abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 april 2013 @ 12:24:02 #151
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_125634757
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:31 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Interessante contradictie. Glucagon zorgt namelijk voor verhoogde bloedglucosewaarden.
Nu laat je voor je eigen gemak insuline buiten spel. Glucagon en insuline werken antagonistisch, zoals je weet. Korte termijn vasten zorgt voor verlaagd insuline en verhoogd glucagon, met als nettoresultaat lagere bloedglucosewaarden.

Overigens weet je uiteraard ook dat de koppeling insuline/glucagon een mechanisme is voor hepatisch substraat extractie voor glucogenese.

quote:
Als je je even inleest, denk ik dat je het interessant gaat vinden hoeveel onderzoek er naar vasten is gedaan (o.a. met Ramadan studies). Maar je moet er uiteraard wel voor open staan.
Confidence through competence
pi_125634882
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:24 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nu laat je voor je eigen gemak insuline buiten spel. Glucagon en insuline werken antagonistisch, zoals je weet. Korte termijn vasten zorgt voor verlaagd insuline en verhoogd glucagon, met als nettoresultaat lagere bloedglucosewaarden.

Overigens weet je uiteraard ook dat de koppeling insuline/glucagon een mechanisme is voor hepatisch substraat extractie voor glucogenese.

[..]

Als je je even inleest, denk ik dat je het interessant gaat vinden hoeveel onderzoek er naar vasten is gedaan (o.a. met Ramadan studies). Maar je moet er uiteraard wel voor open staan.
Ik ben blij dat je het wel eens bent met de rest van mijn stukje. :) En die wikipagina is een reactie op jouw linkdump. Linkdumpen is zoo suf. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_125634909
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:07 schreef Bamba het volgende:
vooroordeel waar je als type 2 zijnde vaak mee te maken krijgt ook :{
Type 2 is ook wel welvaart diabetes. Komt door een slechte voeding en weinig beweging..sorry.
  dinsdag 23 april 2013 @ 12:30:21 #154
55709 Stereotomy
pi_125634956
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:28 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je het wel eens bent met de rest van mijn stukje. :) En die wikipagina is een reactie op jouw linkdump. Linkdumpen is zoo suf. :')
Het was voor mij een makkelijke methode om je te laten zien dat er reeds veel studies naar vastenperiodes zijn gedaan, iets waar je je nu misschien over verbaast.

Het feit dat niemand er wat aan kan verdienen door mensen te laten vasten voor gewichtscontrole en hun gezondheid, zorgt ervoor dat mainstream instituten en bedrijven zoals het voedingscentrum, Unilever, Mars geen reet aan de bekendheid van deze methode van calorierestrictie doen.

In de wetenschappelijke wereld zijn er genoeg onderzoeksgroepen die hier onderzoek naar doen. Maar uiteraard niet te veel; leuke geldschieter die deze onderzoeken wil financieren, aangezien er weinig op te verdienen valt.

Overigens ben ik het niet eens met de rest van je stukje. Ik kan je verbazing begrijpen over vasten aangezien alles wat je hoort om af te vallen / gezond te eten namelijk ' dit en dat eten ' is en niet ' stop eens met eten' . Maar als je inhoudelijk een discussie wil voeren, zou ik je aanraden om je eens in te lezen. Het is interessante materie als voeding in je interessegebied ligt.
pi_125635107
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:30 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Het was voor mij een makkelijke methode om je te laten zien dat er reeds veel studies naar vastenperiodes zijn gedaan, iets waar je je nu misschien over verbaast.

Het feit dat niemand er wat aan kan verdienen door mensen te laten vasten voor gewichtscontrole en hun gezondheid, zorgt ervoor dat mainstream instituten en bedrijven zoals het voedingscentrum, Unilever, Mars geen reet aan de bekendheid van deze methode van calorierestrictie doen.

In de wetenschappelijke wereld zijn er genoeg onderzoeksgroepen die hier onderzoek naar doen. Maar uiteraard niet te veel; leuke geldschieter die deze onderzoeken wil financieren, aangezien er weinig op te verdienen valt.

Overigens ben ik het niet eens met de rest van je stukje. Ik kan je verbazing begrijpen over vasten aangezien alles wat je hoort om af te vallen / gezond te eten namelijk ' dit en dat eten ' is en niet ' stop eens met eten' . Maar als je inhoudelijk een discussie wil voeren, zou ik je aanraden om je eens in te lezen. Het is interessante materie als voeding in je interessegebied ligt.
Net zo inhoudelijk als jouw reactie nu? :')
  dinsdag 23 april 2013 @ 12:39:38 #156
55709 Stereotomy
pi_125635219
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:36 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Net zo inhoudelijk als jouw reactie nu? :')
Lees je in, bv met deze drie studies:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2121099/
http://ajcn.nutrition.org/content/90/5/1244.abstract
http://onlinelibrary.wile(...)89X.2011.00873.x/pdf

Met name de laatste geeft een mooi overzicht en is niet een te moeilijk lezen artikel. Valt zo niet te discussieren met jou.
pi_125635276
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:28 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Type 2 is ook wel welvaart diabetes. Komt door een slechte voeding en weinig beweging..sorry.
Dat zijn idd factoren die de kans op type 2 vergroten. Net als erfelijkheid.
And so the lion fell in love with the lamb
pi_125635311
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:39 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Lees je in, bv met deze twee studies:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2121099/
http://ajcn.nutrition.org/content/90/5/1244.abstract

Valt zo niet te discussieren met jou.
Ik hoef me niet verder in te lezen over neurotransmitters, aangezien ik daar tijdens mijn studie voldoende over heb moeten leren. Daarbij hoef ik ook geen andere onderzoeken te lezen om te concluderen dat het eerste aangedragen onderzoek niet voldoende onderbouwt is. Er valt niet te discussieren met mensen die om te beginnen mijn posts al niet eens goed lezen. So I'm out. :')
  dinsdag 23 april 2013 @ 12:43:49 #159
55709 Stereotomy
pi_125635349
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:42 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ik hoef me niet verder in te lezen over neurotransmitters, aangezien ik daar tijdens mijn studie voldoende over heb moeten leren. Daarbij hoef ik ook geen andere onderzoeken te lezen om te concluderen dat het eerste aangedragen onderzoek niet voldoende onderbouwt is. Er valt niet te discussieren met mensen die om te beginnen mijn posts al niet eens goed lezen. So I'm out. :')
Dus je wil niet leren. :)

Jammer.

Ik zou het derde linkje (een reviewartikel) toch nog een kans geven, als ik jou was.
pi_125635394
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:41 schreef Bamba het volgende:

[..]

Dat zijn idd factoren die de kans op type 2 vergroten. Net als erfelijkheid.
Ja, die nuance is er natuurlijk, je kan meer gevoelig zijn om insuline resistent te worden.

ik de praktijk komt het er helaas op neer dan die mensen net zolang Carb Loaden (of moet ik zeggen carb bloaden) zijn geweest dat je cellen moe zijn geworden van al die pieken.

Neemt u er nog eentje?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2013 12:45:58 ]
pi_125635409
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:43 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dus je wil niet leren. :)

Jammer.
:') Oh god, we hebben iemand die aannames maakt. Cute, maar onmogelijk om mee te praten.
pi_125635418
Zo mensen gaan diep hier hoor hey :o
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_125635453
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:46 schreef ntm het volgende:
Zo mensen gaan diep hier hoor hey :o
Die zie je niet aankomen in KLB. :D
pi_125635584
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:45 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ja, die nuance is er natuurlijk, je kan meer gevoelig zijn om insuline resistent te worden.

ik de praktijk komt het er helaas op neer dan die mensen net zolang Carb Loaden (of moet ik zeggen carb bloaden) zijn geweest dat je cellen moe zijn geworden van al die pieken.

Neemt u er nog eentje?
[ afbeelding ]
Maar dan nog komen er meer factoren bij kijken dan slechte voeding en slecht bewegen alleen. Er zijn ook zat dikke mensen die nooit diabetes ontwikkelen. Vaak komt het op mij over dat ik mijn diabetes aan mezelf te danken heb, ondanks dat ik op moment van ontdekken vrijwel geen overgewicht had en gewoon netjes at en bewoog.
And so the lion fell in love with the lamb
pi_125635777
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:52 schreef Bamba het volgende:

[..]

Maar dan nog komen er meer factoren bij kijken dan slechte voeding en slecht bewegen alleen. Er zijn ook zat dikke mensen die nooit diabetes ontwikkelen. Vaak komt het op mij over dat ik mijn diabetes aan mezelf te danken heb, ondanks dat ik op moment van ontdekken vrijwel geen overgewicht had en gewoon netjes at en bewoog.
Een vriend van mij precies hetzelfde, 36 jaar, loopt 3x hard per week, doet daarnaast een verdedigingssport, eet vooral vegetarisch en gezond vanwege zijn vriendin, geen grammetje overgewicht. Ineens last van benen, bloed prikken, diabetes 2. Heel bizar.
pi_125635789
quote:

[..]

Netjes eten, en de schuldvraag...
Hoe ga ik dit netjes brengen..
Netjes ad en bewoon zei mijn buurvrouw Clara ook.
Elke dag brood, vaak pasta, koekje bij de thee (met suiker) en fietste toch elke dag 5 kilometer naar haar werk.
Toch kreeg je Type 2 op 45 jarige leeftijd...heeft ze schuld? Wie zal het zeggen.
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:02:03 #167
55709 Stereotomy
pi_125635887
quote:

[..]

Als je redelijkerwijs gezond hebt geleefd en er komt een erfelijkheidsfactor eroverheen, dan kun je er niks aan doen. Echter, insulineresistentie en het pad naar DMII treedt al op met een klein buikje met visceraal vet; je hoeft daar geen obese olifant voor te zijn.
pi_125635891
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:58 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Een vriend van mij precies hetzelfde, 36 jaar, loopt 3x hard per week, doet daarnaast een verdedigingssport, eet vooral vegetarisch en gezond vanwege zijn vriendin, geen grammetje overgewicht. Ineens last van benen, bloed prikken, diabetes 2. Heel bizar.
Wat vind deze 36 jarige gezond eten, dat is ook voor discussie vatbaar.
Uit ervaring weet ik dat hardlopers dol zijn op koolhydraten tot zich nemen.
Meer= beter want = energie toch...Ja en Insuline pieken.

En dan was er nog het cortisol verhaal...
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:03:35 #169
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_125635939
Aslof men 10.000 jaar geleden 6 maaltijden per dag at :').

wakker worden als de zon begint de schijnen. De halve ochtend achter een hert aanjagen. Vervolgens dat beest slachten een paar uur lang. Tegen de tijd dat je een fikkie gestookt hebt en een lekker hertenbiefstukje klaar ben je al gauw een uurtje of 8 a 10 verder. Goed flink eten en na 't eten weer naar bed.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:03:40 #170
55709 Stereotomy
pi_125635942
Chronische cardio in combinatie met een 'vrijwel vegetarisch dieet', ik zou er niet op gaan wedden. Straks ga je ook nog zeggen dat hij weinig vet at, en zijn voeding voornamelijk baseert op graanproducten.

Hallo triglycerides en LDL, dag HDL :W

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:58 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Waar ik nu dus echt benieuwd naar ben: heeft hij zijn eetpatroon nu aangepast? Zo ja, hoe?

[ Bericht 39% gewijzigd door Stereotomy op 23-04-2013 13:10:37 ]
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:05:36 #171
69994 seto
-|||--------|||-
pi_125636021
Twijfelen aan de wijsheid van Stereotomy :')

Zeker een chubby.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:06:47 #172
157922 fathank
pi_125636062
Vet in voedsel = vet op lichaam
Beter veel koolhydraten eten.
pi_125636066
Het is lekkerder als gewone Cola en als je het veel drinkt zal het zeker werken. Er zitten minimale ckal in en ook nog aspertaam waar je kanker van krijgt (en dan val je af).
Onder deze lijn niet schrijven
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:08:10 #174
157922 fathank
pi_125636103
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:06 schreef marzman het volgende:
Het is lekkerder als gewone Cola en als je het veel drinkt zal het zeker werken. Er zitten minimale ckal in en ook nog aspertaam waar je kanker van krijgt (en dan val je af).
Bronnen voor je aspartaam onzin?

aspartaam.com zeker :')
pi_125636217
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:06 schreef marzman het volgende:
Aspertaam kanker is niet bewezen. Maar drink je zoals sommige 2 liter per dag 365 per jaar zou mij het niet verbazen.
Dat blikje light per dag geeft je echt geen kanker..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')