kom, we spreken een fatwa uitquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Jammer dat al die doodsverwensingen hier worden getolereerd.
Ter aanvulling van de onmacht van de almachtige denk ikquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:28 schreef marcb1974 het volgende:
Wat doen ze daar? Waarom vechten ze daar?
Eenschquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:32 schreef A-mineur het volgende:
Vrijwillig afreizen naar een oorlogsgebied (met de intentie te strijden) zou gewoon het vervallen van het Nederlanderschap moeten zijn, over een paar jaar een hoop van die radicale shellshockers hier.
Syrië is niet lid van het koninkrijk der nederlanden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:43 schreef Oud_student het volgende:
Artikel 15, lid 1 "Het Nederlanderschap gaat voor een meerderjarige verloren: e.indien hij zich vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is."
Als je met Al qaida of soortgelijke organisaties meevecht, kwalificeer je je hiervoor,
dus bij terugkomst paspoort innemen en terugsturen.
Vaak hebben deze lieden een dubbel paspoort, dat is dus een voordeel.
inderdaad, wat mij betreft verliezen die gasten idd hun staatsburgerschap, enkel bied de wet daarvoor geen mogelijkheid, zolang ze niet acties tegen nederland of haar bondgenoten ondernemen, of oorlogsmisdaden plegen...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:48 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Syrië is niet lid van het koninkrijk der nederlanden.
Dat is de "officiële" reden ja. Maar iedereen weet dat het hier een strijd betreft die daar niet om gaat en niet het uitgangspunt is. Het ware doel is een Islamitische staat erbij zetten.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:54 schreef DeParo het volgende:
Als je daar gaat vechten om een dictator af te zetten, tsja, ik snap niet dat zoveel Nederlanders daar moeite mee kunnen hebben.
Dat is niet voor iedereen het geval maar die jongens die gaan kunnen best nobele motieven hebben.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:57 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Dat is de "officiële" reden ja. Maar iedereen weet dat het hier een strijd betreft die daar niet om gaat en niet het uitgangspunt is. Het ware doel is een Islamitische staat erbij zetten.
Dat doen ze dan ook niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:54 schreef DeParo het volgende:
Als je daar gaat vechten om een dictator af te zetten, tsja, ik snap niet dat zoveel Nederlanders daar moeite mee kunnen hebben.
Dat doen ze wel, althans, veel van hen maar ik ben blij dat jij contacten bij de CIA en AIVD hebt.quote:
Assad is een seculiere dictator die de rechten van minderheden (christenen bijvoorbeeld) respecteert. Dat is al heel wat in die regio en zeker beter dan een fundamentalistische sunnitische staat die je anders krijgt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:54 schreef DeParo het volgende:
enige doel waarom ze daar naartoe gaan is om een sharia staat van Syrie te maken, niets meer, niets minderquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:54 schreef DeParo het volgende:
Ze willen de dictator eruit hebben om hun eigen islamitische staat te installeren ja. Daarom kan ik er niet al te rouwig om zijn dat ze elkaar daar afmaken in die zandbak.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat doen ze wel, althans, veel van hen maar ik ben blij dat jij contacten bij de CIA en AIVB hebt.
Assad is zelf lid van een minderheid en onderdrukt de meerderheidquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:59 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Assad is een seculiere dictator die de rechten van minderheden respecteert. Dat is al heel wat in die regio en zeker beter dan een fundamentalistische sunnitische staat die je anders krijgt.
een groot deel van de bevolking van syrie is dan ook niet tegen assad..quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:59 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Assad is een seculiere dictator die de rechten van minderheden (christenen bijvoorbeeld) respecteert. Dat is al heel wat in die regio en zeker beter dan een fundamentalistische sunnitische staat die je anders krijgt.
Hoho, dat past niet in het straatje van Parotje he.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:00 schreef Re het volgende:
[..]
enige doel waarom ze daar naartoe gaan is om een sharia staat van Syrie te maken, niets meer, niets minder
brr eng he ?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze willen de dictator eruit hebben om hun eigen islamitische staat te installeren ja
Vertel ons jouw kant van het verhaal dan eens? Ter lering of vermaak?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:56 schreef mahmoud030 het volgende:
haha wat een goed topic heel tekenend weer
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:57 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Dat is de "officiële" reden ja. Maar iedereen weet dat het hier een strijd betreft die daar niet om gaat en niet het uitgangspunt is. Het ware doel is een Islamitische staat erbij zetten.
i see what you did therequote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik vind het prima als ze daar heengaan.
En dat weet jij precies door.......................quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:00 schreef Re het volgende:
[..]
enige doel waarom ze daar naartoe gaan is om een sharia staat van Syrie te maken, niets meer, niets minder
Dat tweede gedeelte plak je er gewoon zelf achter zonder dat je ook echt weet of dat zo is.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze willen de dictator eruit hebben om hun eigen islamitische staat te installeren ja. Daarom kan ik er niet al te rouwig om zijn dat ze elkaar daar afmaken in die zandbak.
en aangezien hun paspoorten door de gasten wordt afgepakt zullen ze ook niet meer terugkomen...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik vind het prima als ze daar heengaan.
Hij onderdrukt de moslimbroeders, wat prima is!! Maarschalk Zhukov zou daar ook wel raad mee geweten hebben!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Assad is zelf lid van een minderheid en onderdrukt de meerderheid![]()
.
Een Nederlandse jihadist is dan ook niet de verpersoonlijking van de Syrische rebel.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoho, dat past niet in het straatje van Parotje he.
Hoe noem je het anders als je geronseld wordt door Sharia4Belgium en consorten? Dat zijn de mensen die een democratisch Syrie wel zien zitten ofzo?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
En dat weet jij precies door.......................
[..]
Dat tweede gedeelte plak je er gewoon zelf achter zonder dat je ook echt weet of dat zo is.
Zucht, Assad is zelf een extremist, extremisten accepteren elkaar niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:02 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Hij onderdrukt de moslimbroeders, wat prima is!! Maarschalk Zhukov zou daar ook wel raad mee geweten hebben!
Eng? Neuh, zolang ze het daar maar doen en niet hier die ongein gaan lopen verkondigen. Wat mij betreft sturen we dan ook zoveel mogelijk van die gasten die daar willen vechten met gratis transport daarheen. Opgeruimd staat netjes enzo.quote:
Waarom wil men dan dat laatste voorkomen? Zodra een Islamitische staat wordt gesticht, dan zullen al die zgn. extremisten vanzelf emigreren naar die staat hoor, dat hoort namelijk ook bij hun geloof, emigreren naar de Islamitische staat, weg van het ongeloof, dus dan komen ze ook niet terug naar NL.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:57 schreef A-mineur het volgende:
Op grond van...???quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:26 schreef Boldface het volgende:
Een betere ontmaskering van extremistische jongeren in Nederland is nauwelijks denkbaar. Uit het feit dat ze hun biezen pakken voor de jihad in Syrië, blijkt wel waartoe ze in staat zijn. Hopelijk blijven ze voorgoed weg. En zij die wél terugkomen: meteen oppakken en vastzetten. Laten we niet zo naïef zijn om ze los te laten rondlopen.
Ik ken een Syriër, en een tijdje terug kreeg hij bericht dat z'n halve familie door een tankaanval ergens was omgekomen, hij stond op het punt om te vertrekken, is niet vertrokken omdat zijn paspoort volgens mij nog geen zekerheid was en als hij zou gaan hij helemaal geen kans meer zou hebben, maar hij zou dus niet zijn gegaan om een Islamitische staat op te zetten.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe noem je het anders als je geronseld wordt door Sharia4Belgium en consorten? Dat zijn de mensen die een democratisch Syrie wel zien zitten ofzo?
Mwah, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik moest lachen om je post, god weet wat de toekomst met allah's knipoog nog voor ons in petto heeft dan.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe noem je het anders als je geronseld wordt door Sharia4Belgium en consorten? Dat zijn de mensen die een democratisch Syrie wel zien zitten ofzo?
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik ken een Syriër, en een tijdje terug kreeg hij bericht dat z'n halve familie door een tankaanval ergens was omgekomen, hij stond op het punt om te vertrekken, is niet vertrokken omdat zijn paspoort volgens mij nog geen zekerheid was en als hij zou gaan hij helemaal geen kans meer zou hebben, maar hij zou dus niet zijn gegaan om een Islamitische staat op te zetten.
http://www.metronieuws.nl(...)lkHR8nKCYXJGSin@Wrw/quote:YRIË DOHA (ANP) - De Syrische oppositieleider Moaz al-Khatib heeft buitenlandse jihadstrijders opgeroepen naar huis te gaan. De jonge mannen kunnen beter hun familie tot steun zijn, stelde hij in een toespraak voor de top van de Arabische Liga in Qatar. Khatib haalde brieven aan die hij van een Franse en Nederlandse moeder had gekregen over jihadstrijders die naar Syrië waren gereisd.
De oproep wordt gezien als een poging om geen heilige oorlog te maken van de opstand tegen het regime van de Syrische president Bashar al-Assad. Veel jihadisten, onder meer uit Nederland en ander Europese landen, sluiten zich aan bij islamistische extremistische groeperingen.
Dat gun ik ze niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:02 schreef Re het volgende:
[..]
en aangezien hun paspoorten door de gasten wordt afgepakt zullen ze ook niet meer terugkomen...
Hij is extreem als dictator, maar niet echt extremistisch qua ideologie. Wat ik gehoord heb is dat het vrij goed toeven was in Syrië als je je mond dichthield over Assad. Onder de moslimbroeders mag je niet alleen je mond niet opendoen maar wordt het ook nog eens een klerezooi en zullen ze het hele dagelijkse leven vullen met hun totalitaire regels.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zucht, Assad is zelf een extremist, extremisten accepteren elkaar niet.
Een stel zonderlingen proberen de sharia al hier te krijgen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:04 schreef Shawn het volgende:
[..]
Waarom wil men dan dat laatste voorkomen? Zodra een Islamitische staat wordt gesticht, dan zullen al die zgn. extremisten vanzelf emigreren naar die staat hoor, dat hoort namelijk ook bij hun geloof, emigreren naar de Islamitische staat, weg van het ongeloof, dus dan komen ze ook niet terug naar NL.
Dat zijn dus de lokkertjes, die hebben ze het liefst. Kneedbaar, strijdlustig, boos! En voor je het weet sta je ongelovigen te knallen omdat je kolonel je dat opdraagt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik ken een Syriër, en een tijdje terug kreeg hij bericht dat z'n halve familie door een tankaanval ergens was omgekomen, hij stond op het punt om te vertrekken, is niet vertrokken omdat zijn paspoort volgens mij nog geen zekerheid was en als hij zou gaan hij helemaal geen kans meer zou hebben, maar hij zou dus niet zijn gegaan om een Islamitische staat op te zetten.
Ik vind het niet zo grappig eigenlijk als je halve familie is uitgemoord daar.quote:
Dat is vaak de enige manier om het land binnen te komen dat zegt dus nog steeds weinig over persoonlijke motieven. De oppositie zou dus beter zelf groepen kunnen opzetten.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:06 schreef Scorpie het volgende:
Overigens:
[..]
http://www.metronieuws.nl(...)lkHR8nKCYXJGSin@Wrw/
DeParo kom er maar in
Ik zeg ook niet dat de Moslimbroeders de oplossing zijn, maar ik zeg wel dat Assad niet de oplossing is, de Syriers kwamen juist in opstand door corruptie en doordat de middenklasse die groot is in Syrie steeds verder onder druk kwam te staan.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:07 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Hij is extreem als dictator, maar niet echt extremistisch qua ideologie. Wat ik gehoord heb is dat het vrij goed toeven was in Syrië als je je mond dichthield over Assad. Onder de moslimbroeders mag je niet alleen je mond niet opendoen maar wordt het ook nog eens een klerezooi en zullen ze het hele dagelijkse leven vullen met hun totalitaire regels.
Dat zijn jouw woorden en ik betwijfel of je daadwerkelijk weet hoe die strijd daar verloopt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:10 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Dat zijn dus de lokkertjes, die hebben ze het liefst. Kneedbaar, strijdlustig, boos! En voor je het weet sta je ongelovigen te knallen omdat je kolonel je dat opdraagt.
Wacht, die post zag je daadwerkelijk als een goede comeback in deze discussie?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo grappig eigenlijk als je halve familie is uitgemoord daar.
vreemd, dat deden ze in 1944 wel voor ons..quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:23 schreef HPLC het volgende:
Op zich wel apart dat er zoveel moslims heen gaan die niet uit Syrië komen. Ik zal ook nooit naar Polen of Engeland gaan als daar oorlog is.
Toevoeging: terwijl ik niet meer in Nederland zou wonen, maar ver uit de buurt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
vreemd, dat deden ze in 1944 wel voor ons..
dankzij hun.. bestaat ons landje nog
Comeback?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:14 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wacht, die post zag je daadwerkelijk als een goede comeback in deze discussie?
Je kent 1 iemand die wellicht terug gegaan zou zijn om een andere reden, maar dat heeft hij dus eigenlijk toch niet gedaan, maar het had wel gekund!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Comeback?
Het is een voorbeeld van iemand die niet gegaan zou zijn voor een Islamitische staat!
En zo zijn er nog meer gevallen van jongens die daadwerkelijk zijn gegaan.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:20 schreef Murdera het volgende:
[..]
Je kent 1 iemand die wellicht terug gegaan zou zijn om een andere reden, maar dat heeft hij dus eigenlijk toch niet gedaan, maar het had wel gekund!
Daar kiezen ze geheel zelf voor. Ik ben het met je eens dat het makkelijker zou zijn om ze gewoon hier af te schieten, maar dat schijnt weer niet te mogen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:25 schreef Re het volgende:
ja makkelijk praten als ze je paspoort afpakken en je de frontlinie in dirigeren
Die ene iemand is ook nog een Syriër, geen goed voorbeeld dus.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:20 schreef Murdera het volgende:
Je kent 1 iemand die wellicht terug gegaan zou zijn om een andere reden, maar dat heeft hij dus eigenlijk toch niet gedaan, maar het had wel gekund!
Je mag als moslim toch heulemaal geen alcohol drinken?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:32 schreef Shawn het volgende:
[..]
Die ene iemand is ook nog een Syriër, geen goed voorbeeld dus.
Het gaat er namelijk meer om wat niet-Syriërs in Syrië te zoeken hebben. Die vertrekken niet naar dat land omdat ze zulke fans zijn van het Syrisch nationalisme. Het lijkt me duidelijk dat ze naar dat land gaan om hun islamitische plicht uit te voeren en hun mede-moslims te redden van de tiran.
Jihad for the sake of Allah wordt dat genoemd. Twee opties: winnen van Bashar al-Assad of doodgaan als martelaar en naar het paradijs gaan. Een win-win situatie voor de jihadisten.
ik heb wel een klein beetje medelijden met ze hoor, pubers die geen flauw benul hebben dat je ook doodgeschoten kan worden en die daarheen gaan omdat ze zijn gehersenspoeld, eenmaal aangekomen blijken ze niets anders dan kogelvangers en granaatvoer te zijn en ze kunnen niet terug omdat hun parpoorten zijn afgepakt... dat is dan toch een grote deceptiequote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:27 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Daar kiezen ze geheel zelf voor. Ik ben het met je eens dat het makkelijker zou zijn om ze gewoon hier af te schieten, maar dat schijnt weer niet te mogen.
Nee, ik heb er inderdaag geen flauw besef wat daar gaande is. Weet je waarom? Het interesseert me niet. Er is geen enkel eerbaar doel hier anders dan persoonlijke doelen, een kant kiezen in deze strijd anders dan de eigen zijde geeft voor mij al genoeg aan, die mensen wil ik niet eens iets mee te maken hebben. Voor mij part zijn het allemaal maar pionnetjes, want een eigen wil/mening hebben ze toch al lang overboord gegooid.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden en ik betwijfel of je daadwerkelijk weet hoe die strijd daar verloopt.
Hoe jong zijn die ventjes dan wel? Pubers? 16-jarigenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:34 schreef Re het volgende:
[..]
ik heb wel een klein beetje medelijden met ze hoor, pubers die geen flauw benul hebben dat je ook doodgeschoten kan worden en die daarheen gaan omdat ze zijn gehersenspoeld, eenmaal aangekomen blijken ze niets anders dan kogelvangers en granaatvoer te zijn en ze kunnen niet terug omdat hun parpoorten zijn afgepakt... dat is dan toch een grote deceptie
maar ik zeg dan ook... een klein beetje medelijden, wie er nu nog gaat weet precies wat ze te wachten staat dus idd geen gemier
18-21 zoiets... net volwassenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hoe jong zijn die ventjes dan wel? Pubers? 16-jarigen
Dat had ik even gemist, ik dacht eerder aan 30-ers.quote:
Ah kom op, hoe vaak word je nou kk kaaskop genoemd. Ik ben volgens mij nog nooit gediscrimineerd wegens het zijn van Nederlander en ik zat op een school met 50% moslims.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:43 schreef HeatWave het volgende:
Uhuh, want enige vorm kritiek op een allochtoon is per definitie keiharde racisme, dat die kk kaaskoppen dat nou nog niet doorhebben, walgelijk!.
Daar is dan ook helemaal niets aan verloren gegaan.quote:Twee van hen zouden de afgelopen week zijn omgekomen in de burgeroorlog in Syrië.
gok 18 jaar en ouder.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hoe jong zijn die ventjes dan wel? Pubers? 16-jarigen
Welkom op aarde.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:12 schreef HeatWave het volgende:
Mij maakt het allemaal niet zoveel uit, ik vind het alleen wel een eng idee dat er hier dus mensen wonen die wel ff zouden gaan moorden als het overeenkomt met hun idee.
Ik ben ben benieuwd naar die zogenaamde extreme organisaties waar ze zich bij aansluiten of waarvan de organisatie hen rekruteerdquote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:49 schreef Re het volgende:
[..]
de rekrutering kan idd zo gezien worden ja
Rust wederkeren? Heel die regio is al minstens een paar honderd jaar een oorlogsgebied. Als je alle oorlogen en conflicten in de regio meeneemt en op een tijdlijn plakt dan zitten er misschien enkele jaren tussen waar niet gestreden werd.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
gok 18 jaar en ouder.
ik kan me het een beetje voorstellen als je een Syrische achtergrond hebt, en famillie leden daar zijn ook daadwerkelijk bij betrokken zijn, gevlucht of misschien wel omgekomen.
dan, kan ik me nog bij voorstellen dat je er heen gaat om te vechten.
misschien dat als de rust is wedergekeerd ook een groot aantal Syriers die hier wonen, weer terug willen.
Dit geld alleen als je in een leger van een land gaat vechten, dus als ze voor Assad zouden gaan vechten zeg maarquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:43 schreef Oud_student het volgende:
Artikel 15, lid 1 "Het Nederlanderschap gaat voor een meerderjarige verloren: e.indien hij zich vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is."
Als je met Al qaida of soortgelijke organisaties meevecht, kwalificeer je je hiervoor,
dus bij terugkomst paspoort innemen en terugsturen.
Vaak hebben deze lieden een dubbel paspoort, dat is dus een voordeel.
nee militia oid kan ookquote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:45 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Dit geld alleen als je in een leger van een land gaat vechten, dus als ze voor Assad zouden gaan vechten zeg maar
Ik vraag me eigenlijk af of die wet in de laatste, pak hem beet, twintig jaar ook maar één keer is toegepast.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:45 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Dit geld alleen als je in een leger van een land gaat vechten, dus als ze voor Assad zouden gaan vechten zeg maar
Gehersenspoeld?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:34 schreef Re het volgende:
[..]
ik heb wel een klein beetje medelijden met ze hoor, pubers die geen flauw benul hebben dat je ook doodgeschoten kan worden en die daarheen gaan omdat ze zijn gehersenspoeld, eenmaal aangekomen blijken ze niets anders dan kogelvangers en granaatvoer te zijn en ze kunnen niet terug omdat hun parpoorten zijn afgepakt... dat is dan toch een grote deceptie
maar ik zeg dan ook... een klein beetje medelijden, wie er nu nog gaat weet precies wat ze te wachten staat dus idd geen gemier
Dit slaat ook helemaal nergens opquote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Gehersenspoeld?
Ik wist niet dat jij zo'n groot fan bent van Assad!
Lees je wel eens?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Gehersenspoeld?
een andere hersenspoeling vriendquote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Gehersenspoeld?
Uiteraard wel, er wordt alleen maar gedaan of die jongens gaan om een Islamitische staat te stichten, terwijl er ws ook genoeg gaan om te strijden tegen de dictator Assad en dat noem ik geen hersenspoeling, opkomen voor je idealen, kan ook mooi zijn zelfs als je een moslim bent.quote:
volgens mij nietquote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:52 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af of die wet in de laatste, pak hem beet, twintig jaar ook maar één keer is toegepast.
ik zie dat je geen onderscheid wil maken tussen jihadisten en vrijheidsstrijders... dat is je goed recht...quote:
De realiteit is vaak anders dat ze zich zullen hebben voorgesteld, maar dat betekent niet dat ze gehersenspoeld zijn, Nederland heeft een heel leger vol met dat soort gasten haha.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lees je wel eens?
Ze gaan erheen met een soort ideaalbeeld en worden (zoals re zegt) misbruikt als kanonnenvoer. En als je daar mee instemt ben je gehersenspoeld ja.
Aangezien jij het had over hersenspoeling vraag ik me af wie dat onderscheid niet kan maken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:02 schreef Re het volgende:
[..]
ik zie dat je geen onderscheid wil maken tussen jihadisten en vrijheidsstrijders... dat is je goed recht...
Allemaal uit de plaatselijke moskee. Dus gewoon de moskee opzoeken waar die mini terroristen zaten en de haatbaard die daar zogenaamd vrede predikt opbossen voor meervoudig dood door schuld. Beetje de straten weer schoonvegen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:44 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat had ik even gemist, ik dacht eerder aan 30-ers.![]()
Dat maakt het verhaal wel wat anders. Ik dacht aan doorwinterde jihadisten. Waar halen ze die ideeën vandaan dan? Zal me niks verbazen als blijkt een subsidiesite als marokko.nl ineens grote invloed heeft gehad
Nog beter: Ze boven de middellandse zee uit het vliegtuig donderen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:09 schreef WhateverWhatever het volgende:
Heel goed, graag meer mensen daarheen!
Wel een enkele ticket, paspoort inleveren en nooit meer terugkomen!
Waar heb je dat gelezen? Hoe ziet die flyer er uitquote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:38 schreef Re het volgende:
Ze hebben ouderwets geflyerd voor de deuren van de moskee, een jehovagetuige is er niets bij
http://www.at5.nl/artikel(...)nde-radicale-moslimsquote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen? Hoe ziet die flyer er uit?
Volgens mij een leuke taakstraf voor iemand ie daar enige ervaring heeft op gedaan, die in scheveningen zit. Misschien moet Maxima es even langsgaan?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:55 schreef niels0 het volgende:
Nog beter: Ze boven de middellandse zee uit het vliegtuig donderen. Nee, ik ben geen piloot bij Transavia.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik begrijp dat bijschrift bij je nick steeds beter: 'Het ergste moet nog komen'. Je doet verrekte goed je best!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:02 schreef DeParo het volgende:
Uiteraard wel, er wordt alleen maar gedaan of die jongens gaan om een Islamitische staat te stichten, terwijl er ws ook genoeg gaan om te strijden tegen de dictator Assad en dat noem ik geen hersenspoeling, opkomen voor je idealen, kan ook mooi zijn zelfs als je een moslim bent.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:28 schreef marcb1974 het volgende:
Wat doen ze daar? Waarom vechten ze daar?
Incidenteel is het gewoon waar wat die kerel hier zegt. Er worden daar mensen afgeslacht. De rest van de wereld doet er niets aan.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:09 schreef WhateverWhatever het volgende:
...
,, Ik heb hun gezegd: jullie kinderen konden het niet meer aanzien hoe een volk in zijn geheel wordt afgeslacht. Maar ik zeg tegen al deze jongeren: als je familie je nodig heeft, kom dan niet hier naar toe. Het zorgen voor je ouders, of ze nu moslim zijn of niet, is belangrijker
...
Matig uw toon toch eens het zal je goed kunnen doen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:57 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ik begrijp dat bijschrift bij je nick steeds beter: 'Het ergste moet nog komen'. Je doet verrekte goed je best!
Dat komt misschien omdat je de "liefde" van Allah niet kentquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:57 schreef sp3c het volgende:
denk niet dat er vandaag de dag nog iemand opgroeit in het westen met een romantisch beeld van oorlogvoeren eerlijk gezegd
ja want dat heeft er ook zoveel mee te maken ...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:00 schreef dashung het volgende:
[..]
Dat komt misschien omdat je de "liefde" van Allah niet kent
Volgens mij klink ik reuze gematigd, vergeleken bij jouw aanmoediging voor moord en doodslag. toch? Althans, ik ben nog één van die idealisten die geweld alleen goedkeurt als het uit zelfverdediging is. En die begrijpt waarom het een zooitje wordt in de wereld als iedereen, door zijn of haar persoonlijke utopie gedreven, op het vliegtuig stapt om anderen de keel af te snijden, of een mes in hun anus te rammen. Vandaar mijn opmerking.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:59 schreef DeParo het volgende:
Matig uw toon toch eens het zal je goed kunnen doen.
quote:Uiteraard wel, er wordt alleen maar gedaan of die jongens gaan om een Islamitische staat te stichten, terwijl er ws ook genoeg gaan om te strijden tegen de dictator Assad en dat noem ik geen hersenspoeling, opkomen voor je idealen, kan ook mooi zijn zelfs als je een moslim bent.
Aanmoediging voor moord en doodslag? Ik prijs gewoon mensen die opkomen voor idealen waar geen sprake is van steun voor dictators of totalitaire regimes!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:08 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Volgens mij klink ik reuze gematigd, vergeleken bij jouw aanmoediging voor moord en doodslag. toch? Althans, ik ben nog één van die idealisten die geweld alleen goedkeurt als het uit zelfverdediging is. En die begrijpt waarom het een zooitje wordt in de wereld als iedereen door zijn of haar persoonlijke utopie gedreven op het vliegtuig stapt om anderen de keel af te snijden, of een mes in hun anus te rammen. Vandaar mijn opmerking.
[..]
Nee. Je prijst expliciet die STRIJD, in de context van mensen die die kant op gaan om aan die Salafistische invasie deel te nemen. Ik steun dictators, totalitaire en apartheidsregimes ook niet. Maar daarvoor hoef je nog niet de halve wereld over te vliegen om deel te nemen aan oorlogshandelingen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:10 schreef DeParo het volgende:
Aanmoediging voor moord en doodslag? Ik prijs gewoon mensen die opkomen voor idealen waar geen sprake is van steun voor dictators of totalitaire regimes!
Ik prijs de strijd tegen een dictator, en natuurlijk had ik liever gewild dat hij zonder bloedvergieten was opgestapt of op een andere vreedzame overgang, maar dat is dus niet gebeurd. Ik prijs dus de mensen die het op willen nemen tegen deze dictator, omdat hij zoveel kwaad aanricht, en prijs de mensen die het tegen hem opnemen om de idealen die ik eerder heb opgenoemd, en de jihadisten die er tussen zitten prijs is niet, maar dat zijn ze echt niet allemaal.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:14 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Nee. Je prijst expliciet die STRIJD, in de context van mensen die die kant op gaan om aan die Salafistische invasie deel te nemen. Ik steun dictators, totalitaire en apartheidsregimes ook niet. Maar daarvoor hoef je nog niet de halve wereld over te vliegen om deel te nemen aan oorlogshandelingen.
Waar heb je het over? Assad en regime snijden kelen door. Sommige rebellerende elementen aldaar snijden kelen door. Van neutrale burgers. Los van de moraliteit van je pacifistisch gedreven inactie: waarom zouden Jihad-strijders die juist dit willen voorkomen moreel verwerpelijker zijn dan zij die zulke gruweldaden plegen?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:08 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Volgens mij klink ik reuze gematigd, vergeleken bij jouw aanmoediging voor moord en doodslag. toch? Althans, ik ben nog één van die idealisten die geweld alleen goedkeurt als het uit zelfverdediging is. En die begrijpt waarom het een zooitje wordt in de wereld als iedereen, door zijn of haar persoonlijke utopie gedreven, op het vliegtuig stapt om anderen de keel af te snijden, of een mes in hun anus te rammen. Vandaar mijn opmerking.
...
Ik hoop dat ze nooit meer terugkomen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:26 schreef Boldface het volgende:
Een betere ontmaskering van extremistische jongeren in Nederland is nauwelijks denkbaar. Uit het feit dat ze hun biezen pakken voor de jihad in Syrië, blijkt wel waartoe ze in staat zijn. Hopelijk blijven ze voorgoed weg. En zij die wél terugkomen: meteen oppakken en vastzetten. Laten we niet zo naïef zijn om ze los te laten rondlopen.
Ja want toen ze los liepen had je er ook zoveel last vanquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:26 schreef Boldface het volgende:
Wordt een lastig verhaal als die extremistische groeperingen daar straks de dienst uit gaan maken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:06 schreef Scorpie het volgende:
Overigens:
[..]
http://www.metronieuws.nl(...)lkHR8nKCYXJGSin@Wrw/
DeParo kom er maar in
Niemand denkt dat, maar wat is er zo verkeerd aan dit een enge trend vinden?quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:24 schreef KoosVogels het volgende:
Ik denk dat die 100 Nederlandse Jihadisten ons land over gaan nemen.
nee dat niet maar ze zouden ons eventueel wel pijn kunnen doen natuurlijk. We hebben niet voor niets een veiligheidsdienst die hier best heeft gefaald... en dan vraag je je natuurlijk af wat er nog meer aanwezig is hier waar we niets vanaf weten. Maakt het me bang, nah... een maatschappij heeft altijd zijn extremisten dat hou je niet tegenquote:Op woensdag 27 maart 2013 10:24 schreef KoosVogels het volgende:
Ik denk dat die 100 Nederlandse Jihadisten ons land over gaan nemen.
Ik vind deze ontwikkeling eerlijk gezegd niet heel zorgelijk. Deze ellende speelt al sinds 9/11 en als je je bedenkt dat ondanks alles wat er sinds die tijd is gebeurd, er ongeveer 100 Jihadisten rondlopen in ons land die bereid zijn de wapens op te pakken, maak ik me weinig zorgen. Want gekken houd je altijd. Opluchting is misschien een betere emotie.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Niemand denkt dat, maar wat is er zo verkeerd aan dit een enge trend vinden?
Nu doen ze het ver weg, straks roepen ze op het in jouw supermarkt te doen, en dan is ook nog ok, want het zijn er maar een paar?
Kijk, ik snap je soms echt wel, het is allemaal niet zo enorm dreigend en niemand is echt meteen doodsbang. Maar een goeie ontwikkeling is het natuurlijk gewoon nooit.
Dan nog mogen mensen er best tegen zijn, en vraagtekens zetten bij moskeen waar dit soort mensen dus geronseld worden.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind deze ontwikkeling eerlijk gezegd niet heel zorgelijk. Deze ellende speelt al sinds 9/11 en als je je bedenkt dat ondanks alles wat er sinds die tijd is gebeurd, er ongeveer 100 Jihadisten rondlopen in ons land die bereid zijn de wapens op te pakken, maak ik me weinig zorgen. Want gekken houd je altijd. Opluchting is misschien een betere emotie.
Je moet je niet gek laten maken. Je zegt het zelf: extremisten houd je altijd. Zo'n Tristan kan ook plots het winkelcentrum inlopen als jij een nieuwe broek staat uit te zoeken. Als je je daar druk om gaat maken, is het einde zoek.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:32 schreef Re het volgende:
[..]
nee dat niet maar ze zouden ons eventueel wel pijn kunnen doen natuurlijk. We hebben niet voor niets een veiligheidsdienst die hier best heeft gefaald... en dan vraag je je natuurlijk af wat er nog meer aanwezig is hier waar we niets vanaf weten. Maakt het me bang, nah... een maatschappij heeft altijd zijn extremisten dat hou je niet tegen
Ik zeg toch ook niet dat mensen er niet tegen mogen zijn? Dat vind ik altijd zo raar, dat bepaalde users doen alsof ik hen de mond wil snoeren omdat ik een andere mening ventileer. Gast, je doet je best maar, ik ben het er alleen niet altijd mee eens.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan nog mogen mensen er best tegen zijn, en vraagtekens zetten bij moskeen waar dit soort mensen dus geronseld worden.
En dat is een beetje het hele punt. niets meer, niets minder.
Ik heb het erover, dat die hele 'Lente' een 'scam' is. Een fabricage van 'Westerse' geheime diensten, met als doel grip te krijgen op de olie, in die zin dat ze Salfistische krijgsheren in het pluche willen helpen. Die zijn bereid het volk te onderdrukken, in ruil voor een Jumbojet met gouden kranen. En ze vinden in hun entourage altijd wel voldoende arme sloebers, en verdwaasde Godsdienst-waanzinnigen die bereid zijn te sterven, in ruil voor een vage belofte op beloning in het Hiernamaals, door een God die ze, net als de Christenen, voor een prikkie hebben overgenomen van de Joden.quote:
Duidelijk, totaal geen betrekking op wat in Syrie gebeurt dus. Weten we ook weer op wie we niet hoeven te letten.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:27 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ik heb het erover, dat die hele 'Lente' een 'scam' is. Een fabricage van 'Westerse' geheime diensten, met als doel grip te krijgen op de olie, in die zin dat ze Salfistische krijgsheren in het pluche willen helpen. Die zijn bereid het volk te onderdrukken, in ruil voor een Jumbojet met gouden kranen. En ze vinden in hun entourage altijd wel voldoende arme sloebers, en verdwaasde Godsdienst-waanzinnigen die bereid zijn te sterven, in ruil voor een vage belofte op beloning in het Hiernamaals, door een God die ze, net als de Christenen, voor een prikkie hebben overgenomen van de Joden.
Dus omdat hullie het doen, mogen/moeten wij het ook doen, zoiets? En dan applaus verwachten ook nog? Bizar!quote:Op woensdag 27 maart 2013 01:14 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Assad en regime snijden kelen door. Sommige rebellerende elementen aldaar snijden kelen door. Van neutrale burgers. Los van de moraliteit van je pacifistisch gedreven inactie: waarom zouden Jihad-strijders die juist dit willen voorkomen moreel verwerpelijker zijn dan zij die zulke gruweldaden plegen?
Je kunt je natuurlijk ook aansluiten bij een van de vele hulporganisaties. Maar ja, da's natuurlijk lang niet zo stoer als jezelf naar de klote laten schieten of iemand anders kapot te schieten en zo in een klap een moordenaar en tikkende tijdbom te worden.....Cool!quote:Islamitische groeperingen hebben een kleine foothold weten te bemachten omdat ze de enige zichtbare factie van buitenstaanders zijn die iets ter bescherming van de burgers daar willen doen. Natuurlijk zit er een politieke agenda achter, natuurlijk zitten er ook minder idealistische Jihadisten tussen, maar de aantrekkingskracht voor (Westerse) buitenlandse strijders komt voornamelijk vanwege de wens onschuldigen te beschermen.
Er worden zoveel mensen vermoord, onderdrukt en mishandeld. In allerlei landen en door allerlei regimes. Geen idee waarom we onze soldaten (lees: onze mannen/zonen en vrouwen/dochters) aan flarden moeten laten schieten in uitgerekend die beerput die het MO is. Vooral omdat er voor ons geen enkel voordeel te behalen valt. Die Syriërs zoeken het maar uit. Net zoals de rest van die landen daar.quote:Die actie zou niet nodig zijn geweest wanneer de internationale samenleving al direct had ingegrepen toen er oorlogsmisdaden werden gerapporteerd.
Ach zo'n tikkende tijdbom vinden we helemaal niet erg toch? Kijk eens effe wat een losgeslagen jongeling met een wapen in een supermarkt kan doen (Alphen anyone?), dan piep je wel anders. ELKE teruggekeerde nutcase is een risico en DUS een risico teveel.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Niemand denkt dat, maar wat is er zo verkeerd aan dit een enge trend vinden?
Nu doen ze het ver weg, straks roepen ze op het in jouw supermarkt te doen, en dan is ook nog ok, want het zijn er maar een paar?
Kijk, ik snap je soms echt wel, het is allemaal niet zo enorm dreigend en niemand is echt meteen doodsbang. Maar een goeie ontwikkeling is het natuurlijk gewoon nooit.
Volgens mij zijn er heel wat mensen geweest die zich hier HEEL erg druk over gemaakt hebben, tot aan de tweede kamer aan toe (en terecht).quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet je niet gek laten maken. Je zegt het zelf: extremisten houd je altijd. Zo'n Tristan kan ook plots het winkelcentrum inlopen als jij een nieuwe broek staat uit te zoeken. Als je je daar druk om gaat maken, is het einde zoek.
Dat neemt niet weg dat het goed is dat deze jongens in de gaten worden gehouden, maar plaats dit alles wel in perspectief.
En wat heeft dat precies opgeleverd?quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:01 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er heel wat mensen geweest die zich hier HEEL erg druk over gemaakt hebben, tot aan de tweede kamer aan toe (en terecht).
Toen was ik er nog niet en dus boeit het me niet.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:00 schreef Asphias het volgende:
in hoeverre valt dit overigens te vergelijken met de vrijwillegers in de spaanse burgeroorlog? ook daar zijn zo'n 700 nederlanders oorlogje gaan spelen tegen de dictator.
waren we in die tijd net zo blij met het vertrek van deze nederlanders als nu?
Niet zo bar veel, maar da's het punt niet. Koos doet net alsof het risico op loslopende nutcases genegeerd moet worden. Dat vind ik dus niet. Overdrijven is ook niet nodig, maar negeren of doen alsof het niet bestaat is imho ook onzinnig.quote:
Wat is dat nou voor een vergelijking? We leven in 2013quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:00 schreef Asphias het volgende:
in hoeverre valt dit overigens te vergelijken met de vrijwillegers in de spaanse burgeroorlog? ook daar zijn zo'n 700 nederlanders oorlogje gaan spelen tegen de dictator.
waren we in die tijd net zo blij met het vertrek van deze nederlanders als nu?
het viel me gewoon op, de situaties verschillen niet zo gek veel:quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een vergelijking? We leven in 2013
Oorlogsmisdaden willen voorkomen betekent niet dat je zelf oorlogsmisdaden gaat plegen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:54 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dus omdat hullie het doen, mogen/moeten wij het ook doen, zoiets? En dan applaus verwachten ook nog? Bizar!
Er zijn daar geen hulporganisaties actief.quote:[..]
Je kunt je natuurlijk ook aansluiten bij een van de vele hulporganisaties. Maar ja, da's natuurlijk lang niet zo stoer als jezelf naar de klote laten schieten of iemand anders kapot te schieten en zo in een klap een moordenaar en tikkende tijdbom te worden.....Cool!
Fijn dat je je egocentrisch gedachtengoed zo mooi tentoonspreidt.quote:[..]
Er worden zoveel mensen vermoord, onderdrukt en mishandeld. In allerlei landen en door allerlei regimes. Geen idee waarom we onze soldaten (lees: onze mannen/zonen en vrouwen/dochters) aan flarden moeten laten schieten in uitgerekend die beerput die het MO is. Vooral omdat er voor ons geen enkel voordeel te behalen valt. Die Syriërs zoeken het maar uit. Net zoals de rest van die landen daar.
Naief gezemel.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:50 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Oorlogsmisdaden willen voorkomen betekent niet dat je zelf oorlogsmisdaden gaat plegen.
Vlak over de grens met Turkije stikt het van de kampen, elke hulp daar is van harte welkom, maar da's niet stoer hè. Liever op de foto met een AK47, dan terwijl je een latrine leegt....quote:[..]
Er zijn daar geen hulporganisaties actief.
Mooi en leg jij nou maar eens uit wat jij onze militairen gaat vertellen waarom jij ze in levensgevaar wil sturen om geen enkele andere reden dan "ja maar Assad is niet lief". Of wat je de partners/kinderen/ouders van gevallen soldaten gaat vertellen. Ja, Assad is niet lief, maar wij hebben daar geen ene ruk te zoeken, zoals wij in geen enkel binnenlands conflict iets te zoeken hebben. Alleen naïevelingen en kwaadwilligen met een dubbele agenda snappen het concept soevereine natie niet.quote:[..]
Fijn dat je je egocentrisch gedachtengoed zo mooi tentoonspreidt.
Gelieve voor de jihadisten de term Nederlander niet te gebruikenquote:Op woensdag 27 maart 2013 12:27 schreef Asphias het volgende:
[..]
het viel me gewoon op, de situaties verschillen niet zo gek veel:
burgeroorlog, een dictator die men afgezet wilt hebben, en een groep nederlanders die besluit op eigen houtje mee te gaan vechten.
ik ben vooral benieuwd of de vergelijking nog verder gaat. hoe werd er toen gekeken naar de vrijheidstrijders, en werden deze op een andere manier gerecruteerd dan nu?
gewoon, een vergelijking omdat ik benieuwd ben naar hoe de situatie veranderd als het een gebied is waar wij meer om geven, en wat dichter bij huis ligt.(spanje ipv syrie)
Hè hè EINDELIJK! Nu men eindelijk zélf eens slachtoffer wordt, wordt men eens wakker voor het gevaar dat van die salafisten uitgaat. Beter laat dan nooit, maar het is wel heel erg laat....quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
[Update]
Polderjihadisten blijven afreizen
AMSTERDAM - Vanuit Nederland doen de moeders van jihadstrijders hartverscheurende pogingen om hun kinderen over te halen terug te keren uit Syrië. Zoals de moeder van de 21-jarige Sofian M. uit Zeist, die 28 januari zijn ouderlijke woning verliet, zogenaamd voor een dagtripje naar Duitsland.
Deze Marokkaanse jongen reisde in het geniep met een Marokkaanse vriend uit Driebergen-Zeist naar Syrië. De moeder doet een oproep aan haar zoon en alle andere Nederlandse jongeren om terug te keren naar huis. Sofian die rond de jaarwisseling zijn baard liet groeien radicaliseerde in korte tijd. Ook familieleden van de 20-jarige jihadist Jordi van Aalst uit Delft smeken hem om terug te keren.
Volgens terreurdeskundigen zijn echter veel jongeren bereid te sterven. „Hun dood is misschien een schok voor de familie. Maar de jongens zelf weten exact wat hen wacht. Er staan complete handleidingen online wat ze kunnen verwachten van de oorlog in Syrië, wat je op orde moet hebben, dat soort dingen. En dat ze niet terugkeren, is iets waar ze zich bij hebben neergelegd, lang voordat ze die beslissing namen.”
Doden
In Syrië zouden volgens onbevestigde berichten drie Marokaans-Nederlandse twintigers zijn gedood. Duidelijkheid over het dodental komt er nooit. Geen enkele instantie registreert wanneer, waar en onder welke omstandigheden Nederlandse jihadi’s sterven. Problematisch is dat doden haastig worden begraven. Nabestaanden krijgen geen formele bewijzen, alleen vluchtige condoleances via sociale media.
Vanuit Nederlandse moslimhoek klinkt steeds meer kritiek op de jihadi’s, die worden weggezet als godsdienstwaanzinnige pubers. Volgens imam sjeik dr. Rachid Nafi van de Haagse As-Soennahmoskee, gepromoveerd op het onderwerp ’jihad’, zijn de strijders „misleid door afgedwaalde figuren en groeperingen”.
Liegen
Imam Nafi doelt op radicaalislamitische organisaties als Straat-Dawah, Behind Bars, Shariah4Holland en de in Duitsland verboden Millatu Ibrahim, die in Nederland openlijk opereert. „Het fanatisme van de jongeren drijft hen tot rigoureuze en roekeloze besluiten. Zij maken zich hierdoor schuldig aan meerdere religieuze overtredingen, zoals het liegen tegen hun eigen ouders. Zij vertellen hun vaak dat zij op reis gaan, en houden de waarheid achter. De ouders moeten later via andere wegen vernemen dat het kind ergens is gaan strijden of zelfs dood is gegaan”, aldus Nafi.
Ook de Tilburgse sjeik Ahmed Salam waarschuwt dat de jihadjongeren gehersenspoeld worden: „De Syrische geleerden hebben niemand gevraagd om hun richting op te komen. Zij waarschuwen hier zelfs tegen. Het is een feit dat de mensen daar behoefte hebben aan hulp, maar niet in de vorm van mankracht. De komst van dit soort jongeren wordt door hen juist als last ervaren!", benadrukt Salam.
Nieuwe aanwas
Op de Nederlandse ‘Rogier’ hebben al die waarschuwingen geen effect. De jongen bekeerde zich nog maar twee jaar terug tot de islam, maar hij is nu al zover geradicaliseerd dat hij op het punt staat af te reizen naar Syrië om daar te vechten. Hij ziet dat als zijn plicht, zo vertelt hij woensdagavond in het EO-programma De vijfde dag. ,,Ik hoop me aan te sluiten bij Jabhat al-Nusra, een islamitisch verzetsleger in Syrië.”
Bron
Hoe meer er naar Syrië gaan, hoe liever ik het hebquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:10 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Hè hè EINDELIJK! Nu men eindelijk zélf eens slachtoffer wordt, wordt men eens wakker voor het gevaar dat van die salafisten uitgaat. Beter laat dan nooit, maar het is wel heel erg laat....
Ik vindt dit jammer, moedig het aan. Da's veel beter, ruimt lekker op hier. En eenmaal land verlaten, niet meer terugkomenquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:10 schreef stopnaald het volgende:
Vanuit Nederlandse moslimhoek klinkt steeds meer kritiek op de jihadi’s, die worden weggezet als godsdienstwaanzinnige pubers.
Religie van de vrede noemen ze het welquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van het leven van radicale moslims?
Deze mensen leven alleen maar voor hun geloof, haat, bederf en de dood
Lekker dan. Je liegt eerst je ouders voor over je reis, vervolgens is de kans groot dat je sneuvelt, en je zadelt je ouders niet alleen met het verdriet op dat zij hun zoon moeten missen maar ze hebben ook nog eens geen lijk om te begraven en later bij te rouwen.quote:Geen enkele instantie registreert wanneer, waar en onder welke omstandigheden Nederlandse jihadi’s sterven. Problematisch is dat doden haastig worden begraven.
Ja precies, kotsmisselijk wordt je ervan..quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:17 schreef miera het volgende:
[..]
Religie van de vrede noemen ze het wel
Dubbel. Enerzijds ben ik het volmondig met je eens en zie ik elke jihadist liever daar dan hier.quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:12 schreef miera het volgende:
[..]
Hoe meer er naar Syrië gaan, hoe liever ik het heb
En dan allemaal hun identiteitskaart afnemen
Science Fictionquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:28 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dubbel. Enerzijds ben ik het volmondig met je eens en zie ik elke jihadist liever daar dan hier.
Maar anderzijds zie ik liever dat de moslimgemeenschappen zélf eens gaan ingrijpen.
Moskee/Imam/leiders: actief preken tégen die achterlijke salafies en hun gedachtengoed.
Ouders: zet die kut-tv eens NIET op arabia en co. Praat eens met je kind. WEET met wie hij/zij omgaat, wat belangrijk voor hem/haar is en maak ACTIEF deel uit van zijn/haar leefwereld.
Omgeving/buurt: sociale uitsluiting van de rotte appels. Zet op dat jihadisme/salafisme eens hetzelfde straf als het eerverlies dat moslima's met een vriendje ondergaan en het is rap gedaan met die onzin.
Gemeenschap als geheel: gooi die achterlijke kut-cultuur overboord, waarbij jongens niets fout kúnnen doen. Wát ze ook doen. Of ze nou overvallen plegen, drugs dealen of zusjes in elkaar rammen omdat ze met een jongen hebben staan praten. Zolang iedereen het wangedrag van jongens met de mantel der liefde blijft bedekken of de andere kant op kijkt, lost het probleem zich nooit op. De jongens zélf zijn de aanleiding, maar het probleem is groter dan dat.
Wat is je punt?quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:01 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er heel wat mensen geweest die zich hier HEEL erg druk over gemaakt hebben, tot aan de tweede kamer aan toe (en terecht).
Wie heeft het over negeren? Zo'n AIVD houdt die gasten toch in de gaten? Dat is verder ook prima, maar als doorsnee burger zou ik me niet al te druk maken om dit soort shit.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:05 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Niet zo bar veel, maar da's het punt niet. Koos doet net alsof het risico op loslopende nutcases genegeerd moet worden. Dat vind ik dus niet. Overdrijven is ook niet nodig, maar negeren of doen alsof het niet bestaat is imho ook onzinnig.
Je hebt waarschijnlijk gelijk, maar misschien, héél misschien, nu het hun eigen zonen het leven kost, is men bereid om eens kritisch naar het eigen gedrag te kijken......Maar je hebt gelijk, de kans is klein, héél klein.quote:
stervenquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van het leven van radicale moslims?
Religie gaat voorlopig helemaal nergens heen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:40 schreef miera het volgende:
De Islam is iets kwaadaardigs dat moet verdwijnen. Het is geen religie, maar een levenswijze
Natuurlijk, maar daar gaat dit topic precies niet over.quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En het zal je misschien verbazen, maar er bestaan ook zat moslims gewoon normaal doen.
Natuurlijk. VN soldaten gaan ook regelmatig massaal over de schreef. Of kan dit niet enigszins gelijkwaardig zijn puur omdat Jihad?quote:
Fantastisch.quote:[..]
Vlak over de grens met Turkije stikt het van de kampen,
Wederom een kansloze misconceptie. Die gasten staan daar niet stoer te doen; sterker, de meerderheid peert hem direct weer na door te hebben gekregen in wat voor situatie ze moeten opereren.quote:elke hulp daar is van harte welkom, maar da's niet stoer hè. Liever op de foto met een AK47, dan terwijl je een latrine leegt....
Je schrijft dat ze wel doorhebben dat ze kapot kunnen worden geschoten, maar denkt vervolgens dat ze ervan uitgaan dat dat niets uitmaakt voor hun naasten? Je logica valt compleet te pletter. Ze gaan daarheen met het uitgaanspunt te helpen, al wetende dat ze dood kunnen gaan en al wetende dat ze hun naasten pijn doen. Ze geven de voorkeur dan toch te helpen, hoe naief dat ook mag zijn. Dat is tegenovergesteld van egoistisch, en tegenovergesteld aan arrogant.quote:Deze knulletjes (want volwassen zijn ze niet) zijn stupide, omdat ze zich voor niks kapot laten schieten. Egoïstisch, omdat ze geen moment stilstaan bij het verdriet dat ze hun familie aandoen en egocentrisch, omdat ze in hun grenzeloze (letterlijk!) arrogantie denken dat zij het probleem wel kunnen oplossen.
Ik hoor nergens applaus.quote:Maar hé, vooral doorgaan met applaudisseren voor die snotapen.
Die keuze kun je maken. Ik vind dat het epitoom van egocentrisme; ingrijpen alleen wanneer wij er ook iets aan hebben. En het regime daar `niet lief' noemen staat zo ongeveer gelijk aan Hitler een erg stoute jongen noemen.quote:[..]
Mooi en leg jij nou maar eens uit wat jij onze militairen gaat vertellen waarom jij ze in levensgevaar wil sturen om geen enkele andere reden dan "ja maar Assad is niet lief". Of wat je de partners/kinderen/ouders van gevallen soldaten gaat vertellen. Ja, Assad is niet lief, maar wij hebben daar geen ene ruk te zoeken, zoals wij in geen enkel binnenlands conflict iets te zoeken hebben. Alleen naïevelingen en kwaadwilligen met een dubbele agenda snappen het concept soevereine natie niet.
Ff je kennis van de Spaanse burgeroorlog ophalen. En van de situatie in Syrië ook meteen maar. dan.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:27 schreef Asphias het volgende:
het viel me gewoon op, de situaties verschillen niet zo gek veel:
Weet je wat ik mij soms af vraag? Ben je echt zo achterlijk of doe je alsof?quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:39 schreef miera het volgende:
Die strijders die naar Syrië gaan zullen de eerste zijn die zich ook in Nederland gaan misdragen van zodra ze de kans krijgen
[ afbeelding ]
Zelfs in Myanmar hebben ze problemen met moslims, in alle werelddelen waar er moslims zijn, zijn er problemen met moslims
Moet er nog zand zijn?
Dit dus.quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:28 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dubbel. Enerzijds ben ik het volmondig met je eens en zie ik elke jihadist liever daar dan hier.
Maar anderzijds zie ik liever dat de moslimgemeenschappen zélf eens gaan ingrijpen.
Moskee/Imam/leiders: actief preken tégen die achterlijke salafies en hun gedachtengoed.
Ouders: zet die kut-tv eens NIET op arabia en co. Praat eens met je kind. WEET met wie hij/zij omgaat, wat belangrijk voor hem/haar is en maak ACTIEF deel uit van zijn/haar leefwereld.
Omgeving/buurt: sociale uitsluiting van de rotte appels. Zet op dat jihadisme/salafisme eens hetzelfde straf als het eerverlies dat moslima's met een vriendje ondergaan en het is rap gedaan met die onzin.
Gemeenschap als geheel: gooi die achterlijke kut-cultuur overboord, waarbij jongens niets fout kúnnen doen. Wát ze ook doen. Of ze nou overvallen plegen, drugs dealen of zusjes in elkaar rammen omdat ze met een jongen hebben staan praten. Zolang iedereen het wangedrag van jongens met de mantel der liefde blijft bedekken of de andere kant op kijkt, lost het probleem zich nooit op. De jongens zélf zijn de aanleiding, maar het probleem is groter dan dat.
Wat te denken van zich EIN-DE-LIJK eens uit te spreken over de misdragingen van hun lieve-want-heilige (en uiteraard ver boven de dochters verheven) zoontjes, in plaats van iedere keer weer te vergoeilijken, versmoezen en ontkennen? Het is maar een idee....quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:25 schreef Peunage het volgende:
Wat moet de moslimgemeenschap dan precies doen? Als nee zeggen de oplossing was zou er geen probleem zijn. Die jongeren liegen heel vaak tegen familie over wat ze gaan doen en waar ze heen gaan.
Het is toch niet een probleem van de 'Moslim-gemeenschap'? Politiek extremisme en gewapende strijd zijn een maatschappelijk probleem. De MSM hebben het vanaf 'dag 1' voorgesteld als een soort 'bevrijdingsoorlog'. Ze hebben de propaganda die werd gefabriceerd door het Syrian Observatory for Human Rights in het Engelse Coventry één-op-één doorgegeven als de ultieme waarheid. Inclusief foto's die bijgeleverd werden als bewijsmateriaal, maar genomen bleken te zijn in Irak, of bij rellen in Bahrein.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:25 schreef Peunage het volgende:
Wat moet de moslimgemeenschap dan precies doen? Als nee zeggen de oplossing was zou er geen probleem zijn. Die jongeren liegen heel vaak tegen familie over wat ze gaan doen en waar ze heen gaan.
Ik heb lang genoeg op het marokko forum gezetenquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Weet je wat ik mij soms af vraag? Ben je echt zo achterlijk of doe je alsof?
Als er ergens een moslim doodgeslagen wordt maak jij er 'problemen met moslims' van. Jij met je extreme mening doet echt niet onder aan extremistische moslims.
Jij bent het soort mens dat zich makkelijk om laat lullen door types als die Belgacem.
Marokko.nl is nog een extremistischer afspiegeling van de Marokkaanse samenleving dan Fok.nl die van Nederland is.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:41 schreef miera het volgende:
[..]
Ik heb lang genoeg op het marokko forum gezeten
en dan weet je wat er allemaal leeft binnen die gemeenschap en geloof mij: de multiculturele samenleving is mislukt
En hoe zou het dan voor jou eruit moeten zien om het te laten slagen?quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:41 schreef miera het volgende:
[..]
en dan weet je wat er allemaal leeft binnen die gemeenschap en geloof mij: de multiculturele samenleving is mislukt
Ja, dat maakt jou nu expert als het gaat om wat er in Myanmar gebeurt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:41 schreef miera het volgende:
[..]
Respect hebben voor homoseksualiteit, respect hebben voor elkaars religie (de keren dat ik heb gelezen dat Hitler een held was, zijn niet bij te houden), dat ze zich effectief Nederlandse staatburgers voelen zoals bv voor Oranje supporteren (toen Nederland 0/9 had, waren ze allemaal aan het lachen op marokko forum)quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:46 schreef wickedmen het volgende:
[..]
En hoe zou het dan voor jou eruit moeten zien om het te laten slagen?
En stel je toch eens voor dat die misdragende jongens eens met de consequenties van hun wangedrag geconfronteerd worden (straf, sociale uitsluiting etc).quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Wat te denken van zich EIN-DE-LIJK eens uit te spreken over de misdragingen van hun lieve-want-heilige (en uiteraard ver boven de dochters verheven) zoontjes, in plaats van iedere keer weer te vergoeilijken, versmoezen en ontkennen? Het is maar een idee....
Respect hebben, dat is het juiste woord, niets meer en niets minder.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:49 schreef miera het volgende:
[..]
Respect hebben voor homoseksualiteit, respect hebben voor elkaars religie (de keren dat ik heb gelezen dat Hitler een held was, zijn niet bij te houden), dat ze zich effectief Nederlandse staatburgers voelen zoals bv voor Oranje supporteren (toen Nederland 0/9 had, waren ze allemaal aan het lachen op marokko forum)
Ga zo maar door
Het woord word alleen zo vaak verkracht door bepaalde mensenquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:51 schreef WhateverWhatever het volgende:
Respect hebben, dat is het juiste woord,
Net als discriminatie.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:53 schreef dashung het volgende:
[..]
Het woord word alleen zo vaak verkracht door bepaalde mensen
Discriminatie is niks mis mee, het is niet per se negatiefquote:
Maar je realiseert je toch ook dat dit soort dingen niet cultuur gebonden zijn.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:49 schreef miera het volgende:
[..]
Respect hebben voor homoseksualiteit, respect hebben voor elkaars religie (de keren dat ik heb gelezen dat Hitler een held was, zijn niet bij te houden), dat ze zich effectief Nederlandse staatburgers voelen zoals bv voor Oranje supporteren (toen Nederland 0/9 had, waren ze allemaal aan het lachen op marokko forum)
Ga zo maar door
Een Nederlanders is niet per se Christen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:54 schreef wickedmen het volgende:
Nederlanders doen dit ook zoals bijv Christenen.
Heeft ook met respect te maken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:54 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Maar je realiseert je toch ook dat dit soort dingen niet cultuur gebonden zijn.
Niet zo heel lang geleden is dat nog gebeurd. Maar goed, ik begrijp dat de 'moslimgemeenschap' wekelijks een verklaring uit moet vaardigen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Wat te denken van zich EIN-DE-LIJK eens uit te spreken over de misdragingen van hun lieve-want-heilige (en uiteraard ver boven de dochters verheven) zoontjes, in plaats van iedere keer weer te vergoeilijken, versmoezen en ontkennen? Het is maar een idee....
Een Marokkaan ook niet.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:57 schreef dashung het volgende:
[..]
Een Nederlanders is niet per se Christen.
Die voelen zich op z'n minst Nederlanderquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:54 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Maar je realiseert je toch ook dat dit soort dingen niet cultuur gebonden zijn.
Denken dat het Internet een goed beeld geeft van de samenleving. Als ik Yahoo mag geloven haat bijna elke Amerikaan hun zwarte medeburgers en denken ze dat Obama een moslim is.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:41 schreef miera het volgende:
[..]
Nee de kans dat een Marokkaan Christen is is praktisch nihilquote:
Dagelijks liefst, na een dag stilte begin ik sterk te twijfelen aan de bedoelingen van deze lieden.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet zo heel lang geleden is dat nog gebeurd. Maar goed, ik begrijp dat de 'moslimgemeenschap' wekelijks een verklaring uit moet vaardigen.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:59 schreef miera het volgende:
[..]
Die voelen zich op z'n minst Nederlander
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien is het idee om alle bevolkingsgroepen open en respectvol met elkaar te laten omgaan, alleen zo kom je verder.
"Geachte leden van de pers. Welkom. Ik wil u bij deze laten weten dat wij nog steeds tegen het gebruik van geweld zijn door onze extremistische geloofsgenoten."quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:00 schreef waht het volgende:
[..]
Dagelijks liefst, na een dag stilte begin ik sterk te twijfelen aan de bedoelingen van deze lieden.
En toch bestaan ze.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:00 schreef dashung het volgende:
[..]
Nee de kans dat een Marokkaan Christen is is praktisch nihil
Officiële landstaal Arabisch, Berbersquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:00 schreef dashung het volgende:
quote:
Op woensdag 27 maart 2013 14:58 schreef wickedmen het volgende:
Een Marokkaan ook niet.
Dat ze zich geen Nederlander voelen heb je voornamelijk aan jezelf te danken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:59 schreef miera het volgende:
[..]
Het christendom is niet overtuigend genoeg?quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:00 schreef dashung het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:02 schreef wickedmen het volgende:
[..]![]()
Dus het is een staat aangewezen om een gevoel op te dwingen waarbij anders een hele proces is mislukt?Liever nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien is het idee om alle bevolkingsgroepen open en respectvol met elkaar te laten omgaan, alleen zo kom je verder.
Iedereen die zich geen Nederlander voelt en niet voor oranje supportert, mag van mij liefst vandaag nog ophoepelen
Wat maakt het bovendien uit of iemand zich Nederlander voelt of niet. Een Turk hoeft van mij niet een oranje klomp op z'n kop door de stad te marcheren tijdens Koninginnedag.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat ze zich geen Nederlander voelen heb je voornamelijk aan jezelf te danken.
Niet meer. Dit was in de middeleeuwen wel anders, kruisvaarders heetten het toenquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:04 schreef KoosVogels het volgende:
Het christendom is niet overtuigend genoeg?
quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:05 schreef miera het volgende:
[..]
Liever niet
Iedereen die zich geen Nederlander voelt en niet voor oranje supportert, mag van mij liefst vandaag nog ophoepelen
Ik heb liever dat ze zich Europeaan voelen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:59 schreef miera het volgende:
[..]
Eerder aan linkse geitenwollensokkenquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:04 schreef Xa1pt het volgende:
Nederlanders die niet van voetbal houden moeten oprotten?quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:05 schreef miera het volgende:
[..]
Liever niet
Ook een Nederlander die niet van voetbal houdt, heeft liever dat zijn land goed presteert op voetbalgebiedquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nederlanders die niet van voetbal houden moeten oprotten?
Er bekeerden meer kruisvaarders tot de islam dan andersom in die periode.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:05 schreef dashung het volgende:
[..]
Niet meer. Dit was in de middeleeuwen wel anders, kruisvaarders heetten het toen
Met die insteek zou je je eerder genaaid moeten voelenquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:06 schreef waht het volgende:
Ik heb liever dat ze zich Europeaan voelen.
Ken wel aantal fanatieke clubsupporters die geen ene kut geven om het Nederlands elftal en het geen flikker kan schelen hoe ver ze komen op een toernooi.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:08 schreef miera het volgende:
[..]
Ook een Nederlander die niet van voetbal houdt, heeft liever dat zijn land goed presteert op voetbalgebied
Nu komt hetquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:10 schreef dashung het volgende:
[..]
Met die insteek zou je je eerder genaaid moeten voelen
Dat doen ze toch ook?quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
oh en als het hem geen ene tyfus scheeltquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:08 schreef miera het volgende:
[..]
Ook een Nederlander die niet van voetbal houdt, heeft liever dat zijn land goed presteert op voetbalgebied
1 Soldaten worden uitgezonden en hebben daar maar heel weinig over in te brengen. Deze jihadisten zoeken de rotzooi zelf op.quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:56 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Natuurlijk. VN soldaten gaan ook regelmatig massaal over de schreef. Of kan dit niet enigszins gelijkwaardig zijn puur omdat Jihad?
Waar een wil is, is een weg. Als je wil kun je helpen. Hoef je NL niet eens voor uit trouwens. Simpelweg collecteren of hulpgoederen sturen. Wil je persé met je poten in de klei staan, dan ga je de helpende hand toesteken bij een hulporganisatie. Hetzij hier, hetzij ter plekke. Is allemaal zo moeilijk te bedenken niet, behalve voor gehersenspoelde malloten.quote:
Tot op het moment dat ze inderdaad niet meer terug kunnen, is het wel degelijk stoerdoenerij. Iemand met gezond verstand laat zich namelijk niet zo makkelijk lijmen voor zo'n kansloze trip. De misconceptie is geheel de hunne (en wellicht de jouwe, als je niet begrijpt hoe het testosteron op het lichaam en brein van een adolecente jongeman werkt).quote:Wederom een kansloze misconceptie. Die gasten staan daar niet stoer te doen; sterker, de meerderheid peert hem direct weer na door te hebben gekregen in wat voor situatie ze moeten opereren.
Hoewel ze weten dat ze hun dood tegemoet gaan én dus kunnen weten dat zij hiermee hun ouders en naaste familie intens verdriet aandoen, laten zij zich daar niet door weerhouden. DAT is puur egoïsme, hun eigen wensen gaan vóór de wensen van anderen, ouders en evt. partners incluis.quote:[..]
Je schrijft dat ze wel doorhebben dat ze kapot kunnen worden geschoten, maar denkt vervolgens dat ze ervan uitgaan dat dat niets uitmaakt voor hun naasten? Je logica valt compleet te pletter. Ze gaan daarheen met het uitgaanspunt te helpen, al wetende dat ze dood kunnen gaan en al wetende dat ze hun naasten pijn doen. Ze geven de voorkeur dan toch te helpen, hoe naief dat ook mag zijn. Dat is tegenovergesteld van egoistisch, en tegenovergesteld aan arrogant.
Stupiditeit behoeft geen lintje of applaus. Deze jongens LATEN zich bespeeld worden. Het is hun keuze en een heel stomme nutteloze keuze ook nog. Een keuze die heel erg veel verdriet en ellende aanricht. Hierop wijzen is gewoon gezond verstand, geen arrogantie.quote:Jij bent hier arrogant door te even te vertellen hoe het is, en deze mensen out of hand te veroordelen, zonder door te hebben hoe deze `radicalen' bespeeld worden om naar Syrie te komen.
Het druipt van je post af anders. De bewondering, de glorie, de hosanna.quote:[..]
Ik hoor nergens applaus.
Mag je vinden. Boeit me niet zo. Ik ben nl. sws niet erg onder de indruk van de normen en waarden die je hier tentoonspreid.quote:[..]
Die keuze kun je maken. Ik vind dat het epitoom van egocentrisme; ingrijpen alleen wanneer wij er ook iets aan hebben. En het regime daar `niet lief' noemen staat zo ongeveer gelijk aan Hitler een erg stoute jongen noemen.
Je krijgt het eindelijk eens door. Ja, het is hypocriet. Ja, het levert ons niets op en dus grijpen we niet in. Maar weet je, de hele "ummah" en het MO voorop, hangt van hypocrisie aan elkaar, met hun corruptie, cliëntalisme en onderdrukking van vrouwen en minderheden. Maar omdat da's dan opeens vast heul iets anders.quote:In het kader van de facto internationale betrekkingen is het ook compleet hypocriet: waarom wel ingrijpen in Afghanistan, Congo, Irak, en weet ik veel waar anders, maar niet hier? Mijns inziens compleet onbegrijpelijk en onethisch. Met ook nog eens echte gevolgen voor Nederlanders en in mindere mate ook de Nederlandse veiligheid, dankzij deze inactie.
Ook daar hebben we tch rekening mee gehouden? AJAX? Helaas raakt het steeds meer bezet met Moslims, maar dat gevoel zijn de joden wel gewend denk ikquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
Miera houdt meer van Israël dan van Nederland.
D'RUIT!
Moslims zijn eerder gewend dat er in hun land meer joden gaan wonen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:19 schreef dashung het volgende:
[..]
Ook daar hebben we tch rekening mee gehouden? AJAX? Helaas raakt het steeds meer bezet met Moslims, maar dat gevoel zijn de joden wel gewend denk ik
Nee, was de Joden beloofd toch?quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:21 schreef KoosVogels het volgende:
Moslims zijn eerder gewend dat er in hun land meer joden gaan wonen.
Omdat ze dat land van joden hebben afgepakt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moslims zijn eerder gewend dat er in hun land meer joden gaan wonen.
Daar moet je de Romeinen voor bedanken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:25 schreef waht het volgende:
[..]
Omdat ze dat land van joden hebben afgepakt.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:25 schreef waht het volgende:
[..]
Omdat ze dat land van joden hebben afgepakt.
Nee. Maar het zou toch zo verfrissend zijn als pa en ma EINDELIJK ten overstaan van de hele goegemeente toegeven dat zoonlief een klootzak is, wanneer draaideurcrimineeltje voor de zoveelste keer voor het hekje bij de rechtbank staat. Dat ze EINDELIJK hun opvoedingstaak serieus gaan nemen en de vrijheid van betreffende klootzak rigoureus inperken (desnoods nérgens zonder begeleiding meer heen, voor de meisjes valt zoiets kennelijk wél te regelen) en als al het andere niet geholpen heeft, de hufter na de vakantie zonder paspoort achterlaten onder hoede van familie. Kan hij daar - ver van alle verleidingen - eens rustig nadenken over wat ie allemaal uitgevreten heeft.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet zo heel lang geleden is dat nog gebeurd. Maar goed, ik begrijp dat de 'moslimgemeenschap' wekelijks een verklaring uit moet vaardigen.
Niet iedereen, maar je zou ze niet de kost willen geven, dat garandeer ik je.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:00 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Denken dat het Internet een goed beeld geeft van de samenleving. Als ik Yahoo mag geloven haat bijna elke Amerikaan hun zwarte medeburgers en denken ze dat Obama een moslim is.
We hebben ze afdoende bedankt met de huidige schuldenlast.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar moet je de Romeinen voor bedanken.
Niet om het een of ander, maar het gebeurt zelden dat ouders publiekelijk toegeven dat hun zoon een klootzakje is. Zoek de media er maar eens op na. Een zeldzame gebeurtenis. Je kunt het vergelijken met de buurtouder die steevast verklaart dat 'haar zoon zoiets nooit zou doen'. Het is een menselijke reactie om je kinderen niet af te vallen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:30 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee. Maar het zou toch zo verfrissend zijn als pa en ma EINDELIJK ten overstaan van de hele goegemeente toegeven dat zoonlief een klootzak is, wanneer draaideurcrimineeltje voor de zoveelste keer voor het hekje bij de rechtbank staat. Dat ze EINDELIJK hun opvoedingstaak serieus gaan nemen en de vrijheid van betreffende klootzak rigoureus inperken (desnoods nérgens zonder begeleiding meer heen, voor de meisjes valt zoiets kennelijk wél te regelen) en als al het andere niet geholpen heeft, de hufter na de vakantie zonder paspoort achterlaten onder hoede van familie. Kan hij daar - ver van alle verleidingen - eens rustig nadenken over wat ie allemaal uitgevreten heeft.
Maar nee, dat gebeurt niet. Dat overkomt alleen de meisjes. DIE worden wél aan alle kanten gecontroleerd en onderdrukt, maar de jongens, die zijn heilig. En als ze ontsporen ligt het altijd aan iets of iemand anders. Het ligt aan de discriminatie, aan de slechte socio-economische factoren (alsof die niet voor hun zusjes geldt), de overheid of nog leuker, "de slechte westerse samenleving". ALLES om maar niet naar het eigen falen te hoeven kijken. Alles om de eigen verantwoordelijkheid maar op een ander af te schuiven.
Er valt niks te slagen. De situatie is zoals die is. Die zogenaamde multiculturele samenleving is een feit,quote:Vraag je mij wat moet gebeuren wil de multiculturele samenleving slagen, dan zeg ik: iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid nemen en dus ook iedereen op zijn/haar gedrag afrekenen.
Dat het een feit is moge duidelijk zijn. Dat het geslaagd is bepaald niet.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar het gebeurt zelden dat ouders publiekelijk toegeven dat hun zoon een klootzakje is. Zoek de media er maar eens op na. Een zeldzame gebeurtenis. Je kunt het vergelijken met de buurtouder die steevast verklaart dat 'haar zoon zoiets nooit zou doen'. Het is een menselijke reactie om je kinderen niet af te vallen.
[..]
Er valt niks te slagen. De situatie is zoals die is. Die zogenaamde multiculturele samenleving is een feit,
Wat je niet erkent, kan je ook nooit veranderen. Als je nooit erkent dat de fout bij jezelf (want falende opvoeding) of je kind (want crimineel/jihadist/whatever) ligt, dan zal er ook nooit wat veranderen. Je bent er simpelweg niet toe gemotiveerd. Waarom zouden wij (de rest van NL) dan wél gemotiveerd moeten zijn om jou en jouw kind in ons midden te tolereren? Wat maakt jou/jouw kind zo fucking special?quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar het gebeurt zelden dat ouders publiekelijk toegeven dat hun zoon een klootzakje is. Zoek de media er maar eens op na. Een zeldzame gebeurtenis. Je kunt het vergelijken met de buurtouder die steevast verklaart dat 'haar zoon zoiets nooit zou doen'. Het is een menselijke reactie om je kinderen niet af te vallen.
Nope. Die multiculturele samenleving bestaat helemaal niet, er bestaat een samenleving met een heleboel geseggregeerde culturen naast elkaar. Dat is iets heel anders. En de schuld daarvoor ligt vooral bij diegenen die weigeren te assimileren. Dat is nl. de bottleneck waar alles op stukloopt.quote:[..]
Er valt niks te slagen. De situatie is zoals die is. Die zogenaamde multiculturele samenleving is een feit,
Dat is helemaal geen feit. Seggregatie DAT is een feit, maar da's tegelijkertijd ook heel wat anders.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat het een feit is moge duidelijk zijn. Dat het geslaagd is bepaald niet.
Dat ze dat niet publiekelijk doen wil niet zeggen dat dat helemaal niet gebeurt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:40 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Wat je niet erkent, kan je ook nooit veranderen. Als je nooit erkent dat de fout bij jezelf (want falende opvoeding) of je kind (want crimineel/jihadist/whatever) ligt, dan zal er ook nooit wat veranderen. Je bent er simpelweg niet toe gemotiveerd. Waarom zouden wij (de rest van NL) dan wél gemotiveerd moeten zijn om jou en jouw kind in ons midden te tolereren? Wat maakt jou/jouw kind zo fucking special?
dat slaat natuurlijk nergens op de betekenis van multi is veelvoud, niet alleen lastige moslimsquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat het een feit is moge duidelijk zijn. Dat het geslaagd is bepaald niet.
Boehoehoe, en nu bekeren ze zich niet meer, boehoehoehoe............... en mijn zwager is moslim....... boehoehoe, jullie zijn gemeen tegen goudeerlijke jongens die hun leven geven voor een verzonnen figuur................ boehoehoehoe..... jullie deden vroeger ook gemeen..... boehoehoe....... meisjes in korte rokjes vragen ook om verkracht te worden...............quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er bekeerden meer kruisvaarders tot de islam dan andersom in die periode.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:54 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Boehoehoe, en nu bekeren ze zich niet meer, boehoehoehoe............... en mijn zwager is moslim....... boehoehoe, jullie zijn gemeen tegen goudeerlijke jongens die hun leven geven voor een verzonnen figuur................ boehoehoehoe..... jullie deden vroeger ook gemeen..... boehoehoe....... meisjes in korte rokjes vragen ook om verkracht te worden...............
Je overtreft inmiddels met je gejank de meest extremistische Sharia4vulmaarinaanhanger.
.
En dus heeft het geen enkele zin. Naar buiten toe blijft de mantel der liefde liggen en dus verandert er niets. Er zijn toch geen gevolgen, dus waarom veranderen?quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat ze dat niet publiekelijk doen wil niet zeggen dat dat helemaal niet gebeurt.
Dat er meisjes aangerand en verkracht worden hebben die wijven aan zichzelf te danken zonder hoofdbedekking.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dit is wetenschappelijk bewezen, overigens.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:54 schreef Dr.Nikita het volgende:
meisjes in korte rokjes vragen ook om verkracht te worden
Ik mis even een paar stappen in je verhaal geloof ik. Omdat men niet publiekelijk het boetekleed aantrekt verandert er niets?quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:57 schreef stopnaald het volgende:
[..]
En dus heeft het geen enkele zin. Naar buiten toe blijft de mantel der liefde liggen en dus verandert er niets. Er zijn toch geen gevolgen, dus waarom veranderen?
Jij snapt 't.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat er meisjes aangerand en verkracht worden hebben die wijven aan zichzelf te danken zonder hoofdbedekking.
Ik ben nog nooit een meisje in een kort rokje tegengekomen waar dan ook ter wereld die vroeg om verkracht te worden. En geloof me, ben inmiddels beroepshalve in de meeste landen geweest.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:58 schreef waht het volgende:
[..]
Dit is wetenschappelijk bewezen, overigens.
Nee, natuurlijk spreken ze dat ook niet zo expliciet uit. Maar wij mannen weten wel beter.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit een meisje in een kort rokje tegengekomen waar dan ook ter wereld die vroeg om verkracht te worden. En geloof me, ben inmiddels beroepshalve in de meeste landen geweest.
De essentie heb je begrepen. Openlijk toegeven dat je gefaald hebt in de opvoeding en hulp inroepen en aanvaarden is de enige oplossing. Al het andere is flauwekul voor de bühne. Is misschien hard, maar wel de waarheid.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik mis even een paar stappen in je verhaal geloof ik. Omdat men niet publiekelijk het boetekleed aantrekt verandert er niets?
Alleen beesten zonder geweten weten niet beter. Mensen worden geacht meer hersens te hebben en dit ook volgens normen en waarden te gebruiken maar daar twijfel ik nog weleens bij bepaalde figuren over.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk spreken ze dat ook niet zo expliciet uit. Maar wij mannen weten wel beter.
Totaal losstaand van de operking waar ik op reageerde. In ieder geval prima vastgesteld te hebben dat militair ingrijpen niet direct kelen doorsnijden betekent, ook niet als het om Jihadisten gaat.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:19 schreef stopnaald het volgende:
[..]
1 Soldaten worden uitgezonden en hebben daar maar heel weinig over in te brengen. Deze jihadisten zoeken de rotzooi zelf op.
2 Hullie - zullie. Jij springt ook maar in de sloot omdat je buurman het doet? Common sense just isn't common enough anymore.
Klopt en klopt niet. De hulp die in Syrie wordt geboden is ontoerreikend in ongeveer elke definitie. Daar gaat een paar man extra niets aan doen (netzoals een paar extra Jihadstrijders ook niet veel verbetert.quote:[..]
Waar een wil is, is een weg. Als je wil kun je helpen. Hoef je NL niet eens voor uit trouwens. Simpelweg collecteren of hulpgoederen sturen. Wil je persé met je poten in de klei staan, dan ga je de helpende hand toesteken bij een hulporganisatie. Hetzij hier, hetzij ter plekke. Is allemaal zo moeilijk te bedenken niet, behalve voor gehersenspoelde malloten.
Jij bent hier de vrouw en ik een man. Als je hierop wilt antwoorden dat de ervaring van 1 persoon niet direct een argument is nodig ik je uit met een medisch artikel te komen dat beschrijft hoe adolescenten mannen geneigd zijn tot zelfdoding. Anders gelieve je ergens in een hoekje te plaatsen om je daar te gaan schamen om je onzin.quote:[..]
Tot op het moment dat ze inderdaad niet meer terug kunnen, is het wel degelijk stoerdoenerij. Iemand met gezond verstand laat zich namelijk niet zo makkelijk lijmen voor zo'n kansloze trip. De misconceptie is geheel de hunne (en wellicht de jouwe, als je niet begrijpt hoe het testosteron op het lichaam en brein van een adolecente jongeman werkt).
Ik reik je net aan je het ook anders kan uitleggen. Dat jij er alleen de egoisme van inziet is jouw beperking, en radicaliseert je eigen mening net zo hard als de dichtsbijzijnde haat-imam. Je ziet de oorzaken van het probleem niet, je ziet de bijdrage van je eigen samenleving aan dit probleem niet, en je `oplossing' (lees: oeverloos `die extremisten moeten kapot' geschreeuw) verergert de situatie alleen.quote:[..]
Hoewel ze weten dat ze hun dood tegemoet gaan én dus kunnen weten dat zij hiermee hun ouders en naaste familie intens verdriet aandoen, laten zij zich daar niet door weerhouden. DAT is puur egoïsme, hun eigen wensen gaan vóór de wensen van anderen, ouders en evt. partners incluis.
Jij doet meer dan erop wijzen; je veroordeelt ze erop, zonder enig begrip te tonen of constructief bij te dragen over wat voor oplossing dan ook. Met uitzondering van roepen dat de Islamistische samenlevening hier ook wat aan moet doen, zonder te beseffen dat dat allang gaande is. Immers wiens kinderen zijn hier direct slachtoffer van, die van jou of van die gemeenschap?quote:[..]
Stupiditeit behoeft geen lintje of applaus. Deze jongens LATEN zich bespeeld worden. Het is hun keuze en een heel stomme nutteloze keuze ook nog. Een keuze die heel erg veel verdriet en ellende aanricht. Hierop wijzen is gewoon gezond verstand, geen arrogantie.
Ga toch fietsen en koop een goede leesbril. Ik ben klaar met discussieren met je.quote:[..]
Het druipt van je post af anders. De bewondering, de glorie, de hosanna.
De enige oplossing die jij aanvaardbaar acht, wellicht.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:04 schreef stopnaald het volgende:
[..]
De essentie heb je begrepen. Openlijk toegeven dat je gefaald hebt in de opvoeding en hulp inroepen en aanvaarden is de enige oplossing. Al het andere is flauwekul voor de bühne. Is misschien hard, maar wel de waarheid.
Kan veel makkelijker hoor, maar 1 woord: (geen) RESPECTquote:Op woensdag 27 maart 2013 16:35 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Totaal losstaand van de operking waar ik op reageerde. In ieder geval prima vastgesteld te hebben dat militair ingrijpen niet direct kelen doorsnijden betekent, ook niet als het om Jihadisten gaat.
[..]
Klopt en klopt niet. De hulp die in Syrie wordt geboden is ontoerreikend in ongeveer elke definitie. Daar gaat een paar man extra niets aan doen (netzoals een paar extra Jihadstrijders ook niet veel verbetert.
[..]
Jij bent hier de vrouw en ik een man. Als je hierop wilt antwoorden dat de ervaring van 1 persoon niet direct een argument is nodig ik je uit met een medisch artikel te komen dat beschrijft hoe adolescenten mannen geneigd zijn tot zelfdoding. Anders gelieve je ergens in een hoekje te plaatsen om je daar te gaan schamen om je onzin.
[..]
Ik reik je net aan je het ook anders kan uitleggen. Dat jij er alleen de egoisme van inziet is jouw beperking, en radicaliseert je eigen mening net zo hard als de dichtsbijzijnde haat-imam. Je ziet de oorzaken van het probleem niet, je ziet de bijdrage van je eigen samenleving aan dit probleem niet, en je `oplossing' (lees: oeverloos `die extremisten moeten kapot' geschreeuw) verergert de situatie alleen.
[..]
Jij doet meer dan erop wijzen; je veroordeelt ze erop, zonder enig begrip te tonen of constructief bij te dragen over wat voor oplossing dan ook. Met uitzondering van roepen dat de Islamistische samenlevening hier ook wat aan moet doen, zonder te beseffen dat dat allang gaande is. Immers wiens kinderen zijn hier direct slachtoffer van, die van jou of van die gemeenschap?
[..]
Ga toch fietsen en koop een goede leesbril. Ik ben klaar met discussieren met je.
Nee natuurlijk niet, wie wil er nou een chick met een snor.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:28 schreef Peunage het volgende:
Je wilt echt niet naar zijn dochters fluiten
[ afbeelding ]
Als ze je pijpen wel makkelijk hoor. Zacht op de navel en als je de snor bij beide punten vasthoud kunnen ze er ook niet vandoor.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, wie wil er nou een chick met een snor.
Rogier.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:18 schreef Re het volgende:
er zitten toch ook getransformeerde kaaskoppen tussen?
nee hoorquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:41 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen feit. Seggregatie DAT is een feit, maar da's tegelijkertijd ook heel wat anders.
Je oer instinct komt weer naar boven drijven lees ik?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:18 schreef Compoantje het volgende:
Ik hoop dat ze allemaal heel wat te lijden hebben daar.
Eerst 10 kogels door lichaamsdelen waar je niet meteen dood aan gaat, daarna een paar door die lelijke kuthoofden.
Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)_terug_in_nl_af.htmlquote:Faaljihadist terug in NL
Hij wilde een martelaarsdood sterven, maar het werd een tijdje backpacken in Syrië. Faaljihadi Jordi de Jong zit weer bij paps en mams aan de hutspot. Verslaggevers van de Telegraaf zochten de 19-jarige op in zijn woonplaats Delft waar Jordi onlangs terugkeerde na een korte zonvakantie in de Levant.
Jihad Jordi dankte Allah voor hun komst en probeerde prompt zijn vakantiekiekjes + verhaal voor vijf ruggen aan hen te slijten, zo valt vandaag te lezen in de Wakker Nederlandkrant. De Televagisten bedankten echter voor de eer en maakten in plaats daarvan een rondgang langs vrienden en kennissen van de haattoerist. Het resultaat is een sympathiek portret van een jongen die midden in het leven staat.
"Hij maakte nooit iets af, trok een spoor van mislukkingen achter zich aan. Had -ie een baantje bij de stationskiosk, werd-ie ontslagen omdat er geld uit de kassa ontbrak," zegt een *kuch* goede vriend van Jordi. Een hulpverlener die betaald wordt om het geestelijk welzijn van Jordi te waarborgen weet nog daaraan toe te voegen dat Jordi's zich al op jonge leeftijden ontpopte tot "een manipulatieve en pathologische leugenaar".
Inmiddels zit de tiener gewoon weer op Facebook en Whatsapp het woord van de profeet te preken.
Pvda en wat VVDers in schaapskleren zorgen daar wel voorquote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:40 schreef ems. het volgende:
Ik vind het een beetje een vreemde zaak. De man mag zomaar naar het buitenland gaan om aan het moorden te slaan en dan is het vervolgens geen enkel probleem om weer terug te keren
Ik vind het ook verbijsterend. Iemand die overduidelijk voor de jihad is afgereisd, zou bij terugkeer in Nederland onmiddellijk moeten worden aangehouden. Zo'n persoon is staatsgevaarlijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:40 schreef ems. het volgende:
Ik vind het een beetje een vreemde zaak. De man mag zomaar naar het buitenland gaan om aan het moorden te slaan en dan is het vervolgens geen enkel probleem om weer terug te keren
Bron: http://www.leefbaar-delft(...)-jihad-jordi-direct/quote:Geachte burgemeester Verkerk,
Vandaag las in in de Telegraaf dat de Delftse ‘Jihad Jordi’ Abdul Rahman Abu Moussa die feitelijk Gerrit de Jong heet, uit Syrië is teruggekeerd in Delft.
Ook lees ik dat hij nog niet is benaderd door de Politie of de AIVD. Jihad Jordi wil voor ¤5000 met de Telegraaf praten over zijn strijd in Syrië.
Zijn schoonvader zegt dat hij het onderduikadres van Jordi kent als de Telegraaf aan de deur van zijn woning aan de Meerkoetlaan staat. In het artikel staat ook dat Jordi een bekende klant is van Jeugdzorg en er om bekend staat dat hij extreem kan doorschieten en graag in het middelpunt van de belangstelling wil staan.
Een loslopende Jihad tijdbom dus. In de raadsvergadering van 28 april heeft u toegezegd dat u gaat vonken op alle bougies, zoals dat heet. Natuurlijk zullen politie en justitie eerst gaan bekijken wie het is en zullen zij proberen na te gaan wat er aan de hand is. Dus heeft u de politie al opdracht gegeven tot aanhouding? Wachten tot hij langskomt voor een praatje, is natuurlijk grote onzin.
Ik verzoek u direct actie te ondernemen en de politie opdracht te geven deze man te arresteren en te verhoren of hij oorlogsmisdaden, of terroristische acties of handelingen tegen de menselijkheid heeft begaan of daar bij aanwezig is geweest.
Dat heeft u mij toegezegd. Deze man blijkt actief te zijn op Facebook en er moet voorkomen worden dat hij nieuwe Delftse recruten voor de Jihad in Syrië aan het ronselen slaat. Blijkbaar voelt hij zich ergens schuldig aan, want waarom zou je anders onderduiken? Ik reken op adequaat handelen van uw zijde om Delft veilig te houden en zou graag op de hoogte gehouden worden.
Met vriendelijke groet,
Jan Peter de Wit, Leefbaar Delft
Zo zou het moeten gaan inderdaad, maar er zal wel geen moer mee gedaan worden.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://www.leefbaar-delft(...)-jihad-jordi-direct/
Ja, die is op z'n minst wel verantwoordelijk te noemen voor deze daad. Kunnen we ze ook niet met terugwerkende kracht aanklagen voor Karst T., en alle andere psychopaten die dit land rijk is?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:51 schreef JerryWesterby het volgende:
Als ik de ambassadeur van Syrie was zou ik een aanklacht indienen bij de Nederlandse overheid.
De AIVD moet hem wel in de gaten houden toch?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zo zou het moeten gaan inderdaad, maar er zal wel geen moer mee gedaan worden.
In de gaten houden lijkt me een understatement.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:57 schreef Martin-Ssempa het volgende:
[..]
De AIVD moet hem wel in de gaten houden toch?
Had al een antwoord getiept op je vreemde reactie maar ik zie dat je hem zelf al verwijderd hebt. Zelf-censuur is te prijzen.quote:
Welke reactie heb ik verwijderd? Waar the fuck heb je het over?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:06 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Had al een antwoord getiept op je vreemde reactie maar ik zie dat je hem zelf al verwijderd hebt. Zelf-censuur is te prijzen.
Jonge mensen met een visie. Begrijpbaar, ze zien immers hun ´broeders´ vermoord worden. Ze zien constant het nieuws en fokken zich op. Ze willen iets betekenen. Je ziet dit gedrag niet alleen in de Islamitische cultuur maar ook hier in het westen.. Gelukkig is deze groep kleinquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:09 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
De Delftse Mourad M. zou zijn omgekomen in Syrië.
DOHA - De voormalige Syrische oppositieleider Moaz al-Khatib heeft niets dan lof voor de Nederlandse jongeren die naar zijn land zijn afgereisd om te vechten. Volgens Khatib hebben zij een schoon geweten.
Khatib verdedigde op de top van de Arabische Liga in Qatar de aanwezigheid van de buitenlandse jihadstrijders. Hij raadt de jongeren echter wel aan om terug naar huis te gaan als hun familie daar om vraagt. Khatib zei regelmatig brieven te krijgen van Nederlandse moeders wier kinderen naar Syrië zijn afgereisd voor de jihad. ,, Ik heb hun gezegd: jullie kinderen konden het niet meer aanzien hoe een volk in zijn geheel wordt afgeslacht. Maar ik zeg tegen al deze jongeren: als je familie je nodig heeft, kom dan niet hier naar toe. Het zorgen voor je ouders, of ze nu moslim zijn of niet, is belangrijker dan hier een jihad voeren”, zo tekent de NOS op.
Een kleine 100 Nederlanders zijn inmiddels afgereisd, meldde Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) Dick Schoof onlangs. Twee van hen zouden de afgelopen week zijn omgekomen in de burgeroorlog in Syrië.
Bron
Heel goed, graag meer mensen daarheen!
Wel een enkele ticket, paspoort inleveren en nooit meer terugkomen!
En deze post had ik het over. Waarom vind jij dat de ambassadeur van Syrie verantwoordelijk is voor de daad van Karst T. en alle andere psychopaten van Nederland. Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, die is op z'n minst wel verantwoordelijk te noemen voor deze daad. Kunnen we ze ook niet met terugwerkende kracht aanklagen voor Karst T., en alle andere psychopaten die dit land rijk is?
Net als de Nederlanders die aan het Oostfront streden, zeker?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:42 schreef KreKkeR het volgende:
Respect dat deze mensen een eervolle dood sterven. Zouden meer gelijkgestemden moeten doen![]()
![]()
I-ik ben Ger-ritquote:
Ja inderdaad, Slim van je.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:42 schreef KreKkeR het volgende:
Respect dat deze mensen een eervolle dood sterven. Zouden meer gelijkgestemden moeten doen![]()
![]()
Niet helemaal, hoezo?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:45 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Net als de Nederlanders die aan het Oostfront streden, zeker?
Je zegt dat men een aanklacht in moet dienen tegen de Nederlandse overheid. Dan hou je die toch verantwoordelijk?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:23 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
En deze post had ik het over. Waarom vind jij dat de ambassadeur van Syrie verantwoordelijk is voor de daad van Karst T. en alle andere psychopaten van Nederland. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Het kan veel makkelijker, gewoon alle passagiers een vragenlijst laten invullen voor vertrek:quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:34 schreef sp3c het volgende:
je kan moeilijk iedereen met een baard verbieden om naar Turkije of Jordanie te vliegen
quote:Bent u van plan in het land of de regio van uw bestemming te gaan moorden?
[ ] ja
[ ] nee
enquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het kan veel makkelijker, gewoon alle passagiers een vragenlijst laten invullen voor vertrek:
[..]
de douane, duidelijker kunnen we het niet makenquote:waarom die baard, wat is deze?
[ ] Jihaatbaard
[ ] stl. Blues beard-a-thon baard
Jihad, daar komen we samen wel uit.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
en
[..]
de douane, duidelijker kunnen we het niet maken
Niet voor de Nederlands staat.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het ook verbijsterend. Iemand die overduidelijk voor de jihad is afgereisd, zou bij terugkeer in Nederland onmiddellijk moeten worden aangehouden. Zo'n persoon is staatsgevaarlijk.
Nee, maar het bevestigt wel dat deze mensen in staat zijn snel naar de wapens te grijpen omwille van hun overtuiging. Daarom zal ik er niet om rouwen als ze op locatie sterven voor hun 'nobele' doel. Zij in hun overtuiging iets goeds gedaan, wij van ze af: win-win!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet voor de Nederlands staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |