abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 april 2013 @ 15:09:38 #121
351780 Piye
King of Kush
pi_125599534
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 15:05 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

Daarom water.
Water wordt echt hard ondergewaardeerd. Totdat mensen opstaan na een nachtje stappen, dan erkennen ze opeens wat een bazenvloeistof het is. :P
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_125604495
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:03 schreef zovty het volgende:

[..]

Linkje.
Een hoop aannames en bovendien symptomen die door tal van andere producten veroorzaakt kan worden, van kaas tot chocolade en wijn en tal van andere producten :Y) Er is tot op heden nog geen definitief verband aangewezen tussen aspartaam en enigszins verhoogd hongergevoel. De theorie is tot op zekere hoogte aannemelijk, maar het aanzetten tot dik maken is meer een slecht impulsbehoefte van mensen. Wat wel is aangetoond dat de calorie-inname van aspartaam-drinkers niet echt hoger ligt dan van 'gewone' drinkers. Als je de neiging hebt tot snacken, ga je snacken ongeacht wat je drinkt. Veel snacks zijn ontworpen om ons een 'kick' te geven bij het nuttigen ervan, bijv. vooral chocolade dat endorfine en via fenylethylamine de stof serotonine opwekt dat een positieve ervaring beloond, zodat we er graag naar grijpen. Het nuttigen van iets zoets (kunstmatig of niet) kan een 'kickstart' daarvoor zijn.
De meeste mensen die 'aankomen door light-producten' tijdens het 'afvallen' zullen het light-product de schuld geven dat ze aankomen. Wat ze in feite doen is het lichaam onthouden van voeding - 'ik moet opletten wat ik eet want ik wil afvallen' - wat ze al sneller een hongergevoel geeft. Daarbij gaan ze meer drinken om het hongergevoel weg te nemen. Neem je daar bovenop dus iets zoets zonder energiewaarde zoals een glas cola light, wat kan aanzetten tot meer vraag naar zoets, tsja... In dat soort gevallen moet je dus of doorbikkelen, of thee of een appel nemen :P

De hoeveelheid methanol die uit aspartaam getrokken kan worden is bijv. minder dan in citrus-vruchten of vruchtensappen voorkomt, laat staan gegiste producten zoals bier. In een normaal voedingspatroon krijg je meer methanol en fenylalanine binnen dan uit GDA-hoeveelheden aspartaam te halen valt, dus ook de hoeveelheden formaldehyde (wat heel snel wordt omgezet) zijn bij lange na niet zo hoog als de mate waarin je die normaal al zou aanmaken. Aspartaam is juist betrekkelijk makkelijk af te breken door het lichaam; gebrek aan mineralen etc. is de oorzaak van een verkeerd voedingspatroon.

De kanker-oorzaak is, als ik het goed herinner, op basis van een onderzoek bij ratten, die een kankervorm kregen die bij mensen niet bestaat. En zelfs dat onderzoek werden vraagtekens bij gezet op basis van ecologische gronden. Op het moment zijn er geen aanwijzingen dat kanker, of psychiatrische aandoeningen wat dat betreft, veroorzaakt kunnen worden door aspartaam.

Aspartaam is namelijk in feite één van de meest onderzochte stoffen in ons voedsel, juist vanwege alle ophef er omheen. Europese richtlijnen voor aanbevolen dagelijks hoeveelheden waarschuwen dat vanaf 40 mg per kg lichaamsgewicht bij dagelijks gebruik het schadelijk kan (Amerikaanse richtlijnen zelfs 50 mg). In een blikje zit 180 mg. Voor iemand van 70 kilo komt dat neer op (40x70)/180 = 15,5 blikjes van 0,35 liter, oftewel zo'n 5,5 liter aspartaam-frisdrank per dag. Da's een boel. Ik kan je verzekeren dat als je dat dagelijks wegtrekt met wat dan ook behalve water, je er ook niet beter op wordt ;) Zelfs in een worst-case scenario qua inname zijn er nog geen (permanent) nadelige gevolgen aan te wijzen, en bij het afbreken van de stof zijn de nieuwe stoffen (al dan niet gecombineerd) bij lange na zelfs dan nog niet genoeg aanwezig om giftig te zijn. Het lijstje met bijwerkingen had net zo goed op suiker in gewone cola kunnen slaan.

Dat alles terzijde: gebruik het, net als met alle andere producten, met mate. Geen enkel product op zichzelf is 'gezond'. Het is een kwestie van hoeveelheid, en combinatie met andere producten wat tot een écht beter gezondheidsplan leidt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dingest op 22-04-2013 17:26:40 ]
pi_125604813
Sowieso cola light :') ..en zero :')

Frisdrank moet zoet zijn met echte suiker. Als gezond wil doen, moet je maar water drinken.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_125613538
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 13:11 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Is gewoon een kwestie van discipline hebben.
Als je discipline hebt, drink je ook geen cola light maar gewoon gezond.
pi_125618175
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 20:24 schreef Dimens het volgende:

[..]

Als je discipline hebt, drink je ook geen cola light maar gewoon gezond.
Dus volgens jouw redenering heb ik geen discipline. Als ik 24 uur vast (geen eten maar wel caloriearm drinken) is 250 ml cola light de perfecte afwisseling naast liters water.
pi_125618252
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 21:40 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Dus volgens jouw redenering heb ik geen discipline. Als ik 24 uur vast (geen eten maar wel caloriearm drinken) is 250 ml cola light de perfecte afwisseling naast liters water.
Leven van light drank en water. :')
Dan ben je sowieso al verkeerd bezig.
pi_125618336
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 21:41 schreef Dimens het volgende:

[..]

Leven van light drank en water. :')
Dan ben je sowieso al verkeerd bezig.
Eat Stop Eat heet het. Zouden meer mensen moeten doen i.p.v. 10 keer op een dag eten. ;)
pi_125618804
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 21:42 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Eat Stop Eat heet het. Zouden meer mensen moeten doen i.p.v. 10 keer op een dag eten. ;)
Gewoon gezond eten en genoeg bewegen. Lijkt me niet gezond om een hele dag niets te eten en enkel te drinken.
pi_125619228
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 21:49 schreef Dimens het volgende:

[..]

Gewoon gezond eten en genoeg bewegen. Lijkt me niet gezond om een hele dag niets te eten en enkel te drinken.
Als het niet gezond was, zou ik het niet doen :P
  maandag 22 april 2013 @ 21:56:29 #130
351780 Piye
King of Kush
pi_125619261
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 21:49 schreef Dimens het volgende:

[..]

Is niks mis mee hoor. Een mens hoeft niet elke dag te eten, maar omdat we het kunnen doen we het wel.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_125624762
Coca Cola zero. ^O^
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_125625887
Ik heb diabetes en wanneer ik eens niet water of suikervrije ranja wil drinken, drink ik wel eens een glas cola light of zero. Het heeft niet altijd met afvallen te maken :)
And so the lion fell in love with the lamb
  dinsdag 23 april 2013 @ 01:10:04 #133
400209 Martin-Ssempa
Pearl of Africa's Crown
pi_125627486
Light producten :') Lekker voedingswaarden compenseren en zo mensen bedriegen :')
Chairman of taskforce against 'omosexuality in Uganda.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2013 @ 01:32:43 #134
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_125627846
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 22:42 schreef JustinK het volgende:

[..]

Niets haalt het bij echte Coca Cola
Uit een glazen flesje, ijskoud!
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:32:10 #135
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_125631466
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2013 22:48 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Dat is enorme bullshit; die anorexia patiënte zie je ook allemaal met Zero of light lopen.
Dat is pas bullshit. Die lopen standaard
Met spa of kokoswater en dat soort shit.
"Wanneer de ezel honger heeft, kunnen stokslagen hem niet schelen."
pi_125632103
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 21:55 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Als het niet gezond was, zou ik het niet doen :P
Waaruit blijkt dan dat dit gezond is? Onderzoeken? Iets?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_125632220
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:55 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dan dat dit gezond is? Onderzoeken? Iets?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://aventadores.files.(...)lon-eat-stop-eat.pdf

Zijn bronnen kun je onderin vinden.
pi_125633159
quote:
Decreased blood glucose levels
Increased Glucagon levels
Interessante contradictie. Glucagon zorgt namelijk voor verhoogde bloedglucosewaarden. En wat me ook opvalt is dat de afgifte van noradrenaline en adrenaline verhoogd. Dit zorgt voor een stressreactie in het lichaam, wat bewezen ongezond is. Daarbij heeft hij geen bronvermelding bij dat stukje en kan ik dus concluderen dat hij dit zelf verzonnen heeft zonder onderzoek. Dus drie uitspraken van het door jou gequote stukje zijn al dingen die op mij geen gezonde of betrouwbare indruk maken. Begrijp je zelf de tekst wel of neem je het gewoon voor waar aan zonder enig scepticisme?

Daarbij richt dit stuk zich enkel op de effecten van vasten. Is er ook onderzoek gedaan naar de reactie van het lichaam na de vastperiode?
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:33:41 #139
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_125633203
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 22:39 schreef pussycatdoll het volgende:
er zit minder suiker in dan gewone cola dus val je af kom je minder aan :').
pi_125633424
quote:
Research shows that you will lose 2-3 pounds every time you fast. THIS IS NOT ALL FAT. Much of this is extra body water being lost (insulin causes you to store extra water, so when insulin is low, you tend to lose water). You are also losing fat, but it’s a slow and steady process.
En op de volgende pagina staat een tabel waaruit blijkt dat je na het vasten steevast bijna al het verloren gewicht weer aankomt met dikke rode tekst '2% reduction in bodyweight after 24 days!'.
Na 24 dagen zou ik in mijn geval 1,3 kilo zijn afgevallen. En daarvoor heb ik dan 5 dagen in zijn geheel niet moeten eten. Wat een waardeloos dieet. :') Dat kan veel sneller, efficiënter, zonder 5 dagen te hongeren.
pi_125633951
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:54 schreef Bamba het volgende:
Ik heb diabetes en wanneer ik eens niet water of suikervrije ranja wil drinken, drink ik wel eens een glas cola light of zero. Het heeft niet altijd met afvallen te maken :)
Welk type, 1 waar je zelf niks aan kan doen...of type 2 "het dikke teveel te slecht etende mensen" type?
pi_125633978
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:40 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

En op de volgende pagina staat een tabel waaruit blijkt dat je na het vasten steevast bijna al het verloren gewicht weer aankomt met dikke rode tekst '2% reduction in bodyweight after 24 days!'.
Na 24 dagen zou ik in mijn geval 1,3 kilo zijn afgevallen. En daarvoor heb ik dan 5 dagen in zijn geheel niet moeten eten. Wat een waardeloos dieet. :') Dat kan veel sneller, efficiënter, zonder 5 dagen te hongeren.
Jij noemt het uithongeren. Ik noem het een levensstijl. Ik vast 1 a 2 maal per week. Ik voel me piekfijn en tijdens mijn vastendagen ervaar ik geen krachtverlies (tijdens KT). Ik ben afgevallen, mijn kracht is toegenomen en ik voel me gezonder dan ooit. Mijn lichaam schreeuwt niet naar suikers zoals voorheen. Het hele document is gebaseerd op verschillende onderzoeken en Brad Pilon, de auteur, is een gerespecteerde man in de wereld van Intermittent Fasting.

Jij mag het een waardeloos dieet vinden, maar ik ben er zeer positief over.
pi_125634005
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:40 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

IF en Eat Stop Eat is geen dieet, maar een eetpatroon. Dat is het belangrijkste verschil.

Als jij je normale dieet zou volgen, maar met die methode, dan val je dus al iets af. Dit kun je dan ook nog combineren met een dieet, dus IF of ESE met een calorietekort, dan val je dus echt merkbaar af.

Daarnaast schijnt het dat je meer energie hebt, minder cravings naar voedsel en jezelf een stuk beter voelt. Alleen maar voordelen dus.
pi_125634044
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:58 schreef G.R.S. het volgende:
levensstijl. Ik vast 1 a 2 maal per week. Ik voel me piekfijn en tijdens mijn vastendagen ervaar ik geen krachtverlies (tijdens KT). Ik ben afgevallen, mijn kracht is toegenomen en ik voel me gezonder dan ooit. Mijn lichaam schreeuwt niet naar suikers zoals voorheen. Het hele document is gebaseerd op verschillende onderzoeken en Brad Pilon, de auteur,
Lekker katabool
pi_125634091
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:00 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Lekker katabool
Het is maar 24 uur vasten, geen 24 dagen :')
pi_125634251
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:57 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Welk type, 1 waar je zelf niks aan kan doen...of type 2 "het dikke teveel te slecht etende mensen" type?
Type 2. En je krijgt type 2 echt niet alleen door te veel en te slecht eten. Leuk vooroordeel waar je als type 2 zijnde vaak mee te maken krijgt ook :{
And so the lion fell in love with the lamb
pi_125634264
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:31 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Interessante contradictie. Glucagon zorgt namelijk voor verhoogde bloedglucosewaarden. En wat me ook opvalt is dat de afgifte van noradrenaline en adrenaline verhoogd. Dit zorgt voor een stressreactie in het lichaam, wat bewezen ongezond is. Daarbij heeft hij geen bronvermelding bij dat stukje en kan ik dus concluderen dat hij dit zelf verzonnen heeft zonder onderzoek. Dus drie uitspraken van het door jou gequote stukje zijn al dingen die op mij geen gezonde of betrouwbare indruk maken. Begrijp je zelf de tekst wel of neem je het gewoon voor waar aan zonder enig scepticisme?

Daarbij richt dit stuk zich enkel op de effecten van vasten. Is er ook onderzoek gedaan naar de reactie van het lichaam na de vastperiode?
Zijn onderzoek is incompleet en niet voldoende onderbouwt. Ik onderwerp mijn lichaam echt niet aan zulke fratsen.

En dit als levenstijl? Dat betekent dat je na een jaar of 5/10 in het niets verdwijnt als het echt zo consequent werkt als hij claimt. :')
  dinsdag 23 april 2013 @ 12:08:49 #148
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_125634293
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:02 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Het is maar 24 uur vasten, geen 24 dagen :')
Je moet juist zo veel mogelijk maaltijden per dag eten om je stofwisseling op gang te houden. Wat jij doet is heel erg ongezond. Eet meer kleine maaltijden per dag.
  dinsdag 23 april 2013 @ 12:17:49 #149
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_125634743
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')