Dat ziet er toch helemaal niet uit als een zebrapad, er zit een meter tussen elke streepquote:Op woensdag 19 juni 2013 09:24 schreef Paul het volgende:
Hij ligt er
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
http://www.rtvutrecht.nl/(...)-utrecht-gereed.html
Filmpje op telegraaf: http://www.telegraaf.nl/t(...)r_oversteken___.html
quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:48 schreef MrBadGuy het volgende:
De Toppers schijnen er de coverfoto te willen maken van hun nieuwe album
quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:13 schreef Franknfurter het volgende:
Beter houdt de gemeente zich bezig met het inschrijven van burgers ipv dit soort onzinIk zit verdomme al 2 weken te wachten op bericht.
Wacht maar tot je het welkomstpakket mag afhalen, dat maakt alles weer goed.quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:13 schreef Franknfurter het volgende:
Beter houdt de gemeente zich bezig met het inschrijven van burgers ipv dit soort onzinIk zit verdomme al 2 weken te wachten op bericht.
quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:21 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wacht maar tot je het welkomstpakket mag afhalen, dat maakt alles weer goed.
Die heb ik nooit gekregen?quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:21 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Oh, ik kon zo'n map met een pen en allemaal boekjes en folders ophalen, met nog wat andere Utrecht-merchandise erbijquote:
quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:58 schreef Dimens het volgende:
Binnenkort ook een zebrapad dat ontploft als je erop staat. Om te laten zien dat Moslims ook welkom zijn.
Een Wolfsen-mokquote:Op woensdag 19 juni 2013 11:43 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Oh, ik kon zo'n map met een pen en allemaal boekjes en folders ophalen, met nog wat andere Utrecht-merchandise erbij
Inderdaad kun je je afvragen of je juridisch gezien van een zebrapad (met de bijbehorende privileges voor de voetgangers) kunt spreken. Alleen ben je dan, zebrapad of niet, sowieso wel aansprakelijk als je er iemand van z'n sokken rijdt, want sterke vs. zwakke verkeersdeelnemer.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:00 schreef kurk_droog het volgende:
Als automobilist zou ik hier volgas doorrijden, dit is geen zebrapad maar wat kleuren op de weg.
Nou, ik neem aan dat dat zebrapad er niet eeuwig ligt, dus okee, we zien het maar als zebrapad.quote:Hoofdstuk IV. Verkeerstekens op het wegdek
Paragraaf 1. Algemene bepalingen
1.Tekens op het wegdek zijn wit tenzij voor een afzonderlijk teken anders is bepaald. Bij tijdelijke toepassing is de kleur in ieder geval een andere kleur dan wit.
Je ziet ook duidelijk dat die ouwe knar op z'n fietske, er zelfs een beetje beduusd van is.quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:24 schreef Paul het volgende:
Hij ligt er
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
alsof billboards niks kosten, en er rijden daar alleen maar bussen en taxi's. voor voetgangers is het een van de drukste oversteek plekken, maar dat lijkt me toch niet zo erg, als die een beetje afgeleid worden.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:04 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Belachelijke geldverkwisting. Utrecht als homovriendelijke stad promoten, kan ook via billboards of op andere manieren. Een gekleurd zebrapad schept verwarring en leidt de aandacht af van weggebruikers.
In plaats van dit softe gedoe zou Utrecht zich trouwens beter kunnen bezighouden met actieve bevorderingen van de veiligheid, bijvoorbeeld het voorkomen dat homo's uit hun buurt worden weggepest en het aanpakken van de raddraaiers die dat doen. Daar koopt de Utrechtse homo veel meer voor dan voor zo'n debiel zebrapad.
Jullie krijgen een welkomstpakket! Damn zeg.quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:21 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Daarom staat er ook een verkeerslicht bij.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:00 schreef kurk_droog het volgende:
Als automobilist zou ik hier volgas doorrijden, dit is geen zebrapad maar wat kleuren op de weg.
Afgeleid worden op een van de drukste oversteekplekken, dat is inderdaad niet zo ergquote:Op donderdag 20 juni 2013 02:18 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
alsof billboards niks kosten, en er rijden daar alleen maar bussen en taxi's. voor voetgangers is het een van de drukste oversteek plekken, maar dat lijkt me toch niet zo erg, als die een beetje afgeleid worden.
en waarom zou je niet geweld kunnen aanpakken EN zoiets?
onzin allemaal, is gewoon een leuk idee en ziet er nog vrolijk uit ook.
Roze is stoppen of doorrijden? of was het bruin?quote:Op donderdag 20 juni 2013 07:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarom staat er ook een verkeerslicht bij.
Je kan het ook overdrijven hoorquote:Op donderdag 20 juni 2013 08:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Afgeleid worden op een van de drukste oversteekplekken, dat is inderdaad niet zo ergAutomobilisten die niet weten wat ze moeten doen, fietsers die afgeleid worden, voetgangers die twijfelen, het zal vast allemaal bijdragen aan de verkeersveiligheid
Ik verwacht niet meteen doden, maar een zebrapad is niet iets voor politieke statements. Ook is dit soort onzin niet iets waar de gemeente haar tijd aan zou moeten spenderen. Dit is weer een typisch voorbeeld van GL-politiek, met een onnozel idee zichzelf in de schijnwerpers zetten onder het mom van 'kijk ons even lekker tolerant en positief zijn'. Echt een typische huisvrouwenpartij is het ookquote:Op donderdag 20 juni 2013 08:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je kan het ook overdrijven hoor. Kijk het heeft totaal geen nut maar qua veiligheid maakt het niet zoveel uit. Het was al een oversteekplaats met een verkeerslicht, dat blijft het ook gewoon. Alleen de bestrating is wat anders gekleurd. Misschien maakt dat het zelfs wel veiliger omdat het de attentie van de automobilist trekt
.
Wat een fucker is dat zeg. Dan pas je die wet toch gewoon aan . Bureaucratische gedoe in de politiek altijd om de simpelste dingen. Net of iemand niet ziet dat dat een zebra is. Misschien lastig by night en regen dan voeg je er fluoriserend materialen aan toe dan ziet iedere klootviool dat het een zebra is.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:18 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Indirect betekent dit dus eigenlijk dat je niet voor het zebrapad zou hoeven stoppen. Gewoon vol gas doorscheuren dus. Bij een aanrijding kun je aanvoeren dat de voetganger zich plotseling voor je auto wierp.
niet herkenbaar? Waar zag je het voor aan dan?quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:11 schreef Meteoric het volgende:
Ik dacht gisteren even dat mijn ogen een foutje maakten toen ik erover heen ging![]()
Vind hem verder ook niet erg herkenbaar meer als zebrapad, maar dat zebrapad daar werd voor m'n gevoel toch consequent genegeerd.
sarcasm, learn it.quote:
het vestigd de aandacht op het onderwerk, thats all.quote:Op donderdag 20 juni 2013 08:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Afgeleid worden op een van de drukste oversteekplekken, dat is inderdaad niet zo ergAutomobilisten die niet weten wat ze moeten doen, fietsers die afgeleid worden, voetgangers die twijfelen, het zal vast allemaal bijdragen aan de verkeersveiligheid
En dat allemaal nog even los van het feit dat verkeersborden en andere verkeersinstructies me niet echt bedoeld lijken voor politieke statements, waarbij ik me ook nog afvraag hoe zoiets nou bijdraagt aan acceptatie van homo's. Maar GL praat het al weer goed onder het motto 'goedkope citymarketing', wat eigenlijk gewoon 'GL-marketing' is.
Als homo zijnde wil ik totaal niet met dit soort onzin geasocieerd worden, ik wil gelijkwaardig behandeld worden, en niet dat de overheid namens mij dit soort flauwekul verkondigd.quote:Op donderdag 20 juni 2013 08:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je kan het ook overdrijven hoor. Kijk het heeft totaal geen nut maar qua veiligheid maakt het niet zoveel uit. Het was al een oversteekplaats met een verkeerslicht, dat blijft het ook gewoon. Alleen de bestrating is wat anders gekleurd. Misschien maakt dat het zelfs wel veiliger omdat het de attentie van de automobilist trekt
.
Jij ook al?quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:13 schreef Franknfurter het volgende:
Tsja, een zebra is toch echt zwart/wit. Nu is het geen zebrapad, maar een my little pony pad.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:09 schreef Chadi het volgende:
Ziet er wel geinig uit. Beter dan dat zwart witte gedoe.
Nou ja, als Roma schijnt het best goed te toeven zijn daar.quote:
quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:36 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou ja, als Roma schijnt het best goed te toeven zijn daar.
Zoals ik al aangafquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als homo zijnde wil ik totaal niet met dit soort onzin geasocieerd worden, ik wil gelijkwaardig behandeld worden, en niet dat de overheid namens mij dit soort flauwekul verkondigd.
quote:Kijk het heeft totaal geen nut
6 juni online doorgegeven, nog steeds niks over gehoordquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:33 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Jij ook al?
Ik snap overigens niet waarom mensen dit als 'echt' zebrapad bestempelen. Is dat niet verplicht met witte strepen e.d? Naast het punt dat er daar verkeerslichten zijn om de boel te regelen (en dat half Utrecht zich daar niet aan houdt is een ander verhaal.)
Ik de 7e, ook online. Zit te twijfelen of ik vanavond naar Burgerzaken fiets of niet.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:56 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
6 juni online doorgegeven, nog steeds niks over gehoordEn het moet voor morgen worden veranderd vanwege stufi enzo
Ik woon nu nog in Limburg, dus even naar burgerzaken fietsen is ook zo watquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:57 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Ik de 7e, ook online. Zit te twijfelen of ik vanavond naar Burgerzaken fiets of niet.
Dat betuttelende, om te kotsen is het.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als homo zijnde wil ik totaal niet met dit soort onzin geasocieerd worden, ik wil gelijkwaardig behandeld worden, en niet dat de overheid namens mij dit soort flauwekul verkondigd.
Waarom altijd alles in het negatieve zoeken? Is er eens een leuk, zomers initiatief moet er gelijk weer over gekotst wordenquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat betuttelende, om te kotsen is het.
Het lijkt mij belangrijker dat men mensen die homo's het leven zuur maken en wel zodanig dat men maar verhuist eens aanpakt. Zodat ze alle kleuren stront schijten .Heb je ook kleurtjes.
Maar dan staat straks het hele pad vol mensen die ze willen pestenquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nope. Alleen wegpesten wordt in Utrecht oogluikend toegestaan.
En dus moet het wanneer het over homo's gaat altijd en alleen maar daarover gaan? wat is het grotere doel van dat negativisme?quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet eng. Gewoon bespottelijk. En zinloos en nutteloos. Laat ze die energie steken in het écht aanpakken van problemen. En die heeft Utrecht genoeg.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom altijd alles in het negatieve zoeken? Is er eens een leuk, zomers initiatief moet er gelijk weer over gekotst worden. En het voegt inderdaad niks structureel toe maar het zorgt wel voor positieve aandacht en een lach bij velen. Is dat zo eng en naar?
Misschien omdat dat een probleem is in Utrecht?quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dus moet het wanneer het over homo's gaat altijd en alleen maar daarover gaan? wat is het grotere doel van dat negativisme?
Ik loop niet om problemen heen maar ik vraag me af wat het nut er van is om alles in het leven negatief te benaderen? Waarom alleen maar in problemen denken en nooit eens iets gewoon vrolijk en zomers benaderen?quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien omdat dat een probleem is in Utrecht?
Of loop je liever om problemen heen?
Positief in het leven staan is dus bespottelijk, zinloos en nutteloos. Goh, gelukkig denken de meeste mensen daar anders overquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet eng. Gewoon bespottelijk. En zinloos en nutteloos.
Aha, tot alle problemen de wereld uit zijn mogen we alleen maar met negatieve dingen bezig zijn?quote:Laat ze die energie steken in het écht aanpakken van problemen. En die heeft Utrecht genoeg.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Positief in het leven staan is dus bespottelijk, zinloos en nutteloos. Goh, gelukkig denken de meeste mensen daar anders over. Zou anders wel een enge depressieve bende worden
[..]
Aha, tot alle problemen de wereld uit zijn mogen we alleen maar met negatieve dingen bezig zijn?
Ja, zo is dat. Totdat je een mening hebt die anderen niet delen. Dan moet je volgens sommigen ineens "rekening houden met je tag".quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor. We zijn hier users, niks met mod te maken.
Als crew moet je wel rekening houden met je functie inderdaad.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:56 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, zo is dat. Totdat je een mening hebt die anderen niet delen. Dan moet je volgens sommigen ineens "rekening houden met je tag".
Joh, het is niet alsof alleen homo's dat zebrapad mogen gebruiken. Het is een geintje en ook niet meer dan dat.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:57 schreef Elan het volgende:
Juist door zo'n speciaal homozebrapad maak je onderscheid. Geef mij maar Amsterdam met gewoon normale zebrapaden en iedereen is welkom.
Kortom, als crew alleen polcor posten. Dan komt het allemaal goed.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als crew moet je wel rekening houden met je functie inderdaad.
Neehoor, maar je moet ook niet gaan huilen wanneer er eens een onnozele Godwin van je wordt verwijderd.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Kortom, als crew alleen polcor posten. Dan komt het allemaal goed.
Kom dan als gemeente ook niet met zo'n lulverhaal over tolerantie als onderbouwing en leg het gewoon neer.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Joh, het is niet alsof alleen homo's dat zebrapad mogen gebruiken. Het is een geintje en ook niet meer dan dat.
Vind het idee an sich wel wat hebben. Maar vraag mij af wat de juridische waarde is.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Joh, het is niet alsof alleen homo's dat zebrapad mogen gebruiken. Het is een geintje en ook niet meer dan dat.
Het wordt je weer te heet onder de voeten, kortom.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neehoor, maar je moet ook niet gaan huilen wanneer er eens een onnozele Godwin van je wordt verwijderd.
En nu weer ontopic aub.
Geen waarde, voor het juridische dient het verkeerslicht.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:01 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Vind het idee an sich wel wat hebben. Maar vraag mij af wat de juridische waarde is.
Er staat daar een bord voor een VOP, maar er is geen locatie van de VOP zelf. (ja, een VOP heeft een wettelijke norm).
En nu is er dus één bijgekomen: een zebrapad waar je wel/geen voorrang als voetganger hebt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet eng. Gewoon bespottelijk. En zinloos en nutteloos. Laat ze die energie steken in het écht aanpakken van problemen. En die heeft Utrecht genoeg.
In Kanaleneiland heb je een verkeerspark. Daar is dat laatste vast wel te regelen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:03 schreef Fusions het volgende:
Waar is mijn hetero zebrapad dan en waar is het pedofielen zebrapad.
Neuh, ik heb gelijk en dat ook gewoon gekregen indertijd. Dat weet jij ook.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:02 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het wordt je weer te heet onder de voeten, kortom.
Ja hoor, jij bent God.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neuh, ik heb gelijk en dat ook gewoon gekregen indertijd.
Non-discussie eigenlijk, maar okee, point taken.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:07 schreef Elan het volgende:
Kunnen jullie die achterlijke discussie ergens anders voeren of anders ons vertellen waar het over gaat, bedankt.
quote:Hiermee wil de staat laten zien dat iedereen welkom is, ongeacht seksuele geaardheid of geloofsovertuiging.
ja want je hoeft niet te stoppen voor deze zebra padquote:
Wel doen als er niemand oversteekt, want als je iemand raakt ben je zélf wel aansprakelijk. Het zwakke verkeersdeelnemerverhaal.quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:03 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja want je hoeft niet te stoppen voor deze zebra padis wettig niet geldig
In de Uitvoeringsvoorschriften van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW) staat omschreven hoe een zebrapad er uit moet zien. Een zebrapad wordt dwars op de weg aangebracht en bestaat uit witte strepen van ten minste vier meter breed. Bij een zebrapad moet altijd het bord L2 geplaatst zijn, behalve als er verkeerslichten aanwezig zijn.
dus als je met 50 aan komt mag je hem gewoon negeren als er een over wil steken ..
Ach ja wel, krijg je dat gezeik ook weerquote:Op donderdag 20 juni 2013 17:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wel doen als er niemand oversteekt, want als je iemand raakt ben je zélf wel aansprakelijk. Het zwakke verkeersdeelnemerverhaal.
Hahaquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:58 schreef Dimens het volgende:
Binnenkort ook een zebrapad dat ontploft als je erop staat. Om te laten zien dat Moslims ook welkom zijn.
Als dit een homozebrapad zou zijn, dan zou je logischerwijs kunnen concluderen dat alle reguliere zebrapaden heterozebrapaden zijn. Een pedofielenzebrapad lijkt me meer iets voor op het schoolplein.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:03 schreef Fusions het volgende:
Waar is mijn hetero zebrapad dan en waar is het pedofielen zebrapad.
Weggepeste homo's krijgen een schadevergoeding van de gemeente, omdat die op een prachtige wijze de media erbij wisten te betrekken. Weggepeste Marokkanen krijgen dat niet. Daar hoor ik je dan weer niet over. En ja, dat speelde in beide gevallen in Utrecht.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is wel erg stereotyperend, homo's voor zwak uitmaken.quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wel doen als er niemand oversteekt, want als je iemand raakt ben je zélf wel aansprakelijk. Het zwakke verkeersdeelnemerverhaal.
Je weet er wel een draai aan te geven, hé?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat is wel erg stereotyperend, homo's voor zwak uitmaken.
Nee natuurlijk niet!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:44 schreef MrBadGuy het volgende:
Mag je ook alleen maar huppelend over het gaybrapad?
Pfffff, gelukkig, heb het altijd bij me.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet!
Maar een handtasje is wel verplicht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |