quote:
En hoe heet de planeet waar ze op leven?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:28 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Heb je je topografie al geoefend?![]()
[ afbeelding ]
Alderaan.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:58 schreef editoor het volgende:
[..]
En hoe heet de planeet waar ze op leven?
Heeft geen naam. Het stuk wat we kennen heet gewoon 'The Known World' volgens mij.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:58 schreef editoor het volgende:
[..]
Nice, deze map had ik nog niet gezienquote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:28 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Heb je je topografie al geoefend?![]()
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat ze zich veel bezig houden met astronomie daarquote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:58 schreef editoor het volgende:
[..]
Mensen die in de middeleeuwen leefde, hielde zich daar ook mee bezig dus waarom niet in GOT?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:33 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze zich veel bezig houden met astronomie daar
Ik voel je pijn broeder.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:54 schreef gazhims3lv het volgende:
OHNOESSS, kom zomaar weer een gigantische spoiler tegen op google:
"Who killed .... ?"
Omdat draken en magie en winters die jaren duren.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:08 schreef editoor het volgende:
[..]
Mensen die in de middeleeuwen leefde, hielde zich daar ook mee bezig dus waarom niet in GOT?
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En dan kunnen jullie daarna wraak nemen, en in het boekentopic spoilen
Nou, dood is maar een relatief begrip blijkbaar in Westeros. Gewoon bij die priester in de buurt blijven.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:09 schreef Beach het volgende:
onlangs per ongeluk gespoiled door anderen dat bepaalde karakters doodgingen
hopelijk hadden ze het mis en/of ben ik het tegen die tijd vergeten
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dood is maar een relatief begrip blijkbaar in Westeros. Gewoon bij die priester in de buurt blijven.
Straks is hij ook een faceless man.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:27 schreef Isabeau het volgende:
Geen idee, Re, maar ik hoop wel dat ze hem terug krijgt! (vinden jullie het ook zo jammer dat haar dansleraar er niet meer is?)
Ik kreeg het idee dat ze hem hadden dood gemaakt. Maar goed, ik heb geen lijk gezien.quote:
quote:
Over Syrio is al gezegd dat je die niet meer terug hoeft te verwachten.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg het idee dat ze hem hadden dood gemaakt. Maar goed, ik heb geen lijk gezien.
Heb je daar een linkje van?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:38 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[..]
Over Syrio is al gezegd dat je die niet meer terug hoeft te verwachten.
quote:
http://www.westeros.org/Citadel/FAQ/Entry/Is_Syrio_deadquote:In 2005, GRRM pointed out that Syrio seems to have been left in a hopeless situation when he was last seen, and suggested readers should "draw your own conclusions" based on this (SSM), which seems to imply that Syrio Forel was in fact killed. More recent reports (but, it should be said, unconfirmed) indicate GRRM does not understand why he gets asked the question repeatedly, pointing out that Syrio is not immortal; if accurate, this seems to more heavily imply that Syrio Forel is dead.
Niet op die website rondneuzen, die website staat bomvol met spoilers.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:42 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[..]
http://www.westeros.org/Citadel/FAQ/Entry/Is_Syrio_dead
Van achteren is ze wel mooi.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:00 schreef Bozepiemel het volgende:
Vandaag de meest recente aflevering gezien. En ik schrok wel een beetje.
Teleurstellend lichaam
Van achter was ze inderdaad wel mooi. Die blonde reuzin zag er trouwens ook niet verkeerd uit in dat bad met Lannister.quote:
Haar frontje is ook al een keer op een foto langsgekomen. Ik zou hem niet opzoeken als ik jou was.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:11 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Van achter was ze inderdaad wel mooi. Die blonde reuzin zag er trouwens ook niet verkeerd uit in dat bad met Lannister.
Was volgens mij een double. Die mooie billen kunnen onmogelijk van haar zijn geweest.quote:
CGI heet dat, real time fotosoep.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:16 schreef skudkind het volgende:
[..]
Was volgens mij een double. Die mooie billen kunnen onmogelijk van haar zijn geweest.
de needle was meegenomen door een van die gasten die Arya en consorten naar Hyrrenhal (of hoe heet die vesting die door draken is gesmolten), had het idee dat het een van die gasten is die Arya telkens opnoemt maar misschien is de needle met de Lannisters mee naar Kings' Landing.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:27 schreef Isabeau het volgende:
Geen idee, Re, maar ik hoop wel dat ze hem terug krijgt! (vinden jullie het ook zo jammer dat haar dansleraar er niet meer is?)
Ik ben benieuwd wanneer we de tieten van Missandei gaan zien.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:03 schreef Franknfurter het volgende:
Ik word verdomme 4 dagen geband voor het posten van tieten en hier worden ze zonder consequenties gepost
OMG, een ban voor het posten van tieten op FOK nota bene...quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:03 schreef Franknfurter het volgende:
Ik word verdomme 4 dagen geband voor het posten van tieten en hier worden ze zonder consequenties gepost
welke tieten had je gepost?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:03 schreef Franknfurter het volgende:
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:16 schreef skudkind het volgende:
[..]
Was volgens mij een double. Die mooie billen kunnen onmogelijk van haar zijn geweest.
Ik vond alles aan het lijf van Ygritte niet mooi (ook aan haar gezicht, maar dat terzijde), inclusief de billen. Al waren die ook niet heel lelijk. Gewoontjes, niks bijzonders verder. Lelijkste, naast alle botjes, vond ik nog dat ze hele afzakkende schouders leek te hebben (ja, ja... waar ik allemaal niet op letquote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:11 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Van achter was ze inderdaad wel mooi. Die blonde reuzin zag er trouwens ook niet verkeerd uit in dat bad met Lannister.
Zolang hetzelfde (nog) niet gezegd is over Benjen Stark vind ik het wel primaquote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:38 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[..]
Over Syrio is al gezegd dat je die niet meer terug hoeft te verwachten.
Gelukkig zag ik deze post niet op mijn werk of zo...quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:00 schreef Bozepiemel het volgende:
Teleurstellend lichaam
Op je werk moet je werken. Dus niet zeuren over NSFW.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 15:31 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Gelukkig zag ik deze post niet op mijn werk of zo...
Achja, better safe than sorry. Dit is in vergelijking met andere spoilerklachten kinderspelquote:Op zaterdag 4 mei 2013 15:37 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Op je werk moet je werken. Dus niet zeuren over NSFW.
Thanks, vond het een beetje onduidelijk in het boek.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:42 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[..]
http://www.westeros.org/Citadel/FAQ/Entry/Is_Syrio_dead
Als white walker?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 18:25 schreef ems. het volgende:
Ned Stark komt binnenkort ook gewoon z'n comeback maken.
Als Iron Man.quote:
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:19 schreef Jivis het volgende:
Het wordt wel tijd voor de nieuwe aflevering, dit topic gaat echt nergens meer over.
Mij valt vooral het gebrek aan John Schnuuuuu op. Die heeft behalve de liefdesdans met Ygritte nog geen ruk uitgevoerd.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:22 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Eindelijk de laatste aflevering gezien. Wat weinig Khaleesi weer zeg!
Als ik dit topic lees na een nieuwe episode is het niveau niet echt hoger.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:19 schreef Jivis het volgende:
Het wordt wel tijd voor de nieuwe aflevering, dit topic gaat echt nergens meer over.
Er zit meer dan genoeg Jan Sneeuw in.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:48 schreef Jivis het volgende:
[..]
Mij valt vooral het gebrek aan John Schnuuuuu op. Die heeft behalve de liefdesdans met Ygritte nog geen ruk uitgevoerd.
Inderdaad. Die hele verhaallijn met Carice (die er niet in zat deze keer, maar de verhaallijn wel) mag wat mij betreft geschrapt worden ten faveure van Khaleesi.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:15 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Er zit meer dan genoeg Jan Sneeuw in.
Ze speelt een Wildling, die hebben nou niet bepaald een Albert Heijn bij hun om de hoek, en zeker nu het winter is zullen de rations niet bepaald uitbundig zijn. Ik denk dat ze vooral mager en taai is, ipv rond en slapquote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:00 schreef Bozepiemel het volgende:
Teleurstellend lichaam
Excusesquote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:28 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Ze speelt een Wildling, die hebben nou niet bepaald een Albert Heijn bij hun om de hoek, en zeker nu het winter is zullen de rations niet bepaald uitbundig zijn. Ik denk dat ze vooral mager en taai is, ipv rond en slap.
Eens. Die verhaallijn gaat in dit seizoen wel heel erg traag (al kan het nóg erger, zie verhaallijn van Bran). Ik hoop dan ook op wat meer Snow de aankomende aflevering (liever niet ten koste van Jamie/Brienne, dat zou ik dan wel weer jammer vinden).quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:48 schreef Jivis het volgende:
[..]
Mij valt vooral het gebrek aan John Schnuuuuu op. Die heeft behalve de liefdesdans met Ygritte nog geen ruk uitgevoerd.
Whattt?! Die is juist veel interessanter.. Bij khaleesi gebeurt er toch niets anders dan wat slaven vrijmaken.. Bij Stannis en Carice wil je toch weten of Davos vrijkomt, wat er met shireen is etc etcquote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:25 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Inderdaad. Die hele verhaallijn met Carice (die er niet in zat deze keer, maar de verhaallijn wel) mag wat mij betreft geschrapt worden ten faveure van Khaleesi.
De komende aflevering heet The Climb toch? Dat lijkt me te wijzen op meer Jon Schnee.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:12 schreef Forbry het volgende:
[..]
Eens. Die verhaallijn gaat in dit seizoen wel heel erg traag (al kan het nóg erger, zie verhaallijn van Bran). Ik hoop dan ook op wat meer Snow de aankomende aflevering (liever niet ten koste van Jamie/Brienne, dat zou ik dan wel weer jammer vinden).
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:39 schreef Kyubey het volgende:
[..]
De komende aflevering heet The Climb toch? Dat lijkt me te wijzen op meer Jon Schnee.
Dat rekken ze uit tot de laatste aflevering. Je mag mijn tekst quoten als het zo ver is.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:58 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Khaleesi is nu alleen slaven vrijmaken, omdat ze maar 4 minuten krijgt. Kan je weinig instoppen.
Als ze haar nu ff een flink stuk zouden laten reizen kan ze volgende week aan het vechten zijn.
Dat is ook precies wat ik dacht toen ik het postte, want dan krijg je een mooie finale en kunnen ze er een cliffhanger bij maken.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:01 schreef editoor het volgende:
[..]
Dat rekken ze uit tot de laatste aflevering, je mag mijn tekst quoten als het zo ver is.
Exemplarisch voor de meeste mensen, als er vechten in zit is de aflevering goed. Zo zonde. GoT is juist een serie die weinig om de echte gevechten draait en meer om de aanloop er naartoe. De serie is juist zo sterk door de intrige en de 'echte' karakters.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:58 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Khaleesi is nu alleen slaven vrijmaken, omdat ze maar 4 minuten krijgt. Kan je weinig instoppen.
Als ze haar nu ff een flink stuk zouden laten reizen kan ze volgende week aan het vechten zijn.
Dat denk ik ook. Mijn tekst hoeft tegen die tijd niet gequot worden hoorquote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:01 schreef editoor het volgende:
[..]
Dat rekken ze uit tot de laatste aflevering. Je mag mijn tekst quoten als het zo ver is.
Vind ik ookquote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:03 schreef AMDB het volgende:
[..]
Exemplarisch voor de meeste mensen, als er vechten in zit is de aflevering goed. Zo zonde. GoT is juist een serie die weinig om de echte gevechten draait en meer om de aanloop er naartoe. De serie is juist zo sterk door de intrige en de 'echte' karakters.
Haribo was nog niet uitgevonden, evenals Colaquote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:55 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Excuses![]()
In de middeleeuwen hebben ze ook geen goede tandartsen, maar de meeste mensen in Westeros hebben een mooi gebit.
Het middenstuk word altijd gebruikt voor opbouw van het verhaal. Dit is het eerste seizoen waar ik mij niet erger aan de langzame opbouw en kan genieten van het verhaal en de ontwikkelingen. Maar ik blijf er bij dat, als je GOT het dubbele aan episodes zou geven per seizoen, ze veel meer uit de serie kunnen halen, dan nu het geval is. Elk verhaallijn heeft hooguit 100 minuten screentijd Voor een serie als deze vind ik dat veel te weinig.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:02 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Dat is ook precies wat ik dacht toen ik het postte, want dan krijg je een mooie finale en kunnen ze er een cliffhanger bij maken.
Appels daarintegen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:04 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Haribo was nog niet uitgevonden, evenals Cola.
Milk of the poppy (poppy = papaver = opium) should be very bad for your teeth thoughquote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:04 schreef Sitethief het volgende:
Haribo was nog niet uitgevonden, evenals Cola.
Vind ik niet. Zijn scenes zijn op één hand te tellen: de ontmoeting met Mance Rayder, wat geouwehoer met die warg en seks met Ygritte. Meer is er niet gebeurd.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:15 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Er zit meer dan genoeg Jan Sneeuw in.
Er gebeurt nooit veel als Jon in beeld is. En doe seks met Ygritte eens niet af als seks met Ygritte. Jon is pas het derde personage dat dit seizoen van de bil gaat. Daarmee staat hij linea recta achter Poddrick Payne en Loras Tyrell .quote:Op zaterdag 4 mei 2013 23:15 schreef Jivis het volgende:
[..]
Vind ik niet. Zijn scenes zijn op één hand te tellen: de ontmoeting met Mance Rayder, wat geouwehoer met die warg en seks met Ygritte. Meer is er niet gebeurd.
Vind de serie buiten het vechten om ook zeer goed hoor. Zit ook niet heel veel vechten in vind ik. Maar zo'n slag als bij Kings Landing (Battle of the Blackwater?) is natuurlijk wel episch.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:03 schreef AMDB het volgende:
[..]
Exemplarisch voor de meeste mensen, als er vechten in zit is de aflevering goed. Zo zonde. GoT is juist een serie die weinig om de echte gevechten draait en meer om de aanloop er naartoe. De serie is juist zo sterk door de intrige en de 'echte' karakters.
Alleen zijn de Disney jurkjes normaal gesproken niet zo ver uitgesneden.quote:
Wijze woorden van een wijs man.quote:
quote:Op zondag 5 mei 2013 01:08 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Alleen zijn de Disney jurkjes normaal gesproken niet zo ver uitgesneden.
Kost te veel geld en te weinig tijd om 20 qualitatief hoge eps in een jaar te maken. Ben het voor de rest met je eens maar het is gewoon onmogelijk.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:16 schreef editoor het volgende:
[..]
Het middenstuk word altijd gebruikt voor opbouw van het verhaal. Dit is het eerste seizoen waar ik mij niet erger aan de langzame opbouw en kan genieten van het verhaal en de ontwikkelingen. Maar ik blijf er bij dat, als je GOT het dubbele aan episodes zou geven per seizoen, ze veel meer uit de serie kunnen halen, dan nu het geval is. Elk verhaallijn heeft hooguit 100 minuten screentijd Voor een serie als deze vind ik dat veel te weinig.
Mwa, ze skippen wel alle veldslagen hoor.quote:Op zondag 5 mei 2013 10:01 schreef Jivis het volgende:
En met een dubbel aantal afleveringen zou je niet op magische wijze meer actie krijgen. Ze volgen gewoon de boeken, waarin het grootste gedeelte ook uit dialogen bestaat.
quote:
Voor mij draait GoT niet om de actie, maar dit komt wel altijd een beetje "sullig" over vind ik.quote:
Toch blijft het erg jammer. Voor mij niet zozeer om de actie, maar gewoon ook om de kwaliteit van de verhaallijnen. Hoezeer ik me nog vermaak, ik kan dit seizoen (en het vorige) niet meer dan een 8/10 geven denk ik, terwijl het eigenlijk wel een 9/10 zou kunnen zijn (EDIT: Dit itt bijvoorbeeld Spartacus (iig het laatste seizoen) en Breaking bad (zo'n beetje alles tot nu toe), die ik wel een 9/10 geef).quote:Op zondag 5 mei 2013 09:58 schreef pervertedhermit het volgende:
[..]
Kost te veel geld en te weinig tijd om 20 qualitatief hoge eps in een jaar te maken. Ben het voor de rest met je eens maar het is gewoon onmogelijk.
De boeken op een enkele uitzondering na ook. Een veldslag filmen kost gewoon enorm veel tijd en geld en met name tijd hebben ze gewoon al veel te weinig.quote:
In het boek worden veldslagen ook niet beschreven. Boek en serie verschillen weinig op een aantal inhoudelijke punten na.quote:
Zo dat zal de schrijvers leren!!quote:Op zondag 5 mei 2013 10:33 schreef Forbry het volgende:
[..]
Toch blijft het erg jammer. Voor mij niet zozeer om de actie, maar gewoon ook om de kwaliteit van de verhaallijnen. Hoezeer ik me nog vermaak, ik kan dit seizoen (en het vorige) niet meer dan een 8/10 geven denk ik, terwijl het eigenlijk wel een 9/10 zou kunnen zijn (EDIT: Dit itt bijvoorbeeld Spartacus (iig het laatste seizoen) en Breaking bad (zo'n beetje alles tot nu toe), die ik wel een 9/10 geef).
Ik kijk ook Breaking Bad, maar dat vind ik niet kunnen tippen aan GoT hoorquote:Op zondag 5 mei 2013 11:07 schreef AMDB het volgende:
GoT staat wat mij betreft samen met Breaking Bad op vrij eenzame hoogte.
Spartacus
Persoonlijk prefereer ik GoT ook een beetje (meer mijn genre). Maar als ik wat objectiever kijk zijn ze beide erg sterk. Al was het eerste seizoen van BB niet zo sterk als seizoen 1 van GoT. Seizoen 4 en 5 (so far) van BB waren geniaalquote:Op zondag 5 mei 2013 11:08 schreef Isabeau het volgende:
ok Breaking Bad, maar dat vind ik niet kunnen tippen aan GoT
Ja, over die serie wordt wel vaker denigrerend gedaan, maar dat vind ik zwaar onterecht. Die serie is echt veel meer dan alleen een hoop sex, geweld en "overdreven" cgi. Ik heb het idee dat sommige (aspirant)kijkers daar een beetje op blijven steken. In allerlei opzichten is die serie gewoon episch, zéker het laatste seizoen. Het drama (nog nooit zoveel en zo hard zitten janken bij een serie!), de verhaallijnen/intriges, het acteerwerk, de romantiek, het taalgebruik, de beelden an sich. (Nou ja, lees het bijbehorende topic op FOK! maar, dan kun je zien dat er toch een hoop mensen euforisch over zijn en waarom).quote:Op zondag 5 mei 2013 11:07 schreef AMDB het volgende:
GoT staat wat mij betreft samen met Breaking Bad op vrij eenzame hoogte.
Spartacus
Ik vind haar interviewtje bij Jimmy Kimmel altijd nog het leukste. Niet lang of superboeiend qua inhoud maar er wordt wel wat afgelachen.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:07 schreef hardcoregek het volgende:
[..]
Wat leef ik toch voor Khaleesi
in dit interview![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Moet haar trouwen
Het is maar net waar je van houdt inderdaad, daarom is de vergelijking ook een beetje krom. Maar het staat buiten kijf dat het beide erg sterke series zijn, waar vanaf te zien is dat er veel aandacht aan is besteed.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:10 schreef AMDB het volgende:
[..]
Persoonlijk prefereer ik GoT ook een beetje (meer mijn genre). Maar als ik wat objectiever kijk zijn ze beide erg sterk. Al was het eerste seizoen van BB niet zo sterk als seizoen 1 van GoT. Seizoen 4 en 5 (so far) van BB waren geniaal
Ik vind haar met donker haar mooier dan met het blondequote:Op zondag 5 mei 2013 11:17 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik vind haar interviewtje bij Jimmy Kimmel altijd nog het leukste. Niet lang of superboeiend qua inhoud maar er wordt wel wat afgelachen.![]()
[ afbeelding ]
Die series zijn niet echt heel erg vergelijkbaar hequote:Op zondag 5 mei 2013 11:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kijk ook Breaking Bad, maar dat vind ik niet kunnen tippen aan GoT hoor
Ik vond het eerste seizoen van BB juist heel erg goed, (maar alle andere seizoenen ook, daar niet van).quote:Op zondag 5 mei 2013 11:10 schreef AMDB het volgende:
[..]
Persoonlijk prefereer ik GoT ook een beetje (meer mijn genre). Maar als ik wat objectiever kijk zijn ze beide erg sterk. Al was het eerste seizoen van BB niet zo sterk als seizoen 1 van GoT. Seizoen 4 en 5 (so far) van BB waren geniaal
Hmm, daar kan ik zelf niet helemaal in meegaan. Ik ben de boeken gaan lezen nadat ik seizoen 1 had gezien en vond de serie al intens genieten. Juist de suggestie dat er naast de verhaallijn van de serie nog zoveel meer in die wereld bestaat, geeft het nog iets extra 'magisch'. Ik vind ook dat de producers (Weiss en Benioff) de serie nog iets extra's hebben gegeven waardoor het ook als gevorderde boeklezer geweldig is om naar te kijken. Je zit wat mij betreft niet te kijken naar een soort filmische herhaling van het boek.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die series zijn niet echt heel erg vergelijkbaar he
Nu ik mij eindelijk ook in de discussie BB vs GoT kan mengen, die ik al 2 jaar passief heb moeten volgen, toch ook eens mijn 2 cents: Behalve dat ze dus totaal absoluut niet te vergelijken zijn!!, vind ik BB toch wel geisoleerd aan de top van volledig fantastisch uitgewerkte series staan hoor. Voor iemand die de boeken van GoT niet gelezen heeft, is GoT een waanzinnig mooie, goede, intrigerende maar op heel veel punten volstrekt onduidelijke serie met veel verhaallijnen die veel verder uitgewerkt zouden moeten worden dan wordt gedaan. Zoals hierboven staat kan HBO daar niks aan doen. De tijd en het geld is er gewoon niet voor, en ik neem het ze dan ook totaal niet kwalijk. BB is veel meer een serie dan GoT. GoT is een verfilming, en daar ontbreken gewoon teveel dingen in (zoals bv ook bij LoTR, dat natuurlijk desalniettemin fantastisch is). Het acteer-werk en de settings zijn fantastisch, maar dat zijn ze in BB ook.
En verder is het natuurlijk gewoon een kwestie van smaak: als er 2 series zijn, en ik zeg het voor de 3e keer, die onvergelijkbaar zijn zijn het deze twee wel. Sowieso is GoT volledig uniek in zijn soort (bestaan er uberhaupt andere fantasy series van deze proporties) en BB eigenlijk ook (maar iets minder).
Nou ja, precies dit!quote:Op zondag 5 mei 2013 11:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die series zijn niet echt heel erg vergelijkbaar he
Nu ik mij eindelijk ook in de discussie BB vs GoT kan mengen, die ik al 2 jaar passief heb moeten volgen, toch ook eens mijn 2 cents: Behalve dat ze dus totaal absoluut niet te vergelijken zijn!!, vind ik BB toch wel geisoleerd aan de top van volledig fantastisch uitgewerkte series staan hoor en het beste van wat er op dit moment op TV is. Voor iemand die de boeken van GoT niet gelezen heeft, is GoT een waanzinnig mooie, goede, intrigerende maar op heel veel punten volstrekt onduidelijke serie met veel verhaallijnen die veel verder uitgewerkt zouden moeten worden dan wordt gedaan. Zoals hierboven staat kan HBO daar niks aan doen. De tijd en het geld is er gewoon niet voor, en ik neem het ze dan ook totaal niet kwalijk. BB is veel meer een serie dan GoT. GoT is een verfilming, en daar ontbreken gewoon teveel dingen in (zoals bv ook bij LoTR, dat natuurlijk desalniettemin fantastisch is). Het acteer-werk en de settings zijn fantastisch, maar dat zijn ze in BB ook.
En verder is het natuurlijk gewoon een kwestie van smaak: als er 2 series zijn, en ik zeg het voor de 3e keer, die onvergelijkbaar zijn zijn het deze twee wel. Sowieso is GoT volledig uniek in zijn soort (bestaan er uberhaupt andere fantasy series van deze proporties) en BB eigenlijk ook (maar iets minder).
Nou ja, ik heb de boeken niet gelezen, maar als serie bekeken, heb ik in seizoen 2 en 3 toch echt het gevoel dat er een hoop "mist", dat er duidelijk te weinig tijd/geld was om alles echt goed uit te kunnen werken.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:25 schreef Jivis het volgende:
[..]
Hmm, daar kan ik zelf niet helemaal in meegaan. Ik ben de boeken gaan lezen nadat ik seizoen 1 had gezien en vond de serie al intens genieten. Juist de suggestie dat er naast de verhaallijn van de serie nog zoveel meer in die wereld bestaat, geeft het nog iets extra 'magisch'. Ik vind ook dat de producers (Weiss en Benioff) de serie nog iets extra's hebben gegeven waardoor het ook als gevorderde boeklezer geweldig is om naar te kijken. Je zit wat mij betreft niet te kijken naar een soort filmische herhaling van het boek.
Daarom vind ik Game of Thrones niet zozeer een verfilming, maar meer een nieuwe interpretatie van het verhaal van GRR.
Maar dat heeft meer te maken met de grote verscheidenheid aan personages die er nu is, in tegenstelling tot seizoen 1 (toen de main focus op de Starks en de Khaleesi lag).quote:Op zondag 5 mei 2013 11:28 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou ja, precies dit!Maar wat dat aangaat vond ik seizoen 1 van GoT nog wel goed op zichzelf staan als serie, en seizoen 2 en (vooralsnog) seizoen 3 niet of iig stukken minder dus.
Dat valt dus reuze mee. Alles uit het boek is wel voorbijgekomen, op de matige en verzonnen seizoen 2-verhaallijn van de Khaleesi na.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:30 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb de boeken niet gelezen, maar als serie bekeken, heb ik in seizoen 2 en 3 toch echt het gevoel dat er een hoop "mist", dat er duidelijk te weinig tijd/geld was om alles echt goed uit te kunnen werken.
Het is ook wel waar natuurlijk dat GRR ook zelf heel veel bijdraagt aan het script. Dus wat dat betreft is GoT op zich wel wat anders dan een directe verfilming. Maar misschien ben ik sowieso iemand die snel de draad kwijt raakt in dit soort series waarin hele nieuwe werelden zijn bedacht, maar ik vind er gewoon teveel dingen in onduidelijk. Zoals zo'n Melisandre en Stannis etc uit het niets geintroduceerd worden in het 2e seizoen...Ik had echt het gevoel dat ik een heel seizoen had gemist etc. En zo had ik nog veel meer van die momenten. Ik kan me niet voorstellen dat dat in het boek net zo is gegaan...quote:Op zondag 5 mei 2013 11:25 schreef Jivis het volgende:
[..]
Hmm, daar kan ik zelf niet helemaal in meegaan. Ik ben de boeken gaan lezen nadat ik seizoen 1 had gezien en vond de serie al intens genieten. Juist de suggestie dat er naast de verhaallijn van de serie nog zoveel meer in die wereld bestaat, geeft het nog iets extra 'magisch'. Ik vind ook dat de producers (Weiss en Benioff) de serie nog iets extra's hebben gegeven waardoor het ook als gevorderde boeklezer geweldig is om naar te kijken. Je zit wat mij betreft niet te kijken naar een soort filmische herhaling van het boek.
Daarom vind ik Game of Thrones niet zozeer een verfilming, maar meer een nieuwe interpretatie van het verhaal van GRR.
Ja klopt, maar doet al met al dus wel af aan de serie, waar alle verhaallijnen/personages nu een stuk minder goed uitgewerkt worden.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:30 schreef Jivis het volgende:
[..]
Maar dat heeft meer te maken met de grote verscheidenheid aan personages die er nu is, in tegenstelling tot seizoen 1 (toen de main focus op de Starks en de Khaleesi lag).
Ik heb dat met de boeken net zo.
Dat ging in het boek net zo. Het punt is alleen dat je dan in het hoofd van een personage zit waardoor je er door zijn gedachten meer van begrijpt. Zo worden Stannis en Melisandre geïntroduceerd aan de hand van die maester die door Melisandre om zeep wordt geholpen met zijn eigen gif.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zoals zo'n Melisandre en Stannis etc uit het niets geintroduceerd worden in het 2e seizoen...Ik had echt het gevoel dat ik een heel seizoen had gemist etc. En zo had ik nog veel meer van die momenten. Ik kan me niet voorstellen dat dat in het boek net zo is gegaan..
Ja, dat is misschien het punt wat ik hierboven ook al noemde: dat je er door de gedachten van de personages in het boek meer van begrijpt.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:34 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja klopt, maar doet al met al dus wel af aan de serie, waar alle verhaallijnen/personages nu een stuk minder goed uitgewerkt worden.
Ach als de boeken er niet waren geweest en dit was gewoon een serie op zich geweest, hadden we het waarschijnlijk allemaal voor lief genomenquote:Op zondag 5 mei 2013 11:34 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja klopt, maar doet al met al dus wel af aan de serie, waar alle verhaallijnen/personages nu een stuk minder goed uitgewerkt worden.
Die wil ze dood hebbenquote:Op zondag 5 mei 2013 11:36 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Sorry om jullie in de discussie te onderbreken, maar ik heb een vraagje:
Waarom noemt Arya elke avond/nacht dat rijtje namen op? Ilyan Paine (o.i.d), Cersei, The Hound etc... Volgens mij heb ik dat gemist....
Ze houdt idd een lijstje bij van de mensen die ze moet vermoorden.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:36 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Sorry om jullie in de discussie te onderbreken, maar ik heb een vraagje:
Waarom noemt Arya elke avond/nacht dat rijtje namen op? Ilyan Paine (o.i.d), Cersei, The Hound etc... Volgens mij heb ik dat gemist....
Nou, nee dus, want ik heb niks van de boeken gelezen en neem het desondanks niet voor lief. Seizoen 2 en 3 voelen mi gewoon erg "hak-op-de-tak" en niet voldoende/goed uitgewerkt aan (grotendeels door tijd/geld gebrek dus waarschijnlijk). Boek of geen boek.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ach als de boeken er niet waren geweest en dit was gewoon een serie op zich geweest, hadden we het waarschijnlijk allemaal voor lief genomen
Maar "The Hound" is lief <3quote:Op zondag 5 mei 2013 11:40 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ze houdt idd een lijstje bij van de mensen die ze moet vermoorden.
Zo zuur dat ze die mensen telkens tegenkomt maar niet kan/mag dood maken als ze net de kans heeft....
Heb je een link? Of bedoel je Jimmy Fallon?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:17 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik vind haar interviewtje bij Jimmy Kimmel altijd nog het leukste. Niet lang of superboeiend qua inhoud maar er wordt wel wat afgelachen.![]()
[ afbeelding ]
Dit is een stukkie ervan. Weet niet waar de rest is. Stond eerst op youtube maar is op een gegeven moment overal verwijderd... Jammerlijke zaak...quote:Op zondag 5 mei 2013 11:45 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Heb je een link? Of bedoel je Jimmy Fallon?
Copyright.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:50 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dit is een stukkie ervan. Weet niet waar de rest is. Stond eerst op youtube maar is op een gegeven moment overal verwijderd... Jammerlijke zaak...
http://perezhilton.com/tv(...)ef318&autoplay=false
make up doet een hoop; kon het wel goed zijn de laatste episode toen ze naast sansa zat.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:00 schreef Terreros85 het volgende:
Margaery Tyrell is in het echt al 31! Ik dacht serieus dat ze 18/19 was ofzo. Maar wat een schatje.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 5 mei 2013 12:00 schreef Terreros85 het volgende:
Margaery Tyrell is in het echt al 31! Ik dacht serieus dat ze 18/19 was ofzo. Maar wat een schatje.
[ afbeelding ]
quote:
Op zich werd Stannis al in seizoen 1 genoemd, dus je wist al dat hij bestond. Zie niet echt wat ze daar beter hadden kunnen doen.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:36 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat ging in het boek net zo. Het punt is alleen dat je dan in het hoofd van een personage zit waardoor je er door zijn gedachten meer van begrijpt. Zo worden Stannis en Melisandre geïntroduceerd aan de hand van die maester die door Melisandre om zeep wordt geholpen met zijn eigen gif.
[..]
Ja, dat is misschien het punt wat ik hierboven ook al noemde: dat je er door de gedachten van de personages in het boek meer van begrijpt.
Ik vind die verhaallijn sowieso erg onduidelijk. Wat daar allemaal gebeurt is me allemaal een beetje vaag. Uiteindelijk draait het toch allemaal een beetje om de Stark/Lannister/Khaleesi verhaallijnen. De rest vind ik, ja ik weet heiligschennis, beetje overbodig (vooral omdat het zo aan de oppervlakte blijft)quote:Op zondag 5 mei 2013 12:47 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Op zich werd Stannis al in seizoen 1 genoemd, dus je wist al dat hij bestond. Zie niet echt wat ze daar beter hadden kunnen doen.
quote:Op zondag 5 mei 2013 12:00 schreef Terreros85 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had haar eerder 30 geschat dan 18 hoorquote:
Ik dacht aan 22 ofzoquote:Op zondag 5 mei 2013 12:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik had haar eerder 30 geschat dan 18 hoor
Er gebeurd gewoon weinig, verder niet.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind die verhaallijn sowieso erg onduidelijk. Wat daar allemaal gebeurt is me allemaal een beetje vaag. Uiteindelijk draait het toch allemaal een beetje om de Stark/Lannister/Khaleesi verhaallijnen. De rest vind ik, ja ik weet heiligschennis, beetje overbodig (vooral omdat het zo aan de oppervlakte blijft)
Vond ik een hele tijd wel (dat Stannis en zijn verhaal overbodig waren), maar er begint nu eindelijk een beetje schot in te komen lijkt het. Ben nu wel benieuwd naar hoe dat verder gaat, al gaat mijn interesse op dit moment wel vooral naar de Davos/Shireen-tak uit.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:56 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Er gebeurd gewoon weinig, verder niet.
Stannis' verhaal lijkt me zeker niet overbodig.
Ja ik denk dat ze ook veel herkent van zichzelf misschien, omdat zij met d'r lengte ook dat soort dingen moest doorstaan enzo. Heb wel eens wat er over gelezen erover in interviewsquote:Op zondag 5 mei 2013 13:16 schreef Ang3l het volgende:
Wat een mooi interview met de actrice die Brienne speelt.
Ze lijkt echt bijna emotioneel te worden als ze vertelt hoe trots ze is op haar karakter.
Werd net een beetje meer verliefd op Brienne
WRAAAAAAAAAAAHHHH!!!! /slowmotion shot van een zwaard dat beweegt door de luchtquote:Op zondag 5 mei 2013 11:17 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, over die serie wordt wel vaker denigrerend gedaan, maar dat vind ik zwaar onterecht. Die serie is echt veel meer dan alleen een hoop sex, geweld en "overdreven" cgi. Ik heb het idee dat sommige (aspirant)kijkers daar een beetje op blijven steken. In allerlei opzichten is die serie gewoon episch, zéker het laatste seizoen. Het drama (nog nooit zoveel en zo hard zitten janken bij een serie!), de verhaallijnen/intriges, het acteerwerk, de romantiek, het taalgebruik, de beelden an sich. (Nou ja, lees het bijbehorende topic op FOK! maar, dan kun je zien dat er toch een hoop mensen euforisch over zijn en waarom).
Yep. Ik was eerst ook sceptisch over Spartacus maar dankzij geweldig acteerwerk (vooral Batiatus) en goede humor heb ik het toch heerlijk gevonden om te kijken. Zeker de eerste 2 seizoenen en de laatste waren meesterwerkjes en de intriges en backstabberij doen regelmatig niet onder voor GoT.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:17 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, over die serie wordt wel vaker denigrerend gedaan, maar dat vind ik zwaar onterecht. Die serie is echt veel meer dan alleen een hoop sex, geweld en "overdreven" cgi. Ik heb het idee dat sommige (aspirant)kijkers daar een beetje op blijven steken. In allerlei opzichten is die serie gewoon episch, zéker het laatste seizoen. Het drama (nog nooit zoveel en zo hard zitten janken bij een serie!), de verhaallijnen/intriges, het acteerwerk, de romantiek, het taalgebruik, de beelden an sich. (Nou ja, lees het bijbehorende topic op FOK! maar, dan kun je zien dat er toch een hoop mensen euforisch over zijn en waarom).
Fotosoep + CGI in de seriequote:
Ik begrijp hier werkelijk helemaal niets vanquote:
Dit soort foto's zijn er van iedereen. Problem?quote:
Hoe kan dit ooit in haar voordeel spreken? Het is duidelijk dat dit een mindere foto is.quote:Op zondag 5 mei 2013 16:54 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
En dit moet in haar voordeel spreken of....??
Je bedoeling is een positief statement te maken, maar in wezen kraak je in mijn ogen de serie nu juist behoorlijk af met dingen als "heerlijk tussendoortje" en "uiteraard is GoT "beter"". Nou, nee dus. Ik vind seizoen 2 en 3 van GoT helemaal niet beter dan welk seizoen dan ook van Spartacus. Als je verder kijkt dan de sex, het geweld en de slowmo/cgi beelden, is Spartacus (ook tegen mijn eigen verwachtingen in!) voor mij gewoon een kwaliteitsserie gebleken en dan vooral het laatste seizoen. Het was voor mij ook zeker geen tussendoortje. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit eerder een serie heb gezien waarbij ik zoveel emotie heb gevoeld/getoond als bij het laatste seizoen van Spartacus.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:46 schreef ems. het volgende:
[..]
Yep. Ik was eerst ook sceptisch over Spartacus maar dankzij geweldig acteerwerk (vooral Batiatus) en goede humor heb ik het toch heerlijk gevonden om te kijken. Zeker de eerste 2 seizoenen en de laatste waren meesterwerkjes en de intriges en backstabberij doen regelmatig niet onder voor GoT.
Uiteraard is GoT "beter", maar ik heb het idee dat mensen die snel oordelen 'omdat cgi en omdat tits en omdat slowmo' een heerlijk tussendoortje laten liggen. Het is wat overdreven stoer allemaal, maar ook voor mensen die niet van slowmo onthoofdingen houden is er genoeg om mee te leven
Lieve/mooie ogen heeft ze. Leuk interview en het lijkt me ook wel een leuk mensquote:Op zondag 5 mei 2013 13:16 schreef Ang3l het volgende:
Wat een mooi interview met de actrice die Brienne speelt.
Ze lijkt echt bijna emotioneel te worden als ze vertelt hoe trots ze is op haar karakter.
Werd net een beetje meer verliefd op Brienne
Meningen verschillen etc. En ik kraak de serie helemaal niet af.quote:Op zondag 5 mei 2013 18:40 schreef Forbry het volgende:
[..]
Je bedoeling is een positief statement te maken, maar in wezen kraak je in mijn ogen de serie nu juist behoorlijk af met dingen als "heerlijk tussendoortje" en "uiteraard is GoT "beter"". Nou, nee dus. Ik vind seizoen 2 en 3 van GoT helemaal niet beter dan welk seizoen dan ook van Spartacus.
Dat kan. En zo heeft iedereen weer een ander gevoel bij series.quote:Als je verder kijkt dan de sex, het geweld en de slowmo/cgi beelden, is Spartacus (ook tegen mijn eigen verwachtingen in!) voor mij gewoon een kwaliteitsserie gebleken en dan vooral het laatste seizoen. Het was voor mij ook zeker geen tussendoortje. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit eerder een serie heb gezien waarbij ik zoveel emotie heb gevoeld/getoond als bij het laatste seizoen van Spartacus.
Jij noemt haute cuisine een snackquote:Op zondag 5 mei 2013 18:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Meningen verschillen etc. En ik kraak de serie helemaal niet af.
[..]
Dat kan. En zo heeft iedereen weer een ander gevoel bij series.
Jezus, hier lijkt het net of ze Down heeft ofzo, ook weer wat overdrevenquote:
GoT en Rome zijn wel redelijk vergelijkbaar vind ik.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:48 schreef Forbry het volgende:
[..]
Jij noemt haute cuisine een snack
GoT en Spartacus (historisch heldenepos) betreffen (net als bij BB) een verschillend genre en zijn in die zin sowieso niet echt goed/makkelijk met elkaar te vergelijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Supergrappig, Lannisters als Addams Family
[ Bericht 25% gewijzigd door Maisnon op 05-05-2013 22:58:17 ]
Ben ik de enige die dit echt niet grappig vond....?quote:
Misschien handig om dat in het vervolg boven je spoiler te zettenquote:Op zondag 5 mei 2013 22:24 schreef Maisnon het volgende:
Hmm schijnbaar is er wat over wat boeken in de toekomst uit af te leiden.. maar in een spoilertje dan
Nee. Ik vond het ook totáál niet grappigquote:Op zondag 5 mei 2013 22:37 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ben ik de enige die dit echt niet grappig vond....?
GoT en Spartacus zijn ook wel énigszins te vergelijken. Ze komen zelfs een hoop punten overeen: Helden, geweld, intriges/(politieke) spelletjes, sex (al vond ik de sex in Spartacus wel leuker om naar te kijken), drama, interessante personages, backstabbing, vervlogen tijden (GoT: fantasy, maar in een Middeleeuwse setting, Spartacus: Tijd van Romeinse rijk), maar vind het verder tóch wel een ander genre.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:16 schreef Kyubey het volgende:
[..]
GoT en Rome zijn wel redelijk vergelijkbaar vind ik.
Gefixtquote:Op zondag 5 mei 2013 22:43 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Misschien handig om dat in het vervolg boven je spoiler te zetten
Alhoewel ik natuurlijk niet kan garanderen, dat jij het ook (zo) goed vindt, zou ik het zeker een kans geven! Vooral het laatste seizoen is erg goed als je ook van (intens) drama houdt, maar het laatste seizoen komt eigenlijk pas echt goed tot zijn recht na wel eerst ook de eerdere seizoenen te hebben gezien. De eerdere seizoenen bevatten relatief minder drama, maar weer relatief wat meer intrige(s) (en ook meer seks trouwens, als ik het me goed herinnerquote:Op zondag 5 mei 2013 22:05 schreef SolidasRock het volgende:
Offtopic: Hmmm... Spartacus schijnt goed te zijn als ik de comments hier lees, ff binnenhalen.
(offtopic tags werken niet meer?)
Hij haalt hem nu momenteel binnen als het goed is, en heb op volgen topic geklikt in dat topic (uiteraard lees ik hem niet), bedankt voor je nuttige replyquote:
Je bedoelt sinds hij omringd is door 20.000 wildlings die hem de strot af zouden snijden als ze wisten dat hij de neef is van de First Ranger of the Night's Watch?quote:Op zondag 5 mei 2013 23:35 schreef Littlerabbit het volgende:
Heeft Jon Snow zijn oom waar hij immers voor vertrok eigenlijk ooit teruggezien/gevonden. Ik kan het mij niet herinneren, maar hij stopte ineens met het aanhalen van hem.
Nog één mogelijke tip: Let dus op dat er ook een prequel is, dit zorgt nog wel eens voor wat variatie/verwarring in de nummers die aan de seizoenen worden gegeven.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:29 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hij haalt hem nu momenteel binnen als het goed is, en heb op volgen topic geklikt in dat topic (uiteraard lees ik hem niet), bedankt voor je nuttige reply![]()
Benjen Stark bedoel je? Die is M.I.A. (missing in action). Heeft nu dus onduidelijke status.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:35 schreef Littlerabbit het volgende:
Heeft Jon Snow zijn oom waar hij immers voor vertrok eigenlijk ooit teruggezien/gevonden. Ik kan het mij niet herinneren, maar hij stopte ineens met het aanhalen van hem.
Nietus!quote:Op maandag 6 mei 2013 00:07 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Benjen is gewoon dood. Net als Syrio. Denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“An interesting thing is a good thing.”
quote:Op maandag 6 mei 2013 00:15 schreef Repelsteeltju het volgende:
Benjen is een White Walker en Syrio een Faceless Man.Nietus, nietus, nietus!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tails tell tales
quote:Op maandag 6 mei 2013 00:15 schreef Repelsteeltju het volgende:
Benjen is een White Walker en Syrio een Faceless Man.Of ze leven allebei nog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.
Ja, hè, hè... eindelijk iemand die het snapt.. natuurlijk leeft Benjen nog (Syrio maakt me niet zoveel uit)!quote:
Ermahgerd, ik zat ook al op Fok!quote:Op maandag 6 mei 2013 00:26 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
"Gods help you vandemar. Now you are truly lost..."
Viel tegen he?quote:Op maandag 6 mei 2013 00:20 schreef vandermar het volgende:
Zo met seizoen 3 beginnen. Binnen anderhalve week 20 eps gekeken
Ser Rodrikquote:Op maandag 6 mei 2013 00:26 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
"Gods help you vandemar. Now you are truly lost..."
Nope, wel een aardige seriequote:
Ik weet niet wat 'wel aardig' voor jou betekent?quote:Op maandag 6 mei 2013 00:37 schreef editoor het volgende:
[..]
"Wel aardig" betekent dat het zelfde als dat het voor mij betekent?
Ik vind haar stem/lach best schattig.quote:
Voor mij betekent het dat er veel meer in had gezeten, dan dat ze hebben laten zien. Men is zich te veel gestort op het "GTST-gehalte" i.p.v. te kijken naar ontwikkelingen in het verhaal. Dat ging echt veels te traag. Er zat gewoon te weinig pit in. Alleen maar naar lange discussies zitten te kijken, die vaak niet eens interessant of van toegevoegde waarde waren. Dan hou je toch een vrij lege serie over. Maar gelukkig maakt S3 veel goed op de vorige delen en is het een stuk aantrekkelijk om het te volgen en lijken ze er toch iets mee gedaan te hebben.quote:Op maandag 6 mei 2013 00:38 schreef vandermar het volgende:
[..]
Ik weet niet wat 'wel aardig' voor jou betekent?
Dan heeft het bij mij een andere betekenisquote:Op maandag 6 mei 2013 00:46 schreef editoor het volgende:
[..]
Voor mij betekent het dat er veel meer in had gezeten, dan dat ze hebben laten zien. Men is zich te veel gestort op het "GTST-gehalte" i.p.v. te kijken naar ontwikkelingen in het verhaal. Dat ging echt veels te te traag. Er zat gewoon te weinig pit in en alleen maar naar lange discussies zitten te bekijken, die vaak niet eens interessant of van toegevoegde waarde waren. Dan hou je toch een vrij lege serie over. Maar gelukkig maakt S3 veel goed op de vorige delen en is het een stuk aantrekkelijk om het te volgen en lijken ze er toch iets mee gedaan te hebben.
Ah, jij hanteert de Groningse interpretatiequote:Op maandag 6 mei 2013 00:53 schreef vandermar het volgende:
[..]
Dan heeft het bij mij een andere betekenisMet name positiever.
Dat idee had ik alquote:Op maandag 6 mei 2013 00:53 schreef vandermar het volgende:
[..]
Dan heeft het bij mij een andere betekenisMet name positiever.
Mance Rayder weet donders goed wie Jon Snow is, namelijk Ned Starks bastard.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:37 schreef padlarf het volgende:
[..]
Je bedoelt sinds hij omringd is door 20.000 wildlings die hem de strot af zouden snijden als ze wisten dat hij de neef is van de First Ranger of the Night's Watch?
Had je geen zin ofzo? Dat had makkelijk in de helft van de tijd gekund.quote:
Sterker nog, dat kan in een dagquote:Op maandag 6 mei 2013 01:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Had je geen zin ofzo? Dat had makkelijk in de helft van de tijd gekund.
Goed punt, je hebt inderdaad helemaal gelijkquote:Op maandag 6 mei 2013 01:03 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Mance Rayder weet donders goed wie Jon Snow is, namelijk Ned Starks bastard.
Neah, dan krijg je last van series burn-out.quote:
Ik heb al wel zo'n idee (geen boeklezer, dus mijn idee is een gok). Maar ben wel heel benieuwd.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:58 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Gefixtmaar je ziet de spoiler ook niet echt meteen, ik ga ook niet zeggen waar je naar moet kijken.
Dat heb ik met meestal alleen met comedy's, Series als GoT met een vloeiende verhaallijn zijn goed achter elkaar te verstouwen, maar series zoals CSI of zelfs Fringe waar de lange story arch soms een aantal afleveringen niet aan bod komt, of überhaupt niet aanwezig is, leiden bij mij al snel tot series burn-out.quote:Op maandag 6 mei 2013 01:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Neah, dan krijg je last van series burn-out.
Nou, als boeklezer moest ik erop gewezen worden, en dan nog zie je het alleen als je de specifieke verwijzing kent.quote:Op maandag 6 mei 2013 01:20 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik heb al wel zo'n idee (geen boeklezer, dus mijn idee is een gok). Maar ben wel heel benieuwd.
Vind het buiten dat trouwens wel een tof plaatje
Ik ben mij aan het voorbereiden op mijn aankomende woonplaats jaquote:Op maandag 6 mei 2013 00:56 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ah, jij hanteert de Groningse interpretatie
alsjeblief? Ik kan de spoiler niet vinden, en dat is best vervelendquote:Op zondag 5 mei 2013 22:58 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Gefixtmaar je ziet de spoiler ook niet echt meteen, ik ga ook niet zeggen waar je naar moet kijken.
De "Hai wij zijn nog steeds onderweg" stukjes zouden wel wat korter mogen, of zo gemaakt worden dat ze daadwerkelijk iets toevoegen aan het verhaal. Voor een serie waarvan er teveel bronmateriaal is, lijken ze er niet erg effectief mee om te gaan.quote:Op maandag 6 mei 2013 07:41 schreef Khaleesi het volgende:
Maar daarmee is het wel gezegd... De rest van de ep. is gewoon opvulling. Je begint je af te vragen waarom ze uberhaupt 10 min. toegevoegd hebben aan de eps.... Sam scene is opvulling, Bran scene is opvulling, Theon scene is de meest doelloze opvulling ooit en veel te lang. En de manier waarop Gendry zonder protest gewoon afgevoerd wordt was tamelijk slecht....
Waarom niet vreemd dat Gendry zo makkelijk weggegeven wordt?? Zelfs Arya protesteerde opvallend weinig.quote:Op maandag 6 mei 2013 09:55 schreef Nic1 het volgende:
[..]
De "Hai wij zijn nog steeds onderweg" stukjes zouden wel wat korter mogen, of zo gemaakt worden dat ze daadwerkelijk iets toevoegen aan het verhaal. Voor een serie waarvan er teveel bronmateriaal is, lijken ze er niet erg effectief mee om te gaan.
Dat Gendry makkelijk wordt meegegeven vond ik dan weer niet vreemd. Theon's marteling vond ik ook wel interessant, Iwan Rheon speelt zijn rol goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Kill the Braavosi, bring the girl!"
Omdat ze de "Lord of Light" dienen en Melisandre Gendry nodig heeft. Vond Arya wel flink protesteren, maar zelfs zij zal wel inzien dat dat weinig zin heeft.quote:Op maandag 6 mei 2013 10:06 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Waarom niet vreemd dat Gendry zo makkelijk weggegeven wordt?? Zelfs Arya protesteerde opvallend weinig.
Ik zag het meer als karakterontwikkeling van zijn martelaar.quote:Theon's marteling bracht niks nieuws. We wisten al dat ie liegt over zijn identiteit en dat ie plezier heeft in het martelen zelf...
Oplossing mag best in een spoiler. Anders heeft Maisnon vele uren overwerk door iedereen de oplossing te DMen...quote:Op maandag 6 mei 2013 06:19 schreef Knut het volgende:
Ik zie hem ook niet.Mocht iemand het willen DM/PMen dan graag. Anders blijf ik uren naar dat plaatje kijken.
quote:Op maandag 6 mei 2013 10:46 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Oplossing mag best in een spoiler. Anders heeft Maisnon vele uren overwerk door iedereen de oplossing te DMen...
(ik wil het ook weten btw...)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laffe huichelaar
Op wie reageer je nu? Ik lees geen homohaat....? Ik heb niks met homoscenes en zoals het in GOT gaat vind ik het prima gedaan qua wat we te zien krijgen en hoe lang dat duurt. De heteroscenes zijn gelukkig veel beter qua wat we zien krijgen.quote:Op maandag 6 mei 2013 09:00 schreef Khaleesi het volgende:
Willen alle homohaters in deze thread zich btw even melden bij mijn kantoor?
Gr gr Olenna Redwyne
PS: breng vijgen en kaasplankje mee.
quote:Op maandag 6 mei 2013 10:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was niet specifiek op iemand gericht hoor, en was enkel lollig bedoeld.quote:Op maandag 6 mei 2013 10:59 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Op wie reageer je nu? Ik lees geen homohaat....? Ik heb niks met homoscenes en zoals het in GOT gaat vind ik het prima gedaan qua wat we te zien krijgen en hoe lang dat duurt. De heteroscenes zijn gelukkig veel beter qua wat we zien krijgen.
Ah oke, hou jij je maar bij goed gekozen gifjes, daar ben je net wat beter inquote:Op maandag 6 mei 2013 11:02 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Was niet specifiek op iemand gericht hoor, en was enkel lollig bedoeld.
quote:Op zondag 5 mei 2013 22:24 schreef Maisnon het volgende:
Hmm schijnbaar is er wat over wat boeken in de toekomst uit af te leiden.. maar in een spoilertje danIk zie de spoiler al:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Supergrappig, Lannisters als Addams FamilySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, the bitter steel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
LF wil koning wordenquote:Op maandag 6 mei 2013 11:42 schreef muzas het volgende:
Ik raakte helemaal in de war tijdens de scene met LF en varys. Snapte er geen zak van? Is er een seriekijker die me uit kan leggen wát ze nou precies bespraken. Ze noemden geen namen en gebruikte mij net iets te veel metaforen.
Hij heeft toch geen plan uiteengezet?quote:Op maandag 6 mei 2013 11:48 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat kan een interpretatie zijn.. maar wat is zíjn plan waar ie het over had?
Einde van de ep egt littlefinger letterlijk "but you confidant, the one who fed you information about my plans'.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:50 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
[..]
Hij heeft toch geen plan uiteengezet?
LF wil Sansa meenemen naar Lysa Arryn. Varys gebruikte Ros om LF te bespioneren en heeft zodoende dit plannetje doorgekregen. Varys heeft denk ik met de Lannisters samengewerkt om dit plannetje te verijdelen en Sansa aan Tyrion te koppelen.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:51 schreef muzas het volgende:
[..]
Einde van de ep egt littlefinger letterlijk "but you confidant, the one who fed you information about my plans'.
Wie is die confidant van varys, en welke plannen van LF spreken ze over.
En nee, niks uiteengezet.. maar hij heeft er dus duidelijk een gehad, welke ik mis.
Dat ging over sansa. In voorgaande aflevering wilde hij sansa meenemen. Dat is dus niet gelukt omdat zij gaat trouwen. In voorgaande aflevering zag je ook dat een aantal mensen speculeerden dat LF king of the north wilde zijn.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:51 schreef muzas het volgende:
[..]
Einde van de ep egt littlefinger letterlijk "but you confidant, the one who fed you information about my plans'.
Wie is die confidant van varys, en welke plannen van LF spreken ze over.
En nee, niks uiteengezet.. maar hij heeft er dus duidelijk een gehad, welke ik mis.
quote:Op maandag 6 mei 2013 11:45 schreef GooseFM het volgende:
Dat weggeven van Gendry was echt bs..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat denk ik ookquote:Op maandag 6 mei 2013 11:52 schreef Khaleesi het volgende:
Ik denk dat ik het zo bij het rechte eind heb.
Je bent gewoon boos omdat er geen Khaleesi + draken inzaten. Daar prikken wij wel doorheen hoor!quote:Op maandag 6 mei 2013 07:41 schreef Khaleesi het volgende:
Matige aflevering weer.
De ontmoeting tussen Carice en Thoros was interessant. Carice's Valyrian was heel overtuigend (mss beter nog dan haar engels). De climb was wel okee. Gesprek tussen Olenna en Tywin was badass zoals je mag verwachten. Scene met LF en Varys (en Joffrey) was zeer okee.
Maar daarmee is het wel gezegd... De rest van de ep. is gewoon opvulling. Je begint je af te vragen waarom ze uberhaupt 10 min. toegevoegd hebben aan de eps.... Sam scene is opvulling, Bran scene is opvulling, Theon scene is de meest doelloze opvulling ooit en veel te lang. En de manier waarop Gendry zonder protest gewoon afgevoerd wordt was tamelijk slecht....
Misschien dat ik het bij een tweede viewing wat beter kan waarderen (is vaak zo)
Die meeuwen tape in King's Landing begint me inmiddels ook wat te irriteren.![]()
Bijna goed, echter varys liet dat plannetje vallen bij olenna, die sanda daarna aa loras wilde koppelen omdat zij heir of the north is nadat tyrell e lannister de oorlog winnen.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:52 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
LF wil Sansa meenemen naar Lysa Arryn. Varys gebruikte Ros om LF te bespioneren en heeft zodoende dit plannetje doorgekregen. Varys heeft denk ik met de Lannisters samengewerkt om dit plannetje te verijdelen en Sansa aan Tyrion te koppelen.
LF heeft doorgekregen dat Ros als spion fungeerde en heeft haar vervolgens aan Joffrey gevoerd.
Ik denk dat ik het zo bij het rechte eind heb. Zo ja dan is het goed om LF en Varys eindelijk weer in topvorm te zien.
Klopt, behalve over die samenwerking. Varys sluiste zijn informatie door naar die oude oma.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:52 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
LF wil Sansa meenemen naar Lysa Arryn. Varys gebruikte Ros om LF te bespioneren en heeft zodoende dit plannetje doorgekregen. Varys heeft denk ik met de Lannisters samengewerkt om dit plannetje te verijdelen en Sansa aan Tyrion te koppelen.
LF heeft doorgekregen dat Ros als spion fungeerde en heeft haar vervolgens aan Joffrey gevoerd.
Ik denk dat ik het zo bij het rechte eind heb. Zo ja dan is het goed om LF en Varys eindelijk weer in topvorm te zien.
Sansa wordt gewoon dik gemanipuleerd door iedereen inc. LF. iedereen heeft zijn of haar eigen hidden agenda behalve Sansa. Misschien doet ze wel alsof ze naief isquote:Op maandag 6 mei 2013 12:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bijna goed, echter varys liet dat plannetje vallen bij olenna, die sanda daarna aa loras wilde koppelen omdat zij heir of the north is nadat tyrell e lannister de oorlog winnen.
Door de homo die voor petyr werkt, kwam Littlefinger daarachter, die dst plan weer aan de lannisters doorgaf, waardoor ze nu met Tyrion moet trouwen. (ofwel: als ik haar niet kan krijgen, dan maar ongelukkig ofwel: als ze niet met loras mag trouwen wil ze misschien wel mee. maar ik denk dat dat schip wat wegvoer van Petyr was. hoewel ik dat niet zeker wert)
Ja, sigil op het grootzeil was een mockinbird.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bijna goed, echter varys liet dat plannetje vallen bij olenna, die sanda daarna aa loras wilde koppelen omdat zij heir of the north is nadat tyrell e lannister de oorlog winnen.
Door de homo die voor petyr werkt, kwam Littlefinger daarachter, die dst plan weer aan de lannisters doorgaf, waardoor ze nu met Tyrion moet trouwen. (ofwel: als ik haar niet kan krijgen, dan maar ongelukkig ofwel: als ze niet met loras mag trouwen wil ze misschien wel mee. maar ik denk dat dat schip wat wegvoer van Petyr was. hoewel ik dat niet zeker wert)
Waarom dat? Hij is toch de verliezende partij?quote:Op maandag 6 mei 2013 12:43 schreef gazhims3lv het volgende:
Woww wat een aflevering zeg, heerlijk.. Hoogtepunt natuurlijk de scene van Bælish.. Echt niet te verwoorden, had gewoon kippenvel. Wat is die man toch een genie..
Ik dacht dat alleen zijn nagel uitgetrokken werd. Het laatste martelstuk heb ik weggekeken, omdat ik het allemaal niet zo smakelijk vond, misschien werd hij daar nog gevildquote:Op maandag 6 mei 2013 12:46 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Theon die geflayed werd? Was een behoorlijk lange scene nog.
Volgens mij was er niet echt winst of verlies. Petyr wilde Sansa meenemen, om via haar aanspraak te maken op het noorden. Varys wilde Sansa bij de Tyrells. Uiteindelijk zit ze aan de Lannisters vast. Varys heeft geen spion meer bij Petyr, dus samenvattend hebben ze elkaars plannen ontmanteld, en is de status quo tussen de twee hersteld.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:57 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Waarom dat? Hij is toch de verliezende partij?
Tevens vroeg ik mij nog even af wat nu de uitkomst was van het gesprek tussen Olenna en Tywin. Kwamen ze nu overeen dat Cersei en Loras met elkaar zouden trouwen of wat was hun agreement?
Hij krijgt The Vale en heeft er zelf voor gezorgd dat Varys' plan niet door ging en dat Sansa nu met Tyrion moet trouwen. Lijkt me dat het allemaal gaat zoals hij het graag ziet.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:57 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Zijn huid werd er af getrokken aan het eind. In de boeken was het net zo onsmakelijkquote:Op maandag 6 mei 2013 12:57 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik dacht dat alleen zijn nagel uitgetrokken werd. Het laatste martelstuk heb ik weggekeken, omdat ik het allemaal niet zo smakelijk vond, misschien werd hij daar nog gevild
Bah. Maar wel een mooie scene ja
quote:Op maandag 6 mei 2013 07:41 schreef Khaleesi het volgende:
Matige aflevering weer.
De ontmoeting tussen Carice en Thoros was interessant. Carice's Valyrian was heel overtuigend (mss beter nog dan haar engels). De climb was wel okee. Gesprek tussen Olenna en Tywin was badass zoals je mag verwachten. Scene met LF en Varys (en Joffrey) was zeer okee.
Misschien dat ik het bij een tweede viewing wat beter kan waarderen (is vaak zo)
Die meeuwen tape in King's Landing begint me inmiddels ook wat te irriteren.![]()
SPOILER: Waarom Theon er een beetje ingewerkt wordtOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is niet echt een spoiler, meer een halve spoiler voor de boeklezers
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
The Vale lijkt me toch een troostprijs vergeleken met de titel van King in the North. Daarnaast is de verzuurde en oude Lysa Arryn (die wss ook nog steeds anti Lannister is) minder aantrekkelijk dan het jonge blaadje Sansa aka Cat pt. 2. En daarnaast is de zoon van Lysa binnen no time rijp voor het heerschap (weet niet of ie daar wel capabel voor is maar dat terzijde).quote:Op maandag 6 mei 2013 13:02 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Hij krijgt The Vale en heeft er zelf voor gezorgd dat Varys' plan niet door ging en dat Sansa nu met Tyrion moet trouwen. Lijkt me dat het allemaal gaat zoals hij het graag ziet.
Tywin gaf Olenna een keuze: Loras trouwt met Cersei, of Loras gaat de Kingsguard in en trouwt nooit. En toen koos Olenna voor optie 1.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:57 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Tevens vroeg ik mij nog even af wat nu de uitkomst was van het gesprek tussen Olenna en Tywin. Kwamen ze nu overeen dat Cersei en Loras met elkaar zouden trouwen of wat was hun agreement?
Er wordt allemaal zo rond de pot gedraaid in die dialogen dat je je echt in moet spannen om alles te ontcijferen (wat het dan ook wel weer mooi maakt.)
Hij was Sansa dan wel kwijt, maar dat was die toch al. Hoe hij het nu op heeft gelost is simpelweg geniaal.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:57 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Er wordt allemaal zo rond de pot gedraaid in die dialogen dat je je echt in moet spannen om alles te ontcijferen (wat het dan ook wel weer mooi maakt.)
Okee thanks!quote:Op maandag 6 mei 2013 13:10 schreef padlarf het volgende:
[..]
Tywin gaf Olenna een keuze: Loras trouwt met Cersei, of Loras gaat de Kingsguard in en trouwt nooit. En toen koos Olenna voor optie 1.
Dit is overigens waarheid.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:23 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Je bent gewoon boos omdat er geen Khaleesi + draken inzaten. Daar prikken wij wel doorheen hoor!
Waarom? Het was tot het allerlaatste moment de planning om Sansa ongezien weg te smokkelen...quote:Op maandag 6 mei 2013 13:12 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Hij was Sansa dan wel kwijt, maar dat was die toch al.
Maar Varys heeft helemaal niets gepoogd te ondernemen om te voorkomen dat Petyr naar Lysa gaat. Dan kan je ook niet zeggen dat hij verloren heeft. Hij wilde niet dat Sansa meeging.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:12 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Hij was Sansa dan wel kwijt, maar dat was die toch al. Hoe hij het nu op heeft gelost is simpelweg geniaal.
Dat boeit Varys ook niet.. Hij wilde Sansa gewoon aan Loras koppelen omdat dat goed voor de realm zou zijnquote:Op maandag 6 mei 2013 13:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar Varys heeft helemaal niets gepoogd te ondernemen om te voorkomen dat Petyr naar Lysa gaat. Dan kan je ook niet zeggen dat hij verloren heeft. Hij wilde niet dat Sansa meeging.
quote:Op maandag 6 mei 2013 13:17 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Dat boeit Varys ook niet.. Hij wilde Sansa gewoon aan Loras koppelen omdat dat goed voor de realm zou zijn
Mweh, hij heeft tot nu toe niet echt iets om voor te 'strijden' behalve zijn plaats in the councilquote:Op maandag 6 mei 2013 13:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]Ik geloof er niks van dat Varys de dingen die hij doet, doet for the good of the realm
Ik zou ook niet weten wat zijn motieven anders kunnen zijn... Hij is slim genoeg om geen koning of hand te willen worden lijkt me, die gaan doorgaans niet zo lang mee als de post die hij nu bekleedt...quote:Op maandag 6 mei 2013 13:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]Ik geloof er niks van dat Varys de dingen die hij doet, doet for the good of the realm
Dat we niet weten wat zijn doel is, wil niet zeggen dat hij geen doel heeftquote:Op maandag 6 mei 2013 13:22 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Mweh, hij heeft tot nu toe niet echt iets om voor te 'strijden' behalve zijn plaats in the council
Hij heeft nu met The Riverlands en The Vale al een best groot gebied. Hij verliest geen koningschap, want daar is hij nogal erg ver vandaan. Het enige koningschap dat echt telt is wanneer je op de iron throne zit.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:09 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
The Vale lijkt me toch een troostprijs vergeleken met de titel van King in the North. Daarnaast is de verzuurde en oude Lysa Arryn (die wss ook nog steeds anti Lannister is) minder aantrekkelijk dan het jonge blaadje Sansa aka Cat pt. 2. En daarnaast is de zoon van Lysa binnen no time rijp voor het heerschap (weet niet of ie daar wel capabel voor is maar dat terzijde).
En wat verliest Varys? Of Sansa nu met een Tyrrel trouwt of met een Lannister lijkt me voor hem weinig uit te maken. En die dode hoer is gewoon een spion minder, dat lijkt me niet echt boeiend voor Varys. Ros zou wss toch niet meegaan naar The Vale....?
Mij lijkt het nog steeds niet echt op te gaan maar afijn.
Baelish verliest het koningschap, Varys verliest...... tsja..... niks want hij aspireert geen hogere doelen dan waar ie nu zit mijns inziens...
Zeg dat maar tegen Robb...quote:Op maandag 6 mei 2013 13:23 schreef Nic1 het volgende:
Het enige koningschap dat echt telt is wanneer je op de iron throne zit.
OMG NEE CARICE ZIT IN DE VOLGENDE EPISODE DAT WIL IK HELEMAAL NOG NIET WETEN!!!!quote:Op maandag 6 mei 2013 13:31 schreef Franknfurter het volgende:
Oh en de trailer voor volgende week:
HIER STOND EEN TRAILER
OMG MISSCHIEN IS HET WEL EEN WARG IN HET LICHAAM VAN CARICE OMGOMGOMG!!!!!quote:Op maandag 6 mei 2013 13:31 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
OMG NEE CARICE ZIT IN DE VOLGENDE EPISODE DAT WIL IK HELEMAAL NOG NIET WETEN!!!!
ZE DRAAGT IETS ROODS ZE DRAAGT IETS ROODS WAT BETEKENT DIT ALLEMAAL VRAGEN BOEKEN EDDARD WAT IS ER MET JE HOOFD GEBEURDquote:Op maandag 6 mei 2013 13:31 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
OMG NEE CARICE ZIT IN DE VOLGENDE EPISODE DAT WIL IK HELEMAAL NOG NIET WETEN!!!!
Trailers moeten van Timmmmm per se in spoilertags.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:32 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
OMG MISSCHIEN IS HET WEL EEN WARG IN HET LICHAAM VAN CARICE OMGOMGOMG!!!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Kill the Braavosi, bring the girl!"
quote:Op maandag 6 mei 2013 13:33 schreef Khaleesi het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IS EDDARD DOOD OMG KAMERVRAGEN HOE KAN DIT DAT DIT KAN NEDERLAND IK WIL NIET MEER LEVEN OP DEZE PLANEET DRAKEN WHITE WALKERS BOEKEN BOEKEN BOEKENquote:Op maandag 6 mei 2013 13:32 schreef Maisnon het volgende:
[..]
ZE DRAAGT IETS ROODS ZE DRAAGT IETS ROODS WAT BETEKENT DIT ALLEMAAL VRAGEN BOEKEN EDDARD WAT IS ER MET JE HOOFD GEBEURD
en di mensen ma klimme en wintersporte!! terwijl de rest zit te werke!! daar hebbe normale meese toch gin tijd voor en de hoge here in kins lending ma op zeilvakansie waar moet dat geld vandaan komen!!! dit land gaat kapot!!!quote:Op maandag 6 mei 2013 13:42 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
IS EDDARD DOOD OMG KAMERVRAGEN HOE KAN DIT DAT DIT KAN NEDERLAND IK WIL NIET MEER LEVEN OP DEZE PLANEET DRAKEN WHITE WALKERS BOEKEN BOEKEN BOEKEN
Het is allemaal de schult van de rabobank!quote:Op maandag 6 mei 2013 13:44 schreef Maisnon het volgende:
[..]
en di mensen ma klimme en wintersporte!! terwijl de rest zit te werke!! daar hebbe normale meese toch gin tijd voor en de hoge here in kins lending ma op zeilvakansie waar moet dat geld vandaan komen!!! dit land gaat kapot!!!
stem partij voor de draken!quote:Op maandag 6 mei 2013 13:44 schreef Maisnon het volgende:
[..]
en di mensen ma klimme en wintersporte!! terwijl de rest zit te werke!! daar hebbe normale meese toch gin tijd voor en de hoge here in kins lending ma op zeilvakansie waar moet dat geld vandaan komen!!! dit land gaat kapot!!!
Ik vind haar eigenlijk steeds minder worden eerlijk gezegd.......quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |