abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128361371
Nog maar een keer: mijn complimenten en diepe respect voor hoe jullie de hele handel aanpakken. ^O^
  vrijdag 28 juni 2013 @ 18:28:28 #202
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_128367251
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:23 schreef Iwanius het volgende:
Nog maar een keer: mijn complimenten en diepe respect voor hoe jullie de hele handel aanpakken. ^O^
Lol, zomaar? :D bedankt
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  vrijdag 28 juni 2013 @ 19:32:38 #203
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_128369429
• Sloopwerk, weghalen van voorzetwandjes, schrootjes, oude balkenplafonds
• Ontwerp maken (met architect)
• Repareren dakconstructie carport
• Aanleg electriciteit in tuin/schuur/garage
• Plaatsen gietijzer tuinhek
• Toegankelijker maken van achtertuin
• Repareren dak: aanbrengen dak isolatie, opnieuw uitlijnen dak, nieuwe dakplaten, dakpannen en overstek
• Vervangen schoorsteen
• Slopen dragende binnenmuren
• Aanbrengen nieuwe fundering
• Voorbereiden installatie en storten nieuwe vloer
• Metselen spouwmuren
• Nieuwe verdiepingsvloer aanbrengen
• Voorzetwandjes en verdere voorbereidingen voor eindafwerking

• Kozijnen stellen en muren metselen
• Aftimmeren schuine plafonds

Nu de verdiepingsvloer er hangt kunnen de binnenmuurtjes worden gemetseld. De kleine deur in het midden van de voorgevel wordt straks de voordeur, en aan beide kanten willen we kleine toogvenstertjes terug plaatsen. 200 jaar geleden had je geen draai-kiep kozijnen, dus om toch wat frisse lucht te krijgen waren er stenen open bakjes onder gemaakt. Helaas is er geen manier om deze te behouden, want de oude kozijnen moeten eruit en de bakjes zullen daarbij kapot gaan. Los daarvan is het ook zonde je hele huis te isoleren met spouwmuren, maar dan twee grote gaten te laten zitten ;).

Bij het metselen van de muur zijn er houten mallen gemaakt voor de toogvenstertjes (Oh en de laatste restjes meterkast hangen nog rechts, dus de mallen lijken scheef). Boven de (toekomstige) voordeur zit een zware eiken balk, die helaas wit is geschilderd. We hebben lang moeten puzzelen hoe we hier mee om zouden gaan, want een buitendeur die naar buiten draait is lastig op een mooie manier inbraakveilig te krijgen. Dus plaatsen we aan de binnenkant een kozijn tegen de balk aan, waardoor deze nog een klein beetje in het zicht blijft, maar echt veel blijft er niet van over. Gelukkig zien we hem nog helemaal aan de buitenkant :).

Het is grappig hoe hard het gaat als de vloer er eenmaal in zit. En zodra de muren er komen zie je plots heel goed hoe het gaat worden en gaat het voor het eerste helemaal leven. Op deze foto staan we in de welkomsthal en kijken we rechts naar de WC en links naar de opening naar de toekomstige mud-room

Tja en bij een boerderij bouw je geen strakke gesloten garderobe, maar een beetje gezellige rommelige "mudroom" (hoe heet dat in het Nederlands?). Voor wie het niet kent, het is een open ruimte met bankje waar je je vieze modderschoenen kunt uit doen. Typisch zitten ze bij de achter ingang van het huis, want daar kwam je van de tuin af. Hier moet ie komen, maar je moet er nog een beetje fantasie voor hebben, want er is nog niet zo veel te zien ;).

Even ter inspiratie, enkele mudrooms:

[ Bericht 0% gewijzigd door MrSubtle op 28-06-2013 20:05:32 ]
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
  zondag 30 juni 2013 @ 21:38:59 #204
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_128435311
Zo'n jaar na aanvang van de verbouwing...

Is het nou eigenlijk beter of slechter geworden? :')

Links "voor" en rechts "huidig"
pi_128435749
Het is in ieder geval ruimer geworden :Y
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zondag 30 juni 2013 @ 22:25:51 #206
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_128437882
Het WORDT een stuk mooier ;)

Ik volg je topic met veel interesse trouwens! Ga zo door :)
Laat die handjes wapperen!
pi_128495979
Ik volg het ook met interesse.
Kan niet wachten op de volgende updates :)
  zaterdag 6 juli 2013 @ 07:58:51 #208
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  zaterdag 6 juli 2013 @ 09:04:49 #209
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_128650766
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 07:58 schreef gateway het volgende:
zijn wel hele schone en strakke mudrooms!
We hebben het exacte ontwerp nog niet zo bedacht eigenlijk. Er is veel inspiratie te vinden in ieder geval :+. Het is lastig omdat onze mudroom eigenlijk ook de garderobe wordt voor gasten, dus te rommelig willen we dan ook weer niet
  zaterdag 6 juli 2013 @ 11:43:41 #210
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_128652954
• Sloopwerk, weghalen van voorzetwandjes, schrootjes, oude balkenplafonds
• Ontwerp maken (met architect)
• Repareren dakconstructie carport
• Aanleg electriciteit in tuin/schuur/garage
• Plaatsen gietijzer tuinhek
• Toegankelijker maken van achtertuin
• Repareren dak: aanbrengen dak isolatie, opnieuw uitlijnen dak, nieuwe dakplaten, dakpannen en overstek
• Vervangen schoorsteen
• Slopen dragende binnenmuren
• Aanbrengen nieuwe fundering
• Voorbereiden installatie en storten nieuwe vloer
• Metselen spouwmuren
• Nieuwe verdiepingsvloer aanbrengen
• Voorzetwandjes en verdere voorbereidingen voor eindafwerking
• Kozijnen stellen en muren metselen

• Aftimmeren schuine plafonds bovenverdieping

De dakplaten die we gebruikt hebben zijn in principe strak genoeg om direct te worden geschilderd of gestukadoord, maar de gordingen zijn op veel plaatsen opgevuld met stukjes hout zodat de dakplaten er goed op aansluiten. Deze stukjes hout zijn natuurlijk lelijk en willen we graag uit het zicht weghalen, maar helaas gaat dit soms ten koste van de zichtbare dikte van de balken. Het is een afweging geweest waar we lang over hebben nagedacht, maar uiteindelijk toch gekozen voor een strakkere afwerking.

Dit betekent dat we de dakplaten van onderen gaan opdikken met tengels, daar vervolgens stucplaten tegenaan schroeven en dat dan later weer stukadoren en schilderen. Op onderstaande foto is de bovenste rij al voorzien van stucplaten, de rest is alleen nog voorzien van tengels.

De voorzetwandjes voor de spouwmuren zijn voorzien van isolatie, en daar wordt een damp-regulerende folie op gekit. Daarop monteren we weer OSB platen (18mm) en daarop weer stukplaten. Dat wordt vervolgens gestukadoord... Overdreven stevig, maar zo heb ik het graag 8-)

Nog even een fotootje van de complete "badkamer", met makelaars-lens ;)

Tijd om de voorbereidingen te treffen voor toilet en dubbele regendouche.

De rest van de stucplaten mogen er tegen. In totaal zitten we al op 4000 snelbouwschroeven, 700 houtschroeven, 200 stucplaten en 2,5 kilometer (!) hout :') ... en dat is voor de helft van de bovenverdieping

En het resultaat zien we hier...

De kastenkamer:

En de vensterramen van de badkamer hebben we zo gemaakt dat het lijkt alsof de ramen overgaan in de muur. Dit was een stukje meer werk om te maken, maar we willen een zo rustig en 'zen' mogelijk uitziende badkamer straks :)
  Milf zaterdag 6 juli 2013 @ 11:46:22 #211
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_128653016
Mooi hoor!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 16:26:06 #212
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_128660469
Oh en nog enkele super gratis pro tips:

1) Als een wand nog gestukadoord moet worden, dan is het aan te raden stukplaten te gebruiken ipv gipsplaten. Stukplaten zijn smaller en hebben een stevige kartonlaag, die beter overweg kan met de vocht. Gipsplaten werkt ook, maar er bestaat een risico dat de platen los laten na verloop van tijd

2) De stukplaten hebben een voor en een achterkant. Bij Gyproc platen (meest voorkomende) geldt dat je ze moet ophangen zodat je de tekst op de platen niet meer ziet.

3) Gebruik voldoende schroeven, zeker bij platen die aan plafond hangen. 4 schroeven in de breedte van de plaat, en om de 30 cm in de lengte van de plaat is uit m'n hoofd het advies. (Wij hebben ook bij rechtopstaande wanden behoorlijk veel schroeven gebruikt, mogelijk een beetje overdreven maar liever een schroefje te veel dan een te weinig ;))

4) Er zijn handige snelbouwschroeven te koop die goed vastgrijpen in gipsplaten/stukplaten. Het is de moeite er een bitje bij te kopen met afstandhoudertje, want je schroeft de platen heel makkelijk kapot.

5) Zet de tengels om de circa 30 centimeter in de andere richting als de stukplaten. Monteer de stukplaten vervolgens met een paar milimeter afstand tussen de platen. Door deze smalle openingen kan de gips dan in worden geduwd, en die zorgt voor betere draagkracht van de gips
pi_128661006
^O^ Het begint langzaamaan op een echt huis te lijken, super!
pi_128662323
quote:
7s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:17 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Het is inderdaad eiken, en ik gok dat wij dan extra lekkere eiken hadden, want het zat tjok-vol :D.

De boktor op zichzelf is geen probleem, zolang het hout nog niet (te erg) is aangetast. Op het moment dat je het ontdekt kun je het gewoon laten bestrijden en dan is het probleem verholpen.
Boktor of bonte knaagkever komt juist voor in eiken. Met houtworm zou je gezegend zijn haha. Ik zit dag in dag uit in die oude zooi :p restaureer monumentale gebouwen.

Ziet er goed uit wat jullie doen. Door blijven gaan zo!
  Manager PR/Moderator zaterdag 6 juli 2013 @ 17:40:48 #215
269689 crew  Viv
  zaterdag 6 juli 2013 @ 18:44:32 #216
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128664260
Altijd zo'n fijn moment wanneer je echte vormen begint te zien. Zo'n bouw blijft zo lang een bouwput, tot het moment dat er muren komen en die afgewerkt kunnen worden.

Hoe werkt zo'n regendouche nou eigenlijk? Op normale waterdruk? Ik wil graag zo'n douche, maar ik heb met de waterdruk hier altijd het idee dat ik in de miezelregen kom te staan ipv een flinke stortbui. :D
  zaterdag 6 juli 2013 @ 20:01:40 #217
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_128665971
voordeel van 18mm hout achter je stucplaat is dat je later ook nog fatsoenlijk wat op kan hangen!
  zaterdag 6 juli 2013 @ 20:25:49 #218
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_128666554
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 20:01 schreef gateway het volgende:
voordeel van 18mm hout achter je stucplaat is dat je later ook nog fatsoenlijk wat op kan hangen!
Precies! :) ik hou niet van die stucplaatankers. Liefst had ik gewoon gemetseld, maar dat kon de vloer niet aan qua dragend vermogen, dus dan maar 18mm hout ^O^
  zaterdag 6 juli 2013 @ 20:34:26 #219
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_128666802
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 18:44 schreef Snakey het volgende:
Hoe werkt zo'n regendouche nou eigenlijk? Op normale waterdruk? Ik wil graag zo'n douche, maar ik heb met de waterdruk hier altijd het idee dat ik in de miezelregen kom te staan ipv een flinke stortbui. :D
Er zijn een paar dingen van belang, en als 1 ervan niet werkt dan werkt je douche ook niet:

1) De CV ketel moet genoeg water leveren voor een regenwater douchekop. Afhankelijk van het type heeft het een waterdruk nodig van zo'n 15 tot 22 liter per minuut. Standaard CV ketels trekken dit niet, althans zeker niet zonder dat je douche ernstig problemen heeft als je tegelijk tanden poetst of naar de WC gaat

2) De leidingen vanaf de CV naar de douche moeten breed genoeg zijn. Dit lijkt standaard, maar bij oude huizen is de doorsnede van de leidingen vaak maar 10 of 11mm en dat is vaak niet voldoende

3) De afvoer moet de hoeveelheid water kunnen afvoeren die vrij komt, anders loopt je douchebak heel snel vol.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 20:56:41 #220
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128667434
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 20:34 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Er zijn een paar dingen van belang, en als 1 ervan niet werkt dan werkt je douche ook niet:

1) De CV ketel moet genoeg water leveren voor een regenwater douchekop. Afhankelijk van het type heeft het een waterdruk nodig van zo'n 15 tot 22 liter per minuut. Standaard CV ketels trekken dit niet, althans zeker niet zonder dat je douche ernstig problemen heeft als je tegelijk tanden poetst of naar de WC gaat

2) De leidingen vanaf de CV naar de douche moeten breed genoeg zijn. Dit lijkt standaard, maar bij oude huizen is de doorsnede van de leidingen vaak maar 10 of 11mm en dat is vaak niet voldoende

3) De afvoer moet de hoeveelheid water kunnen afvoeren die vrij komt, anders loopt je douchebak heel snel vol.
Great, thanks. De meeste leidingen hier zijn al vervangen. Binnenkort gaan we het hele huis renoveren, het is van 1910, dus dan gaan we alles vervangen. En in de muur plaatsen ipv er op. :')

En de CV vervangen. Dat was ik sowieso van plan, het duurt me veel te lang voor ik warm water heb in de keuken, wat het verst weg is van de ketel.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 21:50:24 #221
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_128669185
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 20:56 schreef Snakey het volgende:

[..]
En de CV vervangen. Dat was ik sowieso van plan, het duurt me veel te lang voor ik warm water heb in de keuken, wat het verst weg is van de ketel.
Dat heeft niets met je ketel te maken hoor. Als je leidingwerk lang is en je leidingen dik, dan duurt het lang.

Vaak wordt 12mm leiding gelegd van ketel naar keuken, dat gaat sneller. Minder volume.
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 6 juli 2013 @ 22:27:58 #222
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128670418
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 21:50 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Dat heeft niets met je ketel te maken hoor. Als je leidingwerk lang is en je leidingen dik, dan duurt het lang.

Vaak wordt 12mm leiding gelegd van ketel naar keuken, dat gaat sneller. Minder volume.
Als de ketel meer capaciteit heeft om water door te douwen is het er een stuk sneller. Het is een enorm verschil of je ketel 9, of 15 liter p/m doorlaat. Bij sommige huizen waar ik kom is de ketel nog veel verder van de kraan dan in mijn huis, en daar heb ik heet water in 1 minuut, ip de soms 5 minuten die het kost in mijn huis

De gedachte is zelfs geweest dat 10mm leidingen beter waren ivm minder volume. Er zijn dus nog steeds een hoop huizen met 10mm leidingen terwijl dat geen enkel voordeel oplevert.
pi_128671482
Waarom zie ik dit topic nu pas? :D Mooi project, ik volg!
Morgen lekker dagje rust, denk ik? :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 7 juli 2013 @ 08:30:15 #224
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_128677669
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 20:56 schreef Snakey het volgende:

[..]

Great, thanks. De meeste leidingen hier zijn al vervangen. Binnenkort gaan we het hele huis renoveren, het is van 1910, dus dan gaan we alles vervangen. En in de muur plaatsen ipv er op. :')

Ik heb het nog even nagekeken...

Wij willen 2 regendouches, en die moeten tegelijk aan kunnen. Er is geen CV ketel die dat makkelijk aan kan, dus hebben we gekozen voor een sterkt CW5 CV ketel in combinatie met een 500 liter boiler. De CV installatie wordt uitgevoerd in 2x 32mm leidingen en we gebruiken 2x 50mm voor de afvoer.

En zoals hier al gezegd, de afstand en dikte van de leidingen bepaalt de tijd voor het water warm wordt. Dikkere leidingen (voor een regendouche) zijn dus helaas juist nadelig hiervoor
  zondag 7 juli 2013 @ 08:30:44 #225
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_128677670
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:54 schreef Cat22 het volgende:
Waarom zie ik dit topic nu pas? :D Mooi project, ik volg!
Morgen lekker dagje rust, denk ik? :+
Hey :W leuk jou hier ook te zien. Inmiddels blauw? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')