abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126340654
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:32 schreef Braddie het volgende:
Wat is TS toch een troll _O-
Inderdaad ja. Mensen die denken dat TS dit meent :')
pi_126340698
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 00:31 schreef RegoWire het volgende:

[..]

Wie het laatst lacht..

lacht het best
Behalve als je een jochie van 12 bent :')
pi_126340706
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:33 schreef OverRated het volgende:

[..]

Inderdaad ja. Mensen die denken dat TS dit meent :')
TS is gewoon uit op dit soort reacties :')
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:39:42 #157
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_126340843
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ja en. wat is dat voor domme opmerking.
Alsof jouw held (blijkbaar), altijd de gebaande paden nam. Mensen die buiten die paden gaan zorgen juist voor evolutie.
Dat soort dingen afknallen is natuurlijk makkelijk, en ik doe er graag aan mee, maar van iemand met Steve Jobs in zijn UI verwacht ik dat niet.
pi_126340883
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:39 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Alsof jouw held (blijkbaar), altijd de gebaande paden nam. Mensen die buiten die paden gaan zorgen juist voor evolutie.
Dat soort dingen afknallen is natuurlijk makkelijk, en ik doe er graag aan mee, maar van iemand met Steve Jobs in zijn UI verwacht ik dat niet.
jij draait dingen om.

"ik ga een lot kopen en een miljoen winnen!"
":')"
jij: "ja maar <insert naam> heeft dat ook zo gedaan! :D"
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:46:15 #159
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_126341031
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

jij draait dingen om.

"ik ga een lot kopen en een miljoen winnen!"
":')"
jij: "ja maar <insert naam> heeft dat ook zo gedaan! :D"
Ik draai helemaal niks om.

Jij vindt Steve Jobs cool. Tot zo ver prima, niks mis mee.
TS wilt graag een auto bouwen is erg ambitieus en ziet de hobbels niet.
Toen Steve Jobs een computer ging bouwen waren er ook genoeg mensen die zeiden "Je bent gek." "Je bent te jong." "Je hebt geen geld!" "Haha :')___!" Kortom: Steve zag ook een paar hobbels niet.

Dat jij, als persoon die Steve Jobs adoreert, dan gaat lopen roepen dat TS een sukkel is, dat vind ik raar. Als TS daadwerkelijk doorzet gaat hij zeker tegen een paar muren aanlopen (of rijden), maar als er een ding is dat we van Steve Jobs kunnen leren is het wel dat alles mogelijk is, mits je je er genoeg voor inzet.
pi_126341080
de kans dat ts de gave heeft van steve jobs is zeer klein. maar laten we over 5 jaar eens kijken waar ts is beland met zijn supercarbusiness!
pi_126341239
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:23 schreef RegoWire het volgende:
Hij zou dan kunnen overwegen om te investeren tot ongeveer anderhalf miljoen
O, fijn, de druppel voor de gloeiende plaat.

Ga een mooi businessplan schrijven terzake en dan snap je zelf ook wel waarom dit project 0,0 kans van slagen heeft. Prima om te dromen en tegen de stroom in te zwemmen, maar dit is echt van het padje af.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:54:32 #162
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_126341284
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
de kans dat ts de gave heeft van steve jobs is zeer klein. maar laten we over 5 jaar eens kijken waar ts is beland met zijn supercarbusiness!
Wie weet... Als het echt zijn droom is...
pi_126341318
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:30 schreef vosss het volgende:
Jongens doe eens niet zo negatief! Misschien is TS wel de nieuwe Klaas Zwart en heeft hij straks een eigen sportwagen a la Ascari met bijbehorend race resort _O_
Die begon niet met niets, kocht een bestaand merk over en was niet zo dom om de motor ook nog zelf te willen ontwikkelen.

Om maar een paar kenmerkende verschillen te noemen. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:59:16 #164
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_126341415
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die begon niet met niets, kocht een bestaand merk over en was niet zo dom om de motor ook nog zelf te willen ontwikkelen.

Om maar een paar kenmerkende verschillen te noemen. ;)
Ooit had hij ook niks.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:01:22 #165
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_126341470
quote:
Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The troublemakers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently. They’re not fond of rules. And they have no respect for the status quo. You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them. But the only thing you can’t do is ignore them. Because they change things. They push the human race forward. While some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do. - Apple Inc.
Overigens wil dit niet zeggen dat ik denk dat TS ineens een genie is.
pi_126341486
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 23:01 schreef RegoWire het volgende:

Ik weet bijna precies de kosten om een supercar te ontwikkelen. (...)
Om misverstanden te voorkomen, het gaat dus puur om het ontwikkelen van het concept. Ik schat de kosten van zo een concept niet hoger dan twee ton.
Het begrip bijna precies is taalkundig al niet correct, maar in deze vorm werkt het wel heel erg op de lachspieren.

En wat denk je dat een stand in Geneve kost?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:02:50 #167
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_126341506
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het begrip bijna precies is taalkundig al niet correct, maar in deze vorm werkt het wel heel erg op de lachspieren.

En wat denk je dat een stand in Geneve kost?
Een hotdogstand is gratis.
pi_126341553
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:54 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Wie weet... Als het echt zijn droom is...
de kans is verwaarloosbaar ^O^
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:05:35 #169
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_126341579
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

de kans is verwaarloosbaar ^O^
maar nog steeds aanwezig ;)
pi_126341615
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 23:28 schreef RegoWire het volgende:

Prestaties zullen niet een hoofdrol spelen. Ik wil een motor met minimaal 700 pk, dan ben je wel verzekerd van een snelle wagen lijkt mij.

Het moet een wat meer luxe wagen worden met een nog extremere look dan bijv. de Aventador en een nog futuristische look dan een Audi RSQ.

De wagen moet staan voor exclusiviteit maar vooral ook de rijervaring moet subliem zijn.
Het zal een zeer extreme auto zijn, dat zelfs een niveau te veel is voor Batman om het zo te omschrijven.
Wil je nu een supercar bouwen, of een luxe auto? Luxe = gewicht en dat bijt nogal met het willen bouwen van een supercar, want gewicht is de vijand van een supercar. Natuurlijk is het Bugatti redelijk gelukt, maar zo'n project is voor VAG al lastig, laat staan voor een kleine bouwer.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_126341622
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:05 schreef n00b13 het volgende:

[..]

maar nog steeds aanwezig ;)
ja, maar je hoeft er geen rekening mee te houden zo klein is ie ^O^
pi_126341742
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:59 schreef n00b13 het volgende:
Ooit had hij ook niks.
Hij is alleen niet rijk geworden door het bouwen van autootjes, dat is gewoon een hobby die geld mag kosten.

Klein verschil...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_126341764
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:02 schreef n00b13 het volgende:

Een hotdogstand is gratis.
Dat is de beste tip voor TS in dit draadje ben ik bang.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:13:43 #174
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_126341823
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hij is alleen niet rijk geworden door het bouwen van autootjes, dat is gewoon een hobby die geld mag kosten.

Klein verschil...
TS heeft 30k binnengeharkt voor een app..

(hoe vraag ik me dan weer af, maar goed.)
pi_126341824
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:05 schreef n00b13 het volgende:

maar nog steeds aanwezig ;)
Nee, op dit moment niet.

Als je zonder flauw benul en zonder genoeg geld begint aan een project, dan slaagt het niet.

Als hij een goed businessplan zou hebben zou het anders worden. Dan is het nog bijzonder lastig, maar dan komt er tenminste enige lijn in en krijg je misschien ook iemand zo gek om te investeren, want op basis van wat ik hier lees geeft niemand 1,5 mio. Dan ben je nl. echt knettergek.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:39:13 #176
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_126342677
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
maak een goedkope auto die 1 op 40 rijdt en veilig is. keiharde profit. supercars met v12's in deze tijd - geen ondernemersplan, geen marktonderzoek. 22. geen geld. enkel een schetsje wat geheim is :D kansloos.
Je vergeet de coole digitale motorgeluiden die hij al heeft gemaakt!
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_126342767
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:39 schreef Dromer het volgende:

[..]

Je vergeet de coole digitale motorgeluiden die hij al heeft gemaakt!
Ik zie TS al zitten met z`n mond "brrr brr" "Vroeem vroeeeeemm " iieeeehhhh" :')
pi_126342929
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:41 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik zie TS al zitten met z`n mond "brrr brr" "Vroeem vroeeeeemm " iieeeehhhh" :')
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:48:03 #180
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_126342967
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:41 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik zie TS al zitten met z`n mond "brrr brr" "Vroeem vroeeeeemm "
iieeeehhhh" :')
Gast. Ik kan me ook nog wel wat topics van jou herrineren hoor.
pi_126343000
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:48 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Gast. Ik kan me ook nog wel wat topics van jou herrineren hoor.
oeh oeh oeh, backfire *O*

:')______________
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:45:41 #182
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_126347592
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:49 schreef Braddie het volgende:

[..]

oeh oeh oeh, backfire *O*

:')______________
Ik vond jouw topics gewoon velen malen triester dan deze. Kun je wel met die :') komen, maar daar red je je niet mee.
pi_126347643
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:45 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ik vond jouw topics gewoon velen malen triester dan deze. Kun je wel met die :') komen, maar daar red je je niet mee.
Goed argument :) Perfect onderbouwd. Hier, heb je de nobel prijs :')______
pi_126348330
Nu is het feest compleet. *O*
  zaterdag 11 mei 2013 @ 16:38:48 #185
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_126351985
Kan ik hier solliciteren? Ik heb ervaring bij Ferrari. Met zowel tekenontwerpen als het bouwen van modellen:

I am just a dreamer, but you are just a dream
  zaterdag 11 mei 2013 @ 17:33:26 #186
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_126354388
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:47 schreef Braddie het volgende:

[..]

Goed argument :) Perfect onderbouwd. Hier, heb je de nobel prijs :')______
Wauw. Ik kreeg hem net met de TNT. Mooi man.
Had je niet hoeven doen!
  zaterdag 11 mei 2013 @ 17:33:45 #187
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_126354396
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 16:38 schreef Dromer het volgende:
Kan ik hier solliciteren? Ik heb ervaring bij Ferrari. Met zowel tekenontwerpen als het bouwen van modellen:

[ afbeelding ]
Hij lijkt net echt! _O_
pi_126354429
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 17:33 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Wauw. Ik kreeg hem net met de TNT. Mooi man.
Had je niet hoeven doen!
Geen probleem man. Thats how i roll.
pi_126354614
Het wàs een potentieel leuk topic.
pi_126354645
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 17:42 schreef Anne het volgende:
Het wàs een potentieel leuk topic.
Dat wel, maar ook onrealistisch.
pi_126355232
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 16:38 schreef Dromer het volgende:
Kan ik hier solliciteren? Ik heb ervaring bij Ferrari. Met zowel tekenontwerpen als het bouwen van modellen:

[ afbeelding ]
Matig. Een F40 heeft een 3L V8 twinturbo en geen V12.

Tevens geen achterbank.

TS ik zou deze persoon niet in dienst nemen.

:X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:26:50 #192
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_126358182
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Matig. Een F40 heeft een 3L V8 twinturbo en geen V12.

Tevens geen achterbank.

TS ik zou deze persoon niet in dienst nemen.

:X
Dit is de F46! Dat zie je toch zo? }:|
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:26:56 #193
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_126358189
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 18:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Matig. Een F40 heeft een 3L V8 twinturbo en geen V12.

Tevens geen achterbank.

TS ik zou deze persoon niet in dienst nemen.

:X
Het was een conceptueel design uiteraard. In het echt maken ze alles veel minder extreem.
pi_126364848
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:23 schreef RegoWire het volgende:
Laat ik mijn verhaal iets ophelderen.

Ik ken wel investeerders. En ik had mijn idee voorgelegd aan een één van hun en hij kent wel mensen die geïnteresseerd zouden kunnen zijn. Maar hij wilt eerst een begin zien, dus een werkplaats met een eigen team die al bezig is. Hij zou dan kunnen overwegen om te investeren tot ongeveer anderhalf miljoen en dat alleen al op basis van mijn schets en motivatie in het team.

Verder las ik, ''je kunt zelf helemaal niets''?

Ik ben ondernemer, mijn taak is dus ook om te ondernemen. Ik zorg voor het team, ik zorg ervoor dat de auto het juiste ontwerp krijgt, ik heb van nature veel verstand van schoonheid in supercars, heb mijn schets aan een aantal vrienden laten zien en ze vonden de wagen erg gaaf.

Daarnaast, zorg ik voor promotie, ik zorg voor financiën. Ik zorg voor een plek bij een toekomstige autoshow in Geneve. Verder, ik heb vele contacten met serieuze zakenmensen, geld zou misschien geen probleem zijn, maar omdat ik nu niet zeker ben van de onderhandelingen houd ik het liever op ''geen inkomen''.
- Dat van die investeerder waag ik te betwijfelen. Wat wil je nu helemaal met 1.5 Miljoen ! Dat is niets. Een investeerder zou toch minimaal alleen investeren als er meerdere investeerders mee zouden doen.

- verstand van schoonheid in supercars -> nounou dat durf je zomaar van jezelf te zeggen ? Waar zit je verstand ! Sorry hoor maar schoonheid is net zo kneedbaar en perceptueel als redetwisten over de kwaliteit van de muziek van Andre Hazes vs. Rachmaninov.

Ik heb de voorgaande 7 paginas niet gelezen dus ik weet niet of je je schets al gepubliceerd hebt maar dan nog, het is een mooie droom maar wat maakt je beter dan Spyker om iets te noemen bv.? En die hebben een idiote bom geld
pi_126378877
Tja mensen, Ferrari, Lamborghini, het is leuk maar niet exclusief genoeg. Ohja ik vergeet bijna te zeggen, ik heb nu net even geen geld (hoewel ik zo ff op basis van mijn tekeningetje 1.5 Miljoen kan krijgen) maar dat komt goed hoor !

NIET EXCLUSIEF DUS :
  zondag 12 mei 2013 @ 11:38:06 #196
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_126379054
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 11:31 schreef borderlinedancer het volgende:
Tja mensen, Ferrari, Lamborghini, het is leuk maar niet exclusief genoeg. Ohja ik vergeet bijna te zeggen, ik heb nu net even geen geld (hoewel ik zo ff op basis van mijn tekeningetje 1.5 Miljoen kan krijgen) maar dat komt goed hoor !

NIET EXCLUSIEF DUS :
[ afbeelding ]
Nouja, ik denk dat het makkelijker is om aan een ferrari of lamborghini te komen dan aan een Gumpert, Wiessman, Noble, fario, caparo, caterham, invicta, ariel of iets in die trend..
pi_126379850
quote:
7s.gif Op zondag 12 mei 2013 11:38 schreef blup het volgende:

[..]

Nouja, ik denk dat het makkelijker is om aan een ferrari of lamborghini te komen dan aan een Gumpert, Wiessman, Noble, fario, caparo, caterham, invicta, ariel of iets in die trend..
Maar dan in de Wrightspeed X1 uitvoering _O_

TS: laat dat idee van een supercar varen, en bouw gewoon een super-practical car.

Pak een klassiek model, en gooi daar een elektromotor in met voldoende accu's om er 500km mee te kunnen rijden. Niet supersnel (140km/h is snel genoeg), niet superluxe, niet spartaans, maar gewoon iets in de klasse van een simpel uitgevoerde Golf of Focus.
Beetje het idee van http://www.trabant-nt.de/ dus.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_126380509
quote:
7s.gif Op zondag 12 mei 2013 11:38 schreef blup het volgende:

[..]

Nouja, ik denk dat het makkelijker is om aan een ferrari of lamborghini te komen dan aan een Gumpert, Wiessman, Noble, fario, caparo, caterham, invicta, ariel of iets in die trend..
Wat een lariekoek. Wiessmann is een soort kitcar, zo ook Noble (wel een van de beste kitcars), Caterham etc, en Ariel is onderhand een motorfiets. Wat zegt dat nou. Dat een model met uitsluitend lage productieaantallen het exlusiefste is ? Je kunt het ook onsuccesvol noemen. Als je Ferrari en Lamborghini al op 1 lijn zet zit je er al naast; beide merken zijn succesvol te noemen maar kijk eens naar wat er gebruikt wordt aangeboden op Autoscout of Mobile. Ferrari:Lamborghini 10:1. Dat maakt in ieder geval Lamborghini aanmerkelijk exclusiever zonder dat we met een kitcarbouwer te doen hebben. Lamborghini heeft nog vrij recente modellen waar er niet meer dan ca. 100-130 van gemaakt zijn. Dat kun je in ieder geval van Ferrari niet zeggen. Hoewel natuurlijk de Gallardo echt een massa supercar is.

Ik begrijp best wat de topicstarter wil, maar ik vind dat jonge gastjes die zich graag direct Entrepeneur noemen best eens een toontje lager mogen gaan zingen ipv een arrogante grote mond open te zetten na een 1e succesje in de ICT of wat dan ook.

Het toontje staat me gewoon niet aan. Al kan het een goed idee zijn.
  zondag 12 mei 2013 @ 13:15:03 #199
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_126381847
Waar kan ik investeren?!
The more debt, the better
pi_126382028
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:15 schreef flyguy het volgende:
Waar kan ik investeren?!
U zoekt een bodemloze put?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 12 mei 2013 @ 13:21:19 #201
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_126382067
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

U zoekt een bodemloze put?
Als je kijkt hoeveel leedvermaak je er voor terug krijgt, mag het wel wat kosten :P
The more debt, the better
pi_126382218
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:21 schreef flyguy het volgende:

Als je kijkt hoeveel leedvermaak je er voor terug krijgt, mag het wel wat kosten :P
Dat is ook weer waar...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_126382420
Het is op zich een prima idee. Maar het kan wat minder arrogant. En dat van die 1.5 Miljoen op basis van een tekeningetje kom op zeg. Als je die contacten hebt heb je op FOK! niks te zoeken
  zondag 12 mei 2013 @ 13:37:53 #204
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_126382646
Hier moet ik gepost hebben
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  † In Memoriam † maandag 13 mei 2013 @ 03:45:29 #205
25682 2cv
Niet subtiel
pi_126418237
Is TS al bezig meet het in elkaar knutselen van iets tastbaars ? Een schaalmodelletje van karton ofzo ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_126418942
Hoe heet ook alweer dat deense supercar merk?
Edit: oh ja zenvo. Ook door 2 man gebouwd. 1 was wel al actief in autoindustrie.

[ Bericht 48% gewijzigd door the85mc op 13-05-2013 08:32:28 ]
pi_126420566
Als werken met supercars je droom is, waarom doe je dan niet gewoon je stinkende best om een baan te krijgen bij een gevestigde autobouwer? Doe je meteen wat ervaring op, begin je dan 15 jaar later je eigen spin-off. Je hebt tijd zat, dit is je enige levensdoel.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_126421608
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:30 schreef vosss het volgende:
Jongens doe eens niet zo negatief! Misschien is TS wel de nieuwe Klaas Zwart en heeft hij straks een eigen sportwagen a la Ascari met bijbehorend race resort _O_
Ook Klaas Zwart was slim genoeg om geen eigen motor te gaan ontwikkelen maar om een BMW in een eigen carosserie en chassis te lepelen.
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
  † In Memoriam † maandag 13 mei 2013 @ 17:42:20 #209
25682 2cv
Niet subtiel
pi_126437711
Klaas Zwart was toch van Spijker/Spyker ? Zo ja: dan lepelde hij er volgens mij Audi-motoren in.

Maar ik adviseer TS eerst eens zelf wat 'om te klooien'.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_126437948
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 17:42 schreef 2cv het volgende:
Klaas Zwart was toch van Spijker/Spyker ? Zo ja: dan lepelde hij er volgens mij Audi-motoren in.

Maar ik adviseer TS eerst eens zelf wat 'om te klooien'.
Ascari.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 13 mei 2013 @ 17:59:45 #211
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_126438413
Er zijn al zoveel ondernemers die dit will doen of gedaan hebben :')
Het kost een enorm stuk geld en tijd, je bereikt er niets mee en mensen zijn na een dag of 2 jouw supercar alweer vergeten.

En ik wil jouw schetsen wel eens zien.
pi_126438538
superzuinige auto maken. keiharde profit!

de tijden niet aanvoelen :') ts :')
pi_126443471
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 18:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
superzuinige auto maken. keiharde profit!

de tijden niet aanvoelen :') ts :')
Dat is nog lastiger dan een supersportauto...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_126444127
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is nog lastiger dan een supersportauto...
true. maar ja hij wil de motor toch al zelf ontwikkelen, dan is dit een veel interessantere markt :P
pi_126444256
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

true. maar ja hij wil de motor toch al zelf ontwikkelen, dan is dit een veel interessantere markt :P
Nou nog een investeerder die op basis van een schets 1,5 miljard op tafel legt en TS kan aan de slag. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_126444349
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou nog een investeerder die op basis van een schets 1,5 miljard op tafel legt en TS kan aan de slag. ;)
moet lukken toch. misschien kun jij er een leuk bedrag insteken? even je speelgoed verkopen en dan flink inkopen ^O^
pi_126445387
Ach, TS heeft mijn geld niet nodig als hij investeerders kent die zo makkelijk 7 cijfers weggeven... Dat moet hij vooral koesteren.

Misschien kan hij en passant ook nog een paar hotels op mars zetten. Daar heeft hij vast ook zo een mooie tekening van gemaakt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 13 mei 2013 @ 20:24:24 #218
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_126446490
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:05 schreef DS4 het volgende:

Misschien kan hij en passant ook nog een paar hotels op mars zetten. Daar heeft hij vast ook zo een mooie tekening van gemaakt.
_O- _O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 26 mei 2013 @ 11:55:23 #219
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_127017141
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:06 schreef RegoWire het volgende:
Een groep engineers, meer specifieker ik zoek mensen die in staat zijn om een motor te ontwikkelen
Ook heb ik zelf een paar digitaal motorgeluiden ontworpen en ik wil dat jullie als engineers de motor naar mijn wens kunnen ontwikkelen.
Je hebt dus achter je PC een geluidje gemaakt en wilt nu iemand een motor laten maken met hetzelfde geluid? Vertel eens, hoeveel honderd miljoen heb je klaarliggen voor je plannetje...

Oeps ik zie nu dat ik een oud fantasietrolltopic gekickt heb...
censuur :O
pi_127017359
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:29 schreef Sjoegerd het volgende:
Kom maar minstens met het honderdvoudige van die 1,5 miljoen dan.
Voor 1,5mil ontwerp/ontwikkel/bouw je geen auto nee, zeker niet al moeten de meeste onderdelen ook nog uniek zijn.
pi_127057535
Voor wat het waard is: Mocht de TS nu het echt over een bijzondere superauto hebben, onderstaand model is al reeds gemaakt door iemand met dezelfde gedachte.

pi_127058851
Nog zo'n lalaverhaal.
http://www.autoweek.nl/ni(...)e-xtr-naar-sema-2013
Zoveel pk ditdat.. Actieve aerodynamica. Jaja. Kom nou eerst maar eens met iets fysieks in plaats van nog meer tekeningen. In een tekening kun je niet rijden..
  donderdag 30 mei 2013 @ 17:02:20 #223
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_127210878
Wel ...

ik heb wel een inkomen, jaren actief in auto zaken en geef toe dat ik er ook wel eens mee gespeeld heb. Niet om een super wagen te bouwen maar om "een vervoermiddel" te bouwen dat ECHT vernieuwend is, op een beperkt budget. Nu op zich was het mijne zelfs financieel allemaal haalbaar. Lang aan gerekend, veel opzoekingen gedaan, kleinschalige tests met aantal dingen gedaaan maar op een gegeven moment gewoon met andere dingen bezig geweest :-) dus nog niets van gekomen.

Mijn concept was ongeveer dit
- soort buizen frame
- polyester bodywork
- 2 zitter 2 achter mekaar of 2 langs mekaar maar meer kans op het eerste
- licht gewicht
- lage topsnelheid, eenvoudige onderdelen
- basis A naar B vervoer zonder verder comfort (geen verwarming en toestanden, geen electrische snufjes)
- aandrijving seriele hybride (Stroomgenerator 220 volt 15000 watt - frequentieregelaar en 2 onafhankelijke AC motoren van een 5000 watt op de achteras) dan hou je nog 5000 watt over om pieken op te vangen en andere dingen als lichten, toeter, etc
- max 600 kg

meer iets wat je kan vergelijken met een twizzy van renault maar dan zonder de pijnlijke problematiek van de beperkte range. De twizzy heeft ook weinig tot geen comfort, basis onderdelen, crashtest ... nja :-) en is ... relatief betaalbaar (minder dan 10.000 euro)

Je hebt het voordeel dat het aanzien wordt als Quadromobiel waardoor je stukken minder gezeik hebt met europese keuringen en toestanden. Uiteindelijk moet je bouwsel gewoon voldoen aan de eisen waar de gemiddelde Chinese Quad aan voldoet ... dat moet volgens mij best haalbaar zijn.

[ Bericht 54% gewijzigd door HaerdenC op 30-05-2013 17:07:37 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
  vrijdag 12 juli 2013 @ 03:28:19 #224
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_128860106
TS, er banjert op Fok! sinds kort een uiterst begaafd, beginnend, belegger rond die, als alles goed gaat (en waarom zou dat niet zo zijn ;( )binnen de korste keren schathemelrijk is.
Het zou me niets verbazen als jullie goed bij elkaar zouden passen en met zijn pasverdiende geld een meer dan succesvolle race-stal zouden kunnen beginnen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_128860449
Ga eens met de jongens van http://www.technocars.nl/ praten, volgens mij kunnen die je wel (uit je droom) helpen :)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 08:31:35 #226
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_128861042
Jammer, is TS pleite?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_128861679
"laatste bezoek: 61 dagen, 23 uur geleden."
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 09:42:11 #228
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_128862259
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
maak een goedkope auto die 1 op 40 rijdt en veilig is. keiharde profit. supercars met v12's in deze tijd - geen ondernemersplan, geen marktonderzoek. 22. geen geld. enkel een schetsje wat geheim is :D kansloos.
Ik denk serieus dat je hier de spijker op de kop slaat. Een auto die heel zuinig is is niet alleen goed verkoopbaar maar is ook nog best een (leuke) uitdaging. Beter dan de zoveelste 'koolstofvezel lichtgewicht auto met scheepsmotor erin' Dat kan elke klapjosti bouwen. Een extreem zuinige auto is een échte uitdaging maar het is wel een stuk makkelijker te verkopen als je het gebouwd hebt lijkt me.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:43:48 #229
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_128863583
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:42 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik denk serieus dat je hier de spijker op de kop slaat. Een auto die heel zuinig is is niet alleen goed verkoopbaar maar is ook nog best een (leuke) uitdaging. Beter dan de zoveelste 'koolstofvezel lichtgewicht auto met scheepsmotor erin' Dat kan elke klapjosti bouwen. Een extreem zuinige auto is een échte uitdaging maar het is wel een stuk makkelijker te verkopen als je het gebouwd hebt lijkt me.
Wat ik hier wat hoger voorstelde kan hier theoretisch aan voldoen :) een 15.000 wat generator verbruikt een 2 liter per uur dus dat soort verbruikscijfers zijn theoretisch haalbaar met een quadromobiel zonder extreem geavanceerde techniek.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_128863840
Denk dat je met het ontwikkelen daarvan net 5 jaar te laat bent. VW heeft nu de XL1. Aan zoiets moet je denken.
Wil je nog veel energie efficienter dan dat, dan moet je aan andere aandrijftechnieken gaan denken. Bijvoorbeeld een microturbine die met constant toerental draait als generator voor stroom, of brandstofcel op aardgas.
Maar dan zit je alweer in de prijsrange van exotics..
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:16:31 #231
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_128868399
TS is de zelfde troll als http://forum.fok.nl/topic/1994718
The more debt, the better
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:08:55 #232
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_128870225
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:53 schreef the85mc het volgende:
Denk dat je met het ontwikkelen daarvan net 5 jaar te laat bent. VW heeft nu de XL1. Aan zoiets moet je denken.
Wil je nog veel energie efficienter dan dat, dan moet je aan andere aandrijftechnieken gaan denken. Bijvoorbeeld een microturbine die met constant toerental draait als generator voor stroom, of brandstofcel op aardgas.
Maar dan zit je alweer in de prijsrange van exotics..
De xl1 zal enkel te leasen zijn en zeer beperkte oplage ... dat duidt er op dat het ding te duur zou zijn om hem te verkopen :) je kan er dus ook nooit eigenaar van worden ... VW wil ze allemaal terug hebben ;)
Minds are like parachutes, they work best when open!
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:11:26 #233
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128870300
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:06 schreef RegoWire het volgende:
Beste FOK! leden bij planes, trains & automobiles,

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben een jonge 'ondernemer' van 22 jaar. Mijn naam is Rego.

Mijn grootste passie in het leven zit hem in auto's. Nog specifieker, supercars.
Al van jongs af aan maakte ik kennis met een Lamborghini Murciélago terug in 2002 in Oostenrijk. Vanaf dat moment was mijn leven compleet veranderd. Alles wat ik tot dan toe dacht, werd verleden tijd een deur ging voor mij open, een deur naar een wereld verder dan mijn wereld. Je zou kunnen zeggen, ''ik was blind maar nu zie ik het''.

Om het verhaal kort te houden, sinds 2012 heeft mijn motivatie om een eigen supercar te bouwen zich ontwikkeld op een niveau waarmee ik nog nooit eerder mee heb kennis gemaakt.
Ik heb besloten om mijn eigen doel achterna te gaan en ik zal er alles aan doen, om mijn supercar te ontwikkelen ik kan dit doen.

Het is een droom, dat het waard is voor mijn ''lifetime''

Nu komt mijn vraag aan jullie, overigens ook de reden voor deze topic.

Ik heb zelf al een paar schetsen gemaakt van mijn supercar en het ziet er werkelijk bruut uit al zeg ik het zelf.

Ik heb op zoek naar een team bestaande uit:

-- Een professionele ontwerper, die uiteraard programma's zoals auto builder ec. beheerst om alle dimensies
van de auto kloppend te maken maar ook iemand die zelf met goede designs komt op basis van mijn eigen concept

-- Een groep engineers, meer specifieker ik zoek mensen die in staat zijn om een motor te ontwikkelen die voorziet van minimaal 700 paardenkrachten, een 'normal aspirated engine' om het zo maar te noemen, dus zonder turbo's, ik dacht zelf aan een V10 of V12 blok. Ook heb ik zelf een paar digitaal motorgeluiden ontworpen en ik wil dat jullie als engineers de motor naar mijn wens kunnen ontwikkelen.

Ook moeten jullie in staat zijn om alle andere componenten zoals, de transmissie en koppeling etc te kunnen ontwerpen, die de huidige concurrentie aan kunnen.

-- Eventueel testrijders, het liefst degenen die al meerdere supercars in hun verleden hebben gereden en een goed stuurgevoel hebben.

Ik heb nog geen werkplaats gevonden, omdat ik eerst een team wil samenstellen die samen met mij aan deze ''droom'' willen werken. Ik zoek mensen met veel passie en motivatie. Nog belangrijker, mensen die houden van supercars.

Ik heb een droom en ik geloof erin en ik wil het ook echt waar maken.

Ik heb niet veel verteld over de auto, omdat ik het nog redelijk geheim wil houden. Ik ben dus op zoek naar een team dat interesse heeft in het bouwen van een 'eigen supercar'.

Als het team geregeld is, verwacht ik dat we onze eerste concept af hebben over ongeveer 3,5 á 4 jaar. En ik wil hem daarna ook echt presenteren op de Autoshow in Geneve.

De reden waarom ik erg geloof in mijn doel, de huidige supercars vind ik niet zo spannend, behalve de modellen van Lamborghini, Ferrari, Bugatti en Koenigsegg. Het zijn toevallig ook de bekendste merken op het gebied van supercars, maar ze verdienen ook die bekendheid, ze maken geweldige supercars.

Echter, er is een beeld bij mij dat weg is gegaan in de laatste paar jaren. Tegenwoordig zie je vele supercars en sommige zoals de 458, Gallardo, R8 en de 911 Turbo zie je zo vaak dat je het speciale gevoel een beetje kwijtraakt. Neem mij niet verkeerd, een 458 is nog steeds ontzettend gaaf maar.. er mist iets. Iets dat bijv. Bugatti wel biedt.

Wanneer je een Bugatti ziet, krijg het het gevoel alsof je in een andere wereld zit. Ik kan het moeilijk omschrijven. Alhoewel.. denk aan Lamborghini, maar dan aan de Lamborghini's van de jaren 80 en 90. Met de Countach en Diablo, wanneer je zo een wagen zag rijden, dan kreeg je echt wel dat gevoel.

Ik wil een supercar bouwen omdat ik een nieuwe ideologie wil creeëren. Supercars moeten speciaal zijn en ik wil een supercar ontwikkelen dat in een wereld leeft verder dan de huidige. Ik wil dat wanneer mensen de auto op straat zien, het ervaren als iets buitenaards, zo elegant.. maar toch zo uniek.

Ik heb zelf geen inkomen en zal jullie als team ook niet kunnen betalen voor jullie werk. Wat ik voorstel is om een contract te sluiten met iedereen die dan een % van het bedrijf bezit.

Ik ken zelf wel investeerder, dus misschien hebben we geluk, maar tot dusver ik kan jullie niet betalen.

Ik wil jullie bedanken

PS: Waar kan ik bijv. alleen de bodykit laten maken? Ik hoorde dat er goede fabrieken zijn in Duitsland die plastic en aluminum bodykits ontwikkeld naar jou eigen ontwerp maar weet iemand hier meer over?

Of zijn er mensen met meer ervaring op dit gebied die mij tips kunnen geven.
Sorry hoor, maar een supercar ontwerpen zonder dat de opdrachtgever (jij) een inkomen heeft, in deze slechte economische tijden? Wake up :')

Iedereen zou zoiets wel willen, maar komop, een v12 blok terwijl benzine steeds duurder wordt? Om een echt aparte supercar te maken zou ik in ieder geval een v6/v8 combineren met lichtgewicht carbon onderdelen en een electromotor toevoegen, hierdoor accelereert hij enorm snel (kijk maar naar een Lexus 450h hybrid).

Maarja, kans dat dit wat wordt is natuurlijk minimaal :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:18:07 #234
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_128870542
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:11 schreef Susteren het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar een supercar ontwerpen zonder dat de opdrachtgever (jij) een inkomen heeft, in deze slechte economische tijden? Wake up :')

Iedereen zou zoiets wel willen, maar komop, een v12 blok terwijl benzine steeds duurder wordt? Om een echt aparte supercar te maken zou ik in ieder geval een v6/v8 combineren met lichtgewicht carbon onderdelen en een electromotor toevoegen, hierdoor accelereert hij enorm snel (kijk maar naar een Lexus 450h hybrid).

Maarja, kans dat dit wat wordt is natuurlijk minimaal :')
De lotus 7 blijft ook nog steeds populair terwijl dat ding 1001 nadelen heeft :) en onderschat nooit iemands gedachten. Mits je je goed organiseerd kan je meer dan je denkt. Belgie heeft paar producenten die echt nog met nieuwe modellen komen met dikke v12 in hoor ...

Kijk maar eens naar de Gillet Verigo (V8 400+ pk) en de MINERVA J.M. BRABAZON met v12 uit de quadroporte. Leuk vind ik de Imperia ... wel met veel kleinere motor (1.6)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_128870647
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:11 schreef Susteren het volgende:
Iedereen zou zoiets wel willen, maar komop, een v12 blok terwijl benzine steeds duurder wordt? Om een echt aparte supercar te maken zou ik in ieder geval een v6/v8 combineren met lichtgewicht carbon onderdelen en een electromotor toevoegen, hierdoor accelereert hij enorm snel (kijk maar naar een Lexus 450h hybrid).
Een hybride aandrijflijn ontwikkelen lijkt mij nog wat gecompliceerder, dus ook dat is geen doen.

Beter is het om b.v. de 1.6 turbo te kopen uit de Mini/Peugeot. Zal wel tot 300pk te kietelen zijn en als je dat combineert met een lichtgewicht auto... dan ben je al heel ver. Alleen is bij TS als ik mij goed herinner een velletje papier met daarop wat lijntjes het uitgangspunt en moet alles daarvoor wijken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_128871450
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:08 schreef HaerdenC het volgende:

[..]

De xl1 zal enkel te leasen zijn en zeer beperkte oplage ... dat duidt er op dat het ding te duur zou zijn om hem te verkopen :) je kan er dus ook nooit eigenaar van worden ... VW wil ze allemaal terug hebben ;)
Dan iets soortgelijks op de markt brengen en wel te koop aanbieden ;)
Misschien kun je de carrosserieën (hoe spel je dat?) van aptera goedkoop kopen. of beter de mallen, kun je ze grootschalig en goedkoop maken. Gooi er een dieselhybride in en je bent klaar ;)
Alleen die laatste stap is wel het moeilijkst.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 15:02:27 #237
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_128872243
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:41 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dan iets soortgelijks op de markt brengen en wel te koop aanbieden ;)
Misschien kun je de carrosserieën (hoe spel je dat?) van aptera goedkoop kopen. of beter de mallen, kun je ze grootschalig en goedkoop maken. Gooi er een dieselhybride in en je bent klaar ;)
Alleen die laatste stap is wel het moeilijkst.
waarom diesel en waarom moeilijk ... je koopt gewoon een generator, een asynchrone elektro motor en een frequentie regeling, dan ben je al aardig op weg hoor om iets te maken dat werkt zoals een renault twizzy voor een fractie van de prijs en zonder de limieten van een twizzy (vooral dan de range).

Grote probleem is dat we als mensen verwend zijn in een auto en dat een basic voertuig gewoon niemand interesseerd ... toen de twizzy uit kwam was er ook direct geblaat over geen ramen, geen verwarming etc ... iets maken dat zuinig is valt te doen, iets maken dat alle comfort heeft ook ... iets maken dat beide dingen combineert is een stuk lastiger.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:34:10 #238
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_128883531
Ik blijf erbij: Ik zou een simpele auto kopen en een kit eromheen bouwen.

Is het allermakkelijkst en zonder enige kennis kan je het ook.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 22:14:54 #239
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_128889344
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:34 schreef n00b13 het volgende:
Ik blijf erbij: Ik zou een simpele auto kopen en een kit eromheen bouwen.

Is het allermakkelijkst en zonder enige kennis kan je het ook.
ja of bv een lotus 7 achtige kit kopen kan je nog alle kanten op met motor en aandrijving :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_128941848
Eigenlijk zou een supercar bouwen helemaal niet zo moeilijk moeten zijn. Er zitten immers veel minder compromissen in dan een massa product.

Waar je bij een Golf nog een goede keuze moet maken tussen design/praktisch, comfort/wegligging en heel belangrijk prijs/degelijkheid.

Een handmade buizenframe met mooie body van carbonfiber is minder lastig dan een zelfdragende carrosserie die door een machine gelast moet kunnen worden.

Motor heeft ook niet zoveel eisen, verbruik/levensduur is niet belangrijk. Vermogen en sound is wat telt.

En kwa markt, er zullen ALTIJD wel een paar rijken zijn op deze planeet die zo;n exclusief autootje voor erbij willen hebben.
.
  zondag 14 juli 2013 @ 18:05:01 #241
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_128942164
Je gaat te Fer! Zo makkelijk is het niet, je Fersimpelt het te veel.

:+

/exit supermegaflauw..
pi_128942389
Nee joh, je moet relativeren.

In vergelijking met een volume model van 20k is zo'n supercar toch een eitje.
.
pi_128945464
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Jammer, is TS pleite?
laatste bezoek: 64 dagen, 10 uur geleden.
:')
pi_129147394
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:02 schreef HaerdenC het volgende:
Wel ...

ik heb wel een inkomen, jaren actief in auto zaken en geef toe dat ik er ook wel eens mee gespeeld heb. Niet om een super wagen te bouwen maar om "een vervoermiddel" te bouwen dat ECHT vernieuwend is, op een beperkt budget. Nu op zich was het mijne zelfs financieel allemaal haalbaar. Lang aan gerekend, veel opzoekingen gedaan, kleinschalige tests met aantal dingen gedaaan maar op een gegeven moment gewoon met andere dingen bezig geweest :-) dus nog niets van gekomen.

Mijn concept was ongeveer dit
- soort buizen frame
- polyester bodywork
- 2 zitter 2 achter mekaar of 2 langs mekaar maar meer kans op het eerste
- licht gewicht
- lage topsnelheid, eenvoudige onderdelen
- basis A naar B vervoer zonder verder comfort (geen verwarming en toestanden, geen electrische snufjes)
- aandrijving seriele hybride (Stroomgenerator 220 volt 15000 watt - frequentieregelaar en 2 onafhankelijke AC motoren van een 5000 watt op de achteras) dan hou je nog 5000 watt over om pieken op te vangen en andere dingen als lichten, toeter, etc
- max 600 kg

meer iets wat je kan vergelijken met een twizzy van renault maar dan zonder de pijnlijke problematiek van de beperkte range. De twizzy heeft ook weinig tot geen comfort, basis onderdelen, crashtest ... nja :-) en is ... relatief betaalbaar (minder dan 10.000 euro)

Je hebt het voordeel dat het aanzien wordt als Quadromobiel waardoor je stukken minder gezeik hebt met europese keuringen en toestanden. Uiteindelijk moet je bouwsel gewoon voldoen aan de eisen waar de gemiddelde Chinese Quad aan voldoet ... dat moet volgens mij best haalbaar zijn.
Voor minder dan 10.000 Euro heb je een Fiat Panda of Aygo waar je met 4 personen in kan zitten met verwarming en electrische ramen. Dat lijkt me dan beter als basisvervoer.
Onder deze lijn niet schrijven
  zaterdag 20 juli 2013 @ 10:09:58 #245
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_129148097
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 09:02 schreef marzman het volgende:

[..]

Voor minder dan 10.000 Euro heb je een Fiat Panda of Aygo waar je met 4 personen in kan zitten met verwarming en electrische ramen. Dat lijkt me dan beter als basisvervoer.
Wel inderdaad alles heeft voor en nadelen maar de vergelijking gaat niet helemaal op
- veel hoger verbruik
- veel duurder in tax en verzekering dan een quadromobiel
- complexere mecaniek
- 10.000 euro is nog altijd een pak geld, mijn idee is normaal uitvoerbaar voor rond de helft
- veel duurder in onderhoud en meer onderhoud nodig
- totaal andere rijervaring (open, licht, RWD)
- mijn idee heeft geen versnellingen als je een aygo of panda automaat neemt gaat de prijs omhoog en ook het verbruik
- mogelijkheid tot volledig electrisch rijden had ik ook voorzien in mijn idee ... op de plaats van de generator kan ook een batterijpak. Het gewicht blijft dan ongeveer hetzelfde maar voor kortere afstanden kan hij dan in het stopcontact en heb je geen uitstoot en geen verbruik. De prijs van zo een batterij zou relatief snel terug te verdienen zijn en in tegenstelling tot bv een twizzy moet je dan geen huur betalen, nu dat huursysteem heeft ook zijn voordelen dus voor discussie vatbaar maar ga er maar van uit dat renault er op verdient anders zouden ze het niet doen :-)
- de kans om alles vrij universeel te maken waardoor je veel lagere kosten hebt. Automerken doen hard hun best om ieder onderdeel specifiek te maken voor hun merk of zelfs model, ergens wel logisch uiteraard. Ik had meer het idee van het als een soort open project te zien. 1 maken met plannen, details en zoals open-source software alles vrij te geven AS IS, zodat er variaties op gemaakt kunnen worden.

uiteraard zijn er ook een heel pak voordelen aan een panda of aygo dat hoor je mij ook nergens ontkennen. Het ging er hem meer om dat mijn plan een stuk realistischer is om in je garage te bouwen
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_129148982
Tja, de Fiat Panda start op 6.900 euro geloof ik.

Ik zit zelf te twijfelen een 125 cc scooter aan te schaffen (in Belgie kun je daar mee rijden met het autorijbewijs), het rijdt een stuk goedkoper, is leuk in de zomer en een stuk sneller op drukke trajecten. Ik heb alleen geen stalling ervoor. Verbruik van zo'n Honda PCX ding is 1:45 dus dan zou ik hem zo hebben terugverdient (rijdt nu in een kleine benzine en tank voor zo'n 60/70 euro in de week).

Maar ik zie ook wel wat in lichtere goedkopere vervoersmiddelen. Als je een soort quad kunt maken met iets van bescherming tegen weersinvloeden met een 125 cc scooterblok en een wat betere wegligging (niet dat hij meteen omvalt en dus niet voor offroad en wat meer comfort als een kart ;) ). Of op twee wielen (BMW C1)

Eigenlijk komt het er op neer dat veel al wel gedaan is. Een Quad aanpassen door hem te verlagen, wegbanden te geven, spatborden en verlichting zal ook al wel gedaan zijn :)
Onder deze lijn niet schrijven
pi_129870081
Bijna klaar? :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:58:40 #248
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_129871823
Niet weer een kick in dit topic!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')