Ik heb een huurhuis, denk niet dat de woningstichting er blij mee zal zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:52 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Wat is je adres? Kom ik even langs met een paar emmers verf
Inderdaad, laat ze normaal zijn. We gaan toch ook geen heterobrapad ofzoiets maken? Of een heteropride?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:49 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
vroeger mocht je niks positiefs voor homos doen omdat homos vies waren, nu mag je niks positief voor homos doen omdat homos normaal moeten zijn.
zelfde verschil.
typisch nederlandse 'niet je kop boven het maaiveld uitsteken' mentaliteit. zoals ik al zei, zoveel festivals doen dingen ter promotie, en zoveel bevolkingsgroepen vragen wel eens aandacht. so what.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Inderdaad, laat ze normaal zijn. We gaan toch ook geen heterobrapad ofzoiets maken? Of een heteropride?
Dan gewoon met verf welke na een regenbui weer weg isquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb een huurhuis, denk niet dat de woningstichting er blij mee zal zijn.
Als jij dat wilt, mag jij ook een heteropride houden hoor, heb weinig met de gaypride maar ja als ze dat leuk vinden laat ze maar doen je moet er niet naartoequote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Inderdaad, laat ze normaal zijn. We gaan toch ook geen heterobrapad ofzoiets maken? Of een heteropride?
Dat zie je wel op meer plekken. Weet een gemeente waar GL 1 zetel heeft en zoiets is ingevoerd. Een vrijliggend fietspad lukt nu eenmaal niet overal.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:51 schreef DS4 het volgende:
De fietsstraat was ook al zo'n ridicuul idee van GL.
Ik wilde aantonen dat je vergelijking niet klopt. Op een tweetaktfestival willen tweetaktliefhebbers zich onderscheiden. Homo's willen kennelijk integreren en het tegenovergestelde gebeurt als je je juist gaat profileren. Buiten dat het een zinloos symbool is. De stad wordt er echt niet beter door.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:03 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
typisch nederlandse 'niet je kop boven het maaiveld uitsteken' mentaliteit. zoals ik al zei, zoveel festivals doen dingen ter promotie, en zoveel bevolkingsgroepen vragen wel eens aandacht. so what.
zelfs van de gemeente kan ik het wel begrijpen dat ze een keer openbaar stelling nemen, omdat ons bestuur met dat wegpesten er niet goed van af is gekomen de laatste jaren.
ik zie het probleem niet. er is niks beledigends aan, naar homos of naar niet- homos, maar toch ben je verontwaardigd als niet homo? heb jij behoefte aan een hetero pride, omdat je je als hetero niet kan profileren in de maatschappij?
dat je je dus als homo niet kan profileren, dat blijkt nu gelijk maar weer eens. dan moet je dus kennelijk normaal doen.
okee prima, maar dan kan ik nog wel 20 dingen bedenken die de gemeente doet, die ze niet zouden hoeven doen. ik noem aar even een grote theepot bovenop hoog catheroijne of een schilderij aan de gevel van het gemeentehuis.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:18 schreef FAUSTI het volgende:
Al vind ik het meer in de zin van waarom in deze tijden hier geld aan uitgeven meer van belang. Geef liever dat geld aan mensen welke door de crisis in moeilijkheden zijn gekomen... Maar ja wie ben ik?
lijkt me toch duidelijk dat een groot deel van de homos zich ook wil onderschieden....quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik wilde aantonen dat je vergelijking niet klopt. Op een tweetaktfestival willen tweetaktliefhebbers zich onderscheiden. Homo's willen kennelijk integreren en het tegenovergestelde gebeurt als je je juist gaat profileren. Buiten dat het een zinloos symbool is. De stad wordt er echt niet beter door.
Ik stel dat ik het onzinnig vind om je met iets dat we allemaal als normaal moeten beschouwen je te willen profileren. Net als het spuien van vooronderstellingen over mijn persoon en mijn beweegredenen, trouwens. Dat ik beledigd, verontwaardigd, behoeftig aan een heteropride zou zijn omdat ik me als zodanig zou willen profileren is jouw invulling en heeft niets met mij te maken.
Ja, want alle homo's zijn hetzelfde en willen hetzelfde...quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik wilde aantonen dat je vergelijking niet klopt. Op een tweetaktfestival willen tweetaktliefhebbers zich onderscheiden. Homo's willen kennelijk integreren en het tegenovergestelde gebeurt als je je juist gaat profileren. Buiten dat het een zinloos symbool is. De stad wordt er echt niet beter door.
Ik stel dat ik het onzinnig vind om je met iets dat we allemaal als normaal moeten beschouwen je te willen profileren. Net als het spuien van vooronderstellingen over mijn persoon en mijn beweegredenen, trouwens. Dat ik beledigd, verontwaardigd, behoeftig aan een heteropride zou zijn omdat ik me als zodanig zou willen profileren is jouw invulling en heeft niets met mij te maken.
Integreren doe je op straat en bij de bakker. Ga gerust een homofeestje vieren als je daar behoefte aan hebt. ik heb er verder niks tegen. Ik vind evengoed dat je vergelijkingen mank gaan. Oranjefeest is een thema, tweetakt is een feestje van hobbyisten. Homoseksualiteit is een voorkeur. Niks bijzonders, niets om trots op te zijn, niets om op neer te kijken.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:39 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
lijkt me toch duidelijk dat een groot deel van de homos zich ook wil onderschieden....
mogen homos geen eigen cultuur hebben dan, en uitdragen? of alleen als jij het maar niet ziet?
en het is niet waar dat profileren niet tot integratie leidt. dat doet het juist wel. alleen via een noodzakelijke omweg. je moet als groep laten zien dat je er bent, en als mensen aan de extremen gewend raken, is acceptatie voor de normaleren veel dichterbij gekomen.
en ik trek vergelijkingen omdat heel veel mensen hier kennelijk niet doorhebben dat ze nog steeds op een anti- homo manier lopen te redeneren. zelfs al draai je het om en zeg je dat homos normaal moeten doen. homo cultuur is iets wat bestaat, en er is niks mis mee als die mensen dat willen uitdragen.
het is net zoiets als dat heel nederland oranje pakjes aantrekt op koninginnnedag. hoef je ook niet leuk te vinden of aan mee te doen als je dat niet wil, maar laat ze lekker.
Als ze niet willen intergreren vind ik het ook best..quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:40 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, want alle homo's zijn hetzelfde en willen hetzelfde...
homofeestje is ook een thema. en een hobbie.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Integreren doe je op straat en bij de bakker. Ga gerust een homofeestje vieren als je daar behoefte aan hebt. ik heb er verder niks tegen. Ik vind evengoed dat je vergelijkingen mank gaan. Oranjefeest is een thema, tweetakt is een feestje van hobbyisten. Homoseksualiteit is een voorkeur. Niks bijzonders, niets om trots op te zijn, niets om op neer te kijken.
Ik dacht dat het om een seksuele geaardheid ging.. Maar ok, als het zo ziet..quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:53 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
homofeestje is ook een thema. en een hobbie.
En ook die zaken hoeven voor mij niet, en soms kan ik mij daar ook best druk over maken. Geldverspilling vind ik het...quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:30 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
okee prima, maar dan kan ik nog wel 20 dingen bedenken die de gemeente doet, die ze niet zouden hoeven doen. ik noem aar even een grote theepot bovenop hoog catheroijne of een schilderij aan de gevel van het gemeentehuis.
alleen zie je daar dan niemand verontwaardigd over worden..
Homoseksualiteit is een geaardheid.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Integreren doe je op straat en bij de bakker. Ga gerust een homofeestje vieren als je daar behoefte aan hebt. ik heb er verder niks tegen. Ik vind evengoed dat je vergelijkingen mank gaan. Oranjefeest is een thema, tweetakt is een feestje van hobbyisten. Homoseksualiteit is een voorkeur. Niks bijzonders, niets om trots op te zijn, niets om op neer te kijken.
Durf morgen niet eens een bloemetje mee te nemen als ik die leuke persoon ga ophalen, stom he?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:02 schreef wonderer het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is een geaardheid.
En het gaat om een gelijkwaardig leven met gelijke rechten (dus net als hetero's hand in hand kunnen lopen zonder uitgescholden te worden, bijvoorbeeld, of een realistische representatie in de media krijgen), ondanks (vermeende) verschillen.
Ik weet niet of je dat bereikt met dat soort feestjes of een gekleurd zebrapad. Dat is nl. iets wat aan de maatschappij ligt. We zijn ruwer, hufteriger en intoleranter geworden.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:02 schreef wonderer het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is een geaardheid.
En het gaat om een gelijkwaardig leven met gelijke rechten (dus net als hetero's hand in hand kunnen lopen zonder uitgescholden te worden, bijvoorbeeld, of een realistische representatie in de media krijgen), ondanks (vermeende) verschillen.
Dat weet ik ook niet, ik wilde alleen aangeven wat er niet klopte aan de aannames van sommige personen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dat bereikt met dat soort feestjes of een gekleurd zebrapad. Dat is nl. iets wat aan de maatschappij ligt. We zijn ruwer, hufteriger en intoleranter geworden.
In de jaren 60 kon je je als homo veel vrijer bewegen dan nu en dat is idd. een zorgelijke ontwikkeling.
Oh zo! Nou ik heb niks tegen homo's of wie dan ook hoorquote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat weet ik ook niet, ik wilde alleen aangeven wat er niet klopte aan de aannames van sommige personen.
Begrijpelijk. Utrecht kan beter met echte daden laten zien dat homo's welkom zijn. Ze niet weg laten pesten of zo.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh zo! Nou ik heb niks tegen homo's of wie dan ook hoor
Ik word alleen een beetje sarcastisch van een gekleurd zebrapad terwijl er serieuze problemen op te lossen zijn.
Hoe kom je erbij dat homo's willen integreren? Wat valt er eigenlijk te integreren op dat vlak? Volgens mij willen de meeste homo's gewoon geaccepteerd worden. Niet uitgescholden worden als ze hand in hand lopen, dat soort dingen. Zo'n zebrapad zal heus geen groot verschil maken, maar het is een aardig signaal van de overheid dat de acceptatie van die kant in elk geval wel goed zit.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En dat zeg ik nu al de hele tijd.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Utrecht kan beter met echte daden laten zien dat homo's welkom zijn. Ze niet weg laten pesten of zo.
De fietsstraat was niets anders dan een prima weg, waar een hoge middenberm in werd gelegd zodat de auto's achter de fietsers aan moesten blijven rijden...quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:11 schreef 99.999 het volgende:
Dat zie je wel op meer plekken. Weet een gemeente waar GL 1 zetel heeft en zoiets is ingevoerd. Een vrijliggend fietspad lukt nu eenmaal niet overal.
Is in dit geval acceptatie en integratie niet hetzelfde?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:48 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat homo's willen integreren? Wat valt er eigenlijk te integreren op dat vlak? Volgens mij willen de meeste homo's gewoon geaccepteerd worden. Niet uitgescholden worden als ze hand in hand lopen, dat soort dingen. Zo'n zebrapad zal heus geen groot verschil maken, maar het is een aardig signaal van de overheid dat de acceptatie van die kant in elk geval wel goed zit.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dit is Nederland, hier hebben we overal last van. Integreer nou eens.
Integratie is doen alsof je hetero bent. Acceptatie is jezelf kunnen zijn zonder represailles.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Is in dit geval acceptatie en intergratie niet hetzelfde?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |