Theo Maassenquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:08 schreef fathank het volgende:
[..]
Bronnen voor je aspartaam onzin?
aspartaam.com zeker
dit udsquote:Op dinsdag 23 april 2013 12:08 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Je moet juist zo veel mogelijk maaltijden per dag eten om je stofwisseling op gang te houden. Wat jij doet is heel erg ongezond. Eet meer kleine maaltijden per dag.
Want als je bovenstaande eet, krijg je sneller diabetes? In bovenstaande zit idd koolhydraten, wil je nu zeggen dat men geen brood en pasta meer mag eten, want anders zou je diabetes kunnen krijgen? Goede verdeling van koolhydraten, opletten met eten en goed bewegen. Meer kun je echt niet doen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:59 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Netjes eten, en de schuldvraag...
Hoe ga ik dit netjes brengen..
Netjes ad en bewoon zei mijn buurvrouw Clara ook.
Elke dag brood, vaak pasta, koekje bij de thee (met suiker) en fietste toch elke dag 5 kilometer naar haar werk.
Toch kreeg je Type 2 op 45 jarige leeftijd...heeft ze schuld? Wie zal het zeggen.
Brood en pasta = glucosequote:Op dinsdag 23 april 2013 13:31 schreef Bamba het volgende:
[..]
Want als je bovenstaande eet, krijg je sneller diabetes? In bovenstaande zit idd koolhydraten, wil je nu zeggen dat men geen brood en pasta meer mag eten, want anders zou je diabetes kunnen krijgen? Goede verdeling van koolhydraten, opletten met eten en goed bewegen. Meer kun je echt niet doen.
Maar wat zou je dan volgens jullie moeten eten om geen diabetes II te ontwikkelen? Al die mensen die dagelijks brood eten en af en toe paste en een koekje zijn dus ook verkeerd bezig? Of lees ik nu iets verkeerd?quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Brood en pasta = glucose
suiker = glucose + fructose. De link tussen excessief fructose in combinatie met een hypercalorisch dieet en metabool syndroom / DM II is sterk.
Een goede eerste stap naar het begrijpen hoe je eenvoudig risicofactoren voor DM II kunt vermijden, is het begrijpen dat glucose niet gelijk staat aan fructose...
http://www.foodaddictions(...)347ajcn%20review.pdf
Ik denk niet dat de meeste mensen zo fructosevrij zijn als het bovenstaande.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:37 schreef Bamba het volgende:
[..]
Maar wat zou je dan volgens jullie moeten eten om geen diabetes II te ontwikkelen? Al die mensen die dagelijks brood eten en af en toe paste en een koekje zijn dus ook verkeerd bezig? Of lees ik nu iets verkeerd?
Nee, het lijkt me idd niet dat mensen fructose vrij leven. Ik snap wat je bedoeld hoor, maar je leeft toch ook om te leven? Ik ben van mening dat als je idd de schijf van 5 binnen krijgt, niet overmatig snoept en voldoende beweegt en dan nog diabetes II krijgt, je pech hebt. En of mijn diabetes te voorkomen was geweest, weet ik niet. Feit is dat ik het heb en me ook daar weer aan aanpas.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de meeste mensen zo fructosevrij zijn als het bovenstaande.
En dan nog: fructose in een hypercalorisch dieet geeft een extra risicofactor. Een hypercalorisch dieet zonder fructose, leidend tot excessief abdominaal / visceraal vet, is op zichzelf ook al een risicofactor op insulineresistentie.
Mensen die netjes de schijf van vijf naar binnen schoepen, maar toch met een buikje rondlopen, hebben reeds een verhoogd risico.
Alles is aanwezig voor een mooie type IIquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:37 schreef Bamba het volgende:
[..]
Maar wat zou je dan volgens jullie moeten eten om geen diabetes II te ontwikkelen? Al die mensen die dagelijks brood eten en af en toe paste en een koekje zijn dus ook verkeerd bezig? Of lees ik nu iets verkeerd?
Heel goedquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:43 schreef Bamba het volgende:
[..]
Nee, het lijkt me idd niet dat mensen fructose vrij leven. Ik snap wat je bedoeld hoor, maar je leeft toch ook om te leven? Ik ben van mening dat als je idd de schijf van 5 binnen krijgt, niet overmatig snoept en voldoende beweegt en dan nog diabetes II krijgt, je pech hebt. En of mijn diabetes te voorkomen was geweest, weet ik niet. Feit is dat ik het heb en me ook daar weer aan aanpas.
Je kunt het geheel van bovenstaande doen, en toch nog visceraal vet ontwikkelen, want energieoverschot. Dát is de hele crux. Dat is te controleren en valt niet onder pech.quote:Ik ben van mening dat als je idd de schijf van 5 binnen krijgt, niet overmatig snoept en voldoende beweegt en dan nog diabetes II krijgt, je pech hebt
Gewoon oerdieet: vlees, vis, fruit, groente en noten.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:37 schreef Bamba het volgende:
[..]
Huisarts, diabetesverpleegkundige en dietiste vertellen alle 3 een verschillend verhaal over wat je zou moeten eten en hoeveelquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heel goedJe hebt het nu eenmaal, ik ken je situatie niet, maar misschien is het wel gedeeltelijk reversibel. Wat is tegenwoordig de tips die je vanaf de huisarts, dietiste krijgt om met DM II om te gaan?
[..]
Je kunt het geheel van bovenstaande doen, en toch nog visceraal vet ontwikkelen, want energieoverschot. Dát is de hele crux. De schijf van vijf vertelt je (nogal matig, maar dat is mijn mening) wat je moet eten, maar niet hoeveel. Zoals ik al zei, al volg je de regels zo goed op, als je te energierijk eet en je draagt dat vet abdominaal met je mee, heb je verhoogde kans op insulineresistentie.
En wat eet jij bij je ontbijt en lunch?quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:47 schreef Piye het volgende:
[..]
Gewoon oerdieet: vlees, vis, fruit, groente en noten.
Ik volg geen oerdieet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:50 schreef Bamba het volgende:
[..]
En wat eet jij bij je ontbijt en lunch?
Dat komt idd vaak voor en is frustrerend.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:49 schreef Bamba het volgende:
[..]
Huisarts, diabetesverpleegkundige en dietiste vertellen alle 3 een verschillend verhaal over wat je zou moeten eten en hoeveel.
ik kan je vertellen dat dit niet kloptquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat komt idd vaak voor en is frustrerend.
Geneeskundestudenten krijgen werkelijk 0,0 in hun curriculum over voeding wat nuttig is voor welvaartsziektes. Dietisten krijgen of verouderde informatie, of gesponsorde informatie van Unilever en krijgen in hun praktijk reclamepaketten toegestuurd. Jammer.
Daar heb je gelijk inquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat komt idd vaak voor en is frustrerend.
Geneeskundestudenten krijgen werkelijk 0,0 in hun curriculum over voeding wat nuttig is voor welvaartsziektes. Dietisten krijgen of verouderde informatie, of gesponsorde informatie van Unilever en krijgen in hun praktijk reclamepaketten toegestuurd. Jammer.
Okee, 0,1.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:53 schreef Loverrrr het volgende:
[..]
ik kan je vertellen dat dit niet klopt
Afgestudeerd, in medisch-wetenschappelijke richting. Daarnaast zelf 25 kilo afgevallen, en daarmee hopelijk enkeltje DM II afgewend. Probeer zelf nu door mezelf te blijven inlezen, me gezond te houden. Gebaseerd op wat ik lees, zowel wetenschappelijk als anecdotaal, kan ik het simpelweg niet eens zijn met schijf van vijf dat dat optimaal zou zijn. Het kan werken voor mensen, maar optimaal, zeker niet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:54 schreef Bamba het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk inWeet jij hier zoveel van uit interesse of uit studie/werk? Bedankt voor de eerlijke en niet-veroordelende uitleg in ieder geval
quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:52 schreef Bamba het volgende:
[..]
Kijk je uit, straks ontwikkel je diabetes
Goed zeg, 25 kilo afgevallenquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Afgestudeerd, in medisch-wetenschappelijke richting. Daarnaast zelf 25 kilo afgevallen, en daarmee hopelijk enkeltje DM II afgewend. Probeer zelf nu door mezelf te blijven inlezen, me gezond te houden. Gebaseerd op wat ik lees, zowel wetenschappelijk als anecdotaal, kan ik het simpelweg niet eens zijn met schijf van vijf dat dat optimaal zou zijn. Het kan werken voor mensen, maar optimaal, zeker niet.
Voedsel is gewoonweg erg interessant.
Brood is op zich ook niet erg, maar met mate. Wel is zo (en dat vind ik zelf best wel erg) dat ongezondere dingen vaak veel goedkoper zijn dan wanneer je gezond wilt eten. Dus grijpen veel mensen naar een ongezondere variant, zeker in deze tijd van crisis. Geen goede ontwikkeling vind ik.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:58 schreef Piye het volgende:
[..]
Maar ik denk wel dat het een veel gezondere levenssstijl is, alleen zolang ik niet op mezelf woon, is het niet erg praktisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |