abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125344976
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar alles duidt er dan toch nog steeds op dat 'we' een Amerikaans leven belangrijker vinden dan een leven uit een of ander MO-land? Zo werkt dat toch gewoon? Als 3 doden zoveel aandacht krijgen dan is dat omdat dat belangrijker wordt gevonden.

Dat mag, ik vind 3 dooien hier in de straat ook belangrijker dan 3 dooien in Boston. Maar doe daar dan niet zo hypocriet over.
Nee, dat probeer ik juist uit te leggen. Meer aandacht is gerechtvaardigd, maar dat betekent niet dat zo'n leven belangrijker is. Of je moet belangrijker definieren als 'trekt meer onze aandacht', maar dat probeer ik nu juist net bij het concept 'belangrijk' vandaan te houden.
pi_125345005
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat jij graag zou zien dat ieder slachtoffer hetzelfde wordt behandeld, zal vast iets met jouw voorliefde voor moral relativism te maken hebben. De echte wereld zit anders in elkaar.
Moreel relativisme kan best, dat doe ik ook en toch kan ik best accepteren dat het ene incident in de zin van gegeven aandacht belangrijker wordt gevonden dan het andere.
  † In Memoriam † dinsdag 16 april 2013 @ 10:20:00 #33
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_125345045
Opvallend dat aanslagen in Afrika of Brazilië of whatever weer niet genoemd worden. Het moet weer met moslims te maken hebben.

En dan maar krijsen en tegen de muur opkruipen dat rechts Nederland de "moslims vs. de rest" in stand wil houden. I wonder...
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_125345046
Die "moral relativists" in dit topic. Mooi man. Tuurlijk heeft dit veel meer nieuwswaarde dan een aanslag in Irak/Afghanistan, ook zenders als Al-Jazeera en Al-Arabiya hadden gister een [BREAKING NEWS]-uitzending, dus blijkbaar zijn zij het met 'mij' eens. Daarnaast zou een aanslag als deze (op een openbaar event, midden in de stad, live-TV-beelden van explosie) ook wel aandacht krijgen als deze in een MO/Arabisch land zou zijn.
pi_125345052
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:15 schreef IntensiveGary het volgende:

Als ik naar mezelf kijk; in de regio Boston ken ik 10+ mensen goed en een groter aantal een beetje. In het midden-oosten ken ik er vrijwel geen. Alleen in Israël. En ja, als er in Israël iets gebeurt zit ik ook aan de buis gekluisterd. De rest zal me worst wezen.
Overigens worden bomaanslagen in Israel onderhand bijna hetzelfde behandeld in de media als eentje in Irak, juist omdat het daar ook geen sterk afwijkende gebeurtenis meer is.
pi_125345068
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:17 schreef thettes het volgende:

[..]

Nee, dat probeer ik juist uit te leggen. Meer aandacht is gerechtvaardigd, maar dat betekent niet dat zo'n leven belangrijker is. Of je moet belangrijker definieren als 'trekt meer onze aandacht', maar dat probeer ik nu juist net bij het concept 'belangrijk' vandaan te houden.
Het lijkt mij dat als je aan levens in Irak net zoveel belang hecht, je daar ook ongeveer evenveel aandacht voor hebt. Je kunt wel zeggen dat je ze allemaal even belangrijk vindt, maar uit je gedrag leid ik iets anders af. Ik vind daar niet zoveel mis mee, maar belang hechten doe je niet door even tussendoor te roepen dat iedereen even belangrijk is, dat is nogal vrijblijvend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_125345083
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar alles duidt er dan toch nog steeds op dat 'we' een Amerikaans leven belangrijker vinden dan een leven uit een of ander MO-land? Zo werkt dat toch gewoon? Als 3 doden zoveel aandacht krijgen dan is dat omdat dat belangrijker wordt gevonden.
Niet per se een amerikaans leven, maar wel een westers leven. En dat is maar goed ook, anders heb je geen leven meer lijkt me. Een mensenleven heeft in bepaalde wereld delen totaal geen waarde, ook zonder amerikaanse drones worden in MO, Africa, India etc heel veel mensenlevens verspild
pi_125345115
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat als je aan levens in Irak net zoveel belang hecht, je daar ook ongeveer evenveel aandacht voor hebt. Je kunt wel zeggen dat je ze allemaal even belangrijk vindt, maar uit je gedrag leid ik iets anders af. Ik vind daar niet zoveel mis mee, maar belang hechten doe je niet door even tussendoor te roepen dat iedereen even belangrijk is, dat is nogal vrijblijvend.
Nee, je hebt moreel belang (ieder leven is gelijk) en die overtuiging deel ik. Maar dat een aanslag op een marathon in Boston belangrijker wordt gevonden in de media komt natuurlijk door heel andere elementen dan de waarde die men toekent aan het leven van een ander. Zoals eventuele politieke gevolgen, de mate waarin het afwijkt van het alledaagse en ook een gevoel van 'ik had het ook kunnen zijn'. En dat laatste is dus geen uitspraak die een leven boven dat van een ander stelt, maar enkel iets wat het persoonlijker en dus voelbaarder maakt.
pi_125345155
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat klopt, dat is hypocriet. Overigens is het heel makkelijk, maar niet onwaar, om te zeggen dat maatschappelijke structuren daarvoor nogal verantwoordelijk zijn. Het is immers niet alsof ik echt iets kan doen.

Een heel interessant boekje daarover is een hoofdstuk uit 'One World' van Peter Singer, die iets gelijkaardigs zegt als jij. Overigens zit Singer ook gewoon lekker op z'n universiteitskamertje te werken hoor, ipv afrikanen te voeren.
  Moderator dinsdag 16 april 2013 @ 10:33:33 #40
8781 crew  Frutsel
pi_125345363
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:57 schreef Netsplitter het volgende:
Het is echt niet nodig om het MO er steeds bij te halen in elk nieuw topic.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat zien we dan wel weer.
Tot die tijd geen geouwehoer meer over hoe erg het ergens anders is.
Daar zijn andere topics voor.
pi_125345525
Van een Amerikaanse:

After reading some more of this thread and watching a little more of Communist News Network, including Obama's latest "We don't now who did this, but we'll find them and bring them to justice" speech, I think I should add something important.

Guys, just because there have been casualties, don't get engulfed in the propaganda.

I've been watching the news for about half an hour now, and they seem to love playing the footage. The word "Terror" is popping up everywhere. Also, they just played a live video of one of the explosions. It seems to have the potential to strongly provoke a lot of people emotionally, and just now, as I'm typing, the news woman referenced 9/11. She is saying that the situation is similar to 9/11, and so it is.

People dying or getting hurt, then the news exploiting it in an emotionally blackmailing way.

This is the time you need to step back, look at all things objectively, and ask yourself;

Why do they want me to see this?

There's a reason they want you to get emotional. There is ALWAYS a reason. The reason's not always clear... in fact, we usually don't know the reason until after it reveals itself. But there is a reason.

9/11? They cracked down on us hard, gained a lot of control over us after 9/11, Also, it gave us an excuse to go to war and grab some oil.

Remember all the gay marriage controversy a month or so ago? While everyone was distracted, emotional and whining about gay marriage, the Monstanto Protection Act was signed into play.

I'm telling you, when things like this happen, and they're presented on the news in a way that really gets you, then they are up to something.

Always ask yourself, what are they up to?
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:40:23 #42
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_125345530
Hoe dan ook, het is natuurlijk tragisch wat er is gebeurd.
pi_125345540
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:23 schreef thettes het volgende:

[..]

Nee, je hebt moreel belang (ieder leven is gelijk) en die overtuiging deel ik. Maar dat een aanslag op een marathon in Boston belangrijker wordt gevonden in de media komt natuurlijk door heel andere elementen dan de waarde die men toekent aan het leven van een ander. Zoals eventuele politieke gevolgen, de mate waarin het afwijkt van het alledaagse en ook een gevoel van 'ik had het ook kunnen zijn'. En dat laatste is dus geen uitspraak die een leven boven dat van een ander stelt, maar enkel iets wat het persoonlijker en dus voelbaarder maakt.
Dus die overtuiging van je komt niet terug in hoeveel belang je er feitelijk aan blijkt te hechten, maar wat maakt die overtuiging dan niet volledig vrijblijvend?

Het lijkt me dat als je die overtuiging daadwerkelijk hebt je daar ook naar handelt, en dan zouden journalisten met die overtuiging nieuws anders brengen en zouden nieuwsconsumenten met die overtuiging dat anders ervaren. Dan lijkt mij dat die overtuiging er gewoon niet is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_125345558
Nog relevante informatie?
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:43:42 #45
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_125345620
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:40 schreef BoefB2 het volgende:
Van een Amerikaanse:

After reading some more of this thread and watching a little more of Communist News Network, including Obama's latest "We don't now who did this, but we'll find them and bring them to justice" speech, I think I should add something important.

Guys, just because there have been casualties, don't get engulfed in the propaganda.

I've been watching the news for about half an hour now, and they seem to love playing the footage. The word "Terror" is popping up everywhere. Also, they just played a live video of one of the explosions. It seems to have the potential to strongly provoke a lot of people emotionally, and just now, as I'm typing, the news woman referenced 9/11. She is saying that the situation is similar to 9/11, and so it is.

People dying or getting hurt, then the news exploiting it in an emotionally blackmailing way.

This is the time you need to step back, look at all things objectively, and ask yourself;

Why do they want me to see this?

There's a reason they want you to get emotional. There is ALWAYS a reason. The reason's not always clear... in fact, we usually don't know the reason until after it reveals itself. But there is a reason.

9/11? They cracked down on us hard, gained a lot of control over us after 9/11, Also, it gave us an excuse to go to war and grab some oil.

Remember all the gay marriage controversy a month or so ago? While everyone was distracted, emotional and whining about gay marriage, the Monstanto Protection Act was signed into play.

I'm telling you, when things like this happen, and they're presented on the news in a way that really gets you, then they are up to something.

There's always a reason ... Ja, laten we allemaal continu achterdochtig zijn.
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:45:37 #46
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_125345683
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:23 schreef thettes het volgende:

[..]

Dus als er elke dag 10 man worden afgeschoten in een achterbuurt van Boston, is dat minder erg dan iemand die tijdens de Marathon zijn been kwijt raakt?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_125345698
De optie dat er gewoon een krankzinnige is die te veel LSD heeft gehad en een hekel aan marathons is er niet?
🐱
pi_125345702
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:43 schreef Voszje het volgende:

[..]

There's always a reason ... Ja, laten we allemaal continu achterdochtig zijn.
Wat daar staat is gewoon waar.
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:48:09 #49
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_125345753
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:46 schreef BoefB2 het volgende:

[..]

Wat daar staat is gewoon waar.
Nee, het is samenzwerings bullshit.
pi_125345755
Verschrikkelijk
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:48:52 #51
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_125345777
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:46 schreef GekkePoes het volgende:
De optie dat er gewoon een krankzinnige is die te veel LSD heeft gehad en een hekel aan marathons is er niet?
Er zijn er genoeg die wielrentuig maar al te graag van de weg drukken, dus wie weet.
pi_125345780
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:48 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Nee, het is samenzwerings bullshit.
Waarom?
pi_125345807
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:48 schreef Terecht het volgende:

[..]

Er zijn er genoeg die wielrentuig maar al te graag van de weg drukken, dus wie weet.
Misschien was het een wraakactie op de doping....
pi_125345822
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:59 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Waarom als ik vragen mag? De hysterie en de uitvergroting en de verontwaardiging die nu plaatsvind is volkomen hypocriet!
Ik heb vrienden en familie in Boston wonen. Mag ik daar asjeblieft meer om geven dan het MO? Okee bedankt!
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:50:28 #55
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_125345823
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:49 schreef BoefB2 het volgende:

[..]

Waarom?
Heb je bewijs dat de pers dit 'opklopt' om de regering in staat te stellen wetten door te voeren?
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:52:52 #56
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_125345874
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb vrienden en familie in Boston wonen. Mag ik daar asjeblieft meer om geven dan het MO? Okee bedankt!
Mag. Maar we zouden het hier verder niet meer over het MO hebben.
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:58:29 #57
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_125346053
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je zaken in perspectief kan zien. Helaas is dat een competentie die je steeds minder ziet.

Wordt ook steeds lastiger met SBS campingzenders en telegraaf geschreeuw.

Idiocracy :')
pi_125346095
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:40 schreef BoefB2 het volgende:
16.8 trillion debt, and counting.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_125346220
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:20 schreef Fides het volgende:
Die "moral relativists" in dit topic. Mooi man. Tuurlijk heeft dit veel meer nieuwswaarde dan een aanslag in Irak/Afghanistan, ook zenders als Al-Jazeera en Al-Arabiya hadden gister een [BREAKING NEWS]-uitzending, dus blijkbaar zijn zij het met 'mij' eens. Daarnaast zou een aanslag als deze (op een openbaar event, midden in de stad, live-TV-beelden van explosie) ook wel aandacht krijgen als deze in een MO/Arabisch land zou zijn.
De reden dat dit nieuws 'breaking' is, heeft ten eerste natuurlijk te maken met hoe vaak dit soort gebeurtenissen voorkomen. Een nieuwe verkeersdode is niet bijzonder, want die komen elke dag meerdere malen voor. Aanslagen in conflictgebieden zijn niet 'breaking', want het is vaak meer de dagelijkse gang van zaken. Een bomaanslag in de VS is een veel grotere zeldzaamheid.
Daar komt bij dat in dit geval ook nog sprake was van een groot internationaal sportevenement.
Vervolgens heb je nog de eventuele consequenties van zo'n actie bij bijvoorbeeld een eventuele buitenlandse oorsprong. Het zou natuurlijk niet de eerste keer zijn dat de VS om zich heen gaat slaan.

Verder zal er in de media ook sprake zijn van een kettingreactie. Nieuwsstations als CNN worden toch wel als voorbeeld gezien in de media en op het moment dat met CNN groot uitpakt met breaking nieuws, veroorzaakt dat een kettingreactie in de Westerse media.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_125346337
http://imgur.com/a/IuEDd

Niet voor de zwakke maag.
okeokeoke
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')