Lol, zomaar?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:23 schreef Iwanius het volgende:
Nog maar een keer: mijn complimenten en diepe respect voor hoe jullie de hele handel aanpakken.
We hebben het exacte ontwerp nog niet zo bedacht eigenlijk. Er is veel inspiratie te vinden in ieder gevalquote:Op zaterdag 6 juli 2013 07:58 schreef gateway het volgende:
zijn wel hele schone en strakke mudrooms!
Boktor of bonte knaagkever komt juist voor in eiken. Met houtworm zou je gezegend zijn haha. Ik zit dag in dag uit in die oude zooi :p restaureer monumentale gebouwen.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:17 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Het is inderdaad eiken, en ik gok dat wij dan extra lekkere eiken hadden, want het zat tjok-vol.
De boktor op zichzelf is geen probleem, zolang het hout nog niet (te erg) is aangetast. Op het moment dat je het ontdekt kun je het gewoon laten bestrijden en dan is het probleem verholpen.
Precies!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:01 schreef gateway het volgende:
voordeel van 18mm hout achter je stucplaat is dat je later ook nog fatsoenlijk wat op kan hangen!
Er zijn een paar dingen van belang, en als 1 ervan niet werkt dan werkt je douche ook niet:quote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:44 schreef Snakey het volgende:
Hoe werkt zo'n regendouche nou eigenlijk? Op normale waterdruk? Ik wil graag zo'n douche, maar ik heb met de waterdruk hier altijd het idee dat ik in de miezelregen kom te staan ipv een flinke stortbui.
Great, thanks. De meeste leidingen hier zijn al vervangen. Binnenkort gaan we het hele huis renoveren, het is van 1910, dus dan gaan we alles vervangen. En in de muur plaatsen ipv er op.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:34 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Er zijn een paar dingen van belang, en als 1 ervan niet werkt dan werkt je douche ook niet:
1) De CV ketel moet genoeg water leveren voor een regenwater douchekop. Afhankelijk van het type heeft het een waterdruk nodig van zo'n 15 tot 22 liter per minuut. Standaard CV ketels trekken dit niet, althans zeker niet zonder dat je douche ernstig problemen heeft als je tegelijk tanden poetst of naar de WC gaat
2) De leidingen vanaf de CV naar de douche moeten breed genoeg zijn. Dit lijkt standaard, maar bij oude huizen is de doorsnede van de leidingen vaak maar 10 of 11mm en dat is vaak niet voldoende
3) De afvoer moet de hoeveelheid water kunnen afvoeren die vrij komt, anders loopt je douchebak heel snel vol.
Dat heeft niets met je ketel te maken hoor. Als je leidingwerk lang is en je leidingen dik, dan duurt het lang.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
En de CV vervangen. Dat was ik sowieso van plan, het duurt me veel te lang voor ik warm water heb in de keuken, wat het verst weg is van de ketel.
Als de ketel meer capaciteit heeft om water door te douwen is het er een stuk sneller. Het is een enorm verschil of je ketel 9, of 15 liter p/m doorlaat. Bij sommige huizen waar ik kom is de ketel nog veel verder van de kraan dan in mijn huis, en daar heb ik heet water in 1 minuut, ip de soms 5 minuten die het kost in mijn huisquote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:50 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Dat heeft niets met je ketel te maken hoor. Als je leidingwerk lang is en je leidingen dik, dan duurt het lang.
Vaak wordt 12mm leiding gelegd van ketel naar keuken, dat gaat sneller. Minder volume.
Ik heb het nog even nagekeken...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Great, thanks. De meeste leidingen hier zijn al vervangen. Binnenkort gaan we het hele huis renoveren, het is van 1910, dus dan gaan we alles vervangen. En in de muur plaatsen ipv er op.![]()
En de CV vervangen. Dat was ik sowieso van plan, het duurt me veel te lang voor ik warm water heb in de keuken, wat het verst weg is van de ketel.
Heyquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:54 schreef Cat22 het volgende:
Waarom zie ik dit topic nu pas?Mooi project, ik volg!
Morgen lekker dagje rust, denk ik?
Dat is ontzettend goed nieuws voor onsquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:27 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als de ketel meer capaciteit heeft om water door te douwen is het er een stuk sneller. Het is een enorm verschil of je ketel 9, of 15 liter p/m doorlaat. Bij sommige huizen waar ik kom is de ketel nog veel verder van de kraan dan in mijn huis, en daar heb ik heet water in 1 minuut, ip de soms 5 minuten die het kost in mijn huis
De gedachte is zelfs geweest dat 10mm leidingen beter waren ivm minder volume. Er zijn dus nog steeds een hoop huizen met 10mm leidingen terwijl dat geen enkel voordeel oplevert.
Al bijna 2 jaar man.quote:Op zondag 7 juli 2013 08:30 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Heyleuk jou hier ook te zien. Inmiddels blauw?
quote:
Ik moet erbij zeggen dat we een poetsvrouw hebbenquote:Op zondag 7 juli 2013 11:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga altijd, altijd voor makkelijk schoon te houden. En als de rest van je badkamer al strak wordt, zullen strakke kranen ook niet misstaan denk ik. Misschien is een strakke badkamer met klassieke elementen niet zo'n mooie combinatie.
quote:Op zondag 7 juli 2013 11:20 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ik moet erbij zeggen dat we een poetsvrouw hebben. Misschien moet ik haar vragen ook mee te stemmen in de poll
De oude houten balken blijven zeker in het zicht, en we willen nog iets van een oud houten krukje of een oude houten ladder erin zetten. Maar uiteindelijk is een badkamer ook iets waar je gewoon rustig moet kunnen relaxen of wakker wordenquote:Op zondag 7 juli 2013 12:33 schreef R2R het volgende:
Ik kan dat wel waarderen, een moderne badkamer in een oud huis. Maar dan vind ik het wel mooi als je toch nog kan zien in wat voor pand je zit.
Bijvoorbeeld doordat er een balkenplafond in zit, veel hout, een oud raampje enz.
Geeft wat meer rust dan wanneer alles vol zit met kleine tegeltjes en dat soort dingen. Maargoed dat ben ik, en het is helaas niet mijn badkamer.
Maar klassiek heeft veel meer randjes waar kalk tussen kan gaan zitten.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:19 schreef icloud het volgende:
Modern en klassiek het is allebei het zelfde materiaal en even goed of slecht schoon te maken.
Liefst bij beiden, maar is bij bad geen deal breakerquote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:31 schreef ferrari_rood het volgende:
wil je een thermostaatkraan bij je bad en douche? Of maakt je dat niet uit?
Kan dat bij de klassieke versie ook?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:58 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Liefst bij beiden, maar is bij bad geen deal breaker
Yepquote:Op woensdag 10 juli 2013 16:13 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Kan dat bij de klassieke versie ook?
Alleen als je er van uit gaat dat wij het ook allemaal goed doenquote:
Was verbazingwekkend moeilijk. Da's dus echt zoiets waar ik nooit bij stil heb gestaan, maar er is (zoals bij alles) echt belachelijk veel keus in deurenquote:Op woensdag 17 juli 2013 13:24 schreef jdel het volgende:
Die deuren beneden zien er mooi uit.
Goede keus.
De leiding is bewust niet in het midden van de balk gefreesd, maar een beetje aan de rand om te voorkomen dat we er te eenvoudig doorheen schroeven straksquote:Op woensdag 17 juli 2013 22:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Kijk dit zijn nog eens how to omschrijvingen waar iedere K&W'r wat mee zou kunnen![]()
![]()
Leuke leerzame update !
En over die aansluiting voor de verlichting is op voorhand ook goed over nagedacht !
Nu natuurlijk niet per ongeluk vanaf de bovenkant dwars door de leiding heen schroeven![]()
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:55 schreef MrSubtle het volgende:
Tja een beetje vreemde post. Het is sinds gisteren uit met mijn vriendin, hetgeen betekent dat we de boerderij niet meer af gaan maken (althans, ik niet)![]()
Er komen dus geen updates meer
Bedankt voor alle lieve / leuke reacties hier tot nu toe!
WTF?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:55 schreef MrSubtle het volgende:
Tja een beetje vreemde post. Het is sinds gisteren uit met mijn vriendin, hetgeen betekent dat we de boerderij niet meer af gaan maken (althans, ik niet)![]()
/ontlurktquote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:55 schreef MrSubtle het volgende:
Jeetje. Ben er een beetje stil van. Je had het in een van je vorige posts nog over kinderkamers.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:55 schreef MrSubtle het volgende:
Jeetje, je verwacht het niet zeg maar..quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:59 schreef MrSubtle het volgende:
Bedankt voor de lieve reacties...
Even toelichten: Ik wil de boerderij niet meer, ten eerste omdat het "ons" huis was, en ten tweede omdat het iets van 450+ m2 was. Ik heb geen zin daar in m'n eentje te wonen.
En ja, ik had er een jaar hart en ziel in gestopt, maar het kan helaas niet verder... ik vind het ook kut (maar nog veel meer dat de relatie voorbij is hoor)
Vermoedens he...quote:
Ik heb het topic wel gevolgd, maar nooit gereageerd denk ik (niet echt mijn vakgebied, dus ik kan er wel van leren, maar weinig behulpzaam zijn) maar dit is wel kut ja. In 1 klap je hele toekomst zoals je hem voor ogen had verruïneerd.quote:
Ach dan koop ik wel een nieuw boerderijtjequote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En je gaf ook aan dat je niet alleen in een huis van 450m2 wil wonen? Waarom niet? Er komt vast weer een ander, en wellicht zelfs kinderen. Als je kans hebt, gewoon vasthouden die plek.
Foto?quote:
Aw wat kloten zeg.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:55 schreef MrSubtle het volgende:
Maar denk je dat je deze kan verkopen op moment?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:27 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ach dan koop ik wel een nieuw boerderijtje
Nee zeker niet, maar het lijkt erop dat m'n vriendinex het wil hebben en gaat afmakenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
Maar denk je dat je deze kan verkopen op moment?
Ze heeft een enorm klustalent, of is ze er met de onderaannemer van doorquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:25 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Nee zeker niet, maar het lijkt erop dat m'n vriendinex het wil hebben en gaat afmaken
Dít!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Mr.Subtle, elke vrouw in dit topic wil met je trouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |