quote:Update 06.17 uur:
Volgens lokale politie zijn er 144 gewonden waarvan 17 kritiek. Meeste gewonden hebben gebroken botten, verwondingen door rondvliegend metaal en gescheurde trommelvliezen. Alisdair Conn, hoofd van de hulpdiensten van het Massachusetts General Hospital, verklaart in 25 jaar niet een dergelijk bloedbad onder de Amerikaanse bevolking te hebben meegemaakt. "Dit is iets wat je alleen maar kan verwachten in een oorlogsgebied."
Update 06.51 uur:
The Boston Globe meld dat de Saoedische gewonde die ondervraagd werd in het ziekenhuis een twintigjarige student met een geldig visum is.
bronquote:Update 10.45 uur:
De FBI heeft de leiding over het onderzoek naar de bomexplosies. De Amerikaanse autoriteiten gaan uit van een terroristische aanslag, maar tasten vooralsnog in het duister over het motief of de identiteit van de daders.
Congresleden zeiden dat men zelfs geen idee heeft of het om binnenlandse dan wel buitenlandse daders gaat. De verantwoordelijkheid voor het geweld is niet opgeëist.
WBZ-TV meldde dat de FBI een appartement in Revere, een voorstad van Boston, is binnengevallen. De politie van Massachusetts bevestigde later dat er een arrestatiebevel is uitgevaardigd in verband met het onderzoek naar de explosies, maar wilde geen verdere details prijsgeven.
Het hoofd van de politie van Boston, Edward Davis, zei dat de autoriteiten geen specifieke informatie hadden binnengekregen dat er iets stond te gebeuren tijdens de marathon.
quote:Doden bij explosies in Boston
Bij de finish van de marathon van Boston hebben zich twee krachtige explosies voorgedaan. De politie van Boston spreekt van 2 doden en 23 gewonden.
Op beelden van een van de explosies is te zien hoe een van de deelnemers neervalt. De explosie vindt plaats achter een rij dranghekken. Sommige lopers rennen in paniek weg. Mensen in gele hesjes trekken de hekken weg om slachtoffers achter de hekken te bereiken.
Achter de hekken zijn gewonden te zien aan wie hulp wordt verleend. Toeschouwers op een tribune tegenover de plaats van een explosie proberen snel weg te komen. Op foto's van een verlaten straat is veel bloed te zien.
Pakketje
Het Lenox Hotel is ontruimd. Mogelijk had dit te maken met de vondst van een verdacht pakketje. De politie heeft zelf een derde explosie veroorzaakt, mogelijk om te voorkomen dat het pakketje zou afgaan.
Op de eerste tv-beelden zijn veel ambulances en brandweerwagens te zien. De reddingswerkzaamheden maken een goed georganiseerde indruk, van paniek is geen sprake. Er ligt veel rommel op de grond. Wat het is, is niet te zien.
Patriot's Day
De staat Massachussets waarin Boston ligt viert vandaag Patriot's Day, de dag waarop de eerste veldslagen van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog worden herdacht.
De koplopers waren al twee uur binnen toen de explosie zich voordeed. Enkele seconden later volgde een tweede, zeggen getuigen. Volgens de politie waren op dat moment nog veel deelnemers op weg naar de finish op Boylston Street. Aan de marathon deden zo'n 27.000 mensen mee.
De politie van Boston gaat er nu vanuit dat de explosies bij de Boston Marathon zijn veroorzaakt door bommen. Amerikaanse inlichtingendiensten doen dat ook, zegt persbureau Reuters.
Een bron bij een inlichtingendiensten heeft tegen persbureau AP gezegd dat er nog twee bommen zijn gevonden, die niet zijn afgegaan. Ze zijn inmiddels onschadelijk gemaakt. Volgens de Boston Globe lag één van de niet-ontplofte bommen op een glazen voetbrug.
De organisatie van de marathon laat op Facebook en Twitter weten dat de explosies bij de finishline zijn veroorzaakt door bommen.
Speech van Obama:quote:Explosions rock Boston Marathon
Blasts near the finish line of the Boston Marathon killed two people and injured 22 others Monday, Boston police said. The marathon itself, on its Facebook page, referred to the blasts as bombs. Authorities did not say immediately what caused the explosions.
Massachusetts General Hospital said it was treating 19 injured people; Tufts Medical Center reported that some injured were to be treated there as well.
The explosions sent smoke billowing into the air at Copley Square, turning a site of celebration into a mess of destruction.Crowds had gathered in the area to watch the runners.
Out of an abundance of caution, the Lenox Hotel was evacuated, the Boston Globe reported, as authorities looked into possible security concerns.
Officials in other cities, including New York, tightened security as as result.
bron: http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
Live streamsquote:Good afternoon, everybody. Earlier today, I was briefed by my homeland security team on the events in Boston. We’re continuing to monitor and respond to the situation as it unfolds. And I’ve directed the full resources of the federal government to help state and local authorities protect our people, increase security around the United States as necessary, and investigate what happened.
The American people will say a prayer for Boston tonight. And Michelle and I send our deepest thoughts and prayers to the families of the victims in the wake of this senseless loss.
We don’t yet have all the answers. But we do know that multiple people have been wounded, some gravely, in explosions at the Boston Marathon.
I’ve spoken to FBI Director Mueller and Secretary of Homeland Security Napolitano, and they’re mobilizing the appropriate resources to investigate and to respond.
I’ve updated leaders of Congress in both parties, and we reaffirmed that on days like this there are no Republicans or Democrats -- we are Americans, united in concern for our fellow citizens.
I’ve also spoken with Governor Patrick and Mayor Menino, and made it clear that they have every single federal resource necessary to care for the victims and counsel the families. And above all, I made clear to them that all Americans stand with the people of Boston.
Boston police, firefighters, and first responders as well as the National Guard responded heroically, and continue to do so as we speak. It’s a reminder that so many Americans serve and sacrifice on our behalf every single day, without regard to their own safety, in dangerous and difficult circumstances. And we salute all those who assisted in responding so quickly and professionally to this tragedy.
We still do not know who did this or why. And people shouldn’t jump to conclusions before we have all the facts. But make no mistake -- we will get to the bottom of this. And we will find out who did this; we'll find out why they did this. Any responsible individuals, any responsible groups will feel the full weight of justice.
Today is a holiday in Massachusetts -- Patriots’ Day. It’s a day that celebrates the free and fiercely independent spirit that this great American city of Boston has reflected from the earliest days of our nation. And it’s a day that draws the world to Boston’s streets in a spirit of friendly competition. Boston is a tough and resilient town. So are its people. I'm supremely confident that Bostonians will pull together, take care of each other, and move forward as one proud city. And as they do, the American people will be with them every single step of the way.
You should anticipate that as we get more information, our teams will provide you briefings. We're still in the investigation stage at this point. But I just want to reiterate we will find out who did this and we will hold them accountable.
Thank you very much.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 16-04-2013 12:06:31 ]
Er zal wel toevallig een Koran "gevonden" worden in een van de tienduizenden auto's die geparkeerd staan in Bostonquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:52 schreef BoefB2 het volgende:
[..]
Mijn punt is dat sommige hier roepen, arme Amerikaan... in tranen zitten omdat ze nu een vies plaatje zien.
Ik vind het ook vreselijk, echt waar.
Maar dat het in andere landen iedere dag gebeurd, op nog gruwelijkere wijze.. geen hardlopers... maar kids opgeblazen door drones of wat dan ook..
Tuurlijk zul je wel wat gezien hebben, diefoto's zeg je net....
Terwijl je donders goed weet dat er elke dag op LiveLeak talloze video's bijkomen van andere plekken in de wereld. Die geen of weinig reacties krijgen, .....
Wat is nou je punt? Dat we hypocriet zijn? Eens. Maar was allang bekend.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:52 schreef BoefB2 het volgende:
[..]
Mijn punt is dat sommige hier roepen, arme Amerikaan... in tranen zitten omdat ze nu een vies plaatje zien.
Ik vind het ook vreselijk, echt waar.
Maar dat het in andere landen iedere dag gebeurd, op nog gruwelijkere wijze.. geen hardlopers... maar kids opgeblazen door drones of wat dan ook..
Tuurlijk zul je wel wat gezien hebben, diefoto's zeg je net....
Terwijl je donders goed weet dat er elke dag op LiveLeak talloze video's bijkomen van andere plekken in de wereld. Die geen of weinig reacties krijgen, .....
Waarom post je dit 2x? Was je bang dat je onzin te weinig aandacht kreeg?quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Er zal wel toevallig een Koran "gevonden" worden in een van de tienduizenden auto's die geparkeerd staan in Boston
quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Er zal wel toevallig een Koran "gevonden" worden in een van de tienduizenden auto's die geparkeerd staan in Boston
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als straks naar voren komt dat er inderdaad een koran wordt gevonden in Boston, in een autoquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:57 schreef Netsplitter het volgende:
Het is echt niet nodig om het MO er steeds bij te halen in elk nieuw topic.
Waarom als ik vragen mag? De hysterie en de uitvergroting en de verontwaardiging die nu plaatsvind is volkomen hypocriet!quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:57 schreef Netsplitter het volgende:
quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:58 schreef BadderAapje het volgende:
De beruchte foto: (wel geblurred)edit, je ninja-edit was me te snel afSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zien we dan wel weer.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:58 schreef BoefB2 het volgende:
[..]
Als straks naar voren komt dat er inderdaad een koran wordt gevonden in Boston, in een auto.
Dan zul je het MO nog 1000 keer voorbij zien komen..
Die geven toch voornamelijk de VS zelf de schuld? OPEN JE OGEN MENSE! DE CIAL-QAIDA DOET HET ZELLUFquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:58 schreef HeatWave het volgende:
Er is nog niemand die de islam de schuld heeft gegeven, alleen de anti-VS mensen.
Ik geef niemand de schuld hoor? Alleen zo'n dag als gisteren, gebeurd iedere dag wereldwijd....quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:58 schreef HeatWave het volgende:
Er is nog niemand die de islam de schuld heeft gegeven, alleen de anti-VS mensen.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:58 schreef BadderAapje het volgende:
De beruchte foto: (wel geblurred)Zag hem al op liveleak inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens, geblurred... Dacht dat been, niet zijn hoofd.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
Hear, hear.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:01 schreef thettes het volgende:
Ik snap de 'ophef over de ophef' niet helemaal. Dit is toch iets wat totaal afwijkt van elk verwachtingspatroon? Met alle respect, maar een aanslag in Irak is net zo erg, maar veel 'normaler'. Daarnaast is voor een Nederlander het gevoel 'ik had daar ook kunnen staan' veel groter dan bij een aanslag in een land dat veel minder op Nederland lijkt.
Dus doe niet zo quasi-principeel. Niemand vindt een amerikaans leven belangrijker, en de grote aandacht hiervoor is zeer logisch.
Het 'ik had hier ook kunnen staan' idee is zulke kolder. Dat is gewoon een manier om iets persoonlijk te maken, terwijl het dit helemaal niet is. Voor mij is dit dus WEL precies hetzelfde als een aanslag elders, in bijv. Irak, Afghanistan of Pakistan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:01 schreef thettes het volgende:
Ik snap de 'ophef over de ophef' niet helemaal. Dit is toch iets wat totaal afwijkt van elk verwachtingspatroon? Met alle respect, maar een aanslag in Irak is net zo erg, maar veel 'normaler'. Daarnaast is voor een Nederlander het gevoel 'ik had daar ook kunnen staan' veel groter dan bij een aanslag in een land dat veel minder op Nederland lijkt.
Dus doe niet zo quasi-principeel. Niemand vindt een amerikaans leven belangrijker, en de grote aandacht hiervoor is zeer logisch.
Denk meer dat het ook een gevoel van angst is. Dit had ook afgelopen zondag in Rotterdam kunnen gebeuren. Syrië is een beetje een ver van mijn bed show.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat is nou je punt? Dat we hypocriet zijn? Eens. Maar was allang bekend.
Dat laaste klopt zeker. Maar dat is slechts een vaststaand feit, maar nog steeds geen reden om te doen alsof iets hier overdreven belangrijk gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het 'ik had hier ook kunnen staan' idee is zulke kolder. Dat is gewoon een manier om iets persoonlijk te maken, terwijl het dit helemaal niet is. Voor mij is dit dus WEL precies hetzelfde als een aanslag elders, in bijv. Irak, Afghanistan of Pakistan.
Het enige verschil hier is dat er veel meer media aanwezig is om er verslag van te brengen en beeldmateriaal ervan op het internet te plaatsen.
Dat speelt mee.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het 'ik had hier ook kunnen staan' idee is zulke kolder. Dat is gewoon een manier om iets persoonlijk te maken, terwijl het dit helemaal niet is. Voor mij is dit dus WEL precies hetzelfde als een aanslag elders, in bijv. Irak, Afghanistan of Pakistan.
Het enige verschil hier is dat er veel meer media aanwezig is om er verslag van te brengen en beeldmateriaal ervan op het internet te plaatsen.
Er zit toch wel ergens een nuance verschil.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Maar alles duidt er dan toch nog steeds op dat 'we' een Amerikaans leven belangrijker vinden dan een leven uit een of ander MO-land? Zo werkt dat toch gewoon? Als 3 doden zoveel aandacht krijgen dan is dat omdat dat belangrijker wordt gevonden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:01 schreef thettes het volgende:
Ja, maar jij bent dan ook heel bijzonder. Voor de rest van Nederland is het wel wat dichterbij huis; er deden een hoop Nederlanders mee (dus was er ook aanhang). We zien er hetzelfde uit, spreken de taal en de culturen komen overeen. Dat, en bovendien gebeurt het in 'onze wereld' niet dagelijks.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nee, dat probeer ik juist uit te leggen. Meer aandacht is gerechtvaardigd, maar dat betekent niet dat zo'n leven belangrijker is. Of je moet belangrijker definieren als 'trekt meer onze aandacht', maar dat probeer ik nu juist net bij het concept 'belangrijk' vandaan te houden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar alles duidt er dan toch nog steeds op dat 'we' een Amerikaans leven belangrijker vinden dan een leven uit een of ander MO-land? Zo werkt dat toch gewoon? Als 3 doden zoveel aandacht krijgen dan is dat omdat dat belangrijker wordt gevonden.
Dat mag, ik vind 3 dooien hier in de straat ook belangrijker dan 3 dooien in Boston. Maar doe daar dan niet zo hypocriet over.
Moreel relativisme kan best, dat doe ik ook en toch kan ik best accepteren dat het ene incident in de zin van gegeven aandacht belangrijker wordt gevonden dan het andere.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat jij graag zou zien dat ieder slachtoffer hetzelfde wordt behandeld, zal vast iets met jouw voorliefde voor moral relativism te maken hebben. De echte wereld zit anders in elkaar.
Overigens worden bomaanslagen in Israel onderhand bijna hetzelfde behandeld in de media als eentje in Irak, juist omdat het daar ook geen sterk afwijkende gebeurtenis meer is.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:15 schreef IntensiveGary het volgende:
Als ik naar mezelf kijk; in de regio Boston ken ik 10+ mensen goed en een groter aantal een beetje. In het midden-oosten ken ik er vrijwel geen. Alleen in Israël. En ja, als er in Israël iets gebeurt zit ik ook aan de buis gekluisterd. De rest zal me worst wezen.
Het lijkt mij dat als je aan levens in Irak net zoveel belang hecht, je daar ook ongeveer evenveel aandacht voor hebt. Je kunt wel zeggen dat je ze allemaal even belangrijk vindt, maar uit je gedrag leid ik iets anders af. Ik vind daar niet zoveel mis mee, maar belang hechten doe je niet door even tussendoor te roepen dat iedereen even belangrijk is, dat is nogal vrijblijvend.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:17 schreef thettes het volgende:
[..]
Nee, dat probeer ik juist uit te leggen. Meer aandacht is gerechtvaardigd, maar dat betekent niet dat zo'n leven belangrijker is. Of je moet belangrijker definieren als 'trekt meer onze aandacht', maar dat probeer ik nu juist net bij het concept 'belangrijk' vandaan te houden.
Niet per se een amerikaans leven, maar wel een westers leven. En dat is maar goed ook, anders heb je geen leven meer lijkt me. Een mensenleven heeft in bepaalde wereld delen totaal geen waarde, ook zonder amerikaanse drones worden in MO, Africa, India etc heel veel mensenlevens verspildquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar alles duidt er dan toch nog steeds op dat 'we' een Amerikaans leven belangrijker vinden dan een leven uit een of ander MO-land? Zo werkt dat toch gewoon? Als 3 doden zoveel aandacht krijgen dan is dat omdat dat belangrijker wordt gevonden.
Nee, je hebt moreel belang (ieder leven is gelijk) en die overtuiging deel ik. Maar dat een aanslag op een marathon in Boston belangrijker wordt gevonden in de media komt natuurlijk door heel andere elementen dan de waarde die men toekent aan het leven van een ander. Zoals eventuele politieke gevolgen, de mate waarin het afwijkt van het alledaagse en ook een gevoel van 'ik had het ook kunnen zijn'. En dat laatste is dus geen uitspraak die een leven boven dat van een ander stelt, maar enkel iets wat het persoonlijker en dus voelbaarder maakt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat als je aan levens in Irak net zoveel belang hecht, je daar ook ongeveer evenveel aandacht voor hebt. Je kunt wel zeggen dat je ze allemaal even belangrijk vindt, maar uit je gedrag leid ik iets anders af. Ik vind daar niet zoveel mis mee, maar belang hechten doe je niet door even tussendoor te roepen dat iedereen even belangrijk is, dat is nogal vrijblijvend.
Dat klopt, dat is hypocriet. Overigens is het heel makkelijk, maar niet onwaar, om te zeggen dat maatschappelijke structuren daarvoor nogal verantwoordelijk zijn. Het is immers niet alsof ik echt iets kan doen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat als je aan levens in Irak net zoveel belang hecht, je daar ook ongeveer evenveel aandacht voor hebt. Je kunt wel zeggen dat je ze allemaal even belangrijk vindt, maar uit je gedrag leid ik iets anders af. Ik vind daar niet zoveel mis mee, maar belang hechten doe je niet door even tussendoor te roepen dat iedereen even belangrijk is, dat is nogal vrijblijvend.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:57 schreef Netsplitter het volgende:
quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat zien we dan wel weer.
Tot die tijd geen geouwehoer meer over hoe erg het ergens anders is.
Daar zijn andere topics voor.
Dus die overtuiging van je komt niet terug in hoeveel belang je er feitelijk aan blijkt te hechten, maar wat maakt die overtuiging dan niet volledig vrijblijvend?quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:23 schreef thettes het volgende:
[..]
Nee, je hebt moreel belang (ieder leven is gelijk) en die overtuiging deel ik. Maar dat een aanslag op een marathon in Boston belangrijker wordt gevonden in de media komt natuurlijk door heel andere elementen dan de waarde die men toekent aan het leven van een ander. Zoals eventuele politieke gevolgen, de mate waarin het afwijkt van het alledaagse en ook een gevoel van 'ik had het ook kunnen zijn'. En dat laatste is dus geen uitspraak die een leven boven dat van een ander stelt, maar enkel iets wat het persoonlijker en dus voelbaarder maakt.
There's always a reason ... Ja, laten we allemaal continu achterdochtig zijn.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:40 schreef BoefB2 het volgende:
Van een Amerikaanse:
After reading some more of this thread and watching a little more of Communist News Network, including Obama's latest "We don't now who did this, but we'll find them and bring them to justice" speech, I think I should add something important.
Guys, just because there have been casualties, don't get engulfed in the propaganda.
I've been watching the news for about half an hour now, and they seem to love playing the footage. The word "Terror" is popping up everywhere. Also, they just played a live video of one of the explosions. It seems to have the potential to strongly provoke a lot of people emotionally, and just now, as I'm typing, the news woman referenced 9/11. She is saying that the situation is similar to 9/11, and so it is.
People dying or getting hurt, then the news exploiting it in an emotionally blackmailing way.
This is the time you need to step back, look at all things objectively, and ask yourself;
Why do they want me to see this?
There's a reason they want you to get emotional. There is ALWAYS a reason. The reason's not always clear... in fact, we usually don't know the reason until after it reveals itself. But there is a reason.
9/11? They cracked down on us hard, gained a lot of control over us after 9/11, Also, it gave us an excuse to go to war and grab some oil.
Remember all the gay marriage controversy a month or so ago? While everyone was distracted, emotional and whining about gay marriage, the Monstanto Protection Act was signed into play.
I'm telling you, when things like this happen, and they're presented on the news in a way that really gets you, then they are up to something.
Always ask yourself, what are they up to?
Dus als er elke dag 10 man worden afgeschoten in een achterbuurt van Boston, is dat minder erg dan iemand die tijdens de Marathon zijn been kwijt raakt?quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:23 schreef thettes het volgende:
[..]
Nee, je hebt moreel belang (ieder leven is gelijk) en die overtuiging deel ik. Maar dat een aanslag op een marathon in Boston belangrijker wordt gevonden in de media komt natuurlijk door heel andere elementen dan de waarde die men toekent aan het leven van een ander. Zoals eventuele politieke gevolgen, de mate waarin het afwijkt van het alledaagse en ook een gevoel van 'ik had het ook kunnen zijn'. En dat laatste is dus geen uitspraak die een leven boven dat van een ander stelt, maar enkel iets wat het persoonlijker en dus voelbaarder maakt.
Wat daar staat is gewoon waar.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:43 schreef Voszje het volgende:
[..]
There's always a reason ... Ja, laten we allemaal continu achterdochtig zijn.
Er zijn er genoeg die wielrentuig maar al te graag van de weg drukken, dus wie weet.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:46 schreef GekkePoes het volgende:
De optie dat er gewoon een krankzinnige is die te veel LSD heeft gehad en een hekel aan marathons is er niet?
Waarom?quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:48 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Nee, het is samenzwerings bullshit.
Misschien was het een wraakactie op de doping....quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:48 schreef Terecht het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg die wielrentuig maar al te graag van de weg drukken, dus wie weet.
Ik heb vrienden en familie in Boston wonen. Mag ik daar asjeblieft meer om geven dan het MO? Okee bedankt!quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Waarom als ik vragen mag? De hysterie en de uitvergroting en de verontwaardiging die nu plaatsvind is volkomen hypocriet!
Heb je bewijs dat de pers dit 'opklopt' om de regering in staat te stellen wetten door te voeren?quote:
Mag. Maar we zouden het hier verder niet meer over het MO hebben.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb vrienden en familie in Boston wonen. Mag ik daar asjeblieft meer om geven dan het MO? Okee bedankt!
Het gaat erom dat je zaken in perspectief kan zien. Helaas is dat een competentie die je steeds minder ziet.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb vrienden en familie in Boston wonen. Mag ik daar asjeblieft meer om geven dan het MO? Okee bedankt!
16.8 trillion debt, and counting.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:40 schreef BoefB2 het volgende:
Always ask yourself, what are they up to?
De reden dat dit nieuws 'breaking' is, heeft ten eerste natuurlijk te maken met hoe vaak dit soort gebeurtenissen voorkomen. Een nieuwe verkeersdode is niet bijzonder, want die komen elke dag meerdere malen voor. Aanslagen in conflictgebieden zijn niet 'breaking', want het is vaak meer de dagelijkse gang van zaken. Een bomaanslag in de VS is een veel grotere zeldzaamheid.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:20 schreef Fides het volgende:
Die "moral relativists" in dit topic. Mooi man. Tuurlijk heeft dit veel meer nieuwswaarde dan een aanslag in Irak/Afghanistan, ook zenders als Al-Jazeera en Al-Arabiya hadden gister een [BREAKING NEWS]-uitzending, dus blijkbaar zijn zij het met 'mij' eens. Daarnaast zou een aanslag als deze (op een openbaar event, midden in de stad, live-TV-beelden van explosie) ook wel aandacht krijgen als deze in een MO/Arabisch land zou zijn.
Gruwelijk.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:07 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
http://imgur.com/a/IuEDd
Niet voor de zwakke maag.
Alles mag en is ook begrijpelijk.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Blehh, word ik niet vrolijk van iddquote:Op dinsdag 16 april 2013 11:07 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
Inderdaad. Wat dat betreft zijn er "gelukkig maar drie dood".quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:19 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
Gezien de gewonden om die vrouw heen, heeft ze echt heel veel geluk gehad..
Zie jij het de boel wel in perspectief?quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je zaken in perspectief kan zien. Helaas is dat een competentie die je steeds minder ziet.
Wordt ook steeds lastiger met SBS campingzenders en telegraaf geschreeuw.
Idiocracy
damn...quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:07 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
Overtuiging en handelen zijn wezenlijk andere dingen. Overtuiging wordt hoogstens beperkt door sociale gedachtestructuren, handelen kent allerlei praktische beperkingen. Dus je hoeft niet te twijfelen aan mijn overtuiging en dat ik er niet altijd naar handel is mijzelf ook allang bekend.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus die overtuiging van je komt niet terug in hoeveel belang je er feitelijk aan blijkt te hechten, maar wat maakt die overtuiging dan niet volledig vrijblijvend?
Het lijkt me dat als je die overtuiging daadwerkelijk hebt je daar ook naar handelt, en dan zouden journalisten met die overtuiging nieuws anders brengen en zouden nieuwsconsumenten met die overtuiging dat anders ervaren. Dan lijkt mij dat die overtuiging er gewoon niet is.
Holy shit die gast met dat been, pre-rolstoel.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:07 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
Ik vind het maar raar hoor, dat die linkjes zo vaak geplaatst worden. In sommige topics kwamen ze wel 5 á 10 keer voorbij. Waarom in godsnaam?quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Holy shit die gast met dat been, pre-rolstoel.Aan de ene kant wil ik het niet zien, aan de andere kant vind ik het zo surreal dat ik toch kijk.
Ik heb hetzelfde, beetje ramptoerisme, schaamte en toch kijkenquote:Op dinsdag 16 april 2013 11:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Holy shit die gast met dat been, pre-rolstoel.Aan de ene kant wil ik het niet zien, aan de andere kant vind ik het zo surreal dat ik toch kijk.
Volgens mij durft ook niemand bij de man zonder benen in de buurt te komen..quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:07 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
Shock misschien?quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:32 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
Je ziet ook totaal geen emotie op het gezicht van die man.
Ik kan er eerlijk gezegd niet echt naar kijken.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:34 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
[..]
Ik denk het, want je ziet wel dat hij nog bij bewustzijn is.
Ik snap die obsessie best wel. De MS maakt er juist een obsessie van, daar komen weer topics uit als dit, en dan hebben mensen zoiets van: ik word volgegooit met berichten over aanslag.. dan wil ik ook alles zien ook.. fotos, verslagen... hoe reageert men op zo'n aanslag.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:21 schreef Monolith het volgende:
Ik snap de hele obsessie met die ranzige plaatjes niet zo. Als je dat zo nodig wilt zien, dan heb je websites die vol staan met dergelijk onsmakelijk ramptoerisme.
Holy fuck wat een bloedbad. Arme kerel, arme mensen. En die vrouw met dat rode jasje/vest heeft verdomd veel mazzel gehad.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:07 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
Dan zou je juist een aanslag op een overheidsgebouw verwachten.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:36 schreef remlof het volgende:
De vuurwapenwetgeving in Massachusetts is het strengste van de hele VS. Misschien was dit een daad van "verzet" daartegen? Die hardcore vuurwapentokkies zijn er gek genoeg voor.
Waarom denk je hier aan?quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:36 schreef remlof het volgende:
De vuurwapenwetgeving in Massachusetts is het strengste van de hele VS. Misschien was dit een daad van "verzet" daartegen? Die hardcore vuurwapentokkies zijn er gek genoeg voor.
Kun je niet zo zeggen omdat je niet weet hoeveel meer aanslagen er zouden zijn waren die veiligheidsmaatregelen niet genomen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
Trieste gebeurtenissen in Boston bij de Marathon.
Wat het ons echter wel leert is dat het opgeven van vrijheid voor 'veiligheid' niet echt goed werkt. De VS hebben zoveel verschillende 'veiligheidsmaatregelen', en toch lukt het iemand of een groepje om enkele bommen te plaatsen tijdens zo'n groots evenement.
Ik denk dat we beter kunnen gaan accepteren dat we niet veilig zijn en dat dat het leven is, maar toch beter onze vrijheid kunnen behouden om het leefbaar te houden tussen de onveilige momenten door.
Echt veilig ben je nooit inderdaad, maar ik heb eigenlijk het idee dat iedereen daar wel van op de hoogte is. Je kunt natuurlijk de risico's altijd zoveel mogelijk inperken en daar zijn ze nu mee bezig.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat het ons echter wel leert is dat het opgeven van vrijheid voor 'veiligheid' niet echt goed werkt. De VS hebben zoveel verschillende 'veiligheidsmaatregelen', en toch lukt het iemand of een groepje om enkele bommen te plaatsen tijdens zo'n groots evenement.
Ik denk dat we beter kunnen gaan accepteren dat we niet veilig zijn en dat dat het leven is, maar toch beter onze vrijheid kunnen behouden om het leefbaar te houden tussen de onveilige momenten door.
Dit.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
De verzameling van mensen die hier gek genoeg voor zijn, is dusdanig groot dat elke vinger in de richting van een bepaalde groep zonder meer informatie nutteloze speculatie is.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:36 schreef remlof het volgende:
We zijn al een hele lange tijd nergens veilig voor.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
Omdat Starbuckshipsters niet zo geweldadig zijn als die vuurwapenrednecks. Die zouden nog een burgeroorlog beginnen om hun recht op het dragen van vuurwapens te verdedigen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom denk je hier aan?
Kan toch net zo goed een daad tegen de starbucks zijn die opgehouden is met de korting op cappuccino op de zondag?
Dat is niet geheel vreemd.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:36 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik kan er eerlijk gezegd niet echt naar kijken.
Feit blijft dat je nooit veilig bent..quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:39 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Kun je niet zo zeggen omdat je niet weet hoeveel meer aanslagen er zouden zijn waren die veiligheidsmaatregelen niet genomen.
Iedereen OK ja.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:11 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Alles mag en is ook begrijpelijk.
Iedereen ok? Of waren ze niet in de buurt?
Anonymous?quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:52 schreef rakotto het volgende:
En hebben ze al een zwarte schaap aangewezen?
Nee en ja, niemand verdacht wel wordt er gezegd dat het een negert is.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:52 schreef rakotto het volgende:
En hebben ze al een zwarte schaap aangewezen?
quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:57 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Nee en ja, niemand verdacht wel wordt er gezegd dat het een negert is.
Bovendien wordt je veiligheid tegenover de staat er ook alleen maar minder van. Die angstcultuur en veiligheidsmaatregelen worden immers ook gebruikt om vreedzame criticasters van het regime neer te slaan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Feit blijft dat je nooit veilig bent..
Sorry, maar dan heb ik liever iets meer privacy en wat minder telefoontaps e.d.
maar reken er maar op dat we nog meer rare poortjes overal gaan krijgen, duizenden camera's, nog meer vrijheidsinperking.
ook al is het bloederig, wat me opvalt is zou het een pakketje kunnen zijn geweest die tussen deze mensen in stond?quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Holy fuck wat een bloedbad. Arme kerel, arme mensen. En die vrouw met dat rode jasje/vest heeft verdomd veel mazzel gehad.
Alhoewel ik een bloedhekel heb aan alle pseudo-veiligheidsmaatregelen die de VS na 9/11 hebben getroffen, zoals het uitdoen van schoenen voordat je het vliegtuig in gaat, kun je de situatie in de VS niet vergelijken met die in de DDR. Als je dat wel wil doen, dan snap je volgens mij niet wat er in de DDR daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bovendien wordt je veiligheid tegenover de staat er ook alleen maar minder van. Die angstcultuur en veiligheidsmaatregelen worden immers ook gebruikt om vreedzame criticasters van het regime neer te slaan.
Inmiddels worden miljoenen vrij burgers scherper in de gaten gehouden dan de DDR-bevolking, en staan ze nog vaker in de rij ook. Alleen is de bandbreedte van je uitingsvrijheid wat groter en sta je niet in de rij om iets te kopen maar om je te mogen verplaatsen.
De hoeveelheid internethelden is too damn high idd.... De halve straat is opgeblazen maar de zolderkamer fokkertjes zouden wel even batman worden hoorquote:Op dinsdag 16 april 2013 12:19 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Alsof jij weet hoe je in shock reageert. Vanaf je luie stoel in Nederland is het makkelijk praten.
Er is vrijwel geen enkele amateurvideo van 9/11 te vinden waarin niet de zin OMG voorkomt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:16 schreef fonkeymonkey het volgende:
Even serieus
Zit een filmpje te kijken , hoor je die gozer 3/4 x " OMG " zeggen
Alsof je in zo'n situatie weet wat je moet doen. Ik zou ook blijven filmen denk ik.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:16 schreef fonkeymonkey het volgende:
Even serieus
Help dan verdomme mee ipv die kutcamera erbij te houden, je ziet dat ze hulp nodig hebben
quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:16 schreef fonkeymonkey het volgende:
Even serieus
Help dan verdomme mee ipv die kutcamera erbij te houden, je ziet dat ze hulp nodig hebben
Die oom agent ook op 0:33, Fok!'t up over here.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:16 schreef fonkeymonkey het volgende:
Even serieus
Nee ik heb zo een situatie niet meegemaakt en god laten we hopen dat dat nooit zal gebeuren.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:19 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Alsof jij weet hoe je in shock reageert. Vanaf je luie stoel in Nederland is het makkelijk praten.
Ja vast, moralist.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:21 schreef fonkeymonkey het volgende:
[..]
Nee ik heb zo een situatie niet meegemaakt en god laten we hopen dat dat nooit zal gebeuren.
Maar ik heb wel sensatie momentjes meegemaakt en dan ga ik niet met me camera staan zwaaien en alles opnemen.
In deze situatie zou ik of idd paniek zijn en niet weten wat ik doe, zo niet, zou ik alles behalve gaan filmen terwijl ik zie dat ze hulp nodig hebben.
Ies koeltoer. 'Muricaquote:Op dinsdag 16 april 2013 12:16 schreef fonkeymonkey het volgende:
Even serieus
Batman beperkt zich vooral tot het in elkaar rammen van criminelen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De hoeveelheid internethelden is too damn high idd.... De halve straat is opgeblazen maar de zolderkamer fokkertjes zouden wel even batman worden hoor.
Laten we mensen veroordelen op de taal die ze spreken, moet allemaal kunnen, het zijn tenslotte maar Amerikanen. Discrimineer ze maar dood.quote:
Inderdaad, je zou per ongeluk iets belangrijks kunnen vastleggen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alsof je in zo'n situatie weet wat je moet doen. Ik zou ook blijven filmen denk ik.
Ik sluit me aan bij wat Benjamin Franklin eeuwen geleden zei, maar misschien ben ik te achterdochtig.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Alhoewel ik een bloedhekel heb aan alle pseudo-veiligheidsmaatregelen die de VS na 9/11 hebben getroffen,
Wat?quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Laten we mensen veroordelen op de taal die ze spreken, moet allemaal kunnen, het zijn tenslotte maar Amerikanen. Discrimineer ze maar dood.
het enorm hypocriete afzeiken en het zo veroordeelde over 1 kam scheren van Amerikanen.quote:
Snap jij dan wel wat er in de VS echt plaatsvindt?quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Alhoewel ik een bloedhekel heb aan alle pseudo-veiligheidsmaatregelen die de VS na 9/11 hebben getroffen, zoals het uitdoen van schoenen voordat je het vliegtuig in gaat, kun je de situatie in de VS niet vergelijken met die in de DDR. Als je dat wel wil doen, dan snap je volgens mij niet wat er in de DDR daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
Beide levens zijn even belangrijk. Maar de gebeurtenis zelf heeft wel een verschil.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij hebt ook altijd wel ergens een mening over of moet je ergens mee bemoeien, hè?quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Snap jij dan wel wat er in de VS echt plaatsvindt?
Dit dus.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het enorm hypocriete afzeiken en het zo veroordeelde over 1 kam scheren van Amerikanen.
Roep iets dat je het gamelagamela taaltje van een Marokkaan lelijk vindt en je bent een nazi, maar Amerikanen bashen is gewoon stoer.
Wat er echt plaatsvindt, zal de geschiedenis misschien uitwijzen. Maar we weten vrij zeker van wat er in de DDR is gebeurd, en niets wijst er op dat er iets soortgelijks plaatsvindt in de VS.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Snap jij dan wel wat er in de VS echt plaatsvindt?
Dat die vent is blijven filmen is mis. Juist wel heel nuttig geweest voor het FBI onderzoek en bewijsmateriaal. Tevens is hij geen arts of medicie, er lopen daar genoeg getrainde mensen rond die te hulp schoten. Tevens hebben ze weinig aan iemand die daar in de weg loopt ipv een toeschouwer die arts is en een gewonde verzorgt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:21 schreef fonkeymonkey het volgende:
[..]
Nee ik heb zo een situatie niet meegemaakt en god laten we hopen dat dat nooit zal gebeuren.
Maar ik heb wel sensatie momentjes meegemaakt en dan ga ik niet met me camera staan zwaaien en alles opnemen.
In deze situatie zou ik of idd paniek zijn en niet weten wat ik doe, zo niet, zou ik alles behalve gaan filmen terwijl ik zie dat ze hulp nodig hebben.
Ja zelfs Al Qaida claimde het een keer niet, misschien omdat de aangerichte schade 'klein' is en ze zich er voor zouden schamenquote:Op dinsdag 16 april 2013 12:28 schreef Maxerazzi het volgende:
Wat ik niet snap, is dat niemand nog die aanslag heeft opgeëist. Als het terrorisme is, lijkt het me toch wel handig voor terroristen ook om meteen - of in ieder geval zo snel mogelijk - die aanslag te claimen. Anders verkwansel je meteen de helft van het angsteffect.
Verder is dit eindelijk een keer een goed filmpje van een amateur.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:29 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Dat die vent is blijven filmen is mis. Juist wel heel nuttig geweest voor het FBI onderzoek en bewijsmateriaal. Tevens is hij geen arts of medicie, er lopen daar genoeg getrainde mensen rond die te hulp schoten. Tevens hebben ze weinig aan iemand die daar in de weg loopt ipv een toeschouwer die arts is en een gewonde verzorgt.
Cameraman
quote:Update 0.35 uur:
Inmiddels zijn er op internet vele hulpacties op gang gekomen om mensen onderdak te bieden.
Pakistaanse groeperingen gelieerd aan Al Quaida hebben al bevestigd dat ze er niets mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja zelfs Al Qaida claimde het een keer niet, misschien omdat de aangerichte schade 'klein' is en ze zich er voor zouden schamen
Dat is wel het mooie van Amerika. Die saamhorigheid.quote:
god-ver-dom-me.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:07 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
Hier zou een omstander een website maken en zijn bankrekening daar plaatsen zodat mensen hun medeleven kunnen tonen dmv een financiele giftquote:Op dinsdag 16 april 2013 12:33 schreef peleetje het volgende:
[..]
Dat is wel het mooie van Amerika. Die saamhorigheid.
Zou in NL toch minder snel (op minder grote schaal) gebeuren.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:33 schreef peleetje het volgende:
[..]
Dat is wel het mooie van Amerika. Die saamhorigheid.
Zou in NL toch minder snel (op minder grote schaal) gebeuren.
Nee joh, dat is puur iets Britsquote:Op dinsdag 16 april 2013 12:35 schreef CodeRood het volgende:
[..]wij zijn dan ook een multicultuur.
Zou me niets verwonderen als gewonden bij een zulke aanslag gewoon eerst even van hun bezittingen beroofd worden.
Katrina.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:35 schreef CodeRood het volgende:
Zou me niets verwonderen als gewonden bij een zulke aanslag gewoon eerst even van hun bezittingen beroofd worden.
Dikke onzin natuurlijk. Toen Karst T. op een menigte in Apeldoorn inreed gebeurde dat ook niet.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:35 schreef CodeRood het volgende:
Als er één land een voorbeeld van een multicultuur is, dan is het de VS wel. Ook daar met problemen en slechte dingen, naast de voordelen. Ook daar worden mensen beroofd.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:35 schreef CodeRood het volgende:
wij zijn dan ook een multicultuur.
En de V.S. niet?quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:35 schreef CodeRood het volgende:
Hoe weet je dat? Hotels zijn ontruimd, openbaar vervoer lag plat, veel dagjesmensen in de stad...quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:41 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Leg dan uit wat mensen aan onderdak hebben? Dat kun je niet. Logisch want niemand heeft onderdak nodig.
Het is helemaal niet dom, het is medelevend. Die mensen die bij de marathon aanwezig waren voelen zich nu zwaar kut. Het is dan fijn als andere mensen compassie tonen en achter je gaan staan. Of het nu nodig is of niet.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:39 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Het is gewoon ontzettend dom. Onderdak beiden terwijl die mensen gewoon hun eigen huis binnen kunnen. Overdreven Oprah Winfrey gedrag, zum kotsen. Dat ze hun oproep maar doen aan de Syriers, schijnheilig volk.
Klopt. Rendition zorgt ervoor dat ze dat netjes buiten hun landsgrenzen mogen doen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat er echt plaatsvindt, zal de geschiedenis misschien uitwijzen. Maar we weten vrij zeker van wat er in de DDR is gebeurd, en niets wijst er op dat er iets soortgelijks plaatsvindt in de VS.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:41 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Leg dan uit wat mensen aan onderdak hebben? Dat kun je niet. Logisch want niemand heeft onderdak nodig.
Ps ik ben geen racist, ik vind die Yanks gewoon schijnheilige aandachtstrekkers.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:39 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Wat ben jij voor een idioot?
Nee geen huis geraakt maar het transportsysteem ligt wel even plat, en dagjesmensen van buiten de stad e.d. hebben toch onderdak nodig.
Maargoed, dat je dat zelf niet snapt geeft wel je verstandelijke vermogen aan, zoals jouw post ook al liet zien.
ik ben het met je eens dat je wanneer het in het M.O gebeurt niemand het ene fuck boeit en dat is op zijn zachts gezegd hypocriet maar je slaat nu wel door.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:39 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Het is gewoon ontzettend dom. Onderdak beiden terwijl die mensen gewoon hun eigen huis binnen kunnen. Overdreven Oprah Winfrey gedrag, zum kotsen. Dat ze hun oproep maar doen aan de Syriers, schijnheilig volk.
Het zijn beide staten die een uitgebreid spionage en geweldsapparaat hebben opgezet om het regime zelf te beschermen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat er echt plaatsvindt, zal de geschiedenis misschien uitwijzen. Maar we weten vrij zeker van wat er in de DDR is gebeurd, en niets wijst er op dat er iets soortgelijks plaatsvindt in de VS.
Metro, vliegtuig, taxi, bus, trein, auto alles rijdt of vliegt gewoon.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:39 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat ben jij voor een idioot?
Nee geen huis geraakt maar het transportsysteem ligt wel even plat, en dagjesmensen van buiten de stad e.d. hebben toch onderdak nodig.
Maargoed, dat je dat zelf niet snapt geeft wel je verstandelijke vermogen aan, zoals jouw post ook al liet zien.
Dit is Amerika: renners en toeschouwers die verkoopstalletjes plunderen omdat de verkopers in doodsangst gevlucht zijn en omdat de politie en officials te druk bezig zijn om half opgeblazen slachtoffers te helpen zodat ze toch niet gepakt worden.quote:
Alle hotels werden ontruimd, daarom was er dus onderdak nodig.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:39 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dat is niet hypocriet, dat is gewoon menselijk. Boston en de VS staan nu eenmaal dichter bij ons dan Syrië en het MO. Als een goede collega van jou kanker krijgt zal het je waarschijnlijk ook meer doen dan wanneer James Wood uit Croydon kanker krijgt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:43 schreef HighVolume het volgende:
[..]
ik ben het met je eens dat je wanneer het in het M.O gebeurt niemand het ene fuck boeit en dat is op zijn zachts gezegd hypocriet maar je slaat nu wel door.
Gebeurt toch overal...quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit is Amerika: renners en toeschouwers die verkoopstalletjes plunderen omdat de verkopers in doodsangst gevlucht zijn en omdat de politie en officials te druk bezig zijn om half opgeblazen slachtoffers te helpen zodat ze toch niet gepakt worden.
Dat boeit ook. Maar minder omdat aanslagen in het Midden Oosten dagelijks gebeuren.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:43 schreef HighVolume het volgende:
ik ben het met je eens dat je wanneer het in het M.O gebeurt niemand het ene fuck boeit en dat is op zijn zachts gezegd hypocriet maar je slaat nu wel door.
'die Yanks', nee hoor helemaal niet generaliserend of racistisch.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:41 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ps ik ben geen racist, ik vind die Yanks gewoon schijnheilige aandachtstrekkers.
Dit. Ik heb zelf ook verdomd weinig respect voor de VS als land en al helemaal de schurft aan hun schijnheilige overheid. Maar de inwoners zijn over de hele linie vrij tof (ben zo'n beetje in elke staat wel een paar keer geweest).quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:41 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Het is helemaal niet dom, het is medelevend. Die mensen die bij de marathon aanwezig waren voelen zich nu zwaar kut. Het is dan fijn als andere mensen compassie tonen en achter je gaan staan. Of het nu nodig is of niet.
Maar dat gebaar snap jij waarschijnlijk niet met je kortzichtigheid. Idioot.
Nee...ik kan me niet herinneren dat Alphen geplunderd is na de shooting bijvoorbeeldquote:
Heeft niets met Amerikaan zijn te maken (het helpen van slachtoffers of het openstellen van je huis evenmin). Heeft vooral met menselijkheid te maken; er zijn sociale mensen en asociale mensen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit is Amerika: renners en toeschouwers die verkoopstalletjes plunderen omdat de verkopers in doodsangst gevlucht zijn en omdat de politie en officials te druk bezig zijn om half opgeblazen slachtoffers te helpen zodat ze toch niet gepakt worden.
Ja, dat zou in een ander continent ècht niet gebeuren hoor.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Prima. Maar betekent dat dan datquote:Op dinsdag 16 april 2013 12:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn beide staten die een uitgebreid spionage en geweldsapparaat hebben opgezet om het regime zelf te beschermen.
quote:Inmiddels worden miljoenen vrij burgers scherper in de gaten gehouden dan de DDR-bevolking, en staan ze nog vaker in de rij ook.
dat is zeker wel hypocriet en die vergelijking slaat nergens opquote:Op dinsdag 16 april 2013 12:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is niet hypocriet, dat is gewoon menselijk. Boston en de VS staan nu eenmaal dichter bij ons dan Syrië en het MO. Als een goede collega van jou kanker krijgt zal het je waarschijnlijk ook meer doen dan wanneer James Wood uit Croydon kanker krijgt.
Niet gehoord maar zal vast wel gebeurd zijn.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee...ik kan me niet herinneren dat Alphen geplunderd is na de shooting bijvoorbeeld
Goed dat het gefilmd is. Kunnen een paar van die mafketels nog een douw krijgen. Lijkt me heerlijk als je hier je collega of buurman hier die dingen ziet jatten.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een tijd geleden reed iemand zich hier dood op een scooter, de mobiele telefoon was binnen een minuut weggegrist. Of je nu in Syrië, Amerika of Nederland woont: mensen zijn overal hetzelfde.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:47 schreef peleetje het volgende:
[..]
Niet gehoord maar zal vast wel gebeurd zijn.
Yup. Inderdaad niet ''schokkende'' gebeurtenis.quote:
Mensen gaan niet vrijwillig een winkelcentrum in als er misschien nog een dwaas met een machinegeweer rondloopt:') Toen de situatie weer veilig was liep er natuurlijk genoeg politie rond en was een een lockdown.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:47 schreef peleetje het volgende:
[..]
Niet gehoord maar zal vast wel gebeurd zijn.
nee slaat het niet en wat heeft Syrie te maken met deze bom aanslag?Waarom moet ik in het Syrie topic gepost hebben voordat ik hier gepost heb ?quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:48 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Natuurlijk slaat het wel ergens op. Sterker nog, jij bent ook hypocriet volgens je eigen definitie. Ik heb jou niet gezien in het Syrie topic, maar hier wel. Waarom? Vieze hypocriet.
Hoe dom ben je dan om met al die camera's in de buurt zoiets te doen terwijl iets verderop allemaal mensen voor hun leven aan het vechten zijn.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omdat daar dit soort aanslagen dagelijks gebeuren. Maar dat vind jij zeker minder belangrijk. Jij vind Amerikaanse levens zeker belangrijker dan Syrische levens. Dit is jouw eigen logica, niet de mijne.quote:[b]Op dinsdag 16 april 2013 12:50 schreef HighVolume het volgende:[/b
nee slaat het niet en wat heeft Syrie te maken met deze bom aanslag?Waarom moet ik in het Syrie topic gepost hebben voordat ik hier gepost heb ?
nope is internet held die vanaf zijn zolderkamer pc het allemaal veel beter weet.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:41 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Het is helemaal niet dom, het is medelevend. Die mensen die bij de marathon aanwezig waren voelen zich nu zwaar kut. Het is dan fijn als andere mensen compassie tonen en achter je gaan staan. Of het nu nodig is of niet.
Maar dat gebaar snap jij waarschijnlijk niet met je kortzichtigheid. Idioot.
Die opmerking snap ik niet. Die legale vereniging heeft juist alles met mensenrechten te maken.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:51 schreef CodeRood het volgende:
[..]
Respecteer elkaars cultuur zou ik dan zeggen.
Of zoals Poetin al heel wijs tegen Rutte zei: "Mensenrechten in Rusland? Jullie hebben toch ook een legale pedopartij? "
Poetin vond die pedopartij niet kunnen, en gaf aan dat dat nooit in Rusland kon gebeuren.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die opmerking snap ik niet. Die legale vereniging heeft juist alles met mensenrechten te maken.
Poetin vind wel meer vrijheden niet kunnen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:55 schreef Voszje het volgende:
[..]
Poetin vond die pedopartij niet kunnen, en gaf aan dat dat nooit in Rusland kon gebeuren.
Juist, en dat toont dus niet het gelijk van Poetin aan, maar toont juist aan dat het met de mensenrechten in Rusland kudt gesteld is.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:55 schreef Voszje het volgende:
[..]
Poetin vond die pedopartij niet kunnen, en gaf aan dat dat nooit in Rusland kon gebeuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het leven is een toverbal.
Poetin is wel de laatste die iets niet vindt mogen kunnen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:55 schreef Voszje het volgende:
[..]
Kan allemaal. Waarschijnlijker is dat er door de meerdere explosies en gevonden 'devices' (in totaal 4?) er meer mensen achter zitten dan 1.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:46 schreef GekkePoes het volgende:
De optie dat er gewoon een krankzinnige is die te veel LSD heeft gehad en een hekel aan marathons is er niet?
Of de media hebben een voorkeur voor het beeld van die brave Amerikanen die voor elkaar klaarstaan, en die worden geterroriseerd door gemene buitenlanders die hun way of life willen beeindigen. Op CNN stond er in ieder geval nog niks over.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:50 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Yup. Inderdaad niet ''schokkende'' gebeurtenis.
Wel mooi dat al die mensen zo prominent in de camera kijken.
Die zullen de eerst komende weken zichzelf nog wel terugzien in de krant en op TV.
Dat van de rijen is bij gebrek aan deugdelijke DDR-statistieken bij wijze van spreken, maar qua controleren van de bevolking niet.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Prima. Maar betekent dat dan dat
[..]
quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]
Uit het FB ergenissen topic. Walgelijk om de gebeurtenis op deze manier te misbruiken.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]
Uit het FB ergenissen topic. Walgelijk om de gebeurtenis op deze manier te misbruiken.
Hoe dom ben je om uberhaupt zoiets te doen. Wat een triest volk..quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe dom ben je dan om met al die camera's in de buurt zoiets te doen terwijl iets verderop allemaal mensen voor hun leven aan het vechten zijn.
Jij hebt moeite om toe te geven dat je de plank finaal hebt misgeslagen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat van de rijen is bij gebrek aan deugdelijke DDR-statistieken bij wijze van spreken, maar qua controleren van de bevolking niet.
Niet normaal meer.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:13 schreef -Strawberry- het volgende:
quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Jij hebt moeite om toe te geven dat je de plank finaal hebt misgeslagen.
Wtf..quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:15 schreef CodeRood het volgende:
Terwijl 200 meter verderop het bloed vloeit, stelen deze mensen even de hele marktkraam met de Boston marathon-jasjes leeg. Gelukkig staan ze vrij goed op beeld. Schandalig!
Dit is echt ziek zegquote:Op dinsdag 16 april 2013 13:15 schreef CodeRood het volgende:
Terwijl 200 meter verderop het bloed vloeit, stelen deze mensen even de hele marktkraam met de Boston marathon-jasjes leeg. Gelukkig staan ze vrij goed op beeld. Schandalig!
Uit het BNW topic:quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Die jasjes en andere gestolen spullen staan zelfs al te koop op Ebay zo te zienquote:
Ja man..quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:22 schreef Syntix het volgende:
Amerikadeze aanslag bewijst maar weer wat een kutland het is
(Ja, Amerika heeft ook zijn mooie dingen).
quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:24 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Uit het BNW topic:Allemachtig, dat is wel een dieptepunt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
lol Tyler Dixon heeft gelijk.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat om alles er omheen. Die Facebook pagina's en plaatjes. De conspiracy theories. De onevenredige hoeveelheid aandacht etc.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:25 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ja man..
Tristan bewees waarom NL zo'n kudtland is
De RAF bewees waarom Duitsland zo'n kudtland was
Fukushima bewees waarom Japan zo'n kudtland is
De aarbevingen in Christchurch bewezen waarom Nieuw Zeeland zo'n kudt land is
etc etc
faal
BNW is gewoon een NLs subforum hoorquote:Op dinsdag 16 april 2013 13:28 schreef Syntix het volgende:
[..]
Het gaat om alles er omheen. Die Facebook pagina's en plaatjes. De conspiracy theories. De onevenredige hoeveelheid aandacht etc.
Het krijgt ook onevenredig veel aandacht van jou. Waarom?quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:28 schreef Syntix het volgende:
Het gaat om alles er omheen. Die Facebook pagina's en plaatjes. De conspiracy theories. De onevenredige hoeveelheid aandacht etc.
[..]
Uit het BNW topic:Maar hoe kan deze foto dan zijn gemaakt? Ik snap er niks van, die man met hoed was gister nog op televisieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Uit het BNW topic:Hij lijkt er niet eens op. In werkelijkheid is het Jeffrey Bauman trouwens...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://i.imgur.com/iL68E0w.jpg
http://google.org/personf(...)query=Jeff&role=seek
[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 16-04-2013 13:33:03 ]
[..]
Uit het BNW topic:Lolwut?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter:mpoppel twitterde op dinsdag 16-04-2013 om 13:25:05NBC News: Law enforcement officials now say there were only 2 bombs in Boston; no unexploded bombs were found reageer retweet
quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:34 schreef Fides het volgende:
Ga eens weg met die Vogt, die heeft er duidelijk niets mee te maken.
Spreek je uit ervaring?quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze hebben zijn benen terug gekloond!quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Allemachtig, dat is wel een dieptepunt.
Oh het gaat dus niet om afkomst maar om sociaal of asociaal?quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Heeft niets met Amerikaan zijn te maken (het helpen van slachtoffers of het openstellen van je huis evenmin). Heeft vooral met menselijkheid te maken; er zijn sociale mensen en asociale mensen.
wel om (sociale) afkomst en opvoeding, niet om nationaliteit.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:43 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Oh het gaat dus niet om afkomst maar om sociaal of asociaal?
"Twee honden vechten om één been"quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:15 schreef CodeRood het volgende:
Weer bedacht door zo'n facebooktumor die aandacht wil en daarvoor niet eens zijn/haar echte naam gebruikt. Ziek word ik ervan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]
Al sinds een paar uur na de event, op ebay.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:50 schreef fonkeymonkey het volgende:
Het pray for Boston begint ook al een hele hype te worden
Binnenkort volgens mij ook shirtjes verkoop?
Bahquote:Op dinsdag 16 april 2013 13:56 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Al sinds een paar uur na de event, op ebay.
vind 't maar echt belachelijkquote:Op dinsdag 16 april 2013 13:56 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Al sinds een paar uur na de event, op ebay.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet niet wat er staat maar weer een andere versie op de foto van de man die op de grond ligt te huilen bij een vrouwYour beauty never ever scared me.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:58 schreef Amarantha het volgende:
Dat bedoel ik dus met onzinverhalenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet niet wat er staat maar weer een andere versie op de foto van de man die op de grond ligt te huilen bij een vrouwHet was een jongen die overleden is, geeft verder niet.twitter:PANDE_ID twitterde op dinsdag 16-04-2013 om 13:54:16Keep this 8 year old girl in your prayers, as she passed away during the Boston Marathon. #prayforboston http://t.co/etXnC45enk reageer retweet
Haha ja. Echt belachelijkquote:Op dinsdag 16 april 2013 13:59 schreef Melleyn het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met onzinverhalenHet was een jongen die overleden is, geeft verder niet.twitter:PANDE_ID twitterde op dinsdag 16-04-2013 om 13:54:16Keep this 8 year old girl in your prayers, as she passed away during the Boston Marathon. #prayforboston http://t.co/etXnC45enk reageer retweet
De volgende facebook-aandachtshoer weer met een slechte fotoshop van twee random foto's die totaal niets met elkaar van doen hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet niet wat er staat maar weer een andere versie op de foto van de man die op de grond ligt te huilen bij een vrouw
Het kind van 8 dat dood is gegaan is namelijk toeschouwer die met moeder en 2 zusjes kwam kijken hoe hun vader ging finishen.
Dieptepunt, als het geen photoshop is dan is het op zijn minst opzienbarend te noemen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Allemachtig, dat is wel een dieptepunt.
Links het meisje van 8 dat is omgekomen bij de gebeurtenis. Rechts weer dat verhaal dat de man zijn vriendin op de finishlijn ten huwelijk zou vragen. Beide meisjes hadden nog veel voor zich, maar hun levens waren in enkele seconden voorbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet niet wat er staat maar weer een andere versie op de foto van de man die op de grond ligt te huilen bij een vrouw
Bron?quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:03 schreef TheThirdMark het volgende:
Ze zoeken dus officieel een neger als directe verdachte.
Dus grote kans dat het een aanslag is van een moslim sub-groepje.
(Black Panthers zijn al een tijdje niet actief, en de gemiddelde kansloze negers in de VS noemen zich tegenwoordig allemaal Mohammed).
Benieuwd welk land er volgende week in as ligt op een vaag vermoeden.
Te idioot voor woorden inderdaad dat mensen dit soort teksten uit hun duim zuigen..quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:04 schreef TheThirdMark het volgende:
Het leven dat gekend hebben is idd voorbij. Staat tegenover dat ze allebei nog leven.
Trap je nu werkelijk in deze verzonnen onzin?quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:04 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Links het meisje van 8 dat is omgekomen bij de gebeurtenis. Rechts weer dat verhaal dat de man zijn vriendin op de finishlijn ten huwelijk zou vragen. Beide meisjes hadden nog veel voor zich, maar hun levens waren in enkele seconden voorbij.
[Live] Bomaanslag op Marathon in Bostonquote:De veiligheidsdiensten hebben een signalement van de verdachte vrijgegeven:
"We zoeken een man met donkere of zwarte huidskleur met een zwarte rugzak en zwarte sweater. Deze man heeft ongeveer vijf minuten voor de explosie onder verdachte omstandigheden geprobeerd om een afgesloten gebied te betreden. Toen hij niet werd toegelaten trok hij zijn sweater over z'n gezicht en verbrak hij alle oogcontact."
Ik vertaal hetquote:Op dinsdag 16 april 2013 14:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Trap je nu werkelijk in deze verzonnen onzin?
Hij heeft het enkel vertaald. Hij zegt nergens dat hij dit gelooft, en 1 post onder mijn reactie juist dat hij het niet gelooft.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Trap je nu werkelijk in deze verzonnen onzin?
Senks men 14.gifquote:Op dinsdag 16 april 2013 14:07 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hij heeft het enkel vertaald. Hij zegt nergens dat hij dit gelooft, en 1 post onder mijn reactie juist dat hij het niet gelooft.
quote:
Exuus, begreep het al nietquote:Op dinsdag 16 april 2013 14:07 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hij heeft het enkel vertaald. Hij zegt nergens dat hij dit gelooft, en 1 post onder mijn reactie juist dat hij het niet gelooft.
Maar is dat echt een officiele verklaring? Waarschijnlijk heeft 'iemand' 'iets' gezien (een donkere man gooide zijn happy meal weg, waarschijnlijk?) en daar heeft 'een agent' dit over gezegd?quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:06 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
[Live] Bomaanslag op Marathon in Boston
quote:
Wanneer de Veiligheidsdiensten een officieel signalement vrijgeven kan je rustig aannemen dat het officieel is.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:08 schreef Fides het volgende:
[..]
Maar is dat echt een officiele verklaring? Waarschijnlijk heeft 'iemand' 'iets' gezien (een donkere man gooide zijn happy meal weg, waarschijnlijk?) en daar heeft 'een agent' dit over gezegd?
In alle officiële verklaringen zegt men dat ze nog geen idee hebben in welke richting ze moeten zoeken.
Hoe bedoel je? Jij denkt dat het dezelfde personen zijn?quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dieptepunt, als het geen photoshop is dan is het op zijn minst opzienbarend te noemen.
Maar ik zie nergens dat "de veiligheidsdiensten" dat gedaan hebben. Alleen een paar losse zinnetjes in een paar artikeltjes. Dit gaat gewoon over één dude die zich verdacht gedroeg.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:10 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Wanneer de Veiligheidsdiensten een officieel signalement vrijgeven kan je rustig aannemen dat het officieel is.
Dat ze daarbuiten niet weten uit welke richting het komt is logisch.
Deze verdachte kan bij diverse groeperingen horen en kan daarnaast ook nog eens een loner zijn die alles uit zichzelf gedaan heeft (een McVeightje zeg maar).
Lijkt aannemelijk als je enkel op de foto afgaat en er van uit gaat dat de foto echt is.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Jij denkt dat het dezelfde personen zijn?
Alles behalve aannemelijk.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:13 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Lijkt aannemelijk als je enkel op de foto afgaat en er van uit gaat dat de foto echt is.
Het is aannemelijker dat ik de paus ben.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:13 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Lijkt aannemelijk als je enkel op de foto afgaat en er van uit gaat dat de foto echt is.
Of dat jij je moeder bent.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:16 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het is aannemelijker dat ik de paus ben.
Het zal natuurlijk ook een kwestie van mogelijkheden zijn, waar het makkelijkst te plaatsen etc. Tevens zul je bij de finish toch wel een groter publiek hebben, man en vrouw willen toch wel hun partner zien eindigen. Resulteert uiteindelijk in een grotere chaos omdat je er met een grotere groep opgesteld staat.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:25 schreef CrushedTinBox het volgende:
Wel raar dat de bom niet bij de start is geplaatst, daar zou je veel meer slachtoffers kunnen maken.
Ook was de bom niet eens krachtig genoeg om de mensen te doden die er heel dichtbij stonden (afgezien van die 3 dan), en mensen die op 15-20 meter langsliepen hebben er niets aan overgehouden, dus ik denk dat de bom ook in een drukker gebied niet per sé meer schade had aangericht.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:32 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
[..]
Het zal natuurlijk ook een kwestie van mogelijkheden zijn, waar het makkelijkst te plaatsen etc. Tevens zul je bij de finish toch wel een groter publiek hebben, man en vrouw willen toch wel hun partner zien eindigen. Resulteert uiteindelijk in een grotere chaos omdat je er met een grotere groep opgesteld staat.
Dat is zeker waar. Echter is het nadeel van een drukker gebied de belemmering van de hulpverlening.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:35 schreef Fides het volgende:
[..]
Ook was de bom niet eens krachtig genoeg om de mensen te doden die er heel dichtstonden (afgezien van die 3 dan), en mensen die op 15-20 meter langsliepen hebben er niet aan overgehouden, dus ik denk dat de bom ook in een drukker gebied niet per sé meer schade had aangericht.
misschien was het wel meer de intentie om vooral chaos en 'schade' (ledematen) aan te richten...quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:35 schreef Fides het volgende:
[..]
Ook was de bom niet eens krachtig genoeg om de mensen te doden die er heel dichtstonden (afgezien van die 3 dan), en mensen die op 15-20 meter langsliepen hebben er niet aan overgehouden, dus ik denk dat de bom ook in een drukker gebied niet per sé meer schade had aangericht.
Als "bedankje" voor het gebruik van clusterbommen ofzoquote:Op dinsdag 16 april 2013 14:37 schreef Punkerdude het volgende:
[..]
misschien was het wel meer de intentie om vooral chaos en 'schade' (ledematen) aan te richten...
Geloof ik niet. Afrekening tegen één persoon of enkele personen doe je in een gerichte aanval, liefst zonder al te veel getuigen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:48 schreef cl00n het volgende:
Wie waren eigenlijk die VIP's op die tribune? Kan dit niet een soort van afrekening zijn geweest ipv terror?
NWS / Zware 7.8 aardbeving treft grensstreek Iran en Pakistanquote:Op dinsdag 16 april 2013 13:29 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het krijgt ook onevenredig veel aandacht van jou. Waarom?
GA NAAR BNW JIJquote:Op dinsdag 16 april 2013 14:50 schreef Syntix het volgende:
[..]
NWS / Zware 7.8 aardbeving treft grensstreek Iran en Pakistan
37 doden en nog geen topic vol aan aandacht. Want het is geen westers land? Want het is minder erg, omdat moeder natuur de schuldige was? Want het is niet Amerika?
Ben ik het mee eens, beetje "asociaal" om zoveel burgers mee te nemen. Maargoed, het is mogelijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:50 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Geloof ik niet. Afrekening tegen één persoon of enkele personen doe je in een gerichte aanval, liefst zonder al te veel getuigen.
Ja.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:50 schreef Syntix het volgende:
[..]
37 doden en nog geen topic vol aan aandacht. Want het is niet Amerika?
OMG EEN HAARP REVENGE!quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:50 schreef Syntix het volgende:
natuur de schuldige was? Want het is niet Amerika?
Omdat het vers van de pers is.... Maar ik denk dat dat topic niet zo populair zal worden als deze omdat Iran verder weg staat van Nederlanders dan de USA.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:50 schreef Syntix het volgende:
37 doden en nog geen topic vol aan aandacht. Want het is geen westers land? Want het is minder erg, omdat moeder natuur de schuldige was? Want het is niet Amerika?
Wat was dan het nut van het tweede explosief?quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:52 schreef cl00n het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens, beetje "asociaal" om zoveel burgers mee te nemen. Maargoed, het is mogelijk natuurlijk.
Weet ik veel, voor de sier ofzo? Om het op een terreuraanval te laten lijken?quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:53 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wat was dan het nut van het tweede explosief?
En er zijn behalve de geexplodeerde bommen nog 2 pakketjes onschadelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:53 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wat was dan het nut van het tweede explosief?
Dat is volgens mij ontkracht door de politie zelf, las ik eerder in dit topic. Er is nooit sprake geweest van meer explosieven dan de twee die zijn afgegaan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:54 schreef Ener-G het volgende:
[..]
En er zijn behalve de geexplodeerde bommen nog 2 pakketjes onschadelijk gemaakt.
Of wel bedoeld, maar slecht uitgevoerdquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nu ja, zo'n dubbele explosie is ook wel eens bij Criminal Minds of NCIS geweest, de eerste explosie zorgt voor paniek en vluchtgedrag. De tweede explosie gaat dan af op de plek waar de meeste mensen heen zijn gevlucht. Daar was in Boston echter geen sprake van, dunkt me.
Door een aantal bronnen is dat alweer ontkracht.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:54 schreef Ener-G het volgende:
[..]
En er zijn behalve de geexplodeerde bommen nog 2 pakketjes onschadelijk gemaakt.
Ah, duidelijk.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:08 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Door een aantal bronnen is dat alweer ontkracht.
Omdat je hier altijd jankerds hebt rondlopen die vinden dat je meer medelijden moet hebben met een miljoen stervende Afrikanen dan je eigen stervende moeder. Moraalridders en blankhaters van de bovenste plank.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:07 schreef Rabieluh het volgende:
Hoe vaak blijven mensen nou nog brullen dat andere bomaanslagen en doden door een aardbeving te weinig aandacht krijgen? Het antwoord is al lang gegeven waarom dat is, na 7 keer vragen en 800 keer een antwoord te hebben gekregen is het toch wel duidelijk. Of proberen mensen naam en faam te verkrijgen op Fok! door "dwars" te zijn en "anders" of denken ze intellectueel over te komen door met een stelling te komen die "uniek" en nog nooit vertoond is.
Al die redenen ja. Leer er mee leven.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:50 schreef Syntix het volgende:
[..]
Kan ook weer in het kader van damage control zijn natuurlijk. Maar dat zal komende weken wel duidelijk worden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:08 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Door een aantal bronnen is dat alweer ontkracht.
Heel apart fenomeen idd.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:07 schreef Rabieluh het volgende:
Hoe vaak blijven mensen nou nog brullen dat andere bomaanslagen en doden door een aardbeving te weinig aandacht krijgen? Het antwoord is al lang gegeven waarom dat is, na 7 keer vragen en 800 keer een antwoord te hebben gekregen is het toch wel duidelijk. Of proberen mensen naam en faam te verkrijgen op Fok! door "dwars" te zijn en "anders" of denken ze intellectueel over te komen door met een stelling te komen die "uniek" en nog nooit vertoond is.
Mee eens. Ik neig de eerste week na zo'n incident trouwens om alles sceptisch te bekijken, aangezien er zoveel onzin tussen de zin gespuwd wordt dat je geen idee hebt wat wel/niet te geloven.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:14 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Kan ook weer in het kader van damage control zijn natuurlijk. Maar dat zal komende weken wel duidelijk worden.
Ben ook benieuwd voor wie die Arrest Warrent was.
Ajacieden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:30 schreef Syntix het volgende:
Mensen die niet nadenken over mijn gegeven argumenten
Face it, de media zijn selectief in berichtgeving en versterken elkaar in hun zoektocht naar kijkers door onevenredigheid in hun nieuws
On:
Is er al meer bekend over mogelijke daders?
Een donkere man met een hoodie en een rugzak. Gelukkig zijn er daar niet zo veel vanquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:30 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ajacieden.
[srs]Men heeft het over een donkere man die zich verdacht heeft gedragen 5min voor de explosies plaatsvonden[/srs]
In de USA wonen alleen blanken?quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Omdat je hier altijd jankerds hebt rondlopen die vinden dat je meer medelijden moet hebben met een miljoen stervende Afrikanen dan je eigen stervende moeder. Moraalridders en blankhaters van de bovenste plank.
'blankhaters'quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Omdat je hier altijd jankerds hebt rondlopen die vinden dat je meer medelijden moet hebben met een miljoen stervende Afrikanen dan je eigen stervende moeder. Moraalridders en blankhaters van de bovenste plank.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
P&W onderbreken voor een persco.....Wat kansloos...
300 people were killed in early morning bombing in iraq today, i don't give a fuck about the man in the red shirt. - 930 likes.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:30 schreef Syntix het volgende:
Mensen die niet nadenken over mijn gegeven argumenten
Face it, de media zijn selectief in berichtgeving en versterken elkaar in hun zoektocht naar kijkers door onevenredigheid in hun nieuws
On:
Is er al meer bekend over mogelijke daders?
waarom is dat minder erg?quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:47 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens.
Hier bijvoorbeeld een bericht over een dronestrike in afghanistan die 30 mensen op een bruiloft het leven berooft, maar dat is natuurlijk minder erg.
http://www.dailymail.co.u(...)-Afghan-wedding.html
Bron?quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:51 schreef MineraalWater het volgende:
Niks hier van terug gelezen maar die gast waar het been van af is geblazen is "stabiel"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |