Ene zal wel gekookt en andere ongekookt zijn.quote:Op zondag 7 april 2013 16:41 schreef Qwea het volgende:
Hey MD, wil je lachen?
Mijn eetmeter : 180gr zilvervliesrijst, 198 kcal.
De verpakking van de rijst : 100gr Zilvervliesrijst 368kcal
Maar dat snap ik niet he. Hoe heeft ongekookte rijst meer voedingswaarden? Je kookt alles eruit?quote:Op zondag 7 april 2013 16:42 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ene zal wel gekookt en andere ongekookt zijn.
Er zit wel verschil in gekookt en ongekookt popje. 100 gram gekookte rijst is véél minder dan 100 gram ongekookte rijst. Je moet maar op één moment wegen, of vooraf, of achteraf. Ik doe vooraf.quote:Op zondag 7 april 2013 16:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar dat snap ik niet he. Hoe heeft ongekookte rijst meer voedingswaarden? Je kookt alles eruit?
Ongekookte rijst weegt minder dan gekookte rijst.quote:Op zondag 7 april 2013 16:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar dat snap ik niet he. Hoe heeft ongekookte rijst meer voedingswaarden? Je kookt alles eruit?
Huh, oke, dus als in de eetmeter staat "gekookt met zout" dan moet ik pas wegen als ik het gekookt heb?quote:Op zondag 7 april 2013 16:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Er zit wel verschil in gekookt en ongekookt popje. 100 gram gekookte rijst is véél minder dan 100 gram ongekookte rijst. Je moet maar op één moment wegen, of vooraf, of achteraf. Ik doe vooraf.
Klopt wel?!quote:Op zondag 7 april 2013 16:52 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ongekookte rijst weegt minder dan gekookte rijst.
nee andersom dusquote:Op zondag 7 april 2013 16:52 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ongekookte rijst weegt minder dan gekookte rijst.
Jep. Dan heb je uit mijn hoofd een gram of 50, 60?quote:Op zondag 7 april 2013 16:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Huh, oke, dus als in de eetmeter staat "gekookt met zout" dan moet ik pas wegen als ik het gekookt heb?
Ik dacht godverdomme eergisteren al "80gr rijst, wat pleuris weinig!" maar dat was dus vooraf gewogenen het was wel al gekookt aangegeven
Maar die 198 kcal voor gekookte zilvervliesrijst met zout kan dus wel kloppen?
Ongekookt? Ja dat zou wel kunnen dan ja. Geen ideequote:Op zondag 7 april 2013 16:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jep. Dan heb je uit mijn hoofd een gram of 50, 60?
Nee, ongekookt weegt minder zwaar dan gekookt. Gekookt is volgezogen met water en dus zwaarder.quote:
Maar gekookt bevat minder kcal.quote:Op zondag 7 april 2013 16:57 schreef Oognip het volgende:
[..]
Nee, ongekookt weegt minder zwaar dan gekookt. Gekookt is volgezogen met water en dus zwaarder.
dat werkt niet want voor de 1 is een portie 90gr en voor de ander 200grquote:
'Een portie' is natuurlijk het gemiddelde en dan kun je zelf een beetje nadenken (en niet zo dwangmatigquote:Op zondag 7 april 2013 16:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
dat werkt niet want voor de 1 is een portie 90gr en voor de ander 200gr
Schijnt trouwens een veelgemaakte fout te zijn bij diëten... staat erquote:
Mocht dat niet lukken, dan staat op de verpakking meestal wel een indicatie (kook 300 gram rijst voor 4 personen-> men gaat uit van gezinnetje, dus ergens tussen de 75 en 100 gram pp voor een volwassene).quote:Op zondag 7 april 2013 17:00 schreef Oognip het volgende:
[..]
'Een portie' is natuurlijk het gemiddelde en dan kun je zelf een beetje nadenken (en niet zo dwangmatig) wat 'normaal' is.
Ja precies. Dus bij mijn 180gr rijst met 198 kcal is het dus GEKOOKTE RIJSTquote:Op zondag 7 april 2013 17:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Schijnt trouwens een veelgemaakte fout te zijn bij diëten... staat er
'100 gram rijst'. Kookt iemand braaf 100 gram rijst en vraagt zich af waarom het afvallen niet wil. Nou, omdat ze 100 gram gekookte rijst bedoelen![]()
Ja. Anders eet je wel heel veel rijstquote:Op zondag 7 april 2013 17:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja precies. Dus bij mijn 180gr rijst met 198 kcal is het dus GEKOOKTE RIJST
Jep.quote:Op zondag 7 april 2013 17:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja precies. Dus bij mijn 180gr rijst met 198 kcal is het dus GEKOOKTE RIJST
Ja, dat zei ikquote:Op zondag 7 april 2013 17:02 schreef sararaats het volgende:
gekookte rijst weegt toch zwaarder? althans dat heb ik me laten 'wijsmaken'
Stoer wijfquote:Op zondag 7 april 2013 17:03 schreef Greys het volgende:
Aapjes
Biet heeft ook nieuwe vrienden gemaakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik geloof en hoop wel dat 2013 hier beter gaat worden dan 2012, dat was buiten Frank ontmoeten en gaan samenwonen echt een kut jaarquote:Op zondag 7 april 2013 10:49 schreef ElisaB het volgende:
Laten we 2013 verder gewoon overslaan. Het was nix, het is nix en het ziet er niet naar uit dat het iets gaan worden ook. Ow, en laten we een commune stichten / oprichten / maken / weet ik veel
Ja, want dat bestaat voor een groot deel uit water (en water = 0 calorieën)quote:
Ik hoop met je mee; 2012 was voor mij ook kutquote:Op zondag 7 april 2013 17:06 schreef roos85 het volgende:
[..]
ik geloof en hoop wel dat 2013 hier beter gaat worden dan 2012, dat was buiten Frank ontmoeten en gaan samenwonen echt een kut jaar
Ik doe ook mee. 2012 wasquote:Op zondag 7 april 2013 17:06 schreef roos85 het volgende:
ik geloof en hoop wel dat 2013 hier beter gaat worden dan 2012, dat was buiten Frank ontmoeten en gaan samenwonen echt een kut jaar
"mijn" manier is iig gezond, de jouwe niet. Yoyo-effectquote:Op zondag 7 april 2013 13:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, maar dat telt niet als je in een bepaalde periode een shitload aan kg's kwijt wilKano heeft gelijk hoor, gaat op die manier alleen wat langzamer
[..]
Klopt niet helemaal. Want vreet ik geen flikker uit en eet ik elk half u, blijf ik honger houden. Ook al zit ik op 8000kcal (bij wijze van)
o heeft een kennis van mij op 7 hoog eens hun kat aan de lijn met halsband naar boven kunnen takelenquote:Op zondag 7 april 2013 18:26 schreef Greys het volgende:
Oh daar zou ik dus idd ook constant bang voor zijn dan, dat die andere daarboven springt![]()
Ken je die mensen of zie je ze wel eens? Ik zou ze geloof ik een keertje vertellen (als je ze toevallig ziet) dat je soms ziet dat hun kat bijna naar jouw balkon wil springen, dat ze mss beter ook een net kunnen nemen.
Als ik ze zie zal ik het wel zeggen jaquote:Op zondag 7 april 2013 18:26 schreef Greys het volgende:
Oh daar zou ik dus idd ook constant bang voor zijn dan, dat die andere daarboven springt![]()
Ken je die mensen of zie je ze wel eens? Ik zou ze geloof ik een keertje vertellen (als je ze toevallig ziet) dat je soms ziet dat hun kat bijna naar jouw balkon wil springen, dat ze mss beter ook een net kunnen nemen.
Daarom hadden we dit 'gezeur' (weet even geen ander woord) vorig jaar rond deze tijd ookquote:Op zondag 7 april 2013 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
"mijn" manier is iig gezond, de jouwe niet. Yoyo-effect
quote:
oh bahquote:Op zondag 7 april 2013 18:47 schreef Ynske het volgende:
[..]
o heeft een kennis van mij op 7 hoog eens hun kat aan de lijn met halsband naar boven kunnen takelen
beest leeft nog altijdquote:
quote:
u2 schatquote:
quote:Op zondag 7 april 2013 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
"mijn" manier is iig gezond, de jouwe niet. Yoyo-effect
Het is vast een retedomme vraag, maar wat is het?quote:
Een graafmachine van een bruinsteenkolenmijn in Duitsland. Ze breken daar complete dorpen af om daarna de boel af te graven om bruinsteenkolen te winnen. Het gat is 31 km2 groot en daar kan je omheen rijden en kijken. Als ik dinsdag thuis ben kan ik wel meer laten zien als jullie het leuk vindenquote:Op zondag 7 april 2013 19:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is vast een retedomme vraag, maar wat is het?
Het is sowieso een toffe plaat!
Cool! Ik dacht al, dat is niet in Limburg.quote:Op zondag 7 april 2013 19:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Een graafmachine van een bruinsteenkolenmijn in Duitsland. Ze breken daar complete dorpen af om daarna de boel af te graven om bruinsteenkolen te winnen. Het gat is 31 km2 groot en daar kan je omheen rijden en kijken. Als ik dinsdag thuis ben kan ik wel meer laten zien als jullie het leuk vinden
Ja ben wel benieuwd.quote:Op zondag 7 april 2013 19:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Een graafmachine van een bruinsteenkolenmijn in Duitsland. Ze breken daar complete dorpen af om daarna de boel af te graven om bruinsteenkolen te winnen. Het gat is 31 km2 groot en daar kan je omheen rijden en kijken. Als ik dinsdag thuis ben kan ik wel meer laten zien als jullie het leuk vinden
Optimus Prime.quote:
Hoezo niet? Het is toch gewoon een feit dat de manier die Kano noemt het gezondste is? Hoeft niet voor jou te werken, maar is wel het gezondst en heeft de meeste kans van slagen op de lange termijn.quote:Op zondag 7 april 2013 19:34 schreef Qwea het volgende:
[..]jij weet duidelijk niet waar je over praat.
Dit is het: http://en.wikipedia.org/wiki/Bucket-wheel_excavatorquote:Op zondag 7 april 2013 19:36 schreef Greys het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
Dankjequote:
-editquote:wat hebben wij onze vaders ooit misdaan?
Dat jij dat niet weet zegquote:Op zondag 7 april 2013 19:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Met een brusje voor Ean!quote:Op zondag 7 april 2013 20:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik hoop wel dat 2013 voor ons een topjaar wordt
Is dat zo'n bruinkoolgraver? Gave foto!quote:
Ik heb geen app, maar een heel mooie opschrijfboekje en leuke stickersquote:Op zondag 7 april 2013 20:46 schreef Adnap het volgende:
Ehhh vraagje, welke app gebruiken jullie voor kcal tellen ? Ik heb android
Mijn app heette 'calorieteller'.quote:Op zondag 7 april 2013 20:46 schreef Adnap het volgende:
Ehhh vraagje, welke app gebruiken jullie voor kcal tellen ? Ik heb android
Jup, dat is hetquote:Op zondag 7 april 2013 20:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Is dat zo'n bruinkoolgraver? Gave foto!
Ik hoop dat 2013 voor iedereen als topjaar eindigt, hoe rottig het voor een aantal mensen wellicht ook begonnen is.quote:Op zondag 7 april 2013 20:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik hoop wel dat 2013 voor ons een topjaar wordt
als ik dat invoer krijg ik er wel 20 :-) weet je wie de maker is of kleur van afbeelding ?quote:
Ik vind het een vies woordquote:Op zondag 7 april 2013 20:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Is dat zo'n bruinkoolgraver? Gave foto!
Het graaft bruinkool. Ik weet niet hoe ik het anders moet noemenquote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Graafwielbaggerquote:Op zondag 7 april 2013 22:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het graaft bruinkool. Ik weet niet hoe ik het anders moet noemen
Nee, dat klinkt leukquote:Op zondag 7 april 2013 22:25 schreef teirnon het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Graafwielbagger
He ik heb het woord niet verzonnen!quote:
Zie rechts onderin:quote:Op zondag 7 april 2013 21:57 schreef Adnap het volgende:
[..]
als ik dat invoer krijg ik er wel 20 :-) weet je wie de maker is of kleur van afbeelding ?
Moggequote:Op maandag 8 april 2013 06:43 schreef Rewimo het volgende:
Mogge
Kind moet weer naar school, ik moet weer werken. D.w.z. ik heb een training, dus twee weken van 9 tot 5
ben je nu 100% beter gemeld of speelt dat nog steeds?quote:Op maandag 8 april 2013 06:43 schreef Rewimo het volgende:
Mogge
Kind moet weer naar school, ik moet weer werken. D.w.z. ik heb een training, dus twee weken van 9 tot 5
aait Ynske en geeft virtuele knuffelquote:
Dat ga ik straks bekijken als ik mijn mails leesquote:Op maandag 8 april 2013 06:53 schreef komrad het volgende:
ben je nu 100% beter gemeld of speelt dat nog steeds?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |