abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 maart 2013 @ 22:00:23 #121
398497 dashung
Daffy, heer en meester. Heil
pi_124545462
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:57 schreef sp3c het volgende:
denk niet dat er vandaag de dag nog iemand opgroeit in het westen met een romantisch beeld van oorlogvoeren eerlijk gezegd
Dat komt misschien omdat je de "liefde" van Allah niet kent
God is een verzinsel om jullie te onderdrukken. God is ziek en sadistisch. Een tiran pur sang.
Enkel een volslagen gestoorde had hem kunnen verzinnen. Verwerp God, laat Daffy in je leven.
  Moderator dinsdag 26 maart 2013 @ 22:03:16 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124545658
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:00 schreef dashung het volgende:

[..]

Dat komt misschien omdat je de "liefde" van Allah niet kent
ja want dat heeft er ook zoveel mee te maken ...

iedereen die kent de foto's, de verhalen en de geschiedenis en iedereen met een halve hersencel weet dat oorlogvoeren een buitengewoon smerig verhaal is

maakt echt niet uit welke god je al dan niet aanhangt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_124546029
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:59 schreef DeParo het volgende:
Matig uw toon toch eens het zal je goed kunnen doen.
Volgens mij klink ik reuze gematigd, vergeleken bij jouw aanmoediging voor moord en doodslag. toch? Althans, ik ben nog één van die idealisten die geweld alleen goedkeurt als het uit zelfverdediging is. En die begrijpt waarom het een zooitje wordt in de wereld als iedereen, door zijn of haar persoonlijke utopie gedreven, op het vliegtuig stapt om anderen de keel af te snijden, of een mes in hun anus te rammen. Vandaar mijn opmerking.

quote:
Uiteraard wel, er wordt alleen maar gedaan of die jongens gaan om een Islamitische staat te stichten, terwijl er ws ook genoeg gaan om te strijden tegen de dictator Assad en dat noem ik geen hersenspoeling, opkomen voor je idealen, kan ook mooi zijn zelfs als je een moslim bent.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_124546166
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:08 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Volgens mij klink ik reuze gematigd, vergeleken bij jouw aanmoediging voor moord en doodslag. toch? Althans, ik ben nog één van die idealisten die geweld alleen goedkeurt als het uit zelfverdediging is. En die begrijpt waarom het een zooitje wordt in de wereld als iedereen door zijn of haar persoonlijke utopie gedreven op het vliegtuig stapt om anderen de keel af te snijden, of een mes in hun anus te rammen. Vandaar mijn opmerking.

[..]

Aanmoediging voor moord en doodslag? Ik prijs gewoon mensen die opkomen voor idealen waar geen sprake is van steun voor dictators of totalitaire regimes!

Een klassiek liberaal als jij zou dat toch moeten kunnen waarderen!

Of heb je je oogkleppen weer eens opgedaan?
pi_124546411
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:10 schreef DeParo het volgende:
Aanmoediging voor moord en doodslag? Ik prijs gewoon mensen die opkomen voor idealen waar geen sprake is van steun voor dictators of totalitaire regimes!
Nee. Je prijst expliciet die STRIJD, in de context van mensen die die kant op gaan om aan die Salafistische invasie deel te nemen. Ik steun dictators, totalitaire en apartheidsregimes ook niet. Maar daarvoor hoef je nog niet de halve wereld over te vliegen om deel te nemen aan oorlogshandelingen.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_124546776
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:14 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Nee. Je prijst expliciet die STRIJD, in de context van mensen die die kant op gaan om aan die Salafistische invasie deel te nemen. Ik steun dictators, totalitaire en apartheidsregimes ook niet. Maar daarvoor hoef je nog niet de halve wereld over te vliegen om deel te nemen aan oorlogshandelingen.
Ik prijs de strijd tegen een dictator, en natuurlijk had ik liever gewild dat hij zonder bloedvergieten was opgestapt of op een andere vreedzame overgang, maar dat is dus niet gebeurd. Ik prijs dus de mensen die het op willen nemen tegen deze dictator, omdat hij zoveel kwaad aanricht, en prijs de mensen die het tegen hem opnemen om de idealen die ik eerder heb opgenoemd, en de jihadisten die er tussen zitten prijs is niet, maar dat zijn ze echt niet allemaal.
pi_124554186
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:08 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Volgens mij klink ik reuze gematigd, vergeleken bij jouw aanmoediging voor moord en doodslag. toch? Althans, ik ben nog één van die idealisten die geweld alleen goedkeurt als het uit zelfverdediging is. En die begrijpt waarom het een zooitje wordt in de wereld als iedereen, door zijn of haar persoonlijke utopie gedreven, op het vliegtuig stapt om anderen de keel af te snijden, of een mes in hun anus te rammen. Vandaar mijn opmerking.
...
Waar heb je het over? Assad en regime snijden kelen door. Sommige rebellerende elementen aldaar snijden kelen door. Van neutrale burgers. Los van de moraliteit van je pacifistisch gedreven inactie: waarom zouden Jihad-strijders die juist dit willen voorkomen moreel verwerpelijker zijn dan zij die zulke gruweldaden plegen?

Islamitische groeperingen hebben een kleine foothold weten te bemachten omdat ze de enige zichtbare factie van buitenstaanders zijn die iets ter bescherming van de burgers daar willen doen. Natuurlijk zit er een politieke agenda achter, natuurlijk zitten er ook minder idealistische Jihadisten tussen, maar de aantrekkingskracht voor (Westerse) buitenlandse strijders komt voornamelijk vanwege de wens onschuldigen te beschermen.

Die actie zou niet nodig zijn geweest wanneer de internationale samenleving al direct had ingegrepen toen er oorlogsmisdaden werden gerapporteerd.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_124557781
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:26 schreef Boldface het volgende:
Een betere ontmaskering van extremistische jongeren in Nederland is nauwelijks denkbaar. Uit het feit dat ze hun biezen pakken voor de jihad in Syrië, blijkt wel waartoe ze in staat zijn. Hopelijk blijven ze voorgoed weg. En zij die wél terugkomen: meteen oppakken en vastzetten. Laten we niet zo naïef zijn om ze los te laten rondlopen.
Ik hoop dat ze nooit meer terugkomen.
pi_124558186
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:26 schreef Boldface het volgende:
Een betere ontmaskering van extremistische jongeren in Nederland is nauwelijks denkbaar. Uit het feit dat ze hun biezen pakken voor de jihad in Syrië, blijkt wel waartoe ze in staat zijn. Hopelijk blijven ze voorgoed weg. En zij die wél terugkomen: meteen oppakken en vastzetten. Laten we niet zo naïef zijn om ze los te laten rondlopen.
Ja want toen ze los liepen had je er ook zoveel last van _O-
pi_124558231
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:06 schreef Scorpie het volgende:
Overigens:

[..]

http://www.metronieuws.nl(...)lkHR8nKCYXJGSin@Wrw/

DeParo kom er maar in _O_
Wordt een lastig verhaal als die extremistische groeperingen daar straks de dienst uit gaan maken.
pi_124558263
Ik denk dat die 100 Nederlandse Jihadisten ons land over gaan nemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 27 maart 2013 @ 10:27:52 #132
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_124558333
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:24 schreef KoosVogels het volgende:
Niemand denkt dat, maar wat is er zo verkeerd aan dit een enge trend vinden?

Nu doen ze het ver weg, straks roepen ze op het in jouw supermarkt te doen, en dan is ook nog ok, want het zijn er maar een paar?

Kijk, ik snap je soms echt wel, het is allemaal niet zo enorm dreigend en niemand is echt meteen doodsbang. Maar een goeie ontwikkeling is het natuurlijk gewoon nooit.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 27 maart 2013 @ 10:32:15 #133
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124558463
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:24 schreef KoosVogels het volgende:
nee dat niet maar ze zouden ons eventueel wel pijn kunnen doen natuurlijk. We hebben niet voor niets een veiligheidsdienst die hier best heeft gefaald... en dan vraag je je natuurlijk af wat er nog meer aanwezig is hier waar we niets vanaf weten. Maakt het me bang, nah... een maatschappij heeft altijd zijn extremisten dat hou je niet tegen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_124558475
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nu doen ze het ver weg, straks roepen ze op het in jouw supermarkt te doen, en dan is ook nog ok, want het zijn er maar een paar?

Kijk, ik snap je soms echt wel, het is allemaal niet zo enorm dreigend en niemand is echt meteen doodsbang. Maar een goeie ontwikkeling is het natuurlijk gewoon nooit.
Ik vind deze ontwikkeling eerlijk gezegd niet heel zorgelijk. Deze ellende speelt al sinds 9/11 en als je je bedenkt dat ondanks alles wat er sinds die tijd is gebeurd, er ongeveer 100 Jihadisten rondlopen in ons land die bereid zijn de wapens op te pakken, maak ik me weinig zorgen. Want gekken houd je altijd. Opluchting is misschien een betere emotie.
  woensdag 27 maart 2013 @ 10:33:41 #135
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_124558509
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind deze ontwikkeling eerlijk gezegd niet heel zorgelijk. Deze ellende speelt al sinds 9/11 en als je je bedenkt dat ondanks alles wat er sinds die tijd is gebeurd, er ongeveer 100 Jihadisten rondlopen in ons land die bereid zijn de wapens op te pakken, maak ik me weinig zorgen. Want gekken houd je altijd. Opluchting is misschien een betere emotie.
Dan nog mogen mensen er best tegen zijn, en vraagtekens zetten bij moskeen waar dit soort mensen dus geronseld worden.

En dat is een beetje het hele punt. niets meer, niets minder.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_124558547
quote:
3s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:32 schreef Re het volgende:

[..]

nee dat niet maar ze zouden ons eventueel wel pijn kunnen doen natuurlijk. We hebben niet voor niets een veiligheidsdienst die hier best heeft gefaald... en dan vraag je je natuurlijk af wat er nog meer aanwezig is hier waar we niets vanaf weten. Maakt het me bang, nah... een maatschappij heeft altijd zijn extremisten dat hou je niet tegen
Je moet je niet gek laten maken. Je zegt het zelf: extremisten houd je altijd. Zo'n Tristan kan ook plots het winkelcentrum inlopen als jij een nieuwe broek staat uit te zoeken. Als je je daar druk om gaat maken, is het einde zoek.

Dat neemt niet weg dat het goed is dat deze jongens in de gaten worden gehouden, maar plaats dit alles wel in perspectief.
pi_124558591
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dan nog mogen mensen er best tegen zijn, en vraagtekens zetten bij moskeen waar dit soort mensen dus geronseld worden.

En dat is een beetje het hele punt. niets meer, niets minder.
Ik zeg toch ook niet dat mensen er niet tegen mogen zijn? Dat vind ik altijd zo raar, dat bepaalde users doen alsof ik hen de mond wil snoeren omdat ik een andere mening ventileer. Gast, je doet je best maar, ik ben het er alleen niet altijd mee eens.
pi_124560110
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2013 01:14 schreef trancethrust het volgende:
Waar heb je het over?
Ik heb het erover, dat die hele 'Lente' een 'scam' is. Een fabricage van 'Westerse' geheime diensten, met als doel grip te krijgen op de olie, in die zin dat ze Salfistische krijgsheren in het pluche willen helpen. Die zijn bereid het volk te onderdrukken, in ruil voor een Jumbojet met gouden kranen. En ze vinden in hun entourage altijd wel voldoende arme sloebers, en verdwaasde Godsdienst-waanzinnigen die bereid zijn te sterven, in ruil voor een vage belofte op beloning in het Hiernamaals, door een God die ze, net als de Christenen, voor een prikkie hebben overgenomen van de Joden. O-)
pi_124560410
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:27 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Ik heb het erover, dat die hele 'Lente' een 'scam' is. Een fabricage van 'Westerse' geheime diensten, met als doel grip te krijgen op de olie, in die zin dat ze Salfistische krijgsheren in het pluche willen helpen. Die zijn bereid het volk te onderdrukken, in ruil voor een Jumbojet met gouden kranen. En ze vinden in hun entourage altijd wel voldoende arme sloebers, en verdwaasde Godsdienst-waanzinnigen die bereid zijn te sterven, in ruil voor een vage belofte op beloning in het Hiernamaals, door een God die ze, net als de Christenen, voor een prikkie hebben overgenomen van de Joden. O-)
Duidelijk, totaal geen betrekking op wat in Syrie gebeurt dus. Weten we ook weer op wie we niet hoeven te letten.
pi_124560668
Je hoeft helemaal niet op mij te letten. Maar er zijn vast ook wel mensen met gezond verstand die hier meelezen, en begrijpen dat dat hele verhaal van die zogenaamde 'opstand' stinkt als een open riool.
pi_124561046
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2013 01:14 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Assad en regime snijden kelen door. Sommige rebellerende elementen aldaar snijden kelen door. Van neutrale burgers. Los van de moraliteit van je pacifistisch gedreven inactie: waarom zouden Jihad-strijders die juist dit willen voorkomen moreel verwerpelijker zijn dan zij die zulke gruweldaden plegen?
Dus omdat hullie het doen, mogen/moeten wij het ook doen, zoiets? En dan applaus verwachten ook nog? Bizar!

quote:
Islamitische groeperingen hebben een kleine foothold weten te bemachten omdat ze de enige zichtbare factie van buitenstaanders zijn die iets ter bescherming van de burgers daar willen doen. Natuurlijk zit er een politieke agenda achter, natuurlijk zitten er ook minder idealistische Jihadisten tussen, maar de aantrekkingskracht voor (Westerse) buitenlandse strijders komt voornamelijk vanwege de wens onschuldigen te beschermen.
Je kunt je natuurlijk ook aansluiten bij een van de vele hulporganisaties. Maar ja, da's natuurlijk lang niet zo stoer als jezelf naar de klote laten schieten of iemand anders kapot te schieten en zo in een klap een moordenaar en tikkende tijdbom te worden.....Cool!

quote:
Die actie zou niet nodig zijn geweest wanneer de internationale samenleving al direct had ingegrepen toen er oorlogsmisdaden werden gerapporteerd.
Er worden zoveel mensen vermoord, onderdrukt en mishandeld. In allerlei landen en door allerlei regimes. Geen idee waarom we onze soldaten (lees: onze mannen/zonen en vrouwen/dochters) aan flarden moeten laten schieten in uitgerekend die beerput die het MO is. Vooral omdat er voor ons geen enkel voordeel te behalen valt. Die Syriërs zoeken het maar uit. Net zoals de rest van die landen daar.
  woensdag 27 maart 2013 @ 11:56:14 #142
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_124561091
http://www.geenstijl.nl/m(...)t_op_jihadisten.html

Is er al een LOI cursus beschikbaar? Cursus Jihadstrijder?
pi_124561200
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ach zo'n tikkende tijdbom vinden we helemaal niet erg toch? Kijk eens effe wat een losgeslagen jongeling met een wapen in een supermarkt kan doen (Alphen anyone?), dan piep je wel anders. ELKE teruggekeerde nutcase is een risico en DUS een risico teveel.
Ik zeg: laat ze allemaal óf daar blijven óf dood neervallen. Grááág zelfs.
pi_124561243
in hoeverre valt dit overigens te vergelijken met de vrijwillegers in de spaanse burgeroorlog? ook daar zijn zo'n 700 nederlanders oorlogje gaan spelen tegen de dictator.

waren we in die tijd net zo blij met het vertrek van deze nederlanders als nu?
pi_124561263
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je moet je niet gek laten maken. Je zegt het zelf: extremisten houd je altijd. Zo'n Tristan kan ook plots het winkelcentrum inlopen als jij een nieuwe broek staat uit te zoeken. Als je je daar druk om gaat maken, is het einde zoek.

Dat neemt niet weg dat het goed is dat deze jongens in de gaten worden gehouden, maar plaats dit alles wel in perspectief.
Volgens mij zijn er heel wat mensen geweest die zich hier HEEL erg druk over gemaakt hebben, tot aan de tweede kamer aan toe (en terecht).
pi_124561304
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:01 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er heel wat mensen geweest die zich hier HEEL erg druk over gemaakt hebben, tot aan de tweede kamer aan toe (en terecht).
En wat heeft dat precies opgeleverd?
pi_124561317
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:00 schreef Asphias het volgende:
in hoeverre valt dit overigens te vergelijken met de vrijwillegers in de spaanse burgeroorlog? ook daar zijn zo'n 700 nederlanders oorlogje gaan spelen tegen de dictator.

Toen was ik er nog niet en dus boeit het me niet.
pi_124561390
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En wat heeft dat precies opgeleverd?
Niet zo bar veel, maar da's het punt niet. Koos doet net alsof het risico op loslopende nutcases genegeerd moet worden. Dat vind ik dus niet. Overdrijven is ook niet nodig, maar negeren of doen alsof het niet bestaat is imho ook onzinnig.
  woensdag 27 maart 2013 @ 12:16:19 #149
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_124561673
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:00 schreef Asphias het volgende:

Wat is dat nou voor een vergelijking? We leven in 2013
pi_124561952
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:16 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor een vergelijking? We leven in 2013
het viel me gewoon op, de situaties verschillen niet zo gek veel:

burgeroorlog, een dictator die men afgezet wilt hebben, en een groep nederlanders die besluit op eigen houtje mee te gaan vechten.

ik ben vooral benieuwd of de vergelijking nog verder gaat. hoe werd er toen gekeken naar de vrijheidstrijders, en werden deze op een andere manier gerecruteerd dan nu?

gewoon, een vergelijking omdat ik benieuwd ben naar hoe de situatie veranderd als het een gebied is waar wij meer om geven, en wat dichter bij huis ligt.(spanje ipv syrie)
  woensdag 27 maart 2013 @ 12:48:12 #151
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_124562467
Islamisten hebben trouwens, een vrij grote foothold in syrie, Assad probeert dat al sinds zijn aantreden in toom te houden. Je kan nog zo naief zijn en denken, die jongens zitten daar voor persoonlijke doelen, wat ik ze zeker niet kwalijk kan nemen, maar denk even terug naar 40/45, toen werden hier ook mensen voor de NSB gerondseld. Angst en woede zijn daar in een makkelijk middel om dit eenvoudiger voor elkaar te krijgen. Dat is meer het gevaar wat ik zie.
To doom or not to doom
pi_124562522
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:54 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dus omdat hullie het doen, mogen/moeten wij het ook doen, zoiets? En dan applaus verwachten ook nog? Bizar!
Oorlogsmisdaden willen voorkomen betekent niet dat je zelf oorlogsmisdaden gaat plegen.

quote:
[..]

Je kunt je natuurlijk ook aansluiten bij een van de vele hulporganisaties. Maar ja, da's natuurlijk lang niet zo stoer als jezelf naar de klote laten schieten of iemand anders kapot te schieten en zo in een klap een moordenaar en tikkende tijdbom te worden.....Cool!
Er zijn daar geen hulporganisaties actief.

quote:
[..]

Er worden zoveel mensen vermoord, onderdrukt en mishandeld. In allerlei landen en door allerlei regimes. Geen idee waarom we onze soldaten (lees: onze mannen/zonen en vrouwen/dochters) aan flarden moeten laten schieten in uitgerekend die beerput die het MO is. Vooral omdat er voor ons geen enkel voordeel te behalen valt. Die Syriërs zoeken het maar uit. Net zoals de rest van die landen daar.
Fijn dat je je egocentrisch gedachtengoed zo mooi tentoonspreidt.
  woensdag 27 maart 2013 @ 13:07:22 #153
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_124563054
[Update]

Polderjihadisten blijven afreizen

AMSTERDAM - Vanuit Nederland doen de moeders van jihadstrijders hartverscheurende pogingen om hun kinderen over te halen terug te keren uit Syrië. Zoals de moeder van de 21-jarige Sofian M. uit Zeist, die 28 januari zijn ouderlijke woning verliet, zogenaamd voor een dagtripje naar Duitsland.

Deze Marokkaanse jongen reisde in het geniep met een Marokkaanse vriend uit Driebergen-Zeist naar Syrië. De moeder doet een oproep aan haar zoon en alle andere Nederlandse jongeren om terug te keren naar huis. Sofian die rond de jaarwisseling zijn baard liet groeien radicaliseerde in korte tijd. Ook familieleden van de 20-jarige jihadist Jordi van Aalst uit Delft smeken hem om terug te keren.

Volgens terreurdeskundigen zijn echter veel jongeren bereid te sterven. „Hun dood is misschien een schok voor de familie. Maar de jongens zelf weten exact wat hen wacht. Er staan complete handleidingen online wat ze kunnen verwachten van de oorlog in Syrië, wat je op orde moet hebben, dat soort dingen. En dat ze niet terugkeren, is iets waar ze zich bij hebben neergelegd, lang voordat ze die beslissing namen.”

Doden
In Syrië zouden volgens onbevestigde berichten drie Marokaans-Nederlandse twintigers zijn gedood. Duidelijkheid over het dodental komt er nooit. Geen enkele instantie registreert wanneer, waar en onder welke omstandigheden Nederlandse jihadi’s sterven. Problematisch is dat doden haastig worden begraven. Nabestaanden krijgen geen formele bewijzen, alleen vluchtige condoleances via sociale media.

Vanuit Nederlandse moslimhoek klinkt steeds meer kritiek op de jihadi’s, die worden weggezet als godsdienstwaanzinnige pubers. Volgens imam sjeik dr. Rachid Nafi van de Haagse As-Soennahmoskee, gepromoveerd op het onderwerp ’jihad’, zijn de strijders „misleid door afgedwaalde figuren en groeperingen”.

Liegen
Imam Nafi doelt op radicaalislamitische organisaties als Straat-Dawah, Behind Bars, Shariah4Holland en de in Duitsland verboden Millatu Ibrahim, die in Nederland openlijk opereert. „Het fanatisme van de jongeren drijft hen tot rigoureuze en roekeloze besluiten. Zij maken zich hierdoor schuldig aan meerdere religieuze overtredingen, zoals het liegen tegen hun eigen ouders. Zij vertellen hun vaak dat zij op reis gaan, en houden de waarheid achter. De ouders moeten later via andere wegen vernemen dat het kind ergens is gaan strijden of zelfs dood is gegaan”, aldus Nafi.

Ook de Tilburgse sjeik Ahmed Salam waarschuwt dat de jihadjongeren gehersenspoeld worden: „De Syrische geleerden hebben niemand gevraagd om hun richting op te komen. Zij waarschuwen hier zelfs tegen. Het is een feit dat de mensen daar behoefte hebben aan hulp, maar niet in de vorm van mankracht. De komst van dit soort jongeren wordt door hen juist als last ervaren!", benadrukt Salam.

Nieuwe aanwas
Op de Nederlandse ‘Rogier’ hebben al die waarschuwingen geen effect. De jongen bekeerde zich nog maar twee jaar terug tot de islam, maar hij is nu al zover geradicaliseerd dat hij op het punt staat af te reizen naar Syrië om daar te vechten. Hij ziet dat als zijn plicht, zo vertelt hij woensdagavond in het EO-programma De vijfde dag. ,,Ik hoop me aan te sluiten bij Jabhat al-Nusra, een islamitisch verzetsleger in Syrië.”

Bron
pi_124563058
quote:
14s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:50 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Oorlogsmisdaden willen voorkomen betekent niet dat je zelf oorlogsmisdaden gaat plegen.
Naief gezemel.

quote:
[..]

Er zijn daar geen hulporganisaties actief.
Vlak over de grens met Turkije stikt het van de kampen, elke hulp daar is van harte welkom, maar da's niet stoer hè. Liever op de foto met een AK47, dan terwijl je een latrine leegt....

Deze knulletjes (want volwassen zijn ze niet) zijn stupide, omdat ze zich voor niks kapot laten schieten. Egoïstisch, omdat ze geen moment stilstaan bij het verdriet dat ze hun familie aandoen en egocentrisch, omdat ze in hun grenzeloze (letterlijk!) arrogantie denken dat zij het probleem wel kunnen oplossen.

Maar hé, vooral doorgaan met applaudisseren voor die snotapen.

quote:
[..]

Fijn dat je je egocentrisch gedachtengoed zo mooi tentoonspreidt.
Mooi en leg jij nou maar eens uit wat jij onze militairen gaat vertellen waarom jij ze in levensgevaar wil sturen om geen enkele andere reden dan "ja maar Assad is niet lief". Of wat je de partners/kinderen/ouders van gevallen soldaten gaat vertellen. Ja, Assad is niet lief, maar wij hebben daar geen ene ruk te zoeken, zoals wij in geen enkel binnenlands conflict iets te zoeken hebben. Alleen naïevelingen en kwaadwilligen met een dubbele agenda snappen het concept soevereine natie niet.
pi_124563067
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:27 schreef Asphias het volgende:

[..]

burgeroorlog, een dictator die men afgezet wilt hebben, en een groep nederlanders die besluit op eigen houtje mee te gaan vechten.

ik ben vooral benieuwd of de vergelijking nog verder gaat. hoe werd er toen gekeken naar de vrijheidstrijders, en werden deze op een andere manier gerecruteerd dan nu?

gewoon, een vergelijking omdat ik benieuwd ben naar hoe de situatie veranderd als het een gebied is waar wij meer om geven, en wat dichter bij huis ligt.(spanje ipv syrie)
Gelieve voor de jihadisten de term Nederlander niet te gebruiken

Zij zien hun Nederlands paspoort enkel als reisdocument (dat hebben ze zelf toegegeven op het marokko.nl forum)
verder hebben die lui niets met Nederland te maken
pi_124563157
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
[Update]

Polderjihadisten blijven afreizen

AMSTERDAM - Vanuit Nederland doen de moeders van jihadstrijders hartverscheurende pogingen om hun kinderen over te halen terug te keren uit Syrië. Zoals de moeder van de 21-jarige Sofian M. uit Zeist, die 28 januari zijn ouderlijke woning verliet, zogenaamd voor een dagtripje naar Duitsland.

Deze Marokkaanse jongen reisde in het geniep met een Marokkaanse vriend uit Driebergen-Zeist naar Syrië. De moeder doet een oproep aan haar zoon en alle andere Nederlandse jongeren om terug te keren naar huis. Sofian die rond de jaarwisseling zijn baard liet groeien radicaliseerde in korte tijd. Ook familieleden van de 20-jarige jihadist Jordi van Aalst uit Delft smeken hem om terug te keren.

Volgens terreurdeskundigen zijn echter veel jongeren bereid te sterven. „Hun dood is misschien een schok voor de familie. Maar de jongens zelf weten exact wat hen wacht. Er staan complete handleidingen online wat ze kunnen verwachten van de oorlog in Syrië, wat je op orde moet hebben, dat soort dingen. En dat ze niet terugkeren, is iets waar ze zich bij hebben neergelegd, lang voordat ze die beslissing namen.”

Doden
In Syrië zouden volgens onbevestigde berichten drie Marokaans-Nederlandse twintigers zijn gedood. Duidelijkheid over het dodental komt er nooit. Geen enkele instantie registreert wanneer, waar en onder welke omstandigheden Nederlandse jihadi’s sterven. Problematisch is dat doden haastig worden begraven. Nabestaanden krijgen geen formele bewijzen, alleen vluchtige condoleances via sociale media.

Vanuit Nederlandse moslimhoek klinkt steeds meer kritiek op de jihadi’s, die worden weggezet als godsdienstwaanzinnige pubers. Volgens imam sjeik dr. Rachid Nafi van de Haagse As-Soennahmoskee, gepromoveerd op het onderwerp ’jihad’, zijn de strijders „misleid door afgedwaalde figuren en groeperingen”.

Liegen
Imam Nafi doelt op radicaalislamitische organisaties als Straat-Dawah, Behind Bars, Shariah4Holland en de in Duitsland verboden Millatu Ibrahim, die in Nederland openlijk opereert. „Het fanatisme van de jongeren drijft hen tot rigoureuze en roekeloze besluiten. Zij maken zich hierdoor schuldig aan meerdere religieuze overtredingen, zoals het liegen tegen hun eigen ouders. Zij vertellen hun vaak dat zij op reis gaan, en houden de waarheid achter. De ouders moeten later via andere wegen vernemen dat het kind ergens is gaan strijden of zelfs dood is gegaan”, aldus Nafi.

Ook de Tilburgse sjeik Ahmed Salam waarschuwt dat de jihadjongeren gehersenspoeld worden: „De Syrische geleerden hebben niemand gevraagd om hun richting op te komen. Zij waarschuwen hier zelfs tegen. Het is een feit dat de mensen daar behoefte hebben aan hulp, maar niet in de vorm van mankracht. De komst van dit soort jongeren wordt door hen juist als last ervaren!", benadrukt Salam.

Nieuwe aanwas
Op de Nederlandse ‘Rogier’ hebben al die waarschuwingen geen effect. De jongen bekeerde zich nog maar twee jaar terug tot de islam, maar hij is nu al zover geradicaliseerd dat hij op het punt staat af te reizen naar Syrië om daar te vechten. Hij ziet dat als zijn plicht, zo vertelt hij woensdagavond in het EO-programma De vijfde dag. ,,Ik hoop me aan te sluiten bij Jabhat al-Nusra, een islamitisch verzetsleger in Syrië.”

Bron
Hè hè EINDELIJK! Nu men eindelijk zélf eens slachtoffer wordt, wordt men eens wakker voor het gevaar dat van die salafisten uitgaat. Beter laat dan nooit, maar het is wel heel erg laat....
pi_124563199
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:10 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Hè hè EINDELIJK! Nu men eindelijk zélf eens slachtoffer wordt, wordt men eens wakker voor het gevaar dat van die salafisten uitgaat. Beter laat dan nooit, maar het is wel heel erg laat....
Hoe meer er naar Syrië gaan, hoe liever ik het heb

En dan allemaal hun identiteitskaart afnemen
  woensdag 27 maart 2013 @ 13:13:30 #158
398497 dashung
pi_124563240
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:10 schreef stopnaald het volgende:
Vanuit Nederlandse moslimhoek klinkt steeds meer kritiek op de jihadi’s, die worden weggezet als godsdienstwaanzinnige pubers.
Ik vindt dit jammer, moedig het aan. Da's veel beter, ruimt lekker op hier. En eenmaal land verlaten, niet meer terugkomen
God is een verzinsel om jullie te onderdrukken. God is ziek en sadistisch. Een tiran pur sang.
Enkel een volslagen gestoorde had hem kunnen verzinnen. Verwerp God, laat Daffy in je leven.
  woensdag 27 maart 2013 @ 13:16:22 #159
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_124563321
Wat is eigenlijk het nut van het leven van een radicale moslim?

Deze mensen leven alleen maar voor hun geloof, haat, bederf en de dood :r

[ Bericht 1% gewijzigd door WhateverWhatever op 27-03-2013 13:25:53 ]
pi_124563356
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van het leven van radicale moslims?

Deze mensen leven alleen maar voor hun geloof, haat, bederf en de dood :r
Religie van de vrede noemen ze het wel
pi_124563410
quote:
Geen enkele instantie registreert wanneer, waar en onder welke omstandigheden Nederlandse jihadi’s sterven. Problematisch is dat doden haastig worden begraven.
Lekker dan. Je liegt eerst je ouders voor over je reis, vervolgens is de kans groot dat je sneuvelt, en je zadelt je ouders niet alleen met het verdriet op dat zij hun zoon moeten missen maar ze hebben ook nog eens geen lijk om te begraven en later bij te rouwen.

Ik vraag me echt af of die halve zolen denken dat ze ook maar iets uit kunnen richten. Uit alle filmbeelden blijkt dat ze maar een matige training hebben gehad en van tactiek al helemaal geen sprake is. Geen schijn van kans tegen een georganiseerd en getraind leger, maar puur en alleen kannonenvoer. Leuk om een offer te brengen vanuit je geloof, maar dat kan ook door een deel van je salaris te schenken aan goede doelen (volgens mij sowieso verplicht voor moslims, toch?) of oudjes te helpen met de boodschappen.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  woensdag 27 maart 2013 @ 13:20:18 #162
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_124563428
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:17 schreef miera het volgende:

[..]

Religie van de vrede noemen ze het wel
Ja precies, kotsmisselijk wordt je ervan..
  woensdag 27 maart 2013 @ 13:25:48 #163
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124563594
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:01 schreef mahmoud030 het volgende:

[..]

brr eng he ?
Eng nee, onwenselijk ja.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124563663
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:12 schreef miera het volgende:

[..]

Hoe meer er naar Syrië gaan, hoe liever ik het heb

En dan allemaal hun identiteitskaart afnemen
Dubbel. Enerzijds ben ik het volmondig met je eens en zie ik elke jihadist liever daar dan hier.
Maar anderzijds zie ik liever dat de moslimgemeenschappen zélf eens gaan ingrijpen.
Moskee/Imam/leiders: actief preken tégen die achterlijke salafies en hun gedachtengoed.
Ouders: zet die kut-tv eens NIET op arabia en co. Praat eens met je kind. WEET met wie hij/zij omgaat, wat belangrijk voor hem/haar is en maak ACTIEF deel uit van zijn/haar leefwereld.
Omgeving/buurt: sociale uitsluiting van de rotte appels. Zet op dat jihadisme/salafisme eens hetzelfde straf als het eerverlies dat moslima's met een vriendje ondergaan en het is rap gedaan met die onzin.
Gemeenschap als geheel: gooi die achterlijke kut-cultuur overboord, waarbij jongens niets fout kúnnen doen. Wát ze ook doen. Of ze nou overvallen plegen, drugs dealen of zusjes in elkaar rammen omdat ze met een jongen hebben staan praten. Zolang iedereen het wangedrag van jongens met de mantel der liefde blijft bedekken of de andere kant op kijkt, lost het probleem zich nooit op. De jongens zélf zijn de aanleiding, maar het probleem is groter dan dat.
  woensdag 27 maart 2013 @ 13:31:18 #165
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_124563778
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:28 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dubbel. Enerzijds ben ik het volmondig met je eens en zie ik elke jihadist liever daar dan hier.
Maar anderzijds zie ik liever dat de moslimgemeenschappen zélf eens gaan ingrijpen.
Moskee/Imam/leiders: actief preken tégen die achterlijke salafies en hun gedachtengoed.
Ouders: zet die kut-tv eens NIET op arabia en co. Praat eens met je kind. WEET met wie hij/zij omgaat, wat belangrijk voor hem/haar is en maak ACTIEF deel uit van zijn/haar leefwereld.
Omgeving/buurt: sociale uitsluiting van de rotte appels. Zet op dat jihadisme/salafisme eens hetzelfde straf als het eerverlies dat moslima's met een vriendje ondergaan en het is rap gedaan met die onzin.
Gemeenschap als geheel: gooi die achterlijke kut-cultuur overboord, waarbij jongens niets fout kúnnen doen. Wát ze ook doen. Of ze nou overvallen plegen, drugs dealen of zusjes in elkaar rammen omdat ze met een jongen hebben staan praten. Zolang iedereen het wangedrag van jongens met de mantel der liefde blijft bedekken of de andere kant op kijkt, lost het probleem zich nooit op. De jongens zélf zijn de aanleiding, maar het probleem is groter dan dat.
Science Fiction
pi_124563799
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:01 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Wat is je punt?

Overigens krijgen politici betaald om zich over van alles druk te maken.
pi_124563823
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:05 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Niet zo bar veel, maar da's het punt niet. Koos doet net alsof het risico op loslopende nutcases genegeerd moet worden. Dat vind ik dus niet. Overdrijven is ook niet nodig, maar negeren of doen alsof het niet bestaat is imho ook onzinnig.
Wie heeft het over negeren? Zo'n AIVD houdt die gasten toch in de gaten? Dat is verder ook prima, maar als doorsnee burger zou ik me niet al te druk maken om dit soort shit.

Maar goed, dat moet je verder zelf weten natuurlijk.
pi_124563869
laat maar
pi_124563945
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:31 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Science Fiction
Je hebt waarschijnlijk gelijk, maar misschien, héél misschien, nu het hun eigen zonen het leven kost, is men bereid om eens kritisch naar het eigen gedrag te kijken......Maar je hebt gelijk, de kans is klein, héél klein.
  woensdag 27 maart 2013 @ 13:38:08 #170
398497 dashung
pi_124563985
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van het leven van radicale moslims?
sterven
pi_124563987
Als ze naar ginder gaan om te vechten tegen een tiran die z'n volk onderdrukt, dan heb ik daar geen problemen mee. Als er bij zijn die het doen omdat ze graag willen vechten, ook goed voor mij. Genoeg gasten gekend die voor die reden in het legioen gegaan zijn.
Dat het vooral extremistische moslims betreft is minder...
pi_124564041
Die strijders die naar Syrië gaan zullen de eerste zijn die zich ook in Nederland gaan misdragen van zodra ze de kans krijgen

Zelfs in Myanmar hebben ze problemen met moslims, in alle werelddelen waar er moslims zijn, zijn er problemen met moslims

Moet er nog zand zijn?
pi_124564076
De Islam is iets kwaadaardigs dat moet verdwijnen. Het is geen religie, maar een levenswijze
pi_124564214
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:40 schreef miera het volgende:
De Islam is iets kwaadaardigs dat moet verdwijnen. Het is geen religie, maar een levenswijze
Religie gaat voorlopig helemaal nergens heen.

En het zal je misschien verbazen, maar er bestaan ook zat moslims gewoon normaal doen.
pi_124564422
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En het zal je misschien verbazen, maar er bestaan ook zat moslims gewoon normaal doen.
Natuurlijk, maar daar gaat dit topic precies niet over.
pi_124564713
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:07 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Naief gezemel.
Natuurlijk. VN soldaten gaan ook regelmatig massaal over de schreef. Of kan dit niet enigszins gelijkwaardig zijn puur omdat Jihad? :{w

quote:
[..]

Vlak over de grens met Turkije stikt het van de kampen,
Fantastisch.

quote:
elke hulp daar is van harte welkom, maar da's niet stoer hè. Liever op de foto met een AK47, dan terwijl je een latrine leegt....
Wederom een kansloze misconceptie. Die gasten staan daar niet stoer te doen; sterker, de meerderheid peert hem direct weer na door te hebben gekregen in wat voor situatie ze moeten opereren.

quote:
Deze knulletjes (want volwassen zijn ze niet) zijn stupide, omdat ze zich voor niks kapot laten schieten. Egoïstisch, omdat ze geen moment stilstaan bij het verdriet dat ze hun familie aandoen en egocentrisch, omdat ze in hun grenzeloze (letterlijk!) arrogantie denken dat zij het probleem wel kunnen oplossen.
Je schrijft dat ze wel doorhebben dat ze kapot kunnen worden geschoten, maar denkt vervolgens dat ze ervan uitgaan dat dat niets uitmaakt voor hun naasten? Je logica valt compleet te pletter. Ze gaan daarheen met het uitgaanspunt te helpen, al wetende dat ze dood kunnen gaan en al wetende dat ze hun naasten pijn doen. Ze geven de voorkeur dan toch te helpen, hoe naief dat ook mag zijn. Dat is tegenovergesteld van egoistisch, en tegenovergesteld aan arrogant.

Jij bent hier arrogant door te even te vertellen hoe het is, en deze mensen out of hand te veroordelen, zonder door te hebben hoe deze `radicalen' bespeeld worden om naar Syrie te komen.

quote:
Maar hé, vooral doorgaan met applaudisseren voor die snotapen.
Ik hoor nergens applaus.

quote:
[..]

Mooi en leg jij nou maar eens uit wat jij onze militairen gaat vertellen waarom jij ze in levensgevaar wil sturen om geen enkele andere reden dan "ja maar Assad is niet lief". Of wat je de partners/kinderen/ouders van gevallen soldaten gaat vertellen. Ja, Assad is niet lief, maar wij hebben daar geen ene ruk te zoeken, zoals wij in geen enkel binnenlands conflict iets te zoeken hebben. Alleen naïevelingen en kwaadwilligen met een dubbele agenda snappen het concept soevereine natie niet.
Die keuze kun je maken. Ik vind dat het epitoom van egocentrisme; ingrijpen alleen wanneer wij er ook iets aan hebben. En het regime daar `niet lief' noemen staat zo ongeveer gelijk aan Hitler een erg stoute jongen noemen.
In het kader van de facto internationale betrekkingen is het ook compleet hypocriet: waarom wel ingrijpen in Afghanistan, Congo, Irak, en weet ik veel waar anders, maar niet hier? Mijns inziens compleet onbegrijpelijk en onethisch. Met ook nog eens echte gevolgen voor Nederlanders en in mindere mate ook de Nederlandse veiligheid, dankzij deze inactie.
pi_124565134
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:27 schreef Asphias het volgende:
Ff je kennis van de Spaanse burgeroorlog ophalen. En van de situatie in Syrië ook meteen maar. dan.

In Spanje bestond een Republiek, en gingen (de meeste) Nederlanders daarheen om die Republiek te verdedigen tegen een staatsgreep door rechtse lieden die er een dictatuur wilden vestigen, en daarin werden gesteund door Italiaanse fascisten en Hitler-Duitsland. Zoals bekend wonnen de fascisten, omdat verder niemand een poot uitstak.

In Syrië strijden Jihadisten voor de verwezenlijking van hun droom van een Kalifaat onder de Sharia wetgeving, naar het ideaal van de 'Muslim Brotherhood' Zeg maar een soort super-Saoedi Arabië. Waarbij ze de broze democratie en rechtsstaat, die na de invoering van de nieuwe grondwet en vrije verkiezingen defacto bestaat in Syrië, de grond in hopen te boren. Daarbij gesteund door de (meest invloedrijke) Navo-landen, alle Arabische dictaturen en Israël.
pi_124565225
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:39 schreef miera het volgende:
Die strijders die naar Syrië gaan zullen de eerste zijn die zich ook in Nederland gaan misdragen van zodra ze de kans krijgen

[ afbeelding ]

Zelfs in Myanmar hebben ze problemen met moslims, in alle werelddelen waar er moslims zijn, zijn er problemen met moslims

Moet er nog zand zijn?
Weet je wat ik mij soms af vraag? Ben je echt zo achterlijk of doe je alsof?

Als er ergens een moslim doodgeslagen wordt maak jij er 'problemen met moslims' van. Jij met je extreme mening doet echt niet onder aan extremistische moslims.

Jij bent het soort mens dat zich makkelijk om laat lullen door types als die Belgacem.
  woensdag 27 maart 2013 @ 14:15:23 #179
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124565500
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:28 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dit dus.
Zolang daar nog steeds geen sprake van is, acht ik iedere polder-salafist die naar Syrië vertrekt, weer een probleemgeval minder. Laat ze ook lekker daar blijven, het liefst een metertje of anderhalf onder de grond. Opgeruimd staat netjes.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124565993
Wat moet de moslimgemeenschap dan precies doen? Als nee zeggen de oplossing was zou er geen probleem zijn. Die jongeren liegen heel vaak tegen familie over wat ze gaan doen en waar ze heen gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')