http://www.spitsnieuws.nl(...)rijgt-regenboogzebraquote:Utrecht krijgt regenboogzebra
Binnenkort zal Utrecht beschikken over een heus regenboogzebrapad. Hiermee wil de staat laten zien dat iedereen welkom is, ongeacht seksuele geaardheid of geloofsovertuiging.
Het initiatief komt van GroenLinks. Het voorstel stuitte op een probleem met de verkeerswet, omdat deze voorschrijft dat een zebrapad wit van kleur moet zijn. Bij een aanrijding op het gekleurde pad zouden voetgangers juridisch niet voldoende beschermd zijn.
De gemeente heeft dit opgelost door het pad in de Lange Viestraat aan te leggen, omdat hier gebruikt wordt gemaakt van stoplichten die aangeven wanneer men mag oversteken. Het pad wordt nog vóór 20 juni aangelegd.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)d-is-gevaarlijk.htmlquote:UTRECHT - Veilig Verkeer Nederland (VVN) is tegen een regenboogzebrapad in de Utrechtse binnenstad. Het ludieke idee voor het homozebrapad op de Lange Viestraat komt van GroenLinks. De partij wil zo rond Roze Zaterdag laten zien dat Utrecht een homovriendelijke stad is.
Leuk en aardig, maar toch is het een slecht idee, vindt VVN. "De wetgeving is dat zebrapaden wit zijn. Het is heel creatief om er kleur aan toe te voegen, maar dat is niet volgens de voorschriften en zou verwarring kunnen veroorzaken", zegt Rob Stomphorst. "Verkeer is wel een serieuze zaak. Het is heel belangrijk dat het eenduidig is."
Utrecht is op 29 juni gastheer van homofestival Roze Zaterdag. Het is de bedoeling dat het regenboogzebrapad ruim een week daarvoor wordt aangebracht.
Totdat de stoplichten ineens uitvallen....quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:51 schreef Paul het volgende:
De gemeente heeft dit opgelost door het pad in de Lange Viestraat aan te leggen, omdat hier gebruikt wordt gemaakt van stoplichten die aangeven wanneer men mag oversteken.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:58 schreef Dimens het volgende:
Binnenkort ook een zebrapad dat ontploft als je erop staat. Om te laten zien dat Moslims ook welkom zijn.
Hel goede dit soort dingen waar men overal moet bezuinigen. Vooral geld uitgeven aan dit soort achterlijk gedoe. Groen links, wat een achterlijke boomknuffelaars zijn het tochquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:51 schreef Paul het volgende:
De gemeente heeft dit opgelost door het pad in de Lange Viestraat aan te leggen, omdat hier gebruikt wordt gemaakt van stoplichten die aangeven wanneer men mag oversteken. Het pad wordt nog vóór 20 juni aangelegd.
Binnenkort ook een zebrapad dat ontploft als je erop staat. Om te laten zien dat Moslims ook welkom zijn.
Wel nogal stigmatiserend, juist bij het kantoor van Randstad, met die dildo-achtige aanbouw op de hoek. Of de rocket to Uranus of wat het ook voor moet stellen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:51 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)rijgt-regenboogzebra
[..]
http://www.rtvutrecht.nl/(...)d-is-gevaarlijk.html
Indirect betekent dit dus eigenlijk dat je niet voor het zebrapad zou hoeven stoppen. Gewoon vol gas doorscheuren dus. Bij een aanrijding kun je aanvoeren dat de voetganger zich plotseling voor je auto wierp.quote:"De wetgeving is dat zebrapaden wit zijn. Het is heel creatief om er kleur aan toe te voegen, maar dat is niet volgens de voorschriften en zou verwarring kunnen veroorzaken", zegt Rob Stomphorst. "Verkeer is wel een serieuze zaak. Het is heel belangrijk dat het eenduidig is."
quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:18 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Indirect betekent dit dus eigenlijk dat je niet voor het zebrapad zou hoeven stoppen. Gewoon vol gas doorscheuren dus. Bij een aanrijding kun je aanvoeren dat de voetganger zich plotseling voor je auto wierp.
quote:De gemeente heeft dit opgelost door het pad in de Lange Viestraat aan te leggen, omdat hier gebruikt wordt gemaakt van stoplichten die aangeven wanneer men mag oversteken.
Misschien worden ze eindelijk eens wat minder in elkaar getraptquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:19 schreef Franknfurter het volgende:
Ach, de bushauffeurs gaan er heus niet minder debiel of extra debiel door rijden, dus het gevaar blijf toch.
quote:
quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:53 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Totdat de stoplichten ineens uitvallen....
Nou dan gaan wij moslims in elkaar beuken op ram-me-dan(of moslim moeders op ram-ma-dan)quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:24 schreef Ferdo het volgende:
Zul je zien dat het verkeerd wordt opgevat: homo's, daar lopen we overheen!
Bám!quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:25 schreef HeatWave het volgende:
De Flikkerlichten dan altijd nog he?.
Ja wat dan, dan mag je ineens op mensen inrijden?quote:
De regenboogvlag is het symbool van de homobeweging.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:29 schreef Re het volgende:
wat heeft de regenboog nou weer met homo's te maken, dat is toch de kleurschakering van autistisch nederland?
ik denk dat een roze zebra meer effectief had geweest om het een homovoetgangersoversteekplaats te noemenquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:31 schreef Dimens het volgende:
[..]
De regenboogvlag is een symbool van de homobeweging.
Het is een voetpad bedoeld voor homofielen. Niet voor nichten.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:32 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat een roze zebra meer effectief had geweest om het een homovoetgangersoversteekplaats te noemen
Noem het dan homosexuelenquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:32 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het is een voetpad bedoeld voor homofielen. Niet voor nichten.
oh, nou ja, je zal er wel verstand van hebben danquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:32 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het is een voetpad bedoeld voor homofielen. Niet voor nichten.
Een regenboog heeft nog enig relatie met homofielen. Roze is gewoon een stereotype.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:33 schreef Re het volgende:
[..]
oh, nou ja, je zal er wel verstand van hebben dan
nou ok, als ze de haaientanden dan roze maken, lijkt het tenminste nog ergens opquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:35 schreef Dimens het volgende:
[..]
Een regenboog heeft nog enig relatie met homofielen. Roze is gewoon een stereotype.
Neemt niet weg dat het nog steeds een debiel idee is.
Ik dacht meer aan glitters. Zullen de Toppers wel waarderen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:36 schreef Re het volgende:
[..]
nou ok, als ze de haaientanden dan roze maken, lijkt het tenminste nog ergens op
Want die kwamen op dit idee.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
En nu wil je gestraft worden zeker.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, het was mijn initiatief, sorry.
Lekker spanken, jwtz.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En nu wil je gestraft worden zeker.
Ludiek noemen ze dat bij GroenLinks.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:08 schreef Anyanka het volgende:
Ik vind het niet echt nodig, maar het ziet er wel lekker vrolijk uit.
Ja, ik vind het prachtigquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:08 schreef Anyanka het volgende:
Ik vind het niet echt nodig, maar het ziet er wel lekker vrolijk uit.
Mee eens. Liever onveilige situaties die "leuk" zijn, dan die saaie veilige situaties.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:14 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ja, ik vind het prachtig![]()
Graag in heel Nederland, hoe meer kleur hoe liever tussen al die saaiheid
Is dit dan onveilig? Moeten ze eerst maar eens onderzoeken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:28 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Mee eens. Liever onveilige situaties die "leuk" zijn, dan die saaie veilige situaties.
Homo's moeten zich in kleurige kleren steken ! Dat helpt ook!quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:58 schreef ems. het volgende:
Goed initiatief. Ongetwijfeld zullen de homohaters dankzij dat zebrapad hun manier van leven veranderen. Wellicht een idee om elk zebrapad in vrolijke kleurtjes te tekenen voortaan.
Vraag me af of dat lekker gaat werken met mensen die kleurenblind zijn :pquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:58 schreef ems. het volgende:
Goed initiatief. Ongetwijfeld zullen de homohaters dankzij dat zebrapad hun manier van leven veranderen. Wellicht een idee om elk zebrapad in vrolijke kleurtjes te tekenen voortaan.
XDquote:Op woensdag 27 maart 2013 19:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Vraag me af of dat lekker gaat werken met mensen die kleurenblind zijn :p
Wat denk je zelf als je op een drukke straat opeens ludieke zelfverzonnen verkeersregels gaat toepassen als gemeenteraad die nergens in Nederland voorkomen?quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:38 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Is dit dan onveilig? Moeten ze eerst maar eens onderzoeken.
Het is een zebrapad met kleurtjes, geen onbegrijpelijk verkeersbord. Ik denk dat de meeste mensen dat wel kunnen interpreteren. Maar daarom zei ik ook: onderzoeken. Niet zomaar wat aannemen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:48 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Wat denk je zelf als je op een drukke straat opeens ludieke zelfverzonnen verkeersregels gaat toepassen als gemeenteraad die nergens in Nederland voorkomen?
Nee het zijn gekleurde streepjes op een weg. Een zebrapad is zwart met wit. Het is trouwens volkomen bullshit om een onderzoek van duizenden euro's in gang te zetten op kosten van minimumloners of een uniek zebrapad dat ''leuk'' bedoeld is veilig is.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:26 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Het is een zebrapad met kleurtjes, geen onbegrijpelijk verkeersbord. Ik denk dat de meeste mensen dat wel kunnen interpreteren. Maar daarom zei ik ook: onderzoeken. Niet zomaar wat aannemen.
Wtfquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:59 schreef Hathor het volgende:
Moeten automobilisten dan ook stoppen als zich op dat gaybrapad anale sexuele handelingen voordoen?
ja weet ik veel, wil geen boete he.quote:
Auto's mogen er niet eens rijdenquote:Op donderdag 28 maart 2013 00:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
ja weet ik veel, wil geen boete he.![]()
Dan is zo'n gaybrapad toch ook totaal overbodig? Bouw er dan een darkroom of zo, daar hebben ze echt wat aan.quote:
Alleen bussen en taxi'squote:Op donderdag 28 maart 2013 00:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan is zo'n gaybrapad toch ook totaal overbodig? Bouw er dan een darkroom of zo, daar hebben ze echt wat aan.
Fout. Er is geen enkele wetgeving die ook maar spreekt van een zebrapad.quote:"De wetgeving is dat zebrapaden wit zijn. Het is heel creatief om er kleur aan toe te voegen, maar dat is niet volgens de voorschriften en zou verwarring kunnen veroorzaken", zegt Rob Stomphorst. "Verkeer is wel een serieuze zaak. Het is heel belangrijk dat het eenduidig is."
Je bent niet op de hoogte van de roze driehoek die in de Tweede Wereldoorlog gebruikt werd voor homo's zoals de gele ster voor joden in de concentratiekampen?quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:35 schreef Dimens het volgende:
[..]
Een regenboog heeft nog enig relatie met homofielen. Roze is gewoon een stereotype.
Neemt niet weg dat het nog steeds een debiel idee is.
Ik denk niet dat je als homofiel daar blij mee mag zijn.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:32 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je bent niet op de hoogte van de roze driehoek die in de Tweede Wereldoorlog gebruikt werd voor homo's zoals de gele ster voor joden in de concentratiekampen?
Wordt als een soort geuzensymbool gebruikt. Moeten ze toch zelf weten?quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:34 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je als homofiel daar blij mee mag zijn.
Het is door de gemeenschap omarmd en heroverd als een positief symbool.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:34 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je als homofiel daar blij mee mag zijn.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)-utrecht-gereed.htmlquote:UTRECHT - In het centrum van Utrecht is vannacht een regenboogzebrapad aangelegd op de Lange Viestraat. De fleurige oversteek is een initiatief voor het homo-evenement Roze Zaterdag, waarvan Utrecht op 29 juni gastheer is.
Het regenboogzebrapad is meteen zichtbaar voor wie het centrum in komt. Utrecht wil ermee uitdragen dat het een homovriendelijke stad is. Regenboogkleuren zijn een symbool van de gayscene.
Het kleurrijke zebrapad is een intitiatief van GroenLinks. Veilig Verkeer Nederland (VVN) liet eerder weten tegen een regenboogzebrapad te zijn omdat het verwarring zou kunnen veroorzaken bij verkeersdeelnemers.
Dat ziet er toch helemaal niet uit als een zebrapad, er zit een meter tussen elke streepquote:Op woensdag 19 juni 2013 09:24 schreef Paul het volgende:
Hij ligt er
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
http://www.rtvutrecht.nl/(...)-utrecht-gereed.html
Filmpje op telegraaf: http://www.telegraaf.nl/t(...)r_oversteken___.html
quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:48 schreef MrBadGuy het volgende:
De Toppers schijnen er de coverfoto te willen maken van hun nieuwe album
quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:13 schreef Franknfurter het volgende:
Beter houdt de gemeente zich bezig met het inschrijven van burgers ipv dit soort onzinIk zit verdomme al 2 weken te wachten op bericht.
Wacht maar tot je het welkomstpakket mag afhalen, dat maakt alles weer goed.quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:13 schreef Franknfurter het volgende:
Beter houdt de gemeente zich bezig met het inschrijven van burgers ipv dit soort onzinIk zit verdomme al 2 weken te wachten op bericht.
quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:21 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wacht maar tot je het welkomstpakket mag afhalen, dat maakt alles weer goed.
Die heb ik nooit gekregen?quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:21 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Oh, ik kon zo'n map met een pen en allemaal boekjes en folders ophalen, met nog wat andere Utrecht-merchandise erbijquote:
Een Wolfsen-mokquote:Op woensdag 19 juni 2013 11:43 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Oh, ik kon zo'n map met een pen en allemaal boekjes en folders ophalen, met nog wat andere Utrecht-merchandise erbij
Inderdaad kun je je afvragen of je juridisch gezien van een zebrapad (met de bijbehorende privileges voor de voetgangers) kunt spreken. Alleen ben je dan, zebrapad of niet, sowieso wel aansprakelijk als je er iemand van z'n sokken rijdt, want sterke vs. zwakke verkeersdeelnemer.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:00 schreef kurk_droog het volgende:
Als automobilist zou ik hier volgas doorrijden, dit is geen zebrapad maar wat kleuren op de weg.
Nou, ik neem aan dat dat zebrapad er niet eeuwig ligt, dus okee, we zien het maar als zebrapad.quote:Hoofdstuk IV. Verkeerstekens op het wegdek
Paragraaf 1. Algemene bepalingen
1.Tekens op het wegdek zijn wit tenzij voor een afzonderlijk teken anders is bepaald. Bij tijdelijke toepassing is de kleur in ieder geval een andere kleur dan wit.
Je ziet ook duidelijk dat die ouwe knar op z'n fietske, er zelfs een beetje beduusd van is.quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:24 schreef Paul het volgende:
Hij ligt er
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
alsof billboards niks kosten, en er rijden daar alleen maar bussen en taxi's. voor voetgangers is het een van de drukste oversteek plekken, maar dat lijkt me toch niet zo erg, als die een beetje afgeleid worden.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:04 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Belachelijke geldverkwisting. Utrecht als homovriendelijke stad promoten, kan ook via billboards of op andere manieren. Een gekleurd zebrapad schept verwarring en leidt de aandacht af van weggebruikers.
In plaats van dit softe gedoe zou Utrecht zich trouwens beter kunnen bezighouden met actieve bevorderingen van de veiligheid, bijvoorbeeld het voorkomen dat homo's uit hun buurt worden weggepest en het aanpakken van de raddraaiers die dat doen. Daar koopt de Utrechtse homo veel meer voor dan voor zo'n debiel zebrapad.
Jullie krijgen een welkomstpakket! Damn zeg.quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:21 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Daarom staat er ook een verkeerslicht bij.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:00 schreef kurk_droog het volgende:
Als automobilist zou ik hier volgas doorrijden, dit is geen zebrapad maar wat kleuren op de weg.
Afgeleid worden op een van de drukste oversteekplekken, dat is inderdaad niet zo ergquote:Op donderdag 20 juni 2013 02:18 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
alsof billboards niks kosten, en er rijden daar alleen maar bussen en taxi's. voor voetgangers is het een van de drukste oversteek plekken, maar dat lijkt me toch niet zo erg, als die een beetje afgeleid worden.
en waarom zou je niet geweld kunnen aanpakken EN zoiets?
onzin allemaal, is gewoon een leuk idee en ziet er nog vrolijk uit ook.
Roze is stoppen of doorrijden? of was het bruin?quote:Op donderdag 20 juni 2013 07:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarom staat er ook een verkeerslicht bij.
Je kan het ook overdrijven hoorquote:Op donderdag 20 juni 2013 08:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Afgeleid worden op een van de drukste oversteekplekken, dat is inderdaad niet zo ergAutomobilisten die niet weten wat ze moeten doen, fietsers die afgeleid worden, voetgangers die twijfelen, het zal vast allemaal bijdragen aan de verkeersveiligheid
Ik verwacht niet meteen doden, maar een zebrapad is niet iets voor politieke statements. Ook is dit soort onzin niet iets waar de gemeente haar tijd aan zou moeten spenderen. Dit is weer een typisch voorbeeld van GL-politiek, met een onnozel idee zichzelf in de schijnwerpers zetten onder het mom van 'kijk ons even lekker tolerant en positief zijn'. Echt een typische huisvrouwenpartij is het ookquote:Op donderdag 20 juni 2013 08:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je kan het ook overdrijven hoor. Kijk het heeft totaal geen nut maar qua veiligheid maakt het niet zoveel uit. Het was al een oversteekplaats met een verkeerslicht, dat blijft het ook gewoon. Alleen de bestrating is wat anders gekleurd. Misschien maakt dat het zelfs wel veiliger omdat het de attentie van de automobilist trekt
.
Wat een fucker is dat zeg. Dan pas je die wet toch gewoon aan . Bureaucratische gedoe in de politiek altijd om de simpelste dingen. Net of iemand niet ziet dat dat een zebra is. Misschien lastig by night en regen dan voeg je er fluoriserend materialen aan toe dan ziet iedere klootviool dat het een zebra is.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:18 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Indirect betekent dit dus eigenlijk dat je niet voor het zebrapad zou hoeven stoppen. Gewoon vol gas doorscheuren dus. Bij een aanrijding kun je aanvoeren dat de voetganger zich plotseling voor je auto wierp.
niet herkenbaar? Waar zag je het voor aan dan?quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:11 schreef Meteoric het volgende:
Ik dacht gisteren even dat mijn ogen een foutje maakten toen ik erover heen ging![]()
Vind hem verder ook niet erg herkenbaar meer als zebrapad, maar dat zebrapad daar werd voor m'n gevoel toch consequent genegeerd.
sarcasm, learn it.quote:
het vestigd de aandacht op het onderwerk, thats all.quote:Op donderdag 20 juni 2013 08:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Afgeleid worden op een van de drukste oversteekplekken, dat is inderdaad niet zo ergAutomobilisten die niet weten wat ze moeten doen, fietsers die afgeleid worden, voetgangers die twijfelen, het zal vast allemaal bijdragen aan de verkeersveiligheid
En dat allemaal nog even los van het feit dat verkeersborden en andere verkeersinstructies me niet echt bedoeld lijken voor politieke statements, waarbij ik me ook nog afvraag hoe zoiets nou bijdraagt aan acceptatie van homo's. Maar GL praat het al weer goed onder het motto 'goedkope citymarketing', wat eigenlijk gewoon 'GL-marketing' is.
Als homo zijnde wil ik totaal niet met dit soort onzin geasocieerd worden, ik wil gelijkwaardig behandeld worden, en niet dat de overheid namens mij dit soort flauwekul verkondigd.quote:Op donderdag 20 juni 2013 08:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je kan het ook overdrijven hoor. Kijk het heeft totaal geen nut maar qua veiligheid maakt het niet zoveel uit. Het was al een oversteekplaats met een verkeerslicht, dat blijft het ook gewoon. Alleen de bestrating is wat anders gekleurd. Misschien maakt dat het zelfs wel veiliger omdat het de attentie van de automobilist trekt
.
Jij ook al?quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:13 schreef Franknfurter het volgende:
Tsja, een zebra is toch echt zwart/wit. Nu is het geen zebrapad, maar een my little pony pad.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:09 schreef Chadi het volgende:
Ziet er wel geinig uit. Beter dan dat zwart witte gedoe.
Nou ja, als Roma schijnt het best goed te toeven zijn daar.quote:
quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:36 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou ja, als Roma schijnt het best goed te toeven zijn daar.
Zoals ik al aangafquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als homo zijnde wil ik totaal niet met dit soort onzin geasocieerd worden, ik wil gelijkwaardig behandeld worden, en niet dat de overheid namens mij dit soort flauwekul verkondigd.
quote:Kijk het heeft totaal geen nut
6 juni online doorgegeven, nog steeds niks over gehoordquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:33 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Jij ook al?
Ik snap overigens niet waarom mensen dit als 'echt' zebrapad bestempelen. Is dat niet verplicht met witte strepen e.d? Naast het punt dat er daar verkeerslichten zijn om de boel te regelen (en dat half Utrecht zich daar niet aan houdt is een ander verhaal.)
Ik de 7e, ook online. Zit te twijfelen of ik vanavond naar Burgerzaken fiets of niet.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:56 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
6 juni online doorgegeven, nog steeds niks over gehoordEn het moet voor morgen worden veranderd vanwege stufi enzo
Ik woon nu nog in Limburg, dus even naar burgerzaken fietsen is ook zo watquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:57 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Ik de 7e, ook online. Zit te twijfelen of ik vanavond naar Burgerzaken fiets of niet.
Dat betuttelende, om te kotsen is het.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als homo zijnde wil ik totaal niet met dit soort onzin geasocieerd worden, ik wil gelijkwaardig behandeld worden, en niet dat de overheid namens mij dit soort flauwekul verkondigd.
Waarom altijd alles in het negatieve zoeken? Is er eens een leuk, zomers initiatief moet er gelijk weer over gekotst wordenquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat betuttelende, om te kotsen is het.
Het lijkt mij belangrijker dat men mensen die homo's het leven zuur maken en wel zodanig dat men maar verhuist eens aanpakt. Zodat ze alle kleuren stront schijten .Heb je ook kleurtjes.
Maar dan staat straks het hele pad vol mensen die ze willen pestenquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nope. Alleen wegpesten wordt in Utrecht oogluikend toegestaan.
En dus moet het wanneer het over homo's gaat altijd en alleen maar daarover gaan? wat is het grotere doel van dat negativisme?quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet eng. Gewoon bespottelijk. En zinloos en nutteloos. Laat ze die energie steken in het écht aanpakken van problemen. En die heeft Utrecht genoeg.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom altijd alles in het negatieve zoeken? Is er eens een leuk, zomers initiatief moet er gelijk weer over gekotst worden. En het voegt inderdaad niks structureel toe maar het zorgt wel voor positieve aandacht en een lach bij velen. Is dat zo eng en naar?
Misschien omdat dat een probleem is in Utrecht?quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dus moet het wanneer het over homo's gaat altijd en alleen maar daarover gaan? wat is het grotere doel van dat negativisme?
Ik loop niet om problemen heen maar ik vraag me af wat het nut er van is om alles in het leven negatief te benaderen? Waarom alleen maar in problemen denken en nooit eens iets gewoon vrolijk en zomers benaderen?quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien omdat dat een probleem is in Utrecht?
Of loop je liever om problemen heen?
Positief in het leven staan is dus bespottelijk, zinloos en nutteloos. Goh, gelukkig denken de meeste mensen daar anders overquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet eng. Gewoon bespottelijk. En zinloos en nutteloos.
Aha, tot alle problemen de wereld uit zijn mogen we alleen maar met negatieve dingen bezig zijn?quote:Laat ze die energie steken in het écht aanpakken van problemen. En die heeft Utrecht genoeg.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Positief in het leven staan is dus bespottelijk, zinloos en nutteloos. Goh, gelukkig denken de meeste mensen daar anders over. Zou anders wel een enge depressieve bende worden
[..]
Aha, tot alle problemen de wereld uit zijn mogen we alleen maar met negatieve dingen bezig zijn?
Ja, zo is dat. Totdat je een mening hebt die anderen niet delen. Dan moet je volgens sommigen ineens "rekening houden met je tag".quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor. We zijn hier users, niks met mod te maken.
Als crew moet je wel rekening houden met je functie inderdaad.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:56 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, zo is dat. Totdat je een mening hebt die anderen niet delen. Dan moet je volgens sommigen ineens "rekening houden met je tag".
Joh, het is niet alsof alleen homo's dat zebrapad mogen gebruiken. Het is een geintje en ook niet meer dan dat.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:57 schreef Elan het volgende:
Juist door zo'n speciaal homozebrapad maak je onderscheid. Geef mij maar Amsterdam met gewoon normale zebrapaden en iedereen is welkom.
Kortom, als crew alleen polcor posten. Dan komt het allemaal goed.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als crew moet je wel rekening houden met je functie inderdaad.
Neehoor, maar je moet ook niet gaan huilen wanneer er eens een onnozele Godwin van je wordt verwijderd.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Kortom, als crew alleen polcor posten. Dan komt het allemaal goed.
Kom dan als gemeente ook niet met zo'n lulverhaal over tolerantie als onderbouwing en leg het gewoon neer.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Joh, het is niet alsof alleen homo's dat zebrapad mogen gebruiken. Het is een geintje en ook niet meer dan dat.
Vind het idee an sich wel wat hebben. Maar vraag mij af wat de juridische waarde is.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Joh, het is niet alsof alleen homo's dat zebrapad mogen gebruiken. Het is een geintje en ook niet meer dan dat.
Het wordt je weer te heet onder de voeten, kortom.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neehoor, maar je moet ook niet gaan huilen wanneer er eens een onnozele Godwin van je wordt verwijderd.
En nu weer ontopic aub.
Geen waarde, voor het juridische dient het verkeerslicht.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:01 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Vind het idee an sich wel wat hebben. Maar vraag mij af wat de juridische waarde is.
Er staat daar een bord voor een VOP, maar er is geen locatie van de VOP zelf. (ja, een VOP heeft een wettelijke norm).
En nu is er dus één bijgekomen: een zebrapad waar je wel/geen voorrang als voetganger hebt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet eng. Gewoon bespottelijk. En zinloos en nutteloos. Laat ze die energie steken in het écht aanpakken van problemen. En die heeft Utrecht genoeg.
In Kanaleneiland heb je een verkeerspark. Daar is dat laatste vast wel te regelen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:03 schreef Fusions het volgende:
Waar is mijn hetero zebrapad dan en waar is het pedofielen zebrapad.
Neuh, ik heb gelijk en dat ook gewoon gekregen indertijd. Dat weet jij ook.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:02 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het wordt je weer te heet onder de voeten, kortom.
Ja hoor, jij bent God.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neuh, ik heb gelijk en dat ook gewoon gekregen indertijd.
Non-discussie eigenlijk, maar okee, point taken.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:07 schreef Elan het volgende:
Kunnen jullie die achterlijke discussie ergens anders voeren of anders ons vertellen waar het over gaat, bedankt.
quote:Hiermee wil de staat laten zien dat iedereen welkom is, ongeacht seksuele geaardheid of geloofsovertuiging.
ja want je hoeft niet te stoppen voor deze zebra padquote:
Wel doen als er niemand oversteekt, want als je iemand raakt ben je zélf wel aansprakelijk. Het zwakke verkeersdeelnemerverhaal.quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:03 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja want je hoeft niet te stoppen voor deze zebra padis wettig niet geldig
In de Uitvoeringsvoorschriften van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW) staat omschreven hoe een zebrapad er uit moet zien. Een zebrapad wordt dwars op de weg aangebracht en bestaat uit witte strepen van ten minste vier meter breed. Bij een zebrapad moet altijd het bord L2 geplaatst zijn, behalve als er verkeerslichten aanwezig zijn.
dus als je met 50 aan komt mag je hem gewoon negeren als er een over wil steken ..
Ach ja wel, krijg je dat gezeik ook weerquote:Op donderdag 20 juni 2013 17:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wel doen als er niemand oversteekt, want als je iemand raakt ben je zélf wel aansprakelijk. Het zwakke verkeersdeelnemerverhaal.
Hahaquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:58 schreef Dimens het volgende:
Als dit een homozebrapad zou zijn, dan zou je logischerwijs kunnen concluderen dat alle reguliere zebrapaden heterozebrapaden zijn. Een pedofielenzebrapad lijkt me meer iets voor op het schoolplein.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:03 schreef Fusions het volgende:
Waar is mijn hetero zebrapad dan en waar is het pedofielen zebrapad.
Weggepeste homo's krijgen een schadevergoeding van de gemeente, omdat die op een prachtige wijze de media erbij wisten te betrekken. Weggepeste Marokkanen krijgen dat niet. Daar hoor ik je dan weer niet over. En ja, dat speelde in beide gevallen in Utrecht.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is wel erg stereotyperend, homo's voor zwak uitmaken.quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wel doen als er niemand oversteekt, want als je iemand raakt ben je zélf wel aansprakelijk. Het zwakke verkeersdeelnemerverhaal.
Je weet er wel een draai aan te geven, hé?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat is wel erg stereotyperend, homo's voor zwak uitmaken.
Nee natuurlijk niet!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:44 schreef MrBadGuy het volgende:
Mag je ook alleen maar huppelend over het gaybrapad?
Pfffff, gelukkig, heb het altijd bij me.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet!
Maar een handtasje is wel verplicht.
Zeepaardjes zijn cool.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Zebra's zijn de meest nichterige dieren die er bestaan, op zeepaardjes na dan. Ik vraag me alleen af hoe een gaybrapad zonder juiridische waarde bijdraagt aan veilig verkeer en de integratie van allerlei soorten mensen. Dat het niet eens een officieel zebrapad is wel symbolisch voor deze symboolpolitiek..
Het is gewoon een idioot idee.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Zebra's zijn de meest nichterige dieren die er bestaan, op zeepaardjes na dan. Ik vraag me alleen af hoe een gaybrapad zonder juiridische waarde bijdraagt aan veilig verkeer en de integratie van allerlei soorten mensen. Dat het niet eens een officieel zebrapad is wel symbolisch voor deze symboolpolitiek..
Dat zie je helemaal verkeerd, ik ben helemaal euforisch over een likje verf op 5m2 asfalt. Wat een mijlpaal.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is gewoon een idioot idee.
Alsof homo's daar dan blij mee moeten zijn ofzo.
Laat ze wat aan de problemen doen die er spelen in deze stad, daar heeft elke inwoner meer aan dan aan een bespottelijk kleuterachtig kleurtjeszebrapad.
Dat komt omdat deze mensen willen integreren door zich te profileren, kennelijk.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:43 schreef pokkerdepok het volgende:
het is voor een homo-festival, mensen. georganiseerd door een paar kroegen aan de oude gracht, die allemaal een regenboog vlag aan hun gevel hebben hangen.
gaan jullie ook zo zeiken als tweetakt festival de hele lange viestraat volhangt met versiering, zoals ze elk jaar doen? of als er een nijntje stoplicht op dezelfde oversteek plaats wordt neergezet?
nee, dat doen we alleen als het over homos gaat. want iets doen om daar reclame voor te maken en de aandacht op te vestigen, dat is belachelijk, of niet?
Dit is Nederland, hier hebben we overal last van. Integreer nou eens.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:45 schreef De_Guidance het volgende:
Dat mensen hier al maanden over discussiëren
Alsof je er last van hebt. Het is fokking gekleurde verf op de grond.
vroeger mocht je niks positiefs voor homos doen omdat homos vies waren, nu mag je niks positief voor homos doen omdat homos normaal moeten zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat komt omdat deze mensen willen integreren door zich te profileren, kennelijk.
Ik heb een huurhuis, denk niet dat de woningstichting er blij mee zal zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:52 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Wat is je adres? Kom ik even langs met een paar emmers verf
Inderdaad, laat ze normaal zijn. We gaan toch ook geen heterobrapad ofzoiets maken? Of een heteropride?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:49 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
vroeger mocht je niks positiefs voor homos doen omdat homos vies waren, nu mag je niks positief voor homos doen omdat homos normaal moeten zijn.
zelfde verschil.
typisch nederlandse 'niet je kop boven het maaiveld uitsteken' mentaliteit. zoals ik al zei, zoveel festivals doen dingen ter promotie, en zoveel bevolkingsgroepen vragen wel eens aandacht. so what.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Inderdaad, laat ze normaal zijn. We gaan toch ook geen heterobrapad ofzoiets maken? Of een heteropride?
Dan gewoon met verf welke na een regenbui weer weg isquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb een huurhuis, denk niet dat de woningstichting er blij mee zal zijn.
Als jij dat wilt, mag jij ook een heteropride houden hoor, heb weinig met de gaypride maar ja als ze dat leuk vinden laat ze maar doen je moet er niet naartoequote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Inderdaad, laat ze normaal zijn. We gaan toch ook geen heterobrapad ofzoiets maken? Of een heteropride?
Dat zie je wel op meer plekken. Weet een gemeente waar GL 1 zetel heeft en zoiets is ingevoerd. Een vrijliggend fietspad lukt nu eenmaal niet overal.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:51 schreef DS4 het volgende:
De fietsstraat was ook al zo'n ridicuul idee van GL.
Ik wilde aantonen dat je vergelijking niet klopt. Op een tweetaktfestival willen tweetaktliefhebbers zich onderscheiden. Homo's willen kennelijk integreren en het tegenovergestelde gebeurt als je je juist gaat profileren. Buiten dat het een zinloos symbool is. De stad wordt er echt niet beter door.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:03 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
typisch nederlandse 'niet je kop boven het maaiveld uitsteken' mentaliteit. zoals ik al zei, zoveel festivals doen dingen ter promotie, en zoveel bevolkingsgroepen vragen wel eens aandacht. so what.
zelfs van de gemeente kan ik het wel begrijpen dat ze een keer openbaar stelling nemen, omdat ons bestuur met dat wegpesten er niet goed van af is gekomen de laatste jaren.
ik zie het probleem niet. er is niks beledigends aan, naar homos of naar niet- homos, maar toch ben je verontwaardigd als niet homo? heb jij behoefte aan een hetero pride, omdat je je als hetero niet kan profileren in de maatschappij?
dat je je dus als homo niet kan profileren, dat blijkt nu gelijk maar weer eens. dan moet je dus kennelijk normaal doen.
okee prima, maar dan kan ik nog wel 20 dingen bedenken die de gemeente doet, die ze niet zouden hoeven doen. ik noem aar even een grote theepot bovenop hoog catheroijne of een schilderij aan de gevel van het gemeentehuis.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:18 schreef FAUSTI het volgende:
Al vind ik het meer in de zin van waarom in deze tijden hier geld aan uitgeven meer van belang. Geef liever dat geld aan mensen welke door de crisis in moeilijkheden zijn gekomen... Maar ja wie ben ik?
lijkt me toch duidelijk dat een groot deel van de homos zich ook wil onderschieden....quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik wilde aantonen dat je vergelijking niet klopt. Op een tweetaktfestival willen tweetaktliefhebbers zich onderscheiden. Homo's willen kennelijk integreren en het tegenovergestelde gebeurt als je je juist gaat profileren. Buiten dat het een zinloos symbool is. De stad wordt er echt niet beter door.
Ik stel dat ik het onzinnig vind om je met iets dat we allemaal als normaal moeten beschouwen je te willen profileren. Net als het spuien van vooronderstellingen over mijn persoon en mijn beweegredenen, trouwens. Dat ik beledigd, verontwaardigd, behoeftig aan een heteropride zou zijn omdat ik me als zodanig zou willen profileren is jouw invulling en heeft niets met mij te maken.
Ja, want alle homo's zijn hetzelfde en willen hetzelfde...quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik wilde aantonen dat je vergelijking niet klopt. Op een tweetaktfestival willen tweetaktliefhebbers zich onderscheiden. Homo's willen kennelijk integreren en het tegenovergestelde gebeurt als je je juist gaat profileren. Buiten dat het een zinloos symbool is. De stad wordt er echt niet beter door.
Ik stel dat ik het onzinnig vind om je met iets dat we allemaal als normaal moeten beschouwen je te willen profileren. Net als het spuien van vooronderstellingen over mijn persoon en mijn beweegredenen, trouwens. Dat ik beledigd, verontwaardigd, behoeftig aan een heteropride zou zijn omdat ik me als zodanig zou willen profileren is jouw invulling en heeft niets met mij te maken.
Integreren doe je op straat en bij de bakker. Ga gerust een homofeestje vieren als je daar behoefte aan hebt. ik heb er verder niks tegen. Ik vind evengoed dat je vergelijkingen mank gaan. Oranjefeest is een thema, tweetakt is een feestje van hobbyisten. Homoseksualiteit is een voorkeur. Niks bijzonders, niets om trots op te zijn, niets om op neer te kijken.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:39 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
lijkt me toch duidelijk dat een groot deel van de homos zich ook wil onderschieden....
mogen homos geen eigen cultuur hebben dan, en uitdragen? of alleen als jij het maar niet ziet?
en het is niet waar dat profileren niet tot integratie leidt. dat doet het juist wel. alleen via een noodzakelijke omweg. je moet als groep laten zien dat je er bent, en als mensen aan de extremen gewend raken, is acceptatie voor de normaleren veel dichterbij gekomen.
en ik trek vergelijkingen omdat heel veel mensen hier kennelijk niet doorhebben dat ze nog steeds op een anti- homo manier lopen te redeneren. zelfs al draai je het om en zeg je dat homos normaal moeten doen. homo cultuur is iets wat bestaat, en er is niks mis mee als die mensen dat willen uitdragen.
het is net zoiets als dat heel nederland oranje pakjes aantrekt op koninginnnedag. hoef je ook niet leuk te vinden of aan mee te doen als je dat niet wil, maar laat ze lekker.
Als ze niet willen intergreren vind ik het ook best..quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:40 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, want alle homo's zijn hetzelfde en willen hetzelfde...
homofeestje is ook een thema. en een hobbie.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Integreren doe je op straat en bij de bakker. Ga gerust een homofeestje vieren als je daar behoefte aan hebt. ik heb er verder niks tegen. Ik vind evengoed dat je vergelijkingen mank gaan. Oranjefeest is een thema, tweetakt is een feestje van hobbyisten. Homoseksualiteit is een voorkeur. Niks bijzonders, niets om trots op te zijn, niets om op neer te kijken.
Ik dacht dat het om een seksuele geaardheid ging.. Maar ok, als het zo ziet..quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:53 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
homofeestje is ook een thema. en een hobbie.
En ook die zaken hoeven voor mij niet, en soms kan ik mij daar ook best druk over maken. Geldverspilling vind ik het...quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:30 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
okee prima, maar dan kan ik nog wel 20 dingen bedenken die de gemeente doet, die ze niet zouden hoeven doen. ik noem aar even een grote theepot bovenop hoog catheroijne of een schilderij aan de gevel van het gemeentehuis.
alleen zie je daar dan niemand verontwaardigd over worden..
Homoseksualiteit is een geaardheid.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Integreren doe je op straat en bij de bakker. Ga gerust een homofeestje vieren als je daar behoefte aan hebt. ik heb er verder niks tegen. Ik vind evengoed dat je vergelijkingen mank gaan. Oranjefeest is een thema, tweetakt is een feestje van hobbyisten. Homoseksualiteit is een voorkeur. Niks bijzonders, niets om trots op te zijn, niets om op neer te kijken.
Durf morgen niet eens een bloemetje mee te nemen als ik die leuke persoon ga ophalen, stom he?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:02 schreef wonderer het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is een geaardheid.
En het gaat om een gelijkwaardig leven met gelijke rechten (dus net als hetero's hand in hand kunnen lopen zonder uitgescholden te worden, bijvoorbeeld, of een realistische representatie in de media krijgen), ondanks (vermeende) verschillen.
Ik weet niet of je dat bereikt met dat soort feestjes of een gekleurd zebrapad. Dat is nl. iets wat aan de maatschappij ligt. We zijn ruwer, hufteriger en intoleranter geworden.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:02 schreef wonderer het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is een geaardheid.
En het gaat om een gelijkwaardig leven met gelijke rechten (dus net als hetero's hand in hand kunnen lopen zonder uitgescholden te worden, bijvoorbeeld, of een realistische representatie in de media krijgen), ondanks (vermeende) verschillen.
Dat weet ik ook niet, ik wilde alleen aangeven wat er niet klopte aan de aannames van sommige personen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dat bereikt met dat soort feestjes of een gekleurd zebrapad. Dat is nl. iets wat aan de maatschappij ligt. We zijn ruwer, hufteriger en intoleranter geworden.
In de jaren 60 kon je je als homo veel vrijer bewegen dan nu en dat is idd. een zorgelijke ontwikkeling.
Oh zo! Nou ik heb niks tegen homo's of wie dan ook hoorquote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat weet ik ook niet, ik wilde alleen aangeven wat er niet klopte aan de aannames van sommige personen.
Begrijpelijk. Utrecht kan beter met echte daden laten zien dat homo's welkom zijn. Ze niet weg laten pesten of zo.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh zo! Nou ik heb niks tegen homo's of wie dan ook hoor
Ik word alleen een beetje sarcastisch van een gekleurd zebrapad terwijl er serieuze problemen op te lossen zijn.
Hoe kom je erbij dat homo's willen integreren? Wat valt er eigenlijk te integreren op dat vlak? Volgens mij willen de meeste homo's gewoon geaccepteerd worden. Niet uitgescholden worden als ze hand in hand lopen, dat soort dingen. Zo'n zebrapad zal heus geen groot verschil maken, maar het is een aardig signaal van de overheid dat de acceptatie van die kant in elk geval wel goed zit.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En dat zeg ik nu al de hele tijd.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Utrecht kan beter met echte daden laten zien dat homo's welkom zijn. Ze niet weg laten pesten of zo.
De fietsstraat was niets anders dan een prima weg, waar een hoge middenberm in werd gelegd zodat de auto's achter de fietsers aan moesten blijven rijden...quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:11 schreef 99.999 het volgende:
Dat zie je wel op meer plekken. Weet een gemeente waar GL 1 zetel heeft en zoiets is ingevoerd. Een vrijliggend fietspad lukt nu eenmaal niet overal.
Is in dit geval acceptatie en integratie niet hetzelfde?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:48 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat homo's willen integreren? Wat valt er eigenlijk te integreren op dat vlak? Volgens mij willen de meeste homo's gewoon geaccepteerd worden. Niet uitgescholden worden als ze hand in hand lopen, dat soort dingen. Zo'n zebrapad zal heus geen groot verschil maken, maar het is een aardig signaal van de overheid dat de acceptatie van die kant in elk geval wel goed zit.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dit is Nederland, hier hebben we overal last van. Integreer nou eens.
Integratie is doen alsof je hetero bent. Acceptatie is jezelf kunnen zijn zonder represailles.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Is in dit geval acceptatie en intergratie niet hetzelfde?
Dat ben ik echt niet met je eens.. Ja mss. toch wel, maar mijn idee van integratie is beslist niet een soort gedwongen assimilatie.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:48 schreef wonderer het volgende:
[..]
Integratie is doen alsof je hetero bent. Acceptatie is jezelf kunnen zijn zonder represailles.
Wat dan wel?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat ben ik echt niet met je eens.. Ja mss. toch wel, maar mijn idee van integratie is beslist niet een soort gedwongen assimilatie.
Als we homoseksualiteit nou eens net zo gewoon gingen vinden als heteroseksualiteit.. Dat noem ik integratie en/of acceptatie. Wat je wil. Al dat moeilijk gedoe.quote:
het is meerdere dingen voor verschillende mensen, uiteraard ten eerste een geaardheid.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik dacht dat het om een seksuele geaardheid ging.. Maar ok, als het zo ziet..
Lees het bericht eens even goed en reageer dan nog een keerquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:06 schreef Tja..1986 het volgende:
Betekent dit dan ook dat homo's en gelovigen op andere zebrapaden niet meer welkom zijn? Zo nee, dan is dit nogal onzin.
Was gewoon een zinloze reactie op en nog zinlozer idee.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:41 schreef DjinN het volgende:
[..]
Lees het bericht eens even goed en reageer dan nog een keer
Ah het ouderwetse D66 standpunt, Het is gewoon normaal en iedereen die dat niet normaal vindt is niet normaal.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als we homoseksualiteit nou eens net zo gewoon gingen vinden als heteroseksualiteit.. Dat noem ik integratie en/of acceptatie. Wat je wil. Al dat moeilijk gedoe.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)-blijven-liggen.htmlquote:UTRECHT/AMERSFOORT - Het regenboogzebrapad op de Lange Viestraat in Utrecht blijft permanent liggen. Dat heeft wethouder De Rijk vrijdagmorgen bekend gemaakt bij de start van Coming Out-dag in Utrecht.
Het zebrapad is in juni neergelegd voor de viering van homo-evenement roze zaterdag en zou tijdelijk zijn. Utrecht wil ermee uitdragen dat de stad homovriendelijk is, en heeft besloten het pad te laten liggen.
'MANWIJVEN EN MIETJES'
Coming-out dag startte vrijdag op scholengemeenschap Unic, waar de regenboogvlag werd gehesen. Het thema dit jaar is 'mannelijke vrouwen en vrouwlijke mannen', vaak denigrerend manwijven en mietjes genoemd. Vooral jongeren denken in zulke stereotypen: homo's zijn 'altijd' vrouwelijke mannen, mannelijke vrouwen zijn 'altijd' lesbiennes.
De denkbeelden kunnen leiden tot veel leed, zegt het COC, vandaar dat de organisatie dit keer een school heeft uitgekozen voor de opening. Op veel andere plaatsen wordt vrijdag ook aandacht geschonken aan Coming Out Dag. Zo wappert de regenboogvlag ook op het gemeentehuis van Amersfoort.
pics?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:03 schreef Nielsch het volgende:
Altijd grappig die clubjes homo's die dansjes doen op dat zebrapad.
Heb ik niet, maar volgens mij is het een groepje jongens dat daar gaat dansen voordat ze naar de Derrick gaan. Zit ook ene Paul bij geloof ik.quote:
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Heb ik niet, maar volgens mij is het een groepje jongens dat daar gaat dansen voordat ze naar de Derrick gaan. Zit ook ene Paul bij geloof ik.
Omdat dat nergens voor nodig is. De oversteekplaats is namelijk al beveiligd met een VRI, en de VRI gaat sowieso boven de normale voorrangsregels voor een zebrapad.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:57 schreef Alentejana het volgende:
Niet om het een of ander, maar daar kunnen toch makkelijk witte strepen tussen?
Waarom is dat niet gewoon gedaan???????????
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Groen licht voor homo-verkeerslicht in Utrecht
De stad Utrecht krijgt in navolging van Lissabon en Wenen een homo-verkeerslicht voor voetgangers.
Hopelijk gaat die niet het Nijntje-verkeerslicht vervangen. Die is schattigen en moet blijven..quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Groen licht voor homo-verkeerslicht in Utrecht
De stad Utrecht krijgt in navolging van Lissabon en Wenen een homo-verkeerslicht voor voetgangers.
[ afbeelding ]
en zo ziet dat eruit
Burgemeester en wethouders steunen het voorstel van GroenLinks om de traditie van Utrecht als Mensenrechtenstad te onderstrepen met een verkeerslicht met twee figuurtjes van hetzelfde geslacht. De stad heeft al een regenboogzebrapad.
Om de kosten te beperken stelt het college voor het licht te installeren bij de algehele vervanging van een verkeerslichteninstallatie. Dan moet realisatie voor 2000 euro mogelijk zijn. Waar het homo-verkeerslicht komt, is nog onduidelijk.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)cht-in-Utrecht.dhtml
En ook het homo-stoplicht is een verzinsel van GroenLinksquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
We hebben het wel over GroenLinks he.
Loop je er de volgende keer dan met een ander gevoel over, of zijn die duizenden euro's die GL er in heeft gestoken voor niets geweest?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 19:53 schreef Kauai het volgende:
Ik wist niet eens dat er een reden is waarom dat zebrapad gekleurd is
Ik zal ze teleur moeten stellen vrees ik.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 20:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Loop je er de volgende keer dan met een ander gevoel over, of zijn die duizenden euro's die GL er in heeft gestoken voor niets geweest?
Dat hebben ze leuk bedacht, maar het wordt wel degelijk weer relevant als op enig moment de verkeerslichten tijdelijk buiten werking zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:31 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Omdat dat nergens voor nodig is. De oversteekplaats is namelijk al beveiligd met een VRI, en de VRI gaat sowieso boven de normale voorrangsregels voor een zebrapad.
Dat deze regenboog voor voertuigbestuurders niet meteen als zebrapad herkenbaar is maakt dus niets uit voor wie er nu voorrang heeft.
Aiaiaiaiai.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:51 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)rijgt-regenboogzebra
[..]
http://www.rtvutrecht.nl/(...)d-is-gevaarlijk.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |