Nu laat je voor je eigen gemak insuline buiten spel. Glucagon en insuline werken antagonistisch, zoals je weet. Korte termijn vasten zorgt voor verlaagd insuline en verhoogd glucagon, met als nettoresultaat lagere bloedglucosewaarden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:31 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Interessante contradictie. Glucagon zorgt namelijk voor verhoogde bloedglucosewaarden.
Als je je even inleest, denk ik dat je het interessant gaat vinden hoeveel onderzoek er naar vasten is gedaan (o.a. met Ramadan studies). Maar je moet er uiteraard wel voor open staan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:23 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Quickborn
Ik ben blij dat je het wel eens bent met de rest van mijn stukje.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nu laat je voor je eigen gemak insuline buiten spel. Glucagon en insuline werken antagonistisch, zoals je weet. Korte termijn vasten zorgt voor verlaagd insuline en verhoogd glucagon, met als nettoresultaat lagere bloedglucosewaarden.
Overigens weet je uiteraard ook dat de koppeling insuline/glucagon een mechanisme is voor hepatisch substraat extractie voor glucogenese.
[..]
Als je je even inleest, denk ik dat je het interessant gaat vinden hoeveel onderzoek er naar vasten is gedaan (o.a. met Ramadan studies). Maar je moet er uiteraard wel voor open staan.
Type 2 is ook wel welvaart diabetes. Komt door een slechte voeding en weinig beweging..sorry.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:07 schreef Bamba het volgende:
vooroordeel waar je als type 2 zijnde vaak mee te maken krijgt ook
Het was voor mij een makkelijke methode om je te laten zien dat er reeds veel studies naar vastenperiodes zijn gedaan, iets waar je je nu misschien over verbaast.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:28 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je het wel eens bent met de rest van mijn stukje.En die wikipagina is een reactie op jouw linkdump. Linkdumpen is zoo suf.
Net zo inhoudelijk als jouw reactie nu?quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het was voor mij een makkelijke methode om je te laten zien dat er reeds veel studies naar vastenperiodes zijn gedaan, iets waar je je nu misschien over verbaast.
Het feit dat niemand er wat aan kan verdienen door mensen te laten vasten voor gewichtscontrole en hun gezondheid, zorgt ervoor dat mainstream instituten en bedrijven zoals het voedingscentrum, Unilever, Mars geen reet aan de bekendheid van deze methode van calorierestrictie doen.
In de wetenschappelijke wereld zijn er genoeg onderzoeksgroepen die hier onderzoek naar doen. Maar uiteraard niet te veel; leuke geldschieter die deze onderzoeken wil financieren, aangezien er weinig op te verdienen valt.
Overigens ben ik het niet eens met de rest van je stukje. Ik kan je verbazing begrijpen over vasten aangezien alles wat je hoort om af te vallen / gezond te eten namelijk ' dit en dat eten ' is en niet ' stop eens met eten' . Maar als je inhoudelijk een discussie wil voeren, zou ik je aanraden om je eens in te lezen. Het is interessante materie als voeding in je interessegebied ligt.
Lees je in, bv met deze drie studies:quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:36 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Net zo inhoudelijk als jouw reactie nu?
Dat zijn idd factoren die de kans op type 2 vergroten. Net als erfelijkheid.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:28 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Type 2 is ook wel welvaart diabetes. Komt door een slechte voeding en weinig beweging..sorry.
Ik hoef me niet verder in te lezen over neurotransmitters, aangezien ik daar tijdens mijn studie voldoende over heb moeten leren. Daarbij hoef ik ook geen andere onderzoeken te lezen om te concluderen dat het eerste aangedragen onderzoek niet voldoende onderbouwt is. Er valt niet te discussieren met mensen die om te beginnen mijn posts al niet eens goed lezen. So I'm out.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Lees je in, bv met deze twee studies:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2121099/
http://ajcn.nutrition.org/content/90/5/1244.abstract
Valt zo niet te discussieren met jou.
Dus je wil niet leren.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:42 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik hoef me niet verder in te lezen over neurotransmitters, aangezien ik daar tijdens mijn studie voldoende over heb moeten leren. Daarbij hoef ik ook geen andere onderzoeken te lezen om te concluderen dat het eerste aangedragen onderzoek niet voldoende onderbouwt is. Er valt niet te discussieren met mensen die om te beginnen mijn posts al niet eens goed lezen. So I'm out.
Ja, die nuance is er natuurlijk, je kan meer gevoelig zijn om insuline resistent te worden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:41 schreef Bamba het volgende:
[..]
Dat zijn idd factoren die de kans op type 2 vergroten. Net als erfelijkheid.
quote:
Maar dan nog komen er meer factoren bij kijken dan slechte voeding en slecht bewegen alleen. Er zijn ook zat dikke mensen die nooit diabetes ontwikkelen. Vaak komt het op mij over dat ik mijn diabetes aan mezelf te danken heb, ondanks dat ik op moment van ontdekken vrijwel geen overgewicht had en gewoon netjes at en bewoog.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:45 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ja, die nuance is er natuurlijk, je kan meer gevoelig zijn om insuline resistent te worden.
ik de praktijk komt het er helaas op neer dan die mensen net zolang Carb Loaden (of moet ik zeggen carb bloaden) zijn geweest dat je cellen moe zijn geworden van al die pieken.
Neemt u er nog eentje?
[ afbeelding ]
Een vriend van mij precies hetzelfde, 36 jaar, loopt 3x hard per week, doet daarnaast een verdedigingssport, eet vooral vegetarisch en gezond vanwege zijn vriendin, geen grammetje overgewicht. Ineens last van benen, bloed prikken, diabetes 2. Heel bizar.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:52 schreef Bamba het volgende:
[..]
Maar dan nog komen er meer factoren bij kijken dan slechte voeding en slecht bewegen alleen. Er zijn ook zat dikke mensen die nooit diabetes ontwikkelen. Vaak komt het op mij over dat ik mijn diabetes aan mezelf te danken heb, ondanks dat ik op moment van ontdekken vrijwel geen overgewicht had en gewoon netjes at en bewoog.
Netjes eten, en de schuldvraag...quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:52 schreef Bamba het volgende:
[..]
Maar dan nog komen er meer factoren bij kijken dan slechte voeding en slecht bewegen alleen. Er zijn ook zat dikke mensen die nooit diabetes ontwikkelen. Vaak komt het op mij over dat ik mijn diabetes aan mezelf te danken heb, ondanks dat ik op moment van ontdekken vrijwel geen overgewicht had en gewoon netjes at en bewoog.
Als je redelijkerwijs gezond hebt geleefd en er komt een erfelijkheidsfactor eroverheen, dan kun je er niks aan doen. Echter, insulineresistentie en het pad naar DMII treedt al op met een klein buikje met visceraal vet; je hoeft daar geen obese olifant voor te zijn.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:52 schreef Bamba het volgende:
[..]
Wat vind deze 36 jarige gezond eten, dat is ook voor discussie vatbaar.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:58 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Een vriend van mij precies hetzelfde, 36 jaar, loopt 3x hard per week, doet daarnaast een verdedigingssport, eet vooral vegetarisch en gezond vanwege zijn vriendin, geen grammetje overgewicht. Ineens last van benen, bloed prikken, diabetes 2. Heel bizar.
Waar ik nu dus echt benieuwd naar ben: heeft hij zijn eetpatroon nu aangepast? Zo ja, hoe?quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:58 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Een vriend van mij precies hetzelfde, 36 jaar, loopt 3x hard per week, doet daarnaast een verdedigingssport, eet vooral vegetarisch en gezond vanwege zijn vriendin, geen grammetje overgewicht. Ineens last van benen, bloed prikken, diabetes 2. Heel bizar.
Bronnen voor je aspartaam onzin?quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:06 schreef marzman het volgende:
Het is lekkerder als gewone Cola en als je het veel drinkt zal het zeker werken. Er zitten minimale ckal in en ook nog aspertaam waar je kanker van krijgt (en dan val je af).
Aspertaam kanker is niet bewezen. Maar drink je zoals sommige 2 liter per dag 365 per jaar zou mij het niet verbazen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:06 schreef marzman het volgende:
Het is lekkerder als gewone Cola en als je het veel drinkt zal het zeker werken. Er zitten minimale ckal in en ook nog aspertaam waar je kanker van krijgt (en dan val je af).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |