Behalve als je een jochie van 12 bentquote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:31 schreef RegoWire het volgende:
[..]
Wie het laatst lacht..
lacht het best
TS is gewoon uit op dit soort reactiesquote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:33 schreef OverRated het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Mensen die denken dat TS dit meent
Alsof jouw held (blijkbaar), altijd de gebaande paden nam. Mensen die buiten die paden gaan zorgen juist voor evolutie.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja en. wat is dat voor domme opmerking.
jij draait dingen om.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:39 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Alsof jouw held (blijkbaar), altijd de gebaande paden nam. Mensen die buiten die paden gaan zorgen juist voor evolutie.
Dat soort dingen afknallen is natuurlijk makkelijk, en ik doe er graag aan mee, maar van iemand met Steve Jobs in zijn UI verwacht ik dat niet.
Ik draai helemaal niks om.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
jij draait dingen om.
"ik ga een lot kopen en een miljoen winnen!"
":')"
jij: "ja maar <insert naam> heeft dat ook zo gedaan!"
O, fijn, de druppel voor de gloeiende plaat.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:23 schreef RegoWire het volgende:
Hij zou dan kunnen overwegen om te investeren tot ongeveer anderhalf miljoen
Wie weet... Als het echt zijn droom is...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
de kans dat ts de gave heeft van steve jobs is zeer klein. maar laten we over 5 jaar eens kijken waar ts is beland met zijn supercarbusiness!
Die begon niet met niets, kocht een bestaand merk over en was niet zo dom om de motor ook nog zelf te willen ontwikkelen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:30 schreef vosss het volgende:
Jongens doe eens niet zo negatief! Misschien is TS wel de nieuwe Klaas Zwart en heeft hij straks een eigen sportwagen a la Ascari met bijbehorend race resort
Ooit had hij ook niks.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die begon niet met niets, kocht een bestaand merk over en was niet zo dom om de motor ook nog zelf te willen ontwikkelen.
Om maar een paar kenmerkende verschillen te noemen.
Overigens wil dit niet zeggen dat ik denk dat TS ineens een genie is.quote:Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The troublemakers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently. They’re not fond of rules. And they have no respect for the status quo. You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them. But the only thing you can’t do is ignore them. Because they change things. They push the human race forward. While some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do. - Apple Inc.
Het begrip bijna precies is taalkundig al niet correct, maar in deze vorm werkt het wel heel erg op de lachspieren.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:01 schreef RegoWire het volgende:
Ik weet bijna precies de kosten om een supercar te ontwikkelen. (...)
Om misverstanden te voorkomen, het gaat dus puur om het ontwikkelen van het concept. Ik schat de kosten van zo een concept niet hoger dan twee ton.
Een hotdogstand is gratis.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het begrip bijna precies is taalkundig al niet correct, maar in deze vorm werkt het wel heel erg op de lachspieren.
En wat denk je dat een stand in Geneve kost?
de kans is verwaarloosbaarquote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:54 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Wie weet... Als het echt zijn droom is...
Wil je nu een supercar bouwen, of een luxe auto? Luxe = gewicht en dat bijt nogal met het willen bouwen van een supercar, want gewicht is de vijand van een supercar. Natuurlijk is het Bugatti redelijk gelukt, maar zo'n project is voor VAG al lastig, laat staan voor een kleine bouwer.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:28 schreef RegoWire het volgende:
Prestaties zullen niet een hoofdrol spelen. Ik wil een motor met minimaal 700 pk, dan ben je wel verzekerd van een snelle wagen lijkt mij.
Het moet een wat meer luxe wagen worden met een nog extremere look dan bijv. de Aventador en een nog futuristische look dan een Audi RSQ.
De wagen moet staan voor exclusiviteit maar vooral ook de rijervaring moet subliem zijn.
Het zal een zeer extreme auto zijn, dat zelfs een niveau te veel is voor Batman om het zo te omschrijven.
Hij is alleen niet rijk geworden door het bouwen van autootjes, dat is gewoon een hobby die geld mag kosten.quote:
Dat is de beste tip voor TS in dit draadje ben ik bang.quote:
TS heeft 30k binnengeharkt voor een app..quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hij is alleen niet rijk geworden door het bouwen van autootjes, dat is gewoon een hobby die geld mag kosten.
Klein verschil...
Nee, op dit moment niet.quote:
Je vergeet de coole digitale motorgeluiden die hij al heeft gemaakt!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
maak een goedkope auto die 1 op 40 rijdt en veilig is. keiharde profit. supercars met v12's in deze tijd - geen ondernemersplan, geen marktonderzoek. 22. geen geld. enkel een schetsje wat geheim iskansloos.
Ik zie TS al zitten met z`n mond "brrr brr" "Vroeem vroeeeeemm " iieeeehhhh"quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:39 schreef Dromer het volgende:
[..]
Je vergeet de coole digitale motorgeluiden die hij al heeft gemaakt!
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:41 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik zie TS al zitten met z`n mond "brrr brr" "Vroeem vroeeeeemm " iieeeehhhh"
Gast. Ik kan me ook nog wel wat topics van jou herrineren hoor.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:41 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik zie TS al zitten met z`n mond "brrr brr" "Vroeem vroeeeeemm "
iieeeehhhh"
oeh oeh oeh, backfirequote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:48 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Gast. Ik kan me ook nog wel wat topics van jou herrineren hoor.
Ik vond jouw topics gewoon velen malen triester dan deze. Kun je wel met diequote:
Goed argumentquote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:45 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik vond jouw topics gewoon velen malen triester dan deze. Kun je wel met diekomen, maar daar red je je niet mee.
Wauw. Ik kreeg hem net met de TNT. Mooi man.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Goed argumentPerfect onderbouwd. Hier, heb je de nobel prijs
______
Hij lijkt net echt!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:38 schreef Dromer het volgende:
Kan ik hier solliciteren? Ik heb ervaring bij Ferrari. Met zowel tekenontwerpen als het bouwen van modellen:
[ afbeelding ]
Geen probleem man. Thats how i roll.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:33 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Wauw. Ik kreeg hem net met de TNT. Mooi man.
Had je niet hoeven doen!
Matig. Een F40 heeft een 3L V8 twinturbo en geen V12.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:38 schreef Dromer het volgende:
Kan ik hier solliciteren? Ik heb ervaring bij Ferrari. Met zowel tekenontwerpen als het bouwen van modellen:
[ afbeelding ]
Dit is de F46! Dat zie je toch zo?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Matig. Een F40 heeft een 3L V8 twinturbo en geen V12.
Tevens geen achterbank.
TS ik zou deze persoon niet in dienst nemen.
Het was een conceptueel design uiteraard. In het echt maken ze alles veel minder extreem.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Matig. Een F40 heeft een 3L V8 twinturbo en geen V12.
Tevens geen achterbank.
TS ik zou deze persoon niet in dienst nemen.
- Dat van die investeerder waag ik te betwijfelen. Wat wil je nu helemaal met 1.5 Miljoen ! Dat is niets. Een investeerder zou toch minimaal alleen investeren als er meerdere investeerders mee zouden doen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:23 schreef RegoWire het volgende:
Laat ik mijn verhaal iets ophelderen.
Ik ken wel investeerders. En ik had mijn idee voorgelegd aan een één van hun en hij kent wel mensen die geïnteresseerd zouden kunnen zijn. Maar hij wilt eerst een begin zien, dus een werkplaats met een eigen team die al bezig is. Hij zou dan kunnen overwegen om te investeren tot ongeveer anderhalf miljoen en dat alleen al op basis van mijn schets en motivatie in het team.
Verder las ik, ''je kunt zelf helemaal niets''?
Ik ben ondernemer, mijn taak is dus ook om te ondernemen. Ik zorg voor het team, ik zorg ervoor dat de auto het juiste ontwerp krijgt, ik heb van nature veel verstand van schoonheid in supercars, heb mijn schets aan een aantal vrienden laten zien en ze vonden de wagen erg gaaf.
Daarnaast, zorg ik voor promotie, ik zorg voor financiën. Ik zorg voor een plek bij een toekomstige autoshow in Geneve. Verder, ik heb vele contacten met serieuze zakenmensen, geld zou misschien geen probleem zijn, maar omdat ik nu niet zeker ben van de onderhandelingen houd ik het liever op ''geen inkomen''.
Nouja, ik denk dat het makkelijker is om aan een ferrari of lamborghini te komen dan aan een Gumpert, Wiessman, Noble, fario, caparo, caterham, invicta, ariel of iets in die trend..quote:Op zondag 12 mei 2013 11:31 schreef borderlinedancer het volgende:
Tja mensen, Ferrari, Lamborghini, het is leuk maar niet exclusief genoeg. Ohja ik vergeet bijna te zeggen, ik heb nu net even geen geld (hoewel ik zo ff op basis van mijn tekeningetje 1.5 Miljoen kan krijgen) maar dat komt goed hoor !
NIET EXCLUSIEF DUS :
[ afbeelding ]
Maar dan in de Wrightspeed X1 uitvoeringquote:Op zondag 12 mei 2013 11:38 schreef blup het volgende:
[..]
Nouja, ik denk dat het makkelijker is om aan een ferrari of lamborghini te komen dan aan een Gumpert, Wiessman, Noble, fario, caparo, caterham, invicta, ariel of iets in die trend..
Wat een lariekoek. Wiessmann is een soort kitcar, zo ook Noble (wel een van de beste kitcars), Caterham etc, en Ariel is onderhand een motorfiets. Wat zegt dat nou. Dat een model met uitsluitend lage productieaantallen het exlusiefste is ? Je kunt het ook onsuccesvol noemen. Als je Ferrari en Lamborghini al op 1 lijn zet zit je er al naast; beide merken zijn succesvol te noemen maar kijk eens naar wat er gebruikt wordt aangeboden op Autoscout of Mobile. Ferrari:Lamborghini 10:1. Dat maakt in ieder geval Lamborghini aanmerkelijk exclusiever zonder dat we met een kitcarbouwer te doen hebben. Lamborghini heeft nog vrij recente modellen waar er niet meer dan ca. 100-130 van gemaakt zijn. Dat kun je in ieder geval van Ferrari niet zeggen. Hoewel natuurlijk de Gallardo echt een massa supercar is.quote:Op zondag 12 mei 2013 11:38 schreef blup het volgende:
[..]
Nouja, ik denk dat het makkelijker is om aan een ferrari of lamborghini te komen dan aan een Gumpert, Wiessman, Noble, fario, caparo, caterham, invicta, ariel of iets in die trend..
U zoekt een bodemloze put?quote:
Als je kijkt hoeveel leedvermaak je er voor terug krijgt, mag het wel wat kostenquote:
Dat is ook weer waar...quote:Op zondag 12 mei 2013 13:21 schreef flyguy het volgende:
Als je kijkt hoeveel leedvermaak je er voor terug krijgt, mag het wel wat kosten
Ook Klaas Zwart was slim genoeg om geen eigen motor te gaan ontwikkelen maar om een BMW in een eigen carosserie en chassis te lepelen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:30 schreef vosss het volgende:
Jongens doe eens niet zo negatief! Misschien is TS wel de nieuwe Klaas Zwart en heeft hij straks een eigen sportwagen a la Ascari met bijbehorend race resort
Ascari.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:42 schreef 2cv het volgende:
Klaas Zwart was toch van Spijker/Spyker ? Zo ja: dan lepelde hij er volgens mij Audi-motoren in.
Maar ik adviseer TS eerst eens zelf wat 'om te klooien'.
Dat is nog lastiger dan een supersportauto...quote:Op maandag 13 mei 2013 18:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
superzuinige auto maken. keiharde profit!
de tijden niet aanvoelents
true. maar ja hij wil de motor toch al zelf ontwikkelen, dan is dit een veel interessantere marktquote:Op maandag 13 mei 2013 19:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is nog lastiger dan een supersportauto...
Nou nog een investeerder die op basis van een schets 1,5 miljard op tafel legt en TS kan aan de slag.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
true. maar ja hij wil de motor toch al zelf ontwikkelen, dan is dit een veel interessantere markt
moet lukken toch. misschien kun jij er een leuk bedrag insteken? even je speelgoed verkopen en dan flink inkopenquote:Op maandag 13 mei 2013 19:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou nog een investeerder die op basis van een schets 1,5 miljard op tafel legt en TS kan aan de slag.
quote:Op maandag 13 mei 2013 20:05 schreef DS4 het volgende:
Misschien kan hij en passant ook nog een paar hotels op mars zetten. Daar heeft hij vast ook zo een mooie tekening van gemaakt.
Je hebt dus achter je PC een geluidje gemaakt en wilt nu iemand een motor laten maken met hetzelfde geluid? Vertel eens, hoeveel honderd miljoen heb je klaarliggen voor je plannetje...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:06 schreef RegoWire het volgende:
Een groep engineers, meer specifieker ik zoek mensen die in staat zijn om een motor te ontwikkelen
Ook heb ik zelf een paar digitaal motorgeluiden ontworpen en ik wil dat jullie als engineers de motor naar mijn wens kunnen ontwikkelen.
Voor 1,5mil ontwerp/ontwikkel/bouw je geen auto nee, zeker niet al moeten de meeste onderdelen ook nog uniek zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:29 schreef Sjoegerd het volgende:
Kom maar minstens met het honderdvoudige van die 1,5 miljoen dan.
Ik denk serieus dat je hier de spijker op de kop slaat. Een auto die heel zuinig is is niet alleen goed verkoopbaar maar is ook nog best een (leuke) uitdaging. Beter dan de zoveelste 'koolstofvezel lichtgewicht auto met scheepsmotor erin' Dat kan elke klapjosti bouwen. Een extreem zuinige auto is een échte uitdaging maar het is wel een stuk makkelijker te verkopen als je het gebouwd hebt lijkt me.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
maak een goedkope auto die 1 op 40 rijdt en veilig is. keiharde profit. supercars met v12's in deze tijd - geen ondernemersplan, geen marktonderzoek. 22. geen geld. enkel een schetsje wat geheim iskansloos.
Wat ik hier wat hoger voorstelde kan hier theoretisch aan voldoenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat je hier de spijker op de kop slaat. Een auto die heel zuinig is is niet alleen goed verkoopbaar maar is ook nog best een (leuke) uitdaging. Beter dan de zoveelste 'koolstofvezel lichtgewicht auto met scheepsmotor erin' Dat kan elke klapjosti bouwen. Een extreem zuinige auto is een échte uitdaging maar het is wel een stuk makkelijker te verkopen als je het gebouwd hebt lijkt me.
De xl1 zal enkel te leasen zijn en zeer beperkte oplage ... dat duidt er op dat het ding te duur zou zijn om hem te verkopenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:53 schreef the85mc het volgende:
Denk dat je met het ontwikkelen daarvan net 5 jaar te laat bent. VW heeft nu de XL1. Aan zoiets moet je denken.
Wil je nog veel energie efficienter dan dat, dan moet je aan andere aandrijftechnieken gaan denken. Bijvoorbeeld een microturbine die met constant toerental draait als generator voor stroom, of brandstofcel op aardgas.
Maar dan zit je alweer in de prijsrange van exotics..
Sorry hoor, maar een supercar ontwerpen zonder dat de opdrachtgever (jij) een inkomen heeft, in deze slechte economische tijden? Wake upquote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:06 schreef RegoWire het volgende:
Beste FOK! leden bij planes, trains & automobiles,
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben een jonge 'ondernemer' van 22 jaar. Mijn naam is Rego.
Mijn grootste passie in het leven zit hem in auto's. Nog specifieker, supercars.
Al van jongs af aan maakte ik kennis met een Lamborghini Murciélago terug in 2002 in Oostenrijk. Vanaf dat moment was mijn leven compleet veranderd. Alles wat ik tot dan toe dacht, werd verleden tijd een deur ging voor mij open, een deur naar een wereld verder dan mijn wereld. Je zou kunnen zeggen, ''ik was blind maar nu zie ik het''.
Om het verhaal kort te houden, sinds 2012 heeft mijn motivatie om een eigen supercar te bouwen zich ontwikkeld op een niveau waarmee ik nog nooit eerder mee heb kennis gemaakt.
Ik heb besloten om mijn eigen doel achterna te gaan en ik zal er alles aan doen, om mijn supercar te ontwikkelen ik kan dit doen.
Het is een droom, dat het waard is voor mijn ''lifetime''
Nu komt mijn vraag aan jullie, overigens ook de reden voor deze topic.
Ik heb zelf al een paar schetsen gemaakt van mijn supercar en het ziet er werkelijk bruut uit al zeg ik het zelf.
Ik heb op zoek naar een team bestaande uit:
-- Een professionele ontwerper, die uiteraard programma's zoals auto builder ec. beheerst om alle dimensies
van de auto kloppend te maken maar ook iemand die zelf met goede designs komt op basis van mijn eigen concept
-- Een groep engineers, meer specifieker ik zoek mensen die in staat zijn om een motor te ontwikkelen die voorziet van minimaal 700 paardenkrachten, een 'normal aspirated engine' om het zo maar te noemen, dus zonder turbo's, ik dacht zelf aan een V10 of V12 blok. Ook heb ik zelf een paar digitaal motorgeluiden ontworpen en ik wil dat jullie als engineers de motor naar mijn wens kunnen ontwikkelen.
Ook moeten jullie in staat zijn om alle andere componenten zoals, de transmissie en koppeling etc te kunnen ontwerpen, die de huidige concurrentie aan kunnen.
-- Eventueel testrijders, het liefst degenen die al meerdere supercars in hun verleden hebben gereden en een goed stuurgevoel hebben.
Ik heb nog geen werkplaats gevonden, omdat ik eerst een team wil samenstellen die samen met mij aan deze ''droom'' willen werken. Ik zoek mensen met veel passie en motivatie. Nog belangrijker, mensen die houden van supercars.
Ik heb een droom en ik geloof erin en ik wil het ook echt waar maken.
Ik heb niet veel verteld over de auto, omdat ik het nog redelijk geheim wil houden. Ik ben dus op zoek naar een team dat interesse heeft in het bouwen van een 'eigen supercar'.
Als het team geregeld is, verwacht ik dat we onze eerste concept af hebben over ongeveer 3,5 á 4 jaar. En ik wil hem daarna ook echt presenteren op de Autoshow in Geneve.
De reden waarom ik erg geloof in mijn doel, de huidige supercars vind ik niet zo spannend, behalve de modellen van Lamborghini, Ferrari, Bugatti en Koenigsegg. Het zijn toevallig ook de bekendste merken op het gebied van supercars, maar ze verdienen ook die bekendheid, ze maken geweldige supercars.
Echter, er is een beeld bij mij dat weg is gegaan in de laatste paar jaren. Tegenwoordig zie je vele supercars en sommige zoals de 458, Gallardo, R8 en de 911 Turbo zie je zo vaak dat je het speciale gevoel een beetje kwijtraakt. Neem mij niet verkeerd, een 458 is nog steeds ontzettend gaaf maar.. er mist iets. Iets dat bijv. Bugatti wel biedt.
Wanneer je een Bugatti ziet, krijg het het gevoel alsof je in een andere wereld zit. Ik kan het moeilijk omschrijven. Alhoewel.. denk aan Lamborghini, maar dan aan de Lamborghini's van de jaren 80 en 90. Met de Countach en Diablo, wanneer je zo een wagen zag rijden, dan kreeg je echt wel dat gevoel.
Ik wil een supercar bouwen omdat ik een nieuwe ideologie wil creeëren. Supercars moeten speciaal zijn en ik wil een supercar ontwikkelen dat in een wereld leeft verder dan de huidige. Ik wil dat wanneer mensen de auto op straat zien, het ervaren als iets buitenaards, zo elegant.. maar toch zo uniek.
Ik heb zelf geen inkomen en zal jullie als team ook niet kunnen betalen voor jullie werk. Wat ik voorstel is om een contract te sluiten met iedereen die dan een % van het bedrijf bezit.
Ik ken zelf wel investeerder, dus misschien hebben we geluk, maar tot dusver ik kan jullie niet betalen.
Ik wil jullie bedanken
PS: Waar kan ik bijv. alleen de bodykit laten maken? Ik hoorde dat er goede fabrieken zijn in Duitsland die plastic en aluminum bodykits ontwikkeld naar jou eigen ontwerp maar weet iemand hier meer over?
Of zijn er mensen met meer ervaring op dit gebied die mij tips kunnen geven.
De lotus 7 blijft ook nog steeds populair terwijl dat ding 1001 nadelen heeftquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:11 schreef Susteren het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een supercar ontwerpen zonder dat de opdrachtgever (jij) een inkomen heeft, in deze slechte economische tijden? Wake up![]()
Iedereen zou zoiets wel willen, maar komop, een v12 blok terwijl benzine steeds duurder wordt? Om een echt aparte supercar te maken zou ik in ieder geval een v6/v8 combineren met lichtgewicht carbon onderdelen en een electromotor toevoegen, hierdoor accelereert hij enorm snel (kijk maar naar een Lexus 450h hybrid).
Maarja, kans dat dit wat wordt is natuurlijk minimaal
Een hybride aandrijflijn ontwikkelen lijkt mij nog wat gecompliceerder, dus ook dat is geen doen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:11 schreef Susteren het volgende:
Iedereen zou zoiets wel willen, maar komop, een v12 blok terwijl benzine steeds duurder wordt? Om een echt aparte supercar te maken zou ik in ieder geval een v6/v8 combineren met lichtgewicht carbon onderdelen en een electromotor toevoegen, hierdoor accelereert hij enorm snel (kijk maar naar een Lexus 450h hybrid).
Dan iets soortgelijks op de markt brengen en wel te koop aanbiedenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:08 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
De xl1 zal enkel te leasen zijn en zeer beperkte oplage ... dat duidt er op dat het ding te duur zou zijn om hem te verkopenje kan er dus ook nooit eigenaar van worden ... VW wil ze allemaal terug hebben
waarom diesel en waarom moeilijk ... je koopt gewoon een generator, een asynchrone elektro motor en een frequentie regeling, dan ben je al aardig op weg hoor om iets te maken dat werkt zoals een renault twizzy voor een fractie van de prijs en zonder de limieten van een twizzy (vooral dan de range).quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:41 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dan iets soortgelijks op de markt brengen en wel te koop aanbieden![]()
Misschien kun je de carrosserieën (hoe spel je dat?) van aptera goedkoop kopen. of beter de mallen, kun je ze grootschalig en goedkoop maken. Gooi er een dieselhybride in en je bent klaar
Alleen die laatste stap is wel het moeilijkst.
ja of bv een lotus 7 achtige kit kopen kan je nog alle kanten op met motor en aandrijvingquote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:34 schreef n00b13 het volgende:
Ik blijf erbij: Ik zou een simpele auto kopen en een kit eromheen bouwen.
Is het allermakkelijkst en zonder enige kennis kan je het ook.
Voor minder dan 10.000 Euro heb je een Fiat Panda of Aygo waar je met 4 personen in kan zitten met verwarming en electrische ramen. Dat lijkt me dan beter als basisvervoer.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:02 schreef HaerdenC het volgende:
Wel ...
ik heb wel een inkomen, jaren actief in auto zaken en geef toe dat ik er ook wel eens mee gespeeld heb. Niet om een super wagen te bouwen maar om "een vervoermiddel" te bouwen dat ECHT vernieuwend is, op een beperkt budget. Nu op zich was het mijne zelfs financieel allemaal haalbaar. Lang aan gerekend, veel opzoekingen gedaan, kleinschalige tests met aantal dingen gedaaan maar op een gegeven moment gewoon met andere dingen bezig geweest :-) dus nog niets van gekomen.
Mijn concept was ongeveer dit
- soort buizen frame
- polyester bodywork
- 2 zitter 2 achter mekaar of 2 langs mekaar maar meer kans op het eerste
- licht gewicht
- lage topsnelheid, eenvoudige onderdelen
- basis A naar B vervoer zonder verder comfort (geen verwarming en toestanden, geen electrische snufjes)
- aandrijving seriele hybride (Stroomgenerator 220 volt 15000 watt - frequentieregelaar en 2 onafhankelijke AC motoren van een 5000 watt op de achteras) dan hou je nog 5000 watt over om pieken op te vangen en andere dingen als lichten, toeter, etc
- max 600 kg
meer iets wat je kan vergelijken met een twizzy van renault maar dan zonder de pijnlijke problematiek van de beperkte range. De twizzy heeft ook weinig tot geen comfort, basis onderdelen, crashtest ... nja :-) en is ... relatief betaalbaar (minder dan 10.000 euro)
Je hebt het voordeel dat het aanzien wordt als Quadromobiel waardoor je stukken minder gezeik hebt met europese keuringen en toestanden. Uiteindelijk moet je bouwsel gewoon voldoen aan de eisen waar de gemiddelde Chinese Quad aan voldoet ... dat moet volgens mij best haalbaar zijn.
Wel inderdaad alles heeft voor en nadelen maar de vergelijking gaat niet helemaal opquote:Op zaterdag 20 juli 2013 09:02 schreef marzman het volgende:
[..]
Voor minder dan 10.000 Euro heb je een Fiat Panda of Aygo waar je met 4 personen in kan zitten met verwarming en electrische ramen. Dat lijkt me dan beter als basisvervoer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |