abonnement Unibet Coolblue
pi_151506059
Dat puntje over massavernietigingswapens is natuurlijk compleet van de pot gerukt. Je vraagt je af als er met zulke termen gestrooid wordt, je uberhaubt wel kan spreken van een eerlijk proces.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 9 april 2015 @ 12:21:07 #127
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_151511444
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 06:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar het is toch wel zo dat de rechter uitspraak doet over de strafmaat?
Volgens mij is de jury er voor de schuldvraag en de rechter die mag de strafmaat bepalen meen ik.
Maar diep van binnen lach ik.
pi_151511854
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:21 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Volgens mij is de jury er voor de schuldvraag en de rechter die mag de strafmaat bepalen meen ik.
Nee, is ook een jury beslissing:
quote:
With Tsarnaev's guilt established, the trial now moves into a second phase where prosecutors and defense attorneys will call another round of witnesses. The jury will decide whether to sentence him to death or life in prison without possibility of parole. That phase begins next week.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 9 april 2015 @ 12:38:54 #129
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_151511981
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee, is ook een jury beslissing:

[..]

Dan is het land idioter dan ik in gedachte had, burgers die beslissen over leven en dood.
Maar diep van binnen lach ik.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 mei 2015 @ 22:48:07 #130
862 Arcee
Look closer
pi_152637255
quote:
Bommenlegger Boston krijgt doodstraf


De Tsjetsjeen Dzjochar Tsarnajev heeft vrijdag de doodstraf gekregen voor het plegen van een bomaanslag in april 2013 tijdens een marathon in Boston. Dat heeft een jury in de rechtbank in de Amerikaanse stad bepaald, meldde de lokale zender WCVB5. De jury kwam na 14,5 uur beraadslagen met het oordeel.

De 21-jarige Tsarnajev pleegde de terreuraanval met zijn 26-jarige broer Tamerlan Tsarnajev. Beide mannen hadden op 15 april een bom bij zich, die ze lieten ontploffen in het publiek van de marathon. Door de ontploffingen kwamen drie mensen om het leven en raakten meer dan 260 mensen gewond. Tamerlan kwam daarna om bij een vuurgevecht met de politie.

Tsjarnajev werd begin april al schuldig bevonden aan het plegen van de aanslag. Het was volledig stil in de rechtbank toen de jury vrijdag het oordeel uitsprak. Tsarnajev toonde zich volgens getuigen in de rechtbank weinig geroerd door de uitspraak. De openbaar aanklager noemde de doodstraf „de ultieme straf die past bij de gruwelijke misdaad”.

De ouders van een achtjarig jongetje dat omkwam bij de bomaanslag hadden gehoopt dat Tsarnajev niet ter dood zou worden veroordeeld. Zij hadden liever gezien dat de Tsjetsjeen tot levenslang werd veroordeeld, zodat hij nog elke dag kon nadenken over zijn daad.


Bron: Telegraaf
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')