We zijn al een hele lange tijd nergens veilig voor.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
Trieste gebeurtenissen in Boston bij de Marathon.
Wat het ons echter wel leert is dat het opgeven van vrijheid voor 'veiligheid' niet echt goed werkt. De VS hebben zoveel verschillende 'veiligheidsmaatregelen', en toch lukt het iemand of een groepje om enkele bommen te plaatsen tijdens zo'n groots evenement.
Ik denk dat we beter kunnen gaan accepteren dat we niet veilig zijn en dat dat het leven is, maar toch beter onze vrijheid kunnen behouden om het leefbaar te houden tussen de onveilige momenten door.
Omdat Starbuckshipsters niet zo geweldadig zijn als die vuurwapenrednecks. Die zouden nog een burgeroorlog beginnen om hun recht op het dragen van vuurwapens te verdedigen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom denk je hier aan?
Kan toch net zo goed een daad tegen de starbucks zijn die opgehouden is met de korting op cappuccino op de zondag?
Dat is niet geheel vreemd.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:36 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik kan er eerlijk gezegd niet echt naar kijken.
Feit blijft dat je nooit veilig bent..quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:39 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Kun je niet zo zeggen omdat je niet weet hoeveel meer aanslagen er zouden zijn waren die veiligheidsmaatregelen niet genomen.
Iedereen OK ja.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:11 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Alles mag en is ook begrijpelijk.
Iedereen ok? Of waren ze niet in de buurt?
Anonymous?quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:52 schreef rakotto het volgende:
En hebben ze al een zwarte schaap aangewezen?
Nee en ja, niemand verdacht wel wordt er gezegd dat het een negert is.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:52 schreef rakotto het volgende:
En hebben ze al een zwarte schaap aangewezen?
quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:57 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Nee en ja, niemand verdacht wel wordt er gezegd dat het een negert is.
Bovendien wordt je veiligheid tegenover de staat er ook alleen maar minder van. Die angstcultuur en veiligheidsmaatregelen worden immers ook gebruikt om vreedzame criticasters van het regime neer te slaan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Feit blijft dat je nooit veilig bent..
Sorry, maar dan heb ik liever iets meer privacy en wat minder telefoontaps e.d.
maar reken er maar op dat we nog meer rare poortjes overal gaan krijgen, duizenden camera's, nog meer vrijheidsinperking.
ook al is het bloederig, wat me opvalt is zou het een pakketje kunnen zijn geweest die tussen deze mensen in stond?quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Holy fuck wat een bloedbad. Arme kerel, arme mensen. En die vrouw met dat rode jasje/vest heeft verdomd veel mazzel gehad.
Alhoewel ik een bloedhekel heb aan alle pseudo-veiligheidsmaatregelen die de VS na 9/11 hebben getroffen, zoals het uitdoen van schoenen voordat je het vliegtuig in gaat, kun je de situatie in de VS niet vergelijken met die in de DDR. Als je dat wel wil doen, dan snap je volgens mij niet wat er in de DDR daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bovendien wordt je veiligheid tegenover de staat er ook alleen maar minder van. Die angstcultuur en veiligheidsmaatregelen worden immers ook gebruikt om vreedzame criticasters van het regime neer te slaan.
Inmiddels worden miljoenen vrij burgers scherper in de gaten gehouden dan de DDR-bevolking, en staan ze nog vaker in de rij ook. Alleen is de bandbreedte van je uitingsvrijheid wat groter en sta je niet in de rij om iets te kopen maar om je te mogen verplaatsen.
De hoeveelheid internethelden is too damn high idd.... De halve straat is opgeblazen maar de zolderkamer fokkertjes zouden wel even batman worden hoorquote:Op dinsdag 16 april 2013 12:19 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Alsof jij weet hoe je in shock reageert. Vanaf je luie stoel in Nederland is het makkelijk praten.
Er is vrijwel geen enkele amateurvideo van 9/11 te vinden waarin niet de zin OMG voorkomt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:16 schreef fonkeymonkey het volgende:
Even serieus
Zit een filmpje te kijken , hoor je die gozer 3/4 x " OMG " zeggen
Alsof je in zo'n situatie weet wat je moet doen. Ik zou ook blijven filmen denk ik.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:16 schreef fonkeymonkey het volgende:
Even serieus
Help dan verdomme mee ipv die kutcamera erbij te houden, je ziet dat ze hulp nodig hebben
quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:16 schreef fonkeymonkey het volgende:
Even serieus
Help dan verdomme mee ipv die kutcamera erbij te houden, je ziet dat ze hulp nodig hebben
Die oom agent ook op 0:33, Fok!'t up over here.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:16 schreef fonkeymonkey het volgende:
Even serieus
Nee ik heb zo een situatie niet meegemaakt en god laten we hopen dat dat nooit zal gebeuren.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:19 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Alsof jij weet hoe je in shock reageert. Vanaf je luie stoel in Nederland is het makkelijk praten.
Ja vast, moralist.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:21 schreef fonkeymonkey het volgende:
[..]
Nee ik heb zo een situatie niet meegemaakt en god laten we hopen dat dat nooit zal gebeuren.
Maar ik heb wel sensatie momentjes meegemaakt en dan ga ik niet met me camera staan zwaaien en alles opnemen.
In deze situatie zou ik of idd paniek zijn en niet weten wat ik doe, zo niet, zou ik alles behalve gaan filmen terwijl ik zie dat ze hulp nodig hebben.
Ies koeltoer. 'Muricaquote:Op dinsdag 16 april 2013 12:16 schreef fonkeymonkey het volgende:
Even serieus
Batman beperkt zich vooral tot het in elkaar rammen van criminelen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De hoeveelheid internethelden is too damn high idd.... De halve straat is opgeblazen maar de zolderkamer fokkertjes zouden wel even batman worden hoor.
Laten we mensen veroordelen op de taal die ze spreken, moet allemaal kunnen, het zijn tenslotte maar Amerikanen. Discrimineer ze maar dood.quote:
Inderdaad, je zou per ongeluk iets belangrijks kunnen vastleggen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alsof je in zo'n situatie weet wat je moet doen. Ik zou ook blijven filmen denk ik.
Ik sluit me aan bij wat Benjamin Franklin eeuwen geleden zei, maar misschien ben ik te achterdochtig.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Alhoewel ik een bloedhekel heb aan alle pseudo-veiligheidsmaatregelen die de VS na 9/11 hebben getroffen,
Wat?quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Laten we mensen veroordelen op de taal die ze spreken, moet allemaal kunnen, het zijn tenslotte maar Amerikanen. Discrimineer ze maar dood.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |