Bron: http://www.l1.nl/nieuws/2(...)arnaval#.URUDYTicb9kquote:Verschillende islamitische kinderen in Roermond hebben zich vrijdag ziek gemeld. Ze mogen van hun ouders niet mee doen aan de carnaval op school.
Leerplichtambtenaren bellen bij de adressen van ziek gemelde kinderen aan om te onderzoeken of ze niet spijbelen. Dat zei voorzitter Khalid Ramdani van het Marokkaans Platform in Roermond in een reactie. Ook bij hem stond vrijdagochtend een ambtenaar aan de deur omdat hij zijn 4-jarig dochtertje ziek had gemeld. Volgens Ramdani is carnaval door de islam verboden.
Verschillende Roermondse scholen hebben al jaren een speciaal programma voor moslimkinderen tijdens carnaval.
Nee. Die enkelen worden groot in de media geplaatst en de meesten die normaal kunnen doen, worden niet in de media geplaatst.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:53 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Ik neem ook aan dat niet alle Moslims zo denken, maar de enkele slechte Moslims schijnen altijd de keuze af te nemen van de enkele goeden, die er vervolgens jaknikkend meegaan.
Raar gehucht woon jij waar dronken mensen op schoolevenementen komen. Nee, dan zou ik mijn kinderen ook ziek melden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Euh ja.... Dat gebeurd zelfs hier in dit noordelijke gehucht waar carnaval een schrale nabootsing is van het carnaval daar.
Waarom is het normaal om dan mee te doen? Wat is er zo erg aan niet meedoen aan dat feestje terwijl je anderen geen strobreed in de weg legt om het wel te doen?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee. Die enkelen worden groot in de media geplaatst en de meesten die normaal kunnen doen, worden niet in de media geplaatst.
Dat is het.
Limburg, en hier echt helemaal niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Waar niet?
Want mijn hele schoonfamilie komt uit brabant en ik heb daar wel meer mensen zitten die ik ken, dat is toch echt 4 dagen lang een zuipfestijn.... Waarbij kinderen echt wel in "aanraking" komen met beschonken mensen, vaak zelfs hun ouders...
Je weet dat ze meegaan met de optocht, dat ze niet op het schoolplein blijven?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:54 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Raar gehucht woon jij waar dronken mensen op schoolevenementen komen. Nee, dan zou ik mijn kinderen ook ziek melden.
iedereen is bang geworden na 9/11 en al de terroristische aanslagen en moslimoorlogen in het Miden-Oostenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee. Die enkelen worden groot in de media geplaatst en de meesten die normaal kunnen doen, worden niet in de media geplaatst.
Dat is het.
Ieder voor zichzelf. Ik maak er geen super probleem van.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom is het normaal om dan mee te doen? Wat is er zo erg aan niet meedoen aan dat feestje terwijl je anderen geen strobreed in de weg legt om het wel te doen?
Mijn neefjes en nichtje mochten ook niet meedoen aan dat soort zaken, die waren jahova's getuige. Dat was al vele jaren geleden zo en daar werd gewoon wat voor geregeld.
Ik geloof er geen ene flikker van... Natuurlijk is echt niet iedereen stomdronken, maar carnaval en drank gaan toch echt hand in hand.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:56 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Limburg, en hier echt helemaal niet.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:57 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
iedereen is bang geworden na 9/11 en al de terroristische aanslagen en moslimoorlogen in het Miden-Oosten
Kun je hen ongelijk geven?
Wel zijn we een samenleving van mietjes geworden, dat geef ik je.
Als ik jou was zou ik mijn kinderen in een schuilkelder opsluiten zodat ze niet per ongeluk met de grote boze wereld in aanraking komen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Je weet dat ze meegaan met de optocht, dat ze niet op het schoolplein blijven?
En dat op het kinderfeest papa meegaat en met een biertje staat is echt niet vreemd hoor.
Want tijdens de schoolcarnaval op de basisschool staat de tap natuurlijk wagewijd open?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:48 schreef erodome het volgende:
En daarbij, carnaval gaat gepaard met een heleboel drank, al overdag stikt het van de mensen die al iets teveel gedronken hebben of erger. Kan me best voorstellen dat je het als ouder niet zo ziet zitten dat jouw kind daar tussen moet lopen.
Het grote napapegaaien is weer begonnen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:58 schreef StarGazer het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ek-om-carnaval.dhtml
Daar ga je al.
Maak je geen zorgen, met mijn kind gaat alles hartstikke goed. Maar ik begrijp heel prima dat als je een geloof hebt waarvan drank in het geheel niet mag en het vieren van andersgelovige feesten ook niet dat je daar dan niet op zit te wachten.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik mijn kinderen in een schuilkelder opsluiten zodat ze niet per ongeluk met de grote boze wereld in aanraking komen.
Allemachtig zeg.
Hoort erbij hequote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het grote napapegaaien is weer begonnen.
Het is anders toch wel de linkse bijbel hoor. Vraag maar aan gylie.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het grote napapegaaien is weer begonnen.
Kinderen hebben er geen last van hoor, ik zeg dit trouwens niet om carnaval te beschermen ik haat het ook gewoon.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik geloof er geen ene flikker van... Natuurlijk is echt niet iedereen stomdronken, maar carnaval en drank gaan toch echt hand in hand.
Nog een keer, ze blijven niet op het schoolplein, ze gaan bv ook mee met de optochten, vaak vanuit school.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:59 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Want tijdens de schoolcarnaval op de basisschool staat de tap natuurlijk wagewijd open?
En damn, wat erger ik mij aan de vooroordelen van carnaval. Het is een onderdeel van de Limburgse cultuur, lees dit stukje maar eens, dan snap je misschien waar het echt om draait.
En morgen, tijdens de stasiefestasie in Roermond staan ze zeker weer allemaal aan de zijkant, niet verkleed iedereen aan te gapen en problemen te zoeken zoals elk jaar?
zo rollen bazenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:35 schreef maily het volgende:
Bij Swalm en Roer kon in verband met de carnaval niemand reageren.
Dergelijke berichten staan ook immer garant voor een flinke lading hits.quote:
Hoe ging jij altijd verkleed?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:48 schreef Ambipur het volgende:
Wat een gezeik... Heb als moslima gewoon op een katholieke basisschool gezeten, meegedaan aan kerst, carnaval en alles erom heen.
Wat een zeikmoslims tegenwoordig.
Maar ze zien het wel... Vergeet niet dat alcohol streng verboden is voor moslims he...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:02 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Kinderen hebben er geen last van hoor, ik zeg dit trouwens niet om carnaval te beschermen ik haat het ook gewoon.
Oeh. Ooit als een Perzische nog iets, ben eens als hoer verkleed gegaan, als zwerver. Zulke dingenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |