Oorlogsmisdaden willen voorkomen betekent niet dat je zelf oorlogsmisdaden gaat plegen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:54 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dus omdat hullie het doen, mogen/moeten wij het ook doen, zoiets? En dan applaus verwachten ook nog? Bizar!
Er zijn daar geen hulporganisaties actief.quote:[..]
Je kunt je natuurlijk ook aansluiten bij een van de vele hulporganisaties. Maar ja, da's natuurlijk lang niet zo stoer als jezelf naar de klote laten schieten of iemand anders kapot te schieten en zo in een klap een moordenaar en tikkende tijdbom te worden.....Cool!
Fijn dat je je egocentrisch gedachtengoed zo mooi tentoonspreidt.quote:[..]
Er worden zoveel mensen vermoord, onderdrukt en mishandeld. In allerlei landen en door allerlei regimes. Geen idee waarom we onze soldaten (lees: onze mannen/zonen en vrouwen/dochters) aan flarden moeten laten schieten in uitgerekend die beerput die het MO is. Vooral omdat er voor ons geen enkel voordeel te behalen valt. Die Syriërs zoeken het maar uit. Net zoals de rest van die landen daar.
Naief gezemel.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:50 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Oorlogsmisdaden willen voorkomen betekent niet dat je zelf oorlogsmisdaden gaat plegen.
Vlak over de grens met Turkije stikt het van de kampen, elke hulp daar is van harte welkom, maar da's niet stoer hè. Liever op de foto met een AK47, dan terwijl je een latrine leegt....quote:[..]
Er zijn daar geen hulporganisaties actief.
Mooi en leg jij nou maar eens uit wat jij onze militairen gaat vertellen waarom jij ze in levensgevaar wil sturen om geen enkele andere reden dan "ja maar Assad is niet lief". Of wat je de partners/kinderen/ouders van gevallen soldaten gaat vertellen. Ja, Assad is niet lief, maar wij hebben daar geen ene ruk te zoeken, zoals wij in geen enkel binnenlands conflict iets te zoeken hebben. Alleen naïevelingen en kwaadwilligen met een dubbele agenda snappen het concept soevereine natie niet.quote:[..]
Fijn dat je je egocentrisch gedachtengoed zo mooi tentoonspreidt.
Gelieve voor de jihadisten de term Nederlander niet te gebruikenquote:Op woensdag 27 maart 2013 12:27 schreef Asphias het volgende:
[..]
het viel me gewoon op, de situaties verschillen niet zo gek veel:
burgeroorlog, een dictator die men afgezet wilt hebben, en een groep nederlanders die besluit op eigen houtje mee te gaan vechten.
ik ben vooral benieuwd of de vergelijking nog verder gaat. hoe werd er toen gekeken naar de vrijheidstrijders, en werden deze op een andere manier gerecruteerd dan nu?
gewoon, een vergelijking omdat ik benieuwd ben naar hoe de situatie veranderd als het een gebied is waar wij meer om geven, en wat dichter bij huis ligt.(spanje ipv syrie)
Hè hè EINDELIJK! Nu men eindelijk zélf eens slachtoffer wordt, wordt men eens wakker voor het gevaar dat van die salafisten uitgaat. Beter laat dan nooit, maar het is wel heel erg laat....quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
[Update]
Polderjihadisten blijven afreizen
AMSTERDAM - Vanuit Nederland doen de moeders van jihadstrijders hartverscheurende pogingen om hun kinderen over te halen terug te keren uit Syrië. Zoals de moeder van de 21-jarige Sofian M. uit Zeist, die 28 januari zijn ouderlijke woning verliet, zogenaamd voor een dagtripje naar Duitsland.
Deze Marokkaanse jongen reisde in het geniep met een Marokkaanse vriend uit Driebergen-Zeist naar Syrië. De moeder doet een oproep aan haar zoon en alle andere Nederlandse jongeren om terug te keren naar huis. Sofian die rond de jaarwisseling zijn baard liet groeien radicaliseerde in korte tijd. Ook familieleden van de 20-jarige jihadist Jordi van Aalst uit Delft smeken hem om terug te keren.
Volgens terreurdeskundigen zijn echter veel jongeren bereid te sterven. „Hun dood is misschien een schok voor de familie. Maar de jongens zelf weten exact wat hen wacht. Er staan complete handleidingen online wat ze kunnen verwachten van de oorlog in Syrië, wat je op orde moet hebben, dat soort dingen. En dat ze niet terugkeren, is iets waar ze zich bij hebben neergelegd, lang voordat ze die beslissing namen.”
Doden
In Syrië zouden volgens onbevestigde berichten drie Marokaans-Nederlandse twintigers zijn gedood. Duidelijkheid over het dodental komt er nooit. Geen enkele instantie registreert wanneer, waar en onder welke omstandigheden Nederlandse jihadi’s sterven. Problematisch is dat doden haastig worden begraven. Nabestaanden krijgen geen formele bewijzen, alleen vluchtige condoleances via sociale media.
Vanuit Nederlandse moslimhoek klinkt steeds meer kritiek op de jihadi’s, die worden weggezet als godsdienstwaanzinnige pubers. Volgens imam sjeik dr. Rachid Nafi van de Haagse As-Soennahmoskee, gepromoveerd op het onderwerp ’jihad’, zijn de strijders „misleid door afgedwaalde figuren en groeperingen”.
Liegen
Imam Nafi doelt op radicaalislamitische organisaties als Straat-Dawah, Behind Bars, Shariah4Holland en de in Duitsland verboden Millatu Ibrahim, die in Nederland openlijk opereert. „Het fanatisme van de jongeren drijft hen tot rigoureuze en roekeloze besluiten. Zij maken zich hierdoor schuldig aan meerdere religieuze overtredingen, zoals het liegen tegen hun eigen ouders. Zij vertellen hun vaak dat zij op reis gaan, en houden de waarheid achter. De ouders moeten later via andere wegen vernemen dat het kind ergens is gaan strijden of zelfs dood is gegaan”, aldus Nafi.
Ook de Tilburgse sjeik Ahmed Salam waarschuwt dat de jihadjongeren gehersenspoeld worden: „De Syrische geleerden hebben niemand gevraagd om hun richting op te komen. Zij waarschuwen hier zelfs tegen. Het is een feit dat de mensen daar behoefte hebben aan hulp, maar niet in de vorm van mankracht. De komst van dit soort jongeren wordt door hen juist als last ervaren!", benadrukt Salam.
Nieuwe aanwas
Op de Nederlandse ‘Rogier’ hebben al die waarschuwingen geen effect. De jongen bekeerde zich nog maar twee jaar terug tot de islam, maar hij is nu al zover geradicaliseerd dat hij op het punt staat af te reizen naar Syrië om daar te vechten. Hij ziet dat als zijn plicht, zo vertelt hij woensdagavond in het EO-programma De vijfde dag. ,,Ik hoop me aan te sluiten bij Jabhat al-Nusra, een islamitisch verzetsleger in Syrië.”
Bron
Hoe meer er naar Syrië gaan, hoe liever ik het hebquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:10 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Hè hè EINDELIJK! Nu men eindelijk zélf eens slachtoffer wordt, wordt men eens wakker voor het gevaar dat van die salafisten uitgaat. Beter laat dan nooit, maar het is wel heel erg laat....
Ik vindt dit jammer, moedig het aan. Da's veel beter, ruimt lekker op hier. En eenmaal land verlaten, niet meer terugkomenquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:10 schreef stopnaald het volgende:
Vanuit Nederlandse moslimhoek klinkt steeds meer kritiek op de jihadi’s, die worden weggezet als godsdienstwaanzinnige pubers.
Religie van de vrede noemen ze het welquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van het leven van radicale moslims?
Deze mensen leven alleen maar voor hun geloof, haat, bederf en de dood
Lekker dan. Je liegt eerst je ouders voor over je reis, vervolgens is de kans groot dat je sneuvelt, en je zadelt je ouders niet alleen met het verdriet op dat zij hun zoon moeten missen maar ze hebben ook nog eens geen lijk om te begraven en later bij te rouwen.quote:Geen enkele instantie registreert wanneer, waar en onder welke omstandigheden Nederlandse jihadi’s sterven. Problematisch is dat doden haastig worden begraven.
Ja precies, kotsmisselijk wordt je ervan..quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:17 schreef miera het volgende:
[..]
Religie van de vrede noemen ze het wel
Dubbel. Enerzijds ben ik het volmondig met je eens en zie ik elke jihadist liever daar dan hier.quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:12 schreef miera het volgende:
[..]
Hoe meer er naar Syrië gaan, hoe liever ik het heb
En dan allemaal hun identiteitskaart afnemen
Science Fictionquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:28 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dubbel. Enerzijds ben ik het volmondig met je eens en zie ik elke jihadist liever daar dan hier.
Maar anderzijds zie ik liever dat de moslimgemeenschappen zélf eens gaan ingrijpen.
Moskee/Imam/leiders: actief preken tégen die achterlijke salafies en hun gedachtengoed.
Ouders: zet die kut-tv eens NIET op arabia en co. Praat eens met je kind. WEET met wie hij/zij omgaat, wat belangrijk voor hem/haar is en maak ACTIEF deel uit van zijn/haar leefwereld.
Omgeving/buurt: sociale uitsluiting van de rotte appels. Zet op dat jihadisme/salafisme eens hetzelfde straf als het eerverlies dat moslima's met een vriendje ondergaan en het is rap gedaan met die onzin.
Gemeenschap als geheel: gooi die achterlijke kut-cultuur overboord, waarbij jongens niets fout kúnnen doen. Wát ze ook doen. Of ze nou overvallen plegen, drugs dealen of zusjes in elkaar rammen omdat ze met een jongen hebben staan praten. Zolang iedereen het wangedrag van jongens met de mantel der liefde blijft bedekken of de andere kant op kijkt, lost het probleem zich nooit op. De jongens zélf zijn de aanleiding, maar het probleem is groter dan dat.
Wat is je punt?quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:01 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er heel wat mensen geweest die zich hier HEEL erg druk over gemaakt hebben, tot aan de tweede kamer aan toe (en terecht).
Wie heeft het over negeren? Zo'n AIVD houdt die gasten toch in de gaten? Dat is verder ook prima, maar als doorsnee burger zou ik me niet al te druk maken om dit soort shit.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:05 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Niet zo bar veel, maar da's het punt niet. Koos doet net alsof het risico op loslopende nutcases genegeerd moet worden. Dat vind ik dus niet. Overdrijven is ook niet nodig, maar negeren of doen alsof het niet bestaat is imho ook onzinnig.
Je hebt waarschijnlijk gelijk, maar misschien, héél misschien, nu het hun eigen zonen het leven kost, is men bereid om eens kritisch naar het eigen gedrag te kijken......Maar je hebt gelijk, de kans is klein, héél klein.quote:
stervenquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van het leven van radicale moslims?
Religie gaat voorlopig helemaal nergens heen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:40 schreef miera het volgende:
De Islam is iets kwaadaardigs dat moet verdwijnen. Het is geen religie, maar een levenswijze
Natuurlijk, maar daar gaat dit topic precies niet over.quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En het zal je misschien verbazen, maar er bestaan ook zat moslims gewoon normaal doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |