens antwoord?
Wil je weten wat ik doe, dan zul je mij privé moeten spreken
Daarnaast, houd ik erg veel van de Engelse taal. Laatste drie jaar spreek ik meer engels dan nederlands eigenlijk met mijn zakenpartners.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:04 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Je bent toch geen oplichter he.
[..]
Je Nederlands klinkt alsof je zo'n Nigeriaan bent.....
Je kunt een aanbod doen, maar ik heb je niets te bieden op dit moment. Ik heb nog geen team, ik heb nog geen startkapitaal. Je zult nog een tijd moeten wachten ben ik bang.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:16 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik, een troll?
Geef me je mail dan. Ik zal je een aanbod doen.
Uiteraard, ik zal zeker een marketingplan schrijven, zo krijg ik natuurlijk ook een veel beter inzicht in de mogelijkheden en potenties van het plan.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:20 schreef Barcaconia het volgende:
Zet je businessplan eens op de PM. Incl. Financiële verantwoording. Een droom en een mooi verhaal smeert mijn boterham niet.
Zeer verleidelijk, maar het is simpelweg niet mijn ding. Ik houd van de meer extreem uitziende supercars lookquote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:29 schreef blup het volgende:
Waarom niet iets als caterham, donkervoort, ktm x-bow of ariel atom
het is wel stukken makkelijker om te bouwen, en het weegt minder dus je hebt minder pk's nodig.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:37 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Zeer verleidelijk, maar het is simpelweg niet mijn ding. Ik houd van de meer extreem uitziende supercars look
Dat lijkt mij ook het beste om mee te beginnen. Nog beter is natuurlijk om eerst ervaring op te doen bij een grote autofabrikant, zo zijn veel bekende autobouwers toch begonnen volgens mij.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:29 schreef blup het volgende:
Waarom niet iets als caterham, donkervoort, ktm x-bow of ariel atom
Uiteraard zal er een schaalmodel worden gemaakt. Om eventuele aanpassingen op aan te brengen. Ik begrijp ook wel dat daar veel tijd in zit.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:40 schreef scooby92 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen
Wat is je achtergrond, ik bedoel wat heb je allemaal al bereikt op je CV?
kan je niet beter eerst een schaalmodel maken nadat je het ontwerp hebt uitgewerkt in een tekenprogramma?
Ik ben op dit moment bezig op het gebied van websites en apps. Heb over twee weken een belangrijk gesprek in verband met mijn website.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:42 schreef n00b13 het volgende:
Maar ga je nou een marketingplan of een businessplan schrijven?
En wat heb je potentiele deelnemers te bieden?
Kan je dan niet beter alles uitwerken tot en met het schaalmodel en dan kijken wie er in wil investeren?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:45 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Uiteraard zal er een schaalmodel worden gemaakt. Om eventuele aanpassingen op aan te brengen. Ik begrijp ook wel dat daar veel tijd in zit.
Dit, maar opbouwende kritiek is natuurlijk wel gewoon gezond.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:30 schreef vosss het volgende:
Jongens doe eens niet zo negatief! Misschien is TS wel de nieuwe Klaas Zwart en heeft hij straks een eigen sportwagen a la Ascari met bijbehorend race resort
Nogmaals. Hier ga ik dus van trollen. Je geeft geen antwoord op mijn vragen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:46 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Ik ben op dit moment bezig op het gebied van websites en apps. Heb over twee weken een belangrijk gesprek in verband met mijn website.
Ik zal dus tijd moeten vinden voor mijn supercar project.
Hierbij antwoord:quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:42 schreef n00b13 het volgende:
Maar ga je nou een marketingplan of een businessplan schrijven?
En wat heb je potentiele deelnemers te bieden?
Maar een marketingplan heeft geen financiële onderbouwing. Het is puur een beschrijving van hoe je je product in de markt wil zetten.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:53 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Hierbij antwoord:
Ja, ik zal een marketingplan schrijven.
Maar je kan toch andere zaken 'bieden'? Een percentage van de omzet bijvoorbeeld? Een aandenken? Een stukje auto? Een stukje van het bedrijf (in aandelen bijv.)?quote:En wat ik te bieden heb aan potentiële deelnemers hangt af van investeerders die geïntereseerd zijn.
Mocht er een investeerder zijn die flink wat geld wilt investeren, dan krijgt mijn team uiteraard een salaris. Maar voor nu, is niets zeker.
Dat gaat sowieso lastig worden met een supercar.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:57 schreef daNpy het volgende:
Een stukje bedrijf kan ik geen boodschappen van doen
Ik weet bijna precies de kosten om een supercar te ontwikkelen. Echter, waar ik naar streef met mijn concept wagen, is vooral om investeerders aan te trekken tijdens de autoshow in Genevé bijv.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:52 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Mijn gevoel zegt, ik ben dus verder niet gehinderd door enige kennis wat betreft supercars bouwen, dat als je het plan in per se in deze astronomische vorm door wil zetten je het gewoon weg niet van de grond gaat krijgen. Waarom begin je niet simpeler, leer wat er allemaal voor ellende op je af gaat komen en ga met die kennis pas aan een dergelijk enorm project beginnen.
Maar dan heb ik in ieder geval iets. Je bouwt samen iets op en het is niet zo dat meneer Rego heel hard weg rijdt met de auto en zegt "Yes, My Personal Legend!!!1".quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:57 schreef daNpy het volgende:
Een stukje bedrijf kan ik geen boodschappen van doen
Gaat prima!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:59 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat gaat sowieso lastig worden met een supercar.
Waar zit hem het verschil in als je niemand wilt betalen? (of kunt betalen?)quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:01 schreef RegoWire het volgende:
[..]
de kosten voor zo een replica? Ongeveer ¤ 40k
Ik schat de kosten van zo een concept niet hoger dan twee ton.
Lees mijn eerste post bij de beginpagina, dit stond er al in vermeld. Ik zei ook, als er geen investeerders geïntereseerd zijn dan zou ik het team percentages van het bedrijf kunnen bieden.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:57 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar een marketingplan heeft geen financiële onderbouwing. Het is puur een beschrijving van hoe je je product in de markt wil zetten.
[..]
Maar je kan toch andere zaken 'bieden'? Een percentage van de omzet bijvoorbeeld? Een aandenken? Een stukje auto? Een stukje van het bedrijf (in aandelen bijv.)?
Ok, aan wat voor percentages moet ik denken? Ga je 1-10e van het bedrijf verdelen tussen alle teamleden?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:02 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Lees mijn eerste post bij de beginpagina, dit stond er al in vermeld. Ik zei ook, als er geen investeerders geïntereseerd zijn dan zou ik het team percentages van het bedrijf kunnen bieden.
Ik verwacht dan een juist grote commitment. Dan hangt het succes af van ons werk als een team. Hoe beter we werken, hoe succesvoller het bedrijf kan groeien en dus hoe meer elk teamlid rijker kan worden.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:04 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ok, aan wat voor percentages moet ik denken? Ga je 1-10e van het bedrijf verdelen tussen alle teamleden?
Wat voor commitment verwacht je dan?
Ik zeg je nu alvast 40k is niet veel. Ik heb eerdere projecten gehad omrent apps en die lagen al om en nabij de 30k.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:05 schreef daNpy het volgende:
Maar wie gaat die 40k ophoesten?
Ook als het een flop is heb je een aardige kostenpost.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:07 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Ik zeg je nu alvast 40k is niet veel. Ik heb eerdere projecten gehad omrent apps en die lagen al om en nabij de 30k, allemaal via investeerders nogmaals.
Maar wat voor percentages ga je verdelen? En hoeveel uren verwacht je dan dat een teamlid erin steekt?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:06 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Ik verwacht dan een juist grote commitment. Dan hangt het succes af van ons werk als een team. Hoe beter we werken, hoe succesvoller het bedrijf kan groeien en dus hoe meer elk teamlid rijker kan worden.
Dat is natuurlijk mooi, leuk en tof. Maar 30k is nog steeds een modaal jaarsalaris. Voor een auto die het niet doet toch best veel geld.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:07 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Ik zeg je nu alvast 40k is niet veel. Ik heb eerdere projecten gehad omrent apps en die lagen al om en nabij de 30k.
Daar kan ik nu geen oordeel aan geven. Ik zal eerst het marketingplan moeten schrijven en meer onderzoek moeten doen. En natuurlijk aan startkapitaal komen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:07 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar wat voor percentages ga je verdelen? En hoeveel uren verwacht je dan dat een teamlid erin steekt?
Maar nogmaals, een marketingplan bevat geen financiële gegevens. Dus veel wijzer worden we daar niet van.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:10 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Daar kan ik nu geen oordeel aan geven. Ik zal eerst het marketingplan moeten schrijven en meer onderzoek moeten doen. En natuurlijk aan startkapitaal komen.
Maar nogmaals, die 40k is natuurlijk voor de Lamborghini Replica.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:05 schreef daNpy het volgende:
Maar wie gaat die 40k ophoesten?
Ook als het een flop is heb je een aardige kostenpost.
Hoe kom je in vredesnaam aan de 200k? Wat kost allemaal zo duur?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:12 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Maar nogmaals, die 40k is natuurlijk voor de Lamborghini Replica.
Ik schat voor mijn supercar concept zo een kleine 200k aan kosten.
Een Lamborghini Replica, vergt natuurlijk veel minder aan kosten, die hebben onder andere al de bodykit dimensies/ ontwerp al klaar.
Terwijl voor mijn project we meerdere schaalmodellen moeten maken en de dimensies nog moeten onderzoeken.
etc
het bevat wel gegevens over je ''team'' en bedrijf. Wie gaan er werken en wat gaan zij doen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:12 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar nogmaals, een marketingplan bevat geen financiële gegevens. Dus veel wijzer worden we daar niet van.
http://www.reekx.nl/artikelen/Marketingplan_in_12_stappen.pdfquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:13 schreef RegoWire het volgende:
[..]
het bevat wel gegevens over je ''team'' en bedrijf. Wie gaan er werken en wat gaan zij doen.
Er bestaan meerdere soorten Marketingplannen. Je hoeft je overigens niet te houden aan alle richtlijnen. Voor mijn app had ik een marketingplan geschreven van 7 blz, investeerder was er tevreden mee.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:14 schreef n00b13 het volgende:
[..]
http://www.reekx.nl/artikelen/Marketingplan_in_12_stappen.pdf
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:16 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Er bestaan meerdere soorten Marketingplannen. Je hoeft je overigens niet te houden aan alle richtlijnen. Voor mijn app had ik een marketingplan geschreven van 7 blz, investeerder was er tevreden mee.
Het gaat erom dat je de investeerder een goede indruk geeft wat je precies wilt doen en hoe je het gaat aanpakken.
Je moet het marketingplan niet zien als een verslag dat je moet maken voor school. Waarin alle punten keurig in verwerkt moeten worden anders krijg je een onvoldoende
Wat voor app was het? Waarom kostte het in vredesnaam zoveel geld?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:16 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Er bestaan meerdere soorten Marketingplannen. Je hoeft je overigens niet te houden aan alle richtlijnen. Voor mijn app had ik een marketingplan geschreven van 7 blz, investeerder was er tevreden mee.
Het gaat erom dat je de investeerder een goede indruk geeft wat je precies wilt doen en hoe je het gaat aanpakken.
Je moet het marketingplan niet zien als een verslag dat je moet maken voor school.
Interessantquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:12 schreef sig000 het volgende:
Hoe je body moet maken heb ik de kennis wel voor in huis.
Idem voor het buizenframe bouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |