Musical. Een amateurproductie en ik heb een kaartje gekregen voor mijn verjaardag.quote:
Dat is een probleem voor morgen, nu gewoon genietenquote:Op zaterdag 6 april 2013 18:27 schreef Cat22 het volgende:
Het wordt alleen morgen weer zo stervensvroeg opstaan.![]()
ken je die bijnaam van die campingzendert niet?quote:
quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:27 schreef Toekito het volgende:
[..]
Dat is een probleem voor morgen, nu gewoon genieten
TomTom is ook niet te vertrouwen.....althans niet blindelings. En dat doen sommige eikels nog wel eens.quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:29 schreef Cat22 het volgende:
[..]![]()
Ik word gereden, maar de chauffeuse vertrouwt haar TomTom niet dus ik mag CatCat spelen naar Deurne city.
Wat Indaha hier zegt. En verdere uitleg lijkt me niet nodig. Laysa zal momenteel wel iets anders aan haar hoofd hebben.quote:
Nou dat. Dit is echt even slikken.quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:51 schreef ElisaB het volgende:
Ik wil niet ontbreken, maar weet bij God niet wat ik moet typen...
Soms is het leven gewoon echt niet eerlijk, Elies. En dat is gewoon goed klote.quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:51 schreef ElisaB het volgende:
Ik wil niet ontbreken, maar weet bij God niet wat ik moet typen...
Ik weet het. Helaas maar al te goed.quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:55 schreef PaarsBeestje het volgende:
Soms is het leven gewoon echt niet eerlijk, Elies. En dat is gewoon goed klote.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway, duimpjes draaien voor KardinaalWerewolf
Hier al een tijdje niet geweest, maar wat een rotberichtquote:Op zaterdag 6 april 2013 22:32 schreef Greys het volgende:
Na kort overleg met Laysa:
Het gaat heel heel slecht met DK en de rest van de informatie hieromtrent laten we aan haar om hier wel of niet te bespreken.
Zo begrijpelijk maar zo machteloos, denk dat dat het gevoel is wat hier over heerst.quote:Op zondag 7 april 2013 08:57 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb ook de hele nacht liggen spoken, bah wat is het toch oneerlijkIk wens Laysa en Dk heel veel sterkte toe maar het is zo... niet genoeg, ontoereikend, niks...
quote:Volgend weekeinde is er kans op meer warme dagen. Na de nodige regen in de loop van de week is de kans op neerslag dan in ieder geval kleiner, maar de temperatuur is afhankelijk van de wind. Die kan vanuit het oosten komen en dan houdt de vorst aan, maar als die uit het zuiden komt kan het in de middag rond de 20 graden worden.
Huh ? 20 gradenquote:Op zondag 7 april 2013 10:25 schreef ElisaB het volgende:
Het is maar moeilijk te bevatten en voor te stellen
Dit ook, overigens:
[..]
Oh, dat zou wel heerlijk zijn zegquote:Op zondag 7 april 2013 10:25 schreef ElisaB het volgende:
Het is maar moeilijk te bevatten en voor te stellen
Dit ook, overigens:
[..]
nee dat laatste niet : ik wil nl op vakantie in juli en dan EIS ik gewoon heel veel warmte en zon.quote:Op zondag 7 april 2013 10:29 schreef ElisaB het volgende:
Ik denk dat we dit jaar de zomer gewoon gaan overslaan; het gaat van een lange lente zo halverwege juni over in herfst
waar ga je naar toe?quote:Op zondag 7 april 2013 10:31 schreef Adnap het volgende:
[..]
nee dat laatste niet : ik wil nl op vakantie in juli en dan EIS ik gewoon heel veel warmte en zon.
Bij jou in de buurtquote:
Goed weer aanvraagtquote:
Thx. al lijkt alles vandaag even zo relatiefquote:
Nee.quote:Op zondag 7 april 2013 10:29 schreef ElisaB het volgende:
Ik denk dat we dit jaar de zomer gewoon gaan overslaan; het gaat van een lange lente zo halverwege juni over in herfst
Ja nou, nee... Kweenie hoor.quote:
Gekkie. Ik denk dat we de lente en herfst overslaan en in november zo de winter in rollen na een mooie zomerquote:Op zondag 7 april 2013 10:29 schreef ElisaB het volgende:
Ja doei hoor. Dan word ik echt onwijs pissigquote:Op zondag 7 april 2013 10:29 schreef ElisaB het volgende:
Hoor wie ze gekkie noemtquote:Op zondag 7 april 2013 10:46 schreef miss_dynastie het volgende:
Gekkie. Ik denk dat we de lente en herfst overslaan en in november zo de winter in rollen na een mooie zomer
Goed plan, kunnen we volgende week niet gewoon oudjaarsdag vieren en 2014 starten ?quote:Op zondag 7 april 2013 10:49 schreef ElisaB het volgende:
Laten we 2013 verder gewoon overslaan. Het was nix, het is nix en het ziet er niet naar uit dat het iets gaan worden ook. Ow, en laten we een commune stichten / oprichten / maken / weet ik veel
Ik vind het best!quote:Op zondag 7 april 2013 10:49 schreef Adnap het volgende:
Goed plan, kunnen we volgende week niet gewoon oudjaarsdag vieren en 2014 starten ?
Dat doet ie gewoon natuurlijk, hij weet van nietsquote:Op zondag 7 april 2013 10:52 schreef Toekito het volgende:
Betaal mijn baas dan de rest van mijn rooster nog wel uit of krijg ik dan geen geld meer over 2013?
Jij bent tenminste wél redelijk voorspelbaar. Dus nog enige houvast voor onsquote:
Ik hoor dat vakerquote:Op zondag 7 april 2013 10:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Jij bent tenminste wél redelijk voorspelbaar. Dus nog enige houvast voor ons
Ik las dikke tietquote:Op zondag 7 april 2013 10:57 schreef Ynske het volgende:
Racoon was tof gister
alleen een dikke knie aan overgehouden![]()
ze hadden de fotoruimte ietwat ingebouwd, je moest over de barriere, en daarna aan de binnenkant van die dingen klimmen tot t midden.
waarbij ik natuurlijk mn knie tegen zo'n uitstekend ding moest hengster
quote:Op zondag 7 april 2013 10:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik las dikke tietEn ik wilde zeggen "nog dikker"
![]()
quote:Racoon is soberso tof
alles van de Single Collectionquote:
Zou ik niet doen.quote:Op zondag 7 april 2013 11:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Had ik gister als snack haring met uitjes gehaald, bleek ik na het avondeten al door mijn kcal heen te zijn.... zal ik ermee ontbijten? Of zou dat té zijn?
Je eet wel errug weinig ook, toch?quote:Op zondag 7 april 2013 11:18 schreef Qwea het volgende:
ooh en volgens mijn weegschaal ben ikvan 88.9 naar 86.6 gegaan
Ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt.quote:Op zondag 7 april 2013 10:29 schreef ElisaB het volgende:
Ik vind 2013 evengoed toch een mooi jaarquote:Op zondag 7 april 2013 10:49 schreef ElisaB het volgende:
Laten we 2013 verder gewoon overslaan. Het was nix, het is nix en het ziet er niet naar uit dat het iets gaan worden ook. Ow, en laten we een commune stichten / oprichten / maken / weet ik veel
1500 kcal (Gisteren zat ik op 1700). Precies wat de fysio cq mijn eigenste voedingsmanager me aanraadquote:Op zondag 7 april 2013 11:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je eet wel errug weinig ook, toch?
quote:Op zondag 7 april 2013 11:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik was er al bang voor. Dan wordt het gewoon Griekse yoghurt
Serieus? Ik dacht een stuk minder.... (oa door je salade van de week)...quote:Op zondag 7 april 2013 11:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
1500 kcal (Gisteren zat ik op 1700). Precies wat de fysio cq mijn eigenste voedingsmanager me aanraad
Ik weeg ook alles. En bij kluifeten weeg ik vooraf het vlees en naderhand de botjesquote:Op zondag 7 april 2013 11:24 schreef Qwea het volgende:
[..]ik had yoghurt met crueslie.
Ik heb een keukenweegschaal gekochtLekker afwegen.
Welnee. Ik zit op of rond de 1500. Had gisteren in ene trek in een chocopop van kellogs (2 gr vet per reepje en 83 kcal) die heb ik gewoon genomen, en toen zat ik op 1700. Boeiequote:Op zondag 7 april 2013 11:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Serieus? Ik dacht een stuk minder.... (oa door je salade van de week)...
Nou ik "schrok" -dat is misschien niet het juiste woord- best wel. Als ik op die eetmeter 1 opscheplepel aardappelen doe (dat is 70gr) dan zitten er op mijn opscheplepel 3 halve aardappelen. Ikke wegen die 3, 150grquote:Op zondag 7 april 2013 11:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik weeg ook alles. En bij kluifeten weeg ik vooraf het vlees en naderhand de botjes![]()
Oh ie gebruikt standaardwaarden... ik doe dat niet, want ik merk dat dat soms heel erg kan verschillen (zo smeer ik minimaal de helft minder boter dan standaard, nou is dat niet zo'n ramp, maar sommige dingen verschillen veel meer)...quote:Op zondag 7 april 2013 11:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Welnee. Ik zit op of rond de 1500. Had gisteren in ene trek in een chocopop van kellogs (2 gr vet per reepje en 83 kcal) die heb ik gewoon genomen, en toen zat ik op 1700. Boeie
Maar ik probeer wel aan te vullen tot 1500 hoor. Zit nu op 1093 met hachee erbij voor vanaaf en de lunch ook al. Weet alleen niet wat dat ding verstaat onder "hachee" of dat inclusief het vlees enzo isBetekend dat ik nog of moet aanvullen met 400kcal, of ik eet salade met rijst, ofzo. Lang verhaal, iig 1500 kcal
Het is een prachtig jaar voor jouquote:Op zondag 7 april 2013 11:23 schreef tombolafan het volgende:
Sterkte Laysa en DK
[..]
Ik vind 2013 evengoed toch een mooi jaar![]()
Dat soort dingen bedoel ik ja. Of bijv. een eetlepel mayo. Kan zo tientallen kcal en grammen schelen. Liever even de fles voor en na gebruik even wegenquote:Op zondag 7 april 2013 11:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ik "schrok" -dat is misschien niet het juiste woord- best wel. Als ik op die eetmeter 1 opscheplepel aardappelen doe (dat is 70gr) dan zitten er op mijn opscheplepel 3 halve aardappelen. Ikke wegen die 3, 150gr![]()
En een tartaartje is al snel 100gr, dus die ging gisteren door de midden![]()
Ooh ja en dan doe je het vlees min de botten![]()
Ja. Daarom weeg ik dus nu ook na. Als ik een tartaar mag, waarvan dat ding zegt dat hij 70gr is en mijn weegschaal zegt 100quote:Op zondag 7 april 2013 11:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh ie gebruikt standaardwaarden... ik doe dat niet, want ik merk dat dat soms heel erg kan verschillen (zo smeer ik minimaal de helft minder boter dan standaard, nou is dat niet zo'n ramp, maar sommige dingen verschillen veel meer)...
Ik eet geen mayo in mijn "dieet". Maar ik snap je puntquote:Op zondag 7 april 2013 11:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat soort dingen bedoel ik ja. Of bijv. een eetlepel mayo. Kan zo tientallen kcal en grammen schelen. Liever even de fles voor en na gebruik even wegen
quote:Op zondag 7 april 2013 11:38 schreef ElisaB het volgende:
Ik tel ook
Gisteren jus van mamma gekregen. Half bord aardappelen weggetikt, afgetopt met 3 pannenkoeken
Jep. En als het op de verpakking niet staat, dan op internet, maar wel op basis van het echte gewicht. Ik ben bijv. nog nooit een rauw tartaartje van 70 gram tegengekomen en mijn zelfgemaakte gehaktballen hebbenook nooit dat formaat... maar het blijft altijd een beetje schatten en het komt ook niet zo nauwkeurig natuurlijk....quote:Op zondag 7 april 2013 11:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik eet geen mayo in mijn "dieet". Maar ik snap je punt![]()
Jij kijkt zeker op de verpakking, schrijft het dan op en telt het op?
Misschien ook een proberen, kijken wat het scheelt.
GEEEEEEEFquote:Op zondag 7 april 2013 11:38 schreef Toekito het volgende:
Ik tel niks en blijk wel af te vallen.....
Moet ook weleens kunnen toch?quote:Op zondag 7 april 2013 11:38 schreef ElisaB het volgende:
Ik tel ook
Gisteren jus van mamma gekregen. Half bord aardappelen weggetikt, afgetopt met 3 pannenkoeken
Ik knapte er helemaal van opquote:
* Toekito hart en icd eruit snijdt en afstaatquote:
Ik zat net te bedenken dat 1 snee bruinbrood volgens de eetmeter 35 gr is...mijn weegschaal zegt 32gr. Scheelt toch 3grquote:Op zondag 7 april 2013 11:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jep. En als het op de verpakking niet staat, dan op internet, maar wel op basis van het echte gewicht. Ik ben bijv. nog nooit een rauw tartaartje van 70 gram tegengekomen en mijn zelfgemaakte gehaktballen hebbenook nooit dat formaat... maar het blijft altijd een beetje schatten en het komt ook niet zo nauwkeurig natuurlijk....
Ooh ja, laat maarquote:Op zondag 7 april 2013 11:41 schreef Toekito het volgende:
[..]
* Toekito hart en icd eruit snijdt en afstaat
DIE AARDAPPELPUREEquote:Op zondag 7 april 2013 11:40 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik knapte er helemaal van op
Ik baal echt als een stekker. Mijn paps en mams maken zulke misselijk lekkere dingen. Zeg maar: koken zo het vroeger hoorde. Met alles vers en puur. Echt, ik krijg er de hik van. Zo kunnen wij dat gewoon niet meer. Of zo...
niemand weet of dat dat de oorzaak is hoor.....maar doe verder niks anders dan bijv. mijn neefje en die komt wel aanquote:
JA, BIJVOORBEELDquote:
Vroeger toen ik nog voetbalde, kon ik ALLES (echt ALLES de hele dag) naar binnen schuiven, kwam geen gram aanquote:Op zondag 7 april 2013 11:42 schreef Toekito het volgende:
[..]
niemand weet of dat dat de oorzaak is hoor.....maar doe verder niks anders dan bijv. mijn neefje en die komt wel aan
Omgquote:Op zondag 7 april 2013 11:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
JA, BIJVOORBEELD
En dan probeer ik het volgens haar recept (ja, nou ja, beetje uit het losse handje; ik weet ook niet precies hoe ik het doe, maar het is héél makkelijk hoor.... rrright), is het zo vreselijk niet te vreten, dat zelfs de beeb het niet wegkrijgt
Brood is ook zo mooi ja, ik eet graag oerbrood, maar die boterhammen zijn in het midden steeds groter. Als je dan per boterham rekent, ben je in het begin en aan het eind van het brood zo klaar met etenquote:Op zondag 7 april 2013 11:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zat net te bedenken dat 1 snee bruinbrood volgens de eetmeter 35 gr is...mijn weegschaal zegt 32gr. Scheelt toch 3gr![]()
En nee, idd. Mooier was nog een stukje kipfilet bereid met zout = 100gr. Ik mijn kipfilet op die schaal, fucking bijna 200grScheelt de helft
Nou, dát dusquote:Op zondag 7 april 2013 11:44 schreef Qwea het volgende:
OmgMaar daar gaat het al fout
"uit het losse handje" en godverdomme, die jus die erbij zat
quote:Op zondag 7 april 2013 11:38 schreef ElisaB het volgende:
Ik tel ook
Nu heb ik hongerquote:Op zondag 7 april 2013 11:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nou, dát dus
En de varkenshaas, de champignon-roomsaus, de mosterdsaus, de f*cking kaassaus, de gebakken slibtongetjes, zelfs de sla...
toen ik nog voetballen was ik een op het oog ondervoed blanke afrikaanquote:Op zondag 7 april 2013 11:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Vroeger toen ik nog voetbalde, kon ik ALLES (echt ALLES de hele dag) naar binnen schuiven, kwam geen gram aan
Ja, ik ookquote:
bohhhhhhhhhhhquote:Op zondag 7 april 2013 11:49 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, ik ook
Maar ik heb verse aardappelen én een hele pan jus van mamma (ja echt, spiesjaal gemaakt voor ons, bakjes erbij gekregen want je kan het prima invriezen... zuinigheid met vlijt!)
sowieso, uitrekenen hoeveel je precies mag eten is imo bullshit. Meer bewegen en geen ongezonde producten en alles in proporties is hoe afvallen hoort te zijn in mijn ogen.quote:Op zondag 7 april 2013 11:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Brood is ook zo mooi ja, ik eet graag oerbrood, maar die boterhammen zijn in het midden steeds groter. Als je dan per boterham rekent, ben je in het begin en aan het eind van het brood zo klaar met eten
De ene portie kan voor de andere teveel zijn.quote:Op zondag 7 april 2013 12:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
sowieso, uitrekenen hoeveel je precies mag eten is imo bullshit. Meer bewegen en geen ongezonde producten en alles in proporties is hoe afvallen hoort te zijn in mijn ogen.
Ja, dat is leuk bedacht, maar na twee eetstoornissen en een daaruit voortvloeiende eetverslaving is 'proporties' een woord dat kennelijk minder vanzelfsprekend is voor mij dan het voor jou is. Deze manier werkt voor mij wel, de manier die jij voorstelt heb ik jaren geprobeerd, maar dat werkt niet.quote:Op zondag 7 april 2013 12:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
sowieso, uitrekenen hoeveel je precies mag eten is imo bullshit. Meer bewegen en geen ongezonde producten en alles in proporties is hoe afvallen hoort te zijn in mijn ogen.
Ik denk dat ie bedoelt (correct me if I'm wrong kano ajb!) dat als je voldoende beweegt en gezond eet, dat dan wat meer of minder eten allemaal lang niet zoveel uitmaaktquote:Op zondag 7 april 2013 12:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
De ene portie kan voor de andere teveel zijn.
Mijn lichaam weet me niet goed meer aan te geven wat nodig is. Dat is ongetwijfeld het gevolg van m'n eetstoornissen, maar het is wel zo. Ik ben nu meer met eten bezig dan toen ik het nog veel deed, dat klopt wel. Maar het is wel gezond, in mijn geval, dat durf ik wel te zeggen.quote:Op zondag 7 april 2013 12:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat ie bedoelt (correct me if I'm wrong kano ajb!) dat als je voldoende beweegt en gezond eet, dat dan wat meer of minder eten allemaal lang niet zoveel uitmaakt![]()
Over het algemeen denk ik persoonlijk ook (en hell, ik heb ook vaak zat me er schuldig aan gemaakt dat ik kcal zat te tellen hoor dus geen aanval, deed het zelf ook) dat als je gaat zitten tellen en het met gezond eten op 100 kcal aan laat komen bv, dat je er dan juist weer ongezond mee bezig bent.
Als je veel/genoeg beweegt en je hebt gezond eten voor je neus, en je wilt nog wat meer happen ook al mag je 'maar' zoveel gram volgens je lijstje, dan heeft je lichaam die paar happen kennelijk nodig door de inspanning als je honger hebt.
Tuurlijk. Maar ik denk dat 'in het algemeen' het wel klopt wat ie zei, that's allquote:Op zondag 7 april 2013 12:30 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mijn lichaam weet me niet goed meer aan te geven wat nodig is. Dat is ongetwijfeld het gevolg van m'n eetstoornissen, maar het is wel zo. Ik ben nu meer met eten bezig dan toen ik het nog veel deed, dat klopt wel. Maar het is wel gezond, in mijn geval, dat durf ik wel te zeggen.
Dat zou best kunnen ja, maar ik voelde me aangesproken, wat ook weer niet gek is, want hij sprak mij ook aan...quote:Op zondag 7 april 2013 12:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar ik denk dat 'in het algemeen' het wel klopt wat ie zei, that's all
Niet inclusief alle uitzonderingen met goede redenen
GMTAquote:Op zondag 7 april 2013 12:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat ie bedoelt (correct me if I'm wrong kano ajb!) dat als je voldoende beweegt en gezond eet, dat dan wat meer of minder eten allemaal lang niet zoveel uitmaakt![]()
Over het algemeen denk ik persoonlijk ook (en hell, ik heb ook vaak zat me er schuldig aan gemaakt dat ik kcal zat te tellen hoor dus geen aanval, deed het zelf ook) dat als je gaat zitten tellen en het met gezond eten op 100 kcal aan laat komen bv, dat je er dan juist weer ongezond mee bezig bent.
Als je veel/genoeg beweegt en je hebt gezond eten voor je neus, en je wilt nog wat meer happen ook al mag je 'maar' zoveel gram volgens je lijstje, dan heeft je lichaam die paar happen kennelijk nodig door de inspanning als je honger hebt.
Maar eerlijk is eerlijk, het heeft me destijds - toen ik ook zat te tellen en in te voeren via zo'n site - wel een aantal inzichten verschaft waar ik wat aan hadquote:
quote:Op zondag 7 april 2013 13:03 schreef Greys het volgende:
Biet heeft de bak brokken *ineens* nu ontdekt, dus ik wacht even een half uurtje met het gecross in het bos. Timing, Biet
Net als Brinta, daar gooi je ook al snel teveel van in je pap.... met havermout daarentegen heb ik weinig moeite om me uit mezelf aan porties te houdenquote:Op zondag 7 april 2013 13:03 schreef Greys het volgende:
Tot ik merkte hoeveel kcal er in die cruesli zaten en ik was altijd nogal scheutig met een flinke berg in de kwark![]()
Nou idd, normaal eet ie 1 of 2 brokjes per keer. Nu stond ie een kwartier achter elkaar brokken te snavelen. En heel kort na het eten hard rennen is niet goed had ik begrepen, dus dan zelf nog maar even lunchen en dan lekker naar het bosquote:
Zou lekker zijn.quote:
Dan ga ik naar mijn buren alvorens me tussen de dames te begevenquote:
Ja, maar dat telt niet als je in een bepaalde periode een shitload aan kg's kwijt wilquote:Op zondag 7 april 2013 12:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal. Want vreet ik geen flikker uit en eet ik elk half u, blijf ik honger houden. Ook al zit ik op 8000kcal (bij wijze vanquote:Als je veel/genoeg beweegt en je hebt gezond eten voor je neus, en je wilt nog wat meer happen ook al mag je 'maar' zoveel gram volgens je lijstje, dan heeft je lichaam die paar happen kennelijk nodig door de inspanning als je honger hebt.
Ooh ja, maar die crueslie boeit me dan weer niet zoquote:Op zondag 7 april 2013 13:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar eerlijk is eerlijk, het heeft me destijds - toen ik ook zat te tellen en in te voeren via zo'n site - wel een aantal inzichten verschaft waar ik wat aan had
Zo dacht ik dat ik retegoed en -gezond bezig was met mijn eeuwige kwark met cruesli. Hoe kon het toch dat ik nooit afviel terwijl ik zo 'gezond' at?? Tot ik merkte hoeveel kcal er in die cruesli zaten en ik was altijd nogal scheutig met een flinke berg in de kwark![]()
Ik ben nogal een minimale sporter/beweger, dus dan maakt zoiets op zich best veel uit en dan is het goed om te weten waar wel en niet veel kcal in zitten, om er een beetje rekening mee te houden.
Maar echt HONGER (als in knorrende maag enzo) of gewoon lekkere trek?quote:Op zondag 7 april 2013 13:56 schreef Qwea het volgende:
Klopt niet helemaal. Want vreet ik geen flikker uit en eet ik elk half u, blijf ik honger houden. Ook al zit ik op 8000kcal (bij wijze van)
Nee echt honger. Mijn maag zit nu zo van "kut, ik heb honger, knorr knorr"quote:Op zondag 7 april 2013 13:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar echt HONGER (als in knorrende maag enzo) of gewoon lekkere trek?
Want lichamelijk kán je bij zo'n situatie zoals jij schetst gewoon geen honger hebben volgens mij, fysiek onmogelijkDus dan heb je meer honger tussen je oren dan echt fysiek nódig zeg maar. Denk ik stiekem
Ja want ik blijf echt vreten. Nou ja, je weet zelf. Kijk naar shabuquote:Op zondag 7 april 2013 14:01 schreef Greys het volgende:
Oh dat laatste is in zo'n geval zeker zo ja
Als je elke keer gaat toegeven aan dat gevoel van 'honger' dan heb je in jouw geval geen mate idd als ik het zo hoor, dat je gewoon 24/7 honger hebt.
dat lijkt het niet alleen, dat is het ookquote:
Waarom?quote:maar ik kan me er zo niet toe zetten om naar buiten te gaan nu
voel me Kutquote:Op zondag 7 april 2013 14:04 schreef Greys het volgende:
[..]
dat lijkt het niet alleen, dat is het ook
[..]
Waarom?
Ja da's een goede tussenweg.quote:
Heel goed,wat zonlicht doet je humeur vast goedquote:
quote:De zon is de primaire energiebron voor alles wat leeft op aarde, gratis en altijd.
Het vergt een minimale inspanning om naar buiten te gaan en je bewust te baden in zon- of daglicht.
Mansukh Patel
lol, hier idem, en een schreeuwlelijkerd, dr us hier een hardloopwedstrijd bezig voor de deurquote:Op zondag 7 april 2013 15:00 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik zit ook buitenLekker tuttig met m'n haakwerk
en m'n iPad (en het draadloze netwerk werkt gelukkig nog!).
quote:
Popjes he?quote:
Ene zal wel gekookt en andere ongekookt zijn.quote:Op zondag 7 april 2013 16:41 schreef Qwea het volgende:
Hey MD, wil je lachen?
Mijn eetmeter : 180gr zilvervliesrijst, 198 kcal.
De verpakking van de rijst : 100gr Zilvervliesrijst 368kcal
Maar dat snap ik niet he. Hoe heeft ongekookte rijst meer voedingswaarden? Je kookt alles eruit?quote:Op zondag 7 april 2013 16:42 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ene zal wel gekookt en andere ongekookt zijn.
Er zit wel verschil in gekookt en ongekookt popje. 100 gram gekookte rijst is véél minder dan 100 gram ongekookte rijst. Je moet maar op één moment wegen, of vooraf, of achteraf. Ik doe vooraf.quote:Op zondag 7 april 2013 16:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar dat snap ik niet he. Hoe heeft ongekookte rijst meer voedingswaarden? Je kookt alles eruit?
Ongekookte rijst weegt minder dan gekookte rijst.quote:Op zondag 7 april 2013 16:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar dat snap ik niet he. Hoe heeft ongekookte rijst meer voedingswaarden? Je kookt alles eruit?
Huh, oke, dus als in de eetmeter staat "gekookt met zout" dan moet ik pas wegen als ik het gekookt heb?quote:Op zondag 7 april 2013 16:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Er zit wel verschil in gekookt en ongekookt popje. 100 gram gekookte rijst is véél minder dan 100 gram ongekookte rijst. Je moet maar op één moment wegen, of vooraf, of achteraf. Ik doe vooraf.
Klopt wel?!quote:Op zondag 7 april 2013 16:52 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ongekookte rijst weegt minder dan gekookte rijst.
nee andersom dusquote:Op zondag 7 april 2013 16:52 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ongekookte rijst weegt minder dan gekookte rijst.
Jep. Dan heb je uit mijn hoofd een gram of 50, 60?quote:Op zondag 7 april 2013 16:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Huh, oke, dus als in de eetmeter staat "gekookt met zout" dan moet ik pas wegen als ik het gekookt heb?
Ik dacht godverdomme eergisteren al "80gr rijst, wat pleuris weinig!" maar dat was dus vooraf gewogenen het was wel al gekookt aangegeven
Maar die 198 kcal voor gekookte zilvervliesrijst met zout kan dus wel kloppen?
Ongekookt? Ja dat zou wel kunnen dan ja. Geen ideequote:Op zondag 7 april 2013 16:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jep. Dan heb je uit mijn hoofd een gram of 50, 60?
Nee, ongekookt weegt minder zwaar dan gekookt. Gekookt is volgezogen met water en dus zwaarder.quote:
Maar gekookt bevat minder kcal.quote:Op zondag 7 april 2013 16:57 schreef Oognip het volgende:
[..]
Nee, ongekookt weegt minder zwaar dan gekookt. Gekookt is volgezogen met water en dus zwaarder.
dat werkt niet want voor de 1 is een portie 90gr en voor de ander 200grquote:
'Een portie' is natuurlijk het gemiddelde en dan kun je zelf een beetje nadenken (en niet zo dwangmatigquote:Op zondag 7 april 2013 16:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
dat werkt niet want voor de 1 is een portie 90gr en voor de ander 200gr
Schijnt trouwens een veelgemaakte fout te zijn bij diëten... staat erquote:
Mocht dat niet lukken, dan staat op de verpakking meestal wel een indicatie (kook 300 gram rijst voor 4 personen-> men gaat uit van gezinnetje, dus ergens tussen de 75 en 100 gram pp voor een volwassene).quote:Op zondag 7 april 2013 17:00 schreef Oognip het volgende:
[..]
'Een portie' is natuurlijk het gemiddelde en dan kun je zelf een beetje nadenken (en niet zo dwangmatig) wat 'normaal' is.
Ja precies. Dus bij mijn 180gr rijst met 198 kcal is het dus GEKOOKTE RIJSTquote:Op zondag 7 april 2013 17:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Schijnt trouwens een veelgemaakte fout te zijn bij diëten... staat er
'100 gram rijst'. Kookt iemand braaf 100 gram rijst en vraagt zich af waarom het afvallen niet wil. Nou, omdat ze 100 gram gekookte rijst bedoelen![]()
Ja. Anders eet je wel heel veel rijstquote:Op zondag 7 april 2013 17:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja precies. Dus bij mijn 180gr rijst met 198 kcal is het dus GEKOOKTE RIJST
Jep.quote:Op zondag 7 april 2013 17:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja precies. Dus bij mijn 180gr rijst met 198 kcal is het dus GEKOOKTE RIJST
Ja, dat zei ikquote:Op zondag 7 april 2013 17:02 schreef sararaats het volgende:
gekookte rijst weegt toch zwaarder? althans dat heb ik me laten 'wijsmaken'
Stoer wijfquote:Op zondag 7 april 2013 17:03 schreef Greys het volgende:
Aapjes
Biet heeft ook nieuwe vrienden gemaakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik geloof en hoop wel dat 2013 hier beter gaat worden dan 2012, dat was buiten Frank ontmoeten en gaan samenwonen echt een kut jaarquote:Op zondag 7 april 2013 10:49 schreef ElisaB het volgende:
Ja, want dat bestaat voor een groot deel uit water (en water = 0 calorieën)quote:
Ik hoop met je mee; 2012 was voor mij ook kutquote:Op zondag 7 april 2013 17:06 schreef roos85 het volgende:
[..]
ik geloof en hoop wel dat 2013 hier beter gaat worden dan 2012, dat was buiten Frank ontmoeten en gaan samenwonen echt een kut jaar
Ik doe ook mee. 2012 wasquote:Op zondag 7 april 2013 17:06 schreef roos85 het volgende:
ik geloof en hoop wel dat 2013 hier beter gaat worden dan 2012, dat was buiten Frank ontmoeten en gaan samenwonen echt een kut jaar
"mijn" manier is iig gezond, de jouwe niet. Yoyo-effectquote:Op zondag 7 april 2013 13:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, maar dat telt niet als je in een bepaalde periode een shitload aan kg's kwijt wilKano heeft gelijk hoor, gaat op die manier alleen wat langzamer
[..]
Klopt niet helemaal. Want vreet ik geen flikker uit en eet ik elk half u, blijf ik honger houden. Ook al zit ik op 8000kcal (bij wijze van)
o heeft een kennis van mij op 7 hoog eens hun kat aan de lijn met halsband naar boven kunnen takelenquote:Op zondag 7 april 2013 18:26 schreef Greys het volgende:
Oh daar zou ik dus idd ook constant bang voor zijn dan, dat die andere daarboven springt![]()
Ken je die mensen of zie je ze wel eens? Ik zou ze geloof ik een keertje vertellen (als je ze toevallig ziet) dat je soms ziet dat hun kat bijna naar jouw balkon wil springen, dat ze mss beter ook een net kunnen nemen.
Als ik ze zie zal ik het wel zeggen jaquote:Op zondag 7 april 2013 18:26 schreef Greys het volgende:
Oh daar zou ik dus idd ook constant bang voor zijn dan, dat die andere daarboven springt![]()
Ken je die mensen of zie je ze wel eens? Ik zou ze geloof ik een keertje vertellen (als je ze toevallig ziet) dat je soms ziet dat hun kat bijna naar jouw balkon wil springen, dat ze mss beter ook een net kunnen nemen.
Daarom hadden we dit 'gezeur' (weet even geen ander woord) vorig jaar rond deze tijd ookquote:Op zondag 7 april 2013 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
"mijn" manier is iig gezond, de jouwe niet. Yoyo-effect
quote:
oh bahquote:Op zondag 7 april 2013 18:47 schreef Ynske het volgende:
[..]
o heeft een kennis van mij op 7 hoog eens hun kat aan de lijn met halsband naar boven kunnen takelen
beest leeft nog altijdquote:
quote:
u2 schatquote:
quote:Op zondag 7 april 2013 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
"mijn" manier is iig gezond, de jouwe niet. Yoyo-effect
Het is vast een retedomme vraag, maar wat is het?quote:
Een graafmachine van een bruinsteenkolenmijn in Duitsland. Ze breken daar complete dorpen af om daarna de boel af te graven om bruinsteenkolen te winnen. Het gat is 31 km2 groot en daar kan je omheen rijden en kijken. Als ik dinsdag thuis ben kan ik wel meer laten zien als jullie het leuk vindenquote:Op zondag 7 april 2013 19:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is vast een retedomme vraag, maar wat is het?
Het is sowieso een toffe plaat!
Cool! Ik dacht al, dat is niet in Limburg.quote:Op zondag 7 april 2013 19:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Een graafmachine van een bruinsteenkolenmijn in Duitsland. Ze breken daar complete dorpen af om daarna de boel af te graven om bruinsteenkolen te winnen. Het gat is 31 km2 groot en daar kan je omheen rijden en kijken. Als ik dinsdag thuis ben kan ik wel meer laten zien als jullie het leuk vinden
Ja ben wel benieuwd.quote:Op zondag 7 april 2013 19:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Een graafmachine van een bruinsteenkolenmijn in Duitsland. Ze breken daar complete dorpen af om daarna de boel af te graven om bruinsteenkolen te winnen. Het gat is 31 km2 groot en daar kan je omheen rijden en kijken. Als ik dinsdag thuis ben kan ik wel meer laten zien als jullie het leuk vinden
Optimus Prime.quote:
Hoezo niet? Het is toch gewoon een feit dat de manier die Kano noemt het gezondste is? Hoeft niet voor jou te werken, maar is wel het gezondst en heeft de meeste kans van slagen op de lange termijn.quote:Op zondag 7 april 2013 19:34 schreef Qwea het volgende:
[..]jij weet duidelijk niet waar je over praat.
Dit is het: http://en.wikipedia.org/wiki/Bucket-wheel_excavatorquote:Op zondag 7 april 2013 19:36 schreef Greys het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
Dankjequote:
-editquote:wat hebben wij onze vaders ooit misdaan?
Dat jij dat niet weet zegquote:Op zondag 7 april 2013 19:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Met een brusje voor Ean!quote:Op zondag 7 april 2013 20:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik hoop wel dat 2013 voor ons een topjaar wordt
Is dat zo'n bruinkoolgraver? Gave foto!quote:
Ik heb geen app, maar een heel mooie opschrijfboekje en leuke stickersquote:Op zondag 7 april 2013 20:46 schreef Adnap het volgende:
Ehhh vraagje, welke app gebruiken jullie voor kcal tellen ? Ik heb android
Mijn app heette 'calorieteller'.quote:Op zondag 7 april 2013 20:46 schreef Adnap het volgende:
Ehhh vraagje, welke app gebruiken jullie voor kcal tellen ? Ik heb android
Jup, dat is hetquote:Op zondag 7 april 2013 20:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Is dat zo'n bruinkoolgraver? Gave foto!
Ik hoop dat 2013 voor iedereen als topjaar eindigt, hoe rottig het voor een aantal mensen wellicht ook begonnen is.quote:Op zondag 7 april 2013 20:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik hoop wel dat 2013 voor ons een topjaar wordt
als ik dat invoer krijg ik er wel 20 :-) weet je wie de maker is of kleur van afbeelding ?quote:
Ik vind het een vies woordquote:Op zondag 7 april 2013 20:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Is dat zo'n bruinkoolgraver? Gave foto!
Het graaft bruinkool. Ik weet niet hoe ik het anders moet noemenquote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Graafwielbaggerquote:Op zondag 7 april 2013 22:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het graaft bruinkool. Ik weet niet hoe ik het anders moet noemen
Nee, dat klinkt leukquote:Op zondag 7 april 2013 22:25 schreef teirnon het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Graafwielbagger
He ik heb het woord niet verzonnen!quote:
Zie rechts onderin:quote:Op zondag 7 april 2013 21:57 schreef Adnap het volgende:
[..]
als ik dat invoer krijg ik er wel 20 :-) weet je wie de maker is of kleur van afbeelding ?
Moggequote:Op maandag 8 april 2013 06:43 schreef Rewimo het volgende:
Mogge
Kind moet weer naar school, ik moet weer werken. D.w.z. ik heb een training, dus twee weken van 9 tot 5
ben je nu 100% beter gemeld of speelt dat nog steeds?quote:Op maandag 8 april 2013 06:43 schreef Rewimo het volgende:
Mogge
Kind moet weer naar school, ik moet weer werken. D.w.z. ik heb een training, dus twee weken van 9 tot 5
aait Ynske en geeft virtuele knuffelquote:
Dat ga ik straks bekijken als ik mijn mails leesquote:Op maandag 8 april 2013 06:53 schreef komrad het volgende:
ben je nu 100% beter gemeld of speelt dat nog steeds?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |