Geen idee helaas, maar er zit meer kleurverschil in, ook bovenin. Waarschijnlijk gewoon net wat meer bruiner zand gebruikt of iets, maar weten we ook niet.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:13 schreef Snakey het volgende:
Erg mooie stenen. Ongeveer een meter van de grond zie je een streep, hebben ze daar andere stenen gebruikt? Of gewoon een streepje andere kleur op deze manier verwerkt?
Okee. Het ziet er uit als dat het opzettelijk is gedaan. Verder niet belangrijk uiteraard.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:51 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Geen idee helaas, maar er zit meer kleurverschil in, ook bovenin. Waarschijnlijk gewoon net wat meer bruiner zand gebruikt of iets, maar weten we ook niet.
Zou kunnen, maar we kunnen het niemand meer vragenquote:Op woensdag 19 juni 2013 15:52 schreef Snakey het volgende:
[..]
Okee. Het ziet er uit als dat het opzettelijk is gedaan. Verder niet belangrijk uiteraard.
Dat noemen ze Speklagen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:59 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar we kunnen het niemand meer vragen
Overigens was het tot voorkort niet op "1 meter hoogte", want die verdiepingsvloer ligt er pas een paar weken. Ongeveer een meter lager was nog zo'n streep trouwens
quote:
quote:Een band, spekband of speklaag, is in de bouwkunst een horizontale versiering in een gevel. Vaak is het een doorlopende lichtgekleurde horizontale strook van baksteen of natuursteen, aangebracht tussen de normale lagen baksteen. Een speklaag wordt meestal gebruikt om voor wat meer afwisseling of levendigheid te zorgen in een gevel. De naam verwijst naar varkensspek, dat hieraan doet denken: een rode basis van vlees met een witte laag vet erop.
Daar heb ik ook aan gedacht, maar de muur is geen gevelmuur maar een binnenmuur. Neemt niet weg dat het nog steeds sier kan zijn, maar de rest van de boerderij heeft weinig sier, boeren gingen vooral voor degelijk vroeger. Het kan misschien ook een laag zijn die wat steviger is dan de andere stenen, en die bedoeld is om de boel om de paar meter nog even sterker te maken. Maar het blijft gissenquote:
Ziet er goed uit zeg! De keuken lijkt me ook heel rolstoelvriendelijk, ook wel handig in jullie situatie denk ik.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:56 schreef MrSubtle het volgende:
Even een mini update... twee kleine 3D renders van het huis, met mogelijkheid rond te kijken
http://hrdigit.al/boerderij/vide/
http://hrdigit.al/boerderij/keuken/
(met scrollwiel op de muis kun je in/uit zoomen. beetje uitzoomen geeft iets beter overzicht)
Rolstoelvriendelijk? Weet jij iets wat wij (nog) niet weten?quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ziet er goed uit zeg! De keuken lijkt me ook heel rolstoelvriendelijk, ook wel handig in jullie situatie denk ik.
Oh, sorry. Ik dacht dat je vrouw over een tijdje misschien mindervalide kan worden. Maar ik begin nu te denken dat dit een gevalletje klok/klepel isquote:Op donderdag 20 juni 2013 10:01 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Rolstoelvriendelijk? Weet jij iets wat wij (nog) niet weten?
Verdorie! We wisten van niks... wij horen ook altijd alles als laatstequote:Op donderdag 20 juni 2013 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, sorry. Ik dacht dat je vrouw over een tijdje misschien mindervalide kan worden. Maar ik begin nu te denken dat dit een gevalletje klok/klepel is
Je bent in de war met ueberduitser van K&W / Ons droomhuis in Duitsland, waar we een nieuwe droom achterna gaanquote:Op donderdag 20 juni 2013 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, sorry. Ik dacht dat je vrouw over een tijdje misschien mindervalide kan worden. Maar ik begin nu te denken dat dit een gevalletje klok/klepel is
Mijn vriendin is ook duits. Misschien dat ik dat genoemd heb en dat dat de verwarring wasquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Je bent in de war met ueberduitser van K&W / Ons droomhuis in Duitsland, waar we een nieuwe droom achterna gaan
Oh jaquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Je bent in de war met ueberduitser van K&W / Ons droomhuis in Duitsland, waar we een nieuwe droom achterna gaan
Tnx, wij waren er ook blij mee. Al die 3D renders van de architect is grappig, maar met A4tjes ging het pas echt levenquote:
Ik geef het doorquote:
Heb je in het bad niet ook een bukreflex door de balk die erboven hangt?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:49 schreef MrSubtle het volgende:
Je moet bij zo'n verbouwing niet alles te professioneel aanpakken. Dus hoe bepaal je nou de exacte plaats waar de badmeubels moeten komen in de badkamer? Simpel: maak van a4-tjes en plakband papieren toilet, badkuip, etc op ware grote, en dan kun je ze lekker door de ruimte schuiven(we hadden geen karton, dat was natuurlijk nog makkelijker geweest). De twee specie-kuipen links vormen samen de badkuip
. De witte lange streep net rechts van het midden wordt het badmeubel, de houten lat die er rechts van ligt wordt een half hoog muurtje, en rechts daarvan is de inloop-douche. De schuin geplaatste WC staat achter tegen de muur (zwarte rechthoekige bak met rode deksel). De badkamer eindigt bij de lange lat helemaal rechts. Mooi he?
[ afbeelding ]
idd, laastst ook een projectje waar alles domotica gestuurd wordt, dus alle lichtpunten apart naar 1 centrale plek..... Contructeur en gemeente waren er niet blij mee, en dus werdt het storten uitgesteld voor meer wapening te leggen en een berg leidingen anders naar de plek te brengen....quote:Op zondag 23 juni 2013 11:39 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, wat een project is dit zeg !
Dit zijn ook geen verbouwingen meer die je zonder een aannemer aandurft denk ik; zonder dat het allemaal een 10 jaren plan wordt !
Het aantal leidingen naar de meterkast valt eigenlijk nog mee, ik heb het wel eens veel gekker bij een klant gezien en zelf ook moeten leggen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn pas veel leidingen !![]()
Te oud voor een marmer vloer of te oud voor zo'n project?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:22 schreef knoblaucha6 het volgende:
Motdomme, wat een werk en wat zal dit prachtig worden![]()
(o, en: 5) ik zou wel willen maar wij zijn er te oud voor)
De balken zitten op ongeveer 175cm hoogte, dus ik hoop dat je een bukreflex hebt, anders heb je een builquote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:31 schreef InTrePidIvity het volgende:
Heb je in het bad niet ook een bukreflex door de balk die erboven hangt?
Ach een 10-jaren-plan wordt het toch nog steeds, maar dat komt meer door de fases waarin we het doen (vooral vanwege financiën omdat we het oude huis niet verkocht krijgen nog)quote:Op zondag 23 juni 2013 11:39 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, wat een project is dit zeg !
Dit zijn ook geen verbouwingen meer die je zonder een aannemer aandurft denk ik; zonder dat het allemaal een 10 jaren plan wordt !
Patserquote:Op zondag 23 juni 2013 11:39 schreef Vonkenboer het volgende:
Het aantal leidingen naar de meterkast valt eigenlijk nog mee, ik heb het wel eens veel gekker bij een klant gezien en zelf ook moeten leggen![]()
I know, stoer he?quote:Op zondag 23 juni 2013 12:04 schreef Seven. het volgende:
Wat een fucking heldin is je vriendin trouwens! Effe metselen, supercool.
Dank je. Wij zouden ook willen dat we het geld er voor haddenquote:Op zondag 23 juni 2013 12:42 schreef gateway het volgende:
Mooi project! Wou dat ik het geld had zoiets te kopen en te (deels laten) verbouwen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |