Natuurlijk. VN soldaten gaan ook regelmatig massaal over de schreef. Of kan dit niet enigszins gelijkwaardig zijn puur omdat Jihad?quote:
Fantastisch.quote:[..]
Vlak over de grens met Turkije stikt het van de kampen,
Wederom een kansloze misconceptie. Die gasten staan daar niet stoer te doen; sterker, de meerderheid peert hem direct weer na door te hebben gekregen in wat voor situatie ze moeten opereren.quote:elke hulp daar is van harte welkom, maar da's niet stoer hè. Liever op de foto met een AK47, dan terwijl je een latrine leegt....
Je schrijft dat ze wel doorhebben dat ze kapot kunnen worden geschoten, maar denkt vervolgens dat ze ervan uitgaan dat dat niets uitmaakt voor hun naasten? Je logica valt compleet te pletter. Ze gaan daarheen met het uitgaanspunt te helpen, al wetende dat ze dood kunnen gaan en al wetende dat ze hun naasten pijn doen. Ze geven de voorkeur dan toch te helpen, hoe naief dat ook mag zijn. Dat is tegenovergesteld van egoistisch, en tegenovergesteld aan arrogant.quote:Deze knulletjes (want volwassen zijn ze niet) zijn stupide, omdat ze zich voor niks kapot laten schieten. Egoïstisch, omdat ze geen moment stilstaan bij het verdriet dat ze hun familie aandoen en egocentrisch, omdat ze in hun grenzeloze (letterlijk!) arrogantie denken dat zij het probleem wel kunnen oplossen.
Ik hoor nergens applaus.quote:Maar hé, vooral doorgaan met applaudisseren voor die snotapen.
Die keuze kun je maken. Ik vind dat het epitoom van egocentrisme; ingrijpen alleen wanneer wij er ook iets aan hebben. En het regime daar `niet lief' noemen staat zo ongeveer gelijk aan Hitler een erg stoute jongen noemen.quote:[..]
Mooi en leg jij nou maar eens uit wat jij onze militairen gaat vertellen waarom jij ze in levensgevaar wil sturen om geen enkele andere reden dan "ja maar Assad is niet lief". Of wat je de partners/kinderen/ouders van gevallen soldaten gaat vertellen. Ja, Assad is niet lief, maar wij hebben daar geen ene ruk te zoeken, zoals wij in geen enkel binnenlands conflict iets te zoeken hebben. Alleen naïevelingen en kwaadwilligen met een dubbele agenda snappen het concept soevereine natie niet.
Ff je kennis van de Spaanse burgeroorlog ophalen. En van de situatie in Syrië ook meteen maar. dan.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:27 schreef Asphias het volgende:
het viel me gewoon op, de situaties verschillen niet zo gek veel:
Weet je wat ik mij soms af vraag? Ben je echt zo achterlijk of doe je alsof?quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:39 schreef miera het volgende:
Die strijders die naar Syrië gaan zullen de eerste zijn die zich ook in Nederland gaan misdragen van zodra ze de kans krijgen
[ afbeelding ]
Zelfs in Myanmar hebben ze problemen met moslims, in alle werelddelen waar er moslims zijn, zijn er problemen met moslims
Moet er nog zand zijn?
Dit dus.quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:28 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dubbel. Enerzijds ben ik het volmondig met je eens en zie ik elke jihadist liever daar dan hier.
Maar anderzijds zie ik liever dat de moslimgemeenschappen zélf eens gaan ingrijpen.
Moskee/Imam/leiders: actief preken tégen die achterlijke salafies en hun gedachtengoed.
Ouders: zet die kut-tv eens NIET op arabia en co. Praat eens met je kind. WEET met wie hij/zij omgaat, wat belangrijk voor hem/haar is en maak ACTIEF deel uit van zijn/haar leefwereld.
Omgeving/buurt: sociale uitsluiting van de rotte appels. Zet op dat jihadisme/salafisme eens hetzelfde straf als het eerverlies dat moslima's met een vriendje ondergaan en het is rap gedaan met die onzin.
Gemeenschap als geheel: gooi die achterlijke kut-cultuur overboord, waarbij jongens niets fout kúnnen doen. Wát ze ook doen. Of ze nou overvallen plegen, drugs dealen of zusjes in elkaar rammen omdat ze met een jongen hebben staan praten. Zolang iedereen het wangedrag van jongens met de mantel der liefde blijft bedekken of de andere kant op kijkt, lost het probleem zich nooit op. De jongens zélf zijn de aanleiding, maar het probleem is groter dan dat.
Wat te denken van zich EIN-DE-LIJK eens uit te spreken over de misdragingen van hun lieve-want-heilige (en uiteraard ver boven de dochters verheven) zoontjes, in plaats van iedere keer weer te vergoeilijken, versmoezen en ontkennen? Het is maar een idee....quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:25 schreef Peunage het volgende:
Wat moet de moslimgemeenschap dan precies doen? Als nee zeggen de oplossing was zou er geen probleem zijn. Die jongeren liegen heel vaak tegen familie over wat ze gaan doen en waar ze heen gaan.
Het is toch niet een probleem van de 'Moslim-gemeenschap'? Politiek extremisme en gewapende strijd zijn een maatschappelijk probleem. De MSM hebben het vanaf 'dag 1' voorgesteld als een soort 'bevrijdingsoorlog'. Ze hebben de propaganda die werd gefabriceerd door het Syrian Observatory for Human Rights in het Engelse Coventry één-op-één doorgegeven als de ultieme waarheid. Inclusief foto's die bijgeleverd werden als bewijsmateriaal, maar genomen bleken te zijn in Irak, of bij rellen in Bahrein.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:25 schreef Peunage het volgende:
Wat moet de moslimgemeenschap dan precies doen? Als nee zeggen de oplossing was zou er geen probleem zijn. Die jongeren liegen heel vaak tegen familie over wat ze gaan doen en waar ze heen gaan.
Ik heb lang genoeg op het marokko forum gezetenquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Weet je wat ik mij soms af vraag? Ben je echt zo achterlijk of doe je alsof?
Als er ergens een moslim doodgeslagen wordt maak jij er 'problemen met moslims' van. Jij met je extreme mening doet echt niet onder aan extremistische moslims.
Jij bent het soort mens dat zich makkelijk om laat lullen door types als die Belgacem.
Marokko.nl is nog een extremistischer afspiegeling van de Marokkaanse samenleving dan Fok.nl die van Nederland is.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:41 schreef miera het volgende:
[..]
Ik heb lang genoeg op het marokko forum gezeten
en dan weet je wat er allemaal leeft binnen die gemeenschap en geloof mij: de multiculturele samenleving is mislukt
En hoe zou het dan voor jou eruit moeten zien om het te laten slagen?quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:41 schreef miera het volgende:
[..]
en dan weet je wat er allemaal leeft binnen die gemeenschap en geloof mij: de multiculturele samenleving is mislukt
Ja, dat maakt jou nu expert als het gaat om wat er in Myanmar gebeurt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:41 schreef miera het volgende:
[..]
Respect hebben voor homoseksualiteit, respect hebben voor elkaars religie (de keren dat ik heb gelezen dat Hitler een held was, zijn niet bij te houden), dat ze zich effectief Nederlandse staatburgers voelen zoals bv voor Oranje supporteren (toen Nederland 0/9 had, waren ze allemaal aan het lachen op marokko forum)quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:46 schreef wickedmen het volgende:
[..]
En hoe zou het dan voor jou eruit moeten zien om het te laten slagen?
En stel je toch eens voor dat die misdragende jongens eens met de consequenties van hun wangedrag geconfronteerd worden (straf, sociale uitsluiting etc).quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Wat te denken van zich EIN-DE-LIJK eens uit te spreken over de misdragingen van hun lieve-want-heilige (en uiteraard ver boven de dochters verheven) zoontjes, in plaats van iedere keer weer te vergoeilijken, versmoezen en ontkennen? Het is maar een idee....
Respect hebben, dat is het juiste woord, niets meer en niets minder.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:49 schreef miera het volgende:
[..]
Respect hebben voor homoseksualiteit, respect hebben voor elkaars religie (de keren dat ik heb gelezen dat Hitler een held was, zijn niet bij te houden), dat ze zich effectief Nederlandse staatburgers voelen zoals bv voor Oranje supporteren (toen Nederland 0/9 had, waren ze allemaal aan het lachen op marokko forum)
Ga zo maar door
Het woord word alleen zo vaak verkracht door bepaalde mensenquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:51 schreef WhateverWhatever het volgende:
Respect hebben, dat is het juiste woord,
Net als discriminatie.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:53 schreef dashung het volgende:
[..]
Het woord word alleen zo vaak verkracht door bepaalde mensen
Discriminatie is niks mis mee, het is niet per se negatiefquote:
Maar je realiseert je toch ook dat dit soort dingen niet cultuur gebonden zijn.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:49 schreef miera het volgende:
[..]
Respect hebben voor homoseksualiteit, respect hebben voor elkaars religie (de keren dat ik heb gelezen dat Hitler een held was, zijn niet bij te houden), dat ze zich effectief Nederlandse staatburgers voelen zoals bv voor Oranje supporteren (toen Nederland 0/9 had, waren ze allemaal aan het lachen op marokko forum)
Ga zo maar door
Een Nederlanders is niet per se Christen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:54 schreef wickedmen het volgende:
Nederlanders doen dit ook zoals bijv Christenen.
Heeft ook met respect te maken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:54 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Maar je realiseert je toch ook dat dit soort dingen niet cultuur gebonden zijn.
Nederlanders doen dit ook zoals bijv Christenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |