abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125636468
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:08 schreef fathank het volgende:

[..]

Bronnen voor je aspartaam onzin?

aspartaam.com zeker :')
Theo Maassen

Onder deze lijn niet schrijven
pi_125636533
Cola light, niet te drinken, bijna net zo ranzig als Pepsi..
pi_125636546
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:08 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Je moet juist zo veel mogelijk maaltijden per dag eten om je stofwisseling op gang te houden. Wat jij doet is heel erg ongezond. Eet meer kleine maaltijden per dag.
dit uds

door lekker veel maaltijden te eten krik je je metabolisme op

een snelle stofwisseling houd je fit en vol energie

en zorgt er voor dat je ook sneller verbrand :)
pi_125636890
Leg gewoon een knoop in je grote darm, dan val je wel af
pi_125636935
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 12:59 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Netjes eten, en de schuldvraag...
Hoe ga ik dit netjes brengen..
Netjes ad en bewoon zei mijn buurvrouw Clara ook.
Elke dag brood, vaak pasta, koekje bij de thee (met suiker) en fietste toch elke dag 5 kilometer naar haar werk.
Toch kreeg je Type 2 op 45 jarige leeftijd...heeft ze schuld? Wie zal het zeggen.
Want als je bovenstaande eet, krijg je sneller diabetes? In bovenstaande zit idd koolhydraten, wil je nu zeggen dat men geen brood en pasta meer mag eten, want anders zou je diabetes kunnen krijgen? Goede verdeling van koolhydraten, opletten met eten en goed bewegen. Meer kun je echt niet doen.
And so the lion fell in love with the lamb
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:34:10 #181
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_125637019
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:31 schreef Bamba het volgende:

[..]

Want als je bovenstaande eet, krijg je sneller diabetes? In bovenstaande zit idd koolhydraten, wil je nu zeggen dat men geen brood en pasta meer mag eten, want anders zou je diabetes kunnen krijgen? Goede verdeling van koolhydraten, opletten met eten en goed bewegen. Meer kun je echt niet doen.
Brood en pasta = glucose

tafelsuiker = sucrose = glucose + fructose. De link tussen excessief fructose in combinatie met een hypercalorisch dieet en metabool syndroom / DM II is sterk en causaal.

Een goede eerste stap naar het begrijpen hoe je eenvoudig risicofactoren voor DM II kunt vermijden, is het begrijpen dat glucose niet gelijk staat aan fructose...

http://www.foodaddictions(...)347ajcn%20review.pdf

Doet me een beetje naar om het bovenstaande van je te lezen. Hoe kunnen we het publiek beter informeren over fructose en sucrose, en dat dat andere koolhydraten zijn dan het zetmeel in brood en pasta? Was je beter geïnformeerd geweest, had je je risico op DM II zelf beter kunnen verlagen.
Confidence through competence
pi_125637112
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:34 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Brood en pasta = glucose

suiker = glucose + fructose. De link tussen excessief fructose in combinatie met een hypercalorisch dieet en metabool syndroom / DM II is sterk.

Een goede eerste stap naar het begrijpen hoe je eenvoudig risicofactoren voor DM II kunt vermijden, is het begrijpen dat glucose niet gelijk staat aan fructose...

http://www.foodaddictions(...)347ajcn%20review.pdf
Maar wat zou je dan volgens jullie moeten eten om geen diabetes II te ontwikkelen? Al die mensen die dagelijks brood eten en af en toe paste en een koekje zijn dus ook verkeerd bezig? Of lees ik nu iets verkeerd?
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:39:21 #183
55709 Stereotomy
pi_125637186
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:37 schreef Bamba het volgende:

[..]

Maar wat zou je dan volgens jullie moeten eten om geen diabetes II te ontwikkelen? Al die mensen die dagelijks brood eten en af en toe paste en een koekje zijn dus ook verkeerd bezig? Of lees ik nu iets verkeerd?
Ik denk niet dat de meeste mensen zo fructosevrij zijn als het bovenstaande.

En dan nog: fructose in een hypercalorisch dieet geeft een extra risicofactor. Een hypercalorisch dieet zonder fructose, leidend tot excessief abdominaal / visceraal vet, is op zichzelf ook al een risicofactor op insulineresistentie.

Mensen die netjes de schijf van vijf naar binnen schoepen, maar toch met een buikje rondlopen, hebben reeds een verhoogd risico. Ik wou dat de voorlichting naar mensen zich niet alleen zo focuste op 'wat' te eten, maar ook 'hoeveel'. Veel mensen lopen met een blubberbuik rond, een teken van onze welvaart, maar dat visceraal vet is soms funest voor onze gezondheid. Niet altijd op individueel niveau (aanleg speelt een rol), maar op epidemiologisch niveau is de link sterk aanwezig.
pi_125637306
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:39 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de meeste mensen zo fructosevrij zijn als het bovenstaande.

En dan nog: fructose in een hypercalorisch dieet geeft een extra risicofactor. Een hypercalorisch dieet zonder fructose, leidend tot excessief abdominaal / visceraal vet, is op zichzelf ook al een risicofactor op insulineresistentie.

Mensen die netjes de schijf van vijf naar binnen schoepen, maar toch met een buikje rondlopen, hebben reeds een verhoogd risico.
Nee, het lijkt me idd niet dat mensen fructose vrij leven. Ik snap wat je bedoeld hoor, maar je leeft toch ook om te leven? Ik ben van mening dat als je idd de schijf van 5 binnen krijgt, niet overmatig snoept en voldoende beweegt en dan nog diabetes II krijgt, je pech hebt. En of mijn diabetes te voorkomen was geweest, weet ik niet. Feit is dat ik het heb en me ook daar weer aan aanpas.
pi_125637330
quote:

[..]

Alles is aanwezig voor een mooie type II
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:45:42 #186
55709 Stereotomy
pi_125637373
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:43 schreef Bamba het volgende:

[..]

Nee, het lijkt me idd niet dat mensen fructose vrij leven. Ik snap wat je bedoeld hoor, maar je leeft toch ook om te leven? Ik ben van mening dat als je idd de schijf van 5 binnen krijgt, niet overmatig snoept en voldoende beweegt en dan nog diabetes II krijgt, je pech hebt. En of mijn diabetes te voorkomen was geweest, weet ik niet. Feit is dat ik het heb en me ook daar weer aan aanpas.
Heel goed :) Je hebt het nu eenmaal, ik ken je situatie niet, maar misschien is het wel gedeeltelijk reversibel. Wat is tegenwoordig de tips die je vanaf de huisarts, dietiste krijgt om met DM II om te gaan?

quote:
Ik ben van mening dat als je idd de schijf van 5 binnen krijgt, niet overmatig snoept en voldoende beweegt en dan nog diabetes II krijgt, je pech hebt
Je kunt het geheel van bovenstaande doen, en toch nog visceraal vet ontwikkelen, want energieoverschot. Dát is de hele crux. Dat is te controleren en valt niet onder pech.

De schijf van vijf vertelt je (nogal matig, maar dat is mijn mening) wat je moet eten, zelfs de verhoudingen, maar niet hoeveel. Zoals ik al zei, al volg je de regels zo goed op, als je te energierijk eet en je draagt dat vet abdominaal met je mee, heb je verhoogde kans op insulineresistentie.
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:47:44 #187
351780 Piye
King of Kush
pi_125637452
quote:

[..]

Gewoon oerdieet: vlees, vis, fruit, groente en noten.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_125637490
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:45 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Heel goed :) Je hebt het nu eenmaal, ik ken je situatie niet, maar misschien is het wel gedeeltelijk reversibel. Wat is tegenwoordig de tips die je vanaf de huisarts, dietiste krijgt om met DM II om te gaan?

[..]

Je kunt het geheel van bovenstaande doen, en toch nog visceraal vet ontwikkelen, want energieoverschot. Dát is de hele crux. De schijf van vijf vertelt je (nogal matig, maar dat is mijn mening) wat je moet eten, maar niet hoeveel. Zoals ik al zei, al volg je de regels zo goed op, als je te energierijk eet en je draagt dat vet abdominaal met je mee, heb je verhoogde kans op insulineresistentie.
Huisarts, diabetesverpleegkundige en dietiste vertellen alle 3 een verschillend verhaal over wat je zou moeten eten en hoeveel :') . Ik let goed op m'n bloedsuikerspiegel en pas daar m'n insuline op aan.

Ik begrijp wat je zegt over visceraal vet. Helaas zijn weinig mensen zo goed op de hoogte van voedsel en wat het met je doet (ik net zo goed). Daarom is sporten en bewegen ook zo goed voor je :Y
pi_125637547
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:47 schreef Piye het volgende:

[..]

Gewoon oerdieet: vlees, vis, fruit, groente en noten.
En wat eet jij bij je ontbijt en lunch?
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:51:41 #190
351780 Piye
King of Kush
pi_125637586
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:50 schreef Bamba het volgende:

[..]

En wat eet jij bij je ontbijt en lunch?
Ik volg geen oerdieet. :P
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:52:11 #191
55709 Stereotomy
pi_125637608
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:49 schreef Bamba het volgende:

[..]

Huisarts, diabetesverpleegkundige en dietiste vertellen alle 3 een verschillend verhaal over wat je zou moeten eten en hoeveel :') .
Dat komt idd vaak voor en is frustrerend.

Geneeskundestudenten krijgen werkelijk 0,0 in hun curriculum over voeding wat nuttig is voor welvaartsziektes. Dietisten krijgen of verouderde informatie, of gesponsorde informatie van Unilever en krijgen in hun praktijk reclamepaketten toegestuurd. Jammer.
pi_125637635
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:51 schreef Piye het volgende:

[..]

Ik volg geen oerdieet. :P
Kijk je uit, straks ontwikkel je diabetes :o
pi_125637657
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:52 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Geneeskundestudenten krijgen werkelijk 0,0 in hun curriculum over voeding wat nuttig is voor welvaartsziektes. Dietisten krijgen of verouderde informatie, of gesponsorde informatie van Unilever en krijgen in hun praktijk reclamepaketten toegestuurd. Jammer.
ik kan je vertellen dat dit niet klopt
pi_125637684
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:52 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in :Y Weet jij hier zoveel van uit interesse of uit studie/werk? Bedankt voor de eerlijke en niet-veroordelende uitleg in ieder geval ^O^
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:54:30 #195
55709 Stereotomy
pi_125637705
Even over dat oerdieet ^^

ipv een 'eet als de mensen vroeger' dieet, kun je het ook zien als een 'eet NIET zoals de mensen nu' dieet.

Vroeger konden de mensen onmogelijk zoveel fructose naar binnen werken, bijvoorbeeld. Ook was het vrijwel onmogelijk om overgewicht te hebben omdat er simpelweg niet zoveel voedsel op een plaats was, en je dus wel veel moest bewegen om aan je voedsel te komen. Daarnaast aten de mensen vroeger nooit de hoeveelheden omega-6 die we nu wel eten uit geraffineerde plantaardige oliën.
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:54:49 #196
55709 Stereotomy
pi_125637717
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:53 schreef Loverrrr het volgende:

[..]

ik kan je vertellen dat dit niet klopt
Okee, 0,1.

Ik was er niet van onder de indruk.
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:57:10 #197
55709 Stereotomy
pi_125637801
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:54 schreef Bamba het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in :Y Weet jij hier zoveel van uit interesse of uit studie/werk? Bedankt voor de eerlijke en niet-veroordelende uitleg in ieder geval ^O^
Afgestudeerd, in medisch-wetenschappelijke richting. Daarnaast zelf 25 kilo afgevallen, en daarmee hopelijk enkeltje DM II afgewend. Probeer zelf nu door mezelf te blijven inlezen, me gezond te houden. Gebaseerd op wat ik lees, zowel wetenschappelijk als anecdotaal, kan ik het simpelweg niet eens zijn met schijf van vijf dat dat optimaal zou zijn. Het kan werken voor mensen, maar optimaal, zeker niet.

Voedsel is gewoonweg erg interessant.
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:58:13 #198
351780 Piye
King of Kush
pi_125637841
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:52 schreef Bamba het volgende:

[..]

Kijk je uit, straks ontwikkel je diabetes :o
:P

Maar ik denk wel dat het een veel gezondere levenssstijl is, alleen zolang ik niet op mezelf woon, is het niet erg praktisch.
pi_125637861
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:57 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Afgestudeerd, in medisch-wetenschappelijke richting. Daarnaast zelf 25 kilo afgevallen, en daarmee hopelijk enkeltje DM II afgewend. Probeer zelf nu door mezelf te blijven inlezen, me gezond te houden. Gebaseerd op wat ik lees, zowel wetenschappelijk als anecdotaal, kan ik het simpelweg niet eens zijn met schijf van vijf dat dat optimaal zou zijn. Het kan werken voor mensen, maar optimaal, zeker niet.

Voedsel is gewoonweg erg interessant.
Goed zeg, 25 kilo afgevallen ^O^
Mag ik vragen wat jij op een dag dan zoal eet? En of je überhaupt wel eens snoept en zo ja, wat dan?
pi_125637947
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:58 schreef Piye het volgende:

[..]

:P

Maar ik denk wel dat het een veel gezondere levenssstijl is, alleen zolang ik niet op mezelf woon, is het niet erg praktisch.
Brood is op zich ook niet erg, maar met mate. Wel is zo (en dat vind ik zelf best wel erg) dat ongezondere dingen vaak veel goedkoper zijn dan wanneer je gezond wilt eten. Dus grijpen veel mensen naar een ongezondere variant, zeker in deze tijd van crisis. Geen goede ontwikkeling vind ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')