Niets haalt het bij echte Coca Colaquote:Op zondag 21 april 2013 22:41 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Dat smaakt net zo als gewone cola met suiker, dat is echt fantastisch.
Dat is enorme bullshit; die anorexia patiënte zie je ook allemaal met Zero of light lopen.quote:Op zondag 21 april 2013 22:48 schreef Nobu het volgende:
Wel mooi dat alleen fatties dat spul drinken inderdaad.
Ja want als het light is, kun je er meer van nemenquote:Op zondag 21 april 2013 22:49 schreef Strani het volgende:
Schade beperken wellicht? Als ze patat light zouden hebben, zouden dikke mensen dat vast ook bestellen.
Kan ook nog, dat ze dat denken.quote:Op zondag 21 april 2013 22:50 schreef Dimauro het volgende:
[..]
Ja want als het light is, kun je er meer van nemen
Ah, die zie ik eigenlijk nooit, met of zonder cola.quote:Op zondag 21 april 2013 22:48 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dat is enorme bullshit; die anorexia patiënte zie je ook allemaal met Zero of light lopen.
Waar woon jij dan, want die zie ik eigenlijk alleen maar. Dikke mensen hier interesseert het inmiddels niet meer.quote:Op zondag 21 april 2013 22:51 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ah, die zie ik eigenlijk nooit, met of zonder cola.
In een van de grotere steden in het westen des lands.quote:Op zondag 21 april 2013 22:53 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Waar woon jij dan, want die zie ik eigenlijk alleen maar. Dikke mensen hier interesseert het inmiddels niet meer.
Ja, dan kan het kloppen ja. Ik woon in een emo-stad.quote:Op zondag 21 april 2013 22:56 schreef Nobu het volgende:
[..]
In een van de grotere steden in het westen des lands.
Waar je dus heel goed thuishoort.quote:Op zondag 21 april 2013 22:57 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ja, dan kan het kloppen ja. Ik woon in een emo-stad.
Dat is wel waar.quote:Op zondag 21 april 2013 23:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
Kan best, maar aspartaam is gewoon slecht voor je.
Daarom gewoon water, melk en vruchtensappen zonder chemicaliën drinken. Suikers zijn niet zo slecht zoals men doet vermoeden. Je moet er gewoon geen overschot van hebben.quote:
Daarom bestellen ze ook patat en kipnuggets bij hun cola.quote:Op zondag 21 april 2013 23:06 schreef d12 het volgende:
mensen die cola light of zero drinken krijgen juist meer trek omdat hun lichaam denk dat ze suiker binnen krijgen, maar vervolgens niks binnen krijgen. is vooral met zero zo.
Geen last van.. ligt er maar net aan hoe sterk jezelf in je schoenen staat (hoe stom t ook klinkt)quote:Op zondag 21 april 2013 23:06 schreef d12 het volgende:
mensen die cola light of zero drinken krijgen juist meer trek omdat hun lichaam denk dat ze suiker binnen krijgen, maar vervolgens niks binnen krijgen. is vooral met zero zo.
Van die leuke filmpjes waar ze een tand 24 uur in een glas cola doenquote:
Nooit wetenschappelijk bewezen.quote:Op zondag 21 april 2013 23:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
Kan best, maar aspartaam is gewoon slecht voor je.
Ik houd niet zo van melk.quote:Op zondag 21 april 2013 23:19 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daarom gewoon water, melk en vruchtensappen zonder chemicaliën drinken. Suikers zijn niet zo slecht zoals men doet vermoeden. Je moet er gewoon geen overschot van hebben.
Het tegendeel is ook nooit wetenschappelijk bewezen. Maar er zijn wel veel mensen met klachten na veel inname van aspartaam. En naast dat, is het ook nog eens onnatuurlijk. Je lichaam denkt suikers binnen te krijgen, maar krijgen het niet binnen. Waardoor je lichaam blijft vragen om suikers.quote:Op zondag 21 april 2013 23:26 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Nooit wetenschappelijk bewezen.
Is nog geen slecht idee, in de snackbar frieten bestellen die klaargemaakt zijn in de oven. Ietsje duurder maar veel gezonder. en dan presenteren als ''friet light''quote:Op zondag 21 april 2013 22:49 schreef Strani het volgende:
Schade beperken wellicht? Als ze patat light zouden hebben, zouden dikke mensen dat vast ook bestellen.
Prima, we kunnen het patent delen en rijk worden, en dan kopen we FOK!.quote:Op maandag 22 april 2013 01:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Is nog geen slecht idee, in de snackbar frieten bestellen die klaargemaakt zijn in de oven. Ietsje duurder maar veel gezonder. en dan presenteren als ''friet light''
jaquote:
koffie is okquote:Op maandag 22 april 2013 02:36 schreef smitjew het volgende:
Sowieso iets zwarts drinken en denken dat het goed is
Met mate is alles okquote:
Als je er echt van houdt is zelfs dat met mate oké. De maat is dan misschien één microliter, maar toch.quote:
Iddquote:Op maandag 22 april 2013 02:35 schreef sturmpie het volgende:
of het light, zero of regular is. maakt niks uit. de smaak blijft het zelfde. cola is een zoete drank, en zoet is suiker. 0 kalorien ??? kan best, toch zoet is suiker, of dat nou aspartaan is of een ander slim suikertje, suiker is suiker en suiker word vet als je het niet verbrand
Jij kan helemaal niet weten of je daar last van hebt. Of schrijf je elke keer dat je iets drinkt op wat je ernaast hebt gegeten?quote:Op zondag 21 april 2013 23:22 schreef kawotski het volgende:
[..]
Geen last van.. ligt er maar net aan hoe sterk jezelf in je schoenen staat (hoe stom t ook klinkt)
Lijkt wel een rokersdiscussie, ja maar ik ben verslaafd, kan echt niet stoppen..
quote:Op zondag 21 april 2013 23:20 schreef Vaatwastablet het volgende:
Laat die mensen lekker sterven aan een overkill van aspartaam. Natural selection all the way.
wtf is dit voor onzin?quote:Op maandag 22 april 2013 01:38 schreef Biekuh het volgende:
Niets mis mee. Cola bevat suiker. Dat die mensen bij de friettent eten is niets mis mee. Koolhydraten zijn dikmakers, niet vetten of eiwitten. Als je weinig koolhydraten binnenkrijgt, kun je zoveel vet en eiwit eten als je wilt.
Dat komt uit 1 of andere dieetmethode die ondertussen allang ontkracht is.quote:Op maandag 22 april 2013 10:04 schreef Loverrrr het volgende:
[..]
wtf is dit voor onzin?![]()
Sowieso heb je koolhydraten nodig voor de hersenen en de de rode bloedcellen.
een dieet bestaande uit alleen vet en eiwittenquote:Op maandag 22 april 2013 10:05 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat komt uit 1 of andere dieetmethode die ondertussen allang ontkracht is.
Nou ja er zit wel een beetje wat in. Omdat er tegenwoordig zo'n overload aan koolhydraten in allerlei producten zit, is het naar mijn idee vrij makkelijk om je dagelijkse behoefte binnen te krijgen. Dus als je het combineert met veel sporten, is zo'n dieet met veel vetten en eiwitten misschien nog niet zo'n gek idee. Alleen de meesten met overgewicht zullen ook niet echt actief gaan sporten, die proberen zichzelf gewoon te verhongeren.quote:Op maandag 22 april 2013 10:07 schreef Loverrrr het volgende:
[..]
een dieet bestaande uit alleen vet en eiwitten
Maar koolhydraten zijn het meest essentieel voor het lichaam.quote:Op maandag 22 april 2013 10:11 schreef Piye het volgende:
[..]
Nou ja er zit wel een beetje wat in. Omdat er tegenwoordig zo'n overload aan koolhydraten in allerlei producten zit, is het naar mijn idee vrij makkelijk om je dagelijkse behoefte binnen te krijgen. Dus als je het combineert met veel sporten, is zo'n dieet met veel vetten en eiwitten misschien nog niet zo'n gek idee. Alleen de meesten met overgewicht zullen ook niet echt actief gaan sporten, die proberen zichzelf gewoon te verhongeren.
Sws stoppen met suiker, gezien dat erg nadelig is voor het lichaam.quote:Op maandag 22 april 2013 10:29 schreef Loverrrr het volgende:
[..]
Maar koolhydraten zijn het meest essentieel voor het lichaam.
Mensen begrijpen gewoon niet dat al die stomme dieetmethodes nooit zullen werken. Zowel koolhydraten , vetten als eiwitten zijn belangrijk voor het lichaam. Het gaat gewoon om calorierestrictie, 600 calorieën minder per dag dan dat je nodig hebt en je gaat afvallen op een gezonde manier + sporten voor een snellere stofwisseling.
Gewoon meer verbranden dan je eet. Pas dan worden reserves gebruikt.quote:Op maandag 22 april 2013 10:29 schreef Loverrrr het volgende:
[..]
Mensen begrijpen gewoon niet dat al die stomme dieetmethodes nooit zullen werken. Zowel koolhydraten , vetten als eiwitten zijn belangrijk voor het lichaam. Het gaat gewoon om calorierestrictie, 600 calorieën minder per dag dan dat je nodig hebt en je gaat afvallen op een gezonde manier + sporten voor een snellere stofwisseling.
"Maar ik eet al veel minder vet"quote:Op maandag 22 april 2013 10:36 schreef Dimens het volgende:
[..]
Gewoon meer verbranden dan je eet. Pas dan worden reserves gebruikt.
Dat vergeten veel mensen. Die zitten de hele dag lui te wezen en eten nog steeds meer dan er gebruikt wordt, logisch dat je dan niet afvalt.
ik heb niet meer trek in meer eten dan toen ik gewoon cola dronk. Toen ik gewoon cola dronk oid werd dat aangevuld met chips en weet ik wat nog meer. Omdat het kon ofzo.. Nu moet ik wel vermelden dat door omstandigheden een lichte diabetes bij mij aan het licht is gekomen (ik ben/was overigens totaal niet dik) maar ben toen radicaal gestopt met zoete drankjes terwijl ik altijd dacht nooit zonder te kunnen.quote:Op maandag 22 april 2013 09:39 schreef Piye het volgende:
Jij kan helemaal niet weten of je daar last van hebt. Of schrijf je elke keer dat je iets drinkt op wat je ernaast hebt gegeten?
Ik moet zeggen dat ik zelf nou ook niet echt een aanhanger ben van het calorieen tellen. Ik vind dat eten geen hele wetenschap moet worden. Maar je theorie klopt zeker. Zolang je meer verbrandt dan je binnenkrijgt val je af.quote:Op maandag 22 april 2013 10:29 schreef Loverrrr het volgende:
[..]
Dan begrijp ik je vermoeden. En het is natuurlijk wel zo, dat je uiteindelijk zelf in de hand hebt of je iets in je mond stopt. Maar de trend is wel, dat mensen meer gaan eten. En veel mensen die lightproducten gebruiken, doen dit nou juist omdat ze zichzelf niet heel erg in de hand hebben.quote:Op maandag 22 april 2013 10:47 schreef kawotski het volgende:
[..]
ik heb niet meer trek in meer eten dan toen ik gewoon cola dronk. Toen ik gewoon cola dronk oid werd dat aangevuld met chips en weet ik wat nog meer. Omdat het kon ofzo.. Nu moet ik wel vermelden dat door omstandigheden een lichte diabetes bij mij aan het licht is gekomen (ik ben/was overigens totaal niet dik) maar ben toen radicaal gestopt met zoete drankjes terwijl ik altijd dacht nooit zonder te kunnen.
Que?quote:
nee ik ook niet maar het is wel goed om het een weekje ofzo bij te houden om zo inzicht te krijgen van hoeveel je nu werkelijk eet en te vergelijken met de norm.quote:Op maandag 22 april 2013 10:48 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik zelf nou ook niet echt een aanhanger ben van het calorieen tellen. Ik vind dat eten geen hele wetenschap moet worden. Maar je theorie klopt zeker. Zolang je meer verbrandt dan je binnenkrijgt val je af.
Sjezusquote:
Volgens mij is het wel serieus ja.quote:Op maandag 22 april 2013 11:04 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Sjezusis dit echt? lekker dan... gelukkig kom ik niet eens in de buurt van die zooi.
Dat vind ik ook zo triest. Dat je zo verslaafd bent aan troep, dat je troep in een "gezonde" variant gaat nuttigen. Want niet meer dan 1 glas cola drinken op een dag is natuurlijk te veel moeite.quote:Op maandag 22 april 2013 11:06 schreef HiddenResponse het volgende:
Ik vind het sowieso fout dat light spul drinken. Als je wilt afvallen, stop dan met die light rotzooi en ga sporten en gezond eten en drinken.
Man, man, man, wat ben ik blij dat ik die shit eigenlijk nooit drink. Alleen heel af en toe met wat bacardi.quote:Op maandag 22 april 2013 11:08 schreef zovty het volgende:
[..]
Volgens mij is het wel serieus ja.
Nog een leuke: door het dronken van coca cola heb je een 3 keer zo hoge kans op botbreuken dan wanneer je dat niet doet. De hoge concentratie fosforzuur ontkalkt je botten.
En als je nou gewoon lekker in je vel zit, je fietst iedere dag op en neer naar je school/werk/dagbesteding. Je eet regelmatig. Boterhammetjes met ham of kaas, en 's avonds aardappelen/groente/vlees. Gewoon oud hollandsche maaltijden zoals je moeder je voorzette.quote:Op maandag 22 april 2013 11:06 schreef HiddenResponse het volgende:
Ik vind het sowieso fout dat light spul drinken. Als je wilt afvallen, stop dan met die light rotzooi en ga sporten en gezond eten en drinken.
Ik drink gewoon de echte cola als ik cola wil. Ga geen light producten drinken of eten. Als ik chocola wil, dan eet ik gewoon chocola. Hiervoor moet ik wel sporten, maar anders word ik ook moddervet of krijg ik zo'n 'blub' buikje en vetrandjes. Je moet gewoon sporten en dan kun je in mate eten wat je wilt. Dat is ook veel fijner om zo te moeten leven dan calorien te gaan tellen of al die dieten te gaan volgen.quote:Op maandag 22 april 2013 11:12 schreef zovty het volgende:
[..]
En als je nou gewoon lekker in je vel zit, je fietst iedere dag op en neer naar je school/werk/dagbesteding. Je eet regelmatig. Boterhammetjes met ham of kaas, en 's avonds aardappelen/groente/vlees. Gewoon oud hollandsche maaltijden zoals je moeder je voorzette.
Maar je hebt toch een klein buikje of een bobbeltje boven de rand van je zwembroekje. En je wil toch strak op het strand liggen. Is cola light dan echt zo erg? Het kan net dat verschil maken.
quote:Op maandag 22 april 2013 11:24 schreef Kesefkesef het volgende:
Wat zielig voor je, * Kesefkesef knijpt in ts haar babyvet
Laat ze toch lekker. Dikke mensen sterven sneller = minder kosten voor zieken.quote:Op maandag 22 april 2013 13:03 schreef ntm het volgende:
Ik had het moeten nuanceren, ik doelde meer op dikke mensen met slechte eetgewoontes die cola light drinken. Ik heb dan het idee dat ze denken ja 'ik drink cola light dus een patatje enz. kan er ook nog wel bij'
Net als die lerares van mij die eet gewoon gebak, koek en chocola in de les, met standaard 2 blikken cola light op de tafel en dat al om 9 uur 's ochtends.
Nee helemaal niet. Dikke mensen vervuilen het straatbeeldquote:
maar als je blijft eten dan val niet afquote:Op zondag 21 april 2013 22:42 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Geen suiker, geen calorieën.
Hoezo zou het niet werken?
Ja, dus? Goed, ik vind het ook geen gezicht, maar als die vetkleppen gelukkig worden van hun cola light naast hun gebak + patat? Laat ze.quote:Op maandag 22 april 2013 13:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee helemaal niet. Dikke mensen vervuilen het straatbeeld
Is gewoon een kwestie van discipline hebben.quote:Op zondag 21 april 2013 23:36 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het tegendeel is ook nooit wetenschappelijk bewezen. Maar er zijn wel veel mensen met klachten na veel inname van aspartaam. En naast dat, is het ook nog eens onnatuurlijk. Je lichaam denkt suikers binnen te krijgen, maar krijgen het niet binnen. Waardoor je lichaam blijft vragen om suikers.
Dit idd. Maar tegenwoordig zit overal suiker inquote:Op maandag 22 april 2013 13:11 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Is gewoon een kwestie van discipline hebben.
quote:Op maandag 22 april 2013 09:36 schreef Pulzzar het volgende:
Als het zogenaamd 0 calorieën is, dan moet het water zijn en dat is het niet.
Daarom water.quote:Op maandag 22 april 2013 13:21 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dit idd. Maar tegenwoordig zit overal suiker in
Water wordt echt hard ondergewaardeerd. Totdat mensen opstaan na een nachtje stappen, dan erkennen ze opeens wat een bazenvloeistof het is.quote:
Een hoop aannames en bovendien symptomen die door tal van andere producten veroorzaakt kan worden, van kaas tot chocolade en wijn en tal van andere productenquote:
Als je discipline hebt, drink je ook geen cola light maar gewoon gezond.quote:Op maandag 22 april 2013 13:11 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Is gewoon een kwestie van discipline hebben.
Dus volgens jouw redenering heb ik geen discipline. Als ik 24 uur vast (geen eten maar wel caloriearm drinken) is 250 ml cola light de perfecte afwisseling naast liters water.quote:Op maandag 22 april 2013 20:24 schreef Dimens het volgende:
[..]
Als je discipline hebt, drink je ook geen cola light maar gewoon gezond.
Leven van light drank en water.quote:Op maandag 22 april 2013 21:40 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Dus volgens jouw redenering heb ik geen discipline. Als ik 24 uur vast (geen eten maar wel caloriearm drinken) is 250 ml cola light de perfecte afwisseling naast liters water.
Eat Stop Eat heet het. Zouden meer mensen moeten doen i.p.v. 10 keer op een dag eten.quote:Op maandag 22 april 2013 21:41 schreef Dimens het volgende:
[..]
Leven van light drank en water.![]()
Dan ben je sowieso al verkeerd bezig.
Gewoon gezond eten en genoeg bewegen. Lijkt me niet gezond om een hele dag niets te eten en enkel te drinken.quote:Op maandag 22 april 2013 21:42 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Eat Stop Eat heet het. Zouden meer mensen moeten doen i.p.v. 10 keer op een dag eten.
Als het niet gezond was, zou ik het niet doenquote:Op maandag 22 april 2013 21:49 schreef Dimens het volgende:
[..]
Gewoon gezond eten en genoeg bewegen. Lijkt me niet gezond om een hele dag niets te eten en enkel te drinken.
Is niks mis mee hoor. Een mens hoeft niet elke dag te eten, maar omdat we het kunnen doen we het wel.quote:Op maandag 22 april 2013 21:49 schreef Dimens het volgende:
[..]
Gewoon gezond eten en genoeg bewegen. Lijkt me niet gezond om een hele dag niets te eten en enkel te drinken.
Uit een glazen flesje, ijskoud!quote:
Dat is pas bullshit. Die lopen standaardquote:Op zondag 21 april 2013 22:48 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dat is enorme bullshit; die anorexia patiënte zie je ook allemaal met Zero of light lopen.
Waaruit blijkt dan dat dit gezond is? Onderzoeken? Iets?quote:Op maandag 22 april 2013 21:55 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Als het niet gezond was, zou ik het niet doen
quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:55 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dan dat dit gezond is? Onderzoeken? Iets?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://aventadores.files.(...)lon-eat-stop-eat.pdf
Zijn bronnen kun je onderin vinden.
Interessante contradictie. Glucagon zorgt namelijk voor verhoogde bloedglucosewaarden. En wat me ook opvalt is dat de afgifte van noradrenaline en adrenaline verhoogd. Dit zorgt voor een stressreactie in het lichaam, wat bewezen ongezond is. Daarbij heeft hij geen bronvermelding bij dat stukje en kan ik dus concluderen dat hij dit zelf verzonnen heeft zonder onderzoek. Dus drie uitspraken van het door jou gequote stukje zijn al dingen die op mij geen gezonde of betrouwbare indruk maken. Begrijp je zelf de tekst wel of neem je het gewoon voor waar aan zonder enig scepticisme?quote:Decreased blood glucose levels
Increased Glucagon levels
quote:Op zondag 21 april 2013 22:39 schreef pussycatdoll het volgende:
er zit minder suiker in dan gewone cola dus val je af kom je minder aan.
En op de volgende pagina staat een tabel waaruit blijkt dat je na het vasten steevast bijna al het verloren gewicht weer aankomt met dikke rode tekst '2% reduction in bodyweight after 24 days!'.quote:Research shows that you will lose 2-3 pounds every time you fast. THIS IS NOT ALL FAT. Much of this is extra body water being lost (insulin causes you to store extra water, so when insulin is low, you tend to lose water). You are also losing fat, but it’s a slow and steady process.
Welk type, 1 waar je zelf niks aan kan doen...of type 2 "het dikke teveel te slecht etende mensen" type?quote:Op maandag 22 april 2013 23:54 schreef Bamba het volgende:
Ik heb diabetes en wanneer ik eens niet water of suikervrije ranja wil drinken, drink ik wel eens een glas cola light of zero. Het heeft niet altijd met afvallen te maken
Jij noemt het uithongeren. Ik noem het een levensstijl. Ik vast 1 a 2 maal per week. Ik voel me piekfijn en tijdens mijn vastendagen ervaar ik geen krachtverlies (tijdens KT). Ik ben afgevallen, mijn kracht is toegenomen en ik voel me gezonder dan ooit. Mijn lichaam schreeuwt niet naar suikers zoals voorheen. Het hele document is gebaseerd op verschillende onderzoeken en Brad Pilon, de auteur, is een gerespecteerde man in de wereld van Intermittent Fasting.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:40 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
En op de volgende pagina staat een tabel waaruit blijkt dat je na het vasten steevast bijna al het verloren gewicht weer aankomt met dikke rode tekst '2% reduction in bodyweight after 24 days!'.
Na 24 dagen zou ik in mijn geval 1,3 kilo zijn afgevallen. En daarvoor heb ik dan 5 dagen in zijn geheel niet moeten eten. Wat een waardeloos dieet.Dat kan veel sneller, efficiënter, zonder 5 dagen te hongeren.
IF en Eat Stop Eat is geen dieet, maar een eetpatroon. Dat is het belangrijkste verschil.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:40 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
En op de volgende pagina staat een tabel waaruit blijkt dat je na het vasten steevast bijna al het verloren gewicht weer aankomt met dikke rode tekst '2% reduction in bodyweight after 24 days!'.
Na 24 dagen zou ik in mijn geval 1,3 kilo zijn afgevallen. En daarvoor heb ik dan 5 dagen in zijn geheel niet moeten eten. Wat een waardeloos dieet.Dat kan veel sneller, efficiënter, zonder 5 dagen te hongeren.
Lekker kataboolquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:58 schreef G.R.S. het volgende:
levensstijl. Ik vast 1 a 2 maal per week. Ik voel me piekfijn en tijdens mijn vastendagen ervaar ik geen krachtverlies (tijdens KT). Ik ben afgevallen, mijn kracht is toegenomen en ik voel me gezonder dan ooit. Mijn lichaam schreeuwt niet naar suikers zoals voorheen. Het hele document is gebaseerd op verschillende onderzoeken en Brad Pilon, de auteur,
Type 2. En je krijgt type 2 echt niet alleen door te veel en te slecht eten. Leuk vooroordeel waar je als type 2 zijnde vaak mee te maken krijgt ookquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:57 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Welk type, 1 waar je zelf niks aan kan doen...of type 2 "het dikke teveel te slecht etende mensen" type?
Zijn onderzoek is incompleet en niet voldoende onderbouwt. Ik onderwerp mijn lichaam echt niet aan zulke fratsen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:31 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Interessante contradictie. Glucagon zorgt namelijk voor verhoogde bloedglucosewaarden. En wat me ook opvalt is dat de afgifte van noradrenaline en adrenaline verhoogd. Dit zorgt voor een stressreactie in het lichaam, wat bewezen ongezond is. Daarbij heeft hij geen bronvermelding bij dat stukje en kan ik dus concluderen dat hij dit zelf verzonnen heeft zonder onderzoek. Dus drie uitspraken van het door jou gequote stukje zijn al dingen die op mij geen gezonde of betrouwbare indruk maken. Begrijp je zelf de tekst wel of neem je het gewoon voor waar aan zonder enig scepticisme?
Daarbij richt dit stuk zich enkel op de effecten van vasten. Is er ook onderzoek gedaan naar de reactie van het lichaam na de vastperiode?
Je moet juist zo veel mogelijk maaltijden per dag eten om je stofwisseling op gang te houden. Wat jij doet is heel erg ongezond. Eet meer kleine maaltijden per dag.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:02 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Het is maar 24 uur vasten, geen 24 dagen
http://en.wikipedia.org/wiki/Quickbornquote:Op dinsdag 23 april 2013 12:17 schreef Stereotomy het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Intermittent_fasting
Nu laat je voor je eigen gemak insuline buiten spel. Glucagon en insuline werken antagonistisch, zoals je weet. Korte termijn vasten zorgt voor verlaagd insuline en verhoogd glucagon, met als nettoresultaat lagere bloedglucosewaarden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:31 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Interessante contradictie. Glucagon zorgt namelijk voor verhoogde bloedglucosewaarden.
Als je je even inleest, denk ik dat je het interessant gaat vinden hoeveel onderzoek er naar vasten is gedaan (o.a. met Ramadan studies). Maar je moet er uiteraard wel voor open staan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:23 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Quickborn
Ik ben blij dat je het wel eens bent met de rest van mijn stukje.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nu laat je voor je eigen gemak insuline buiten spel. Glucagon en insuline werken antagonistisch, zoals je weet. Korte termijn vasten zorgt voor verlaagd insuline en verhoogd glucagon, met als nettoresultaat lagere bloedglucosewaarden.
Overigens weet je uiteraard ook dat de koppeling insuline/glucagon een mechanisme is voor hepatisch substraat extractie voor glucogenese.
[..]
Als je je even inleest, denk ik dat je het interessant gaat vinden hoeveel onderzoek er naar vasten is gedaan (o.a. met Ramadan studies). Maar je moet er uiteraard wel voor open staan.
Type 2 is ook wel welvaart diabetes. Komt door een slechte voeding en weinig beweging..sorry.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:07 schreef Bamba het volgende:
vooroordeel waar je als type 2 zijnde vaak mee te maken krijgt ook
Het was voor mij een makkelijke methode om je te laten zien dat er reeds veel studies naar vastenperiodes zijn gedaan, iets waar je je nu misschien over verbaast.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:28 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je het wel eens bent met de rest van mijn stukje.En die wikipagina is een reactie op jouw linkdump. Linkdumpen is zoo suf.
Net zo inhoudelijk als jouw reactie nu?quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het was voor mij een makkelijke methode om je te laten zien dat er reeds veel studies naar vastenperiodes zijn gedaan, iets waar je je nu misschien over verbaast.
Het feit dat niemand er wat aan kan verdienen door mensen te laten vasten voor gewichtscontrole en hun gezondheid, zorgt ervoor dat mainstream instituten en bedrijven zoals het voedingscentrum, Unilever, Mars geen reet aan de bekendheid van deze methode van calorierestrictie doen.
In de wetenschappelijke wereld zijn er genoeg onderzoeksgroepen die hier onderzoek naar doen. Maar uiteraard niet te veel; leuke geldschieter die deze onderzoeken wil financieren, aangezien er weinig op te verdienen valt.
Overigens ben ik het niet eens met de rest van je stukje. Ik kan je verbazing begrijpen over vasten aangezien alles wat je hoort om af te vallen / gezond te eten namelijk ' dit en dat eten ' is en niet ' stop eens met eten' . Maar als je inhoudelijk een discussie wil voeren, zou ik je aanraden om je eens in te lezen. Het is interessante materie als voeding in je interessegebied ligt.
Lees je in, bv met deze drie studies:quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:36 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Net zo inhoudelijk als jouw reactie nu?
Dat zijn idd factoren die de kans op type 2 vergroten. Net als erfelijkheid.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:28 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Type 2 is ook wel welvaart diabetes. Komt door een slechte voeding en weinig beweging..sorry.
Ik hoef me niet verder in te lezen over neurotransmitters, aangezien ik daar tijdens mijn studie voldoende over heb moeten leren. Daarbij hoef ik ook geen andere onderzoeken te lezen om te concluderen dat het eerste aangedragen onderzoek niet voldoende onderbouwt is. Er valt niet te discussieren met mensen die om te beginnen mijn posts al niet eens goed lezen. So I'm out.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Lees je in, bv met deze twee studies:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2121099/
http://ajcn.nutrition.org/content/90/5/1244.abstract
Valt zo niet te discussieren met jou.
Dus je wil niet leren.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:42 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik hoef me niet verder in te lezen over neurotransmitters, aangezien ik daar tijdens mijn studie voldoende over heb moeten leren. Daarbij hoef ik ook geen andere onderzoeken te lezen om te concluderen dat het eerste aangedragen onderzoek niet voldoende onderbouwt is. Er valt niet te discussieren met mensen die om te beginnen mijn posts al niet eens goed lezen. So I'm out.
Ja, die nuance is er natuurlijk, je kan meer gevoelig zijn om insuline resistent te worden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:41 schreef Bamba het volgende:
[..]
Dat zijn idd factoren die de kans op type 2 vergroten. Net als erfelijkheid.
quote:
Maar dan nog komen er meer factoren bij kijken dan slechte voeding en slecht bewegen alleen. Er zijn ook zat dikke mensen die nooit diabetes ontwikkelen. Vaak komt het op mij over dat ik mijn diabetes aan mezelf te danken heb, ondanks dat ik op moment van ontdekken vrijwel geen overgewicht had en gewoon netjes at en bewoog.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:45 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ja, die nuance is er natuurlijk, je kan meer gevoelig zijn om insuline resistent te worden.
ik de praktijk komt het er helaas op neer dan die mensen net zolang Carb Loaden (of moet ik zeggen carb bloaden) zijn geweest dat je cellen moe zijn geworden van al die pieken.
Neemt u er nog eentje?
[ afbeelding ]
Een vriend van mij precies hetzelfde, 36 jaar, loopt 3x hard per week, doet daarnaast een verdedigingssport, eet vooral vegetarisch en gezond vanwege zijn vriendin, geen grammetje overgewicht. Ineens last van benen, bloed prikken, diabetes 2. Heel bizar.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:52 schreef Bamba het volgende:
[..]
Maar dan nog komen er meer factoren bij kijken dan slechte voeding en slecht bewegen alleen. Er zijn ook zat dikke mensen die nooit diabetes ontwikkelen. Vaak komt het op mij over dat ik mijn diabetes aan mezelf te danken heb, ondanks dat ik op moment van ontdekken vrijwel geen overgewicht had en gewoon netjes at en bewoog.
Netjes eten, en de schuldvraag...quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:52 schreef Bamba het volgende:
[..]
Maar dan nog komen er meer factoren bij kijken dan slechte voeding en slecht bewegen alleen. Er zijn ook zat dikke mensen die nooit diabetes ontwikkelen. Vaak komt het op mij over dat ik mijn diabetes aan mezelf te danken heb, ondanks dat ik op moment van ontdekken vrijwel geen overgewicht had en gewoon netjes at en bewoog.
Als je redelijkerwijs gezond hebt geleefd en er komt een erfelijkheidsfactor eroverheen, dan kun je er niks aan doen. Echter, insulineresistentie en het pad naar DMII treedt al op met een klein buikje met visceraal vet; je hoeft daar geen obese olifant voor te zijn.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:52 schreef Bamba het volgende:
[..]
Wat vind deze 36 jarige gezond eten, dat is ook voor discussie vatbaar.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:58 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Een vriend van mij precies hetzelfde, 36 jaar, loopt 3x hard per week, doet daarnaast een verdedigingssport, eet vooral vegetarisch en gezond vanwege zijn vriendin, geen grammetje overgewicht. Ineens last van benen, bloed prikken, diabetes 2. Heel bizar.
Waar ik nu dus echt benieuwd naar ben: heeft hij zijn eetpatroon nu aangepast? Zo ja, hoe?quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:58 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Een vriend van mij precies hetzelfde, 36 jaar, loopt 3x hard per week, doet daarnaast een verdedigingssport, eet vooral vegetarisch en gezond vanwege zijn vriendin, geen grammetje overgewicht. Ineens last van benen, bloed prikken, diabetes 2. Heel bizar.
Bronnen voor je aspartaam onzin?quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:06 schreef marzman het volgende:
Het is lekkerder als gewone Cola en als je het veel drinkt zal het zeker werken. Er zitten minimale ckal in en ook nog aspertaam waar je kanker van krijgt (en dan val je af).
Aspertaam kanker is niet bewezen. Maar drink je zoals sommige 2 liter per dag 365 per jaar zou mij het niet verbazen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:06 schreef marzman het volgende:
Het is lekkerder als gewone Cola en als je het veel drinkt zal het zeker werken. Er zitten minimale ckal in en ook nog aspertaam waar je kanker van krijgt (en dan val je af).
Theo Maassenquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:08 schreef fathank het volgende:
[..]
Bronnen voor je aspartaam onzin?
aspartaam.com zeker
dit udsquote:Op dinsdag 23 april 2013 12:08 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Je moet juist zo veel mogelijk maaltijden per dag eten om je stofwisseling op gang te houden. Wat jij doet is heel erg ongezond. Eet meer kleine maaltijden per dag.
Want als je bovenstaande eet, krijg je sneller diabetes? In bovenstaande zit idd koolhydraten, wil je nu zeggen dat men geen brood en pasta meer mag eten, want anders zou je diabetes kunnen krijgen? Goede verdeling van koolhydraten, opletten met eten en goed bewegen. Meer kun je echt niet doen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:59 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Netjes eten, en de schuldvraag...
Hoe ga ik dit netjes brengen..
Netjes ad en bewoon zei mijn buurvrouw Clara ook.
Elke dag brood, vaak pasta, koekje bij de thee (met suiker) en fietste toch elke dag 5 kilometer naar haar werk.
Toch kreeg je Type 2 op 45 jarige leeftijd...heeft ze schuld? Wie zal het zeggen.
Brood en pasta = glucosequote:Op dinsdag 23 april 2013 13:31 schreef Bamba het volgende:
[..]
Want als je bovenstaande eet, krijg je sneller diabetes? In bovenstaande zit idd koolhydraten, wil je nu zeggen dat men geen brood en pasta meer mag eten, want anders zou je diabetes kunnen krijgen? Goede verdeling van koolhydraten, opletten met eten en goed bewegen. Meer kun je echt niet doen.
Maar wat zou je dan volgens jullie moeten eten om geen diabetes II te ontwikkelen? Al die mensen die dagelijks brood eten en af en toe paste en een koekje zijn dus ook verkeerd bezig? Of lees ik nu iets verkeerd?quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Brood en pasta = glucose
suiker = glucose + fructose. De link tussen excessief fructose in combinatie met een hypercalorisch dieet en metabool syndroom / DM II is sterk.
Een goede eerste stap naar het begrijpen hoe je eenvoudig risicofactoren voor DM II kunt vermijden, is het begrijpen dat glucose niet gelijk staat aan fructose...
http://www.foodaddictions(...)347ajcn%20review.pdf
Ik denk niet dat de meeste mensen zo fructosevrij zijn als het bovenstaande.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:37 schreef Bamba het volgende:
[..]
Maar wat zou je dan volgens jullie moeten eten om geen diabetes II te ontwikkelen? Al die mensen die dagelijks brood eten en af en toe paste en een koekje zijn dus ook verkeerd bezig? Of lees ik nu iets verkeerd?
Nee, het lijkt me idd niet dat mensen fructose vrij leven. Ik snap wat je bedoeld hoor, maar je leeft toch ook om te leven? Ik ben van mening dat als je idd de schijf van 5 binnen krijgt, niet overmatig snoept en voldoende beweegt en dan nog diabetes II krijgt, je pech hebt. En of mijn diabetes te voorkomen was geweest, weet ik niet. Feit is dat ik het heb en me ook daar weer aan aanpas.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de meeste mensen zo fructosevrij zijn als het bovenstaande.
En dan nog: fructose in een hypercalorisch dieet geeft een extra risicofactor. Een hypercalorisch dieet zonder fructose, leidend tot excessief abdominaal / visceraal vet, is op zichzelf ook al een risicofactor op insulineresistentie.
Mensen die netjes de schijf van vijf naar binnen schoepen, maar toch met een buikje rondlopen, hebben reeds een verhoogd risico.
Alles is aanwezig voor een mooie type IIquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:37 schreef Bamba het volgende:
[..]
Maar wat zou je dan volgens jullie moeten eten om geen diabetes II te ontwikkelen? Al die mensen die dagelijks brood eten en af en toe paste en een koekje zijn dus ook verkeerd bezig? Of lees ik nu iets verkeerd?
Heel goedquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:43 schreef Bamba het volgende:
[..]
Nee, het lijkt me idd niet dat mensen fructose vrij leven. Ik snap wat je bedoeld hoor, maar je leeft toch ook om te leven? Ik ben van mening dat als je idd de schijf van 5 binnen krijgt, niet overmatig snoept en voldoende beweegt en dan nog diabetes II krijgt, je pech hebt. En of mijn diabetes te voorkomen was geweest, weet ik niet. Feit is dat ik het heb en me ook daar weer aan aanpas.
Je kunt het geheel van bovenstaande doen, en toch nog visceraal vet ontwikkelen, want energieoverschot. Dát is de hele crux. Dat is te controleren en valt niet onder pech.quote:Ik ben van mening dat als je idd de schijf van 5 binnen krijgt, niet overmatig snoept en voldoende beweegt en dan nog diabetes II krijgt, je pech hebt
Gewoon oerdieet: vlees, vis, fruit, groente en noten.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:37 schreef Bamba het volgende:
[..]
Huisarts, diabetesverpleegkundige en dietiste vertellen alle 3 een verschillend verhaal over wat je zou moeten eten en hoeveelquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heel goedJe hebt het nu eenmaal, ik ken je situatie niet, maar misschien is het wel gedeeltelijk reversibel. Wat is tegenwoordig de tips die je vanaf de huisarts, dietiste krijgt om met DM II om te gaan?
[..]
Je kunt het geheel van bovenstaande doen, en toch nog visceraal vet ontwikkelen, want energieoverschot. Dát is de hele crux. De schijf van vijf vertelt je (nogal matig, maar dat is mijn mening) wat je moet eten, maar niet hoeveel. Zoals ik al zei, al volg je de regels zo goed op, als je te energierijk eet en je draagt dat vet abdominaal met je mee, heb je verhoogde kans op insulineresistentie.
En wat eet jij bij je ontbijt en lunch?quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:47 schreef Piye het volgende:
[..]
Gewoon oerdieet: vlees, vis, fruit, groente en noten.
Ik volg geen oerdieet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:50 schreef Bamba het volgende:
[..]
En wat eet jij bij je ontbijt en lunch?
Dat komt idd vaak voor en is frustrerend.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:49 schreef Bamba het volgende:
[..]
Huisarts, diabetesverpleegkundige en dietiste vertellen alle 3 een verschillend verhaal over wat je zou moeten eten en hoeveel.
ik kan je vertellen dat dit niet kloptquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat komt idd vaak voor en is frustrerend.
Geneeskundestudenten krijgen werkelijk 0,0 in hun curriculum over voeding wat nuttig is voor welvaartsziektes. Dietisten krijgen of verouderde informatie, of gesponsorde informatie van Unilever en krijgen in hun praktijk reclamepaketten toegestuurd. Jammer.
Daar heb je gelijk inquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat komt idd vaak voor en is frustrerend.
Geneeskundestudenten krijgen werkelijk 0,0 in hun curriculum over voeding wat nuttig is voor welvaartsziektes. Dietisten krijgen of verouderde informatie, of gesponsorde informatie van Unilever en krijgen in hun praktijk reclamepaketten toegestuurd. Jammer.
Okee, 0,1.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:53 schreef Loverrrr het volgende:
[..]
ik kan je vertellen dat dit niet klopt
Afgestudeerd, in medisch-wetenschappelijke richting. Daarnaast zelf 25 kilo afgevallen, en daarmee hopelijk enkeltje DM II afgewend. Probeer zelf nu door mezelf te blijven inlezen, me gezond te houden. Gebaseerd op wat ik lees, zowel wetenschappelijk als anecdotaal, kan ik het simpelweg niet eens zijn met schijf van vijf dat dat optimaal zou zijn. Het kan werken voor mensen, maar optimaal, zeker niet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:54 schreef Bamba het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk inWeet jij hier zoveel van uit interesse of uit studie/werk? Bedankt voor de eerlijke en niet-veroordelende uitleg in ieder geval
quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:52 schreef Bamba het volgende:
[..]
Kijk je uit, straks ontwikkel je diabetes
Goed zeg, 25 kilo afgevallenquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Afgestudeerd, in medisch-wetenschappelijke richting. Daarnaast zelf 25 kilo afgevallen, en daarmee hopelijk enkeltje DM II afgewend. Probeer zelf nu door mezelf te blijven inlezen, me gezond te houden. Gebaseerd op wat ik lees, zowel wetenschappelijk als anecdotaal, kan ik het simpelweg niet eens zijn met schijf van vijf dat dat optimaal zou zijn. Het kan werken voor mensen, maar optimaal, zeker niet.
Voedsel is gewoonweg erg interessant.
Brood is op zich ook niet erg, maar met mate. Wel is zo (en dat vind ik zelf best wel erg) dat ongezondere dingen vaak veel goedkoper zijn dan wanneer je gezond wilt eten. Dus grijpen veel mensen naar een ongezondere variant, zeker in deze tijd van crisis. Geen goede ontwikkeling vind ik.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:58 schreef Piye het volgende:
[..]
Maar ik denk wel dat het een veel gezondere levenssstijl is, alleen zolang ik niet op mezelf woon, is het niet erg praktisch.
Sowieso geloof ik er niks van dat je zuivel nodig zou hebben. Als dat nodig was dronken we wel ons hele leven moedermelk. Het grappige is dat als een moeder haar 6-jarig kind borstvoeding geeft ze aangekeken wordt alsof ze gek is, maar het opeens hartstikke normaal is als het van een koe komt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Afgestudeerd, in medisch-wetenschappelijke richting. Daarnaast zelf 25 kilo afgevallen, en daarmee hopelijk enkeltje DM II afgewend. Probeer zelf nu door mezelf te blijven inlezen, me gezond te houden. Gebaseerd op wat ik lees, zowel wetenschappelijk als anecdotaal, kan ik het simpelweg niet eens zijn met schijf van vijf dat dat optimaal zou zijn. Het kan werken voor mensen, maar optimaal, zeker niet.
Voedsel is gewoonweg erg interessant.
Wat eigenlijk best stom is als je ziet hoe weinig we uitgeven aan eten.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:01 schreef Bamba het volgende:
[..]
Brood is op zich ook niet erg, maar met mate. Wel is zo (en dat vind ik zelf best wel erg) dat ongezondere dingen vaak veel goedkoper zijn dan wanneer je gezond wilt eten. Dus grijpen veel mensen naar een ongezondere variant, zeker in deze tijd van crisis. Geen goede ontwikkeling vind ik.
Lastig om te beantwoorden, ik doe een poging:quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:58 schreef Bamba het volgende:
[..]
Goed zeg, 25 kilo afgevallen![]()
Mag ik vragen wat jij op een dag dan zoal eet? En of je überhaupt wel eens snoept en zo ja, wat dan?
Eigenlijk wel ja, maar tegenwoordig wil men vaak luxere dingen en bespaart men op veel belangrijkere (en zelfs de primaire) dingen: voedsel.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:02 schreef Piye het volgende:
[..]
Wat eigenlijk best stom is als je ziet hoe weinig we uitgeven aan eten.
Knap dat je die knop hebt omgezetquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:03 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Lastig om te beantwoorden, ik doe een poging:
1) Energie moet in balans zijn met wat je verbrandt, relatief laag lichaamsvetpercentage behouden (<15% voor man). Koolhydraatinname schalen met je activiteit: veel activiteiten = meer koolhydraten eten, minder activiteit = minder koolhydraten. Je spier- en leverglycogeen moeten gewoon aangevuld blijven, niet overstroomd.
2) Focus op echt, onbewerkt voedsel dat niet uit een fabriek komt. Groente, fruit, vlees, vis, noten. Ik eet ook havermout, brood zelden. Ik zeg niet dat je per se granen moet vermijden, maar vergeleken met groente, fruit en vlees bevat brood werkelijk zeer weinig micronutrienten voor de hoeveelheid kcals die je naar binnen schuift. Een lage micronutrientendichtheid, vergeleken met bijvoorbeeld groente.
Als je in de supermarkt kijkt naar wat er uit een fabriek komt rollen: geraffineerd zetmeel, suikersnacks en omega-6 vette zooi. Dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Natuurlijk trekt me dat aan - daar zijn ze voor ontworpen - maar de knop is omgezet.
3) Ik haal wel eens een ijsje ja.
Soms sla ik ontbijt over (om even op die discussie hierboven in te haken). Ik leef nog.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:08 schreef Bamba het volgende:
[..]
Knap dat je die knop hebt omgezet![]()
Ik probeer zelf met zo weinig mogelijk zakjes te koken, zodat ik ook weet wat ik 's avonds eet.
Wat eet jij met ontbijt en lunch ipv brood dan? Dat vind ik vaak de moeilijkste maaltijden.
Ik heb een tijdje koolhydraatarm dieet gevolgd (Atkins, slecht ik weet het, maar het was het enige dieet wat hielp om af te vallen voor de bruiloftquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Soms sla ik ontbijt over (om even op die discussie hierboven in te haken). Ik leef nog.
Vanochtend had ik 3 eieren en wat blauwe bessen op. Lunch moet nog, want ik ben te druk met fokik heb wat paprika's en tomaten in de koelkast liggen en nog wat sla. Misschien dat ik daar een blikje tonijn doorheen gooi en wat kruiden.
Voor vanavond ligt er een dikke vette entrecote (vet en al ja) te ontdooien in de koelkast. Misschien wat gegrilde courgettes erbij.
Hm, moet even oppassen wat ik zeg, maar Atkins kan geoptimaliseerder worden door de focus echt te leggen op écht voedsel. Dat miste ik nog een beetje. En je hoeft niet per se een ketogeen dieet (Atkins inductiefase) te volgen wil je afvallen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:13 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje koolhydraatarm dieet gevolgd (Atkins, slecht ik weet het, maar het was het enige dieet wat hielp om af te vallen voor de bruiloft). Maar dat lijkt veel op jouw voedingspatroon denk ik. Alleen mocht ik absoluut geen fruit eten en dat eet jij wel. Eet je wel aardappelen of maar zo nu en dan?
Je eetlijstje klinkt wel lekker trouwens
De inductiefase is pittig idd. Het stond me wel tegen dat je zo weinig groente en geen fruit mocht. Ik ben er ruim 10 kilo mee afgevallen en had heel erg weinig honger, dat is dan weer het voordeel van koolhydraat arm eten, je krijgt steeds minder honger. En m'n bloedsuiker was keurigquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hm, moet even oppassen wat ik zeg, maar Atkins kan geoptimaliseerder worden door de focus echt te leggen op écht voedsel. Dat miste ik nog een beetje. En je hoeft niet per se een ketogeen dieet (Atkins inductiefase) te volgen wil je afvallen.Dat bijna geen groente eten voor de inductiefase sloeg een beetje door. Maar het principe van Atkins, low-carb, is op zich niks op tegen als dat je helpt je energieinname binnen de perken te houden.
Zelf heb ik nooit een dieet gevolgd, overigens, maar ik kan me wel vinden in verhoogde vet- en eiwitinname tov koolhydraten, wat Atkins is. Kan voor veel mensen goed werken. En voor DM II mensen al helemaal.
Same met intermittent fasting: ook niks op tegen als het je helpt je energieinname binnen de perken te houden.
Het is altijd even schrikken als je de focus niet op zetmeel legt, we zijn er immers zo erg aan gewend. Als ik met vrienden eet in restaurants, pak ik ook wel een broodje mee, en frietjes vind ik nog steeds lekker. Dus ik maak er sociaal gezien geen probleem van. Thuis kook ik zelf en kan ik het helemaal aanpassen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:20 schreef Bamba het volgende:
[..]
De inductiefase is pittig idd. Het stond me wel tegen dat je zo weinig groente en geen fruit mocht. Ik ben er ruim 10 kilo mee afgevallen en had heel erg weinig honger, dat is dan weer het voordeel van koolhydraat arm eten, je krijgt steeds minder honger. En m'n bloedsuiker was keurigHelaas toch weer teruggevallen qua eten en niet meer kunnen opbrengen om opnieuw te beginnen, omdat ik de eerste dagen zo ziek van het minderen van koolhydraten ben
![]()
Dat intermittent fasting is niks voor mensen met diabetes zie ik al
Ik ben bang dat ik niet meer in de beginfase zit. Heb het inmiddels 7 jaar alquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het is altijd even schrikken als je de focus niet op zetmeel legt, we zijn er immers zo erg aan gewend. Als ik met vrienden eet in restaurants, pak ik ook wel een broodje mee, en frietjes vind ik nog steeds lekker. Dus ik maak er sociaal gezien geen probleem van. Thuis kook ik zelf en kan ik het helemaal aanpassen.
Niet om je ijdelijke hoop te geven (want internet / fok / persoonlijke situatie etc. etc.) maar DM II is vaak reversibel als het in beginfase zit. Een langzame (! niet crashen !) verlaging van lichaamsvetpercentage (buikje weg) is soms al voldoende.
Mijn moeder heeft ook DMII, mijn vader een driedubbele bypassquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:30 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik niet meer in de beginfase zit. Heb het inmiddels 7 jaar alMaar als ik kan bereiken dat ik alleen nog maar langwerkende insuline hoef te spuiten: dat zou al geweldig zijn
. Alleen de beginfase is idd zo moeilijk
Dan heb je idd alles aan gedaan om het te voorkomenquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:32 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft ook DMII, mijn vader een driedubbele bypassDat was extra motivatie voor mij om er NU wat aan te doen, en niet pas wanneer alles te laat is.
Als ik nu een van bovenstaande krijg, weet ik in ieder geval dat ik: 1) nog jaren met een slank, atletisch lichaam heb rondgelopenipv de blubberbuik van mijn tienerjaren
en 2) dat ik alles wat in mijn kennis zat eraan gedaan heb om het te vermijden.
Meer kun je niet doen. Gezien mijn ouders, heb ik enorm verhoogde kans dat het mis gaat.
Ik ga 'm doorlezen, dank je wel!quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:37 schreef Stereotomy het volgende:
Ik denk nog, zal ik een linkje plaatsen of niet? Komt allemaal weer zo evangelistisch overmaar wie weet helpt het je:
klik
Dit is een soort 'oer' of 'Paleo'-dieet. De website noemt het primal. Misschien vind je het onzin, misschien heb je er wat aan qua inspiratie.Ik ben het met veel dingen op de website eens, of ik kan er iig sympathie voor opbrengen. 100% eens zal wel niet lukken, tenzij ik ooit zelf een website maak
Nu ik toch bezig benquote:
Ja, ff flink de oren uitspuiten bij de docquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:42 schreef Jahr00n het volgende:
Diabetes zit tussen de oren. Wat een gezeik is dat zeg. Net zo erg als anorexia en obesitas.
En waarom maak jij je er druk om? Laat dikke mensen gewoon lekker dik zijn. Ze lopen voor gek en zien er niet uit maar mij maakt het werkelijkwaar geen ene drol uit.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:44 schreef dezomervoorbij het volgende:
Hele terechte klacht.
Collega (32 jaar) van mij is zo'n 60 kilo te zwaar en eet iedere dag in de middagpauze een flinke vette hap met een cola light 'on the side'.
Dan vraag je echt om een hartinfarct op je 40e.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nu ik toch bezig ben
http://melchiormeijer.wordpress.com/paleo-in-een-notendop/
dit is de bekendste Nederlandstalige site. Melchior is journalist en hij schrijft grappig.
Hoe oud ben jij nu? Ik ben 24 en als ik chocola eet ben ik binnen de kortste keren moddervet.quote:Op maandag 22 april 2013 11:21 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ik drink gewoon de echte cola als ik cola wil. Ga geen light producten drinken of eten. Als ik chocola wil, dan eet ik gewoon chocola. Hiervoor moet ik wel sporten, maar anders word ik ook moddervet of krijg ik zo'n 'blub' buikje en vetrandjes. Je moet gewoon sporten en dan kun je in mate eten wat je wilt. Dat is ook veel fijner om zo te moeten leven dan calorien te gaan tellen of al die dieten te gaan volgen.
Van calorierijk eten/drinken wordt je niet dik zeg je?quote:Op woensdag 24 april 2013 02:36 schreef rosalinde93 het volgende:
Mensen die dik worden van cola of chocolade
Dan eet je de rest van de dag ook stevig zeker?quote:Op woensdag 24 april 2013 02:41 schreef Mishu het volgende:
[..]
Van calorierijk eten/drinken wordt je niet dik zeg je?
Hahaha vieze slabk dat je bentquote:Op woensdag 24 april 2013 03:04 schreef tetouaribo het volgende:
Ik heb ook het geluk dat ik van nature slabk ben, ik mag zelfs niet intensief mee trainen van mijn trainer als ik ben afgevallen. En ik moet dan wat extra kracht training doen. Het voordeel is dus wel dat ik tot nu toe alles kan eten en drinken zonder vetter te worden.
Niet helemaal waar. Chocolade bijvoorbeeld zit vol verzadigde vetten die opgeslagen worden.quote:Op woensdag 24 april 2013 02:45 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dan eet je de rest van de dag ook stevig zeker?
Alleen caloriën is geen punt, het is juist een probleem wanneer je een teveel aan caloriën binnen krijgt.
Nee, onwetend kind.quote:Op woensdag 24 april 2013 02:41 schreef Mishu het volgende:
[..]
Van calorierijk eten/drinken wordt je niet dik zeg je?
Leuk stukje broscience, dipshit.quote:Op woensdag 24 april 2013 03:42 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Chocolade bijvoorbeeld zit vol verzadigde vetten die opgeslagen worden.
In fruit bijvoorbeeld zitten stoffen die moeilijker verteerd worden maar die niks of nauwelijks iets opslaan. 2500kcal fruit of 2500kcal chocola. Je wordt toch dikker van chocola, ookal eet je onder je onderhoudslimiet.
Zielig voor zijn twee kinderen. Verder boeit het me ook geen reet inderdaad. Maar kan mezelf niet in dit soort mensen verplaatsen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:52 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
En waarom maak jij je er druk om? Laat dikke mensen gewoon lekker dik zijn. Ze lopen voor gek en zien er niet uit maar mij maakt het werkelijkwaar geen ene drol uit.
Die vetten worden alleen opgeslagen als je ze niet gebruikt. Je kunt wel de hele dag fruit gaan eten, maar daar zitten allemaal suikers in die net zo goed omgezet worden naar vet als je ze niet gebruikt als energie.quote:Op woensdag 24 april 2013 03:42 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Chocolade bijvoorbeeld zit vol verzadigde vetten die opgeslagen worden.
In fruit bijvoorbeeld zitten stoffen die moeilijker verteerd worden maar die niks of nauwelijks iets opslaan. 2500kcal fruit of 2500kcal chocola. Je wordt toch dikker van chocola, ookal eet je onder je onderhoudslimiet.
Je kent het verschil tussrn type 1 en type 2?quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:42 schreef Jahr00n het volgende:
Diabetes zit tussen de oren. Wat een gezeik is dat zeg. Net zo erg als anorexia en obesitas.
Ik ontken gewoon het bestaan van diabetes.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Je kent het verschil tussrn type 1 en type 2?
Ook 24. Zoals ik al zei: ik moet wel echt sporten om op gewicht te blijven. Ik houd gewoon van eten en dan vooral zoete dingen, dat laten staan lukt me niet, dus dan maar sporten. Als ik een paar weken niet sport zit ook -naar mijn gevoel- al mijn kleding ook niet meer lekkerquote:Op woensdag 24 april 2013 02:20 schreef Mishu het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij nu? Ik ben 24 en als ik chocola eet ben ik binnen de kortste keren moddervet.
quote:Op woensdag 24 april 2013 12:24 schreef Jahr00n het volgende:
Idd. Van kinder bueno's word ik pas dik. Ik eet twee van die overheerlijke repen kinder bueno en ik ben een kilo zwaarder. Terwijl ik dezelfde hoeveelheid in bananen eet en ik blijf lekker op gewicht. Hoe verklaren die wetenschappers hier dat dan?? Chocola is gewoon een echte dikmaker!!
scheelt toch weer 40g suiker...quote:Op zondag 21 april 2013 22:40 schreef JustinK het volgende:
Zo'n terecht klacht. Vrienden van mij nemen ook altijd Cola light bij de Mac
er zit ook geen chocola in maar vooral veel suiker..quote:Op woensdag 24 april 2013 12:24 schreef Jahr00n het volgende:
Idd. Van kinder bueno's word ik pas dik. Ik eet twee van die overheerlijke repen kinder bueno en ik ben een kilo zwaarder. Terwijl ik dezelfde hoeveelheid in bananen eet en ik blijf lekker op gewicht. Hoe verklaren die wetenschappers hier dat dan?? Chocola is gewoon een echte dikmaker!!
Ja of je hebt last van je schildklier.quote:Op donderdag 25 april 2013 08:28 schreef ZetaOS het volgende:
Het komt er gewoon op neer dat dik zijn je eigen stomme schuld is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 25 april 2013 08:51 schreef DonJoris het volgende:
[..]
Ja of je hebt last van je schildklier.Of zware botten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
They see you trollin, they hatin.quote:Op zondag 21 april 2013 22:41 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Dat smaakt net zo als gewone cola met suiker, dat is echt fantastisch.
chocola?? wat je dacht je soms van kaasquote:Op woensdag 24 april 2013 12:24 schreef Jahr00n het volgende:
Ik gebruik alleen magere melk voor in m'n shake. Het smaak toch wat lekkerder dan water.quote:Op donderdag 25 april 2013 15:01 schreef 16meter het volgende:
[..]
chocola?? wat je dacht je soms van kaas
zit echt vol met vet en dat ga je merken ook
is een van de grootste dikmakers en zonder dat mensen het weten, iedereen doet maar lekker kaas op brood of steeds een blokje kaas bij de borrel..
ik doe het dus echt niet meer en merk het nu ook steeds meer aan de lijn
neem nu alleen af en toe wat slankie 20+ op een cracker bij het ontbijt
sowieso raad ik (gewone) zuivel producten af voor iedereen die een beetje bezig is met ze lichaam
de optimel producten zijn wel een bewuste keuze dus kies liever daar voor
Een ras echte ecto komt nog wel weg met 3.75 liter melk per dag.quote:Op donderdag 25 april 2013 15:01 schreef 16meter het volgende:
sowieso raad ik (gewone) zuivel producten af voor iedereen die een beetje bezig is met ze lichaam
de optimel producten zijn wel een bewuste keuze dus kies liever daar voor
Ben jij mal? Dat zijn bijna 4 pakken melk per dag. Twee glazen melk per dag is gezond maar meer moet je niet nemen.quote:Op donderdag 25 april 2013 15:33 schreef ZetaOS het volgende:
Een ras echte ecto komt nog wel weg met 3.75 liter melk per dag.
GOMAD! Gallon Of Milk A DAYquote:Op donderdag 25 april 2013 16:00 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ben jij mal? Dat zijn bijna 4 pakken melk per dag. Twee glazen melk per dag is gezond maar meer moet je niet nemen.
Nee, ik neem van heel veel dingen de B- of C-merken omdat die ook prima te doen zijn. Maar als ik cola drink, is het Coca-Cola.quote:
Daar ben ik het niet mee eens, cola light cola light dat is veel lekkerdere dan sprite, 7up 7-down the coca cola truck is back in townquote:
Bron?quote:Op donderdag 25 april 2013 23:51 schreef laracroftonline het volgende:
Je lichaam maakt insuline aan als eten zoet smaakt doordat het geen suiker binnen krijgt zet die insuline om in vet en blijf je nog trek hebben in zoet.
Nou poe he, waarschijnlijk haal je amper de 2000 kcal per dag. Zoals iedere ecto die roept dat ie kan eten wat ie wil.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:37 schreef gargamelnl het volgende:
Coca cola light is gewoon lekker. Ik heb het verder niet nodig. Ik kan eten wat ik wil en ik word geen gram zwaarder. (1.88m en 78 kilo).
Iets van lintworm in 3 ploegen dienst
Ik heb zo het vermoeden dat dit een klok-klepel verhaal is.quote:Op donderdag 25 april 2013 23:51 schreef laracroftonline het volgende:
Je lichaam maakt insuline aan als eten zoet smaakt doordat het geen suiker binnen krijgt zet die insuline om in vet en blijf je nog trek hebben in zoet.
quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Nou poe he, waarschijnlijk haal je amper de 2000 kcal per dag. Zoals iedere ecto die roept dat ie kan eten wat ie wil.
Aankomen of afvallen is in den beginne plain simple natuurkunde. Thermodynamica wel te verstaan. Wet van energiebehoudt.
Dat geldt maar voor een klein aantal mensen met een afwijking/ziekte/etc.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:01 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Je vergeet even dat er naast natuurkunde ook een stukje biologie bij komt kijken.
Je hoeft geen afwijking/ziekte te hebben om een andere stofwisseling te hebben. Het is niet zo dat dat voor iedereen die geen afwijking of ziekte heeft precies hetzelfde werkt. Alles wat je minder verbrand kom je aan, maar de een verbrand meer dan de ander.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:04 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Dat geldt maar voor een klein aantal mensen met een afwijking/ziekte/etc.
Over het algemeen is het toch wel calorieën in = calorieën uit als je op gewicht wil blijven. Alles wat je meer eet of minder verbrand komt er gewoon aan.
Ik zeg ook in den beginne. Ik kan er ook een ingewikkeld verhaal van 10 kantjes van maken maar dat leest de gemiddelde FOK!ker toch niet.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:01 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Je vergeet even dat er naast natuurkunde ook een stukje biologie bij komt kijken.
9/10 mensen die roeptoeteren dat ze een snelle stofwisseling hebben en kunnen eten wat ze willen zonder aan te komen eten minder dan ze denken. En 9/10 dikkerdjes die roepen dat ze een langzame stofwisseling hebben vreten zichzelf ongemerkt vol de hele dag aan koffie met ladingen suiker, snoep chocola, koekjes etc.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:10 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Je hoeft geen afwijking/ziekte te hebben om een andere stofwisseling te hebben. Het is niet zo dat dat voor iedereen die geen afwijking of ziekte heeft precies hetzelfde werkt. Alles wat je minder verbrand kom je aan, maar de een verbrand meer dan de ander.
We zien niet voor niets dat dit soort mensen na hun 25e/30e opeens flink aan kunnen komen.
Sorry hoor, maar je verhaal is echt te kortzichtig voor woorden.
Jij kan helemaal geen ingewikkeld verhaal van 10 kantjes schrijven. Dat roepen zoveel mensen, maar als ze het zouden proberen komen ze niet verder dan twee alinea's met de meest simpele taalfouten.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:13 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zeg ook in den beginne. Ik kan er ook een ingewikkeld verhaal van 10 kantjes van maken maar dat leest de gemiddelde FOK!ker toch niet.
Maar kcal in/kcal uit is altijd de basis. Van daaruit kun je het inderdaad zo ingewikkeld maken als je zelf wil. En daar gaat het mis over het algemeen. Men focust zich teveel op onbelangrijke randzaken, maar kcal-inname bijhouden wordt als obsessief gezien door een hoop dikkerdjes terwijl dat juist een onmisbare schakel is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:20 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Jij kan helemaal geen ingewikkeld verhaal van 10 kantjes schrijven. Dat roepen zoveel mensen, maar als ze het zouden proberen komen ze niet verder dan twee alinea's met de meest simpele taalfouten.ben jij fattie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:20 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Jij kan helemaal geen ingewikkeld verhaal van 10 kantjes schrijven. Dat roepen zoveel mensen, maar als ze het zouden proberen komen ze niet verder dan twee alinea's met de meest simpele taalfouten.Oke je hebt me. Ik klets maar wat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
Nee, tot even geleden kwam ik ook geen gram aan terwijl ik ruim over de 3000kcal per dag zat. Nu moet ik iets voorzichtiger doen en kom ik met gemiddeld 2800kcal beetje bij beetje wat grammetjes aan.quote:
En iemand die wel tijdenlang zichzelf vol heeft gevreten met ongezonde troep en dat niet ziet in de spiegel of de weegschaal? Mag die wel beweren dat hij misschien toch echt een snelle stofwisseling heeft?quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:15 schreef fathank het volgende:
[..]
9/10 mensen die roeptoeteren dat ze een snelle stofwisseling hebben en kunnen eten wat ze willen zonder aan te komen eten minder dan ze denken. En 9/10 dikkerdjes die roepen dat ze een langzame stofwisseling hebben vreten zichzelf ongemerkt vol de hele dag aan koffie met ladingen suiker, snoep chocola, koekjes etc.
jahr00n.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:24 schreef Jahr00n het volgende:
mensen die niet pompen in de gym.wat een minderwaardig volk is dat
Dan zul je toch echt met meer informatie moeten komen. Lengte, gewicht, leeftijd, vetpercentage, spiermassa, activiteitenniveau en het aantal kcals wat er dagelijks weggewerkt wordt.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:54 schreef Piye het volgende:
[..]
En iemand die wel tijdenlang zichzelf vol heeft gevreten met ongezonde troep en dat niet ziet in de spiegel of de weegschaal? Mag die wel beweren dat hij misschien toch echt een snelle stofwisseling heeft?
Kom jij eens met statistieken waar je je 9/10 op baseert dan.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Dan zul je toch echt met meer informatie moeten komen. Lengte, gewicht, leeftijd, vetpercentage, spiermassa, activiteitenniveau en het aantal kcals wat er dagelijks weggewerkt wordt.
Op basis van de uitspraak "ik kan eten wat ik wil maar ik kom niet aan" kun je geen zinnige conclusie trekken. 9/10 mensen die denken dat ze veel eten maar halen vaak amper de 2000 kcal per dag. En of je 2000 kcal nou uit Mcdonalds hamburgers komen of kilo's broccoli, een kcal blijft een kcal.
Voor meer dan 10% van de bevolking geldt de basisregel kcal in vs kcal uit niet?quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:24 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Kom jij eens met statistieken waar je je 9/10 op baseert dan.
Nou ik geloof zelf ook niet dat er zoiets is als alles kunnen eten wat je wil, maar wel dat de ene persoon een stuk meer kcal nodig heeft dan de ander om aan te komen. Ik zit zelf stabiel op 70 kilo bij 187, waarbij ik tot een paar jaar terug dagelijks zakken chips, kapsalons, mcdonald's/burger king/kfc voer, koekjes, snoep en dergelijken wegwerkte (deels ingegeven door vele vreetkicksquote:Op vrijdag 26 april 2013 11:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Dan zul je toch echt met meer informatie moeten komen. Lengte, gewicht, leeftijd, vetpercentage, spiermassa, activiteitenniveau en het aantal kcals wat er dagelijks weggewerkt wordt.
Op basis van de uitspraak "ik kan eten wat ik wil maar ik kom niet aan" kun je geen zinnige conclusie trekken. 9/10 mensen die denken dat ze veel eten maar halen vaak amper de 2000 kcal per dag. En of je 2000 kcal nou uit Mcdonalds hamburgers komen of kilo's broccoli, een kcal blijft een kcal.
Jawel. Dat geldt voor iedereen. Voor 100% van de bevolking. Is dus niet relevant aangezien we het hebben over verschillen tussen de ene groep mensen en de andere groep mensen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:27 schreef fathank het volgende:
[..]
Voor meer dan 10% van de bevolking geldt de basisregel kcal in vs kcal uit niet?
Samenvatting?quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:34 schreef Dingest het volgende:
Misschien moeten een paar mensen toch even de docu kijken om wat meer te leren over voeding en overgewichtKomen een boel misvattingen in aan het licht.
Heeft ook te maken met genetische aanleg waar op je lichaam het vet wordt opgeslagen. Bij de ene is dat voornamelijk als buikvet en bij de ander als visceraal vet.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:27 schreef Piye het volgende:
[..]
Nou ik geloof zelf ook niet dat er zoiets is als alles kunnen eten wat je wil, maar wel dat de ene persoon een stuk meer kcal nodig heeft dan de ander om aan te komen. Ik zit zelf stabiel op 70 kilo bij 187, waarbij ik tot een paar jaar terug dagelijks zakken chips, kapsalons, mcdonald's/burger king/kfc voer, koekjes, snoep en dergelijken wegwerkte (deels ingegeven door vele vreetkicks). Dit alles zonder sporten. Ondertussen ben ik gekapt met veel van dat soort troep eten (en begonnen met trainen) omdat ik ervan ben overtuigd dat het nog steeds niet goed voor je is (en zoals Ugjerke al terecht opmerkte en ik ook in m'n eigen familie heb gezien, wil het op latere leeftijd nogal eens gebeuren dat je opeens wel een buikje krijgt).
Ik heb echter ook nooit kcal bijgehouden nee, maar je merkt gewoon duidelijk om je heen dat anderen een stuk meer moeten letten op wat ze eten, omdat ze anders in periodes van overvloedig eten en alcohol drinken wel een buikje krijgen, terwijl ik dat zelf totaal niet heb. Nu ben ik overigens ook niet van plan om op m'n kcal te gaan letten om zo meer aan te komen. Want ik zit gewoon op een gezond gewicht, dus ik vind het maar onzin om dan actief aan te gaan komen. Ik ben trouwens 21.
Ik concludeer aan de hand van wat ik zie en lees in mijn omgeving. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die dagelijks 4000 kcal wegwerkt en niet aankomt. Ja misschien een huge mofo als Demon-Hunter hier op 't forum met z'n 2.17meter en 130 kilo.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:29 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Jawel. Dat geldt voor iedereen. Voor 100% van de bevolking. Is dus niet relevant aangezien we het hebben over verschillen tussen de ene groep mensen en de andere groep mensen.
En dat is dus precies waarom ik blijf reageren. Aannames gebaseerd op "ik zit dit en dat in mijn omgeving" zijn zo onnauwkeurig als je ze gaat projecteren op grote groepen. Zeker aangezien de kans klein is dat je omgeving een goede afspiegeling is van de maatschappij.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:41 schreef fathank het volgende:
[..]
Heeft ook te maken met genetische aanleg waar op je lichaam het vet wordt opgeslagen. Bij de ene is dat voornamelijk als buikvet en bij de ander als visceraal vet.
[..]
Ik concludeer aan de hand van wat ik zie en lees in mijn omgeving. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die dagelijks 4000 kcal wegwerkt en niet aankomt. Ja misschien een huge mofo als Demon-Hunter hier op 't forum met z'n 2.17meter en 130 kilo.
kcals geven de beste leidraad voor je energiehuishouding, niet het 'type' voedsel met etiketten wat mensen eraan plakken: clean, dirty, gezond, ongezond, etc.quote:
Ik snap heus wel dat het allemaal niet wetenschappelijk onderbouwd is, maar juist voor de grote groep mensen gelden de 'normale' regels wat betreft energiehuishouding. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar hoeveel zijn dat er? Ik moet ze nog tegenkomen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:49 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
En dat is dus precies waarom ik blijf reageren. Aannames gebaseerd op "ik zit dit en dat in mijn omgeving" zijn zo onnauwkeurig als je ze gaat projecteren op grote groepen. Zeker aangezien de kans klein is dat je omgeving een goede afspiegeling is van de maatschappij.
Maar heb je dan niet een zwaar tekort aan vitamines?quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
kcals geven de beste leidraad voor je energiehuishouding, niet het 'type' voedsel met etiketten wat mensen eraan plakken: clean, dirty, gezond, ongezond, etc.
Man in docu eet een maand lang zogenaamd 'junkfood' bij McDonalds etc. maar kickt zetmeel eruit (wel de patty, niet het broodje). Valt enorm af (omdat hij kcal telt en onder onderhoud eet/beweegt) en zijn cholesterolprofiel verbetert.
Hij at wel zetmeelloze groente he, brocolli, asperges, etc.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:57 schreef Piye het volgende:
[..]
Maar heb je dan niet een zwaar tekort aan vitamines?
Oke, maar ik bekijk het zelf natuurlijk niet vanuit het perspectief van afvallen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hij at wel zetmeelloze groente he, brocolli, asperges, etc.
Maar vitamineinname speelt geen acute rol in je energiehuishouding. Dit is een van de cruciale denkfouten die mensen bij 'afvallen' altijd maken, en het maakt hun afvalpogingen onnodig moeilijk en niet vol te houden.
Uiteraard moet je genoeg micronutrienten binnen krijgen, maar het heeft geen reet met je energiehuishouding te maken. Dat wordt bepaald door de hoeveelheid macronutrienten die je eet.
Vergelijk het met een auto: het is handig/cruciaal als je gordels het doen, je motorolie gevuld is, en er genoeg ruitenwisservloeistof aanwezig is, maar het benzine tanken bepaalt uiteindelijk of jij genoeg brandstof (!) hebt om van A naar B te komen.
Ik loop ze overal tegen het lijf. Dat compenseert dan weer voor jou omgeving. Het zorgt er niet voor dat ik zeg "1/3 mensen heeft zo'n snelle stofwisseling dat ze niet aankomen als ze meer dan 2500kcal binnenkrijgen".quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:54 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik snap heus wel dat het allemaal niet wetenschappelijk onderbouwd is, maar juist voor de grote groep mensen gelden de 'normale' regels wat betreft energiehuishouding. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar hoeveel zijn dat er? Ik moet ze nog tegenkomen.
Het probleem met brood is dat het zo ingeburgerd is, wat moet je op je werk/onderweg eten als je geen brood mag eten. Ja je kan wel de hele dag met een potje rijst rondlopen, maar praktisch is dat ook niet altijd even handig. Brood en aardappels geven allebei een hoge suikerpiek en zijn daarom idd niet zo gezond. Havermout is iddquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:03 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Lastig om te beantwoorden, ik doe een poging:
1) Energie moet in balans zijn met wat je verbrandt, relatief laag lichaamsvetpercentage behouden (<15% voor man). Koolhydraatinname schalen met je activiteit: veel activiteiten = meer koolhydraten eten, minder activiteit = minder koolhydraten. Je spier- en leverglycogeen moeten gewoon aangevuld blijven, niet overstroomd.
2) Focus op echt, onbewerkt voedsel dat niet uit een fabriek komt. Groente, fruit, vlees, vis, noten. Ik eet ook havermout, brood zelden. Ik zeg niet dat je per se granen moet vermijden, maar vergeleken met groente, fruit en vlees bevat brood werkelijk zeer weinig micronutrienten voor de hoeveelheid kcals die je naar binnen schuift. Een lage micronutrientendichtheid, vergeleken met bijvoorbeeld groente.
Als je in de supermarkt kijkt naar wat er uit een fabriek komt rollen: geraffineerd zetmeel, suikersnacks en omega-6 vette zooi. Dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Natuurlijk trekt me dat aan - daar zijn ze voor ontworpen - maar de knop is omgezet.
3) Ik haal wel eens een ijsje ja.
Melk heeft gezonde, en ongezonde eigenschappen.Door de zuivelindustrie gefinancierde wetenschappen richten zich meer op de gezonde eigenschappen, waardoor het lijkt of melk erg gezond is. Wat het op bepaalde vlakken ook is, maar...quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:02 schreef Piye het volgende:
[..]
Sowieso geloof ik er niks van dat je zuivel nodig zou hebben. Als dat nodig was dronken we wel ons hele leven moedermelk. Het grappige is dat als een moeder haar 6-jarig kind borstvoeding geeft ze aangekeken wordt alsof ze gek is, maar het opeens hartstikke normaal is als het van een koe komt.
Hier klopt geen hout van.quote:Op donderdag 25 april 2013 23:51 schreef laracroftonline het volgende:
Gebeurt in landen als Japan welquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:18 schreef Soldier2000 het volgende:
Ja je kan wel de hele dag met een potje rijst rondlopen, maar praktisch is dat ook niet altijd even handig.
Dan is het nogsteeds een kwestie van kcal in/kcal out. Als je een langzamere verbrandimg hebt betekent dat gewoon een lager verbruik en dus kcal out.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:10 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Je hoeft geen afwijking/ziekte te hebben om een andere stofwisseling te hebben. Het is niet zo dat dat voor iedereen die geen afwijking of ziekte heeft precies hetzelfde werkt. Alles wat je minder verbrand kom je aan, maar de een verbrand meer dan de ander.
We zien niet voor niets dat dit soort mensen na hun 25e/30e opeens flink aan kunnen komen.
Sorry hoor, maar je verhaal is echt te kortzichtig voor woorden.
En dus kcal out?quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan is het nogsteeds een kwestie van kcal in/kcal out. Als je een langzamere verbrandimg hebt betekent dat gewoon een lager verbruik en dus kcal out.
"Als je een langzamere verbranding hebt betekent dat gewoon een lager verbruik en dus zijn je energieinname en verbruik variabel"?quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je energieinname én verbruik zijn variabel.
En dus kom je makkelijker aan dan iemand met een snellere stofwisseling.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Een lager verbruik en dus een lager kcal out.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |