Dak van ongeveer 8 bij 16 meter 30 cm omhoog met stempels en toen ondermetseld. Alleen de kap constructie dus spanten en sporen en alles wat er tussen zit en hangt. Onder de eiken staanders is een 40 cm poer onder gemetseld zodat we het onderste rotte stuk weg onder weg konden zagen. Eén staander 30 bij 30 cm en 3 meter lang is toen vervangen. Rest was allemaal puntje gaaf.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat Vivi zegt inderdaad. Nou ben ik sowieso geen klussert (vandaar dat ik juist veel topics volg) dus ik kan uberhaupt weinig advies geven. Het valt me wel op dat je iets schrijft wanneer je iets hebt afgerond dus dan kunnen mensen weinig anders meer zeggen dan oeh en aah. Maar mij maakt dat helemaal niets uit eigenlijk hoor! En ik denk dat er vrij weinig mensen hier rondlopen die ooit het dak van een boerderij hebben vervangen.
fijn!quote:
Wat die donkerblauwe zegtquote:Op maandag 10 juni 2013 12:58 schreef Snakey het volgende:
Ik volg het ook nog steeds. De werkzaamheden tot zover zien er erg goed uit, maar ik heb er totaal geen verstand van, dus kan ik ook niet echt iets bijdragen behalve 'wauw, ziet er goed uit'.
Maar ik vind het zeer zeker de moeite waard om te blijven volgen.
Wat die lichtblauwe zegtquote:Op maandag 10 juni 2013 19:26 schreef Anne het volgende:
Wat die donkerblauwe zegt. Het is jammer dat we dat tooltje niet meer hebben waar we konden zien hoeveel mensen dit topic aan het volgen zijn, zonder gereageerd te hebben, want volgens mij heb je aardig wat volgers.
Blijven posten dus hoor!
11k views op 115 reacties zegt natuurlijk ook al watquote:Op maandag 10 juni 2013 19:26 schreef Anne het volgende:
[..]
Wat die donkerblauwe zegt. Het is jammer dat we dat tooltje niet meer hebben waar we konden zien hoeveel mensen dit topic aan het volgen zijn, zonder gereageerd te hebben, want volgens mij heb je aardig wat volgers.
Blijven posten dus hoor!
Gaaf, 3 weken is heel kort voor zo'n klusquote:Op maandag 10 juni 2013 12:53 schreef jpajs het volgende:
[..]
Dak van ongeveer 8 bij 16 meter 30 cm omhoog met stempels en toen ondermetseld. Alleen de kap constructie dus spanten en sporen en alles wat er tussen zit en hangt. Onder de eiken staanders is een 40 cm poer onder gemetseld zodat we het onderste rotte stuk weg onder weg konden zagen. Eén staander 30 bij 30 cm en 3 meter lang is toen vervangen. Rest was allemaal puntje gaaf.
Geloof dat we iets van 90 stempels er onder hadden staan. Nadat alle muren weer op hoogte waren is er underlayment, van die brandvrije platen en schroef riet riet opgekomen.
Klusje in de bouwvak gedaan al wel weer 25 jaar terug. Twee handige timmerlui, één strakke metselaar en dagelijks wisselend sjouw volk. Moet bekennen dat de week er voor ik slecht heb geslapen. Drie weken hard werken en nu nog trots op die klus.
Ligt eraan met wat:quote:Op maandag 10 juni 2013 13:06 schreef stoeltafel het volgende:
Heel heel gaaf. Hoe lang denk je dat je nog bezig bent?
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:31 schreef MrSubtle het volgende:
(overigens kregen we bij het posten van deze foto's op Facebook van een paar mensen de vraag of we voor dat geld niet gewoon een mooie nieuwbouwwoning hadden kunnen kopen)
Dat dus. Niks mis met een nieuwbouw woning als dat je ding is, maar zo'n oude woonboerderij is vele, vele maler mooier en heeft zoveel meer charme.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:25 schreef lady-wrb het volgende:
[..]![]()
wie wil nu een nieuwbouwwoning als dit ook in de mogelijkheden ligt ?
nou, ik heb niet alle foto's nog bekeken maar als er weinig van het origineel overblijft dan heb je eigenlijk toch een soort nieuwbouwhuis toch?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:25 schreef lady-wrb het volgende:
[..]![]()
het is maar hoe je het bekijkt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
nou, ik heb niet alle foto's nog bekeken maar als er weinig van het origineel overblijft dan heb je eigenlijk toch een soort nieuwbouwhuis toch?
Niets mis met nieuwbouw hoor. Niet mijn ding, maar ook zeker niets mis mee. Ik vind het vooral heel mooi bij anderen, maar vind het zelf vaak te hard/kil om er te willen wonenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:25 schreef lady-wrb het volgende:
[..]![]()
Het is moeilijk uitleggen wat overblijft van het origineel, maar het gaat vooral om veel "authentieke details" (speciaal voor de funny-funda-foto's topic fansquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
nou, ik heb niet alle foto's nog bekeken maar als er weinig van het origineel overblijft dan heb je eigenlijk toch een soort nieuwbouwhuis toch?
Over een paar weekjes komt de stukadoor en dan gaan we eindelijk pas fysiek zien wat ik al anderhalf jaar in mijn hoofd ziequote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:19 schreef Brighteyes het volgende:
Tering wat ben ik jaloers op je zeg!Op je financiele middelen dat je dit kan aanpakken, maar sws ook op je visie, want ik zag het in eerste instantie niet hoor, toen dit topic opende.
![]()
We zijn nog niet helemaal bijgelezen, ik moet nog flink wat posten, maar probeer nu zo snel mogelijk in te halen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:24 schreef Seven. het volgende:
Fijn, updates! Dus nu zijn we allemaal helemaal bijgelezen?
Vraagje: hoe lang denk je nog nodig te hebben en wat besteed je allemaal uit? Wat denk je zelf te gaan doen? (of heb je dit al uitvoerig besproken en was ik te lui om terug te lezen?)
Oh gaaf, heb je foto's?quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:49 schreef RockabeIIa het volgende:
Dit is een van mijn favoriete topics momenteel aangezien ik ook deel voor deel zelf verbouw. Ik dacht dat mijn huis, uit 1894 ergens, oud was! De jouwe, wat een potentie en wat maak je het op een goeie manier mooi! Chapeau!
...en succes!
Leuk dat je dat schrijft. We hebben typisch een paar reacties:quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:49 schreef nikky het volgende:
Respect hoor... ik zou het niet aandurven denk ik
Ik doe deel voor deel. Ben 3 jaar terug begonnen met een 'nieuwe' keuken, vorig jaar de woonkamer, nu is de aanbouw aan de beurt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:01 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Oh gaaf, heb je foto's?
Wat ben je aan het verbouwen?
Ik weet trouwens niet precies hoe oud het is. We hebben kaarten gevonden uit 1811 waar de boerderij nog niet op staat, maar op tekeningen en kadasteraantekeningen uit 1830 staat het pand wel al. Op een kaart uit ~1870 is de boerderij weer weg, maar die kaart is heel incompleet. We weten dat niet alles meer 200 jaar oud is, mogelijk zelfs alleen maar de kap en de achtergevel, maar 100% zeker weten zullen we het nooit
4) Ik zou het ook graag willen maar ik kan het niet betalenquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:03 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Leuk dat je dat schrijft. We hebben typisch een paar reacties:
1) Ik zou het ook graag willen maar ik durf niet
2) Wat een sukkel ben jij, voor dat geld had je ook iets nieuws gehad
3) Tof maar niet mijn ding
Klinkt goed, ben benieuwd naar een foto als je hebt!quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:11 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik doe deel voor deel. Ben 3 jaar terug begonnen met een 'nieuwe' keuken, vorig jaar de woonkamer, nu is de aanbouw aan de beurt.
Hierin is dusver een nieuwe achterdeur geplaatst en het plafond omlaag gehaald. Vorige week 1 wand bekleed met hout, nieuwe designradiator gezet en gisteren een kast en garderobekast gebouwd. Alles beetje landelijk en nog niet helemaal af.
Pfft wij voelen een kleine verbouwing als deze niet eens in de portemonnee natuurlijkquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:23 schreef R2R het volgende:
[..]
4) Ik zou het ook graag willen maar ik kan het niet betalen
Als het achter klaar is laat ik het je zienquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:25 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Klinkt goed, ben benieuwd naar een foto als je hebt!
Ik ben een vrouw alleen Hahaquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:03 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Leuk dat je dat schrijft. We hebben typisch een paar reacties:
1) Ik zou het ook graag willen maar ik durf niet
2) Wat een sukkel ben jij, voor dat geld had je ook iets nieuws gehad
3) Tof maar niet mijn ding
superdomme vraag misschien, maar waarom is het zetten van dikke tegels dan zoveel duurder dan dunne tegels?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:54 schreef MrSubtle het volgende:
In de nieuwe hal komt straks een zwart-wit geblokte vloer. We zijn eerst gaan kijken naar antieke vloeren, en waren helemaal verliefd op deze batch van een 200 jaar oude kerk. Helaas is deze batch echter zo ontzettend duur (aanschaf gaat nog wel, maar ze zijn 8cm dik en dus is het zetten van de tegels niet te betalen).
lol @ 4quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:04 schreef Lonaa het volgende:
Marmer!
En 4) Ik wil wel maar ik kan het niet betalen
Heel terechte vraag!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
superdomme vraag misschien, maar waarom is het zetten van dikke tegels dan zoveel duurder dan dunne tegels?
Dank jequote:Op zaterdag 15 juni 2013 07:24 schreef Brighteyes het volgende:
Het wordt saai, maar verder dan 'Wauw!' kom ik niet! Ik vind het zo'n gaaf project!
Ja de logistiek is bizar inderdaad, maar ook heel vet als je de kans krijgt het te ontwerpen zoals je het echt wilt hebben. Van die simpele dingen als het schakelen van je rookmelders zodat ze allemaal tegelijk afgaan, of fijn in alle grote kamers hotelschakelingen naast de deur, zodat je waar je ook bent al het licht tegelijk kunt bedienenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 07:57 schreef Gieliovd het volgende:
Heel herkenbaar. Ik kan m'n bed niet eens uit komen vanwege allerlei pijntjes en gewoon vermoeidheid in kwadraat.
Maar eruit! Ontbijten en knallen weer. Ziet er gaaf uit! Al die logistiek in je vloeren is echt bizar he
Herkenbaar ja, je hoofd zit op een gegeven moment zo vol met alle parallel activiteiten die plaatsvinden, het is soms onmogelijk het overzicht te houden. Op sommige momenten liepen er 10+ mensen door het huis, allemaal in verschillende kamers dingen te doen, en je probeert maar alles te coordinerenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 08:33 schreef Gieliovd het volgende:
Zie de link in mijn sig, mijn jaren 30 projectje
Brandmelders etc. is erg slim. Heb ik niets aan gedaan.. Misschien nog even overwegen gezien het 4 verdiepingen zijn.
Het uitdenken van alle dingen is erg leuk maar duurt ook erg lang en ik ben altijd bang wat te vergeten. Neem nu het elektra plan voor de woonkamer, ik ben erg huiverig iets te vergeten. Gewoon omdat ik iets te veel aan m'n kop heb...
Als het zwevende deel nog 2x zo lang is, zit de dwarsbalk dan niet in de weg bij de trap? Althans, zo lijkt het op de render.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 07:16 schreef MrSubtle het volgende:
Uiteindelijk moet het ongeveer zo worden (dit is een 3D render van de architect, het geeft alleen de vormen weer, niet de afwerking. Wij willen bijvoorbeeld een heel ander model trap, glas-in-lood deuren, andere trapleuningen, etc). Op dit plaatje zie je goed dat de aansluiting van de trap zweeft (we hebben het zwevende deel uiteindelijk nog 2x zo lang gemaakt als op de render te zien is).
[ afbeelding ]
Heel goed gezien! goed 3D inzicht zegquote:Op zaterdag 15 juni 2013 08:57 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Als het zwevende deel nog 2x zo lang is, zit de dwarsbalk dan niet in de weg bij de trap? Althans, zo lijkt het op de render.
Ja we kregen korting op het parket als we de stickers met logo's lieten zittenquote:Op maandag 17 juni 2013 22:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
Het wordt gaaf!Lekker veel licht vanuit die dakramen.
Wel jammer van die logo's midden in je kamer..
Geen idee helaas, maar er zit meer kleurverschil in, ook bovenin. Waarschijnlijk gewoon net wat meer bruiner zand gebruikt of iets, maar weten we ook niet.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:13 schreef Snakey het volgende:
Erg mooie stenen. Ongeveer een meter van de grond zie je een streep, hebben ze daar andere stenen gebruikt? Of gewoon een streepje andere kleur op deze manier verwerkt?
Okee. Het ziet er uit als dat het opzettelijk is gedaan. Verder niet belangrijk uiteraard.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:51 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Geen idee helaas, maar er zit meer kleurverschil in, ook bovenin. Waarschijnlijk gewoon net wat meer bruiner zand gebruikt of iets, maar weten we ook niet.
Zou kunnen, maar we kunnen het niemand meer vragenquote:Op woensdag 19 juni 2013 15:52 schreef Snakey het volgende:
[..]
Okee. Het ziet er uit als dat het opzettelijk is gedaan. Verder niet belangrijk uiteraard.
Dat noemen ze Speklagen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:59 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar we kunnen het niemand meer vragen
Overigens was het tot voorkort niet op "1 meter hoogte", want die verdiepingsvloer ligt er pas een paar weken. Ongeveer een meter lager was nog zo'n streep trouwens
quote:
quote:Een band, spekband of speklaag, is in de bouwkunst een horizontale versiering in een gevel. Vaak is het een doorlopende lichtgekleurde horizontale strook van baksteen of natuursteen, aangebracht tussen de normale lagen baksteen. Een speklaag wordt meestal gebruikt om voor wat meer afwisseling of levendigheid te zorgen in een gevel. De naam verwijst naar varkensspek, dat hieraan doet denken: een rode basis van vlees met een witte laag vet erop.
Daar heb ik ook aan gedacht, maar de muur is geen gevelmuur maar een binnenmuur. Neemt niet weg dat het nog steeds sier kan zijn, maar de rest van de boerderij heeft weinig sier, boeren gingen vooral voor degelijk vroeger. Het kan misschien ook een laag zijn die wat steviger is dan de andere stenen, en die bedoeld is om de boel om de paar meter nog even sterker te maken. Maar het blijft gissenquote:
Ziet er goed uit zeg! De keuken lijkt me ook heel rolstoelvriendelijk, ook wel handig in jullie situatie denk ik.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:56 schreef MrSubtle het volgende:
Even een mini update... twee kleine 3D renders van het huis, met mogelijkheid rond te kijken
http://hrdigit.al/boerderij/vide/
http://hrdigit.al/boerderij/keuken/
(met scrollwiel op de muis kun je in/uit zoomen. beetje uitzoomen geeft iets beter overzicht)
Rolstoelvriendelijk? Weet jij iets wat wij (nog) niet weten?quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ziet er goed uit zeg! De keuken lijkt me ook heel rolstoelvriendelijk, ook wel handig in jullie situatie denk ik.
Oh, sorry. Ik dacht dat je vrouw over een tijdje misschien mindervalide kan worden. Maar ik begin nu te denken dat dit een gevalletje klok/klepel isquote:Op donderdag 20 juni 2013 10:01 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Rolstoelvriendelijk? Weet jij iets wat wij (nog) niet weten?
Verdorie! We wisten van niks... wij horen ook altijd alles als laatstequote:Op donderdag 20 juni 2013 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, sorry. Ik dacht dat je vrouw over een tijdje misschien mindervalide kan worden. Maar ik begin nu te denken dat dit een gevalletje klok/klepel is
Je bent in de war met ueberduitser van K&W / Ons droomhuis in Duitsland, waar we een nieuwe droom achterna gaanquote:Op donderdag 20 juni 2013 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, sorry. Ik dacht dat je vrouw over een tijdje misschien mindervalide kan worden. Maar ik begin nu te denken dat dit een gevalletje klok/klepel is
Mijn vriendin is ook duits. Misschien dat ik dat genoemd heb en dat dat de verwarring wasquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Je bent in de war met ueberduitser van K&W / Ons droomhuis in Duitsland, waar we een nieuwe droom achterna gaan
Oh jaquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Je bent in de war met ueberduitser van K&W / Ons droomhuis in Duitsland, waar we een nieuwe droom achterna gaan
Tnx, wij waren er ook blij mee. Al die 3D renders van de architect is grappig, maar met A4tjes ging het pas echt levenquote:
Ik geef het doorquote:
Heb je in het bad niet ook een bukreflex door de balk die erboven hangt?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:49 schreef MrSubtle het volgende:
Je moet bij zo'n verbouwing niet alles te professioneel aanpakken. Dus hoe bepaal je nou de exacte plaats waar de badmeubels moeten komen in de badkamer? Simpel: maak van a4-tjes en plakband papieren toilet, badkuip, etc op ware grote, en dan kun je ze lekker door de ruimte schuiven(we hadden geen karton, dat was natuurlijk nog makkelijker geweest). De twee specie-kuipen links vormen samen de badkuip
. De witte lange streep net rechts van het midden wordt het badmeubel, de houten lat die er rechts van ligt wordt een half hoog muurtje, en rechts daarvan is de inloop-douche. De schuin geplaatste WC staat achter tegen de muur (zwarte rechthoekige bak met rode deksel). De badkamer eindigt bij de lange lat helemaal rechts. Mooi he?
[ afbeelding ]
idd, laastst ook een projectje waar alles domotica gestuurd wordt, dus alle lichtpunten apart naar 1 centrale plek..... Contructeur en gemeente waren er niet blij mee, en dus werdt het storten uitgesteld voor meer wapening te leggen en een berg leidingen anders naar de plek te brengen....quote:Op zondag 23 juni 2013 11:39 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, wat een project is dit zeg !
Dit zijn ook geen verbouwingen meer die je zonder een aannemer aandurft denk ik; zonder dat het allemaal een 10 jaren plan wordt !
Het aantal leidingen naar de meterkast valt eigenlijk nog mee, ik heb het wel eens veel gekker bij een klant gezien en zelf ook moeten leggen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn pas veel leidingen !![]()
Te oud voor een marmer vloer of te oud voor zo'n project?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:22 schreef knoblaucha6 het volgende:
Motdomme, wat een werk en wat zal dit prachtig worden![]()
(o, en: 5) ik zou wel willen maar wij zijn er te oud voor)
De balken zitten op ongeveer 175cm hoogte, dus ik hoop dat je een bukreflex hebt, anders heb je een builquote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:31 schreef InTrePidIvity het volgende:
Heb je in het bad niet ook een bukreflex door de balk die erboven hangt?
Ach een 10-jaren-plan wordt het toch nog steeds, maar dat komt meer door de fases waarin we het doen (vooral vanwege financiën omdat we het oude huis niet verkocht krijgen nog)quote:Op zondag 23 juni 2013 11:39 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, wat een project is dit zeg !
Dit zijn ook geen verbouwingen meer die je zonder een aannemer aandurft denk ik; zonder dat het allemaal een 10 jaren plan wordt !
Patserquote:Op zondag 23 juni 2013 11:39 schreef Vonkenboer het volgende:
Het aantal leidingen naar de meterkast valt eigenlijk nog mee, ik heb het wel eens veel gekker bij een klant gezien en zelf ook moeten leggen![]()
I know, stoer he?quote:Op zondag 23 juni 2013 12:04 schreef Seven. het volgende:
Wat een fucking heldin is je vriendin trouwens! Effe metselen, supercool.
Dank je. Wij zouden ook willen dat we het geld er voor haddenquote:Op zondag 23 juni 2013 12:42 schreef gateway het volgende:
Mooi project! Wou dat ik het geld had zoiets te kopen en te (deels laten) verbouwen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |