quote:Op zondag 24 maart 2013 22:45 schreef Seven. het volgende:
Dan zou ik graag suggereren om als een gek zoveel mogelijk foto's te posten. En wel NU!
Leuk, ben benieuwd.
OK, I let you off.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:46 schreef MrSubtle het volgende:
[..]ga ik doen! (en wel morgen, want nu naar bed
)
ik moet even een betere website vinden om foto's te uploaden, want die ik hierboven gebruikt heb schiet niet op.
Dat ligt er aan waar je kijkt. De buitenmuren zijn een jaar of 40 geleden aan de buitenzijde gestukadoord en toen is het geveldak ook vervangen door een zadeldak. Dat heeft (helaas) een deel van het oude karakter weg genomen.quote:Op zondag 24 maart 2013 23:09 schreef rulerofdeath het volgende:
ik vind de boerderij er nog niet zo heel gek oud uit zien
Uiteraard! (zie hierboven)quote:Op zondag 24 maart 2013 22:46 schreef Seven. het volgende:
Trouwens! Hebben jullie de balken gehouden?
Dat is precies hoe ik er over denk! Succes met dit mooie project!quote:Op maandag 25 maart 2013 07:01 schreef MrSubtle het volgende:
Onze aanpak wordt waar mogelijk een beetje anders. We gaan voor of echt oud, voor nieuw in authentieke bouwstijl / met hergebruik van authentieke materialen, of voor modern (bijvoorbeeld strak afgewerkte wanden), en dus niets er tussenin.
Het is inderdaad eiken, en ik gok dat wij dan extra lekkere eiken hadden, want het zat tjok-volquote:Op maandag 25 maart 2013 20:14 schreef bleiblei het volgende:
Jeetje, wat heftig met die boktor. Moet er niet aan denken zoiets tegen te komen.
Maar is dat geen eiken? Wat gebruikt is voor de dakconstructie?
Ik dacht namelijk dat houtworm niet zo pro-hardhout is en voornamelijk zachthout wegvreet.
Als je je hout bewerkt met een beits of verf komt er niet snel houtworm in, dat vinden ze namelijk niet lekker. Los daarvan, een houtworm in eikenhout doet niet veel schadequote:Op maandag 25 maart 2013 20:18 schreef bleiblei het volgende:
Hmmm, dan moet ik mijn plannen ook maar eens heroverwegen.
Wil hier een eiken terrasoverkapping tegen de erfgrens achter plaatsen en heb al gezien dat de achterbuurman een hele stapel hout vol houtworm er pal achter heeft liggen.
Strenge vorst (door en door in het hout) schijnt houtworm te doden. Dus als het er al 2 wnters ligt...quote:Op maandag 25 maart 2013 20:18 schreef bleiblei het volgende:
Hmmm, dan moet ik mijn plannen ook maar eens heroverwegen.
Wil hier een eiken terrasoverkapping tegen de erfgrens achter plaatsen en heb al gezien dat de achterbuurman een hele stapel hout vol houtworm er pal achter heeft liggen.
Je kunt ook (mits het een beetje uit de wind ligt) zien aan de gaatjes of ze nieuw zijn. Lichte kleur, of verse hoopjes zaagsel verraadt vers geknabbelquote:Op maandag 25 maart 2013 20:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Strenge vorst (door en door in het hout) schijnt houtworm te doden. Dus als het er al 2 wnters ligt...
Ik schat aan de hoeveelheid zooi ervoor dat het er al een jaar of 40 ligtquote:Op maandag 25 maart 2013 20:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Strenge vorst (door en door in het hout) schijnt houtworm te doden. Dus als het er al 2 wnters ligt...
In Noord Limburgquote:Op maandag 25 maart 2013 23:27 schreef Seven. het volgende:
Waar in Nederland staat dit mooie projectje?
Prachtig huis + land + bijgebouwen, succes met de verbouwing! Ben jaloersquote:
Dank je, maar jaloers zijn is nergens voor nodig. Momenteel zijn het alleen een paar buitenmurenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 07:36 schreef DrParanoid het volgende:
[..]
Prachtig huis + land + bijgebouwen, succes met de verbouwing! Ben jaloers
We waren oorspronkelijk niet van plan de schoorsteen te vervangen, het was een heel grappige kleine scheef gemetselde oude schoorsteen. Maar nee, het ding was brak en hij was overal gescheurd. Dus twee opties: opnieuw voegen en schoonmaken, maar dan heb je over 5 jaar of misschien pas 35 jaar een groot probleem, maar je weet het niet. Nu alles toch open ligt maar besloten het ineens aan te pakken. Onderdaks gewoon goedkoop opgemetseld met grote blokken (wordt straks gestukadoord) en met spouw en schoorsteenpijp. Bovendaks met oude bakstenen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:44 schreef Seven. het volgende:
Whoa, wel gruwelijk mooie balken. En eerlijk is eerlijk: zou je met een gerust hart lekker stoken na een kleine reparatie van de schoorsteen?
Hebben/willen jullie een houtkachel of open haard trouwens?
Dat post ik liever niet op een forumquote:Op woensdag 27 maart 2013 12:44 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Mooi huis, wat heb je ervoor betaald (voor de verbouwing)?
Ja doen we absoluut. Ik zal nog wat 3D renders plaatsen die een indruk gevenquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wat een gaaf project. Dat gaat heel erg mooi worden!
Prachtig zeg die oude balken. Ik hoop dat jullie die zichtbaar laten in het uiteindelijke ontwerp.
Inderdaadquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:03 schreef jdel het volgende:
Mooie plannen!
Die vide en trap vanuit de woonkamer lijkt me geweldig worden.
Ik wil zelf binnen nu en een jaar of 2 ook op zoek naar een soortgelijke boerderij in Noord-Brabant of noord Limburg. Je plannen zien er vergelijkbaar uit met wat ik dan zou willen.
Ik neem aan dat je in de toekomstige woonkamer de ruimte helemaal open laat tot aan de balken van het dak?
Gewoon nieuwsgierigheid, omdat ik het vaker zie staan, geen oordeel verder: waarom niet?quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:32 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Dat post ik liever niet op een forum
edit: Eigenlijk is de reden simpel: de uiteindelijke verkoopprijs is niet alleen aan ons om bekend te maken, maar ook aan de verkopers, en ik kan niet namens hen beslissen of ze comfortabel zouden zijn als het hele dorp weet hoeveel geld ze hebben gekregen. Vandaarquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:47 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierigheid, omdat ik het vaker zie staan, geen oordeel verder: waarom niet?
Wat een gave verbouwing zeg! Heel veel succes!
Nee, geen streefdatum. We hopen er deze zomer te kunnen gaan wonen, maar dan heb je het over het afmaken van 2 kleine slaapkamers en misschien de nieuwe badkamer, en de rest gaan we dan van daaruit verder aanpakken. In principe heeft het huis nu een woonkamer en een keuken, dus meer hebben we niet nodig. Zal nog wel de nodige tijd kosten (jaren?)quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:49 schreef Duderinnetje het volgende:
Wauw!
Hebben jullie een streefdatum wanneer het af moet/kan zijn? Of gewoon steeds een stukkie verder klussen?
Een houten trap van kerto misschien een idee.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:46 schreef MrSubtle het volgende:
Sorry voor de foto spam, maar nog even ter verduidelijking, bij deze een paar 3D renders. Let op, het gaat maar om een sfeer impressie. In werkelijkheid willen wij bijvoorbeeld een houten trap, en zijn er veel meer oude balken zichtbaar (en zijn ze veel krommer) maar het gaat maar even om het idee.
De toekomstige woonkamer (huidige hooischuur), gezien vanaf de vloer naar boven
[ afbeelding ]
Hier kijk je in de toekomstige woonkamer naar de trap en naar het nieuwe grote venster (nu nog een poort).
[ afbeelding ]
Een render vanaf de overloop op de bovenverdieping, dus je kijkt hier vanaf de kastenkamer richting de woonkamer
[ afbeelding ]
Moet helaas ingelogd zijn om de foto's daar te mogen zien. Maar we hebben al gemerkt, dit soort trappen kunnen lang niet door elk bedrijf worden geplaatst, aangezien het om een ontwerp op maat gaat en niet om een standaard steek of een steek met draaiquote:Op woensdag 27 maart 2013 16:57 schreef jpajs het volgende:
[..]
Een houten trap van kerto misschien een idee.
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |