quote:Op zondag 24 maart 2013 22:45 schreef Seven. het volgende:
Dan zou ik graag suggereren om als een gek zoveel mogelijk foto's te posten. En wel NU!
Leuk, ben benieuwd.
OK, I let you off.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:46 schreef MrSubtle het volgende:
[..]ga ik doen! (en wel morgen, want nu naar bed
)
ik moet even een betere website vinden om foto's te uploaden, want die ik hierboven gebruikt heb schiet niet op.
Dat ligt er aan waar je kijkt. De buitenmuren zijn een jaar of 40 geleden aan de buitenzijde gestukadoord en toen is het geveldak ook vervangen door een zadeldak. Dat heeft (helaas) een deel van het oude karakter weg genomen.quote:Op zondag 24 maart 2013 23:09 schreef rulerofdeath het volgende:
ik vind de boerderij er nog niet zo heel gek oud uit zien
Uiteraard! (zie hierboven)quote:Op zondag 24 maart 2013 22:46 schreef Seven. het volgende:
Trouwens! Hebben jullie de balken gehouden?
Dat is precies hoe ik er over denk! Succes met dit mooie project!quote:Op maandag 25 maart 2013 07:01 schreef MrSubtle het volgende:
Onze aanpak wordt waar mogelijk een beetje anders. We gaan voor of echt oud, voor nieuw in authentieke bouwstijl / met hergebruik van authentieke materialen, of voor modern (bijvoorbeeld strak afgewerkte wanden), en dus niets er tussenin.
Het is inderdaad eiken, en ik gok dat wij dan extra lekkere eiken hadden, want het zat tjok-volquote:Op maandag 25 maart 2013 20:14 schreef bleiblei het volgende:
Jeetje, wat heftig met die boktor. Moet er niet aan denken zoiets tegen te komen.
Maar is dat geen eiken? Wat gebruikt is voor de dakconstructie?
Ik dacht namelijk dat houtworm niet zo pro-hardhout is en voornamelijk zachthout wegvreet.
Als je je hout bewerkt met een beits of verf komt er niet snel houtworm in, dat vinden ze namelijk niet lekker. Los daarvan, een houtworm in eikenhout doet niet veel schadequote:Op maandag 25 maart 2013 20:18 schreef bleiblei het volgende:
Hmmm, dan moet ik mijn plannen ook maar eens heroverwegen.
Wil hier een eiken terrasoverkapping tegen de erfgrens achter plaatsen en heb al gezien dat de achterbuurman een hele stapel hout vol houtworm er pal achter heeft liggen.
Strenge vorst (door en door in het hout) schijnt houtworm te doden. Dus als het er al 2 wnters ligt...quote:Op maandag 25 maart 2013 20:18 schreef bleiblei het volgende:
Hmmm, dan moet ik mijn plannen ook maar eens heroverwegen.
Wil hier een eiken terrasoverkapping tegen de erfgrens achter plaatsen en heb al gezien dat de achterbuurman een hele stapel hout vol houtworm er pal achter heeft liggen.
Je kunt ook (mits het een beetje uit de wind ligt) zien aan de gaatjes of ze nieuw zijn. Lichte kleur, of verse hoopjes zaagsel verraadt vers geknabbelquote:Op maandag 25 maart 2013 20:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Strenge vorst (door en door in het hout) schijnt houtworm te doden. Dus als het er al 2 wnters ligt...
Ik schat aan de hoeveelheid zooi ervoor dat het er al een jaar of 40 ligtquote:Op maandag 25 maart 2013 20:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Strenge vorst (door en door in het hout) schijnt houtworm te doden. Dus als het er al 2 wnters ligt...
In Noord Limburgquote:Op maandag 25 maart 2013 23:27 schreef Seven. het volgende:
Waar in Nederland staat dit mooie projectje?
Prachtig huis + land + bijgebouwen, succes met de verbouwing! Ben jaloersquote:
Dank je, maar jaloers zijn is nergens voor nodig. Momenteel zijn het alleen een paar buitenmurenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 07:36 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Prachtig huis + land + bijgebouwen, succes met de verbouwing! Ben jaloers
We waren oorspronkelijk niet van plan de schoorsteen te vervangen, het was een heel grappige kleine scheef gemetselde oude schoorsteen. Maar nee, het ding was brak en hij was overal gescheurd. Dus twee opties: opnieuw voegen en schoonmaken, maar dan heb je over 5 jaar of misschien pas 35 jaar een groot probleem, maar je weet het niet. Nu alles toch open ligt maar besloten het ineens aan te pakken. Onderdaks gewoon goedkoop opgemetseld met grote blokken (wordt straks gestukadoord) en met spouw en schoorsteenpijp. Bovendaks met oude bakstenen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:44 schreef Seven. het volgende:
Whoa, wel gruwelijk mooie balken. En eerlijk is eerlijk: zou je met een gerust hart lekker stoken na een kleine reparatie van de schoorsteen?
Hebben/willen jullie een houtkachel of open haard trouwens?
Dat post ik liever niet op een forumquote:Op woensdag 27 maart 2013 12:44 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Mooi huis, wat heb je ervoor betaald (voor de verbouwing)?
Ja doen we absoluut. Ik zal nog wat 3D renders plaatsen die een indruk gevenquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wat een gaaf project. Dat gaat heel erg mooi worden!
Prachtig zeg die oude balken. Ik hoop dat jullie die zichtbaar laten in het uiteindelijke ontwerp.
Inderdaadquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:03 schreef jdel het volgende:
Mooie plannen!
Die vide en trap vanuit de woonkamer lijkt me geweldig worden.
Ik wil zelf binnen nu en een jaar of 2 ook op zoek naar een soortgelijke boerderij in Noord-Brabant of noord Limburg. Je plannen zien er vergelijkbaar uit met wat ik dan zou willen.
Ik neem aan dat je in de toekomstige woonkamer de ruimte helemaal open laat tot aan de balken van het dak?
Gewoon nieuwsgierigheid, omdat ik het vaker zie staan, geen oordeel verder: waarom niet?quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:32 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Dat post ik liever niet op een forum
edit: Eigenlijk is de reden simpel: de uiteindelijke verkoopprijs is niet alleen aan ons om bekend te maken, maar ook aan de verkopers, en ik kan niet namens hen beslissen of ze comfortabel zouden zijn als het hele dorp weet hoeveel geld ze hebben gekregen. Vandaarquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:47 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierigheid, omdat ik het vaker zie staan, geen oordeel verder: waarom niet?
Wat een gave verbouwing zeg! Heel veel succes!
Nee, geen streefdatum. We hopen er deze zomer te kunnen gaan wonen, maar dan heb je het over het afmaken van 2 kleine slaapkamers en misschien de nieuwe badkamer, en de rest gaan we dan van daaruit verder aanpakken. In principe heeft het huis nu een woonkamer en een keuken, dus meer hebben we niet nodig. Zal nog wel de nodige tijd kosten (jaren?)quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:49 schreef Duderinnetje het volgende:
Wauw!
Hebben jullie een streefdatum wanneer het af moet/kan zijn? Of gewoon steeds een stukkie verder klussen?
Een houten trap van kerto misschien een idee.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:46 schreef MrSubtle het volgende:
Sorry voor de foto spam, maar nog even ter verduidelijking, bij deze een paar 3D renders. Let op, het gaat maar om een sfeer impressie. In werkelijkheid willen wij bijvoorbeeld een houten trap, en zijn er veel meer oude balken zichtbaar (en zijn ze veel krommer) maar het gaat maar even om het idee.
De toekomstige woonkamer (huidige hooischuur), gezien vanaf de vloer naar boven
[ afbeelding ]
Hier kijk je in de toekomstige woonkamer naar de trap en naar het nieuwe grote venster (nu nog een poort).
[ afbeelding ]
Een render vanaf de overloop op de bovenverdieping, dus je kijkt hier vanaf de kastenkamer richting de woonkamer
[ afbeelding ]
Moet helaas ingelogd zijn om de foto's daar te mogen zien. Maar we hebben al gemerkt, dit soort trappen kunnen lang niet door elk bedrijf worden geplaatst, aangezien het om een ontwerp op maat gaat en niet om een standaard steek of een steek met draaiquote:Op woensdag 27 maart 2013 16:57 schreef jpajs het volgende:
[..]
Een houten trap van kerto misschien een idee.
[ link | afbeelding ]
Voordat al je plannen gerealiseerd zijn ben je inderdaad wel een paar jaar verder. Maar dan heb je ook wat.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:50 schreef MrSubtle het volgende:
Zal nog wel de nodige tijd kosten (jaren?)
Ok, goed om dat mee te nemen inderdaad. Heb je daar wat meer informatie over?quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:40 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Inderdaad... hetgeen overigens nog wel wat voeten in de aarde heeft rondom warmte etc. Heel leerzaam
Wat ik je aan zou raden is in een vroeg moment te praten met een installateur, eigenlijk tijdens je architecten fase. Wij hebben dat pas naderhand gedaan toen we al verliefd waren op het ontwerp, en dan moet je met de nadelen leren omgaan. Verder vooral praktische dingen, zoals: 1) warmte stijgt, dus je bovenste paar meter van de woonkamer zijn lekker warm, 2) stralingswarmte vanaf de muren (ouderwetse radiatoren) helpen niet want de kamer is 8,5x8,5 meter, dus het midden blijft koud, 3) muurverwarming helpt dus ook niet, 4) vloerverwarming werkt niet zo goed met houten vloer, 5) vloerkoeling werkt helemaal niet in zo'n grote ruimte met een houten vloer, etc.quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:49 schreef jdel het volgende:
Ok, goed om dat mee te nemen inderdaad. Heb je daar wat meer informatie over?
Ik denk heel interessant voor mij voor de toekomst.
Ik weet niet wat onze architect gebruikt heeft voor de renders helaasquote:Op donderdag 28 maart 2013 12:49 schreef jdel het volgende:
En ook erg mooi die 3d renderingen.Ik ben zelf design engineer en teken erg veel met o.a. Inventor, mooi om te zien dit.
Als iemand uit het dorp het kadaster je postcode en huisnummer smst weet hij voor ¤1,50 ook wat je betaald hebt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:48 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
edit: Eigenlijk is de reden simpel: de uiteindelijke verkoopprijs is niet alleen aan ons om bekend te maken, maar ook aan de verkopers, en ik kan niet namens hen beslissen of ze comfortabel zouden zijn als het hele dorp weet hoeveel geld ze hebben gekregen. Vandaar
Tja dat mag iedereen dan maar doen inderdaadquote:Op donderdag 28 maart 2013 13:18 schreef poemojn het volgende:
[..]
Als iemand uit het dorp het kadaster je postcode en huisnummer smst weet hij voor ¤1,50 ook wat je betaald hebt.
Bij de meeste 3d programma's is dat tegenwoordig wel in te stellen gelukkig. Het geeft dan wel een goed realistisch beeld. Ik kan alleen met mijn programma niet zo goed beoordelen of het teveel danwel te weinig licht is.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:00 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Wat ik je aan zou raden is in een vroeg moment te praten met een installateur, eigenlijk tijdens je architecten fase. Wij hebben dat pas naderhand gedaan toen we al verliefd waren op het ontwerp, en dan moet je met de nadelen leren omgaan. Verder vooral praktische dingen, zoals: 1) warmte stijgt, dus je bovenste paar meter van de woonkamer zijn lekker warm, 2) stralingswarmte vanaf de muren (ouderwetse radiatoren) helpen niet want de kamer is 8,5x8,5 meter, dus het midden blijft koud, 3) muurverwarming helpt dus ook niet, 4) vloerverwarming werkt niet zo goed met houten vloer, 5) vloerkoeling werkt helemaal niet in zo'n grote ruimte met een houten vloer, etc.
[..]
Ik weet niet wat onze architect gebruikt heeft voor de renders helaasmaar wat vooral tof was aan het pakket is dat je tijdstip en datum en locatie (lengte/breedtegraad) en de richting (noord/zuid/etc) van je huis kunt ingeven, en dan laat de render zien of je genoeg daglicht hebt in de ruimte
Qua koelen doen we voorlopig niets, we gaan wachten tot het zover is en dan bepalen of het extra gekoeld moet worden. Wel doen we de dakvensters uitvoeren in een manier zodat ze electrisch geopend kunnen worden vanaf beneden, zodat de warmte weg kan. Of dat voldoende is weten we niet. Mocht het niet zo zijn dan gaan we kijken naar airconditioning.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:31 schreef jdel het volgende:
Zoals ik het hoor is het belangrijkste mbt de woonkamer het verwarmen/koelen.
Wat hebben jullie daarmee gedaan? En wat hebben jullie aan isolatie gedaan om dat te verbeteren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed... tijd om stroom aan te leggen in de tuin!
Allereerst even de bestaande stroomdraad uitgraven... Een dun kabeltje, dat in een oude tuinslang () was gelegd en dan zo'n 5 cm diep onder het grasoppervlakte was ingegraven.
In de garage buiten was wel stroom aangelegd, en wel op een heel professionele manier. Zoals je van een goede hobby elektricien mag verwachten waren de stroomkabels efficient gebruikt, door in dezelfde kabel de twee kleuren draad te gebruiken voor een enkele schakeling. Kortom: heel de zooi er maar uit getrokken en opnieuw aangelegd
Omdat we de nieuwe kabel (YMvKas grondkabel met stalen mantel) niet dieper dan 20cm willen ingraven, voor de stevigheid nog een flexibel pvc buisje er omheen gedaan.
En dan hier het resultaat: licht(in dit geval de kippenschuur voorzien van een ouderwets lampje)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
Ik zou je gelijk geven als het hek ook was ingegravenquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:56 schreef Snakey het volgende:
Ik denk dat het zo diep ingraven van de palen voor de kippenren vooral met vossen te maken heeft. Die kunnen met zo'n diepte dan niet de ren in door zich onder het hek door te graven.
Misschien was dat ooit zo.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:24 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ik zou je gelijk geven als het hek ook was ingegraven
Ja hebben wij inderdaad ook gedaan voor onze konijnen destijds, maar lijkt hier niet het geval.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
Misschien was dat ooit zo.![]()
Ik weet in ieder geval dat m´n opa het hek van de kippenren behoorlijk diep ingroef, precies voor die reden.
Misschien waaide het 'back in those days' veel harder dan nu.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:32 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ja hebben wij inderdaad ook gedaan voor onze konijnen destijds, maar lijkt hier niet het geval.
Wat wij uiteindelijk hebben geconcludeerd is dat het misschien ooit paaltjes zijn geweest voor varkens en die zijn wat sterker. Maar van de andere kant, een paaltje voor de waslijn was ook ruim een meter in de grond gegraven met 40cm diameter betonblok
quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:42 schreef Snakey het volgende:
[..]
Misschien waaide het 'back in those days' veel harder dan nu.
Precies, dat bedoelde ik met "lomp", gewoon totale overkillquote:Op vrijdag 5 april 2013 21:30 schreef R2R het volgende:
Ja mooi toch, gewoon overkill aan superdegelijke shit erin beunen, waarom "gewoon goed" doen als het ook kan als een baas. Ik hou daar wel van, in de mogelijk 60 jaar dat je daar nog woont kan je in elk geval zeggen "dat heb ik toen goed aangepakt!"
quote:
quote:
quote:
Dank dank dank dank!quote:
Als je vragen hebt dan hoor ik het welquote:Op donderdag 11 april 2013 19:04 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Dit moet ik volgen, wie weet kan ik nog wat tips meenemen voor ons huis (wij moeten iig een hek / poort plaatsen later).
Dit klinkt precies zoals mijn vaderquote:Op zondag 7 april 2013 07:08 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Precies, dat bedoelde ik met "lomp", gewoon totale overkillmaar dan tegelijk dingen die wel heel belangrijk zijn gewoon met compleet prutswerk afleveren. Denk aan regenwater gewoon je fundering in laten lopen, electriciteit aanleggen met plakband, etc
quote:Op zondag 14 april 2013 10:40 schreef Seven. het volgende:
Mooie poort!
[..]
Dit klinkt precies zoals mijn vader![]()
. En ja, hij is een boer. De laatste renovatie hebben ze, thank god, uitbesteedt aan een professional. Mijn moeder heeft 35 jaar gedaan met de keuken, de deurtjes zijn minstens 5x opnieuw afgesteld etc. etc. De waslijn was inderdaad stevig want zo'n zak snelbeton kost bijna niks. Maar oh wee als het aankwam op grote structurele dingen zoals electra, verwarming, afvoeren etc, daar wilde hij niet in investeren. Nog altijd stoken ze het huis op houtkachels, de verwarming gaat zelfs bij -12 niet aan (en dan vriest het boven dus).
Maar de trekkers had hij wel altijd dik in orde trouwens.
Frappant, die boerenmentaliteit. Mijn vader kwam ook van een boerderij, ging studeren, maar bleef een boerenpummel. Moeder heeft de bruynzeelkeuken van 40 jaar geleden nog. En telefoon krwgen we pas 25 jaar geleden. Als we stonden te bellen (in de gang), deed die ouwe het licht uit "stroom gaat over de meter". Wassen met koud water in de keuken.quote:Op zondag 14 april 2013 10:40 schreef Seven. het volgende:
Mooie poort!
Dit klinkt precies zoals mijn vader![]()
. En ja, hij is een boer. De laatste renovatie hebben ze, thank god, uitbesteedt aan een professional. Mijn moeder heeft 35 jaar gedaan met de keuken, de deurtjes zijn minstens 5x opnieuw afgesteld etc. etc. De waslijn was inderdaad stevig want zo'n zak snelbeton kost bijna niks. Maar oh wee als het aankwam op grote structurele dingen zoals electra, verwarming, afvoeren etc, daar wilde hij niet in investeren. Nog altijd stoken ze het huis op houtkachels, de verwarming gaat zelfs bij -12 niet aan (en dan vriest het boven dus).
Maar de trekkers had hij wel altijd dik in orde trouwens.
We hebben een winnaar!quote:
Niks mis mee hoor, dat droogt namelijk mooier opquote:Op zondag 14 april 2013 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dan ging hij zijn auto wassen met regenwater.
Op een gegeven moment gewoon niet nadenken en doen, want als je er rationeel te lang over nadenkt is iedereen die dit doet een stomme sukkelquote:
De balken zijn 200 jaar oud en het doel is juist om ze zo veel mogelijk straks in het zicht te houden. Vervangen zouden we alleen doen als er echt geen andere oplossing meer was. We hebben wel twee extra afschuifgordingen geplaatst onderaan, maar die vallen weg achter de nieuwe spouwmuren straksquote:Op woensdag 17 april 2013 20:27 schreef Snakey het volgende:
Waarom heb je niet gewone (rechte) balken gebruikt voor de gordingen en spanten? Dat lijkt me makkelijker?
Klopt hoor, als we dat niet hadden dan hadden we al 10x opgegeven. We zien 99% van de tijd de potentie, maar zo heel nu en dan loop je echt rond met "oh fuck oh fuck oh fuck oh fuck"quote:Op woensdag 17 april 2013 20:27 schreef Snakey het volgende:
Enneh, je moet je denken omdraaien. Je moet de potentie inzien ipv ´hoe komt dit ooit nog goed´.
Ah okee, je (jullie) gebruiken de originele balken. Dat heb ik blijkbaar gemist.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:39 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
De balken zijn 200 jaar oud en het doel is juist om ze zo veel mogelijk straks in het zicht te houden. Vervangen zouden we alleen doen als er echt geen andere oplossing meer was. We hebben wel twee extra afschuifgordingen geplaatst onderaan, maar die vallen weg achter de nieuwe spouwmuren straks
[..]
Klopt hoor, als we dat niet hadden dan hadden we al 10x opgegeven. We zien 99% van de tijd de potentie, maar zo heel nu en dan loop je echt rond met "oh fuck oh fuck oh fuck oh fuck"
Als je dat nu al denkt en je moet nog beginnen?quote:Op woensdag 17 april 2013 20:43 schreef Snakey het volgende:
Ik herken het wel hoor. Ik ga over een paar maanden een flinke uitbouw doen aan mijn huis en denk ook regelmatig, god, ik wou dat ik er niet aan begonnen was. Wat een klus.
Ik ben al een tijd bezig met architecten en een constructeur, dus ik weet wat me te wachten staat. Ik hoop dat de constructeur zijn werk goed gedaan heeft zodat m´n huis niet helemaal neer gaat na de sloop van het halve huis.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:28 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Als je dat nu al denkt en je moet nog beginnen?
Succes!quote:Op woensdag 17 april 2013 22:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik ben al een tijd bezig met architecten en een constructeur, dus ik weet wat me te wachten staat. Ik hoop dat de constructeur zijn werk goed gedaan heeft zodat m´n huis niet helemaal neer gaat na de sloop van het halve huis.
Nee hoor, dit hebben we allemaal deze week gedaanquote:Op donderdag 18 april 2013 18:32 schreef 4wood het volgende:
Mooi project zeg, om de vaart een beetje in het topic te houden is het blijkbaar wel aan te raden een jaar eerder alvast te beginnen met verbouwen.Vond je al zo machtig snel gaan (toen las ik de OP.
)
Oh da's goed nieuwsquote:Op zondag 9 juni 2013 20:03 schreef MrSubtle het volgende:
Hmm schopje onder mijn eigen kont. Ik zag net dat mensen in een heel oud topic over deze boerderij (dat ik had geopend lang voordat ik deze mini-blog begon) reageerden, en toen realiseerde ik me dat ik al heel lang niet meer heb gepost hier.
Intussen weer heel veel gebeurd, dus ik zal zo weer een update posten!
Dak van ongeveer 8 bij 16 meter 30 cm omhoog met stempels en toen ondermetseld. Alleen de kap constructie dus spanten en sporen en alles wat er tussen zit en hangt. Onder de eiken staanders is een 40 cm poer onder gemetseld zodat we het onderste rotte stuk weg onder weg konden zagen. Eén staander 30 bij 30 cm en 3 meter lang is toen vervangen. Rest was allemaal puntje gaaf.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat Vivi zegt inderdaad. Nou ben ik sowieso geen klussert (vandaar dat ik juist veel topics volg) dus ik kan uberhaupt weinig advies geven. Het valt me wel op dat je iets schrijft wanneer je iets hebt afgerond dus dan kunnen mensen weinig anders meer zeggen dan oeh en aah. Maar mij maakt dat helemaal niets uit eigenlijk hoor! En ik denk dat er vrij weinig mensen hier rondlopen die ooit het dak van een boerderij hebben vervangen.
fijn!quote:
Wat die donkerblauwe zegtquote:Op maandag 10 juni 2013 12:58 schreef Snakey het volgende:
Ik volg het ook nog steeds. De werkzaamheden tot zover zien er erg goed uit, maar ik heb er totaal geen verstand van, dus kan ik ook niet echt iets bijdragen behalve 'wauw, ziet er goed uit'.
Maar ik vind het zeer zeker de moeite waard om te blijven volgen.
Wat die lichtblauwe zegtquote:Op maandag 10 juni 2013 19:26 schreef Anne het volgende:
Wat die donkerblauwe zegt. Het is jammer dat we dat tooltje niet meer hebben waar we konden zien hoeveel mensen dit topic aan het volgen zijn, zonder gereageerd te hebben, want volgens mij heb je aardig wat volgers.
Blijven posten dus hoor!
11k views op 115 reacties zegt natuurlijk ook al watquote:Op maandag 10 juni 2013 19:26 schreef Anne het volgende:
[..]
Wat die donkerblauwe zegt. Het is jammer dat we dat tooltje niet meer hebben waar we konden zien hoeveel mensen dit topic aan het volgen zijn, zonder gereageerd te hebben, want volgens mij heb je aardig wat volgers.
Blijven posten dus hoor!
Gaaf, 3 weken is heel kort voor zo'n klusquote:Op maandag 10 juni 2013 12:53 schreef jpajs het volgende:
[..]
Dak van ongeveer 8 bij 16 meter 30 cm omhoog met stempels en toen ondermetseld. Alleen de kap constructie dus spanten en sporen en alles wat er tussen zit en hangt. Onder de eiken staanders is een 40 cm poer onder gemetseld zodat we het onderste rotte stuk weg onder weg konden zagen. Eén staander 30 bij 30 cm en 3 meter lang is toen vervangen. Rest was allemaal puntje gaaf.
Geloof dat we iets van 90 stempels er onder hadden staan. Nadat alle muren weer op hoogte waren is er underlayment, van die brandvrije platen en schroef riet riet opgekomen.
Klusje in de bouwvak gedaan al wel weer 25 jaar terug. Twee handige timmerlui, één strakke metselaar en dagelijks wisselend sjouw volk. Moet bekennen dat de week er voor ik slecht heb geslapen. Drie weken hard werken en nu nog trots op die klus.
Ligt eraan met wat:quote:Op maandag 10 juni 2013 13:06 schreef stoeltafel het volgende:
Heel heel gaaf. Hoe lang denk je dat je nog bezig bent?
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:31 schreef MrSubtle het volgende:
(overigens kregen we bij het posten van deze foto's op Facebook van een paar mensen de vraag of we voor dat geld niet gewoon een mooie nieuwbouwwoning hadden kunnen kopen)
Dat dus. Niks mis met een nieuwbouw woning als dat je ding is, maar zo'n oude woonboerderij is vele, vele maler mooier en heeft zoveel meer charme.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:25 schreef lady-wrb het volgende:
[..]![]()
wie wil nu een nieuwbouwwoning als dit ook in de mogelijkheden ligt ?
nou, ik heb niet alle foto's nog bekeken maar als er weinig van het origineel overblijft dan heb je eigenlijk toch een soort nieuwbouwhuis toch?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:25 schreef lady-wrb het volgende:
[..]![]()
het is maar hoe je het bekijkt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
nou, ik heb niet alle foto's nog bekeken maar als er weinig van het origineel overblijft dan heb je eigenlijk toch een soort nieuwbouwhuis toch?
Niets mis met nieuwbouw hoor. Niet mijn ding, maar ook zeker niets mis mee. Ik vind het vooral heel mooi bij anderen, maar vind het zelf vaak te hard/kil om er te willen wonenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:25 schreef lady-wrb het volgende:
[..]![]()
Het is moeilijk uitleggen wat overblijft van het origineel, maar het gaat vooral om veel "authentieke details" (speciaal voor de funny-funda-foto's topic fansquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
nou, ik heb niet alle foto's nog bekeken maar als er weinig van het origineel overblijft dan heb je eigenlijk toch een soort nieuwbouwhuis toch?
Over een paar weekjes komt de stukadoor en dan gaan we eindelijk pas fysiek zien wat ik al anderhalf jaar in mijn hoofd ziequote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:19 schreef Brighteyes het volgende:
Tering wat ben ik jaloers op je zeg!Op je financiele middelen dat je dit kan aanpakken, maar sws ook op je visie, want ik zag het in eerste instantie niet hoor, toen dit topic opende.
![]()
We zijn nog niet helemaal bijgelezen, ik moet nog flink wat posten, maar probeer nu zo snel mogelijk in te halen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:24 schreef Seven. het volgende:
Fijn, updates! Dus nu zijn we allemaal helemaal bijgelezen?
Vraagje: hoe lang denk je nog nodig te hebben en wat besteed je allemaal uit? Wat denk je zelf te gaan doen? (of heb je dit al uitvoerig besproken en was ik te lui om terug te lezen?)
Oh gaaf, heb je foto's?quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:49 schreef RockabeIIa het volgende:
Dit is een van mijn favoriete topics momenteel aangezien ik ook deel voor deel zelf verbouw. Ik dacht dat mijn huis, uit 1894 ergens, oud was! De jouwe, wat een potentie en wat maak je het op een goeie manier mooi! Chapeau!
...en succes!
Leuk dat je dat schrijft. We hebben typisch een paar reacties:quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:49 schreef nikky het volgende:
Respect hoor... ik zou het niet aandurven denk ik
Ik doe deel voor deel. Ben 3 jaar terug begonnen met een 'nieuwe' keuken, vorig jaar de woonkamer, nu is de aanbouw aan de beurt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:01 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Oh gaaf, heb je foto's?
Wat ben je aan het verbouwen?
Ik weet trouwens niet precies hoe oud het is. We hebben kaarten gevonden uit 1811 waar de boerderij nog niet op staat, maar op tekeningen en kadasteraantekeningen uit 1830 staat het pand wel al. Op een kaart uit ~1870 is de boerderij weer weg, maar die kaart is heel incompleet. We weten dat niet alles meer 200 jaar oud is, mogelijk zelfs alleen maar de kap en de achtergevel, maar 100% zeker weten zullen we het nooit
4) Ik zou het ook graag willen maar ik kan het niet betalenquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:03 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Leuk dat je dat schrijft. We hebben typisch een paar reacties:
1) Ik zou het ook graag willen maar ik durf niet
2) Wat een sukkel ben jij, voor dat geld had je ook iets nieuws gehad
3) Tof maar niet mijn ding
Klinkt goed, ben benieuwd naar een foto als je hebt!quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:11 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik doe deel voor deel. Ben 3 jaar terug begonnen met een 'nieuwe' keuken, vorig jaar de woonkamer, nu is de aanbouw aan de beurt.
Hierin is dusver een nieuwe achterdeur geplaatst en het plafond omlaag gehaald. Vorige week 1 wand bekleed met hout, nieuwe designradiator gezet en gisteren een kast en garderobekast gebouwd. Alles beetje landelijk en nog niet helemaal af.
Pfft wij voelen een kleine verbouwing als deze niet eens in de portemonnee natuurlijkquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:23 schreef R2R het volgende:
[..]
4) Ik zou het ook graag willen maar ik kan het niet betalen
Als het achter klaar is laat ik het je zienquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:25 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Klinkt goed, ben benieuwd naar een foto als je hebt!
Ik ben een vrouw alleen Hahaquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:03 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Leuk dat je dat schrijft. We hebben typisch een paar reacties:
1) Ik zou het ook graag willen maar ik durf niet
2) Wat een sukkel ben jij, voor dat geld had je ook iets nieuws gehad
3) Tof maar niet mijn ding
superdomme vraag misschien, maar waarom is het zetten van dikke tegels dan zoveel duurder dan dunne tegels?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:54 schreef MrSubtle het volgende:
In de nieuwe hal komt straks een zwart-wit geblokte vloer. We zijn eerst gaan kijken naar antieke vloeren, en waren helemaal verliefd op deze batch van een 200 jaar oude kerk. Helaas is deze batch echter zo ontzettend duur (aanschaf gaat nog wel, maar ze zijn 8cm dik en dus is het zetten van de tegels niet te betalen).
lol @ 4quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:04 schreef Lonaa het volgende:
Marmer!
En 4) Ik wil wel maar ik kan het niet betalen
Heel terechte vraag!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
superdomme vraag misschien, maar waarom is het zetten van dikke tegels dan zoveel duurder dan dunne tegels?
Dank jequote:Op zaterdag 15 juni 2013 07:24 schreef Brighteyes het volgende:
Het wordt saai, maar verder dan 'Wauw!' kom ik niet! Ik vind het zo'n gaaf project!
Ja de logistiek is bizar inderdaad, maar ook heel vet als je de kans krijgt het te ontwerpen zoals je het echt wilt hebben. Van die simpele dingen als het schakelen van je rookmelders zodat ze allemaal tegelijk afgaan, of fijn in alle grote kamers hotelschakelingen naast de deur, zodat je waar je ook bent al het licht tegelijk kunt bedienenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 07:57 schreef Gieliovd het volgende:
Heel herkenbaar. Ik kan m'n bed niet eens uit komen vanwege allerlei pijntjes en gewoon vermoeidheid in kwadraat.
Maar eruit! Ontbijten en knallen weer. Ziet er gaaf uit! Al die logistiek in je vloeren is echt bizar he
Herkenbaar ja, je hoofd zit op een gegeven moment zo vol met alle parallel activiteiten die plaatsvinden, het is soms onmogelijk het overzicht te houden. Op sommige momenten liepen er 10+ mensen door het huis, allemaal in verschillende kamers dingen te doen, en je probeert maar alles te coordinerenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 08:33 schreef Gieliovd het volgende:
Zie de link in mijn sig, mijn jaren 30 projectje
Brandmelders etc. is erg slim. Heb ik niets aan gedaan.. Misschien nog even overwegen gezien het 4 verdiepingen zijn.
Het uitdenken van alle dingen is erg leuk maar duurt ook erg lang en ik ben altijd bang wat te vergeten. Neem nu het elektra plan voor de woonkamer, ik ben erg huiverig iets te vergeten. Gewoon omdat ik iets te veel aan m'n kop heb...
Als het zwevende deel nog 2x zo lang is, zit de dwarsbalk dan niet in de weg bij de trap? Althans, zo lijkt het op de render.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 07:16 schreef MrSubtle het volgende:
Uiteindelijk moet het ongeveer zo worden (dit is een 3D render van de architect, het geeft alleen de vormen weer, niet de afwerking. Wij willen bijvoorbeeld een heel ander model trap, glas-in-lood deuren, andere trapleuningen, etc). Op dit plaatje zie je goed dat de aansluiting van de trap zweeft (we hebben het zwevende deel uiteindelijk nog 2x zo lang gemaakt als op de render te zien is).
[ afbeelding ]
Heel goed gezien! goed 3D inzicht zegquote:Op zaterdag 15 juni 2013 08:57 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Als het zwevende deel nog 2x zo lang is, zit de dwarsbalk dan niet in de weg bij de trap? Althans, zo lijkt het op de render.
Ja we kregen korting op het parket als we de stickers met logo's lieten zittenquote:Op maandag 17 juni 2013 22:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
Het wordt gaaf!Lekker veel licht vanuit die dakramen.
Wel jammer van die logo's midden in je kamer..
Geen idee helaas, maar er zit meer kleurverschil in, ook bovenin. Waarschijnlijk gewoon net wat meer bruiner zand gebruikt of iets, maar weten we ook niet.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:13 schreef Snakey het volgende:
Erg mooie stenen. Ongeveer een meter van de grond zie je een streep, hebben ze daar andere stenen gebruikt? Of gewoon een streepje andere kleur op deze manier verwerkt?
Okee. Het ziet er uit als dat het opzettelijk is gedaan. Verder niet belangrijk uiteraard.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:51 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Geen idee helaas, maar er zit meer kleurverschil in, ook bovenin. Waarschijnlijk gewoon net wat meer bruiner zand gebruikt of iets, maar weten we ook niet.
Zou kunnen, maar we kunnen het niemand meer vragenquote:Op woensdag 19 juni 2013 15:52 schreef Snakey het volgende:
[..]
Okee. Het ziet er uit als dat het opzettelijk is gedaan. Verder niet belangrijk uiteraard.
Dat noemen ze Speklagen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:59 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar we kunnen het niemand meer vragen
Overigens was het tot voorkort niet op "1 meter hoogte", want die verdiepingsvloer ligt er pas een paar weken. Ongeveer een meter lager was nog zo'n streep trouwens
quote:
quote:Een band, spekband of speklaag, is in de bouwkunst een horizontale versiering in een gevel. Vaak is het een doorlopende lichtgekleurde horizontale strook van baksteen of natuursteen, aangebracht tussen de normale lagen baksteen. Een speklaag wordt meestal gebruikt om voor wat meer afwisseling of levendigheid te zorgen in een gevel. De naam verwijst naar varkensspek, dat hieraan doet denken: een rode basis van vlees met een witte laag vet erop.
Daar heb ik ook aan gedacht, maar de muur is geen gevelmuur maar een binnenmuur. Neemt niet weg dat het nog steeds sier kan zijn, maar de rest van de boerderij heeft weinig sier, boeren gingen vooral voor degelijk vroeger. Het kan misschien ook een laag zijn die wat steviger is dan de andere stenen, en die bedoeld is om de boel om de paar meter nog even sterker te maken. Maar het blijft gissenquote:
Ziet er goed uit zeg! De keuken lijkt me ook heel rolstoelvriendelijk, ook wel handig in jullie situatie denk ik.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:56 schreef MrSubtle het volgende:
Even een mini update... twee kleine 3D renders van het huis, met mogelijkheid rond te kijken
http://hrdigit.al/boerderij/vide/
http://hrdigit.al/boerderij/keuken/
(met scrollwiel op de muis kun je in/uit zoomen. beetje uitzoomen geeft iets beter overzicht)
Rolstoelvriendelijk? Weet jij iets wat wij (nog) niet weten?quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ziet er goed uit zeg! De keuken lijkt me ook heel rolstoelvriendelijk, ook wel handig in jullie situatie denk ik.
Oh, sorry. Ik dacht dat je vrouw over een tijdje misschien mindervalide kan worden. Maar ik begin nu te denken dat dit een gevalletje klok/klepel isquote:Op donderdag 20 juni 2013 10:01 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Rolstoelvriendelijk? Weet jij iets wat wij (nog) niet weten?
Verdorie! We wisten van niks... wij horen ook altijd alles als laatstequote:Op donderdag 20 juni 2013 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, sorry. Ik dacht dat je vrouw over een tijdje misschien mindervalide kan worden. Maar ik begin nu te denken dat dit een gevalletje klok/klepel is
Je bent in de war met ueberduitser van K&W / Ons droomhuis in Duitsland, waar we een nieuwe droom achterna gaanquote:Op donderdag 20 juni 2013 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, sorry. Ik dacht dat je vrouw over een tijdje misschien mindervalide kan worden. Maar ik begin nu te denken dat dit een gevalletje klok/klepel is
Mijn vriendin is ook duits. Misschien dat ik dat genoemd heb en dat dat de verwarring wasquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Je bent in de war met ueberduitser van K&W / Ons droomhuis in Duitsland, waar we een nieuwe droom achterna gaan
Oh jaquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Je bent in de war met ueberduitser van K&W / Ons droomhuis in Duitsland, waar we een nieuwe droom achterna gaan
Tnx, wij waren er ook blij mee. Al die 3D renders van de architect is grappig, maar met A4tjes ging het pas echt levenquote:
Ik geef het doorquote:
Heb je in het bad niet ook een bukreflex door de balk die erboven hangt?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:49 schreef MrSubtle het volgende:
Je moet bij zo'n verbouwing niet alles te professioneel aanpakken. Dus hoe bepaal je nou de exacte plaats waar de badmeubels moeten komen in de badkamer? Simpel: maak van a4-tjes en plakband papieren toilet, badkuip, etc op ware grote, en dan kun je ze lekker door de ruimte schuiven(we hadden geen karton, dat was natuurlijk nog makkelijker geweest). De twee specie-kuipen links vormen samen de badkuip
. De witte lange streep net rechts van het midden wordt het badmeubel, de houten lat die er rechts van ligt wordt een half hoog muurtje, en rechts daarvan is de inloop-douche. De schuin geplaatste WC staat achter tegen de muur (zwarte rechthoekige bak met rode deksel). De badkamer eindigt bij de lange lat helemaal rechts. Mooi he?
[ afbeelding ]
idd, laastst ook een projectje waar alles domotica gestuurd wordt, dus alle lichtpunten apart naar 1 centrale plek..... Contructeur en gemeente waren er niet blij mee, en dus werdt het storten uitgesteld voor meer wapening te leggen en een berg leidingen anders naar de plek te brengen....quote:Op zondag 23 juni 2013 11:39 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, wat een project is dit zeg !
Dit zijn ook geen verbouwingen meer die je zonder een aannemer aandurft denk ik; zonder dat het allemaal een 10 jaren plan wordt !
Het aantal leidingen naar de meterkast valt eigenlijk nog mee, ik heb het wel eens veel gekker bij een klant gezien en zelf ook moeten leggen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn pas veel leidingen !![]()
Te oud voor een marmer vloer of te oud voor zo'n project?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:22 schreef knoblaucha6 het volgende:
Motdomme, wat een werk en wat zal dit prachtig worden![]()
(o, en: 5) ik zou wel willen maar wij zijn er te oud voor)
De balken zitten op ongeveer 175cm hoogte, dus ik hoop dat je een bukreflex hebt, anders heb je een builquote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:31 schreef InTrePidIvity het volgende:
Heb je in het bad niet ook een bukreflex door de balk die erboven hangt?
Ach een 10-jaren-plan wordt het toch nog steeds, maar dat komt meer door de fases waarin we het doen (vooral vanwege financiën omdat we het oude huis niet verkocht krijgen nog)quote:Op zondag 23 juni 2013 11:39 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, wat een project is dit zeg !
Dit zijn ook geen verbouwingen meer die je zonder een aannemer aandurft denk ik; zonder dat het allemaal een 10 jaren plan wordt !
Patserquote:Op zondag 23 juni 2013 11:39 schreef Vonkenboer het volgende:
Het aantal leidingen naar de meterkast valt eigenlijk nog mee, ik heb het wel eens veel gekker bij een klant gezien en zelf ook moeten leggen![]()
I know, stoer he?quote:Op zondag 23 juni 2013 12:04 schreef Seven. het volgende:
Wat een fucking heldin is je vriendin trouwens! Effe metselen, supercool.
Dank je. Wij zouden ook willen dat we het geld er voor haddenquote:Op zondag 23 juni 2013 12:42 schreef gateway het volgende:
Mooi project! Wou dat ik het geld had zoiets te kopen en te (deels laten) verbouwen!
Lol, zomaar?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:23 schreef Iwanius het volgende:
Nog maar een keer: mijn complimenten en diepe respect voor hoe jullie de hele handel aanpakken.
We hebben het exacte ontwerp nog niet zo bedacht eigenlijk. Er is veel inspiratie te vinden in ieder gevalquote:Op zaterdag 6 juli 2013 07:58 schreef gateway het volgende:
zijn wel hele schone en strakke mudrooms!
Boktor of bonte knaagkever komt juist voor in eiken. Met houtworm zou je gezegend zijn haha. Ik zit dag in dag uit in die oude zooi :p restaureer monumentale gebouwen.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:17 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Het is inderdaad eiken, en ik gok dat wij dan extra lekkere eiken hadden, want het zat tjok-vol.
De boktor op zichzelf is geen probleem, zolang het hout nog niet (te erg) is aangetast. Op het moment dat je het ontdekt kun je het gewoon laten bestrijden en dan is het probleem verholpen.
Precies!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:01 schreef gateway het volgende:
voordeel van 18mm hout achter je stucplaat is dat je later ook nog fatsoenlijk wat op kan hangen!
Er zijn een paar dingen van belang, en als 1 ervan niet werkt dan werkt je douche ook niet:quote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:44 schreef Snakey het volgende:
Hoe werkt zo'n regendouche nou eigenlijk? Op normale waterdruk? Ik wil graag zo'n douche, maar ik heb met de waterdruk hier altijd het idee dat ik in de miezelregen kom te staan ipv een flinke stortbui.
Great, thanks. De meeste leidingen hier zijn al vervangen. Binnenkort gaan we het hele huis renoveren, het is van 1910, dus dan gaan we alles vervangen. En in de muur plaatsen ipv er op.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:34 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Er zijn een paar dingen van belang, en als 1 ervan niet werkt dan werkt je douche ook niet:
1) De CV ketel moet genoeg water leveren voor een regenwater douchekop. Afhankelijk van het type heeft het een waterdruk nodig van zo'n 15 tot 22 liter per minuut. Standaard CV ketels trekken dit niet, althans zeker niet zonder dat je douche ernstig problemen heeft als je tegelijk tanden poetst of naar de WC gaat
2) De leidingen vanaf de CV naar de douche moeten breed genoeg zijn. Dit lijkt standaard, maar bij oude huizen is de doorsnede van de leidingen vaak maar 10 of 11mm en dat is vaak niet voldoende
3) De afvoer moet de hoeveelheid water kunnen afvoeren die vrij komt, anders loopt je douchebak heel snel vol.
Dat heeft niets met je ketel te maken hoor. Als je leidingwerk lang is en je leidingen dik, dan duurt het lang.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
En de CV vervangen. Dat was ik sowieso van plan, het duurt me veel te lang voor ik warm water heb in de keuken, wat het verst weg is van de ketel.
Als de ketel meer capaciteit heeft om water door te douwen is het er een stuk sneller. Het is een enorm verschil of je ketel 9, of 15 liter p/m doorlaat. Bij sommige huizen waar ik kom is de ketel nog veel verder van de kraan dan in mijn huis, en daar heb ik heet water in 1 minuut, ip de soms 5 minuten die het kost in mijn huisquote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:50 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Dat heeft niets met je ketel te maken hoor. Als je leidingwerk lang is en je leidingen dik, dan duurt het lang.
Vaak wordt 12mm leiding gelegd van ketel naar keuken, dat gaat sneller. Minder volume.
Ik heb het nog even nagekeken...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Great, thanks. De meeste leidingen hier zijn al vervangen. Binnenkort gaan we het hele huis renoveren, het is van 1910, dus dan gaan we alles vervangen. En in de muur plaatsen ipv er op.![]()
En de CV vervangen. Dat was ik sowieso van plan, het duurt me veel te lang voor ik warm water heb in de keuken, wat het verst weg is van de ketel.
Heyquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:54 schreef Cat22 het volgende:
Waarom zie ik dit topic nu pas?Mooi project, ik volg!
Morgen lekker dagje rust, denk ik?
Dat is ontzettend goed nieuws voor onsquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:27 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als de ketel meer capaciteit heeft om water door te douwen is het er een stuk sneller. Het is een enorm verschil of je ketel 9, of 15 liter p/m doorlaat. Bij sommige huizen waar ik kom is de ketel nog veel verder van de kraan dan in mijn huis, en daar heb ik heet water in 1 minuut, ip de soms 5 minuten die het kost in mijn huis
De gedachte is zelfs geweest dat 10mm leidingen beter waren ivm minder volume. Er zijn dus nog steeds een hoop huizen met 10mm leidingen terwijl dat geen enkel voordeel oplevert.
Al bijna 2 jaar man.quote:Op zondag 7 juli 2013 08:30 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Heyleuk jou hier ook te zien. Inmiddels blauw?
quote:
Ik moet erbij zeggen dat we een poetsvrouw hebbenquote:Op zondag 7 juli 2013 11:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga altijd, altijd voor makkelijk schoon te houden. En als de rest van je badkamer al strak wordt, zullen strakke kranen ook niet misstaan denk ik. Misschien is een strakke badkamer met klassieke elementen niet zo'n mooie combinatie.
quote:Op zondag 7 juli 2013 11:20 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ik moet erbij zeggen dat we een poetsvrouw hebben. Misschien moet ik haar vragen ook mee te stemmen in de poll
De oude houten balken blijven zeker in het zicht, en we willen nog iets van een oud houten krukje of een oude houten ladder erin zetten. Maar uiteindelijk is een badkamer ook iets waar je gewoon rustig moet kunnen relaxen of wakker wordenquote:Op zondag 7 juli 2013 12:33 schreef R2R het volgende:
Ik kan dat wel waarderen, een moderne badkamer in een oud huis. Maar dan vind ik het wel mooi als je toch nog kan zien in wat voor pand je zit.
Bijvoorbeeld doordat er een balkenplafond in zit, veel hout, een oud raampje enz.
Geeft wat meer rust dan wanneer alles vol zit met kleine tegeltjes en dat soort dingen. Maargoed dat ben ik, en het is helaas niet mijn badkamer.
Maar klassiek heeft veel meer randjes waar kalk tussen kan gaan zitten.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:19 schreef icloud het volgende:
Modern en klassiek het is allebei het zelfde materiaal en even goed of slecht schoon te maken.
Liefst bij beiden, maar is bij bad geen deal breakerquote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:31 schreef ferrari_rood het volgende:
wil je een thermostaatkraan bij je bad en douche? Of maakt je dat niet uit?
Kan dat bij de klassieke versie ook?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:58 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Liefst bij beiden, maar is bij bad geen deal breaker
Yepquote:Op woensdag 10 juli 2013 16:13 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Kan dat bij de klassieke versie ook?
Alleen als je er van uit gaat dat wij het ook allemaal goed doenquote:
Was verbazingwekkend moeilijk. Da's dus echt zoiets waar ik nooit bij stil heb gestaan, maar er is (zoals bij alles) echt belachelijk veel keus in deurenquote:Op woensdag 17 juli 2013 13:24 schreef jdel het volgende:
Die deuren beneden zien er mooi uit.
Goede keus.
De leiding is bewust niet in het midden van de balk gefreesd, maar een beetje aan de rand om te voorkomen dat we er te eenvoudig doorheen schroeven straksquote:Op woensdag 17 juli 2013 22:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Kijk dit zijn nog eens how to omschrijvingen waar iedere K&W'r wat mee zou kunnen![]()
![]()
Leuke leerzame update !
En over die aansluiting voor de verlichting is op voorhand ook goed over nagedacht !
Nu natuurlijk niet per ongeluk vanaf de bovenkant dwars door de leiding heen schroeven![]()
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:55 schreef MrSubtle het volgende:
Tja een beetje vreemde post. Het is sinds gisteren uit met mijn vriendin, hetgeen betekent dat we de boerderij niet meer af gaan maken (althans, ik niet)![]()
Er komen dus geen updates meer
Bedankt voor alle lieve / leuke reacties hier tot nu toe!
WTF?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:55 schreef MrSubtle het volgende:
Tja een beetje vreemde post. Het is sinds gisteren uit met mijn vriendin, hetgeen betekent dat we de boerderij niet meer af gaan maken (althans, ik niet)![]()
/ontlurktquote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:55 schreef MrSubtle het volgende:
Jeetje. Ben er een beetje stil van. Je had het in een van je vorige posts nog over kinderkamers.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:55 schreef MrSubtle het volgende:
Jeetje, je verwacht het niet zeg maar..quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:59 schreef MrSubtle het volgende:
Bedankt voor de lieve reacties...
Even toelichten: Ik wil de boerderij niet meer, ten eerste omdat het "ons" huis was, en ten tweede omdat het iets van 450+ m2 was. Ik heb geen zin daar in m'n eentje te wonen.
En ja, ik had er een jaar hart en ziel in gestopt, maar het kan helaas niet verder... ik vind het ook kut (maar nog veel meer dat de relatie voorbij is hoor)
Vermoedens he...quote:
Ik heb het topic wel gevolgd, maar nooit gereageerd denk ik (niet echt mijn vakgebied, dus ik kan er wel van leren, maar weinig behulpzaam zijn) maar dit is wel kut ja. In 1 klap je hele toekomst zoals je hem voor ogen had verruïneerd.quote:
Ach dan koop ik wel een nieuw boerderijtjequote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En je gaf ook aan dat je niet alleen in een huis van 450m2 wil wonen? Waarom niet? Er komt vast weer een ander, en wellicht zelfs kinderen. Als je kans hebt, gewoon vasthouden die plek.
Foto?quote:
Aw wat kloten zeg.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:55 schreef MrSubtle het volgende:
Maar denk je dat je deze kan verkopen op moment?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:27 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ach dan koop ik wel een nieuw boerderijtje
Nee zeker niet, maar het lijkt erop dat m'n vriendinex het wil hebben en gaat afmakenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
Maar denk je dat je deze kan verkopen op moment?
Ze heeft een enorm klustalent, of is ze er met de onderaannemer van doorquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:25 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Nee zeker niet, maar het lijkt erop dat m'n vriendinex het wil hebben en gaat afmaken
Dít!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Mr.Subtle, elke vrouw in dit topic wil met je trouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |