ADquote:Wethouder Kemp zegt dat leerplichtambtenaren vrijdag 'slechts' zes huisbezoeken hebben afgelegd en dat het daarbij ging om verdenkingen dat mensen hun kinderen van school hielden om bijvoorbeeld eerder op wintersportvakantie te kunnen gaan. 'Dat heeft niets met religie te maken', aldus Kemp. Het ging om zes huisbezoeken op een totaal van 4000 kinderen, aldus Kemp[...lees verder in bron..] Volgens wethouder Kemp hadden veel scholen vrijdag speciaal voor moslimkinderen een alternatief programma, zodat ze niet mee hoefden te doen met carnaval. Maar Ramdani zei dat het hierbij slechts om twee scholen zou gaan.
Ik haat het ook hoor.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:36 schreef kwiwi het volgende:
In Limburg gaan wonen en dan 'klagen' over carnaval?
Ik ook, dus ik zorg dat ik er niet midden in zit. Ze hadden hun kinderen ook op een school kunnen zetten waar geen carnaval gevierd wordt.quote:
Oh, ja, dat ook. Ik had de OP niet gelezen.quote:
Nee kan niet, alle kinderen gaan mee met een optocht.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ook, dus ik zorg dat ik er niet midden in zit. Ze hadden hun kinderen ook op een school kunnen zetten waar geen carnaval gevierd wordt.
Limburg, net als Brabant, ligt ook niet geheel in Nederland.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:38 schreef Bundesrepublik het volgende:
Mensen die denken dat Limburg niet in Nederland ligt.
Je kan natuurlijk ook altijd contact opnemen met de school en zeggen dat je niet wil dat je kind mee doet, zodat deze gewoon les krijgt, ipv maar te gaan spijbelen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:39 schreef Deetch het volgende:
Nee maar vind wel dat je andersgelovigen niet hoeft lastig te vallen met een katholiek feest. Ook openbare scholen doen nl. aan deze ongein mee en dan blijft er als andersgelovige dus weinig anders over dan je kinderen ziek te melden.
of gewoon stoppen met je geloof beleiden natuurlijk maar dat geld voor alle gelovigen
ja idd, volgend jaar op vrijdag een apart klasje en klaar ben jequote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:40 schreef Sorella het volgende:
Er zijn vast wel leraren te vinden die carnaval niet leuk vinden dus stop ze allemaal in een klas en laat ze leren.
Probleem opgelost.
Oh, ik twijfel niet aan het waarheidsgehalte. Ik vraag me gewoon af waarom dit groot nieuws is volgens de Telegraaf.quote:
L1 meldt het ook... http://www.l1.nl/nieuws/2(...)twitter#.URUAsB3dn2Yquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik twijfel niet aan het waarheidsgehalte. Ik vraag me gewoon af waarom dit groot nieuws is volgens de Telegraaf.
Precies, kutkatholieken. Carnaval vieren doe je maar lekker thuis, achter de deur.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:41 schreef Hetkapitaal het volgende:
Onzinnige religie die echt alle aspecten van het leven domineert
Dat kan wel, er waren bij ons (ja in Limburg) scholen die vanwege geloof niet meededen aan carnaval.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:39 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Nee kan niet, alle kinderen gaan mee met een optocht.
Ach, je ziet je kinderen liever het hele jaar in een vuilniszak rondlopen, verbaast mij niets.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:42 schreef gnaeus het volgende:
Ik zou m'n kinderen ook niet willen laten opgroeien in een cultuur waar het normaal is je lam te zuipen en vreemd te gaan met de buurvrouw zolang je maar als een banaan verkleed bent.
Hier zijn die scholen niet heurquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat kan wel, er waren bij ons (ja in Limburg) scholen die vanwege geloof niet meededen aan carnaval.
Jij snapt het niet. Dat is het hoogtepunt van het jaar man.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:42 schreef gnaeus het volgende:
Ik zou m'n kinderen ook niet willen laten opgroeien in een cultuur waar het normaal is je lam te zuipen en vreemd te gaan met de buurvrouw zolang je maar als een banaan verkleed bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral het "massaal ziekmelden" zal in de praktijk wel meevallen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het hier maar een paar kinderen betreft.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik twijfel niet aan het waarheidsgehalte. Ik vraag me gewoon af waarom dit groot nieuws is volgens de Telegraaf.
L1 is iets Limburgs?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:42 schreef maily het volgende:
[..]
L1 meldt het ook... http://www.l1.nl/nieuws/2(...)twitter#.URUAsB3dn2Y
Miniartikel groot noemen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Staat dat in dat boek van hun ja? Of is dat weer zoiets wat zij verboden vinden, maar het serieus nergens staat?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:35 schreef maily het volgende:
Volgens Ramdani is carnaval door de islam verboden.
Dat veel mensen feest vieren om het feest vieren maakt het niet minder een katholiek feest hoor...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef FoXje het volgende:
Carnaval is helemaal geen katholiek feest meer, het is nu een regionaal feest. Gewoon alle kinderen carnaval vieren, waarom hebben Moslims aan alle leuke dingen een hekel ?
Ja ok, de oorsprong is katholiek.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat veel mensen feest vieren om het feest vieren maakt het niet minder een katholiek feest hoor...
Of ga je nu ook zeggen dat kerstmis niets met geloof te maken heeft en pasen ook niet?
Als ik het goed begrijp, heeft de Telegraaf het overgenomen van dat L1.nl en van vervolgens van een handjevol gevallen in Roermond 'massaal' gemaakt.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef freako het volgende:
[..]
Vooral het "massaal ziekmelden" zal in de praktijk wel meevallen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het hier maar een paar kinderen betreft.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:42 schreef gnaeus het volgende:
Groot in die zin dat de Telegraaf een krant is die zich op landelijk nieuws richt. Normaliter wordt natuurlijk niet elke scheet uit elk gehucht gemeld.quote:
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:48 schreef erodome het volgende:
En daarbij, carnaval gaat gepaard met een heleboel drank, al overdag stikt het van de mensen die al iets teveel gedronken hebben of erger. Kan me best voorstellen dat je het als ouder niet zo ziet zitten dat jouw kind daar tussen moet lopen.
Ja want ze laten dronken mensen daar tussen de kinderen lopen zeker..quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:48 schreef erodome het volgende:
En daarbij, carnaval gaat gepaard met een heleboel drank, al overdag stikt het van de mensen die al iets teveel gedronken hebben of erger. Kan me best voorstellen dat je het als ouder niet zo ziet zitten dat jouw kind daar tussen moet lopen.
Hehehe, als men bedenkt dat vreemdgaan bepaald geen zeldzaam verschijnsel is en zo'n beetje de halve wereld 1 of 2 dagen per week bezopen is zonder zich überhaupt in achterlijke outfits te heisen, is het wel erg grappig dat je er nu opeens wèl een groot punt van maakt.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:42 schreef gnaeus het volgende:
Euh ja.... Dat gebeurd zelfs hier in dit noordelijke gehucht waar carnaval een schrale nabootsing is van het carnaval daar.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:50 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Ja want ze laten dronken mensen daar tussen de kinderen lopen zeker..
Hier niet hoor.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Euh ja.... Dat gebeurd zelfs hier in dit noordelijke gehucht waar carnaval een schrale nabootsing is van het carnaval daar.
Ik neem ook aan dat niet alle Moslims zo denken, maar de enkele slechte Moslims schijnen altijd de keuze af te nemen van de enkele goeden, die er vervolgens jaknikkend meegaan.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:48 schreef Ambipur het volgende:
Wat een gezeik... Heb als moslima gewoon op een katholieke basisschool gezeten, meegedaan aan kerst, carnaval en alles erom heen.
Wat een zeikmoslims tegenwoordig.
Waar niet?quote:
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/2(...)arnaval#.URUDYTicb9kquote:Verschillende islamitische kinderen in Roermond hebben zich vrijdag ziek gemeld. Ze mogen van hun ouders niet mee doen aan de carnaval op school.
Leerplichtambtenaren bellen bij de adressen van ziek gemelde kinderen aan om te onderzoeken of ze niet spijbelen. Dat zei voorzitter Khalid Ramdani van het Marokkaans Platform in Roermond in een reactie. Ook bij hem stond vrijdagochtend een ambtenaar aan de deur omdat hij zijn 4-jarig dochtertje ziek had gemeld. Volgens Ramdani is carnaval door de islam verboden.
Verschillende Roermondse scholen hebben al jaren een speciaal programma voor moslimkinderen tijdens carnaval.
Nee. Die enkelen worden groot in de media geplaatst en de meesten die normaal kunnen doen, worden niet in de media geplaatst.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:53 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Ik neem ook aan dat niet alle Moslims zo denken, maar de enkele slechte Moslims schijnen altijd de keuze af te nemen van de enkele goeden, die er vervolgens jaknikkend meegaan.
Raar gehucht woon jij waar dronken mensen op schoolevenementen komen. Nee, dan zou ik mijn kinderen ook ziek melden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Euh ja.... Dat gebeurd zelfs hier in dit noordelijke gehucht waar carnaval een schrale nabootsing is van het carnaval daar.
Waarom is het normaal om dan mee te doen? Wat is er zo erg aan niet meedoen aan dat feestje terwijl je anderen geen strobreed in de weg legt om het wel te doen?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee. Die enkelen worden groot in de media geplaatst en de meesten die normaal kunnen doen, worden niet in de media geplaatst.
Dat is het.
Limburg, en hier echt helemaal niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Waar niet?
Want mijn hele schoonfamilie komt uit brabant en ik heb daar wel meer mensen zitten die ik ken, dat is toch echt 4 dagen lang een zuipfestijn.... Waarbij kinderen echt wel in "aanraking" komen met beschonken mensen, vaak zelfs hun ouders...
Je weet dat ze meegaan met de optocht, dat ze niet op het schoolplein blijven?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:54 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Raar gehucht woon jij waar dronken mensen op schoolevenementen komen. Nee, dan zou ik mijn kinderen ook ziek melden.
iedereen is bang geworden na 9/11 en al de terroristische aanslagen en moslimoorlogen in het Miden-Oostenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee. Die enkelen worden groot in de media geplaatst en de meesten die normaal kunnen doen, worden niet in de media geplaatst.
Dat is het.
Ieder voor zichzelf. Ik maak er geen super probleem van.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom is het normaal om dan mee te doen? Wat is er zo erg aan niet meedoen aan dat feestje terwijl je anderen geen strobreed in de weg legt om het wel te doen?
Mijn neefjes en nichtje mochten ook niet meedoen aan dat soort zaken, die waren jahova's getuige. Dat was al vele jaren geleden zo en daar werd gewoon wat voor geregeld.
Ik geloof er geen ene flikker van... Natuurlijk is echt niet iedereen stomdronken, maar carnaval en drank gaan toch echt hand in hand.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:56 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Limburg, en hier echt helemaal niet.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:57 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
iedereen is bang geworden na 9/11 en al de terroristische aanslagen en moslimoorlogen in het Miden-Oosten
Kun je hen ongelijk geven?
Wel zijn we een samenleving van mietjes geworden, dat geef ik je.
Als ik jou was zou ik mijn kinderen in een schuilkelder opsluiten zodat ze niet per ongeluk met de grote boze wereld in aanraking komen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Je weet dat ze meegaan met de optocht, dat ze niet op het schoolplein blijven?
En dat op het kinderfeest papa meegaat en met een biertje staat is echt niet vreemd hoor.
Want tijdens de schoolcarnaval op de basisschool staat de tap natuurlijk wagewijd open?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:48 schreef erodome het volgende:
Het grote napapegaaien is weer begonnen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:58 schreef StarGazer het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ek-om-carnaval.dhtml
Daar ga je al.
Maak je geen zorgen, met mijn kind gaat alles hartstikke goed. Maar ik begrijp heel prima dat als je een geloof hebt waarvan drank in het geheel niet mag en het vieren van andersgelovige feesten ook niet dat je daar dan niet op zit te wachten.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik mijn kinderen in een schuilkelder opsluiten zodat ze niet per ongeluk met de grote boze wereld in aanraking komen.
Allemachtig zeg.
Hoort erbij hequote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het grote napapegaaien is weer begonnen.
Het is anders toch wel de linkse bijbel hoor. Vraag maar aan gylie.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het grote napapegaaien is weer begonnen.
Kinderen hebben er geen last van hoor, ik zeg dit trouwens niet om carnaval te beschermen ik haat het ook gewoon.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik geloof er geen ene flikker van... Natuurlijk is echt niet iedereen stomdronken, maar carnaval en drank gaan toch echt hand in hand.
Nog een keer, ze blijven niet op het schoolplein, ze gaan bv ook mee met de optochten, vaak vanuit school.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:59 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Want tijdens de schoolcarnaval op de basisschool staat de tap natuurlijk wagewijd open?
En damn, wat erger ik mij aan de vooroordelen van carnaval. Het is een onderdeel van de Limburgse cultuur, lees dit stukje maar eens, dan snap je misschien waar het echt om draait.
En morgen, tijdens de stasiefestasie in Roermond staan ze zeker weer allemaal aan de zijkant, niet verkleed iedereen aan te gapen en problemen te zoeken zoals elk jaar?
zo rollen bazenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:35 schreef maily het volgende:
Bij Swalm en Roer kon in verband met de carnaval niemand reageren.
Dergelijke berichten staan ook immer garant voor een flinke lading hits.quote:
Hoe ging jij altijd verkleed?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:48 schreef Ambipur het volgende:
Wat een gezeik... Heb als moslima gewoon op een katholieke basisschool gezeten, meegedaan aan kerst, carnaval en alles erom heen.
Maar ze zien het wel... Vergeet niet dat alcohol streng verboden is voor moslims he...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:02 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Kinderen hebben er geen last van hoor, ik zeg dit trouwens niet om carnaval te beschermen ik haat het ook gewoon.
Oeh. Ooit als een Perzische nog iets, ben eens als hoer verkleed gegaan, als zwerver. Zulke dingenquote:
Als saucijzenbroodje.quote:
Tja, zo kweek je watjes.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar ze zien het wel... Vergeet niet dat alcohol streng verboden is voor moslims he...
Zo heb ik hier de buurt bbq ook overgeslagen toen die van mij nog klein was. Daar zaten de mannen ook stevig aan het bier. Dat vind ik geen omgeving voor een kind.
Ben echt niet anti alcohol, drink graag een drankje, maar niet met kleine kinderen erbij. Voor alles is een tijd en plaats.
Probeer eens een witte overal, en dan de binnenkant van je zitvlak met mosterd insmeren, dan lijkt het aan de buitenkant alsof je jezelf gigantisch bescheten hebt, heb je meteen meer ruimte om je heen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:05 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oeh. Ooit als een Perzische nog iets, ben eens als hoer verkleed gegaan, als zwerver. Zulke dingen
Moest lachen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Probeer eens een witte overal, en dan de binnenkant van je zitvlak met mosterd insmeren, dan lijkt het aan de buitenkant alsof je jezelf gigantisch bescheten hebt, heb je meteen meer ruimte om je heen.
Vast.... Kweek jij maar lekker tokkie's, dat is vast veel beter...quote:
Anders zijn is eng.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Vast.... Kweek jij maar lekker tokkie's, dat is vast veel beter...
Nog 1 keer, wat is er erg aan als mensen er niet aan mee willen doen, zolang ze anderen maar niet beperken?
Het land uit! En rap!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:05 schreef erodome het volgende:
Zo heb ik hier de buurt bbq ook overgeslagen toen die van mij nog klein was. Daar zaten de mannen ook stevig aan het bier. Dat vind ik geen omgeving voor een kind.
Ben echt niet anti alcohol, drink graag een drankje, maar niet met kleine kinderen erbij. Voor alles is een tijd en plaats.
Graag, een mooi warm land lijkt me wel wat. Maar he, ik zou geen nederlander zijn als ik dan in minder luxe wil leven, dus sponser jij?quote:
Wees blij dat ze niet meelopen met het carnaval. In die kledij kunnen ze natuurlijk heel goed een bomgordel verstoppen!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:41 schreef Hetkapitaal het volgende:
Onzinnige religie die echt alle aspecten van het leven domineert
Je kunt het extremisme uit de Islam niet halen.
Klopt, daarom zijn mijn beide tokkiekinderen nu bedrijfsleider en wonen in een riante bungalow en niet tussen het afval wat liefdevol uit een mensenpakhuisraam is geflikkerd.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Vast.... Kweek jij maar lekker tokkie's, dat is vast veel beter...
Daar is niets ergs aan maar ik vind het van het zotte dat kinderen een feestje onthouden wordt vanwege een verzonnen godje.quote:Nog 1 keer, wat is er erg aan als mensen er niet aan mee willen doen, zolang ze anderen maar niet beperken?
Officieel wel ja, dat vele er anders mee omgaan is een heel ander verhaal.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:14 schreef Slurrrrp het volgende:
Alcohol steng verboden voor moslims... hihihi... heheheh
MUAHAHAHAHAHA
De offerfeesten vind ik walgelijker dan carnaval hoor, mijn mening.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Officieel wel ja, dat vele er anders mee omgaan is een heel ander verhaal.
Maar die zijn vrij dat te doen als ze dat willen...
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:48 schreef Ambipur het volgende:
Moeten jouw kinderen daar dan verplicht aan meedoen, komt er anders een leerplicht ambtenaar bij je aan de deur?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De offerfeesten vind ik walgelijker dan carnaval hoor, mijn mening.
Ja en? Ik woon zelf in Limburg, we hadden nooit een optocht, en ben jarenlang op de carnavalsvrijdag op diverse basisscholen geweest, nergens stonden ze "bier te zuipen" op die ochtend (meestal hebben ze namelijk 's middags vrij)quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Nog een keer, ze blijven niet op het schoolplein, ze gaan bv ook mee met de optochten, vaak vanuit school.
Nee, niet tot de avond, als de kinderen weg zijn, wordt er lekker van een pilsje genoten (dat jij het meteen met tokkies associeert, is jouw probleem), maar die kinderen zijn dan klaar met school en weg en mogen doen en laten wat ze willen.quote:Mijn beste vriendin is nu in limburg voor carnaval, waar haar man de praalwagen rijdt en hij de uitzondering is(samen met de andere die rijden) die niet drinkt, niet tot de avond iig.
Punt 1: dat katholieke betrekt vrijwel niemand er meer bij. Punt 2: Drank hoort er inderdaad bij, nou ja, wat een drama als er volwassen mensen zijn die drank nuttigenquote:Het is gewoon een feit dat carnaval een katholiek feest is en gepaard gaat met aardig wat drank. Dat niet iedereen stomdronken is snapt mijn neus ook nog wel.
op vrijdagochtend, op school??????????quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:48 schreef erodome het volgende:
Weleens van "mogen" en "vrije keus" gehoord?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Moeten jouw kinderen daar dan verplicht aan meedoen, komt er anders een leerplicht ambtenaar bij je aan de deur?
Juist ja, op vrijdagochtend lopen de docenten allemaal ladderzat rond op school volgens erodomequote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:22 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
op vrijdagochtend, op school??????????
Kinderen moeten gewoon naar school, of ze carnaval nou leuk vinden of niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:25 schreef KoosVogels het volgende:
Waar gaat dit nou eigenlijk over? Zitten er mensen nou werkelijk boos te doen omdat bepaalde moslims carnaval geen reet aan vinden.
Nee, omdat ze hun kinderen thuis houden terwijl ze naar school moeten.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:25 schreef KoosVogels het volgende:
Waar gaat dit nou eigenlijk over? Zitten er mensen nou werkelijk boos te doen omdat bepaalde moslims carnaval geen reet aan vinden.
Boeien, er wordt toch geen les gegeven.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Kinderen moeten gewoon naar school, of ze carnaval nou leuk vinden of niet.
Ik heb het niet over het onderwerp in de OP, maar over het gekibbel tussen bepaalde users.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Kinderen moeten gewoon naar school, of ze carnaval nou leuk vinden of niet.
Nee.. Mijn grootste droom, een riante bungalow, zal wel nooit binnen bereik zijn ...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Tja, voor jou is dat niet te bevatten.
Had je beter je best op school moeten doen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:28 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Nee.. Mijn grootste droom, een riante bungalow, zal wel nooit binnen bereik zijn ...
ik ook. Mensen die er zo'n vooroordeel over hebben, weten gewoon niet wat het is Carnaval te vieren.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Juist ja, op vrijdagochtend lopen de docenten allemaal ladderzat rond op school volgens erodome
Sjezus, ik ben blij dat wij wel nog plezier kunnen beleven aan carnaval.
Sommige mensen, en bepaalde mensen die in Hongarije woonachtig zijn, zijn blijkbaar van mening dat deelname aan de tenenkrommende ten hemel scheiende sneuigheid van het kindercarnaval in het kader van de Nederlandse Leitkultuur verplicht gesteld dient te worden aan "den vreemdeling" en dat absentie in dier voege kei- en kei- en keihard aangepakt dient te worden (zodat ook de staatskas er tenminste beter van wordt).quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:25 schreef KoosVogels het volgende:
Je beseft hopelijk wel dat je jezelf een beetje tegenspreekt he...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja en? Ik woon zelf in Limburg, we hadden nooit een optocht, en ben jarenlang op de carnavalsvrijdag op diverse basisscholen geweest, nergens stonden ze "bier te zuipen" op die ochtend (meestal hebben ze namelijk 's middags vrij)
[..]
Nee, niet tot de avond, als de kinderen weg zijn, wordt er lekker van een pilsje genoten (dat jij het meteen met tokkies associeert, is jouw probleem), maar die kinderen zijn dan klaar met school en weg en mogen doen en laten wat ze willen.
[..]
Punt 1: dat katholieke betrekt vrijwel niemand er meer bij. Punt 2: Drank hoort er inderdaad bij, nou ja, wat een drama als er volwassen mensen zijn die drank nuttigenIk heb er geen mentale problemen aan overgehouden hoor... Tijdens de kindercarnaval had ik echt geen aandacht voor de volwassenen, wat die op dat moment deden, zou me echt aan mijn reet roesten. Je had het gewoon leuk met je vriendjes.
Ja, vandaar dat ik het geen enkel probleem vind als mensen dus niet mee willen doen aan carnaval...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Weleens van "mogen" en "vrije keus" gehoord?
Omdat de school niet mee wil werken aan wat anders dan carnaval...(in dit bericht iig).quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:27 schreef Silenus het volgende:
[..]
Nee, omdat ze hun kinderen thuis houden terwijl ze naar school moeten.
En ik maar denken dat tollerantie niet werkt als het niet van twee kanten komt.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:35 schreef maily het volgende:
De ziekmeldactie volgt volgens Ramdani op een weigering van de scholenkoepel Swalm en Roer met 25 basisscholen in Midden-Limburg om rekening te houden met de islam rond de carnaval.
Dat noemen we ook wel fascisme. Maar daar zijn ze natuurlijk ook niet vies van in Hongarije.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sommige mensen, en bepaalde mensen die in Hongarije woonachtig zijn, zijn blijkbaar van mening dat deelname aan de tenenkrommende ten hemel scheiende sneuigheid van het kindercarnaval in het kader van de Nederlandse Leitkultuur verplicht gesteld dient te worden aan "den vreemdeling" en dat absentie in dier voege kei- en kei- en keihard aangepakt dient te worden (zodat ook de staatskas er tenminste beter van wordt).
Slechte trollpoging pikkie, nog een paar extra lessen bij Verbal nemen voor een volgende poging.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sommige mensen, en bepaalde mensen die in Hongarije woonachtig zijn, zijn blijkbaar van mening dat deelname aan de tenenkrommende ten hemel scheiende sneuigheid van het kindercarnaval in het kader van de Nederlandse Leitkultuur verplicht gesteld dient te worden aan "den vreemdeling" en dat absentie in dier voege kei- en kei- en keihard aangepakt dient te worden (zodat ook de staatskas er tenminste beter van wordt).
Heej, je schoen bungelt nog uit zijn reet.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat noemen we ook wel fascisme. Maar daar zijn ze natuurlijk ook niet vies van in Hongarije.
Dat is m'n hoofd.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heej, je schoen bungelt nog uit zijn reet.
Je kunt je afvragen wat er allemaal zo nuttig is aan wat je EXACT leert op zo'n dagje op de basisschool. Waarschijnlijk geen reet.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat de school niet mee wil werken aan wat anders dan carnaval...(in dit bericht iig).
De kinderen doen niets nuttigs op die dag, het is onzinnig om mensen dan te verplichten mee te moeten vieren.
Schandalig inderdaad dat al die moslims eisen dat men niet meer aan carnaval doet.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:51 schreef PizzaMizza het volgende:
Weer zo'n typisch geval. Iedereen moet zich aanpassen aan de sprookjesboekgelovers, maar ho-maar als je iets van hen vraagt.
Weer een symptoom van de ziekte die je meekrijgt als je de islam als geloof hebt.
Ja. Aanpassen is er wat grote groepen moslims betreft niet bij. Dus waarom zou dat in Roermond anders zijn?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:36 schreef kwiwi het volgende:
Als je het al wist, waarom heb je het dan over m'n schoen?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik wist wel dat het vol stront zat, hoef je niet te vermelden.
Met de kerstviering doen al vele jaren een heel aantal kinderen niet mee, bv alle jahova's getuigen, maar ook wat bepaalde christelijke stromingen, of joodse kinderen....quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:51 schreef Silenus het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen wat er allemaal zo nuttig is aan wat je EXACT leert op zo'n dagje op de basisschool. Waarschijnlijk geen reet.
Het gaat om het algehele beeld, en dat is dat ouders niet gaan bepalen wat nuttig is of wat niet. Zou een mooie boel worden als ouders hun kinderen tijdens Frans of Engels van school halen omdat ze dat niet nuttig vinden of wat dan ook.
De school bepaalt dat, de kinderen moeten naar school. Of blijven we voortaan ook maar met de kerstviering thuis? Of met de toneelvoorstellingen?
Geloof? Wat heeft carnaval te maken met geloof?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:39 schreef Deetch het volgende:
Nee maar vind wel dat je andersgelovigen niet hoeft lastig te vallen met een katholiek feest. Ook openbare scholen doen nl. aan deze ongein mee en dan blijft er als andersgelovige dus weinig anders over dan je kinderen ziek te melden.
of gewoon stoppen met je geloof beleiden natuurlijk maar dat geld voor alle gelovigen
Wat een smerige opmerking; democratisch gezien hebben de Hongaren nooit voor het fascisme gekozen namelijk.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
Dat noemen we ook wel fascisme. Maar daar zijn ze natuurlijk ook niet vies van in Hongarije.
Hoezo dan, zeggen die moslims dat carnaval afgeschaft moet worden dan? Waar is het aanpassen aan hun in deze?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:51 schreef PizzaMizza het volgende:
Weer zo'n typisch geval. Iedereen moet zich aanpassen aan de sprookjesboekgelovers, maar ho-maar als je iets van hen vraagt.
Weer een symptoom van de ziekte die je meekrijgt als je de islam als geloof hebt.
Serieus, vraag je dat echt?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:54 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Geloof? Wat heeft carnaval te maken met geloof?
Voor basisschool kinderen ook hoor!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar ze zien het wel... Vergeet niet dat alcohol streng verboden is voor moslims he...
Snel ziekmelden, dat is indirect zeggen: of carnaval weg, of mijn kind niet op school.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoezo dan, zeggen die moslims dat carnaval afgeschaft moet worden dan? Waar is het aanpassen aan hun in deze?
Sowieso is elke kwade moslim spreker voor de rest. Relaxte moslims zijn ok, daar hoef je niet over te berichtenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:54 schreef Turquaz52 het volgende:
10 mensen met een Islamitische achtergrond melden zich ziek om (na mijn mening een ongegronde reden) en dan zijn alle Moslims boosdoeners?
Nee, dat zegt, vier maar lekker carnaval, maar wij willen daaraan niet meedoen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:55 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Snel ziekmelden, dat is indirect zeggen: of carnaval weg, of mijn kind niet op school.
Ik wou net zeggen tegen Koos dat je alles van onze Doctor kan zeggen, maar niet dat ze slijmt.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Slechte trollpoging pikkie, nog een paar extra lessen bij Verbal nemen voor een volgende poging.
Wat wordt er aan geloof gedaan in carnaval? Iedereen verkloot zich als een idioot en dat was het. Ik zie er geen geloof in.quote:
Ga er aub geen twist aan geven. Niet komen betekent: of mijn kind komt niet, of carnaval moet maar weg.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, dat zegt, vier maar lekker carnaval, maar wij willen daaraan niet meedoen.
Ze hebben toch ook gevraagd om een andere invulling van die tijd?
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:56 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Wat wordt er aan geloof gedaan in carnaval? Iedereen verkloot zich als een idioot en dat was het. Ik zie er geen geloof in.
Wikipedia is ook jouw vriendquote:Carnaval (ook wel 'Vastelaovend' - Vooravond van het vasten) is een van oorsprong katholiek feest, dat ook heidense wortels heeft en gevierd wordt in de drie dagen voorafgaand aan Aswoensdag. Volgens de traditie duurt het feest van zondag tot dinsdagavond - de Vastenavond. Om middernacht vangt de vastentijd aan van 40 dagen, tot Pasen.
Nee, dat betekend het niet, wat een onzin...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:57 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ga er aub geen twist aan geven. Niet komen betekent: of mijn kind komt niet, of carnaval moet maar weg.
Wie en wat beweren er precies dat carnaval moet verdwijnen?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:57 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ga er aub geen twist aan geven. Niet komen betekent: of mijn kind komt niet, of carnaval moet maar weg.
Ja, iedereen viert massaal carnaval omdat ze zo graag hun katholieke identiteit willen uiten, niet omdat ze gewoon zin hebben in een feestje hoor.quote:
Ik vraag wat er aan geloof wordt gedaan,niet of het van oorsprong een katholiek feest is. Niemand doet iets aan geloof met carnaval.quote:
Ik denk dat je met zo'n dagje carnaval meer 'leert' dan les nummer 723932 over hoofdrekenen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Met de kerstviering doen al vele jaren een heel aantal kinderen niet mee, bv alle jahova's getuigen, maar ook wat bepaalde christelijke stromingen, of joodse kinderen....
Nu nog even zeg, carnaval vieren als een lesonderdeel zien..kom op zeg!
Betekendquote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, dat betekend het niet, wat een onzin...
Ze hebben namelijk gevraagd om een andere invulling van die dag voor die kinderen, niet voor alle.
Jij bent het die er een twist aan geeft, ik heb nog geen enkele moslim gezien die stond te schreeuwen dat carnaval niet mocht.
Niet echt slim van je om steun te zoeken bij Vogels.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen tegen Koos dat je alles van onze Doctor kan zeggen, maar niet dat ze slijmt.
Niet dus, zit je gewoon een potje te slijmen bij Verbal...
Jij weet niet wat indirect is?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wie en wat beweren er precies dat carnaval moet verdwijnen?
Dit gaat gewoon om kindercarnaval dat op school gevierd wordt. Daar is geen druppel alcohol te bekennen. Het is slechts een kleur "verkleedpartijtje"onder toezicht van hun leerkracht. Het echt Carnaval begint namelijk zondag pas.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:48 schreef erodome het volgende:
Ssst, dat weet erodome niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:03 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon om kindercarnaval dat op school gevierd wordt. Daar is geen druppel alcohol te bekennen. Het is slechts een kleur "verkleedpartijtje"onder toezicht van hun leerkracht. Het echt Carnaval begint namelijk zondag pas.
Ja ja, het is net zoiets als van een speelgoedschaap de keel doorsnijden en voor je het weet zitten ze elke vrijdag in de moskee.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:03 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon om kindercarnaval dat op school gevierd wordt. Daar is geen druppel alcohol te bekennen. Het is slechts een kleur "verkleedpartijtje"onder toezicht van hun leerkracht. Het echt Carnaval begint namelijk zondag pas.
eigenlijk moeten we eens met hele volksstammen naar marokko verhuizen en daar gaan klagen dat ze geen rekening houden met carnaval rond de islam.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:35 schreef maily het volgende:
Islamitische kinderen in Roermond hebben zich vrijdag massaal ziek gemeld. Ze mogen van hun ouders niet mee doen aan de carnaval op school. Leerplichtambtenaren bellen bij de adressen van ziek gemelde kinderen aan om te onderzoeken of ze niet spijbelen. Dat zei voorzitter Khalid Ramdani van het Marokkaans Platform in Roermond vrijdag.
Ook bij hem stond vrijdagochtend een ambtenaar aan de deur omdat hij zijn 4-jarig dochtertje ziek had gemeld. Volgens Ramdani is carnaval door de islam verboden.
De ziekmeldactie volgt volgens Ramdani op een weigering van de scholenkoepel Swalm en Roer met 25 basisscholen in Midden-Limburg om rekening te houden met de islam rond de carnaval. Bij Swalm en Roer kon in verband met de carnaval niemand reageren.
bron
vandaar: hulp opvoeding allochtonen?
En Kerst heeft ook niks met het geloof te maken, zeker?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef FoXje het volgende:
Carnaval is helemaal geen katholiek feest meer, het is nu een regionaal feest. Gewoon alle kinderen carnaval vieren, waarom hebben Moslims aan alle leuke dingen een hekel ?
Alle katholieken naar Spanje, hun bondgenoot tijdens het grote landverraad, mag ook hoor.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:06 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
eigenlijk moeten we eens met hele volksstammen naar marokko verhuizen en daar gaan klagen dat ze geen rekening houden met carnaval rond de islam.
Niets van aantrekken die gozer is minder valide.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:07 schreef oxylus11 het volgende:
@gnaeus, is dit echt een reply op mijn reactie? Heb je hem wel gelezen? Ik geef aan dat die oslims niet zo moeten zeuren omdat dit gaat om schoolcaranaval, een gelegenheid waar geen drank geschonken wordt.
Ja, ja, je man is zeker weer bij je weggelopen en je naaktcamping loopt natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Niet echt slim van je om steun te zoeken bij Vogels.
Toch blijft de opmerking van PizzaMizza gewoon staan. Carnaval heeft geen bal meer met het geloof te maken. Het is gewoon een feest. Wel de lusten, niet de lasten.quote:
Gap jij bent een Jood, wat moet jij weten van Carnaval?quote:
we hebben iemand met verstand !!!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:42 schreef gnaeus het volgende:
Gap, Kruisigenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Gap jij bent een Jood, wat moet jij weten van Carnaval?Dankzij jullie volk is eigenlijk alles begonnen met kruisigen van Jezus.. Vandaar ook Pasen en Vasteloaven etc..
QFTquote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Kruisigen!
Verder heb ik niks te zeggen over zo'n domme opmerking.
Wat is er mis met Kruisigen? Ik heb nog es gecheckt of het moet een Z moest..quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Gap, Kruisigen!
Verder heb ik niks te zeggen over zo'n domme opmerking.
Als alle carnavalsvierder gelovig zouden zijn, zouden de kerken op woensdag uitpuilen om de askruisjes te ontvangen en de omzet van vlees de periode na carnaval compleet tot 0 terug zakken in limburg. Want na carnaval zouden de katholieken moeten gaan vasten het lijken bijna wel moslims dan met hun ramadan, behalve dat ze wel overdag mogen eten maar geen vlees tijdens het vasten.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:15 schreef Boldface het volgende:
Er zijn bovendien ook steeds meer niet-gelovigen (of mensen die geen bal meer aan hun geloof doen) die vrolijk meevieren.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:16 schreef Turquaz52 het volgende:
Gap jij bent een Jood, wat moet jij weten van Carnaval?Dankzij jullie volk is eigenlijk alles begonnen met kruisigen van Jezus.. Vandaar ook Pasen en Vasteloaven etc..
Ach, je kent katholieken. Die komen gemiddeld 1,0001 keer per jaar in de kerk.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als alle carnavalsvierder gelovig zouden zijn, zouden de kerken op woensdag uitpuilen om de askruisjes te ontvangen en de omzet van vlees de periode na carnaval compleet tot 0 terug zakken in limburg. Want na carnaval zouden de katholieken moeten gaan vasten het lijken bijna wel moslims dan met hun ramadan, behalve dat ze wel overdag mogen eten maar geen vlees tijdens het vasten.
dit...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:19 schreef Flow3r het volgende:
Het einde is zoek als ouders hun kinderen zomaar thuis gaan houden.
Ook het suikerfeest wordt tegenwoordig op veel scholen gevierd, wat nou als alle niet-moslims hun kinderen dan ziek gaan melden? Dat kan toch niet?
Kinderen moeten van allerlei culturen/feesten iets mee kunnen krijgen.
Aw Sweet Jeezaz, Aint nobody got time for that!quote:
Voel je je verplicht om te reageren omdat er moslim staat in de TT?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:26 schreef Woestijnvos het volgende:
Dan gaan ze maar naar een islamitische school.
De strenge protestantse school hier een straat verderop viert ook geen carnaval. Dat vindt het schoolhoofd maar onzin (net als Ramadan).quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef FoXje het volgende:
Ramadan is natuurlijk onzin, omdat het gaat om een strenge protestantse school, dat zou een christelijke, katholieke en zelfs joodse school vinden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De strenge protestantse school hier een straat verderop viert ook geen carnaval. Dat vindt het schoolhoofd maar onzin (net als Ramadan).
Dat zijn volgens mij gewoon officiële vrije dagen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:37 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ramadan is natuurlijk onzin, omdat het gaat om een strenge protestantse school, dat zou een christelijke, katholieke en zelfs joodse school vinden.
Klop jij eens aan de deur van een Islamitische school aan en eis eens vrij om pasen of kerstmis..
Wat moet ik op een islamitische school?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:37 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ramadan is natuurlijk onzin, omdat het gaat om een strenge protestantse school, dat zou een christelijke, katholieke en zelfs joodse school vinden.
Klop jij eens aan de deur van een Islamitische school aan en eis eens vrij om pasen of kerstmis..
Nope, maar zo erg dat er 2 millennia later er nóg over gebekvecht/gevochten moet worden is weer het andere uiterste. Het christendom verhaalt dat de kruisiging van godswege móest gebeuren, het jodendom erkent de eerste komst van jesus 2000 jaar geleden niet, de islam staat hier volledig buiten en atheïsten zal het aan hun reten roesten.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:28 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens, dat kruisigen van Jezus was inderdaad niet aardig!
Ik snap je nog steeds niet. Verklaar je nader. Wanneer was destijds?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, maar klinkt zo raar dat een Jood een ander beschuldigd van landverraad terwijl ze zelf de grootste waren destijds..
Ze hebben het overdreven bij dat huisaanhuis krantjequote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:38 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat zijn volgens mij gewoon officiële vrije dagen.
Ik doelde er op met:quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat moet ik op een islamitische school?
Mijn joodse school was dicht met pasen en pinksteren. De leerlingen vieren het misschien niet, maar de schoolmedewerkers zijn vaak niet joods.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
[..]
Ik doelde er op met:
Elk Gelovige school heeft zo zijn eigen dagen waar ze vrij geven aan de hand van hun eigen religieuze feestdagen, een Islamitische school geeft bijv. geen vrij voor pasen of pinksteren, maar een Joodse school ook niet.
Een Katholieke school zal ook geen vrij geven voor Ramadan of Offerfeest etc..
Briljant dit. Geruchten over bovengemiddeld ziekteverzuim op welgeteld een Roermondse school en de landelijke media duiken erop.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:40 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ze hebben het overdreven bij dat huisaanhuis krantje
GEEN islamitische ziektegolf op scholen Roermond
Zes leerlingen van basisscholen in Roermond hebben vrijdag bezoek gehad van een leerplichtambtenaar nadat ze zich ziek hadden gemeld.
Dat zegt de gemeente Roermond. Bij hun werd getwijfeld of ze wel echt ziek waren. Of ook islamitische kinderen zijn gecontroleerd is niet duidelijk. Eerder werd gevreesd dat islamitische kinderen zich massaal zouden ziekmelden omdat zij geen carnaval mogen vieren op school.
De scholen gaven al aan niet de indruk te hebben dat het aantal ziekmeldingen veel hoger lag dan normaal. Onderwijsstichting Swalm & Roer heeft geen signalen ontvangen dat er veel moslimkinderen zich ziek gemeld hebben.
Op vrijwel alle scholen wordt de mogelijkheid geboden om géén carnaval te vieren. Er wordt bijvoorbeeld een lokaal ingericht als bioscoop zodat kinderen zich kunnen onttrekken van het carnavalsgedruis. Swalm & Roer is de koepelorganisatie voor ruim 20 scholen in Roermond en omgeving.
L1
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:40 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zes leerlingen van basisscholen in Roermond hebben vrijdag bezoek gehad van een leerplichtambtenaar nadat ze zich ziek hadden gemeld.
Dat zegt de gemeente Roermond. Bij hun werd getwijfeld of ze wel echt ziek waren. Of ook islamitische kinderen zijn gecontroleerd is niet duidelijk. Eerder werd gevreesd dat islamitische kinderen zich massaal zouden ziekmelden omdat zij geen carnaval mogen vieren op school.
De scholen gaven al aan niet de indruk te hebben dat het aantal ziekmeldingen veel hoger lag dan normaal. Onderwijsstichting Swalm & Roer heeft geen signalen ontvangen dat er veel moslimkinderen zich ziek gemeld hebben.
Op vrijwel alle scholen wordt de mogelijkheid geboden om géén carnaval te vieren. Er wordt bijvoorbeeld een lokaal ingericht als bioscoop zodat kinderen zich kunnen onttrekken van het carnavalsgedruis. Swalm & Roer is de koepelorganisatie voor ruim 20 scholen in Roermond en omgeving.
L1
Je hoeft tegenwoordig alleen maar moslim te zeggen en je bent wereldnieuws in Nederland.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Briljant dit. Geruchten over bovengemiddeld ziekteverzuim op welgeteld een Roermondse school en de landelijke media duiken erop.
Als een voorzitter van het Marokkaans Platform oproept moslims hun kinderen ziek te melden bij een traditionele feestdag moet dat altijd groot in het nieuws en hard bestreden worden. Dat jij niet inziet waarom zegt al genoeg.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Briljant dit. Geruchten over bovengemiddeld ziekteverzuim op welgeteld een Roermondse school en de landelijke media duiken erop.
Erhm nee, dat laatste is toch echt bollockx.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:42 schreef De_Guidance het volgende:
Ah er is dus weer eens niks aan de hand.
Zoals vrijwel altijd.
Even voor alle slinksen onder ons; doe eens gek en lees het desbetreffende stukje op GS. You'll be surprisedquote:Maar Geenstijl heeft weer een topicje en de xenofoben hebben weer geëjaculeerd.
Traditionele feestdag? In het Paapse zuiden ja.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:53 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Als een voorzitter van het Marokkaans Platform oproept moslims hun kinderen ziek te melden bij een traditionele feestdag moet dat altijd groot in het nieuws en hard bestreden worden. Dat jij niet inziet waarom zegt al genoeg.
Ik heb het gelezen. Het is gewoon een standaard trucje.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:54 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Erhm nee, dat laatste is toch echt bollockx.
[..]
Even voor alle slinksen onder ons; doe eens gek en lees het desbetreffende stukje op GS. You'll be surprised.
Hier doe ik het voor.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:55 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Niks is grappiger dan het feit dat je je eigen volk denigreert. Oh nee, sorry. Dat was die Ambipur. Jij was diegene die zich voordeed als een Koerd maar een Mongoolse(dit is geen scheldwoord, Turken hebben veel gemeen met Mongolen) Turk was.
Dat noemt men ook wel consequent zijn.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
Men verloochent zelfs het lijfblad van azijnpissend Nedeland als het maar in hun straatje past.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen. Het is gewoon een standaard trucje.
Doen (sarcastisch) alsof ze het ermee eens zijn en dan stromen de haat-reaguurders binnen.
Ja dus? Dan telt het niet?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Traditionele feestdag? In het Paapse zuiden ja.
En het 'nieuws' betrof niet de oproep, maar de mate waarin gehoor zou zijn gegeven aan die oproep. Dat is dus schromelijk overdreven door de media.
Bovendien moet men zich niet zo rete-druk maken om een beetje verzuim. In de krokusvakantie regent ook ziekmeldingen omdat paps en mams op tijd willen vertrekken naar de wintersport. Geen haan die daar verder naar kraait.
quote:
Dit lijken ze van GS toch echt wel serieus te menen, maargoed, als je wilt blijven naysayen is dat aan jou.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:56 schreef De_Guidance het volgende:
Ik heb het gelezen. Het is gewoon een standaard trucje.
Doen (sarcastisch) alsof ze het ermee eens zijn en dan stromen de haat-reaguurders binnen.
Feit is dat het gewoon weer eens niet klopt. Maar elke moslimscheet is daar een bericht.
Ik bepaal helemaal niks. Ik ventileer slechts mijn mening. Als ik het voor het zeggen had, was dit bericht dan op de site van de Telegraaf verschenen? Dat lijkt me niet he.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:01 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Ja dus? Dan telt het niet?
Jij bepaalt wat mensen het nieuws vinden? Het gaat daar wel degelijk om. Lul er niet omheen.
Je bedoelt te zeggen dat religie een bullshit-reden is, in tegenstelling tot een wintersportvakantie?quote:Wintersport vergelijken met religie. We hebben het hier over kinderen.
Jij denkt dat ze het goed vinden dat islamitische kinderen Nederlandse feesten boycotten?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:02 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Dit lijken ze van GS toch echt wel serieus te menen, maargoed, als je wilt blijven naysayen is dat aan jou.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:12 schreef Flow3r het volgende:
Carnaval heeft niet zoveel meer te maken met het katholieke geloof tegenwoordig, het is meer een cultuursuiting vind ik. En ja, ik vind eigenlijk dat alle kinderen deel uit moeten kunnen maken van die cultuur, ook als ouders zelf geen carnaval vieren, het hoort er in bepaalde gebieden nou eenmaal bij.
Uiteraard zonder alcohol, maar gewoon leuk verkleed op school verschijnen doet niemand kwaad.
Bovendien heeft het verkleden ook een doel.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:19 schreef Flow3r het volgende:
Het einde is zoek als ouders hun kinderen zomaar thuis gaan houden.
Ook het suikerfeest wordt tegenwoordig op veel scholen gevierd, wat nou als alle niet-moslims hun kinderen dan ziek gaan melden? Dat kan toch niet?
Kinderen moeten van allerlei culturen/feesten iets mee kunnen krijgen.
Als ze sowieso al geen hoge pet van dat hele carnavalsgebeuren op hebben (ze noemen het een zuip- en neukfestijn dat allang en breed van de vrome betekenis ontdaan is) lijkt het me dat ze er op zn minst stiekem om moeten lachen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:05 schreef De_Guidance het volgende:
Jij denkt dat ze het goed vinden dat islamitische kinderen Nederlandse feesten boycotten?
Dat kan. Het was vast een dilemma geweest wat ze meer haten, maar ondertussen staat er gewoon in de reacties dat moslims ziek in hun hoofd zijn en dat krijgt gemiddeld een +5.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:08 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Als ze sowieso al geen hoge pet al dat hele carnavalsgebeuren op hebben (ze noemen het een zuip- en neukfestijn dat allang en breed van de vrome betekenis ontdaan is) lijkt het me dat ze er op zn minst stiekem om moeten lachen.
Sowieso zorgt een feest voor verbroedering; iedereen hoort erbij. Dat geldt zowel voor het suikerfeest als carnaval.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:06 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
[..]
Bovendien heeft het verkleden ook een doel.
Met Carnaval is iedereen gelijk. Geen standsverschil, De Burgemeester danst met de toiletjuffrouw, geen rangen en standen, vandaar het verkleden. In Brabant is het dan eigenlijk gebruikelijk een boerenkiel te dragen, maar dat doet lang niet iedereen. In Limburg is het verkleden meer uitbundig dan hier in Brabant, maar alles met hetzelfde doel...
Hier in zuid west Brabant dragen de volwassenen ook een boerenkiel, maar de kindjes ook verkleed. Ik vind dat de moslims er ook wel een heel drama van maken (als het waar is dan). Carnaval op school is gewoon een leuk verkleedfeestje met spelletjes en dansen. Niets meer. Er wordt echt geen Katholiek geloof opgedrongen op zo'n dag.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:06 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
[..]
Bovendien heeft het verkleden ook een doel.
Met Carnaval is iedereen gelijk. Geen standsverschil, De Burgemeester danst met de toiletjuffrouw, geen rangen en standen, vandaar het verkleden. In Brabant is het dan eigenlijk gebruikelijk een boerenkiel te dragen, maar dat doet lang niet iedereen. In Limburg is het verkleden meer uitbundig dan hier in Brabant, maar alles met hetzelfde doel...
Dat is toch echt jouw hersenspinsel...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:01 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Betekend![]()
Wat jij lult is onzin. Het niet laten opdagen van kinderen is een soort van protest. Ze willen het signaal afgeven dat men moet aanpassen aan hen, ipv andersom.
Het is nog altijd beschuldigT.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, maar klinkt zo raar dat een Jood een ander beschuldigd van landverraad terwijl ze zelf de grootste waren destijds..
Dus kerst en pasen ook geen gelovige feesten?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:15 schreef Boldface het volgende:
[..]
Toch blijft de opmerking van PizzaMizza gewoon staan. Carnaval heeft geen bal meer met het geloof te maken. Het is gewoon een feest. Wel de lusten, niet de lasten.
Er zijn bovendien ook steeds meer niet-gelovigen (of mensen die geen bal meer aan hun geloof doen) die vrolijk meevieren.
Dat moslims hun kinderen op school ziekmelden, is illustratief voor het feit dat veel moslims compleet langs de Nederlandse samenleving heen leven.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:11 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Sowieso zorgt een feest voor verbroedering; iedereen hoort erbij. Dat geldt zowel voor het suikerfeest als carnaval.
Als we moslimkinderen weg gaan houden van carnaval, krijg je straks ook dat niet-moslimkinderen weggehouden worden van het suikerfeest en zo leer je nooit eens iets anders kennen. Bovendien scheidt het de verschillende bevolkingsgroepen nog meer.
Zo is het. Waarbij ik opmerk dat ik al eerder gemeld heb dat het hier, toen mijn kinderen nog op de basisschool zaten, nooit een probleem was met de moslimkinderen hoor. Er zaten er veel, maar deze deden gewoon mee en de meeste kwamen ook gewoon min of meer verkleed.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:12 schreef Bamba het volgende:
[..]
Hier in zuid west Brabant dragen de volwassenen ook een boerenkiel, maar de kindjes ook verkleed. Ik vind dat de moslims er ook wel een heel drama van maken (als het waar is dan). Carnaval op school is gewoon een leuk verkleedfeestje met spelletjes en dansen. Niets meer. Er wordt echt geen Katholiek geloof opgedrongen op zo'n dag.
Idd, wat jij zegt; de reacties van de reaguurders die elkaars reply evalueren.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:10 schreef De_Guidance het volgende:
Dat kan. Het was vast een dilemma geweest wat ze meer haten, maar ondertussen staat er gewoon in de reacties dat moslims ziek in hun hoofd zijn en dat krijgt gemiddeld een +5.
Betekent nog steeds niet dat GS by default anti-moslim is, eerder anti-"moslim-achterlijkheid" (denk dan bijv. aan de baard die eventjes dacht te kunnen bedingen dat bouwvakkers midden in de zomer niet met ontbloot bovenlijf mochten werken voor zn huis, omdat meneer daar aanstoot aan nam, die categorie)quote:Als je dan ook naar powned.tv gaat en kijkt wat de populairste berichten zijn gaat meer dan helft over moslims. Doet het blijkbaar gewoon heel goed, je ziet het ook hier terug.
Ik merk hier bij de (openbare) school ook geen problemen. Nu wonen wij in een dorp waar op z'n hoogst 10 moslim gezinnen wonen en er zitten volgens mij vrijwel geen buitenlandse kinderen op mijn zoon z'n school. Dus hier speelt zo'n dilemma dus ook niet zo.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:15 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
[..]
Zo is het. Waarbij ik opmerk dat ik al eerder gemeld heb dat het hier, toen mijn kinderen nog op de basisschool zaten, nooit een probleem was met de moslimkinderen hoor. Er zaten er veel, maar deze deden gewoon mee en de meeste kwamen ook gewoon min of meer verkleed.
Nee, in de Blauwe Moskee met Prins Carnaval in de hand..quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat carnaval wordt zeker in de moskee op de pier gevierd?
Resultaten uit het verleden bieden garantie voor de toekomst.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. En waar haal je het vandaan dat ik haat heb tegen Joden?
Dankjewel, vrede aan de nabestaanden..quote:
Wie niet?quote:[..]
Eensch
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:40 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
L1
Als de verplichte lesstof het vieren van carnaval is mogen ze daar best hun kinderen voor thuishouden als er geen alternatief wordt geboden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:01 schreef Ferdo het volgende:
Een ambtenaar aan de deur voor een vierjarig, dus niet leerplichtig kind is wat overdreven, maar de oudere kinderen horen natuurlijk gewoon op school te zijn als hun medeleerlingen dat ook verplicht zijn.
Ja, laten we vooral maar weer een uitzondering maken. All animals are equal, but some animals...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:02 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Als de verplichte lesstof het vieren van carnaval is mogen ze daar best hun kinderen voor thuishouden als er geen alternatief wordt geboden.
Die uitzondering wil ook best maken voor het vieren van kerst en andere feestdagen van gelovigen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, laten we vooral maar weer een uitzondering maken. All animals are equal, but some animals...
Was dat maar waar.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:38 schreef Bundesrepublik het volgende:
Mensen die denken dat Limburg niet in Nederland ligt.
Dat gebeurd aan de lopende band, zo zonder dat er enig moslim mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, laten we vooral maar weer een uitzondering maken. All animals are equal, but some animals...
Lijkt me niet nodig, want vrijwel overal waar carnaval gevierd wordt is het nu een week vakantiequote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:26 schreef erodome het volgende:
Ik vraag me trouwens af, gaan de leerplichtambtenaren nu ook heel actief controleren na as woensdag, want dan is het verzuim altijd erg hoog
niks mis meequote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:55 schreef fokky100 het volgende:
Ook carnaval zal na verloop van tijd wel een keer afgeschaft worden, omdat we net als sinterklaas en de kerst de moslims niet blij maken.
Ja, want het stikt echt van de moslims die roepen dat het afgeschaft moet worden!quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:55 schreef fokky100 het volgende:
Ook carnaval zal na verloop van tijd wel een keer afgeschaft worden, omdat we net als sinterklaas en de kerst de moslims niet blij maken.
zeker daar in t zuiden hebben ze amper nog Marokkanen of turken gezien johquote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, want het stikt echt van de moslims die roepen dat het afgeschaft moet worden!
Sorry hoor, maar ik heb tot nu toe eigenlijk alleen gezien dat men bv de kerstboom weghaalde, maar dat de moslims die eromheen waren zwaar verbaasd waren, dat het van hun zeker niet had gehoeven.
Dat het in Nederland gebeurd is toch al erg zat,of vind ik dat nou alleen?quote:[..]
Sorry hoor, maar ik heb tot nu toe eigenlijk alleen gezien dat men bv de kerstboom weghaalde
Zie het probleem niet.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:22 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Dat het in Nederland gebeurd is toch al erg zat,of vind ik dat nou alleen?
Ja, maar dat kan je de moslims niet aanrekenen, die hebben er niet om gevraagd.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:22 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Dat het in Nederland gebeurd is toch al erg zat,of vind ik dat nou alleen?
Kerst is ook niet een uitsluitend religieus feest. Het bevat allerlei heidense evenementen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Dus kerst en pasen ook geen gelovige feesten?
Waarom is carnaval dan vooral zo populair in de meest katholieke gebieden, je weet wel, die gebieden waar ze ook doopfeestjes houden omdat het zo hoort zonder ooit verder naar de kerk te gaan?
Je kan echt hoog en laag springen, maar carnaval zoals we het vieren is een katholiek feest, het maakt geen donder uit dat vele die dat vieren daar niets mee hebben.
En dat heidense is geen religie? Dacht het wel en dat is nog wel meer verboden dan de christelijke variant, wat we bij moslims broeders van het boek noemenquote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:41 schreef Boldface het volgende:
[..]
Kerst is ook niet een uitsluitend religieus feest. Het bevat allerlei heidense evenementen.
Feit is dat feesten als kerst en (in het zuiden) ook carnaval gewoon een onderdeel van de Nederlandse samenleving zijn. De samenleving die groepen moslims liever mijden. Je zou toch ook eens je goede wil tonen en integreren....
Carnaval is geen traditionele feestdag, dude.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:53 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Als een voorzitter van het Marokkaans Platform oproept moslims hun kinderen ziek te melden bij een traditionele feestdag moet dat altijd groot in het nieuws en hard bestreden worden. Dat jij niet inziet waarom zegt al genoeg.
Kerst is een breed gevierd volksfeest. Nagenoeg iedereen, zelfs de meest overtuigde atheïst, viert het. En in het zuiden van het land geldt dat ook voor carnaval. Grote groepen mensen vieren dat. Er is in elk geval geen reden om kinderen ziek te melden omdat er school wat aan carnaval wordt gedaan.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:45 schreef erodome het volgende:
[..]
En dat heidense is geen religie? Dacht het wel en dat is nog wel meer verboden dan de christelijke variant, wat we bij moslims broeders van het boek noemen
En ik ken dat beeld dat jij schept niet, ik zie moslims nooit moeilijk doen over deze zaken, alleen vieren ze die feesten gewoon zelf niet.
Ik vier ze ook niet, nu heb ik het geluk dat de christenen die feesten van mijn geloofsvisie hebben afgepakt, dus dat het vaak rond hetzelfde moment is, dus dan valt het niet zo op.
Schat van me, al met jaar en dag is het vrij normaal dat kleine groepen mensen niet meedoen aan dat soort vieringen. Jahova's getuigen, joodse mensen, sommige christelijke stromingen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:40 schreef Boldface het volgende:
[..]
Kerst is een breed gevierd volksfeest. Nagenoeg iedereen, zelfs de meest overtuigde atheïst, viert het. En in het zuiden van het land geldt dat ook voor carnaval. Grote groepen mensen vieren dat. Er is in elk geval geen reden om kinderen ziek te melden omdat er school wat aan carnaval wordt gedaan.
Zie saturnalia en hereniging van de 2 romeinse rijken tot 1 groot romeins rijk, kerstfeest is puur heidens en daarom dat puriteinse groeperingen deze "feest" dan ook compleet verwerpen, zo is Isa/Jezus/Yoshua helemaal niet geboren bij kerst, maar eerder in de lente/zomer, voor referentie verwijs ik je naar de bijbel.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:41 schreef Boldface het volgende:
[..]
Kerst is ook niet een uitsluitend religieus feest. Het bevat allerlei heidense evenementen.
Feit is dat feesten als kerst en (in het zuiden) ook carnaval gewoon een onderdeel van de Nederlandse samenleving zijn. De samenleving die groepen moslims liever mijden. Je zou toch ook eens je goede wil tonen en integreren....
Niet actief meedoen aan zulke vieringen, is heel wat anders dan je kinderen van school halen door ze "ziek" te melden. Bij ons op de (openbare) basisschool waren ook een paar kinderen uit een Jehova-gezin. Die woonden de lessen godsdienst niet bij. Ze werden in een ander klaslokaal gezet en gingen daar wat anders doen; geen probleem.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Schat van me, al met jaar en dag is het vrij normaal dat kleine groepen mensen niet meedoen aan dat soort vieringen. Jahova's getuigen, joodse mensen, sommige christelijke stromingen.
Daarnaast is er nog een hele groep die het niet zozeer ongepast vind(voor zichzelf!), maar wel wat anders viert of het helemaal niet interessant vind.
Het is al heel lang vrij normaal dat die kinderen of thuis blijven(van degene die het ongepast vinden voor zichzelf), of wat anders te doen krijgen.
Het mag misschien breed gevierd worden, maar dat geld dus niet voor iedereen. Is het nu echt nodig om ze dat verplicht door hun strot te duwen, is dat nu de "spirit" van die feestjes?
Je zal gvd carnaval vieren en lachen kreng!
Hier wilde de school/scholen in kwestie blijkbaar niets anders aanbieden aan de kinderen. Het gaat ook maar om 6 kinderen, de rest deed of wel mee, of was wel aanwezig op school(of met toestemming afwezig om hun ook wat lol te gunnen).quote:Op zaterdag 9 februari 2013 22:03 schreef Boldface het volgende:
[..]
Niet actief meedoen aan zulke vieringen, is heel wat anders dan je kinderen van school halen door ze "ziek" te melden. Bij ons op de (openbare) basisschool waren ook een paar kinderen uit een Jehova-gezin. Die woonden de lessen godsdienst niet bij. Ze werden in een ander klaslokaal gezet en gingen daar wat anders doen; geen probleem.
Waar het mij om gaat, is dat die kinderen ziek worden gemeld. Wat is er trouwens op tegen dat die kinderen iets meekrijgen van carnaval? Gaan ze daar dood aan?
Dan hetzelfde met het suikerfeest. Dat wordt ook op sommige niet islamitische scholen gevierd en als mijn kids niet mee zouden willen doen dan blijven ze dan ook maar thuis. Dat is toch geen oplossing? Dan kan je voor elk feest wel wat verzinnen. Laat ze dan toch naar school gaan en iets anders doen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:07 schreef Ryan3 het volgende:
In deze geef ik onze Islamistische mede-burgers overigens groot gelijk hoor.
En dit staat los van enige discussie over hun geloof.
Lekker thuis blijven een middagje als je niet wilt meedoen aan dat rondje rond de kerk in de zogenaamde kindercarnaval.
En als zo'n overijverige leerplicht-ambtenaar aan de deur komt gewoon vertellen dat je kroost ziek is.
Dit dusquote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:27 schreef Silenus het volgende:
[..]
Nee, omdat ze hun kinderen thuis houden terwijl ze naar school moeten.
zoiezo in nederland gaan wonen en klagen om onde kultuurquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:36 schreef kwiwi het volgende:
Waarbij het vaak ook nog eens een miljard keer wordt uitvergroot door sommige media, zoals toen de Telegraaf bralde "Gemeente Amsterdam schaft Kerstmis af in verband met allochtonen" (alsof dat kán) en het uiteindelijk om één garage van het GVB bleek te gaan waar ze geen geld hadden voor zowel een kerst- als een nieuwjaarsfeestje en democratisch voor een nieuwjaarsfeestje hadden gekozen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:23 schreef erodome het volgende:
Ja, maar dat kan je de moslims niet aanrekenen, die hebben er niet om gevraagd.
Dat er sukkels zijn die denken rekening te moeten houden met de gevoelens van anderen zonder ooit eens naar die gevoelens gevraagd te hebben is idd erg, maar reken dat die mensen aan, niet degene waarvan ze denken dat ze zich zo en zo zouden voelen erbij.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)campaign=Cookiecheckquote:Wethouder Roermond weerspreekt ziekmeldingen carnaval
update Wethouder Wim Kemp van Onderwijs in Roermond is verbaasd over het verhaal dat moslimkinderen in de stad zich vrijdag 'massaal' zouden hebben ziek gemeld wegens carnaval. De voorzitter van het Marokkaans Platform in Roermond en gemeenteraadslid voor de Partij Voor De Eenheid in de stad, Khalid Ramdani, had dat eerder op de dag gemeld. Wethouder Kemp zei vrijdag in een reactie: 'Bij ons is geen enkel signaal binnengekomen dat dit verhaal klopt.'
Ramdani twitterde vrijdag: 'Veel leerplichtambtenaren op bezoek bij moslims'. 'Allemaal ziek gemeld omdat ze op school verplicht mee moeten doen aan carnaval.' Ook zelf had hij zijn 4-jarig dochtertje ziek gemeld, omdat meedoen aan carnaval volgens Ramdani door de islam verboden zou zijn.
Wethouder Kemp zegt dat leerplichtambtenaren vrijdag 'slechts' zes huisbezoeken hebben afgelegd en dat het daarbij ging om verdenkingen dat mensen hun kinderen van school hielden om bijvoorbeeld eerder op wintersportvakantie te kunnen gaan. 'Dat heeft niets met religie te maken', aldus Kemp. Het ging om zes huisbezoeken op een totaal van 4000 kinderen, aldus Kemp.
Ramdani stelt dat de ziekmeldingen volgden op een weigering van de scholenkoepel Swalm en Roer, met 25 basisscholen in Midden-Limburg. Die zou geen rekening houden met de islam rond het carnaval. De moeite die moslims met carnaval hebben, geldt ook voor opgelegde feestdagen zoals Kerstmis, aldus Ramdani. Hij spreekt van een welles-nietes-spelletje. 'Kemp probeert het kleiner te maken dan het is', aldus Ramdani. 'De volgende keer ga ik handtekeningen ophalen bij ouders die hun kinderen thuis willen houden. Dan kan Kemp zien hoeveel er dat zijn', zei Ramdani.
Volgens wethouder Kemp hadden veel scholen vrijdag speciaal voor moslimkinderen een alternatief programma, zodat ze niet mee hoefden te doen met carnaval. Maar Ramdani zei dat het hierbij slechts om twee scholen zou gaan.
Joh suikerfeest... Worden Nederlandse kinderen gedwongen om daaraan mee te doen?quote:Op zondag 10 februari 2013 00:20 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dan hetzelfde met het suikerfeest. Dat wordt ook op sommige niet islamitische scholen gevierd en als mijn kids niet mee zouden willen doen dan blijven ze dan ook maar thuis. Dat is toch geen oplossing? Dan kan je voor elk feest wel wat verzinnen. Laat ze dan toch naar school gaan en iets anders doen.
True dat man, man, man, man, toch zou ik het niet erg vinden als ze zouden weigeren eraan mee te doen hoor.quote:Op zondag 10 februari 2013 18:58 schreef KoosVogels het volgende:
En de Telegraaf bracht dit gelul gisteren op de VP. Man man man.
Ik heb er maar wat van gezegdquote:Op zondag 10 februari 2013 18:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]Ik lees het net... ongelofelijk... gewoon 48 uur nadien nog zon baggerbericht brengen
Ze houden wel van knalvuurwerk, maar dat is meestal eenmalig.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef FoXje het volgende:
Uit de loop van een geweer?quote:Op zondag 10 februari 2013 19:59 schreef klipper het volgende:
[..]
Ze houden wel van knalvuurwerk, maar dat is meestal eenmalig.
Gedwongen is een groot woord maar op veel openbare scholen wordt het ook gevierd, net zoals carnaval etc.quote:Op zondag 10 februari 2013 19:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Joh suikerfeest... Worden Nederlandse kinderen gedwongen om daaraan mee te doen?
Op scholen waarbij veruit de meerderheid Islamitisch is wrs?quote:Op zondag 10 februari 2013 23:05 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Gedwongen is een groot woord maar op veel openbare scholen wordt het ook gevierd, net zoals carnaval etc.
Maar dan moeten die ouders dus ook hun kinderen maar ziek thuis houden?quote:Op zondag 10 februari 2013 23:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Op scholen waarbij veruit de meerderheid Islamitisch is wrs?
Net als in dit geval zal dat dan niet de gewoonte zijn, maar als ouders er echt bezwaren tegen hebben en de school wil niets anders aanbieden, dan ja.quote:Op zondag 10 februari 2013 23:58 schreef klipper het volgende:
[..]
Maar dan moeten die ouders dus ook hun kinderen maar ziek thuis houden?
Dan graag ook een bericht op de FP, nadat jouw collega Ser_Ciappelletto (bewuste actie overigens) gisteren het bericht plaatste op FP. Resultaat: Tsunami aan haatreacties richting moslimsquote:Op maandag 11 februari 2013 12:39 schreef paddy het volgende:
Het was dus blijkbaar gewoon een feest op school, en niet tussen mensen met drank. Daarbij was het artikel een wassen neus want er zijn geen kinderen thuis gebleven om deze reden na onderzoek, dus een beetje overdreven om er verder nog over te hebben want er is in feite niets om het over te hebben. Ik plaats het andere artikel in de OP erbij om van dit topic niet nog meer een user over user topic te maken.
Ik vind persoonlijk trouwens het artikel wel interessant om het over vergelijkingen te hebben. In Utrecht bijvoorbeeld krijgen veel kinderen terecht vrij wanneer suikerfeest, en moet de rest gewoon naar school.
Ik begrijp dus ook net zo goed dat ouders kinderen niet aan bepaalde festiviteiten wil mee laten doen. Gewoon samen in een klas zetten, en lessen laten volgen terwijl de anderen wel aan dit feest meedoen? Dat ziekmelden was een wassen neus dus ga ik verder niet op door.
En we gaan het ontopic houden en niet over elkaar of over een ander onderdeel van FOK! want verwijder ik gewoon. Dat gebash doe je maar lekker op een andere plek waar het wel getolereerd gaat worden voor de views, maar niet in topics
quote:Op maandag 11 februari 2013 13:29 schreef Deadre het volgende:
[..]
Dan graag ook een bericht op de FP, nadat jouw collega Ser_Ciappelletto (bewuste actie overigens) gisteren het bericht plaatste op FP. Resultaat: Tsunami aan haatreacties richting moslims
Moslimkinderen 'ziek' wegens carnaval
Staat volgens mij gewoon in het bericht, maar wil je een discussie over het verwijderen van het FPbericht en klachten over moderatie ofzo, verwijs ik jullie naar Feedback staat vast een topic tussen waar jullie moeten zijn. Ik ben geen moderator daar, net als ik dat niet ben van POL etc. etcquote:Volgens de voorzitter van het Marokkaans Platform in Roermond zijn islamitische kinderen vrijdag en masse thuisgebleven, omdat ze weigerden deel te nemen aan de carnavalsfestiviteiten op school. Dit zou namelijk niet halal zijn.
Voorzitter Khalid Ramdani, tevens gemeenteraadslid in Roermond namens de lokale Partij Voor De Eenheid, zei dat via Twitter. Hij stelt dat het gebeurde als reactie op de weigering van de scholenkoepel Swalm en Roer om tijdens carnaval rekening te houden met islamieten.
Volgens hem heeft de gemeente als reactie daarop leerplichtambtenaren veel ziekgemelde moslimpjes laten controleren. Ook Ramdani's 4-jarige dochter is gecontroleerd.
De wethouder voor onderwijs van Roermond, Wim Kemp, ontkent dat echter. Er zijn volgens hem geen signalen dat het verhaal van Ramdani klopt. Kemp stelt dat er vrijdag slechts zes controles waren, maar alleen van families die ervan verdacht werden vroeger op vakantie te willen vertrekken.
Ook wijst Kemp erop dat Swalm en Roer, dat zo'n 25 basisscholen beheert, wel degelijk rekening heeft gehouden met islamitische kinderen. Veel scholen hadden voor die kinderen een apart programma.
In een reactie beschuldigt Ramdani Kemp ervan zich schuldig te maken aan een welles-nietesspelletje. Hij zegt dat islamitische ouders net zoveel problemen hebben met carnaval als met kerstmis: "De volgende keer ga ik handtekeningen ophalen bij ouders die hun kinderen thuis willen houden. Dan kan Kemp zien hoeveel er dat zijn." Ook zegt hij dat slechts twee scholen het alternatieve programma aanboden.
quote:Ik vind persoonlijk trouwens het artikel wel interessant om het over vergelijkingen te hebben. In Utrecht bijvoorbeeld krijgen veel kinderen terecht vrij wanneer suikerfeest, en moet de rest gewoon naar school.
Ik begrijp dus ook net zo goed dat ouders kinderen niet aan bepaalde festiviteiten wil mee laten doen. Gewoon samen in een klas zetten, en lessen laten volgen terwijl de anderen wel aan dit feest meedoen? Dat ziekmelden was een wassen neus dus ga ik verder niet op door.
Eens.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:29 schreef Deadre het volgende:
[..]
Dan graag ook een bericht op de FP, nadat jouw collega Ser_Ciappelletto (bewuste actie overigens) gisteren het bericht plaatste op FP. Resultaat: Tsunami aan haatreacties richting moslims
Moslimkinderen 'ziek' wegens carnaval
Ik heb zelfs de OP van dit topic nog uitgebreid......het was lariekoek...onzin..etc etc...maar we kunnen het nog wel hebben over mijn andere quotequote:Op maandag 11 februari 2013 16:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Dus in de Koran staat dat carnaval verboden is?
Overigens zal dat 'massaal' wel schromelijk overdreven zijn.
Heb daar al op gereageerd, dus die gaat ook voor jou op. Maar jullie willen het blijkbaar over de FP of elkaar hebben?quote:
Dat heb ik inmiddels ook gelezen.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:10 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik heb zelfs de OP van dit topic nog uitgebreid......het was lariekoek...onzin..etc etc...maar we kunnen het nog wel hebben over mijn andere quote
Je hebt dus eerst de ene helft en na mijn reactie pas de andere helft van de OP gelezen?quote:Op maandag 11 februari 2013 16:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat heb ik inmiddels ook gelezen.
quote:In een reactie beschuldigt Ramdani Kemp ervan zich schuldig te maken aan een welles-nietesspelletje. Hij zegt dat islamitische ouders net zoveel problemen hebben met carnaval als met kerstmis: "De volgende keer ga ik handtekeningen ophalen bij ouders die hun kinderen thuis willen houden. Dan kan Kemp zien hoeveel er dat zijn." Ook zegt hij dat slechts twee scholen het alternatieve programma aanboden.
Ik vind dat die mogelijkheid er net zo moet zijn als dat niet-moslimkinderen met suikerfeest gewoon naar school moeten waar moslimkinderen vrij zijn (en begrijp ik ook, want Groningsontzet krijgen ook alleen de inwoners van Groningen stad vrij voor terwijl de kinderen uit de dorpen eromheen gewoon naar school moeten)quote:Op maandag 11 februari 2013 12:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Net als in dit geval zal dat dan niet de gewoonte zijn, maar als ouders er echt bezwaren tegen hebben en de school wil niets anders aanbieden, dan ja.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |