quote:Op maandag 6 mei 2013 11:45 schreef GooseFM het volgende:
Dat weggeven van Gendry was echt bs..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat denk ik ookquote:Op maandag 6 mei 2013 11:52 schreef Khaleesi het volgende:
Ik denk dat ik het zo bij het rechte eind heb.
Je bent gewoon boos omdat er geen Khaleesi + draken inzaten. Daar prikken wij wel doorheen hoor!quote:Op maandag 6 mei 2013 07:41 schreef Khaleesi het volgende:
Matige aflevering weer.
De ontmoeting tussen Carice en Thoros was interessant. Carice's Valyrian was heel overtuigend (mss beter nog dan haar engels). De climb was wel okee. Gesprek tussen Olenna en Tywin was badass zoals je mag verwachten. Scene met LF en Varys (en Joffrey) was zeer okee.
Maar daarmee is het wel gezegd... De rest van de ep. is gewoon opvulling. Je begint je af te vragen waarom ze uberhaupt 10 min. toegevoegd hebben aan de eps.... Sam scene is opvulling, Bran scene is opvulling, Theon scene is de meest doelloze opvulling ooit en veel te lang. En de manier waarop Gendry zonder protest gewoon afgevoerd wordt was tamelijk slecht....
Misschien dat ik het bij een tweede viewing wat beter kan waarderen (is vaak zo)
Die meeuwen tape in King's Landing begint me inmiddels ook wat te irriteren.![]()
Bijna goed, echter varys liet dat plannetje vallen bij olenna, die sanda daarna aa loras wilde koppelen omdat zij heir of the north is nadat tyrell e lannister de oorlog winnen.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:52 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
LF wil Sansa meenemen naar Lysa Arryn. Varys gebruikte Ros om LF te bespioneren en heeft zodoende dit plannetje doorgekregen. Varys heeft denk ik met de Lannisters samengewerkt om dit plannetje te verijdelen en Sansa aan Tyrion te koppelen.
LF heeft doorgekregen dat Ros als spion fungeerde en heeft haar vervolgens aan Joffrey gevoerd.
Ik denk dat ik het zo bij het rechte eind heb. Zo ja dan is het goed om LF en Varys eindelijk weer in topvorm te zien.
Klopt, behalve over die samenwerking. Varys sluiste zijn informatie door naar die oude oma.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:52 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
LF wil Sansa meenemen naar Lysa Arryn. Varys gebruikte Ros om LF te bespioneren en heeft zodoende dit plannetje doorgekregen. Varys heeft denk ik met de Lannisters samengewerkt om dit plannetje te verijdelen en Sansa aan Tyrion te koppelen.
LF heeft doorgekregen dat Ros als spion fungeerde en heeft haar vervolgens aan Joffrey gevoerd.
Ik denk dat ik het zo bij het rechte eind heb. Zo ja dan is het goed om LF en Varys eindelijk weer in topvorm te zien.
Sansa wordt gewoon dik gemanipuleerd door iedereen inc. LF. iedereen heeft zijn of haar eigen hidden agenda behalve Sansa. Misschien doet ze wel alsof ze naief isquote:Op maandag 6 mei 2013 12:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bijna goed, echter varys liet dat plannetje vallen bij olenna, die sanda daarna aa loras wilde koppelen omdat zij heir of the north is nadat tyrell e lannister de oorlog winnen.
Door de homo die voor petyr werkt, kwam Littlefinger daarachter, die dst plan weer aan de lannisters doorgaf, waardoor ze nu met Tyrion moet trouwen. (ofwel: als ik haar niet kan krijgen, dan maar ongelukkig ofwel: als ze niet met loras mag trouwen wil ze misschien wel mee. maar ik denk dat dat schip wat wegvoer van Petyr was. hoewel ik dat niet zeker wert)
Ja, sigil op het grootzeil was een mockinbird.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bijna goed, echter varys liet dat plannetje vallen bij olenna, die sanda daarna aa loras wilde koppelen omdat zij heir of the north is nadat tyrell e lannister de oorlog winnen.
Door de homo die voor petyr werkt, kwam Littlefinger daarachter, die dst plan weer aan de lannisters doorgaf, waardoor ze nu met Tyrion moet trouwen. (ofwel: als ik haar niet kan krijgen, dan maar ongelukkig ofwel: als ze niet met loras mag trouwen wil ze misschien wel mee. maar ik denk dat dat schip wat wegvoer van Petyr was. hoewel ik dat niet zeker wert)
Waarom dat? Hij is toch de verliezende partij?quote:Op maandag 6 mei 2013 12:43 schreef gazhims3lv het volgende:
Woww wat een aflevering zeg, heerlijk.. Hoogtepunt natuurlijk de scene van Bælish.. Echt niet te verwoorden, had gewoon kippenvel. Wat is die man toch een genie..
Ik dacht dat alleen zijn nagel uitgetrokken werd. Het laatste martelstuk heb ik weggekeken, omdat ik het allemaal niet zo smakelijk vond, misschien werd hij daar nog gevildquote:Op maandag 6 mei 2013 12:46 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Theon die geflayed werd? Was een behoorlijk lange scene nog.
Volgens mij was er niet echt winst of verlies. Petyr wilde Sansa meenemen, om via haar aanspraak te maken op het noorden. Varys wilde Sansa bij de Tyrells. Uiteindelijk zit ze aan de Lannisters vast. Varys heeft geen spion meer bij Petyr, dus samenvattend hebben ze elkaars plannen ontmanteld, en is de status quo tussen de twee hersteld.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:57 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Waarom dat? Hij is toch de verliezende partij?
Tevens vroeg ik mij nog even af wat nu de uitkomst was van het gesprek tussen Olenna en Tywin. Kwamen ze nu overeen dat Cersei en Loras met elkaar zouden trouwen of wat was hun agreement?
Hij krijgt The Vale en heeft er zelf voor gezorgd dat Varys' plan niet door ging en dat Sansa nu met Tyrion moet trouwen. Lijkt me dat het allemaal gaat zoals hij het graag ziet.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:57 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Zijn huid werd er af getrokken aan het eind. In de boeken was het net zo onsmakelijkquote:Op maandag 6 mei 2013 12:57 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik dacht dat alleen zijn nagel uitgetrokken werd. Het laatste martelstuk heb ik weggekeken, omdat ik het allemaal niet zo smakelijk vond, misschien werd hij daar nog gevild
Bah. Maar wel een mooie scene ja
quote:Op maandag 6 mei 2013 07:41 schreef Khaleesi het volgende:
Matige aflevering weer.
De ontmoeting tussen Carice en Thoros was interessant. Carice's Valyrian was heel overtuigend (mss beter nog dan haar engels). De climb was wel okee. Gesprek tussen Olenna en Tywin was badass zoals je mag verwachten. Scene met LF en Varys (en Joffrey) was zeer okee.
Maar daarmee is het wel gezegd... De rest van de ep. is gewoon opvulling. Je begint je af te vragen waarom ze uberhaupt 10 min. toegevoegd hebben aan de eps.... Sam scene is opvulling, Bran scene is opvulling, Theon scene is de meest doelloze opvulling ooit en veel te lang. En de manier waarop Gendry zonder protest gewoon afgevoerd wordt was tamelijk slecht....
Misschien dat ik het bij een tweede viewing wat beter kan waarderen (is vaak zo)
Die meeuwen tape in King's Landing begint me inmiddels ook wat te irriteren.![]()
SPOILER: Waarom Theon er een beetje ingewerkt wordtOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is niet echt een spoiler, meer een halve spoiler voor de boeklezers
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
The Vale lijkt me toch een troostprijs vergeleken met de titel van King in the North. Daarnaast is de verzuurde en oude Lysa Arryn (die wss ook nog steeds anti Lannister is) minder aantrekkelijk dan het jonge blaadje Sansa aka Cat pt. 2. En daarnaast is de zoon van Lysa binnen no time rijp voor het heerschap (weet niet of ie daar wel capabel voor is maar dat terzijde).quote:Op maandag 6 mei 2013 13:02 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Hij krijgt The Vale en heeft er zelf voor gezorgd dat Varys' plan niet door ging en dat Sansa nu met Tyrion moet trouwen. Lijkt me dat het allemaal gaat zoals hij het graag ziet.
Tywin gaf Olenna een keuze: Loras trouwt met Cersei, of Loras gaat de Kingsguard in en trouwt nooit. En toen koos Olenna voor optie 1.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:57 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Tevens vroeg ik mij nog even af wat nu de uitkomst was van het gesprek tussen Olenna en Tywin. Kwamen ze nu overeen dat Cersei en Loras met elkaar zouden trouwen of wat was hun agreement?
Er wordt allemaal zo rond de pot gedraaid in die dialogen dat je je echt in moet spannen om alles te ontcijferen (wat het dan ook wel weer mooi maakt.)
Hij was Sansa dan wel kwijt, maar dat was die toch al. Hoe hij het nu op heeft gelost is simpelweg geniaal.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:57 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Er wordt allemaal zo rond de pot gedraaid in die dialogen dat je je echt in moet spannen om alles te ontcijferen (wat het dan ook wel weer mooi maakt.)
Okee thanks!quote:Op maandag 6 mei 2013 13:10 schreef padlarf het volgende:
[..]
Tywin gaf Olenna een keuze: Loras trouwt met Cersei, of Loras gaat de Kingsguard in en trouwt nooit. En toen koos Olenna voor optie 1.
Dit is overigens waarheid.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:23 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Je bent gewoon boos omdat er geen Khaleesi + draken inzaten. Daar prikken wij wel doorheen hoor!
Waarom? Het was tot het allerlaatste moment de planning om Sansa ongezien weg te smokkelen...quote:Op maandag 6 mei 2013 13:12 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Hij was Sansa dan wel kwijt, maar dat was die toch al.
Maar Varys heeft helemaal niets gepoogd te ondernemen om te voorkomen dat Petyr naar Lysa gaat. Dan kan je ook niet zeggen dat hij verloren heeft. Hij wilde niet dat Sansa meeging.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:12 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Hij was Sansa dan wel kwijt, maar dat was die toch al. Hoe hij het nu op heeft gelost is simpelweg geniaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |